Druk de pagina | Sluit venster

G.F.M/Ahmaddiyyah

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam Algemeen
Forum beschrijving: Algemene zaken over de Islaam
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=5875
Gedrukt op: 29 april 2024 om 16:03


Onderwerp: G.F.M/Ahmaddiyyah
Geplaatst door: Imaan
Onderwerp: G.F.M/Ahmaddiyyah
Geplaatst op: 06 december 2005 om 14:52

G.F.M,

Wat zeg je hierop???

Foto's van Wahid en Abdalla heb ik weggelaten. Dit vond ik niet relevant.

Fatwa on Ahmadiyyah by Indonesian Ulama Council


Pictured in this post is Gus Dur (GD) / Abdurrahman Wahid (right) and Ulil Abshar Abdalla (UAA) (left), on a conference to oppose / reject a fatwa released by MUI (Majelis Ulama Indonesia / Indonesian Ulama Council). The fatwa is about the Ahmadiyyah, stating that they are kafir / non-muslim.

These people usually said that you should not judge somebody like that. However, they missed a huge point in this particular case.

Ahmadiyyah like to show themselves as http://www.muslim.org/ - the True Muslims , saying that their religion is http://www.alislam.org/ - the true Islam .
However, when you have your own prophet, then it�s a different religion. Especially when it�s a religion http://www.central-mosque.com/aqeedah/fatwas.htm - based on so many deceptions , and based on British imperialists� agenda.

It�s like you�re buying apple (read: Islam), and getting grape (read: Ahmadiyya) instead. The buyer, naturally, would be angered due to this.

Or another example, if I create my own religion, which looks like Christianity - but based on Monotheism (instead of Trinity).
Would the Christians be happy if I call this religion as the true Christianity ?

That fatwa by MUI is basically that, telling that apple is apple, and orange is orange.
It helps to avoid the confusion spread by the Ahmadiyyah missionarists.

This is where GD & UAA got confused. http://islamlib.com/id/index.php?page=article&id=850 - On the website , it�s said that the Ahmadiyyah has the rights to practice their own beliefs.
Indeed, but when you�re saying orange when it�s really apple - then somebody has to notify everyone which may suffer because of this.

Saying that Ahmadiyyah is kafir doesn�t mean that we can�t coexist with them. Quran itself said that the Christians & Jews are kafirs, but Muslims - under the guidance of wise rulers and ulama - have been able to live peacefully together with them.
This is another subtle FUD (Fear, Uncertainty, Doubt) that�s currently being spread - that when a kafir fatwa was released, that means the muslims will start attacking them.

The attack on Ahmadiyyah�s base on Parung, Indonesia is something that we all should regret. However, we should not just blindly comment on the event, but try to look a bit further. Why it happened ?
From history, such attacks usually happened because formal complaints were ignored by the authorities. After years with nothing being done, people (who felt cheated/misled) usually have ran out of patience.
I haven�t found such investigation in this current event.

My Rp 2 on the subject.



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!



Antwoorden:
Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 06 december 2005 om 14:56
 
Is he a Muslim ?
Beliefs of Mirza Ghulam Ahmad
By Dr. Syed Rashid Ali
 
Dear Brother /Sisters in Islam!

Assalamoalaikum wa Rehmatullah wa Barakatohu.

In 1974, Islamic Scholars from 124 countries of the world met in Makkah al-Mukarramah under the auspecies of Rabita al-Alam al-Islami. They passed a unanimous resolution declaring Mirza Ghulam Ahmad Qadiani and his followers (Ahmadiyya Movement/Qadianis/Ahmadis/Mirzais/Lahoris) APOSTATEs, KAFIRs and OUT of the FOLD of ISLAM. For the last 100 years all religious scholares of MAKKAH al- MUKARRAMAH, al MADINAH al MUNAWWARAH, EGYPT, INDO-PAKISTAN and all ARAB & MUSLIM COUNTRIES have been united in their stand in declaring them Apostates, Kafirs and out of the fold of Islam.

