Druk de pagina | Sluit venster

......niet waargebeurd

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam Poezie
Forum naam: Verhalen met moraal
Forum beschrijving: Verzameling van verhalen die een sterke moraal hebben, bespreek het moraal ervan..
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=5399
Gedrukt op: 18 mei 2024 om 15:27


Onderwerp: ......niet waargebeurd
Geplaatst door: oegt_najiha
Onderwerp: ......niet waargebeurd
Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 08:40
vakantie... geen school, geen huiswerk � NIKS� nu kon ik <BR>uitgaan
    tot 's avonds laat en niemand die wat kan zeggen� ik was zo blij � &lt;BR&gt;ik sta op neem een douche en doe mijn stoere kleren aan� ik moet er &lt;BR&gt;natuurlijk flitsend uitzien voor de dames�. Ik deed mijn haar in model en &lt;BR&gt;een lekkere geur�. En klaar was ik voor de VRIJHEID!! Ik pakte de sleutels &lt;BR&gt;van mijn vaders auto� ik keek in de woonkamer mijn zusje van 14 en mijn &lt;BR&gt;moeder verrichten het maghreb gebed�. Ik schudde mijn hoofd en deed de deur &lt;BR&gt;achter me dicht�. Ik stapte in de auto en ging mijn vriend ophalen�ik stond &lt;BR&gt;voor zijn deur en belde hem op zodat hij wist dat ik klaar stond�. Hij kwam &lt;BR&gt;als een bliksem naar<BR>&gt;beneden� En gaf elkaar de hand� "op naar de meiden" &lt;BR&gt;schreeuwde mijn vriend� ik deed de muziek op zijn hardst en het raam deed ik &lt;BR&gt;helemaal open, iedereen mocht meegenieten natuurlijk�. Elk meisje die we &lt;BR&gt;zagen gaven we een fluitje� ja wie zou dat niet doen in strakke broeken, &lt;BR&gt;topjes en rokjes�. Ze vragen er om en wij geven ze wat ze willen� later &lt;BR&gt;waren we bijna aangekomen bij een discotheek�. Mijn vriend stapte uit en ik &lt;BR&gt;ging verderop mijn auto parkeren� mijn vriend ging alvast de discotheek &lt;BR&gt;binnen� &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Ik parkeerde mijn auto en hoorde iemand zachtjes Ahmed roepen� ik keek om en &lt;BR&gt;het was mijn buurjongen mijn vader en zijn vader zijn goede vrienden elkaar. &lt;BR&gt;Ik zei "heyy Mustafa, hoe gaat het". "El7amdulilah" zei Mustafa. Ik vroeg &lt;BR&gt;hem: "kom je mee, ik ga naar de discotheek" "Stagfurallah" zei hij "ik moet &lt;BR&gt;het ishaa gebed halen�" &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;"Hoe kan<BR>&gt;ik de oproep van Allah swt weigeren en jou oproep accepteren. &lt;BR&gt;Sorry, je laat me tussen twee dingen kiezen waarvan eentje mij niet kan &lt;BR&gt;helpen in het hiernamaals. Kom jij dan met mij mee naar de oproep van Allah &lt;BR&gt;swt???" "Nee man" zei ik "ik ga nooit naar de moskee en bidt niet ik ben nog &lt;BR&gt;jong en wil leven, ik ga wel naar de moskee als ik oud en getrouwd ben!" &lt;BR&gt;Opeens keek Mustafa buigend naar de grond en zei: "ow mijn broeder, wie zegt &lt;BR&gt;dat je morgen nog leeft, wie zegt dat je de kans krijgt om vergiffenis te &lt;BR&gt;vragen voor je zonden???" Mustafa zei toen: "moge Allah swt jou leiden &lt;BR&gt;Ahmed!" En hij liep naar de moskee. Ik keek een tijdje naar Ahmed die &lt;BR&gt;richting de moskee liep en keerde me om, om naar de discotheek te gaan� &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Voordat ik aankwam zag ik mensen rennen naar de ingang� ik ging wat sneller &lt;BR&gt;lopen om te kijken wat er aan de hand was� ik zag<BR>&gt;binnen een drukte� Ik &lt;BR&gt;begreep niet wat er aan de hand was� ik vroeg aan iemand die naast me stond &lt;BR&gt;wat er was gebeurd� hij zei tegen mij er is iemand doodgegaan� Ik schrok en &lt;BR&gt;begon naar voren te lopen� Tussen die drukte wilde ik kijken wie het was die &lt;BR&gt;daar lag�. Tussen al die mensen ging ik naar voren� Ik keek� Ik keek &lt;BR&gt;SUBHANALLAH!!! Ik zag mijn beste vriend daar op de grond