Druk de pagina | Sluit venster

Zarqawi dood?

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam en niet moslims..
Forum beschrijving: De hoge tolerantie van Islaam tegenover niet moslims... Hoe zit het met moslim worden??..
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=5048
Gedrukt op: 29 april 2024 om 10:28


Onderwerp: Zarqawi dood?
Geplaatst door: Malcolm X
Onderwerp: Zarqawi dood?
Geplaatst op: 16 september 2005 om 13:18
Salaam Aleikum,

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/73570F02-EA07-492F-9E04-C080950DF180.htm -

Cleric says al-Zarqawi died long ago

Friday 16 September 2005, 20:41 Makka Time, 17:41 GMT    

Al-Qaida's leader in Iraq Abu Musab al-Zarqawi is dead but Washington continues to use him as a bogeyman to justify a prolonged military occupation, an Iraqi Shia cleric says in an interview.

Sheikh Jawad al-Kalesi, the imam of the al-Kazemiya mosque in Baghdad, told France's Le Monde newspaper on Friday: "I don't think that Abu Musab al-Zarqawi exists as such. He's simply an invention by the occupiers to divide the people."

Al-Kalesi claimed that al-Zarqawi was killed in the Kurdish northern region of Iraq at the beginning of the US-led war on the country as he was meeting with members of the Ansar Al-Islam group affiliated to al-Qaida.
   
"His family in Jordan even held a ceremony after his death. Abu Musab al-Zarqawi is therefore a ploy used by the Americans, an excuse to continue the occupation. It's a pretext so they don't leave Iraq."
   
Al-Kalesi made the comments to Le Monde as he passed through Paris after attending an inter-religious gathering in the eastern French city of Lyon organised by the Roman Catholic Sant'Egidio Community.

Fake statement

The cleric dismissed statements attributed to Zarqawi.
   
"If the occupation continues, the situation will only get worse and the Iraqi will increasingly join the resistance"

Sheikh Jawad al-Kalesi,
Imam of the al-Kazemiya mosque in Baghdad

He said an audio message posted on the Internet on Wednesday and attributed to al-Zarqawi, was meant to push Shia "to find refuge with the Americans rather than join the resistance."
   
The voice message had declared "all-out war" on Iraqi Shia and claimed responsibility for a series of attacks that killed more than 150 people, most of them Shia waiting to be hired as day labourers in Baghdad.
   
"If the occupation continues, the situation will only get worse and Iraqis will increasingly join the resistance," al-Kalesi said.
   
Iraq's main Sunni Arab religious authority, the Association of Muslim Scholars, has condemned the call to arms against Shia, calling it "very dangerous" and saying it "plays into the hands of the occupier who wants to split up the country and spark a sectarian war."


Kort vertaald zegt deze sjietische geestelijke dat Zarqawi allang dood is, en dat de amerikanen hem gebruiken als middel om het land te verdelen en zo een burgeroorlog te veroorzaken.

Waarom zou je denken? Een excuus voor de amerikanen om langer te blijven, en de olie blijft zo in directe handen van de amerikanen. Er is meer grip op.
Een mogelijke reden dan, en overigens ook mijn mening en niet die van de geestelijke...

En nu snap ik ook de sjieeten die de amerikanen de schuld geven van aanslagen, want als dit waar is dan zijn de amerikanen verantwoordelijk voor elke aanslag op burgers doordat ze de aanslagen misbruikt hebben of misschien zelfs zelf hebben veroorzaakt om onrust te zaaien.

Salaam aleikum,

Malcolm X



Antwoorden:
Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 16 september 2005 om 14:30
Een half jaartje geleden zei ik ook al zoiets. Voor mij was het toen al duidelijk dat dit een tactiek is bedacht door het pentagon. Staan ze bekend om.

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 16 september 2005 om 14:51
Het maakt ook niet uit of hij bestaat. Dat veranderd niks aan de feiten.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 16 september 2005 om 14:53

asalaamo3alaikomwar7matolaahwabarkato

 

ja en die bandjes  hij opstruut naar jazira  met zijn stem ?



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 16 september 2005 om 14:56
En als dat az-zarq�wi niet zou zijn, is het dan wel telkens dezelfde persoon? en heeft die dan de positie die az-zarq�wi volgens die bandjes zou hebben?


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 16 september 2005 om 17:56
Ik heb nog nooit in de media in oorlogstijd geloofd. En sommige van die bommen die in Irak afgaan, komen niet van moslims zelf. Volgens mij zijn die vanaf het begin van Amerikanen zelf die de moslims de schuld geven. Kijk moslims zijn mensen en maken ook fouten, maar sommige foute targets waar bommen afgaan kunnen onmogelijk van moslims af komen, al heten ze Osama of Zarqawi of Mullah Omar. Kijk ik ben geen geleerde, maar van een mujahid weet ik dat hij/zij precises weet wat ie doet.

Die bommenman die vandaag in Irak werd opgepakt bijvoorbeeld, met al die explosieven om zijn lichaam die niet afgingen, je zag aan zijn hele reactie dat ie groen, onzeker, onvoorbereid en onvrijwillig daar stond. Anders dan een mujahid die voor zijn deen bereid is te sterven.

Ik weet zeker dat de Amerikanen er zelf achter zitten, ze deden deze lage dingen vaker. Tzal me niet verbazen als dat ook vroeg of laat naar buiten komt.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 04:42
asalaamo3alaikom wallah  dat weet ik ook zeker

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 04:51

Je kritiek op de media deel ik. Zoals ik al vaak gezegd heb is de waarheid het eerste slachtoffer in een oorlog. Maar waar ik het volstrekt mee oneens ben is je bijna naieve manier van kijken naar de wereld. Kritiekloos ontken je konsekwent alle berichten over wandaden door vrijheidsstrijders.

De man die je schildert, die trillend en volbehangen met explosieven zich liet arresteren, kan door veel oorzaken onzeker zijn.

De muhajedien die jij bewierookt en er bijna een romantisch beeld van maakt is ziek. Erg ziek. Volledig gehersenspoeld. Volledig ontdaan van zijn identiteit.

Je kritiek op Amerika kan ik begrijpen. Je inhoudsloze, kritiekloze teksten hier niet. Het getuigt van een bijna kinderlijke naieviteit.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik heb nog nooit in de media in oorlogstijd geloofd. En sommige van die bommen die in Irak afgaan, komen niet van moslims zelf. Volgens mij zijn die vanaf het begin van Amerikanen zelf die de moslims de schuld geven. Kijk moslims zijn mensen en maken ook fouten, maar sommige foute targets waar bommen afgaan kunnen onmogelijk van moslims af komen, al heten ze Osama of Zarqawi of Mullah Omar. Kijk ik ben geen geleerde, maar een mujahid weet precises wat ie doet.

Die bommenman die vandaag in Irak werd opgepakt bijvoorbeeld, met al die explosieven om zijn lichaam die niet afgingen, je zag aan zijn hele reactie dat ie groen, onzeker, onvoorbereid en onvrijwillig daar stond. Anders dan een mujahid die voor zijn deen bereid is te sterven.

Ik weet zeker dat de Amerikanen er zelf achter zitten, ze deden deze lage dingen vaker. Tzal me niet verbazen als dat ook vroeg of laat naar buiten komt.



Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 17 september 2005 om 05:24

Salaam,

ik hou niet van complottheorien, maar soms zijn de omstandigheden zo dat je haast wel moet. Dat de mujahiedien zichaltijd aan de wil van God houden betwijfel ik; het zijn mensen tenslotte en net als andere mensen tot gruwelijke dingen in staat, maar dit zou wel de grootste strategische fout zijn die je je maar kunt bedenken in Irak. Bovendien zo ontzettend tegen de belangen van de moslims in gezien de religieuze kaart van Irak, dat ik me niet kan voorstellen dat iemand als Al Zarqawi zo'n oproep (nu) zou doen.

Het doel van de mujahidien is een onafhankelijk en islamitisch Irak. Aangezien de soennieten een minderheid vormen in Irak die niet zonder samenwerking met de shi'ieten kunnen, is zo'n oproep krankzinnig, tenzij... je amerikaans politicus of militair bent en je bang bent dat de soennieten en de shi'ieten wel eens vrede zouden kunnen sluiten om de gemeenschappelijke vijand gezamelijk te lijf te gaan.

Verdeel en heers, dat is toch zo'n beetje de oudste regel uit het handboek voor imperialisten, dictators en andere machtswellustelingen?

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 05:50

je vriendje bush ziek



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 05:53

Beste Amier, je argumentatie klinkt aannemelijk. Maar m.i. kun je de situatie ook anders uitleggen.

De muhadjedien lijken op de verliezende hand. Om toch de chaos te handhaven, doen ze de oproep aan soennieten in de hoop dat de sjiieten niet langer accepteren dat ze door de muhadjedien worden aangevallen. De sjiieten mengen zich in de strijd, de amerikanen verliezen steeds meer de grip op de situatie en besluiten te vertrekken.

Daar komt bij dat de soennieten als oude machthebbers weten dat ze de sjiieten niet kunnen vertrouwen. De sjiieten zijn jarenlang medogenloos vervolgd. Nu willen de soennieten ineens vriendjes worden van de sjieiten?

Dat de muhadjedien een onafhankelijk en islamitisch land wil, hadden ze ook kunnen bereiken door de verkiezingen te accepteren. Irak is een islamitisch land. Veel inwoners willen een islamitische wetgeving en een islamitische regering.

Waren de amerikanan ook eerder vertrokken. De amerikanan vinden een islamitische regering geen probleem, zolang deze gekozen is op democratische wijze. En, dat er telkens weer opnieuw de mogelijkheid wordt geboden een andere misschien niet islamitische koers te varen.

salaam

Wat ik waardeer in je teksten is je zoektocht naar waarheid. Ook al is de waarheid niet altijd dat wat je horen wilt. Dat noem ik de ware moslim.



Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 17 september 2005 om 05:56
Jiyuu, je zit er echt naast. Je stelt: mujahidin maken geen fouten, ze laten de bommen op de goede plekken afgaan... Die andere bommen zijn van de amerikanen. Ik weet niet of je wel eens op de extremistische fora komt, maar daar denken ze er echt anders over. Met veel allahu akbar worden de video's gepresenteerd van bomaanslagen op onschuldige irakezen. De amerikanen zijn geen heiligen, maar de soennitische terroristen evenmin. Ik ben liever in handen van een amerikaanse soldaat, dan in de handen van een soenitische 'vrijheidsstrijder'.

Jiyuu, je zet je geloofsgenoten op een dwaalspoor.

Overigens: als zarqawi dood is: dat zou goed nieuws zijn!


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 06:38
js want dan zou hij in de tuinen der op rechten  zijn

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 07:17

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

js want dan zou hij in de tuinen der op rechten  zijn

En dit soort uitspraken maakt dat de islam gewantrouwd wordt. En terecht. Uit deze uitspraken komt de kwalijke naam van de islam vandaan. En terecht.

Dennoch

salaam

 



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 07:22

pietjepuk
 waarheid komt hard aan

deze broeder  vecht tegen  varkens en apen die daar moslima's 

verkrachten en de kids uitmoorden   en mannen  vernederen  in hun eigen land

deze persoon heeft heeft bij mij eeen plek in mijn hart omwille van allah

 



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 17 september 2005 om 07:58
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

pietjepuk
 waarheid komt hard aan

deze broeder  vecht tegen  varkens en apen die daar moslima's 

verkrachten en de kids uitmoorden   en mannen  vernederen  in hun eigen land

deze persoon heeft heeft bij mij eeen plek in mijn hart omwille van allah

 



taqwaa, de meeste mannen die zarqawi vermoordt zijn geloofsgenoten van jou! Sji'ieten, weliswaar maar toch? Maakt dat je werkelijk niets uit? Er zijn weinig amerikanen door zarqawi omgebracht, maar vooral zijn eigen landgenoten. Ik snap in de vrede niet (islam...vrede, toch?) hoe je dat kunt goedkeuren. Open je ogen. Echt, ik ben geen amerikavriendje, maar ik snap werkelijk niet hoe je de terrorist zarqawi kunt verdedigen. Het is geen moslim, het is een op macht beluste idioot, die over lijken gaat.

