Druk de pagina | Sluit venster

Samir A mishandeld

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Actualiteiten
Forum beschrijving: Discussie over verschillende actualiteiten in Nederland
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=5340
Gedrukt op: 04 mei 2024 om 22:25


Onderwerp: Samir A mishandeld
Geplaatst door: aboe bakr
Onderwerp: Samir A mishandeld
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 08:10

'Samir A. mishandeld tijdens arrestatie'
Uitgegeven op 15 oktober 2005 om 13:48 uur

(Novum) - Samir A. is tijdens en na zijn aanhouding vrijdag mishandeld door het arrestatieteam. Dat stelt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (Eorg) zaterdag. De 19-jarige terreurverdachte is volgens Eorg 'zo hard aangepakt', dat hij striemen en blauwe plekken heeft opgelopen. De organisatie heeft het ministerie van Justitie zaterdag middels een brief om opheldering gevraagd.

De eerder dit jaar vrijgesproken Samir A. werd vrijdag in zijn woning in Den Haag opgepakt door een Bijzondere Bijstandseenheid (BBE), de Nederlandse antiterreureenheid van het Korps Mariniers. Samir A. is daarbij 'buitenproportioneel hard' aangepakt, zegt woordvoerder Pieter Vleeming van Eorg zaterdag. "Hij is van de trap geduwd en zo stevig geboeid, dat hij zichtbare striemen op zijn armen en benen heeft staan, terwijl hij zich niet tegen zijn aanhouding heeft verzet."

Vleeming zegt 'niet te begrijpen' dat A. is opgepakt door een BBE. "Dit arrestatieteam bestaat uit hele stevige jongens, terwijl Samir al meerder keren is vrijgesproken. Deelname van de BBE is gewoon show."

Het ministerie van Justitie laat weten niet op de beschuldigingen te reageren 'voor de verdachte een reguliere aangifte heeft gedaan bij de politie'. Wel krijgt Eorg volgens justitiewoordvoerder Doroth�e van Kempen antwoord op de brief.

Eorg is een organisatie die opkomt voor de rechten van gedetineerden in Nederland. De organisatie heeft vertegenwoordigers in vrijwel alle penitentiaire inrichtingen.




Antwoorden:
Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 08:13
voor sheikh Yasin in de rolstoel hadden ze een raketlanceerder nodig. Voor die arme magere Samir een hele brigade woeste honden en bodybuilders. Dom van ze om hun frustraties op die kleine jongen te botvieren.

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 08:18

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Een duidelijke voorbeeld dus van machtsmisbruik en misbruik maken van je positie.

Maar ach, het zijn maar terroristen. Die zijn we toch liever kwijt dan rijk h�.

Ik denk dat dat arrestatieteam maar eens goed moet opzoeken wat wel en niet is toegestaan is om te doen tijdens een arrestatie.




Jullie Zuster Fi Dien!!

 



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Noor al-Islaam
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 08:51

wie macht heeft, maakt er misbruik van

maar goed wat we Allah boven ons hebben die alles ziet en berecht



-------------


Geplaatst door: Akay
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 09:03

Samir A. in de ban van allah:

    . http://www.telegraaf.nl/binnenland/14138951/Samir_A._in_de_ban_van_Allah.html - "Ik praat niet tegen een hond"
    . http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/11/2/vriendsamira.html - Verdachte van de moord op Theo Van Gogh is een vriend van Samir A.
    . http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergronden/nederland/nederlandsepolitiek/act20040909_terreur.html - Samir A. houdt Den Haag scherp
    . http://www.planet.nl/planet/show/id=1143437/contentid=565626/sc=cd4493 - Online-woede over vrijspraak Samir A.



    Samir A. is vrij. Het eerste wat hij doet is een persfotograaf en een journalist een pak slaag geven.
    Meneer wilde niet op de foto..


Gedicht van Samir A.

Tawhied
Ik verwerp de Shirk en zal het vermijden
Dan zal ik mijn leven aan Allah weiden
En dat gaat altijd gepaard met lijden
Ieder maand sta ik voor een valse rechter
Ik verwerp ze, dus zien ze mij als een vechter
Mijn heer is mijn Rechter, en mijn Rechter is mij Heer
Ik volg dus alleen zijn leer

Deze oemmah is de Tauwhied vergeten
En denkt alleen maar aan vrouwen en eten
Wat is er met jullie beoordelings vermogen?
Hebben jullie bij jullie verbond gelogen?
Zijn jullie blind
Onze hele oemmah is verminkt
Ga voort ! Arm of Rijk, en geen gezeik

Ik houd me sterk, en ik houd me vast aan zijn woord
Want ik weet dat hij mij altijd hoort
En dat hij mij zal belonen
En dat ik ooit in zijn tuinen mag wonen
In de tuinen der oprechten
Vrij van de zondaars en de slechten
Dat zal mijn beloning zijn
Voor alle ellende en pijn
Ik zal mijn teleurstelling in jullie niet uitten
Ik zeg alleen maar: eh, ..... , en zal dit gedicht hierbij sluiten.

Geschreven van achter de tralies

 

Bron: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=413552 - marokko.nl



-------------


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 09:05
Ik weet ongeveer hoe AT's werken. En als iemand zich verzet pakken ze gewoon aan. Prima werk. Samir moet niet janken. Een beetje mujahidin moet daar tegen kunnen. 

-------------


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 09:06

 

Beste Akay,

Ik praat niet goed dat hij een fotograaf slaat, maar ga mij niet vertellen dat dat hem een terrorist maakt. Dan zitten er wel heel veel terroristen in de cellen. Meer dan dat wij weten.

En wat is er verder mis met zijn gedichten? Mag hij zich zo niet uiten in een vorm van een gedicht? Ik vind het knap gedaan.

Groeten,



Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 09:08

 

Samir moet niet janken. Een beetje mujahidin moet daar tegen kunnen. 

Vergis je niet, niemand zegt dat hij daar niet tegen kan. (Of heb ik wat over het hoofd gezien)?  Hij mag alleen -net zoals ieder ander- voor zijn rechten opkomen.

Of je nu crimineel / terrorist / moslim of een christen bent.

Groeten,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Akay
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 09:27
Ach..., ik heb er weinig moeite mee als de ratten uit onze samenleving ook als zodanig behandeld worden...


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 09:50

 

Ach..., ik heb er weinig moeite mee als de ratten uit onze samenleving ook als zodanig behandeld worden...

Gelukkig hoor jij niet bij de overheid, en ben jij niet degene die nieuwe wetten aanmaakt.

Onschuldigen horen nooit gestraft te horen, als je van plan bent iets te doen, dan heb je nog niets gedaan, maar wie zegt dat zij daadwerkelijk iets van plan zijn?

Groeten,


Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Akay
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 10:06
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Ach..., ik heb er weinig moeite mee als de ratten uit onze samenleving ook als zodanig behandeld worden...

Gelukkig hoor jij niet bij de overheid, en ben jij niet degene die nieuwe wetten aanmaakt.

U kent mij?

Onschuldigen horen nooit gestraft te horen, als je van plan bent iets te doen, dan heb je nog niets gedaan, maar wie zegt dat zij daadwerkelijk iets van plan zijn?

Leg mij dan eens uit waarom onschuldige ongelovigen wel straf ontvangen van uw grote almachtige alleen omdat zij niet bereid zijn in de sprookjes van de islam te geloven of zich door de dominante dictatoriale wetten van deze religie te laten onderdrukken?

 



Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 10:15

 

U kent mij?

Nee hoor, maar ik ging er vanuit dat je niet bij de overheid hoort. En dan nog, nieuwe wetten maak je niet in je eentje.

Leg mij dan eens uit waarom onschuldige ongelovigen wel straf ontvangen van uw grote almachtige alleen omdat zij niet bereid zijn in de sprookjes van de islam te geloven of zich door de dominante dictatoriale wetten van deze religie te laten onderdrukken?

We dwalen van het onderwerp af, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik had het over met name Samir, A, en andere vermoedelijke 'terroristen'. We hebben het hier nu niet over wel straf de ongelovigen wel of niet zouden ondergaan.

 

Groeten,

Marocaantje

 



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Akay
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 11:01
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

U kent mij?

Nee hoor, maar ik ging er vanuit dat je niet bij de overheid hoort. En dan nog, nieuwe wetten maak je niet in je eentje.

Da's het probleem van veel mensen..., zo gaan zomaar ergens vanuit...

Ook religieuzen die denken dat hun religie de enige juiste is...

Leg mij dan eens uit waarom onschuldige ongelovigen wel straf ontvangen van uw grote almachtige alleen omdat zij niet bereid zijn in de sprookjes van de islam te geloven of zich door de dominante dictatoriale wetten van deze religie te laten onderdrukken?

We dwalen van het onderwerp af, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik had het over met name Samir, A, en andere vermoedelijke 'terroristen'. We hebben het hier nu niet over wel straf de ongelovigen wel of niet zouden ondergaan.

Je zei dat onschuldigen niet gestraft dienen te worden, maar vind het blijkbaar wel doodnormaal dat ��n of andere zogenaamde hogere macht wel het recht heeft om 'onschuldigen' te straffen.

Vreemd...



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 11:02

Asalaam Aleikum beste Marocaantje,

Reageer alsjeblieft niet meer op iemand als Akay....het is overduidelijk wat zijn doel is hier op het Forum....niet om te leren maar om te stoken.