Wat zeg je hierop???

G.F.M, zie je dan niet in dat je je zelf voor de gek houdt. Als het merendeel van de moslims aangeeft dat de Ahmaddiyyah niet meer is dan een sekte/beweging, waarom sluit je je niet aan bij het overgrote deel en dat zijn de Ahlal Sunnah. Why??

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: katim110
Geplaatst op: 06 december 2005 om 15:08
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

wa salaam ahlkom wa rahmtou allah wa barkatoe



Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 07 december 2005 om 05:08
Imaan,

wat wil je dat ik hier op zeg? Het zijn valse beschuldigingen.
Nogmaals wil je iets weten vraag het me...en dan vertel ik je waar we ECHT voor staan.

Of ga een inhoudelijke discussie aan...dan zul je het zelf ondervinden.

Salaam


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 07 december 2005 om 05:16

Beste G.F.M,

Ik vraag je een ding en dat is het volgende: 'Geef me 1 soerah/vers aan uit de Koran waarin staat dat we dienen te geloven in Mirza'?

Hoe kan ik met jou inhoudelijk discussieren als er geen inhoud is, althans voor mij.

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 07 december 2005 om 05:36

Imaan,

als je me vraagt waar letterlijk de naam van Mirza Ghulam Ahmad staat in de Koran...dan ga ik je dat natuurlijk niet kunnen geven. Maar vind je dat niet een onzinnige vraag?

Mirza Ghulam Ahmad is een hervormer zoals er zo vele voor hem zijn geweest.
En ik weet niet of jij op de hoogte ben van het bestaan van hervormers...maar de Soennieten erkennen dit ook....

Dus ja... 1 vers ? Ik geef je 1 vers en enkele Hadith's omtrent de verschijning van hervormers. Deze tekst heb ik trouwens ook in de andere topic geplaatst:

De aanstelling van moedjaddids (hervormers)

Om een zeer belangrijke taak te volbrengen zouden er van tijd tot tijd onder de moslims moedjaddids (vernieuwers) opstaan. God had daartoe het bevel uitgevaardigd, hetgeen duidelijk vermeld wordt door de Heilige Profeet. Aboe Dawoed, het meest authentieke boek van de hadies, na Al-Boechari en Al-Moeslim, maakt dan ook gewag van het volgende (in vertaalde vorm):'Waarlijk, Allah zal voor deze gemeenschap (van moslims) in het begin van iedere eeuw (hidjra) iemand doen opstaan, die hun godsdienst zal hervormen.' (Aboe Dawoed Soeleiman (overl. in 275 AH) Kitaab al-Soenan, hoofdstuk Al-Malahim, boek II, blz. 241., uitgave Ansari Press, Delhi-India).

Wanneer wij de Heilige Koran raadplegen, zien we dat deze vermeldt dat er galifa's (opvolgers) van de Profeet Mohammed uit deze oemma zullen opstaan. In het hoofdstuk Het Licht lezen we het volgende:

'God heeft degenen onder u, die geloven en het goede doen, beloofd dat Hij hen zeker tot regeerders op de aarde zal maken, zoals Hij degenen v��r hen tot regeerders maakte' (24:55).
Ook moet men goed begrijpen dat ondanks het feit dat er aan het profeetschap een eind is gekomen, God met de rechtschapenen en de uitverkorenen van deze oemma zal blijven spreken. En als er enkele ernstige fouten ongedaan gemaakt zullen moeten worden, dan zal Hijzelf de volgelingen van Mohammed leiden. Zodoende zijn Gods communicatie met niet-profeten en Zijn openbaringen aan hen de basis van dit verslag. Ook in de Heilige Koran is regelmatig vermeld dat God met niet-profeten sprak, zoals in de volgende voorbeelden:

a. 'En Wij openbaarden aan Mozes' moeder' (28:7), hoewel zij geen profetes was.
En ook:'Toen Wij aan uw moeder openbaarden wat geopenbaard werd' (20:38).

b. De leerlingen van Jezus waren geen profeten, maar ook van hen wordt vermeld dat zij Gods openbaring ontvingen:'En toen Ik aan de discipelen openbaarde' (5:111).