Worden er moslima's verkracht? Geen idee, niet van gehoord. Daar komt in elk geval niets van naar buiten atm. Zolang het niet bewezen is lijkt het me dus een onzinnig verhaal, dat zarqawi en zijn vrienden gebruiken om na�eve moslims (en ik hoop dat jij daar niet meer bij zult zijn) te laten denken dat er met amerikanen niet te leven valt.


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 17 september 2005 om 08:27
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer



taqwaa, de meeste mannen die zarqawi vermoordt zijn geloofsgenoten van jou! Sji'ieten, weliswaar maar toch? Maakt dat je werkelijk niets uit? Er zijn weinig amerikanen door zarqawi omgebracht, maar vooral zijn eigen landgenoten. Ik snap in de vrede niet (islam...vrede, toch?) hoe je dat kunt goedkeuren. Open je ogen. Echt, ik ben geen amerikavriendje, maar ik snap werkelijk niet hoe je de terrorist zarqawi kunt verdedigen. Het is geen moslim, het is een op macht beluste idioot, die over lijken gaat.

Worden er moslima's verkracht? Geen idee, niet van gehoord. Daar komt in elk geval niets van naar buiten atm. Zolang het niet bewezen is lijkt het me dus een onzinnig verhaal, dat zarqawi en zijn vrienden gebruiken om na�eve moslims (en ik hoop dat jij daar niet meer bij zult zijn) te laten denken dat er met amerikanen niet te leven valt.


De meeste sjiieten maken zich schuldig aan shirk akbar waardoor in tijd van oorlog hun leven (volwassen mannen) en bezittingen vrij staan voor de mujahideen.

Of er moslima�s worden verkracht door Amerikanen!? Dat meen je niet. Surf op het net en bekijk de foto�s waarop Amerikaanse soldaten aan groepsverkrachting doen. Op de foto's kan je huilende moslima's zien die worden gedwongen de soldaten te bevredigen.




-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 08:43

Maar uiteindelijk draait het allemaal om propaganda.

Ik weet niet of je gelijk hebt wat betreft de groepsverkrachtingen. Wat ik wel weet is dat van beide zijden getracht wordt de waarheid te verkrachten.

Het is niet van belang wie de onderdrukker is. Van belang is dat je stelling neemt tegen de onderdrukker.



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 17 september 2005 om 08:47
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer



Overigens: als zarqawi dood is: dat zou goed nieuws zijn!


Dan verzinnen ze gewoon weer een andere "gevaarlijke" naam.
De meeste doden onder de burgers worden gemaakt door Amerikaans vuur. Normaal worden de cijfers van doden goed bijgehouden, ditmaal niet. Op BBCWorld was pas geleden een Engelsman te zien die de moeite heeft genomen om de cijfers van burgerslachtoffers in Irak bij te houden. Bleek dat grootste aantal van de meer dan 100.000 slachtoffers werden gemaakt door Amerikaans "pricisie" raketaanvallen. Met iets van 34% als ik mij goed herinner, waren het Amerikanen die de meeste doden op hun geweten hebben.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 08:56

Je probeert alleen 'punten' te scoren. Je hebt niet de moed om te kijken naar de misdaden van een groep moslims, omdat dat niet past in jouw beeld.

Dat is ook mijn verwijt aan jou. Niet dat je de amerikanen die misdaden plegen veroordeelt, maar jouw dubbele moraal. Dit heb ik trouwens al vaker aangegeven.

Voor jou is de wereld heel simpel; de goeien, de moslims dus, en de slechten.

Ik verwijt jou behalve hypocrisie dat je de waarheid geweld aan doet.



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:03
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

pietjepuk
 waarheid komt hard aan

deze broeder  vecht tegen  varkens en apen die daar moslima's 

verkrachten en de kids uitmoorden   en mannen  vernederen  in hun eigen land

deze persoon heeft heeft bij mij eeen plek in mijn hart omwille van allah

 



taqwaa, de meeste mannen die zarqawi vermoordt zijn geloofsgenoten van jou! Sji'ieten, weliswaar maar toch? Maakt dat je werkelijk niets uit? Er zijn weinig amerikanen door zarqawi omgebracht, maar vooral zijn eigen landgenoten. Ik snap in de vrede niet (islam...vrede, toch?) hoe je dat kunt goedkeuren. Open je ogen. Echt, ik ben geen amerikavriendje, maar ik snap werkelijk niet hoe je de terrorist zarqawi kunt verdedigen. Het is geen moslim, het is een op macht beluste idioot, die over lijken gaat.

Worden er moslima's verkracht? Geen idee, niet van gehoord. Daar komt in elk geval niets van naar buiten atm. Zolang het niet bewezen is lijkt het me dus een onzinnig verhaal, dat zarqawi en zijn vrienden gebruiken om na�eve moslims (en ik hoop dat jij daar niet meer bij zult zijn) te laten denken dat er met amerikanen niet te leven valt.
nee is niet waar  amerika doet jou het geloven.

de grootste terorist is amerikka zelf  en hun hondjes ,geen moslim wie ben jij dat tebepalen?

moge allah hem  de hoogste rang  van het paradijs schenken.

hhhhhhhhhh  nou de mujahideen zullen er blijven  tot de laatste dag

of tot  varkens en apen hun hondjes terug sturen naar huis  .

 



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:05
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer



taqwaa, de meeste mannen die zarqawi vermoordt zijn geloofsgenoten van jou! Sji'ieten, weliswaar maar toch? Maakt dat je werkelijk niets uit? Er zijn weinig amerikanen door zarqawi omgebracht, maar vooral zijn eigen landgenoten. Ik snap in de vrede niet (islam...vrede, toch?) hoe je dat kunt goedkeuren. Open je ogen. Echt, ik ben geen amerikavriendje, maar ik snap werkelijk niet hoe je de terrorist zarqawi kunt verdedigen. Het is geen moslim, het is een op macht beluste idioot, die over lijken gaat.

Worden er moslima's verkracht? Geen idee, niet van gehoord. Daar komt in elk geval niets van naar buiten atm. Zolang het niet bewezen is lijkt het me dus een onzinnig verhaal, dat zarqawi en zijn vrienden gebruiken om na�eve moslims (en ik hoop dat jij daar niet meer bij zult zijn) te laten denken dat er met amerikanen niet te leven valt.
juist   dus ik hoop dat die soldaten terug keren naar hun huis in de dood kisten of liever in vuilniszaken

De meeste sjiieten maken zich schuldig aan shirk akbar waardoor in tijd van oorlog hun leven (volwassen mannen) en bezittingen vrij staan voor de mujahideen.

Of er moslima�s worden verkracht door Amerikanen!? Dat meen je niet. Surf op het net en bekijk de foto�s waarop Amerikaanse soldaten aan groepsverkrachting doen. Op de foto's kan je huilende moslima's zien die worden gedwongen de soldaten te bevredigen.


juist

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:06
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Je probeert alleen 'punten' te scoren. Je hebt niet de moed om te kijken naar de misdaden van een groep moslims, omdat dat niet past in jouw beeld.

Dat is ook mijn verwijt aan jou. Niet dat je de amerikanen die misdaden plegen veroordeelt, maar jouw dubbele moraal. Dit heb ik trouwens al vaker aangegeven.

Voor jou is de wereld heel simpel; de goeien, de moslims dus, en de slechten.

Ik verwijt jou behalve hypocrisie dat je de waarheid geweld aan doet.

  wat jij hier zegt moet omgekeerd jonge man

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:15

Beste taqwaa,

Ik sta elke keer weer versteld hoe sterk je argumenten zijn.

HAAT HAAT HAAT, is de vorm waarin jij je moslims-zijn giet.

Ik blijf echter geloven dat de islam een vredelievende godsdienst is. Daar kun jij me niet vanaf brengen.

Salaam

 



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:19

dus ik ben niet een haat persoon als ik zeg ja amerikka heeft gelijk

mag verkrachten en vernellen en vernederen  en uitmoorden ?

moet elke moslim daar geen gehoor aan geven  ?

moeten moslims maar toe kijken en en niets erover zegen?

dan droom je teveel  .

waar haat is  daar geloof jij in  AMERIKKA ISRAEL



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:39

Bestaat alzarqawi wel en als hij bestaat dan is de kans zeer klein dat hij nog leeft.

Dan nog als hij leeft en achter al deze bomaanslagen zit dan is deze menneer fout bezig.

Ik heb in de koran noch in de hadeith gelezen dat het rechtvaardig is om kleine kinderen,vrouwen en mannen die nog ook moslims zijn te vermoorden.

Dus deze spookterrorist met zijn bende zijn verkeerd bezig indien hij echt bestaat.

Bij de beruchte onthoofding van Nick berg zeiden ze dat Zarqawi de slachter was maar ik weet zeker dat deze vidoe gewoon nep is dus gemaakt door de amerikanen zelf.

Je kent die amerikanen met hollywood films.

Hun films lijkt bijna echt.

 



Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:41

De meeste sjiieten maken zich schuldig aan shirk akbar waardoor in tijd van oorlog hun leven (volwassen mannen) en bezittingen vrij staan voor de mujahideen.

[/QUOTE] juist [/QUOTE]

Dit meen je toch niet echt?



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:51
technisch gezien wel ja, hebben de volwassen mannelijke sjiieten geen poot om op te staan. Shirk Akbar plaatst je buiten de Islam.

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:52

Pietjepuk: je kan mij duizend en 1 redenen opnoemen voor het voeren van een oorlog tegen de moslims. Van massavernietigingswapens, vrouwenrechten, tot aan economische belangen. Maar reden nummer 1 is altijd geweest: HAAT.

Haat van de ongelovigen tegen de moslim is altijd reden nummer 1 geweest van oorlog. Allah waarschuwt ons vaak genoeg in de Koran voor de HAAT van de kufaar tegenover de moslim. Joden, christenen, hindoe�s, accepteren iedere minderheid in hun samenleving behalve de moslimminderheid.

Islam is de religie van de waarheid. En je kunt nu eenmaal niet neutraal blijven tegenover de waarheid. Of je accepteert de waarheid of je haat het.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 09:56
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

dus ik ben niet een haat persoon als ik zeg ja amerikka heeft gelijk

Nee, het enige wat ik van je vraag is om te trachten objectief naar zaken te kijken. Niet je ogen te sluiten wat je niet wilt zien.

mag verkrachten en vernellen en vernederen  en uitmoorden ?

Nee, de amerikanan mogen dit absoluut niet. Zul je mij ook niet horen zeggen.

moet elke moslim daar geen gehoor aan geven  ?

Waaraan?

moeten moslims maar toe kijken en en niets erover zegen?

Nee, als je als moslim misdaden ziet, dan dien je dat aan te kaarten.

dan droom je teveel  .

waar haat is  daar geloof jij in  AMERIKKA ISRAEL

Is weer te gemakkelijk.

Ik denk dat het overgrote deel van het Iraakse volk de ellende beu is. Dat ze eindelijk vrede willen. Dat ze eindelijk hun eigen toekomst mogen bepalen. Eerst de 30jaar durende onmenselijke onderdrukking door de soennietische minderheid en nu lijkt het een burgeroorlog te worden. De meeste mensen willen dit niet. Ze roepen om rust en veiligheid. Maar de aanslagen door de muhadjedien ontwrichten elke mogelijkheid van Irak weer een vredige samenleving te maken. (Lees mijn verslagen over de families in Irak. Luister dan naar hen. Ze willen slechts een vredig leven!!)