liggen�. &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Ik schreeuwde "MOHAMMED!!!" Ik knielde over hem heen en sloeg op zijn wangen &lt;BR&gt;maar ik hoorde niks� hij deed zijn ogen niet open hij ademde niet� ik stond &lt;BR&gt;helemaal te trillen hoe dit kon gebeuren� hoe? hoe? Een paar mensen &lt;BR&gt;probeerden mij te helpen, ze zeiden dat de ambulance zou komen� ze vertelden &lt;BR&gt;mij dat hij niet meer leefde ik schreeuwde: "nee, NEE, het kan niet, net was &lt;BR&gt;hij nog aan het lachen, net hadden we nog plannen gemaakt voor morgen. Het &lt;BR&gt;kan niet hij<BR>&gt;is nog zo jong� OW ALLAH!!" De ambulance kwam hem ophalen� En &lt;BR&gt;opeens was mijn vriend weg voor altijd opeens verdween hij uit mijn leven� &lt;BR&gt;shockend ging ik daar zitten hoe dit kon gebeuren� Opeens kwam een jongen &lt;BR&gt;naast me zitten en hij zei: "was dat jou vriend??" Ik antwoordde op een &lt;BR&gt;zachte toon: "ja". Hij zei: "ik zag je vriend drinken hij was zo blij hij &lt;BR&gt;schreeuwde door heel de discotheek heen van: 'dit is leven drinken en &lt;BR&gt;feesten! Laten we uit onze dak gaan niemand kan ons tegenhouden!' En opeens &lt;BR&gt;viel zijn glas uit zijn hand� hij hield zijn hart vast en viel op de grond� &lt;BR&gt;toen we naar hem renden ademde hij al niet meer, hij is gelijk doodgegaan &lt;BR&gt;aan een hartstilstand." Ik keek die jongen met open ogen aan� En dacht &lt;BR&gt;gelijk aan de woorden die ik paar uur eerder had gehoord van Mustafa: "Ow &lt;BR&gt;mijn broeder wie zegt dat je morgen nog leeft wie zegt dat<BR>&gt;je de kans krijgt &lt;BR&gt;om vergiffenis te vragen voor je zonden??? Moge Allah swt je leiden Ahmed." &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Ik stond als een bliksem op en rende naar de brug. Een pijnlijke nacht met &lt;BR&gt;heel veel sterren en helemaal stil, niemand was nog te zien. Ik keek naar de &lt;BR&gt;hemel en een traan die wegglipte over mijn wang�. Opeens had ik alles door &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Wie kon hem tegenhouden?? ALLAH &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Wat zou jou niet redden?? DRINKEN EN FEESTEN &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Wie gaat er allemaal dood? JONG EN OUD &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Kon ik ook elk moment gaan?? JA &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Ik schreeuwde: "ALLAHU AKABR! SUBHANALLAH! Hoe kon ik u oproepen weigeren, &lt;BR&gt;hoe kon ik u vergeten, hoe kon ik aan dit wereldse leven denken, hoe kon ik &lt;BR&gt;naar het slecht rennen en de goede verlaten, HOE KON IK DAT?" Ik viel op &lt;BR&gt;mijn knie�n, keek met traanvolle ogen naar de Hemel. Met mijn handen in de &lt;BR&gt;lucht schreeuwde ik: "OW ALLAH VERGEEF ME VERGEEF ME"<BR>&gt;Uren lang bleef ik &lt;BR&gt;huilen op mijn knie�n ik schaamde voor mezelf. Ik walgde van mezelf en aan &lt;BR&gt;alles wat ik heb gedaan. Wat moet ik nu doen hoe moet ik nu leven "OW ALLAH &lt;BR&gt;VERGEEF ME" &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Zou hij me vergeven na alles wat ik heb gedaan?? Ik begon harder en harder &lt;BR&gt;te huilen. Niemand die mijn tranen kon tegenhouden, zelfs ik zelf niet. Ik &lt;BR&gt;stond op en keek naar de hemel en schreeuwde: "YA RABBIE U WEG IS MIJN LEVEN &lt;BR&gt;NU" Ik rende naar de moskee toe waar Mustafa heen ging. Ik kwam daar met &lt;BR&gt;traanvolle ogen aan. Ik bleef maar huilen ik bleef maar smeken om een &lt;BR&gt;vergiffenis. Aangekomen in de moskee was iedereen al weg, het was helemaal &lt;BR&gt;leeg. Ik keek naar de klok en over een half uur zou het fadjr gebed &lt;BR&gt;beginnen. Ik ging mijn woedoe verrichten en maakte me klaar voor het gebed. &lt;BR&gt;Langzamerhand kwamen de moslims voor het gebed� ik zat helemaal in