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 11:06
In eerste instantie geplaatst door Akay

Je zei dat onschuldigen niet gestraft dienen te worden, maar vind het blijkbaar wel doodnormaal dat ��n of andere zogenaamde hogere macht wel het recht heeft om 'onschuldigen' te straffen.

Vreemd...

Goeie opmerking!



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 11:13
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Akay

Je zei dat onschuldigen niet gestraft dienen te worden, maar vind het blijkbaar wel doodnormaal dat ��n of andere zogenaamde hogere macht wel het recht heeft om 'onschuldigen' te straffen.

Vreemd...



Goeie opmerking!



Salaam Aleikum,

Ik zie niet in wat er hier zo goed aan is, als het gaat om de nogal nutteloze opmerking. Want hier wordt dus totaal genegeerd wat men onder onschuldig wordt verstaan.
Volgens is het zo dat in een rechtstaat je onschuldig bent totdat je schuld is bewezen. Iedereen die dus het tegenovergestelde beweerd heeft ofwel geen vertrouwen in de rechtstaat of is het daarmee per definitie oneens met het rechtssysteem.

Als we het verder over een hogere macht hebben dan dienen je hierbij specifiek te zijn en dien je teven uit te werken met wie je met de onschuldigen bedoeld. Regels van een hogere macht die in NL niet worden toegepast zijn namelijk daarmee ook totaal nutteloos in deze discussie en daarmee een vervuiling van de topic.

Daarom is het misschien beter om na te denken alvorens te reageren. En helemaal als het gaat om een reactie op een reactie ;).

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 11:16

 

Salaam Aleikum,

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Aghi Fi Dien,

Ik zie niet in wat er hier zo goed aan is, als het gaat om de nogal nutteloze opmerking. Want hier wordt dus totaal genegeerd wat men onder onschuldig wordt verstaan.
Volgens is het zo dat in een rechtstaat je onschuldig bent totdat je schuld is bewezen. Iedereen die dus het tegenovergestelde beweerd heeft ofwel geen vertrouwen in de rechtstaat of is het daarmee per definitie oneens met het rechtssysteem.

Als we het verder over een hogere macht hebben dan dienen je hierbij specifiek te zijn en dien je teven uit te werken met wie je met de onschuldigen bedoeld. Regels van een hogere macht die in NL niet worden toegepast zijn namelijk daarmee ook totaal nutteloos in deze discussie en daarmee een vervuiling van de topic.

Daarom is het misschien beter om na te denken alvorens te reageren. En helemaal als het gaat om een reactie op een reactie ;).

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Ik sluit me volledig aan bij Malcolm X.

Malcolm X

 

Jullie Zuster Fi Dien!!



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 11:25

Wat is een democratie toch mooi. Direct na aanhouding kan openlijk kritiek geuit worden op de wijze van aanhouding. We kunnen hier schrijven wat we willen.

Lang leve deze vrijheid en democatie.

 



-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 11:26
Salaam Aleikum,

Inderdaad, alhoewel ik de strekking van je post niet echt ten volle begrijp.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: Akay
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 12:15
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Wat is een democratie toch mooi. Direct na aanhouding kan openlijk kritiek geuit worden op de wijze van aanhouding. We kunnen hier schrijven wat we willen.

Lang leve deze vrijheid en democatie.

Inderdaad, dat zie ik in een land met de islam als heersende cultuur niet zo snel gebeuren...



Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 12:31
Ik vind dit een moeilijk punt. Onze overheid heeft gezegd: terroristen maken gebruik van alle rechten die ze hebben in onze samenleving, om die vervolgens te ondermijnen. Zo ging het in GB en in de VS. Democratische vrijheden zijn enorm. Maar ook mensen die democratische vrijheid weg willen hebben, maken wel gebruik van diezelfde vrijheid om vervolgens van binnenuit de boel 'op te blazen' (sorry 4 the word, nothing else comes to mind...).

We moeten denk ik wel oppassen als NL dat we niet te lief worden voor misdadigers. Een AT moet soms hard aanpakken om zelf in veiligheid te blijven.

Overigens, is het ook bewezen van Samir?


-------------


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 13:06
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Akay

Je zei dat onschuldigen niet gestraft dienen te worden, maar vind het blijkbaar wel doodnormaal dat ��n of andere zogenaamde hogere macht wel het recht heeft om 'onschuldigen' te straffen.

Vreemd...



Goeie opmerking!



Salaam Aleikum,

Ik zie niet in wat er hier zo goed aan is, als het gaat om de nogal nutteloze opmerking. Want hier wordt dus totaal genegeerd wat men onder onschuldig wordt verstaan.
Volgens is het zo dat in een rechtstaat je onschuldig bent totdat je schuld is bewezen. Iedereen die dus het tegenovergestelde beweerd heeft ofwel geen vertrouwen in de rechtstaat of is het daarmee per definitie oneens met het rechtssysteem.

Als we het verder over een hogere macht hebben dan dienen je hierbij specifiek te zijn en dien je teven uit te werken met wie je met de onschuldigen bedoeld. Regels van een hogere macht die in NL niet worden toegepast zijn namelijk daarmee ook totaal nutteloos in deze discussie en daarmee een vervuiling van de topic.

Daarom is het misschien beter om na te denken alvorens te reageren. En helemaal als het gaat om een reactie op een reactie ;).

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Je vat het verkeerd op, ik denk dat Akay bedoelt dat in geen geval het straffen van onschuldigen goed is, en dat het hypocriet is te denken dat als de ene het wel mag, de ander het niet mag.  Wat mij betreft dus een correcte redenering.

Tja, wat is fout en wat is goed, is natuurlijk weer een heel andere discussie, of dat nu door een mogelijks hogere macht of door de mens zelf gedefinieert is...

 



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 13:40
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

voor sheikh Yasin in de rolstoel hadden ze een
raketlanceerder nodig.
Voor die arme magere Samir een hele brigade woeste honden en
bodybuilders. Dom van ze om hun frustraties op die kleine jongen te
botvieren.


Jiyuu, Ik kan niet meer stoppen met lachen bijna, die
arme kleine magere Samir...je meent het niet. Was dat niet t ventje dat die
reporter tegen de vlakte sloeg en anderen mishandelde? en waarom werd
hij niet direct voor geweldpleging gearresteerd? De arme ziel met
striemen op zijn zielig dunne armpjes terwijl het zo'n lieve zacht aardige
jongen is.
Hij had destijds materiaal in zijn bezit, dat hij niet voor een architectuur
hobby verzamelde.....


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 13:55
Postpentacost, de rechten van de mens, in dit geval een gevangene, gelden niet alleen voor de mensen die jij leuk vindt.  Als Samir A strafbare feiten begaan heeft, moet ie gestraft worden, maar dan wel op de juiste manier.

-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:22
Salaam Aleikum,

Beste Remco, misschien is het verstandig om in het vervolg de persoon of personen te benoemen op wie je je richt. Aangezien de hier bovenstaande post eigenlijk voor iedereen bedoeld kan en ook als zodanig kan worden opgevat.

Ik neem aan dat je dit niet zo bedoeld had.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:31

In eerste instantie geplaatst door Remco

Duidelijk, de Moslims hier lezen wat en denken meteen dat ze weer iets gevonden hebben om hun slachtofferrol te versterken.

Ja, Samir A is hardhandig aangepakt. Dat is dan ��n Moslim, weet je hoeveel niet-Moslims ook hardhandig worden aangepakt? Veel meer. Moet ik daarom als niet-Moslim ineens zielig gaan lopen doen en ineens wel de rechtstaat erbij halen die ik eigenlijk niet eens steunt, etc. etc.

Met andere woorden, doe niet zo zielig om dit als je ook niet zielig doet om de vele andere vergelijkbare dingen. Haal niet ineens de wetten en regels erbij die je eigenlijk verwerpt.

Ok, maar als je oprecht bent (en ik bedoel jou Remco), geef je toe dat jij nu diezelfde slachtofferrol gebruikt.  'Omdat het "niet-moslims" overkomt, moeten moslims ook maar niet zeuren', is in feite wat je zegt.

Als je het ermee oneens bent, ben je dat altijd, niet nu 's wel en dan 's niet, naargelang in welk hokje het slachtoffer past.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:38
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Postpentacost, de rechten van de
mens, in dit geval een gevangene, gelden niet alleen voor de mensen die
jij leuk vindt.� Als Samir A strafbare feiten begaan heeft, moet ie gestraft
worden, maar dan wel op de juiste manier.


Helemaal mee eens. De juiste manier kan zijn; hardhandig aanpakken van
iemand die uiterst agressief is en zijn haat voor de gevestigde orde niet
onder stoelen of banken steekt. En nogmaals, waarom is hij niet
opgepakt en gestraft voor het feit dat hij voor iedereen zichtbaar en
bewezen mensen in elkaar slaat die gewoon hun werk doen.

Ik reageer vooral omdat die Samir zo slachtofferig neergezet wordt als
dat kleine tengere ventje; zich van geen kwaad bewust. hij is destijds niet
veroordeeld wegens gebrek aan voldoende bewijs. Het is nu eenmaal zo
in dit land dat er pas voldoende bewijs is als iemand werkelijk een delict
uitgevoerd heeft. Dat kun je terecht vinden, maar dan is het wel te laat;
tot schade van de moslimgemeenschap.
Zijn rijmpje spreekt boekdelen; hij veroordeelt Moslims, die niet zijn
jihadwaan delen. Moslims; oppassen met zulke kleine magere mannetjes!