Amerikaanse soldaten staan zwaar onder druk in Irak Altijd voelen ze zich omringd door gevaar. Altijd de onzekerheid of je morgen nog leeft. Elke dag weer het diepe lijden van het Iraakse volk te moeten aanschouwen. En langzamerhand ontmenselijkt hij. Oorlog ontmenselijkt.

Keur ik daarmee evt. misdaden goed? Neen, ten alle tijden dienen misdaden aangepakt worden. Maar ik probeer de gewone soldaat, de gewone iraakse burger te begrijpen. Tegelijkertijd besef ik heel goed dat ik dat niet kan. En misschien is dat maar goed ook. Ik wil niet door haat verteerd worden.

salaam



Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 17 september 2005 om 10:06

Amerika gebruikt Zarqawi om zijn crimes en de crimes van Sharon te verbergen zodat mensen vergeten dat israel nog steeds een land bezet met behulp van de amerikanen.

Soenitische moslims zullen nooit de misdaden van Bush en zijn JoodseBaas sharon vergeten.

 



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 10:13
jiust

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 10:16

Amerikaanse soldaten staan zwaar onder druk in Irak Altijd voelen ze zich omringd door gevaar. Altijd de onzekerheid of je morgen nog leeft. Elke dag weer het diepe lijden van het Iraakse volk te moeten aanschouwen. En langzamerhand ontmenselijkt hij. Oorlog ontmenselijkt

 

o ja en dan maar verkrachten en kinderen vermoorden  en mensen hun land bezet houden .

nou moge allah ze meer angst geven en  donker leven schenken .

voor wat ze  moslims aan doen.

al die mensen die vermoord zijn  zijn door  varkens vermoord niet door mujahideen.



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 17 september 2005 om 11:41
Helaas is de waarheid anders. Maar jullie zijn werkeljik blind. De moordpartijen komen van de soennieten in Irak. Het zijn afschuwelijke, niets ontziende moordenaars die over lijken gaan. Wie in de weg staat wordt om hun eigen macht te bevredigen door A.Z. en zijn blinde volgelingen afgeslacht. De onthoofding van Nick Berg ge�nsceneerd? Laat me niet lachen! Ja, de maanlanding was ook ge�nsceneerd... Maar welk belang heb je erbij het te ontkennen? Jullie zeggen toch: het mag allemaal? Je mag kafirs onthoofden wanneer het je uitkomt? Nou, waarom zou Nick Berg opeens nep zijn. Omdat het effect is dat zoveel mensen zich hierom van de islam afkeren? omdat het image van de islam wel erg negatief in het licht kwam. Ja, dat kan ik me voorstellen. Je wilt niet graag geassocieerd worden met slachters. Maar de werkelijkheid is nu eenmaal zo, en jullie verdedigen die honden hier. Ik kan er niet bij...

Mensen, de dag der dagen zal komen, en dan hebben jullie terrorisme, moord en mensonwaardige vernedering door de terroristen goed gepraat. Zo kun je nooit voor God verschijnen. Bekeer je tot de echte Vrede, die van Christus. Dan is er leven. Maar deze weg van haat en moord zal je het eeuwige leven kosten. Wie haat verheerlijkt zal ten onder gaan. Bergen en heuvels val op ons, zul je roepen, en je zult geen uitweg vinden. De wroeging zal je laten tandenknarsen. Leg de haat af en kom tot de vrede van de Here Jezus. Je zult leren zelfs je vijanden lief te hebben! Zo gaat ook mijn hart uit naar jullie. Wees niet blind, maar kom! En laat de haat achter je. Wat zul je het dan goed hebben, tot in eeuwigheid!


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 13:29

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Helaas is de waarheid anders. Maar jullie zijn werkeljik blind. De moordpartijen komen van de soennieten in Irak. Het zijn afschuwelijke, niets ontziende moordenaars die over lijken gaan. Wie in de weg staat wordt om hun eigen macht te bevredigen door A.Z. en zijn blinde volgelingen afgeslacht. De onthoofding van Nick Berg ge�nsceneerd? Laat me niet lachen! Ja, de maanlanding was ook ge�nsceneerd... Maar welk belang heb je erbij het te ontkennen? Jullie zeggen toch: het mag allemaal? Je mag kafirs onthoofden wanneer het je uitkomt? Nou, waarom zou Nick Berg opeens nep zijn. Omdat het effect is dat zoveel mensen zich hierom van de islam afkeren? omdat het image van de islam wel erg negatief in het licht kwam. Ja, dat kan ik me voorstellen. Je wilt niet graag geassocieerd worden met slachters. Maar de werkelijkheid is nu eenmaal zo, en jullie verdedigen die honden hier. Ik kan er niet bij...

Mensen, de dag der dagen zal komen, en dan hebben jullie terrorisme, moord en mensonwaardige vernedering door de terroristen goed gepraat. Zo kun je nooit voor God verschijnen. Bekeer je tot de echte Vrede, die van Christus. Dan is er leven. Maar deze weg van haat en moord zal je het eeuwige leven kosten. Wie haat verheerlijkt zal ten onder gaan. Bergen en heuvels val op ons, zul je roepen, en je zult geen uitweg vinden. De wroeging zal je laten tandenknarsen. Leg de haat af en kom tot de vrede van de Here Jezus. Je zult leren zelfs je vijanden lief te hebben! Zo gaat ook mijn hart uit naar jullie. Wees niet blind, maar kom! En laat de haat achter je. Wat zul je het dan goed hebben, tot in eeuwigheid!
  hhhhhhhhhhhhh je laat me echt lachen  je nodigd mij naar de helle vuur terwijl ik je naar het paradijs roep   dus bekeer jij voor dat het telaat is voor de de engels des dood je ziel komt halen  en je geen uitweg zult hebben .dan zul je zegen o  was ik maar klei.jij noemt cristendom vrede nou waarom al die kriustochten ?

en ik heb meer en meer respect voor jezus vrede zij met  hem  en niet alleen voor hem

maar voor alle profeten  van af edam vrede zij met hem tot mohamed vrede zij met hem  .ik ontken ze niet  ik geloof in hun boosdschap allemaal

en neem geen deelgenoot naast allah    allah is een en geen 3  of twee .

ik getuig dat er geen god is dan allah en dat mohamed  zijn boodschapper is.

we zullen zien wie  de juiste weg volgt>.



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 13:49

De alwetenden kennen geen bescheidenheid.

De alwetenden kennen God niet.

De alwetenden denken de waarheid te kennen.

De alwetenden misbruiken te pas en onpas God voor eigen parochie.

De alwetenden zijn de egoisten van hun geloof.



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 17 september 2005 om 14:23
PFABBER WAT LUL JE ****** JIJ BENT BLIND EN DOOF


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 17 september 2005 om 14:24
JA HOOR VAN CHRISTUS LEKKER VREDE HEBBEN WE IN DE VERLEDEN GEZIEN EN ZIEN WE NU NOG DIE BUSH HEEFT HET OOK OVER CHRISTUS MAAR WE ZIEN GEEN VREDEN JIJ LAAT MIJ ALLEEN MAAR LACHEN MET JE DOMME PRAATJES


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 17 september 2005 om 14:25
KOM WEET ENT PRATEN EN NIET ONZIN DIE JE VAN HET NIEUWS HOORT ONDERZOEK EEN BEETJE DINGEN OF ZOW ONDERZOEK MAAR JE EIGEN GEWELDADIGE VERLEDEN OM TE BEGINNEN WAT DE LEIDERS VAN DE CHRISTENEN ALLEMAAL HEEFT GEDAAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 14:58
jiust  bush begon ook de oorloog in de naam van de cristen dom

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:37

Bush heeft inderdaad de grote fout gemaakt door te stellen dat hij Gods woord opvolgde. Hij was ( en is??) ervan overtuigd dat hij Gods woord volgt.

Toen Bush deze woorden uitsprak was mijn eerste gedachte: "ben je nou helemaal gek geworden"?

Maar beste Taqwaa, doe jij niet hetzelfde? Alleen vanuit je moslimGod?

 



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 17 september 2005 om 16:11
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

js want dan zou hij in de tuinen der op rechten  zijn

En dit soort uitspraken maakt dat de islam gewantrouwd wordt. En terecht. Uit deze uitspraken komt de kwalijke naam van de islam vandaan. En terecht.Weet je wat pas een kwalijke uitspraak is?....zeggen dat het goed zou zijn als Al Zarqawi dood zou zijn maar als een Moslim een dergelijke uitspraak doet(denk maar aan broeder van der Ven) dan breekt in nederland de hel los. Dat is dus wat jij net deed. Maar ik meen me te herinneren dat toen een Moslim zei dat hij/zij het niet erg vond dat theo van gogh dood was dat de Moslims alleen al vanwege die uitspraak als terroristen werden bestempeld. 

Dennoch

salaam

 



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 17 september 2005 om 16:20
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

pietjepuk
 waarheid komt hard aan

deze broeder  vecht tegen  varkens en apen die daar moslima's 

verkrachten en de kids uitmoorden   en mannen  vernederen  in hun eigen land

deze persoon heeft heeft bij mij eeen plek in mijn hart omwille van allah

 



taqwaa, de meeste mannen die zarqawi vermoordt zijn geloofsgenoten van jou! Sji'ieten, weliswaar maar toch? Maakt dat je werkelijk niets uit? Er zijn weinig amerikanen door zarqawi omgebracht, maar vooral zijn eigen landgenoten. Ik snap in de vrede niet (islam...vrede, toch?) hoe je dat kunt goedkeuren. Open je ogen. Echt, ik ben geen amerikavriendje, maar ik snap werkelijk niet hoe je de terrorist zarqawi kunt verdedigen. Het is geen moslim, het is een op macht beluste idioot, die over lijken gaat.

Worden er moslima's verkracht? Geen idee, niet van gehoord. Daar komt in elk geval niets van naar buiten atm.Zal je inderdaad niet zien op het NOS journaal en alle ander nieuwszenders die onder zionistisch schrikbewind staan. Zolang het niet bewezen is lijkt het me dus een onzinnig verhaal, dat zarqawi en zijn vrienden gebruiken om na�eve moslims (en ik hoop dat jij daar niet meer bij zult zijn) te laten denken dat er met amerikanen niet te leven valt.Ik denk dat jij erg naief bent in dit geval...


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 17 september 2005 om 16:29

Bismillah Irahman Irahiem asalama alykoumwahrahamtoe allhie wabrakatoe mashallah broeder Rahil Amin precies!



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 16:31
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Bush heeft inderdaad de grote fout gemaakt door te stellen dat hij Gods woord opvolgde. Hij was ( en is??) ervan overtuigd dat hij Gods woord volgt.

Toen Bush deze woorden uitsprak was mijn eerste gedachte: "ben je nou helemaal gek geworden"?

Maar beste Taqwaa, doe jij niet hetzelfde? Alleen vanuit je moslimGod?

 

mijn heer allah is jou heer allah  er is geen andere god  dan allah



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 17 september 2005 om 16:41
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Helaas is de waarheid anders. Maar jullie zijn werkeljik blind. De moordpartijen komen van de soennieten in Irak. Het zijn afschuwelijke, niets ontziende moordenaars die over lijken gaan. Wie in de weg staat wordt om hun eigen macht te bevredigen door A.Z. en zijn blinde volgelingen afgeslacht. De onthoofding van Nick Berg ge�nsceneerd? Laat me niet lachen! Ja, de maanlanding was ook ge�nsceneerd... Maar welk belang heb je erbij het te ontkennen? Jullie zeggen toch: het mag allemaal? Je mag kafirs onthoofden wanneer het je uitkomt? Nou, waarom zou Nick Berg opeens nep zijn. Omdat het effect is dat zoveel mensen zich hierom van de islam afkeren? omdat het image van de islam wel erg negatief in het licht kwam. Ja, dat kan ik me voorstellen. Je wilt niet graag geassocieerd worden met slachters. Maar de werkelijkheid is nu eenmaal zo, en jullie verdedigen die honden hier. Ik kan er niet bij...