het<BR>&gt;&lt;BR&gt;hoekje ik bleef maar huilen en wachten op het gebed� iedereen keek me aan &lt;BR&gt;omdat ze me nooit eerder hadden gezien... Opeens kwam een zachte stem en &lt;BR&gt;zei: "Ahmed�" Ik draaide mijn hoofd om en zag Mustafa, hij kwam naast me &lt;BR&gt;zitten en keek me verbaast aan. Ik barste in tranen en omhelsde Mustafa. Ik &lt;BR&gt;zei: "Ow mustafa, jouw woorden� Jouw woorden�SUBHANALLAH!!!" Mustafa zei: &lt;BR&gt;"Ow Ahmed, Mashallah, ik ben zo blij jou hier te zien, mashallah!!!" Het &lt;BR&gt;gebed begon en we stonden op om te bidden� &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Na het gebed verliet iedereen de moskee. Ik bleef nog zitten. Ik bleef maar &lt;BR&gt;smeken ik bleef maar bidden: "OW ALLAH VERGEEF ME!!!" Van het huilen kon ik &lt;BR&gt;mijn ogen niet eens open doen� Opeens zag ik wat schijnen en deed mijn ogen &lt;BR&gt;langzaam open� een oude man die naast me stond hij zei tegen mij: "ow mijn &lt;BR&gt;kindje. Wat ben ik blij jou te zien op Allah swt weg� Mijn<BR>&gt;kindje niks in &lt;BR&gt;dit wereldse leven is beter dan Allah's weg volgen�" En ik begon meer te &lt;BR&gt;huilen zonder te stoppen� &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Hij zei tegen mij: "Mijn kindje, blijf hoe je nu &lt;BR&gt;bent en Allah swt zal jou met het mooiste prijzen in het hiernamaals�" &lt;BR&gt;Buigend keek ik naar beneden en toen ik weer keek zag ik dat oude man niet &lt;BR&gt;meer� De imam kwam binnen ik vroeg hem: "Wie was die man die net hier binnen &lt;BR&gt;kwam??" De imam zei: "ik ben al een tijd bij de ingang en niemand is binnen &lt;BR&gt;gekomen. De rest is al 2 uur geleden vertrokken." De tranen kwamen als &lt;BR&gt;waterval naar beneden� &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;Ik stond op en rende naar huis. Thuis aangekomen zag ik mijn moeder en mijn &lt;BR&gt;zusje koran lezen� Ik keek ze aan en ze keken mij aan en zagen mij met rode &lt;BR&gt;ogen huilend binnenkomen. Ik knielde voor mijn moeder en pakte haar handen &lt;BR&gt;vast en kuste haar waardevolle handen� ik zei: "ow moeder<BR>&gt;vergeef mij, &lt;BR&gt;vergeef mij, ik was zo dom dat ik niet naar jou luisterde maar naar de &lt;BR&gt;saytan�. OW MAM VERGEEF ME!!" Ze aaide over mijn hoofd en zei: "ow mijn &lt;BR&gt;zoon" en ze begon te huilen. Ik keek mijn zusje aan en omhelsde haar en gaf &lt;BR&gt;haar een kus op haar voorhoofd. Ik vroeg hun mag ik meelezen, mag ik ook &lt;BR&gt;voelen hoe mooi dat voelt?? En we zaten alledrie voor de koran en citeerden &lt;BR&gt;de edele koran. Nu ik dit gevoel heb gevoeld is mijn ziel geruster en voel &lt;BR&gt;me opnieuw geboren� Nooit meer zal ik deze weg verlaten NOOIT MEER!!! Nu kan &lt;BR&gt;ik met rust doodgaan� Nu zullen mijn &lt;BR&gt;tranen vallen voor ALLAH swt de barmhartige� En na een tijdje was ik zo &lt;BR&gt;praktiserend geworden dat iedereen keek is dit Ahmed?? Ik gaf zelfs islam &lt;BR&gt;lessen aan de jongeren� niks maar dan ook niks kon mooier zijn dan dit!! &lt;BR&gt;&lt;BR&gt;LA * ILAHE * ILALLAH * MOEHAMEDEN * RESOEL * ALLAH


-------------
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)



Antwoorden:
Geplaatst door: ialaam4ever
Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 15:48

masalah wate een moii en leerzame verhaal god zal jou belonen hiervoor

zazaka lahoe gairan



Geplaatst door: oegt_najiha
Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 06:14

 

wa iyaakie zusters

ameen op de du3aa



-------------
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)


Geplaatst door: Moslimaatje
Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 09:38

 

MashAllah mooi verhaal,ik las het al eens op m.nl maar elke keer weer als ik het lees rollen de tranen over mijn wangen echt mashAllah.




Druk de pagina | Sluit venster