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:41

Het maakt niet uit wat ie gedaan heeft, dat ie tegen democratie is, wil niet zeggen dat hij striemen in z'n arm moet hebben van de boeien!
Voor iedereen dezelfde wetten en dezelfde behandeling: heel simpel.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:44
maschalaah een prachtige gedicht  van deze broeder  moge allah hem aan alle broeders en zusters bij staan. tegen wat zij beweren

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:49
Ben je wel eens geboeid? Als je je tegen arrestatie verzet gaat het strak en
als je hard aan boeien rukt kun je ook striemen in je armen krijgen en
zelfs de boel kneuzen... ik baal er gewoon van dat ie over zo'n futiliteit
als striempjes een hoop drukte maakt. Je moet ook even kijken naar de
reden van arrestatie. Dat is niet niks...


Geplaatst door: Yassira
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:54

Assalaamoe Ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

In de eerste instantie vind ik dat een mens niet geslagen nog mishandeld mag worden ..

Dus keur ik de beiden af zowel het arrestatieteam die Samir A. mishandelde... Komaan je gaat iemand toch geen STRIEMEN of BLAUWPLEKKEN Gaan bezorgen

Er bestaan verschillende sancties maar toch niets gaan slaan!!!

Als Samir A. die de fotograaf Sloeg

Het kan natuurlijk ook andersom geweest zijn dat de fotograaf hem tegenhield en dat Samira A. zich ging verdedigen ... Uiteindelijk kan de fotograaf zeggen wat hij wil daar gaan ze sneller gelijk aan geven (mss is het ben ik wat te achterdochtig) Maar Allahu E3lem You never know...

Maar Khair kort om slagen/mishandelen Keur ik echt AF!!!

Ow jah zijn gedicht daarin tegen sprak me wel aan , ik vond het nog mooi geschreven zo opkomen voor zijn DIEN mash'allah

Tot zover mijn mening hier over,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien



-------------
*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:55

@Postpentacost

De reden van arrestatie maakt me geen bal uit.  Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zegt je dat wat?
Verder vind ik dat jij het nogal als een futiliteit bekijkt dat ie striemen en blauwe plekken heeft.  Ja dat kan door z'n eigen schuld komen, maar ook door mishandeling.  We weten het gewoon niet.  Als ik jouw reacties lees, zie ik echter wel het denkproces waardoor sommige mensen hem zouden willen mishandelen, en lijkt het mij mogelijk dat ie mishandeld is.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:57

Asalaam Aleikum,

Heel mooi gedicht...



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:58
Heel goed; opkomen voor je geloof. Van mij mogen christenen dat ook
veel meer doen. Maar als dat opkomen voor je geloof impliceert dat je
een bedreiging voor de samenleving gaat vormen, dan is het wel wat
anders. Dan verfoei ik zulke rijmpjes.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:00

Het gaat niet om of je christen of moslim bent, iedereen heeft hier dezelfde rechten (en plichten)!



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:02

Vanavond, na zonsondergang, uitgenodigd bij een getrouwd islamitisch stel

Heerlijk gegeten.

Gepraat over Samir en co. Hun antwoord was eenvoudig: Wij komen als vluchtelingen uit Irak. Wij weten het hoe het is om vervolgd te worden, verkracht te worden, vermoord te worden. Laat moslims die kritiek hebben op onze democratie het lef eens hebben naar landen als Afgansitan onder de taliban, Syrie, Egypte, Sauodi Arabie, Libe, Nigeria, etc. gaan.

Dan praten ze anders over de AIVD, anders over de nederlandse politie. Het is pure onwetendheid dat ze praten over wat wij kennen. Echte onderdrukkking.

Maar "zij" ( de slachtoffer-moslims) gaan niet, het lef ontbreekt hen.

Salaam en wordt vervolgd. (zoals ik al beloofd heb in eerdere berichten)

Wil iemand meer inside informatie hebbenover Irak, laat het me weten.

PP



-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:06
Reactie op Kimmie;
Juist! En van iedere burger in deze samenleving mag een zekere
solidariteit verwacht worden. En respect voor de rechtsgang ook al is die
niet volmaakt. Iemand die zegt zich niets van de gevestigde rechters en
rechtsorde aan te trekken, zal zich ook niets aan trekken van de wetten
die door die rechters bewaakt en toegepast worden.

En bovendien kan jij niet onder mijn schedeldakje kijken. ik ben een man
van de vrede, maar mensen kunnen het er ook naar maken. Hoolicans
misdragen zich en soms treedt de overheid daar hard tegen op. dan
vallen er klappen. maar als die hoolicans vervolgens zich daar over
beklagen dan zijn het zielige zeurpieten. en dat weten ze ook.
Samir moet zich in ieder geval niet als een zielige zeurpiet opstellen; dat
is slecht voor zijn dien...


Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:10
Zo zie je maar die machtsmisbruik, sommige ongelovigen hebben die haat al jegens de moslims en zien zulke actie's als perfecte gelegenheid om hun haat in praktijk te brengen door middel van geweld, jammer dat sommige moslims hieraan meewerken, natuurlijk indien die jongeren inderdaad een aanslag wouden plegen, anders is het nog geweld boven geweld, precies hoe Saddam te werk ging, hij had al een afkeer tegen de oppostitie, maar nadat die oppositie te ver ging in het demonstreren, pakte hij zijn kans en gebruikte daarbij geweld, precies waar Nederland nu naartoe is, ik weet zeker dat het erger gaat worden.

-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:18
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Zo zie je maar die machtsmisbruik, sommige
ongelovigen hebben die haat al�jegens de moslims en zien zulke actie's
als perfecte gelegenheid om hun haat in praktijk te brengen door middel
van geweld, jammer dat sommige moslims hieraan meewerken, natuurlijk
indien die jongeren inderdaad een aanslag wouden plegen, anders is het
nog geweld boven geweld, precies hoe Saddam te werk ging, hij had al
een afkeer tegen de oppostitie, maar nadat die oppositie te ver ging in
het demonstreren, pakte hij zijn kans en gebruikte daarbij geweld,
precies waar Nederland nu naartoe is, ik weet zeker dat het erger gaat
worden.


Ik vind het een grove belediging aan het adres van onze rechtstaat het
nederlands beleid te vergelijken met het bloedige regime van Sadam


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:23
In eerste instantie geplaatst door Remco


In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Remco

Duidelijk, de Moslims hier lezen wat en
denken meteen dat ze weer iets gevonden hebben om hun slachtofferrol te
versterken.Ja, Samir A is hardhandig aangepakt. Dat is dan ��n
Moslim, weet je hoeveel niet-Moslims ook hardhandig worden aangepakt?
Veel meer. Moet ik daarom als niet-Moslim ineens zielig gaan lopen doen
en ineens wel de rechtstaat erbij halen die ik eigenlijk niet eens
steunt, etc. etc.Met andere woorden, doe niet zo zielig om dit
als je ook niet zielig doet om de vele andere vergelijkbare dingen.
Haal niet ineens de wetten en regels erbij die je eigenlijk verwerpt.


Ok, maar als je oprecht bent (en ik bedoel jou Remco),
geef je toe dat jij nu diezelfde slachtofferrol gebruikt.� 'Omdat
het "niet-moslims" overkomt, moeten moslims ook maar niet zeuren', is
in feite wat je zegt.


Als je het ermee oneens bent, ben je dat altijd, niet nu 's wel en dan 's niet, naargelang in welk hokje het slachtoffer past.



Ik vind het TE hardhandig aanpakken van mensen altijd fout. Je zal mij
alleen geen topic zien openen waarin ik heel zielig ga doen omdat een
van mijn niet-Moslim broeders of zusters te hardhandig is aangepakt. Ik
verwerp het namelijk net zo hard als wanneer een Moslim te hardhandig
wordt aangepakt. Als ik voor al die gevallen een topic ga openen dan
heb ik geen tijd meer voor zaken die er in het leven echt toe doen.

Ik ga in mijn verhaal niet eens in op mijn persoonlijke mening van deze
hardhandige aanpak van Samir A. Ik vind het goed dat hij hardhandig
wordt aangepakt, ik vind het niet goed als daarin te ver wordt gegaan.
Wanneer dat werkelijk gebeurt is dan is dat natuurlijk fout en keur ik
dat af. Ik ga alleen niet het slachtoffer lopen spelen.

Ik vind dat ik in mijn post niet diezelfde slachtofferrol gebruik.



Salaam ALeikum,

Generalisaties beste remco, dat is niet echt positief te noemen. Iedereen doet er aan mee, maar of het verstandig is?

Slachtoffer rol van moslims die het onterecht vinden dat Samir A is opgepakt, daar doel je op als ik je woorden goed begrijp?
Volgens mij gaat het deze mensen meer om het feit dat men de bewijzen niet bekend maakt. Wat voor nut heeft het voor de AIVD om de zogenaamde bewijslast bij schuld achterwege te houden. Ze stoken nu alleen maar onrust in de samenleving door achterdocht te creeren tussen moslims en niet moslims. Want moslims geloven nu denk ik juist zo in het rechtsprincipe hier in NL. Je bent onschuldig tot het moment dat je schuld bewezen is.