Mensen, de dag der dagen zal komen, en dan hebben jullie terrorisme, moord en mensonwaardige vernedering door de terroristen goed gepraat. Zo kun je nooit voor God verschijnen. Bekeer je tot de echte Vrede, die van Christus.Is dat jouw doel hier op deze site?... Dan is er leven. Maar deze weg van haat en moord zal je het eeuwige leven kosten. Wie haat verheerlijkt zal ten onder gaan.Doe jij niet hetzelfde door indirect de aanwezigheid van de ameriKKKanen en hun bondgenoten in Irak goed te praten? Bergen en heuvels val op ons, zul je roepen, en je zult geen uitweg vinden. De wroeging zal je laten tandenknarsen. Leg de haat af en kom tot de vrede van de Here Jezus. Je zult leren zelfs je vijanden lief te hebben!Kom op..wees eens een echte christen en heb Al Zarqawi die je net nog een hond noemde dan ook lief. Zo gaat ook mijn hart uit naar jullie. Wees niet blind, maar kom! En laat de haat achter je. Wat zul je het dan goed hebben, tot in eeuwigheid!


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 17 september 2005 om 16:56
hhhhhhhhhhh

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 17 september 2005 om 18:53
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Pietjepuk: je kan mij duizend en 1 redenen opnoemen voor het voeren van een oorlog tegen de moslims. Van massavernietigingswapens, vrouwenrechten, tot aan economische belangen. Maar reden nummer 1 is altijd geweest: HAAT.

Haat van de ongelovigen tegen de moslim is altijd reden nummer 1 geweest van oorlog. Allah waarschuwt ons vaak genoeg in de Koran voor de HAAT van de kufaar tegenover de moslim. Joden, christenen, hindoe�s, accepteren iedere minderheid in hun samenleving behalve de moslimminderheid.

Islam is de religie van de waarheid. En je kunt nu eenmaal niet neutraal blijven tegenover de waarheid. Of je accepteert de waarheid of je haat het.

Het vooroordeel dat anderen bevooroordeeld over jou zijn is ook een vooroordeel. (En het meest verspreide naar mijn idee - het enige dat ik iedere dag kan waarnementenminste.)

 



Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 01:33
In eerste instantie geplaatst door Murat

PFABBER WAT LUL JE ****** JIJ BENT BLIND EN DOOF


Ah, Murat levert ook een constructieve bijdrage.


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 01:35
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Bush heeft inderdaad de grote fout gemaakt door te stellen dat hij Gods woord opvolgde. Hij was ( en is??) ervan overtuigd dat hij Gods woord volgt.

Toen Bush deze woorden uitsprak was mijn eerste gedachte: "ben je nou helemaal gek geworden"?

Maar beste Taqwaa, doe jij niet hetzelfde? Alleen vanuit je moslimGod?

 






Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 01:44
In eerste instantie geplaatst door salwa

 

Mag ik weten waarom jij denkt dat moslims niet Issa (Jesus) as geloven?

En mag ik ook weten waarom moslims haat gevoelens koesteren voor de niets moslims? en als dat zo is mag ik weten waarom jij denkt dat ALLEEN het christus onze redder zal zijn?

de dag der dagen zal komen: daar ben ik van overtuigd!

Nogmaals Islaam betekend  letterlijk vrede, wil jij mij aub uitleggen wat het woord christus letterlijk betekend?

Mv groet



Bedankt salwa voor je reactie.
En mag ik ook weten waarom moslims haat gevoelens koesteren voor de niet moslims.
Zo algemeen wil ik het niet stellen. Ik ken vele moslims die dat niet doen. Ik woon in een buurt met vele moslims. Heb een goed contact en allesbehalve haat. Maar al - zarqawi en de zijnen zijn haatmachines, die r�cksichtslos mensen vermoorden: amerikaan of sji'iet, het maakt niets uit. En wanneer er mensen op dit forum zijn die hem de hemel in prijzen, proef ik dat zijn haat wordt goedgekeurd.
en als dat zo is mag ik weten waarom jij denkt dat ALLEEN het christus onze redder zal zijn? en als dat zo is mag ik weten waarom jij denkt dat ALLEEN het christus onze redder zal zijn?
Daar zit het kernverschil tussen christenen en moslims. Dat is een gevoelig punt op dit forum, en dat besef ik. Ik ben er hartelijk van overtuigd dat Christus de Zoon van God is, die kwam om mensen te redden. Door Hem mag ik van genade voor God leven. Wat Hij deed was voldoende om de zijnen te redden.
Nogmaals Islaam betekend  letterlijk vrede, wil jij mij aub uitleggen wat het woord christus letterlijk betekend?
Het was mij bekend dat islaam vrede betekent. En dat vind ik ook het mooie van die religie. Bij vele moslims proef ik ook dat hartelijke verlangen. Bij al-z en de zijnen helaas wat minder. En mijn gedachte zou zijn: laat dat soort figuren ook niet de vlag vormen van de islam. Slechtere reclame kun je je niet voorstellen.
Christus betekent letterlijk 'gezalfde'. Jezus is gezalfd namelijk met de Heilige Geest om als profeet Gods volkomen verlossingsplan bekend te maken, als priester zichzelf te offeren aan het kruis als een volkomen betaling voor onze schulden, en als koning de duivel te verslaan en te regeren tot in eeuwigheid.





Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 01:46
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin



Worden er moslima's verkracht? Geen idee, niet van gehoord. Daar komt in elk geval niets van naar buiten atm.Zal je inderdaad niet zien op het NOS journaal en alle ander nieuwszenders die onder zionistisch schrikbewind staan. Zolang het niet bewezen is lijkt het me dus een onzinnig verhaal, dat zarqawi en zijn vrienden gebruiken om na�eve moslims (en ik hoop dat jij daar niet meer bij zult zijn) te laten denken dat er met amerikanen niet te leven valt.Ik denk dat jij erg naief bent in dit geval...


De kritiek op het NOS-journaal in Nederland is door velen als volgt vaak verwoord: t� links, t� anti-amerikaans, t� anti-Isra�l... Dus dat het NOS-journaal onder zionistisch schrikbewind staat komt uit het rijk der fabelen.


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 01:50
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

jiust  bush begon ook de oorloog in de naam van de cristen dom


Ik denk dat daar wat op valt af te dingen. Bush heeft de gruwelijke fout gemaakt door te roepen dat God aan zijn zijde stond. Maar dat hij de strijd begon in de naam van het christendom tegenover de islam, dat is weer niet zo. Niet vergelijkbaar met de kruistochten uit de middeleeuwen die wel in de naam van het christendom begonnen om Jeruzalem te bevrijden.

Even een statement van mijn kant: de kruistochten vormen een afschuwelijke smet op het christelijke blazoen. Het is afschuwelijk dat dit nog steeds ons contact met moslims in die regio belemmert.

Overigens vind ik het niet erg overtuigend als christenen in de 21e eeuw de misdaden uit de 11e eeuw worden aangerekend. Ik reken de mongolen uit deze eeuw ook niet de gruweldaden van djengis khan toe. En ik reken de duitsers van deze tijd zelfs niet de nazi-misdaden uit de tweede wereldoorlog toe. 1000 jaar is erg lang geleden.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 03:21


Ik denk dat daar wat op valt af te dingen. Bush heeft de gruwelijke fout gemaakt door te roepen dat God aan zijn zijde stond. Maar dat hij de strijd begon in de naam van het christendom tegenover de islam, dat is weer niet zo. Niet vergelijkbaar met de kruistochten uit de middeleeuwen die wel in de naam van het christendom begonnen om Jeruzalem te bevrijden.

 

nee  daar ben ik het niet mee eens hij de varken  begon zijn vieze strijd tegen de moslims

in de naam van cristendom   gelooft of gelooft niet.



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 03:29

Het is alweer enige tijd geleden dat George W. Bush voor de eerste keer het woord "kruistocht" gebruikte voor zijn oorlog tegen het terrorisme. Natuurlijk werd dit  verschillende culturen en een strijd van het christendom en Juda�sme tegen de Islam. Deze woordenkeuze van Bush werd destijds gemaakt terwijl hij op bezoek was in Isra�l. Verder verklaarde hij daar dat hij zijn instructies van God verkrijgt en dat hij door Hem geadviseerd was om Afghanistan en Irak aan te vallen. Eerder al had Bush verklaard dat God niet neutraal was. Integendeel, God is met Amerika zei hij.



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 03:32

Dat lijkt nog wel veel op een kruistocht. Bush heeft zijn troepen naar Irak gestuurd om het 'goddelijke doel' ten uitvoer te brengen. Ik herinner me niet dat hij het in die termen aan de Amerikaanse bevolking of aan de Verenigde Naties heeft uitgelegd, noch aan de militairen die het plan ten uitvoer moeten brengen. Misschien is dat waarom luitenant-generaal Jerry Boykin pas een promotie heeft gehad. Generaal Boykin past in de gietvorm waarin Bush zijn beleid bakt. Volgens een artikel in de Los Angeles Times http://www.northstarcompass.org/othlang/kruistocht.htm#3 -   van 16 oktober 2003 stapte Boykin in juni 2002 op de preekstoel van de Eerste Doopsgezinde Kerk in Broken Arrow, Oklahoma en beschreef een aantal foto's die hij in 1993 gemaakt had in Mogadishu, Somali�, vanuit een helikopter. Na ontwikkeling van de foto's noteerde hij een vreemde donkere schim over de stad. Een beeldspecialist legde hem uit: �Dit is geen bevlekking van de foto, dit is echt."

�Dames en heren, dit is uw vijand", verklaarde Boykin terwijl hij de foto's op een scherm vertoonde. �Dit is het terrein van de prins der duisternis; het is de aanwezigheid van de duivel in die stad die God mij vertoond heeft als de vijand."

Nou is Boykin niet bepaald een kleine militaire bureaucraat. De eerder vermelde promotie ontving hij van de secretaris van defensie Donald Rumsfeld, die hem een extra ster op z'n kraag gaf en hem benoemde tot assistent-ondersecretaris van defensie voor spionage. Ook hij kijkt waarschijnlijk naar God voor zijn informatie en directie. De Los Angeles Times beschrijft hem als een intolerante extremist die zegt dat tijdens gevechten zijn geloof in het Christendom getriomfeerd heeft over Moslims en andere niet-christenen. Andere uitspraken van Boykin:

- �George Bush werd niet gekozen door een meerderheid van stemmen in de Verenigde Staten. Hij werd aangesteld door God."

- �Ik beschrijf mijzelf als een strijder in het koninkrijk van God en ik nodig anderen uit met mij te strijden voor de Verenigde Staten door berouw, gebed en de uitoefening van vertrouwen in God."

Welnu,



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 18 september 2005 om 03:52

Net zo'n mafkees als Osama Bin Laden en andere terroristen. Is toch niet te geloven, een paar mannetjes, met wagelijke superieure ideeen; die weinig van elkaar verschillen, gebruiken de wereld als hun 'prive speeltuin'...

Ik heb heb voor alle extremisten,terroristen, etc. geen goed woord over.

Insh'Allah word van iedereen de ogen geopend.

Wa'Selam



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 18 september 2005 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door Django

Net zo'n mafkees als Osama Bin Laden en andere terroristen. Is toch niet te geloven, een paar mannetjes, met wagelijke superieure ideeen; die weinig van elkaar verschillen, gebruiken de wereld als hun 'prive speeltuin'...

Ik heb heb voor alle extremisten,terroristen, etc. geen goed woord over.

Insh'Allah worden hun ogen geopent.

Wa'Selam



Django, ben je moslim?