En als we realistisch zijn heeft de AIVD of de overheid tot op heden nog niets bewezen. Je kan de overheid op zijn woord geloven, maar was het niet balkenende en zalm die voor de verkiezingen zeiden geld te stoppen in de zorg? Waren het balkenende en Zalm die beloofden de armen te helpen?

De overheid is ook in staat om het volk voor te liegen, dit is geen beschuldiging dit is gewoon simpelweg bewezen. Achterdocht bestaat er, en dat gecombineerd met de huidige sfeertje hier in Nederland veroorzaakt een tegenstelling tussen de verscheidene geloofsgroepen.

Daar kun je alle moslims op aankijken, of een deel van de moslims. Maar of het zin heeft weet ik niet zo goed...

Salaam aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Yassira
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Assalaamoe Ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

In de eerste instantie vind ik dat een mens niet geslagen nog mishandeld mag worden ..

Dus keur ik de beiden af zowel het arrestatieteam die Samir A. mishandelde... Komaan je gaat iemand toch geen STRIEMEN of BLAUWPLEKKEN Gaan bezorgen

Er bestaan verschillende sancties maar toch niets gaan slaan!!!

Als Samir A. die de fotograaf Sloeg

Het kan natuurlijk ook andersom geweest zijn dat de fotograaf hem tegenhield en dat Samira A. zich ging verdedigen ... Uiteindelijk kan de fotograaf zeggen wat hij wil daar gaan ze sneller gelijk aan geven (mss is het ben ik wat te achterdochtig) Maar Allahu E3lem You never know...

Maar Khair kort om slagen/mishandelen Keur ik echt AF!!!

Ow jah zijn gedicht daarin tegen sprak me wel aan , ik vond het nog mooi geschreven zo opkomen voor zijn DIEN mash'allah

Tot zover mijn mening hier over,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien



Als een fotograaf jou tegenhoud door in de weg te staan dan kan je de klappen die Samir A uitdeelde niet aanduiden als zelfverdediging. Je verdedigd jezelf als je wordt aangevallen, die fotograaf ziel hem niet aan met staan waar hij stond.

Je probeert iets goed te praten wat niet goed te praten valt. En toch keur je het later weer af, dat vind ik een beetje tegenstrijdig.
Geen mens mag zomaar iemand een klap geven, niemand, Samir A niet, jij niet, ik niet, niemand niet.

 

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Je hebt het verkeerd begrepen , Dus kan ik het nog maar eens duidelijk maken...

Ik zeg gewoon dat het mss de fotograaf is die Samira A. tegenhield of samira A. sloeg en dat hij uitzelfverdedigen terug sloeg het kan natuurlijk ook anders om maar dat weet niemand ...You never know.. Ik was er niet bij en JIJ ook niet! En jah de media valt ook niet altijd te vertrouwen... Maar Goed...

En voor alle duidelijkheid = ) ik probeer het niet goed te praten "ik KEUR slagen nog mishandeling *AF* ".. Dat verdient zelfs mijn ergste vijand niet (niet dat ik er een heb maar khair)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien



-------------
*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:58
Remco schreef:
Je probeert het weer goed te� praten, waarom kan je niet gewoon
zeggen; Samir A had die fotograaf niet mogen slaan.


lijkt mij duidelijk waarom ze dat niet kan zeggen...


Geplaatst door: Yassira
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 16:00

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Best Remco,

 

Wel als je dan toch beweert dat Samira A. hem heeft geslagen al moet ik het nog maar eens duidelijk maken dan is Samir A. in fout...Ik keur het niet goed!

Slaan in het algemeen vind ik Erg en of het nu een moslim is of een andersgelovige of een of een Belg is of een Chinees, Geen Mens op aarde verdient Slagen of mishandeling,

Is het nu duidelijk genoeg??? Inch'allah wel ...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 



-------------
*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 16:08
Compliment, Yassira!


Geplaatst door: Yassira
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 16:34

Dankje wel Postentacost,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien



-------------
*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 17:59
Grappig dat de meeste moslims Samir meteen in de slachtofferrol plaatsen. ik lees zelfs dat die akelige fotograaf gewoon niet in de weg had moeten lopen. Dan sla je hem vervolgens gewoon op z'n bek? Natuurlijk niet tijdens de ramadan, maar dat was het gelukkig ook niet. Dat Allah het maar vergeve?

't Lijkt me toch gewoon een terroristenverdachte. Die vraag je ook niet of hij vriendelijk mee wil komen. Geen risico nemen. Oppakken die hap.


-------------


Geplaatst door: moslimboy212
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 06:55

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Grappig dat de meeste moslims Samir meteen in de slachtofferrol plaatsen. ik lees zelfs dat die akelige fotograaf gewoon niet in de weg had moeten lopen. Dan sla je hem vervolgens gewoon op z'n bek? Natuurlijk niet tijdens de ramadan, maar dat was het gelukkig ook niet. Dat Allah het maar vergeve?

't Lijkt me toch gewoon een terroristenverdachte. Die vraag je ook niet of hij vriendelijk mee wil komen. Geen risico nemen. Oppakken die hap.

die fotografen zijn niks anders dan last. en hoe weet jij of hij een terrorist is? door zijn baard? ga dan op kerstmis met een S.W.A.T team klaarstaan op elke hoek van de straat,want dan zul je veel terroriten tegenkomen.



-------------
laa ilaha illalah


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 07:08
Ik zei: 'terroristenverdachte'. Ik weet verder niks. Iemand is in dit land onschuldig tot hij is veroordeeld. Maar je neemt ook met verdachten als AT geen risico's. 't Leven is niet zo ingewikkeld. En Samir heeft bewezen niet echt aardig te zijn. Nogmaals: in dit land sla je ook niet iemand zo maar voor z'n bek. Openlijke geweldpleging heet dat. Hij had toen al weer aangehouden mogen worden. Maar ja, we zijn best een lief land.


-------------


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 07:31
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Grappig dat de meeste moslims Samir meteen in de slachtofferrol plaatsen. ik lees zelfs dat die akelige fotograaf gewoon niet in de weg had moeten lopen. Dan sla je hem vervolgens gewoon op z'n bek? Natuurlijk niet tijdens de ramadan, maar dat was het gelukkig ook niet. Dat Allah het maar vergeve?

't Lijkt me toch gewoon een terroristenverdachte. Die vraag je ook niet of hij vriendelijk mee wil komen. Geen risico nemen. Oppakken die hap.

die fotografen zijn niks anders dan last. en hoe weet jij of hij een terrorist is? door zijn baard? ga dan op kerstmis met een S.W.A.T team klaarstaan op elke hoek van de straat,want dan zul je veel terroriten tegenkomen.Hahahahaha........en vergeet 5 december ook niet want dan lopen er nog meer terroristen rond die ook nog eens gezocht worden voor huisvredebreuk(als ie 'snachts door de schoorsteen komt)...kindermishandeling (een ouwe man die kinderen op zn schoot laat zitten en snoepjes uitdeelt maar ze wel dreigt dat als ze niet lief zijn dat ze dan mee moeten in de zak)...dierenmishandeling (laat zn paard over de daken lopen in een periode dat het behoorlijk glad kan zijn door ijs en sneeuw)...slavernij en discriminatie...(zwarte piet)



Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 07:39

jaja



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 07:50
In eerste instantie geplaatst door Amier

Wacht even; Zwarte Piet is helemaal geen slaaf, nooit geweest ook. Hij is een knecht, en sinds wanneer mogen zwarte mensen geen knecht zijn? Bovendien is hij "zwart als roet" wat er op duidt dat hij zwart is door het kruipen door de schoorsteen.Van het door een schoorsteen kruipen verander je niet in ��n keer van een Arabier in een Afrikaan met kroeshaar en ontzettend dikke lippen. Hij is een moriaan, dus een arabier uit Spanje.Hahahaha.....en waarom praat hij dan met een achterlijk SURINAAMS accent?...en aangezien de meeste Surinamers hun oorsprong hebben in Afrika kun je begrijpend dat het ontzettend kwetsend is om met de zeer domme neger en knecht te worden geassocie�rd. Mensen leggen de link tussen zwart en dom. Verder is hij ontzettend populair met zijn pepernoten, dus ik zie hier ook geen racisme. Ooohhh...hij is zo geliefd in de Amsterdamse bijlmer waar heel wat zwarte mensen wonen dat ze hem al een aantal malen hebben getrakteerd...niet op pepernoten maar op klappen.. Ja, leer mij Sinterklaas en Zwarte Piet kennen. Broeder Amier.... jij niet weet wat het is om als zwarte mens op en rond 5 december constant de grapjes die als onschuldig worden afgedaan maar ondertussen heel kwetsend zijn te moeten doorstaan. Vrienden van mij blijven op die dag bewust binnen omdat kleine kinderen ze om pepernoten komen vragen. Maar goed...let's stick to the topic..(had het overigens als grapje bedoeld)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 09:55
Nou zeg, lijkt me voor je vrienden een uitstekende gelegenheid om kleine
kinderen blij te kunnen maken. Gewoon een pallet pepernoten inslaan en
al die kindertjes er handen vol van geven als ze er om vragen


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 10:23

Geweld moet proportioneel zijn en anders moet dat juridische gevolgen hebben voor in dit geval de politie. Zou er bij de aanhouding buitensporig veel geweld zijn gebruikt, dan kan die advocaat van die jongen daar wel wat mee gedaan krijgen.