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:00

Elhamdoeliha ja, en gaan we nu weer beginnen over dat ik Osama geweldig moet vinden, heb ik al in andere topics gezegt, nee. (waar op mijn argumenten geen reacties komen).Hij is een misdadiger en Boykin is dat ook.Allebei heel erg foute heerschappen.

 



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:03
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Django

Net zo'n mafkees als Osama Bin Laden en andere terroristen. Is toch niet te geloven, een paar mannetjes, met wagelijke superieure ideeen; die weinig van elkaar verschillen, gebruiken de wereld als hun 'prive speeltuin'...

Ik heb heb voor alle extremisten,terroristen, etc. geen goed woord over.

Insh'Allah worden hun ogen geopent.

Wa'Selam



Django, ben je moslim?
zou ik ook willen weten

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:03
Vergeet niet dat geloof in Allah en de Profeet Mohammed(vzmh) de shahada is, niet geloof in Osama bin Laden of andere figuren die de arrogante vrijheid nemen om namens moslims te gaan spreken en gaan handelen op een zeer te verwerpen wijze. 

-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:12
dat heeft ook niemand gezegd asta3firolaah al3alial3adim

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:18
hhhhhhhhhhh  spiegel  voor jou zul je bedoelen

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:21

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

dat heeft ook niemand gezegd asta3firolaah al3alial3adim

Waarom, vraag je dan of ik moslim ben? mijn Selam hoort genoeg te zijn, maar mijn mening over Osama bin Laden laat je die vraag stellen, toch.

Sorry zus, maar het is niet echt aardig. 

Wa'Selam 



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:53

Django: Ik was degene die de vraag stelde of je moslim bent. De reden is dat ik me afvraag of je voldoende beseft dat je bij Allah schuldig bent aan laster als blijkt dat wat je zegt over hem niet waar is.

Tot nu toe is nog altijd bewezen dat de kufaar met hun valse propaganda degene waren die er steeds (bewust) naast zaten.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: mujaheed_ila
Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:56

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe

dajngo zei:Vergeet niet dat geloof in Allah en de Profeet Mohammed(vzmh) de shahada is, niet geloof in Osama bin Laden of andere figuren die de arrogante vrijheid nemen om namens moslims te gaan spreken en gaan handelen op een zeer te verwerpen wijze. 

Dat al zarqawi fout zit dat weet elke moslim??? Maar niemand weet of al zarqawi deze daden ook echt doet? Zoals je weet zijn de Amerikanen en de zijnen tot heel wat in staat met hun technologie, dus allahoe ahlem..maar indien al zarqawi hier wel achter al deze aanslagen en onthoofdingen zit, dan weten alle moslims dat ie fout zit..nehem broeder django?

Wat betreft osama bin laden, niemand weet of hij ook achter deze aanslagen zit, er komen steeds meer en meer bewijzen tegen de amerikaanse regering dat ze er al van wisten en dergelijk, dus ook dat allahoe ahlem?Maar indien osama bin laden wel achter deze aanslagen zit? Wat doet hij dan fout volgens de regels van de islam? Ik weet wel dat vanuit het oog van de islam dat het niet terecht is om onschuldige mensen te doden,

Hoe kijk jij hier tegenover broeder django?

Ik ken wel 1 voordeel van deze aanslagen: Zoveel miljoenen moslims hebben sinds de dag van deze aanslag zich bekeert tot de islam, alhamdoelilah.

En de grootste nadeel die ik zie: de naam islam is bij de niet moslims erg zwart gemaakt. en deze aanslag is tactisch fout, er zijn 3000 slachtoffers gevallen, mischien ook wel paar goeie kufaars tussen, allahoe ahlem, maar darentegen zijn zoveeelll moslims gedood in afghanistan en ga maar verder??

broeder django, k wil graag jouw visie hierop en wat doet Osama bin laden volgens jouw fout dan broeder?

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:00

waarom ik van binladen hou en zaqawi  omdat zij tegen onrecht vechten .

wat betreft onschuldigen  wie zegt dat zij dat doen niet ammerika zelf ?

jij gelooft gewoon alles wat de media zegen  dat is pas erg



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:12
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

Dat lijkt nog wel veel op een kruistocht. Bush heeft zijn troepen naar Irak gestuurd om het 'goddelijke doel' ten uitvoer te brengen. Ik herinner me niet dat hij het in die termen aan de Amerikaanse bevolking of aan de Verenigde Naties heeft uitgelegd, noch aan de militairen die het plan ten uitvoer moeten brengen. Misschien is dat waarom luitenant-generaal Jerry Boykin pas een promotie heeft gehad. Generaal Boykin past in de gietvorm waarin Bush zijn beleid bakt. Volgens een artikel in de Los Angeles Times http://www.northstarcompass.org/othlang/kruistocht.htm#3 -

�Dames en heren, dit is uw vijand", verklaarde Boykin terwijl hij de foto's op een scherm vertoonde. �Dit is het terrein van de prins der duisternis; het is de aanwezigheid van de duivel in die stad die God mij vertoond heeft als de vijand."

Nou is Boykin niet bepaald een kleine militaire bureaucraat. De eerder vermelde promotie ontving hij van de secretaris van defensie Donald Rumsfeld, die hem een extra ster op z'n kraag gaf en hem benoemde tot assistent-ondersecretaris van defensie voor spionage. Ook hij kijkt waarschijnlijk naar God voor zijn informatie en directie. De Los Angeles Times beschrijft hem als een intolerante extremist die zegt dat tijdens gevechten zijn geloof in het Christendom getriomfeerd heeft over Moslims en andere niet-christenen. Andere uitspraken van Boykin:

- �George Bush werd niet gekozen door een meerderheid van stemmen in de Verenigde Staten. Hij werd aangesteld door God."

- �Ik beschrijf mijzelf als een strijder in het koninkrijk van God en ik nodig anderen uit met mij te strijden voor de Verenigde Staten door berouw, gebed en de uitoefening van vertrouwen in God."

Welnu,



Bron? Volgens mij komt dit gecopied en gepast van een andere site. Welke?


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:14
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Tot nu toe is nog altijd bewezen dat de kufaar met hun valse propaganda degene waren die er steeds (bewust) naast zaten.



Jiyuu, ik heb hier nog niets bewezen gezien. En de propagandamachine van obl en zijn trawanten draait op volle toeren.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:17
ik zei toch dat amerikka daar achter zit en niet mujahideen het doel voor mujahideen zijn soldaten en de helpers en niet burgers .

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:20
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ik zei toch dat amerikka daar achter zit en niet mujahideen het doel voor mujahideen zijn soldaten en de helpers en niet burgers .


O, nee maar dan is alles duidelijk, als jij het zegt... Echt, sorry, maar dit is onzin. Check de islamitische sites waar de video's van de bomaanslagen op burgers met veel bombarie en allahu akhbars worden gepresenteerd, als de grootste verworvenheden van de islam. Terwijl de ledematen van burgers en in veel gevallen ook broeders en zusters van jullie door de lucht vliegen.

En: de Amerikanen zijn wel goed maar niet gek. ik denk niet dat er ��n amerikaan te vinden is die zichzelf met een auto vol explosieven wil opblazen. Vallen in de strijd is ��n ding, zelfmoord plegen iets heel anders.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:21
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

Dat lijkt nog wel veel op een kruistocht. Bush heeft zijn troepen naar Irak gestuurd om het 'goddelijke doel' ten uitvoer te brengen. Ik herinner me niet dat hij het in die termen aan de Amerikaanse bevolking of aan de Verenigde Naties heeft uitgelegd, noch aan de militairen die het plan ten uitvoer moeten brengen. Misschien is dat waarom luitenant-generaal Jerry Boykin pas een promotie heeft gehad. Generaal Boykin past in de gietvorm waarin Bush zijn beleid bakt. Volgens een artikel in de Los Angeles Times http://www.northstarcompass.org/othlang/kruistocht.htm#3 -   van 16 oktober 2003 stapte Boykin in juni 2002 op de preekstoel van de Eerste Doopsgezinde Kerk in Broken Arrow, Oklahoma en beschreef een aantal foto's die hij in 1993 gemaakt had in Mogadishu, Somali�, vanuit een helikopter. Na ontwikkeling van de foto's noteerde hij een vreemde donkere schim over de stad. Een beeldspecialist legde hem uit: �Dit is geen bevlekking van de foto, dit is echt."

�Dames en heren, dit is uw vijand", verklaarde Boykin terwijl hij de foto's op een scherm vertoonde. �Dit is het terrein van de prins der duisternis; het is de aanwezigheid van de duivel in die stad die God mij vertoond heeft als de vijand."

Nou is Boykin niet bepaald een kleine militaire bureaucraat. De eerder vermelde promotie ontving hij van de secretaris van defensie Donald Rumsfeld, die hem een extra ster op z'n kraag gaf en hem benoemde tot assistent-ondersecretaris van defensie voor spionage. Ook hij kijkt waarschijnlijk naar God voor zijn informatie en directie. De Los Angeles Times beschrijft hem als een intolerante extremist die zegt dat tijdens gevechten zijn geloof in het Christendom getriomfeerd heeft over Moslims en andere niet-christenen. Andere uitspraken van Boykin:

- �George Bush werd niet gekozen door een meerderheid van stemmen in de Verenigde Staten. Hij werd aangesteld door God."

- �Ik beschrijf mijzelf als een strijder in het koninkrijk van God en ik nodig anderen uit met mij te strijden voor de Verenigde Staten door berouw, gebed en de uitoefening van vertrouwen in God."

Welnu,



Bron? Volgens mij komt dit gecopied en gepast van een andere site. Welke?
is dat alles wat je erover kan zegen  zodat wij over iets anders gaan beginnen

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:25
Nee, maar dit stukje was in goed nederlands geschreven... 't viel gewoon op.  En het lijkt gedocumenteerd, maar de bronnen zijn verder niet te achterhalen. Dus ik kan hier niet zoveel mee.
Alleen dit: waar Bush zijn zaak verdedigt met verwijzing naar God is een foute zaak. Hij misbruikt daarbij de naam van God. Ik wou dat hij het inzag en inbond.
Als Al-z en OBL dat nu ook zouden doen, zou de wereld er een stuk leuker uitzien.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:34

het gaat erom dat het de woorden van varken bush zijn  en zijn hondje

en niet om  hoe goed het geschreven is .



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:43

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

dat heeft ook niemand gezegd asta3firolaah al3alial3adim

Maar in de praktijk handelen mensen daar mijns inziens wel naar, zodra alles okee wordt gevonden al een onvolwassen figuur meent dat het gemotiveerd is vanuit het belang van moslims.
(En de illusie dat het in het belang is van mensen - zo dat in de eerste plaats al een oprecht motief is - vint ik het onvolwassen maken - oorlogje spelen ten koste van anderen [en ook nog over de rug van anderen door hen voor je karretje te spannen].)

 



Geplaatst door: mujaheed_ila
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:48

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe broeders en zusters,

zuster taqwaa, laat de bloed niet teveel naar je kop stijgen. Ik leef elke dag met verdriet,dat kun je ook aan mijn zien. Mijn vrienden vragen zo vaak of het wel goed met mij gaat, maar het lijkt net of een deel van mijn hart is afgestorven door het feit dat onze moslimbroeders en moslimzusters vernedert verkracht worden.

Maar zuster taqwaa, als de dag gekomen is dat allah swt het sein geeft aan de engel om op de toorn te blazen, dan zal dat voor de ongelovigen een hele zware dag worden.

Wie iets slechts deed ter grootte van een monsterzaadje zal het te zien krijgen en zal zijn straf krijgen en wie iets goeds deeds ter grootte van een monsterzaadje zal het te zien krijgen en zal zijn beloning ervoor krijgen.

Gedenk de dag dat allah swt aan de hel vraagt: ben je al vol? en dat de hel dan zegt: is er nog meer...

Geef de ongelovigen nog even uitstel..hun straf zal zeker komen..vertrouw op allah swt.

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarkatoe



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:52
Ach ja, geloof kan een schone zaak zijn, zo lang mensen het niet manipuleren, misbruiken om hun haat en agressie te vergoelijken.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 06:06
In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe broeders en zusters,

zuster taqwaa, laat de bloed niet teveel naar je kop stijgen. Ik leef elke dag met verdriet,dat kun je ook aan mijn zien. Mijn vrienden vragen zo vaak of het wel goed met mij gaat, maar het lijkt net of een deel van mijn hart is afgestorven door het feit dat onze moslimbroeders en moslimzusters vernedert verkracht worden.

Maar zuster taqwaa, als de dag gekomen is dat allah swt het sein geeft aan de engel om op de toorn te blazen, dan zal dat voor de ongelovigen een hele zware dag worden.

Wie iets slechts deed ter grootte van een monsterzaadje zal het te zien krijgen en zal zijn straf krijgen en wie iets goeds deeds ter grootte van een monsterzaadje zal het te zien krijgen en zal zijn beloning ervoor krijgen.

Gedenk de dag dat allah swt aan de hel vraagt: ben je al vol? en dat de hel dan zegt: is er nog meer...

Geef de ongelovigen nog even uitstel..hun straf zal zeker komen..vertrouw op allah swt.

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarkatoe

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho  ja je hebt helemaal gelijk  maschalaah  .

wat mij erg pijn doet hoeveel  moslims zijn niet vernederd vermoor  gemaarteld en nog steeds  daar hoor je niemand over zelfs onder somige moslims .

maar  3000  amerikkannen dat kan niet dat zijn onschuldigen    ,en de daders zijn tertoristen dat zijn moslims . je hoort niets anders dan dat. in de media  op straat  op enternet  ,wat is het verschil  tussen  die slachtoffers moslims en niet moslims ?

duizenden ... moslimse vrouwen en duizenden kids  en mannen zijn gemarteld vermoord door  bommen en verkrachting en vernederingen in afganistaan  en nog steeds gevangen gehouden zonder bewijs , en in iraq duiznden weeer   en nog steeds   dat allemaal om die 3ooo  is dit niet de echte teroristen die de wereld in gevaar beringen.

en de wereld willen bezeten  laten we niet palstina  vergeten

hoe veel er daar vermoord zijn

en gevangen zitten

en vernedering die ze daar ondergaan elke dag weer .

is dit eerlijk  en dan  zegen ze nog ze mogen  zich zelf niet verdedigen 

 en als ze dat doen  dan zijn dat teroristen.

maar het zal inschalaah nog veranderen 

dat is wel iets zeker

hun dag zal komen .



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 18 september 2005 om 06:16
MAAR TAQWAA WE GAAN HIER TOCH NIET ALS MOLSIM OSAMA BIN LADEN STAAN BESCHERMEN MISCHIEN HEEFT HIJ OOIT WEL GOEDE DINGEN GEDAAN MAAR DE AANSLAGEN OP 11 september WAREN NIET GOED EN ANDERE AANSLAGEN ZOALS IN TURKIJE OF SPANJE


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door Murat

MAAR TAQWAA WE GAAN HIER TOCH NIET ALS MOLSIM OSAMA BIN LADEN STAAN BESCHERMEN MISCHIEN HEEFT HIJ OOIT WEL GOEDE DINGEN GEDAAN MAAR DE AANSLAGEN OP 11 september WAREN NIET GOED EN ANDERE AANSLAGEN ZOALS IN TURKIJE OF SPANJE
dit bedoel ik nou

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 06:41

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Murat

MAAR TAQWAA WE GAAN HIER TOCH NIET ALS MOLSIM OSAMA BIN LADEN STAAN BESCHERMEN MISCHIEN HEEFT HIJ OOIT WEL GOEDE DINGEN GEDAAN MAAR DE AANSLAGEN OP 11 september WAREN NIET GOED EN ANDERE AANSLAGEN ZOALS IN TURKIJE OF SPANJE


zolang moslim doet wat ongelovigen  goed vinden doet  dan krijgt  .

lan trada 3anka lyahoda wa nasara  7ata tatabi3 milatahoem



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Marinus
Geplaatst op: 18 september 2005 om 06:45

Opnieuw een polariserende topic, heel en heel jammer. Gedraag jullie toch eens volwassen en hou er alsjeblieft mee op deze discussie op de spits te drijven.

Ik ben ervan overtuigd dat het crhistendom jegens de islam levensgrote fouten heeft gemaakt. Ook het omgekeerde is zeker het geval. Laten we het daarbij houden en vooruit kijken.

Ik verlang nu al tot deze topic wordt verwijderd of afgesloten. Daarom ook deze gezonde oproep aan de moderatoren om er werk van te maken en de deontologische regels, die ze zelf hebben ontworpen, uit te voeren en te do�n respecteren.

Veel dank en vriendschappelijke groeten aan alle christelijke en islamitische medebroeders  en -zusters actief op dit forum.

Fijne zondag nog !



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 18 september 2005 om 06:52
Salaam Aleikum,

Allereerst wil ik duidelijk maken dat het niet mijn bedoeling was om een discussie van zo�n laag niveau te ontketenen.

Sommige opmerkingen van zowel moslims als niet moslims hier vind ik bijzonder beneden peil, en ik vraag jullie allemaal dan ook om na te denken voor dat je reageert.
Dus niet uit woede reageren en bedenk wat de impact kan zijn van je woorden, aangezien een forum niet een volmaakt communicatiemiddel is om je bedoelde boodschap goed begrijpbaar over te brengen.

Na dit gezegd te hebben wil ik duidelijk maken wat mijn bedoeling was achter de topic.
Ik hoor net als eenieder van jullie dagelijks over de terrorist Zarqawi. Bijna elke aanslag in Irak op burgers of andere doelen worden aan hem toegeschreven. Begrijpelijk is dan ook mijn verbazing dat een sjiietische geestelijke bekend maakt dat hij al lang niet meer leeft, en dat zijn naam door de amerikanen wordt gebruikt om verdeeldheid te zaaien en oorlogsmisdaden te plegen. Dat het om een sjiietische geestelijke is misschien nog een reden om het artikel nogmaals te lezen aangezien Zarqawi hun in de media als vijanden bestempeld. Dus dat verhoogt de betrouwbaarheid van de uitspraken enigzins.
Vervolgens daarbij rekening houdend dat niks te min is voor het amerikaanse oorlogsmachine en dan vooral de havikken die erachter zitten.
Ik vraag dus eigenlijk alleen aan de sceptici om de mogelijkheid te overwegen net als ik dit doe. Ik sluit niet uit dat amerika, de olieindustrie of belanghebbenden uit de VS achter bepaalde acties zitten. Alleen weet ik het dus niet zeker en zal ik het niet als waarheid gaan verkondigen.
Ik vind het alleen kortzichtig om het per definitie als zijnde onzin weg te schuiven. Hiermee doe je onrecht aan de politieke en militaire geschiedenis van de VS.

Dan de discussie over de media. Iedereen weet dat Rupert Murdoch een grote mediamagnaat is. En daarbij tevens een hele goede vriend van de heren Bush en Blair. Daarnaast zijn er nog genoeg andere mediamagnaten te vinden die nauw gelieerd zijn aan de machthebbers van onze westerse wereld. Hierdoor vallen vele zenders, kranten en tijdschriften indirect onder invloed van deze machthebbers en is hiermee manipulatie van het volk niet ondenkbaar. Een heel duidelijk en extreem voorbeeld hierbij is FOX NEWS. Voor eenieder die in objectieve journalistiek gelooft raad ik eens aan om een aantal politiek georienteerde items op de zender te bekijken.
En dan garrandeer ik dat je meteen snapt wat ik bedoel.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 18 september 2005 om 06:54

Salaam Aleikum,

Excuus voor de langdradigheid van mijn betoog
Ik zal het in het vervolg korter proberen te houden

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 18 september 2005 om 07:19
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

waarom ik van binladen hou en zaqawi  omdat zij tegen onrecht vechten .

wat betreft onschuldigen  wie zegt dat zij dat doen niet ammerika zelf ?

jij gelooft gewoon alles wat de media zegen  dat is pas erg

Wie de schoen passe. trekken hem aan. Als zus en als vrouw, druk ik je 1 ding op het hart, open je ogen, jij hebt het over de media, jij onderbouwd iets niet, ik wel.Goed, zijn we er? Vrouwen uit Afganistan zelf, en Irak, d�verse bronnen etc. bij mij geen media om mijn mening op te bouwen. De Taliban is een schrikbewind, Osmama bin laden heeft daden gepleegd die niet door de beugel kunnen, simpel, simpel. Amerika is ook een hufter, wil je best wel een opsomming geven, geen probleem, maar wees nou eens eerlijk en rechtvaardig en stap nou eens uit het hokjes denken weg, wij, zij etc. Zus, een misdaad is een daad op zich.Een dief is een dief.er is geen verschil tussen een amerikaanse dief en een moslim- dief. 

 



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 18 september 2005 om 07:30
In eerste instantie geplaatst door mujaheed_ila

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe

dajngo zei:Vergeet niet dat geloof in Allah en de Profeet Mohammed(vzmh) de shahada is, niet geloof in Osama bin Laden of andere figuren die de arrogante vrijheid nemen om namens moslims te gaan spreken en gaan handelen op een zeer te verwerpen wijze. 

Dat al zarqawi fout zit dat weet elke moslim??? Maar niemand weet of al zarqawi deze daden ook echt doet? Zoals je weet zijn de Amerikanen en de zijnen tot heel wat in staat met hun technologie, dus allahoe ahlem..maar indien al zarqawi hier wel achter al deze aanslagen en onthoofdingen zit, dan weten alle moslims dat ie fout zit..nehem broeder django?

Zus, zus, ik vind het een bekend argument, doet hij het wel echt...niet echt sterk.

Wat betreft osama bin laden, niemand weet of hij ook achter deze aanslagen zit, er komen steeds meer en meer bewijzen tegen de amerikaanse regering dat ze er al van wisten en dergelijk, dus ook dat allahoe ahlem?Maar indien osama bin laden wel achter deze aanslagen zit? Wat doet hij dan fout volgens de regels van de islam? Ik weet wel dat vanuit het oog van de islam dat het niet terecht is om onschuldige mensen te doden,

Hoe kijk jij hier tegenover broeder django?

Ik heb het niet over 9 \11 dat zou kortzichtig zijn, meerdere aanslagen en gruweldaden,Taliban etc.uitspraken. En jij vraagt mij wat hij fout doet? Selam=vrede, onschuldigen doden, land verwoesten, bomen, huizen etc. mag niet.Dus, wat vroeg je nou ook al weer? 

Ik ken wel 1 voordeel van deze aanslagen: Zoveel miljoenen moslims hebben sinds de dag van deze aanslag zich bekeert tot de islam, alhamdoelilah.

En dat noem jij een voordeel, dat noem ik een macabere afschildering van mijn geloof, ik ben al 12 jaar bekeerd, daar had ik geen aanslag voor nodig, maar alleen de Nobele Kor'aan en een zuiver hart.

En de grootste nadeel die ik zie: de naam islam is bij de niet moslims erg zwart gemaakt. en deze aanslag is tactisch fout, er zijn 3000 slachtoffers gevallen, mischien ook wel paar goeie kufaars tussen, allahoe ahlem, maar darentegen zijn zoveeelll moslims gedood in afghanistan en ga maar verder??

De taliban heeft Afghanen vermoord en vrouwen verkracht, NA de aanslag trok men Afghanistan binnen, dus waar zit je nu met je vergelijking.En elke dood mens, komt tot Allah, elk mens behoort hem toe, doe nietzo hoog uit de bol.

broeder django, k wil graag jouw visie hierop en wat doet Osama bin laden volgens jouw fout dan broeder?