Overigens denk ik niet dat wij de info. hebben - of zullen k�nnen achterhalen anders dan met info. die via de strafzaak bekend wordt - om te kunnen oordelen over de proportionaliteit van het geweld.

 



Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 11:13
Heeft Samir a trouwens de Nederlandse nationaliteit?
Wat de striemen en blauwe plekken betreft. Dat zou niet moeten kunnen tenzij hij zich verzet heeft tegen zijn arrestatie.
Mischien dat voor bepaalde personen op grond van psychische gronden een tijdelijk verbod op religie zou moeten zijn.
Mischien een verplichte psychiatrische behandeling?
Maar mensen die geen Nederlandse nationaliteit hebben en die een mogelijk gevaar vormen voor de samenleving gewoon laten afreizen naar hun land van keuze buiten de EU.
Mensen met dergelijke opvattingen die de Nederlandse nationaliteit hebben kun je een heropvoeding geven. eerst een psychiatrisch onderzoek natuurlijk.
Ik vind het te zot voor woorden dat een groepje van hooguit een paar duizend personen een samenleving kan gijzelen met zotte ondermijnende ideeen.
Dat is misplaatste vrijheid.
Het is niet een godsdienst die extreem is. Het zijn mensen die extreem kunnen worden.
En ja je kan dit zien binnen elke godsdienst. Dat noemt men godsdienst waanzin geloof ik.
Dat treedt vooral op bij mensen die de realiteit van de wereld om hun heen niet meer scheiden kunnen met wat ze als een uitleg van hun geloof ervaren.






Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 11:20

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Amier

Wacht even; Zwarte Piet is helemaal geen slaaf, nooit geweest ook. Hij is een knecht, en sinds wanneer mogen zwarte mensen geen knecht zijn? Bovendien is hij "zwart als roet" wat er op duidt dat hij zwart is door het kruipen door de schoorsteen.Van het door een schoorsteen kruipen verander je niet in ��n keer van een Arabier in een Afrikaan met kroeshaar en ontzettend dikke lippen. Hij is een moriaan, dus een arabier uit Spanje.Hahahaha.....en waarom praat hij dan met een achterlijk SURINAAMS accent?...en aangezien de meeste Surinamers hun oorsprong hebben in Afrika kun je begrijpend dat het ontzettend kwetsend is om met de zeer domme neger en knecht te worden geassocie�rd. Mensen leggen de link tussen zwart en dom. Verder is hij ontzettend populair met zijn pepernoten, dus ik zie hier ook geen racisme. Ooohhh...hij is zo geliefd in de Amsterdamse bijlmer waar heel wat zwarte mensen wonen dat ze hem al een aantal malen hebben getrakteerd...niet op pepernoten maar op klappen.. Ja, leer mij Sinterklaas en Zwarte Piet kennen. Broeder Amier.... jij niet weet wat het is om als zwarte mens op en rond 5 december constant de grapjes die als onschuldig worden afgedaan maar ondertussen heel kwetsend zijn te moeten doorstaan. Vrienden van mij blijven op die dag bewust binnen omdat kleine kinderen ze om pepernoten komen vragen. Maar goed...let's stick to the topic..(had het overigens als grapje bedoeld)

Salaam alaikum,

kletskoek. Zwarte Piet is een moriaan uit Spanje, geen Surinamer. Dat hij met een Surinaams accent praat is ook onzin, dat doen alleen geschminkte mannetjes die Zwarte Piet naspelen. Zwarte Piet is ook niet dom, en geen slaaf. Waarom leer je niet eens waar het echt over gaat? Enne... waarom nou weer op klappen trakteren? Dat is pas achterlijk en dom.

Sinterklaas is gewoon een volksfeest met een heilige als centrale figuur. In de loop van de eeuwen zijn daar allerlei dingetjes bij gekomen, zoals Zwarte Piet en het paard op het dak etc. Het is een kinderfeest, dus de personages worden gekarikaturaliseerd. Dus een beetje sukkelige Zwarte Piet, wel stereotiep, maar niet stereotieper dan de tiepetjes die de zwarte comedians in bv de Comedy Factory spelen als ze een blanke nadoen. Waarom moet men zo nodig beledigd worden als een peuter je om snoepjes vraagt? By the way, ik weet heel goed hoe het is om gediscrimineert te worden op huidskleur, o.a. door jouw surinaamse vrienden wel te verstaan.

Ik weet dat het een grapje was, maar ik kon er niet om lachen. Goed, ik ben klaar.

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 11:37

En wat betreft Samir A., die jongen schuwt zelf het mishandelen van anderen ook niet, dus op mijn sympathie hoeft hij niet te rekenen. En ik vind zijn gedichten waardeloos.

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 13:11
Hey, binnenkort is het 11 november, dan komen er allemaal kinders met lichtjes aan mijn voordeur een liedje zingen over een of andere Sint Martinus (wie hij ook geweest moge zijn, maar gezien al de lichtjes waarschijnlijk een "schijn"-heilige... Foute woordspeling, sorry. )

Dan komen ze bij iedereen bedelen en niet alleen bij de mensen met een iets getintere huidskleur dan ik (waarschijnlijk veel meer getinte huidskleur, gezien de witheid van mijn huid...).

Er is ooit eens geopperd om Zwarte Piet af te schaffen omdat het een vorm van discriminatie zou zijn. Ik geloof dat het zelfs een blanke was die dit opperde. Wat bleek, dat juist de zwarten (sorry voor de generalisering... ) zoiets hadden van... Laat dat toch! Het is een gebruik, volksvermaak. Bovendien staat Zwarte Piet heel positief bekend tegenwoordig! Kijk maar eens naar een aflevering van de Club van Sinterklaas Is toch leuk?!


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Vanavond, na zonsondergang, uitgenodigd bij een getrouwd islamitisch stel

Heerlijk gegeten.

Gepraat over Samir en co. Hun antwoord was eenvoudig: Wij komen als vluchtelingen uit Irak. Wij weten het hoe het is om vervolgd te worden, verkracht (door amerikanen zker)te worden, vermoord te worden. Laat moslims die kritiek hebben op onze democratie het lef eens hebben naar landen als Afgansitan onder de taliban, Syrie, Egypte, Sauodi Arabie, Libe, Nigeria, etc. gaan.

Dan praten ze anders over de AIVD, anders over de nederlandse politie. Het is pure onwetendheid dat ze praten over wat wij kennen. Echte onderdrukkking.

Maar "zij" ( de slachtoffer-moslims) gaan niet, het lef ontbreekt hen.

Salaam en wordt vervolgd. (zoals ik al beloofd heb in eerdere berichten)

Wil iemand meer inside informatie hebbenover Irak, laat het me weten.

PP



Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 03:40

Dat is echter ook een kwestie van je open willen stellen.

 



-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 13:51
UPDATE:

"

Samir Aakte afscheidsvideo
Samir A. maakte afscheidsvideo
Gepubliceerd op maandag 17 oktober 2005
Terreurverdachte Samir A. heeft in een videoboodschap afscheid genomen van zijn familie en vrienden. De Nationale Recherche beschikt over een kopie van de acht minuten durende boodschap, waarin A. verwijst naar een "daad'' die hij verrichtte.

De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft de kopie aan de recherche gegeven, zo maakte het Openbaar Ministerie maandag bekend. Een woordvoerder van justitie zegt dat de video ,"een belangrijke aanwijzing was om de dreiging zeer serieus te nemen''. De formele aanklacht tegen Samir A. is voorbereiding van moord op politici en voorbereiding van een bomaanslag op een overheidsgebouw, meldden betrouwbare bronnen. De politie verhoorde zijn vrouw vrijdag als getuige."



-------------


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 13:52
Onschuldig tot het tegendeel blijkt. Begint er toch verdacht op te lijken dat Samir gewoon een ordinaire terrorist is. 

-------------


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam alaikum,

kletskoek. Zwarte Piet is een moriaan uit Spanje, geen Surinamer. Dat hij met een Surinaams accent praat is ook onzin, dat doen alleen geschminkte mannetjes die Zwarte Piet naspelen. Zwarte Piet is ook niet dom, en geen slaaf. Waarom leer je niet eens waar het echt over gaat? Enne... waarom nou weer op klappen trakteren? Dat is pas achterlijk en dom.

Sinterklaas is gewoon een volksfeest met een heilige als centrale figuur. In de loop van de eeuwen zijn daar allerlei dingetjes bij gekomen, zoals Zwarte Piet en het paard op het dak etc. Het is een kinderfeest, dus de personages worden gekarikaturaliseerd. Dus een beetje sukkelige Zwarte Piet, wel stereotiep, maar niet stereotieper dan de tiepetjes die de zwarte comedians in bv de Comedy Factory spelen als ze een blanke nadoen. Waarom moet men zo nodig beledigd worden als een peuter je om snoepjes vraagt? By the way, ik weet heel goed hoe het is om gediscrimineert te worden op huidskleur, o.a. door jouw surinaamse vrienden wel te verstaan.

Ik weet dat het een grapje was, maar ik kon er niet om lachen. Goed, ik ben klaar.

Wassalam.

Sinterklaas is trouwens een turk



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 15:47
En Jezus een jood...


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 16:54
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Amier

(..)