Ga maar wat topics nalezen over hem, genoeg geargumenteerd, maar als je het echt wil, wil ik wel weer een opsomming doen.

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe

Wa'Selam



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 18 september 2005 om 07:32
marinus, ik sluit me bij je aan. Deze topic doet weinig goed. malcolm x, je zegt veel wat hout snijdt. Alleen de nederlandse media, zeker de nieuwsmedia, zijn niet bepaald in handen van fox gerelateerde zenders, maar meer van links-liberale media. Niet erg of zo, maar gekleurdheid als de fox zenders lijkt me voor NL wat ver gezocht.

Dit was mijn laatste bijdrage voor deze topic. Zodra politiek in het spel komt en wie dan ook maar het opneemt voor de gruwelen van welke tiran dan ook maar, gaat het mis. Ik bereik taqwaa niet. Wat ik bedreigend vind, ja bedreigend, ook voor nederland, is dat terreur met een religieuze saus wordt goed gepraat. Lang niet iedere moslim denkt God zij dank zo. Maar die krijgt dan van taqwaa er meteen van langs: je bent geen goede moslim blijkbaar dan. Dat is bedreigend.

De bijdrage van iemand anders - naam ff vergeten was goed - God komt wel met zijn oordeel. Zijn dag komt. En Hij zal, hoe dan ook, rechtvaardig oordelen. Maar dat oordeel kunnen wij hier nu niet voor hem uitoefenen. We mogen het ook niet van hem overnemen. Kyrie eleison.


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 18 september 2005 om 07:38
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Django: Ik was degene die de vraag stelde of je moslim bent. De reden is dat ik me afvraag of je voldoende beseft dat je bij Allah schuldig bent aan laster als blijkt dat wat je zegt over hem niet waar is.

Ik ben banger voor Allah dan jij denkt, vandaar dat ik zeker niks met Osmama bin Laden, terroristen, Taliban, Amerikanen, Ayatollah's etc. te maken wil hebben. 

Tot nu toe is nog altijd bewezen dat de kufaar met hun valse propaganda degene waren die er steeds (bewust) naast zaten.

Er is niks bewezen, ga j�j dat mijn Afgaanse vrienden vertellen, zeg dat hun moeders en zussen, mijn vr�endinnen.Er word hier wat af verheerlijkt, een zus zou graag onder het bewind van de Taliban willen wonen,(dan heb je , je verstand verloren, wat mij betreft)ik heb een vriendin (afghaanse-moslim)die dat las en nog net niet onplofte over de onzin die werd uitgekraamt.Er is weinig vals,allebei boeven, amerikanen op sleutelposities en Osama bin Laden met gevolg.



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 18 september 2005 om 08:05

De dag des oordeels zal zeker komen.

Voor degene die vertrouwen hebben laat hen vertrouwen stellen in Allah.Onze Heer ziet alles en hij kent zeker de leugenachtige arroganten.

120.En de tijdingen der boodschappers verhalen Wij u om daardoor uw hart te versterken. Hierdoor is de waarheid en een vermaning en een les voor de gelovigen tot u gekomen.

121.En zeg tot degenen die niet geloven: "Handelt naar uw vermogen, wij handelen ook."

122."En wacht af, wij wachten ook."

Mijn Heer is vol met geduld.

Bij God jullie vragen jezelf af waarom God nu niet ingrijpt maar nee hij heeft ons tijd geschonken.

Elke tiran die verderf zaait in het land heeft tijd gekregen om te genieten vervolgens zal Allah over hem oordelen.

En elke arrogante schepsel die slecht praat over Allah en zijn Profeet heeft tijd gekregen maar wanneer de tijd komt zal de zand zijn mond vullen.

Hij komt alleen voor Allah te staan zonder leger of zonder enige helper.

Dus heb geduld met bush en sharon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 18 september 2005 om 08:18
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

waarom ik van binladen hou en zaqawi  omdat zij tegen onrecht vechten .

wat betreft onschuldigen  wie zegt dat zij dat doen niet ammerika zelf ?

jij gelooft gewoon alles wat de media zegen  dat is pas erg



Ik geloof niet alles wat de media zegt. Dat kan niet eens, verschillende media spreken elkaar namelijk tegen.

Bin Laden en Zarqawi vechten tegen onrecht zeg je? Dus het opblazen van jou broeders en zuster is vechten tegen onrecht, vreemd hoor. Daarnaast vraag ik mij af of de Irakezen wel zo blij zijn met deze terroristen, ze komen allemaal ongevraagd vanuit de buurland om in Irak zichzelf op te blazen.

Ik zal maar weer een citaat aanhalen dat ik vaker gebruik en dat maar niet door schijnt te dringen hier:
Matte�s 7:3-5 - Wat kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Of hoe kun je tegen een ander zeggen: Laat me de splinter uit je oog halen, en kijk, de balk zit in je eigen oog? Schijnheilige, haal eerst de balk uit je eigen oog, en pas dan zie je scherp genoeg om de splinter uit het oog van de ander te halen.Dit vers slaat op jou schijnheilige remco...dat je dat zelf nog niet eens doorhebt zegt heel wat over de grootte van de balken die in allebei jouw ogen zitten. Sorry hoor maar ik begin me steeds meer af te vragen wat jij hier doet op het forum.Je hoeft niet te proberen om ons te doordringen met je christelijke doctrine want dat zal je toch niet lukken.

Neem dit citaat in je op en bedenk wat er staat. Kijk daarna wat jij allemaal zegt en denk daarover met dit citaat in je achterhoofd. Beter vervolgens je leven door na te denken over datgene waar je andere van beschuldigd.



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 september 2005 om 08:27
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

waarom ik van binladen hou en zaqawi  omdat zij tegen onrecht vechten .

wat betreft onschuldigen  wie zegt dat zij dat doen niet ammerika zelf ?

jij gelooft gewoon alles wat de media zegen  dat is pas erg



Ik geloof niet alles wat de media zegt. Dat kan niet eens, verschillende media spreken elkaar namelijk tegen.

Bin Laden en Zarqawi vechten tegen onrecht zeg je? Dus het opblazen van jou broeders en zuster is vechten tegen onrecht, vreemd hoor. Daarnaast vraag ik mij af of de Irakezen wel zo blij zijn met deze terroristen, ze komen allemaal ongevraagd vanuit de buurland om in Irak zichzelf op te blazen.

Ik zal maar weer een citaat aanhalen dat ik vaker gebruik en dat maar niet door schijnt te dringen hier:
Matte�s 7:3-5 - Wat kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Of hoe kun je tegen een ander zeggen: Laat me de splinter uit je oog halen, en kijk, de balk zit in je eigen oog? Schijnheilige, haal eerst de balk uit je eigen oog, en pas dan zie je scherp genoeg om de splinter uit het oog van de ander te halen.Dit vers slaat op jou schijnheilige remco...dat je dat zelf nog niet eens doorhebt zegt heel wat over de grootte van de balken die in allebei jouw ogen zitten. Sorry hoor maar ik begin me steeds meer af te vragen wat jij hier doet op het forum.Je hoeft niet te proberen om ons te doordringen met je christelijke doctrine want dat zal je toch niet lukken.

Neem dit citaat in je op en bedenk wat er staat. Kijk daarna wat jij allemaal zegt en denk daarover met dit citaat in je achterhoofd. Beter vervolgens je leven door na te denken over datgene waar je andere van beschuldigd.

Ik mag aannemen dat hij wel doorheeft dat het over schijnheiligheid gaat en dat hij het daarom heeft gepost. Schijnheiligheid is toch wel een rode draad in deze topic over mensen die zich op geloof in God beroepen bij het verheerlijken of plegen van geweld.

(post een beetje aangepast nadat ik zag dat ik Rahil Amin niet goed gelezen had.)

 



Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 18 september 2005 om 08:35
Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen elke verzetstrijder in Irak die zich verzet tegen de aanwezigheid van de duivelse Amerikaanen en vecht zoals de profeet ons heeft opgedragen is een Moejaheed!! tot de tekenen van de dag des oordels behoort de aanval tegen irak door de Amerikaanen de kruisvaarders onze geliefde profeet Mohammed vzmh zei: Irak zal verdeeld zijn in 3 groepen 1 groep zal zich bij de plunderaars voegen 1 groep zal vluchten en zijn famillies achter laten en 1 groep zal vechten en doden. bereid je voor op de dag des oordels als je dit ziet! en dit hebben we ook gezien toen ze zogenaamd Saddam Hoessein kwamen om weg te hallen en zo het iraakse volk waar de amerikaanen zo omgeven kwammen verlossen vam hem [daarbj natuurlijk duizenden mensen afgeslacht en vrouwen verkracht ] sommige zagen we vrachtwagens en andere schatkamers en winkels beroven andere zaggen we weg vluchten en lieten alles achter door de oorlog en alhoumdillah andere zagen we de wapens op pakken en zich verzetten [Moejahedeen] zoals in Falujah en andere steden waar het verzet hevig was en ook vandaag de dag Tal Affar moejahedeen die de moed niet opgeven ze komen uit verschillende islamitische landen om hun broeders en zusters te hulp te komen Ya Allah nessar 3om 3ela koum al kafirien inshallah ya rabb


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 18 september 2005 om 08:42
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

waarom ik van binladen hou en zaqawi  omdat zij tegen onrecht vechten .

wat betreft onschuldigen  wie zegt dat zij dat doen niet ammerika zelf ?

jij gelooft gewoon alles wat de media zegen  dat is pas erg



Ik geloof niet alles wat de media zegt. Dat kan niet eens, verschillende media spreken elkaar namelijk tegen.

Bin Laden en Zarqawi vechten tegen onrecht zeg je? Dus het opblazen van jou broeders en zuster is vechten tegen onrecht, vreemd hoor. Daarnaast vraag ik mij af of de Irakezen wel zo blij zijn met deze terroristen, ze komen allemaal ongevraagd vanuit de buurland om in Irak zichzelf op te blazen.

Ik zal maar weer een citaat aanhalen dat ik vaker gebruik en dat maar niet door schijnt te dringen hier:
Matte�s 7:3-5 - Wat kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Of hoe kun je tegen een ander zeggen: Laat me de splinter uit je oog halen, en kijk, de balk zit in je eigen oog? Schijnheilige, haal eerst de balk uit je eigen oog, en pas dan zie je scherp genoeg om de splinter uit het oog van de ander te halen.Dit vers slaat op jou schijnheilige remco...dat je dat zelf nog niet eens doorhebt zegt heel wat over de grootte van de balken die in allebei jouw ogen zitten. Sorry hoor maar ik begin me steeds meer af te vragen wat jij hier doet op het forum.Je hoeft niet te proberen om ons te doordringen met je christelijke doctrine want dat zal je toch niet lukken.

Neem dit citaat in je op en bedenk wat er staat. Kijk daarna wat jij allemaal zegt en denk daarover met dit citaat in je achterhoofd. Beter vervolgens je leven door na te denken over datgene waar je andere van beschuldigd.



Jou reactie zegt genoeg. Jou reactie laat zien dat jij niet begrijpt wat ik bedoel als ik dat citeer als reactie op taqwaa. Dus probeer het eerst te begrijpen voor je al je emoties eruit gooit.
Daarnaast was het niet aan jou gericht, dus waarom voel jij je aangesproken?
Ik begrijp het heel goed remco...ik ben niet achterlijk. Er bestaat geweld en geweld. Geweld om aanslagen te plegen en om onschuldige brugers te doden praat ik absoluut niet goed maar geweld om je eigen land te verdedigen heb ik geen enkel probleem mee. Helaas vallen er daardoor ook wel eens burgerslachtoffers bij wat ik ten zeerste betreur. De reden dat ik me ook aangesproken voel is dat ik net als mijn zuster Taqwaa Moslim ben!!! Dus als je haar erop aan spreekt dan spreek je mij er ook op aan. Een Moslim voelt de pijn en verdriet van een andere Moslim...waar die zich ook ter wereld bevindt!! Beledig je mijn broeder of zuster..dan beledig je daar ook mij mee!!!


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 september 2005 om 08:53

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen elke verzetstrijder in Irak die zich verzet tegen de aanwezigheid van de duivelse Amerikaanen en vecht zoals de profeet ons heeft opgedragen is een Moejaheed!! tot de tekenen van de dag des oordels behoort de aanval tegen irak door de Amerikaanen de kruisvaarders onze geliefde profeet Mohammed vzmh zei: Irak zal verdeeld zijn in 3 groepen 1 groep zal zich bij de plunderaars voegen 1 groep zal vluchten en zijn famillies achter laten en 1 groep zal vechten en doden. bereid je voor op de dag des oordels als je dit ziet! en dit hebben we ook gezien toen ze zogenaamd Saddam Hoessein kwamen om weg te hallen en zo het iraakse volk waar de amerikaanen zo omgeven kwammen verlossen vam hem [daarbj natuurlijk duizenden mensen afgeslacht en vrouwen verkracht ] sommige zagen we vrachtwagens en andere schatkamers en winkels beroven andere zaggen we weg vluchten en lieten alles achter door de oorlog en alhoumdillah andere zagen we de wapens op pakken en zich verzetten [Moejahedeen] zoals in Falujah en andere steden waar het verzet hevig was en ook vandaag de dag Tal Affar moejahedeen die de moed niet opgeven ze komen uit verschillende islamitische landen om hun broeders en zusters te hulp te komen Ya Allah nessar 3om 3ela koum al kafirien inshallah ya rabb

Dat lijkt mij een nogal corrupte manier van het gebruik van zijn woorden. Als hij al-3ir�q zei, hoe weet je dan welk gebied hij precies bedoelde (weinig waarschijnlijk overeenkomend met de huidige staatsgrenzen) en - meer nog - hoe weet je welke tijd hij in gedachten had? (want je suggereert dat het over het Irak van hier en nu gaat)

En dat nog los van de waarde van deze 7ad�th (letterlijk "7ad�th" voor de meesten, neem ik aan), nog afgezien van de voorzichtigheid die men zou moeten betrachten bij het interpreteren van zulks.

Ik neem overigens niet aan dat de meeste Irakezen heel gelukkig zijn met die soi-disant 'mujahideen' die 'hulp' (van de regen in de drup, lijkt mij) komen bieden. Voor mij is dat soort taal niets anders dan oorlogspropaganda. Kijk naar Afghanistan 5 jaar geleden, waar de modale Afghaan nog het meest moeite had met/ het meest bang was voor de "arabieren"/buitenlanders die overfanatiek de Taliban van een gewelddadige hand kwamen voorzien.

wa-s-sal�m.



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 18 september 2005 om 09:42
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

waarom ik van binladen hou en zaqawi  omdat zij tegen onrecht vechten .

wat betreft onschuldigen  wie zegt dat zij dat doen niet ammerika zelf ?

jij gelooft gewoon alles wat de media zegen  dat is pas erg



Ik geloof niet alles wat de media zegt. Dat kan niet eens, verschillende media spreken elkaar namelijk tegen.

Bin Laden en Zarqawi vechten tegen onrecht zeg je? Dus het opblazen van jou broeders en zuster is vechten tegen onrecht, vreemd hoor. Daarnaast vraag ik mij af of de Irakezen wel zo blij zijn met deze terroristen, ze komen allemaal ongevraagd vanuit de buurland om in Irak zichzelf op te blazen.

Ik zal maar weer een citaat aanhalen dat ik vaker gebruik en dat maar niet door schijnt te dringen hier:
Matte�s 7:3-5 - Wat kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Of hoe kun je tegen een ander zeggen: Laat me de splinter uit je oog halen, en kijk, de balk zit in je eigen oog? Schijnheilige, haal eerst de balk uit je eigen oog, en pas dan zie je scherp genoeg om de splinter uit het oog van de ander te halen.Dit vers slaat op jou schijnheilige remco...dat je dat zelf nog niet eens doorhebt zegt heel wat over de grootte van de balken die in allebei jouw ogen zitten. Sorry hoor maar ik begin me steeds meer af te vragen wat jij hier doet op het forum.Je hoeft niet te proberen om ons te doordringen met je christelijke doctrine want dat zal je toch niet lukken.

Neem dit citaat in je op en bedenk wat er staat. Kijk daarna wat jij allemaal zegt en denk daarover met dit citaat in je achterhoofd. Beter vervolgens je leven door na te denken over datgene waar je andere van beschuldigd.



Jou reactie zegt genoeg. Jou reactie laat zien dat jij niet begrijpt wat ik bedoel als ik dat citeer als reactie op taqwaa. Dus probeer het eerst te begrijpen voor je al je emoties eruit gooit.
Daarnaast was het niet aan jou gericht, dus waarom voel jij je aangesproken?
Ik begrijp het heel goed remco...ik ben niet achterlijk. Er bestaat geweld en geweld. Geweld om aanslagen te plegen en om onschuldige brugers te doden praat ik absoluut niet goed maar geweld om je eigen land te verdedigen heb ik geen enkel probleem mee. Helaas vallen er daardoor ook wel eens burgerslachtoffers bij wat ik ten zeerste betreur. De reden dat ik me ook aangesproken voel is dat ik net als mijn zuster Taqwaa Moslim ben!!! Dus als je haar erop aan spreekt dan spreek je mij er ook op aan. Een Moslim voelt de pijn en verdriet van een andere Moslim...waar die zich ook ter wereld bevindt!! Beledig je mijn broeder of zuster..dan beledig je daar ook mij mee!!!


Je hebt dus niet begrepen wat ik bedoel. Om in jou woorden te blijven; je bent dus achterlijk (als je het wel had begrepen was je dat namelijk niet, zeg jij zelf).Achterlijke opmerking

Toch ga ik even verder op je in. Jij zegt geweld om je eigen land te verdedigen. Dan gaat er iets aan je voorbij. De meerderheid van de terroristen in Irak zijn NIET van Irakeze komaf, het zijn allemaal geimporteerde terroristen. Ze zijn daar dus net als de VS onwettig op andermans grondgebied.Alleen ameriKKKa en zn bondgenoten zijn daar onwettig. De echte Mujaheddien die overal vandaan komen om tegen de ongelovigen te strijden zijn daar als Moslims op Islamitisch grondgebied om hun broeders en zusters en hun grondgebied te beschermen. En kom nou niet steeds met weer datzelfde verhaaltje dat terroristen mijn broeders en zusters vermoorden want er zit een heel verschil tussen een terrorist en de echte Mujaheddien. Maar dat zal je intussen al wel weten.



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 18 september 2005 om 10:32
In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

waarom ik van binladen hou en zaqawi  omdat zij tegen onrecht vechten .

wat betreft onschuldigen  wie zegt dat zij dat doen niet ammerika zelf ?

jij gelooft gewoon alles wat de media zegen  dat is pas erg

Wie de schoen passe. trekken hem aan. Als zus en als vrouw, druk ik je 1 ding op het hart, open je ogen, jij hebt het over de media, jij onderbouwd iets niet, ik wel.Goed, zijn we er? Vrouwen uit Afganistan zelf, en Irak, d�verse bronnen etc. bij mij geen media om mijn mening op te bouwen. De Taliban is een schrikbewind, Osmama bin laden heeft daden gepleegd die niet door de beugel kunnen, simpel, simpel. Amerika is ook een hufter, wil je best wel een opsomming geven, geen probleem, maar wees nou eens eerlijk en rechtvaardig en stap nou eens uit het hokjes denken weg, wij, zij etc. Zus, een misdaad is een daad op zich.Een dief is een dief.er is geen verschil tussen een amerikaanse dief en een moslim- dief. 

 

en mijn nasiha voor jou  open zelf je ogen een geloof ahl anaar niet

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 september 2005 om 10:46

nas�7a = advies

ahlu n-n�r = de mensen van het vuur (de hel)

(Ik denk: ik zal het maar even vertalen )



Geplaatst door: mujaheed_ila
Geplaatst op: 18 september 2005 om 10:48

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe moslimbroeders en moslimzusters,

Wat een verdeeldheid en verschil van meningen is er onder de moslims.

Een ding moet vaststaan onder de moslims, het vermoorden van onschuldige mensen is fout  en fout. Als iemand van de moslims het hier niet mee eens is hoor ik het graag.

punt twee waar ik het over wil hebben is:De afghanen die vechten in afghanistan zoals de taliban, voeren zij oprechte jihad???? Hier heb ik overigens mijn twijfel, omdat de taliban zich niet echt aan de islam hield. Zoals jullie weten heeft mullah omar de mantel van de profeet mohammed vzmh opgedaan en zich uitgeroepen tot emir el moumnin en zo begingen ze meer en meer daden die niet volgens de regels van de islam zijn.En hoe denken jullie van de overige burgers die ook ten strijde gingen maar niet bij de taliban behoorden, maar zich wel verzette tegen de bezetting van de amerikanen. Voeren zij wel oprechte jihad??

De irakezen in irak voeren zij oprechte jihad?Of is dat niet zo? Ook in dit land heb je weer verdeeldheid, je hebt moslims die andere onschuldige moslims doden en je hebt mensen die zich houden aan de regels van de islam en zich bezetten tegen de Amerikanen en de zijnen? Welke groep voert de juiste jihad, indien er sprake is van jihad?

In tsjetsjenie is er zeker wel sprake van jihad. Onze moslimbroeders willen een eigen islamitische staat. Inschallah zal het ze dan ook lukken, inschallah zullen ze de russen verslaan die de tsjetsjeniers daar in kampen mishandelen.

En is er in Palestina een oprechte jihad????

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabarakatoe



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 18 september 2005 om 11:06
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

waarom ik van binladen hou en zaqawi  omdat zij tegen onrecht vechten .

wat betreft onschuldigen  wie zegt dat zij dat doen niet ammerika zelf ?

jij gelooft gewoon alles wat de media zegen  dat is pas erg

Wie de schoen passe. trekken hem aan. Als zus en als vrouw, druk ik je 1 ding op het hart, open je ogen, jij hebt het over de media, jij onderbouwd iets niet, ik wel.Goed, zijn we er? Vrouwen uit Afganistan zelf, en Irak, d�verse bronnen etc. bij mij geen media om mijn mening op te bouwen. De Taliban is een schrikbewind, Osmama bin laden heeft daden gepleegd die niet door de beugel kunnen, simpel, simpel. Amerika is ook een hufter, wil je best wel een opsomming geven, geen probleem, maar wees nou eens eerlijk en rechtvaardig en stap nou eens uit het hokjes denken weg, wij, zij etc. Zus, een misdaad is een daad op zich.Een dief is een dief.er is geen verschil tussen een amerikaanse dief en een moslim- dief. 

 

en mijn nasiha voor jou  open zelf je ogen een geloof ahl anaar niet

Wie zijn die mensen volgens jou? En met welke woorden geeft Django aan dat ze iets daarvan gelooft?



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 18 september 2005 om 11:56

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Tot nu toe is nog altijd bewezen dat de kufaar met hun valse propaganda degene waren die er steeds (bewust) naast zaten.

 

Jiyuu, ik heb hier nog niets bewezen gezien. En de propagandamachine van obl en zijn trawanten draait op volle toeren.

 

Amerika heeft de hele wereld bedrogen met hun presentatie over de wapens van Sadam die er niet waren. Wat een geheugen hebben jullie.



-------------
www.hhugs.org.uk/



Druk de pagina | Sluit venster