Sinterklaas is trouwens een turk

Of preciezer nog: een Byzantijn  (er woonden toen nog geen Turkse volkeren in Anatoli� - in elk geval niet in die mate)



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 10:45


-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: rahmann
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 10:55

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

En Jezus een jood...

Jezus is een moslim.



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 12:36
Als je dat in de ruime zin van het woord bedoeld (hij die zich
overgeeft aan God) heb je gelijk; een Joodse Moslim (in menselijke
gedaante, want van oorsprong is Jezus het Woord van God) zoals er ook
Christen Moslims zijn en Bhoedistische Moslims en Jehova Moslims...


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 13:07
In eerste instantie geplaatst door rahmann

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

En Jezus een jood...

Jezus is een moslim.

Ja, en mohammed een boeddist.

Ahum...



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 13:57
Kimmie, niet zo grof.

-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: Beautiful-Islam
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 14:36

Salaam

miskiena waar slaat dat nou weer op ja, en Mohammed(vzmh) is  een boeddist??  Lahvat Laister!!!

Een moslim is  voor het geval je dat nog niet weet een aanhanger van de islaam.Letterlijk betekent het iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan Allah (swt).

met andere woorden: jezus oftewel Isa(vzmh) is een moslim!

you get the point?

wasalaam

oegti N.

 



-------------
"Ik heb nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem kon leren."Galileo Galilei


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 14:47

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Kimmie, niet zo grof.

Ik vind het boeddisme een fantastische levensopvatting, dus zo slecht was dat niet ;-)
Maar was je nu eigenlijk sarcastisch of niet?



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 15:22
In eerste instantie geplaatst door rahmann

Jezus is een moslim.


In eerste instantie geplaatst door Beautiful-Islam

met andere woorden: jezus oftewel Isa(vzmh)�is een moslim!




En als http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5148&PN=1 - ik zeg dat ik een moslim ben is dat onzin, fitna zaaien en meer fraais? Dan wordt gezegd dat je alleen moslim kan zijn als je de ritueeltjes en dogmaatjes volgt die door VOLGELINGEN van Mohammed zijn opgesteld.

Welke fraaie sofistiek zal hier weer op verzonnen worden...

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 16:56
Beautiful,

Als Boeddhist hetzelfde betekent als Moslim, dan zouden Jezus zowel als
Mohammed Boeddhist zijn. Maar ik vrees dat boeddhist niet meer
betekent als volgeling of aanbidder van Boeddha. Dan heb je gelijk. Maar
ook Eduard heeft gelijk als hij zegt dat ie Moslim is, indien hij zich
overgeeft aan God. Want of hij dat (voldoende) doet kan alleen de
Allerhoogste beoordelen. Zo is het maar de vraag of iedereen die zich
hier op t forum Moslim noemt, dat ook werkelijk is....God ziet het hart
aan en beoordeelt of je echt in overgave aan Hem leeft. Christenen
kunnen zich in de ruime zin van het woord ook Moslim noemen. God
beooordeelt of ze zich werkelijk aan Hem overgeven.

Je zelf Moslim noemen, dwz hij die zich aan God overgeeft, is wel een
beetje veel aanmatigend en arrogant. eigenlijk is degene die zich Moslim
noemt dat niet echt. Want hij schept over zichzelf op dat ie zich
overgegeven heeft aan God en dan leef je niet echt in overgave aan
God... Roept God niet op tot bescheidenheid?


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 18:13
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Je zelf Moslim noemen, dwz hij die zich aan God overgeeft, is wel een beetje veel aanmatigend en arrogant. eigenlijk is degene die zich Moslim noemt dat niet echt. Want hij schept over zichzelf op dat ie zich overgegeven heeft aan God en dan leef je niet echt in overgave aan God... Roept God niet op tot bescheidenheid?


Volgens mij ligt het oordeel opscheppen en de daaraan verbonden consequenties (aanmatigendheid en arrogantie) bij jou en niet bij degene die zich moslim noemt. Zei Jezus niet oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld wordt?

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: pietjepuk
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 22:08
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Kimmie, niet zo grof.

Ik vind het boeddisme een fantastische levensopvatting, dus zo slecht was dat niet ;-)
Maar was je nu eigenlijk sarcastisch of niet?

Nee, ironisch.



-------------
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 23:45
In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door rahmann

Jezus is een moslim.


In eerste instantie geplaatst door Beautiful-Islam

met andere woorden: jezus oftewel Isa(vzmh) is een moslim!




En als http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5148&PN=1 - ik zeg dat ik een moslim ben is dat onzin, fitna zaaien en meer fraais? Dan wordt gezegd dat je alleen moslim kan zijn als je de ritueeltjes en dogmaatjes volgt die door VOLGELINGEN van Mohammed zijn opgesteld.

Welke fraaie sofistiek zal hier weer op verzonnen worden...
Ik ben ooit bij een lezing geweest en daar werd verteld dat de geloofsleer van alle profeten hetzelfde was. Alleen kregen ze van ALLAH verschillende sharia. In de tijd dat Isa vzmh profeet was golden de regels die hij van ALLAH gekregen had. De profeet Mohamed vzmh was de laaste profeet die door ALLAH werd gezonden met een duidelijke boodschap en dus gelden nu dus de regels die hij van ALLAH heeft gekregen. Regels staan duidelijk omschreven.


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 01:21
Dat veranderd niks aan de post van Eduard, in my humble opinion, daar die wetsregels door mensen opgesteld zijn.

-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 03:28
Als Jezus volgens de meest letterlijke zin van moslim moslim was, dan blijft hij overigens nog wel een jood, uit het geslacht van David, zoon van Abraham.

Maar wel een jood die de pest had aan regeltjes. Ik herken in het evangelie van Jezus niets wat ik wel zie in de huidige moslim, die stijf staat van de regeltjes om op die manier het hemelse rijk binnen te komen, terwijl Jezus zegt dat er maar ��n weg is: door Hem.

enneh, wat heeft dit allemaal met terrorist Samir te maken?


-------------


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 03:40
Salaam Aleikum,

Precies ;) Evangelie, daar zou je uit moeten opmaken dat Jezus vzmh een moslim was......
Je hebt over regeltjes, dank voor de hele duidelijke voorbeeld van hoe een vooroordeel over de islam nu precies uitgelegd kan worden.

En als burger van dit land behoor je te geloven in het strafrecht, waarbij je pas schuldig bent wanneer dit bewezen is. Tot op heden is Samir A. feitelijk onschuldig. Door hem als terrorist neer te zetten verbeeld je jezelf als rechter te kunnen oordeel in een zaak waar je maar een fractie van kent. Dat zou ook precies hetzelfde zijn bij een moordzaak, pedofiliezaak of alle overige zaken waarin de officier van justitie iemands schuld probeert te bewijzen.
Ik ga er pas vanuit dat iemand schuldig is indien ik de bewijzen heb gezien of gehoord, en het besluit van de rechter heb kunnen opnemen.

Een democratisch beginsel, die door sommige mensen veels te licht wordt genomen. Maar daarbij ook volstrekt begrijpelijk omdat het de massamedia is die dit beginsel proberen te bagatalliseren en. Iemand is al schuldig voordat ie bij de rechter is gekomen in NL. Althans als de media je zaak onder de loep neemt dan...

Tot op heden blijf ik van mening dat de journalistiek het grootste probleem en veroorzaker is in NL voor de huidige sfeer. Daarom pleit ik ook in plaats van een imamopleiding een grondige hervorming van de opleiding journalistiek.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 05:22
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door rahmann

Jezus is een moslim.


In eerste instantie geplaatst door Beautiful-Islam

met andere woorden: jezus oftewel Isa(vzmh) is een moslim!




En als http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5148&PN=1 - ik zeg dat ik een moslim ben is dat onzin, fitna zaaien en meer fraais? Dan wordt gezegd dat je alleen moslim kan zijn als je de ritueeltjes en dogmaatjes volgt die door VOLGELINGEN van Mohammed zijn opgesteld.

Welke fraaie sofistiek zal hier weer op verzonnen worden...
Ik ben ooit bij een lezing geweest en daar werd verteld dat de geloofsleer van alle profeten hetzelfde was. Alleen kregen ze van ALLAH verschillende sharia. In de tijd dat Isa vzmh profeet was golden de regels die hij van ALLAH gekregen had. De profeet Mohamed vzmh was de laaste profeet die door ALLAH werd gezonden met een duidelijke boodschap en dus gelden nu dus de regels die hij van ALLAH heeft gekregen. Regels staan duidelijk omschreven.


Wanneer regels zo simpel zijn dan zou er niet zoveel over gediscusseerd worden wel?
Wanneer de regels in de Koran simpel zouden zjn geweest dan was er honderden jaren later geen Hadith nodig zijn geweest om ze zinnig te kunnen maken voor die tijd en cultuur.
Maar laat ons een een simpel voorbeeld nemen.
Het gebod Gij zult niet stelen!
Wat wordt hier mee bedoelt?
Is het ontnemen van mensen hun eerste levensbehoefte niet een vorm van stelen?
bv zou het laakbaar zijn om te bepaken dat iemand niet mag ademen omdat iemand de rechten heeft gekocht met geld van de lucht en zuurstof?
zonder zuurstof sterft het leven>
is het dan laakbaar om iemand te straffen omdat hij water onthoudt aan een ander?zonder water sterft het leven!
mag je wel voedsel onthouden? is dat dan geen stelen?





Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 05:30
Dat is nieuwe info voor mij... maarreh, denk je niet dat er in Armeni� toen ook joden leefden?


-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 05:39

Post ons even de draad waar dat vermeende bewijs in staat, voordat men (ik bijvoorbeeld :) ) er zonder het gezien te hebben weer tegenin gaat.



-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:20
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door rahmann

Jezus is een moslim.
In eerste instantie geplaatst door Beautiful-Islam

met andere woorden: jezus oftewel Isa(vzmh)�is een moslim!
En als http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=5148&PN=1 - ik zeg dat ik een moslim ben is dat onzin, fitna zaaien en meer fraais? Dan wordt gezegd dat je alleen moslim kan zijn als je de ritueeltjes en dogmaatjes volgt die door VOLGELINGEN van Mohammed zijn opgesteld. Welke fraaie sofistiek zal hier weer op verzonnen worden...
Ik ben ooit bij een lezing geweest en daar werd verteld datde geloofsleer van alle profeten hetzelfde was.


Dat is dan ook precies de strekking van mijn topic 'Ik ben een moslim.'.

Alleen kregen ze van ALLAH verschillende sharia. In de tijd dat Isa vzmh profeet was golden de regels die hij van ALLAH gekregen had. De profeet Mohamed vzmh was de laaste profeet die door ALLAH werd gezonden met een duidelijke boodschap en dus gelden nu dus de regels die hij van ALLAH heeft gekregen.


Leuk politiek op machtsbehoud gericht statement. Mohammed is de laatste profeet en dus komen er nooit meer andere regels.

Nou ik ben ook een profeet en ik kom met precies dezelfde regels als Jezus en Mohammed: heb god lief boven alles en je naaste als jezelf. Meer is niet nodig. Uiteraard zullen machtswellustelingen mijn leer weer aangrijpen om het hun eigenbelang te laten dienen. Dat gaat nu al zo sinds mensenheugenis...

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:26

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Post ons even de draad waar dat vermeende bewijs in staat, voordat men (ik bijvoorbeeld :) ) er zonder het gezien te hebben weer tegenin gaat.

Nou ja, hoeft ook niet. Lekker belangrijk wat nu precies de culturele achtergrond van Jezus was.

Conclusie tot nu toe (niks veranderd wat mij betreft): De culturele omgeving van Jezus was Joods en semitisch-sprekend (Aramees of iets verwant daaraan waarschijnlijk) met daarbij een sterke Griekse invloed (misschien was Grieks wel lingua franca - zoals Frans dat is in het grootste deel van West- Noordwest-Afrika nu).
Daarbij kan je zeggen dat Jezus moslim was zoals alle mensen volgens de islam een moslimse natuur toegedicht kan worden - en misschien zou dan uit het evangelie blijken dat Jezus daarnaar leefde. Goed, dat is mijn uitleg, die wellicht wat bijgeschaafd dient te worden.
Verder meent Latifah dat Jezus een Armeense verwantschap heeft. Dat is nieuw voor mij.

wa-s-sal�m.



-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:33
Salaam Aleikum,

Beetje schizofreen aan het worden martinuzz?
"Martinuzz schreef" gevolgd door een reactie van Martinuzz op de eigen post

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door Latifah

de grotjes



grotjes?


-------------


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:39
Malcolm, ik denk dat Martinuzz tot een goed inzicht kwam over zijn vraag en dat met ons wil delen.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:42
In eerste instantie geplaatst door Eduard

Malcolm, ik denk dat Martinuzz tot een goed inzicht kwam over zijn vraag en dat met ons wil delen.


Salaam Aleikum,

Beste Eduard dat had ik ook wel in de gaten
Desalniettemin komt het toch wel enigzins geinig over.

Salaam Aleikum,

Malcolm X



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:45

 



-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: eduard
Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 06:47
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Beste Eduard dat had ik ook wel in de gaten
Desalniettemin komt het toch wel enigzins geinig over.


Wist ik. Mijn droogheid over jouw gein.

-------------
http://www.praxis.sofiatopia.org/zelfkennis.htm - Gnothi Seauton


Geplaatst door: Beautiful-Islam
Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 10:38

Asalaam

je bent een moslim beste Eduard? ()

meen je het nou echt??

Het geloven in Allah

 

Het eerste geloofsartikel van Al-Imaan is het geloven in Allah, de ene, ware God. �Er is geen god behalve Allah� ( la ilaha illa Allah). De islaam legt grote nadruk op Gods eenheid (tawhied). De klassieke uitdrukking hiervan vinden we in (soerat Al- Ichlaas van de heilige Koran s. 112):

            

             ��In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.��

 

             � Zeg: ,, Hij Allah is ��n.

             Allah is zichzelf�genoeg, Eeuwig.

             Hij verwekt niet, noch werd Hij verwekt.

             En niemand is hem in enig opzicht gelijk.��   

 

De bekende troonvers in soerat Al-Baqarah (s. 2:256) luidt:

 

��Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande.

             Sluimer, nog slaap overmant Hem.

             Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem.

             Wie Kan bij Hem bemiddelen zonder zijn verlof?

             Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn

             kennis omvatten, dan wat Hij wil.

             Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide

             vermoeit Hem niet; Hij is de Hoge, de Verhevene��.

 

Het geloven in Zijn Engelen

 

Naast de Mensen en de Dzjins ( Geheimzinnige wezens , die een menselijke gestalte kunnen aannemen, en net als de mensen kunnen kiezen of zij moslim worden of niet) heeft Allah ook hogere wezens geschapen, namelijk de Engelen. Engelen zijn geestelijke schepselen van Allah, die altijd gehoorzamen aan Zijn wil en gebod. Ze zijn noch mannelijk noch vrouwelijk, Ze hebben geen ouders, noch echtgenoten, noch zonen of dochters. Ze hebben geen stoffelijke lichamen, maar kunnen iedere vorm aannemen die ze willen. Engelen eten,drinken en slapen niet zoals menselijke wezens.

 

De belangrijkste Engelen van Allah zijn vier in getal:

 

Djibriel

Mika�el

Israfiel

Azra�el

 

De Engel Djibriel werd door Allah gestuurd om Zijn boodschappen over te brengen aan Zijn uitverkorenen op aarde, de Boodschappers en Profeten die in alle tijdperken en in alle klimaten voorkwamen. De Engel Djibriel gaf alle openbaringen van Allah door aan de Profeet Mohammed (mogen Allah�s vrede en zegeningen op hem rusten).

 

De Engel Mika�el heeft als taak van Allah gekregen om alle geschapen wezens van onderhoud te voorzien.

De Engel Israfiel zal de bazuin blazen op de laatste dag.

De Engel Azra�el heeft als taak gekregen van Allah om de zielen op te vangen na de dood.

 

Naast de vier belangrijkste Engelen zijn er twee Engelen die de daden van een mens in een boek noteren ( Soerat Qaaf 50:17).

 

                           ��Wanneer de twee (engelen) die te boekstellen,

                           schrijven, zit de een aan de rechter-, de andere

                           aan de linkerzijde��.

 

Zoals in Soerat Al-Infitaar (82:10-12) staat vermeld, beschermen de Engelen de mensen.

                           ��Maar voorzeker er zijn bewakers over u

                           Eerwaarde schrijvers, die weten wat gij doet�.

 

Ook zijn er twee Engelen, die de mens opvangen in zijn graf om hem/haar te vragen: �Wie is uw Heer?� �Welke is uw godsdienst?� �Wie is uw profeet?� en wie hierop de juiste antwoorden geeft, bewijst hiermee een moslim te zijn.

Er zijn nog vele Engelen, sommige van hen die in de Koran genoemd worden, zijn ons bekend, maar we weten niets over het aantal, en de taken van anderen, die alleen aan Allah bekend zijn.

 

 

Het geloven in Zijn Boeken

 

Onder het geloven in alle Boeken van Allah, wordt verstaan dat Allah geboden en godsdienstige gedragsregels aan verscheidene Profeten heeft geopenbaard in verschillende perioden van de geschiedenis om de mensheid te leiden.

 

De godsdienstige Wetboeken of Boeken van Allah zijn vier in getal:

 

De Tauraat (Thora ofwel Oude testament)

De Zabuur (Psalmen)

De Indjiel (Nieuwe Testament) en

De heilige Koran

 

De Tauraat werd geopenbaard aan de profeet Muusa (Mozes), Zabuur aan de Profeet Dawuud (David), Indjiel aan de Profeet Isa (Jezus) en de heilige Koran aan de Profeet Mohanmed (mogen Allah�s vrede en zegeningen met hen allen zijn).

 

De Tauraat, Zabuur en Indjiel bestaan niet meer in hun oorspronkelijke vorm. De tegenwoordige uitgaven zijn slechts bewerkingen van hun eigen volgelingen in latere tijden. Wat nu in de Thora en de Bijbel staat, is slechts geldig in zoverre het met de Koran overeenkomt. Alles wat een mens moet weten op godsdienstig, sociaal, economisch en politiek gebied staat in de Koran. De Koran is tenslotte letterlijk Allah�s woord en het is onmogelijk door de jaren heen veranderd of bewerkt. De Koran is namelijk authentiek gebleven doordat de moslims door de jaren heen de Koran letterlijk uit het hoofd hebben geleerd. Dit is echter niet het geval bij de andere godsdienstige wetboeken.

 

 

Het geloven in Zijn Profeten

 

Onder �t geloof in alle Profeten van Allah wordt verstaan dat in verschillende perioden van de geschiedenis van de mens, Allah Profeten heeft gezonden als Zijn boodschappers om de mensheid te leiden. Als moslim moet men in alle profeten geloven en in het bijzonder in hen, wier namen in de heilige Koran worden vermeld.

Tot de Profeten wier namen in de heilige Koran worden genoemd, behoren: Adam, Idries, Nuuh, Huud, Saleh, Ibrahiem, Isma�el, Ishaaq, Jaquub, Juusuf, Ayyuub, Shu�aib, Muusa, Haruun, Luut, Juunus, Al-Jasa�a, Zulkifl, Dawuud, Sulaimaan, Ilyaas, Zakariya, Isa, Mohammed (mogen vrede en zegeningen op hen rusten). De belangrijkste van deze profeten zijn: Adam, Nuuh, Ibrahiem, Muusa, Isa en de laatste en grootste van alle profeten Mohammed (mogen vrede en zegeningen op hen allen rusten)

Geen van de Profeten heeft ooit aanspraak gemaakt op goddelijkheid, want behalve dat zij Boodschappers en Dienaren van Allah waren, waren ze zelf menselijke wezens. Daarom kan men geen van de Profeten God noemen, want Ze werden allen door Allah geschapen, Die zelfstandig bestaat en geen deelgenoot heeft.

 

De Profeet Mohammed heeft zijn profeetschap niet beperkt tot slechts ��n land of volk, maar zijn profeetschap is het universeel, d.w.z. bestemd voor de hele wereld en voor alle volkeren.

Na de Profeet Mohammed is er geen andere profeet nodig, want de Boodschap, d.w.z. (de heilige Koran die hij voor de hele wereld heeft gebracht) is het laatste en meest volledige Boek met godsdienstige gedragsregels, en dit is en zal voor altijd gaaf  in zijn oorspronkelijke vorm bewaard blijven. Bovendien bestaat er de authentieke optekening van het veelbewogen leven van de Profeet, dat alle menselijke activiteiten bestrijkt, en dit zal altijd als voorbeeld blijven gelden voor de mensheid. Daarom is er na hem geen enkele Profeet vereist, noch met gedragsregels en geboden, noch zonder deze, en daarom zegt de heilige Koran, dat de Profeet Mohammed de laatste en de verzegeling van alle Profeten is.

 

 

Het geloven in de laatste dag (De Dag der Opstanding en Oordeel)

 

De Dag van Opstanding en Oordeel is de Dag waarop Allah de doden zal doen opstaan, d.w.z. dat Allah de doden weer levend zal maken. Hij zal dan over iedere persoon oordelen al naar gelang diens goede of slechte daden op aarde. Hij zal degenen, die een rechtschapen leven hebben geleid en die Hem behaagd hebben, belonen door ze naar het Paradijs te sturen, en degenen, die ongehoorzaam zijn geweest aan Zijn geboden en Zijn ongenoegen hebben opgelopen door zonden en slechte daden te begaan, straffen door ze naar de Hel te sturen.

 

Het paradijs is een verblijf van vrede en geluk, waar iedere wens wordt vervuld. De Hel daarentegen is een plaats van foltering, straffen en kwellingen.

Iemand die sterft met volledig vertrouwen in de Enigheid van Allah en met volledig vertrouwen in de Profeten van Allah, zal voor altijd in het Paradijs blijven, terwijl iemand, die sterft zonder te geloven in de Enigheid van Allah, of die gelooft in anderen, als deelgenoten van Allah, voor altijd in de Hel zal blijven.

Degenen die een vast geloof hebben, in de Enigheid van Allah, en een vast geloof hebben in de Profeten van Allah, maar die sterven zonder boetedoening en berouw voor de zonden, die ze in deze wereld hebben begaan, zullen voor een tijd naar de Hel gestuurd worden, vanwaar ze, na hun verdiende straf te hebben ontvangen, bevrijd zullen worden door de genade van Allah en naar het Paradijs gestuurd zullen worden, waar ze voor altijd zullen leven.

 

 

Het geloven in de voorbeschikking van zowel het goede als het kwade

 

Men moet wat voorbeschikt is, zowel goed als slecht, aanvaarden, omdat dit allemaal volgens Allah�s wil en wijsheid is. Allah heeft de mens het vermogen gegeven om te handelen (goed of slecht), maar Hij heeft de mens ook verstand gegeven en een gedragslijn om te kiezen tussen goed en kwaad, en daarom is de mens verantwoordelijk voor zijn eigen daden. ( Bijvoorbeeld, Allah heeft de mens het vermogen tot spreken gegeven. Het is aan de mens zelf om de tong te gebruiken om de waarheid te speken, danwel om misbruik te maken van zijn vermogen door leugens uit te spreken).

 

Allah helpt de mens om goede daden te verrichten, door boodschappers te zenden om de mens over het rechte pad te leiden en om de mens Zijn wil te leren door middel van Zijn geboden en de gedragsregels van de godsdienst. Iedere handeling tegen de geboden van Allah is een zonde. Als men een zonde heeft begaan, moet men om vergeving aan Allah vragen door tot Allah te bidden met heel het hart en boete te doen voor alle slechte daden, en besluiten om nooit meer zulke of andere slechte daden opnieuw te begaan.

 

Enkele daden, die hoofdzonden zijn en die aan strenge straffen onderhevig zijn, zijn de volgende:

Geloven in iemand als deelgenoot van Allah;

Niet geloven in Allah of Zijn Profeten of Zijn Boeken, of de grondbeginselen van de Islaam te ontkennen;

Liegen;

Overspel of sodomie begaan;

Roven of stelen;

Iemand bedriegen;

Iemand vals aanklagen;

Iemand vals beschuldigen;

Iemand belasteren;

Misbruik van iemand maken of iemands gevoelens kwetsen.

 

 

De soorten voedsel die voor een Moslim als onwettig vastgesteld zijn, zijn:

Alle soorten bedwelmende wijnen, alcoholische dranken, en spirituali�n;

Varkensvlees en al het vlees van wilde dieren, die klauwen en tanden gebruiken om hun slachtoffers te doden, bijvoorbeeld tijgers, luipaarden, olifanten, wolven, enz. en alle roofvogels, zoals haviken, arenden, gieren, kraaien, enz.;

Knaagdieren, reptielen, wormen, enz.;

Vlees van dode dieren, die anders als wettig zijn toegestaan;

Vlees van viervoetige dieren en (geoorloofde) vogels die niet geslacht of gedood zijn op de voorgeschreven wijze;

Vlees van dieren, die geofferd zijn aan afgoden.

 

Verder moet men Bismillaahi Allaahu-Akbar zeggen op het moment dat men een dier slacht of doodt, waarvan het vlees wettig toegestaan is voor voedsel (halal), en het mes over zijn keel halen, op een zodanige wijze dat de slagaders doorgesneden worden maar dat de ruggenmerg even onaangetast blijft, totdat al het bloed uitgestroomd is. Alleen zo is het dier op de voorgeschreven wijze geslacht, en is het vlees dus halal.

 

(Bron: Siddiqui, Mohammed Abdul Aleem, De grondbeginslen van de Islam)

 

Moge Allah ta'la jou op het rechte pad brengen

Moge Allah (subhnah wa ta'ala) je ogen doen openen!

 Amiem Ya Rabie Al 3alamien

 

Nou ik ben ook een profeet en ik kom met precies dezelfde regels als Jezus en Mohammed: heb god lief boven alles en je naaste als jezelf. Meer is niet nodig. Uiteraard zullen machtswellustelingen mijn leer weer aangrijpen om het hun eigenbelang te laten dienen. Dat gaat nu al zo sinds mensenheugenis...

Miskiena

nogmaals moge allah jou leiden!! je  hebt echt dringend hulp nodig!

Wassalaam

Oegti N.

 

 



-------------
"Ik heb nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem kon leren."Galileo Galilei


Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 11:00
[QUOTE=Beautiful-Islam]

Asalaam

je bent een moslim beste Eduard? ()

meen je het nou echt??

Het geloven in Allah

 

Het eerste geloofsartikel van Al-Imaan is het geloven in Allah, de ene, ware God. �Er is geen god behalve Allah� ( la ilaha illa Allah). De islaam legt grote nadruk op Gods eenheid (tawhied). De klassieke uitdrukking hiervan vinden we in (soerat Al- Ichlaas van de heilige Koran s. 112):

            

             ��In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.��

 

             � Zeg: ,, Hij Allah is ��n.

             Allah is zichzelf�genoeg, Eeuwig.

             Hij verwekt niet, noch werd Hij verwekt.

             En niemand is hem in enig opzicht gelijk.��   

 

De bekende troonvers in soerat Al-Baqarah (s. 2:256) luidt:

 

��Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande.

             Sluimer, nog slaap overmant Hem.

             Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem.

             Wie Kan bij Hem bemiddelen zonder zijn verlof?

             Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn

             kennis omvatten, dan wat Hij wil.

             Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide

             vermoeit Hem niet; Hij is de Hoge, de Verhevene��.


Oke ,wie op dit board hier is de mens die aan El kan zeggen wie wel of niet kan bemiddelen Met zijn verlof?






Druk de pagina | Sluit venster