Met de komst van de Heilige profeet Mohammed heeft Allah een einde gemaakt aan het profeetschap. D.w.z. dat er na de Heilige profeet Mohammed geen oude of nieuwe profeten meer kunnen verschijnen. Daarom heeft Allah beloofd dat Hij van tijd tot tijd in de gemeenschap (Oemmah) van de Heilige profeet mannen zou doen opstaan om de verkeerde opvattingen, die in het geloof van de mensen geslopen waren, te verwijderen.

Deze figuren zouden de namen moedjaddid (hervormer) en moehaddas (een niet-profeet met wie Allah communiceert door middel van visioenen en inspiratie) dragen.
Hun taak zou zijn om datgene wat op basis van traditie ten onrechte tot deel van de godsdienst werd gemaakt, recht te zetten, en om de oorspronkelijke zuiverheid en glorie van de Islam te handhaven en de ware leer van de goddelijke instelling te herstellen.

------------------------------------------------------------ --------------------------------
Ik hoor van je....



Geplaatst door: Abou Jabir
Geplaatst op: 07 december 2005 om 16:24

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.



Mirza Ghulam Ahmad is een hervormer

zoals Allah zegt in 18:5: Slecht zijn de woorden die uit hun monden voortkomen: zij spreken slechts leugenachtig.

zijn dit woorden van een hervormer? met boek naam en pagina nummer, subhanAllah:

Mirza verklaarde dat:

  • Behalve de kinderen van hoeren, wiens harten zijn gesloten voor GOD, heeft iedereen me geaccepteerd en gelooft in mijn profetische gave (Aina-e-Kamalatel Islam, Roohani Khazain vol 5 pp 547).
  • Hij, die niet gelooft in  Mirza Ghulam Ahmad Qadiani, is ongehoorzaam aan GOD en zijn Profeet, en zal naar de hel gaan. (Advertentie van Mirza gedateerd op 25 mei 1900).
  • Ik ben een zelfingeplante en zelfgecultiveerde zaailing van de Britse regering. De regering moet grote zorg betrachten tegenover deze zelfingeplante zaailing... moet zijn officieren instrueren om mij te behandelen en mijn JAMA'AH met speciale vriendelijkheid en gunsten. Onze familie is nooit afvallig geweest om hun bloed te laten vloeien voor de Britse overheersers en nooit hielden zij op met een leven op te offeren noch zullen ze nu afvallig zijn tegenover het Britse Rijk. (Roohani Khazain vol 13 pp 350).
  • Vanaf mijn vroegste jaren tot nu ik 65 jaar oud ben,ben ik verloofd met mijn pen en tong om de belangrijke taak te vervullen om de harten van de Moslims te veranderen in de WARE LIEFDE &GOEDHEID & SYMPATHIE VOOR DE BRITSE REGERING. en om de idee�n van de JEHAD uit de harten van de stommeriken te wissen. (Kitab-ul-Bariyah, Roohani Khazain vol 13 pp 350).
  • "... Voor het welzijn van de Britse Regering, heb ik gepubliceerd en gedistribueerd 50.000 blaadjes in India en andere Islamitische landen tegen de Jehad... met als resultaat dat honderdduizenden hun smerige idee�n hebben opgegeven aangaande de Jehad. ( Roohani Khazain vol 15 pp 114).


-------------
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/ - http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 07 december 2005 om 16:33
Salaam Aleikum,

Nogmaals iemand die het bovenstaande beweerd, en nog veel meer, die kan niet verwachten serieus genomen te worden.
Iemand die Issa vzmh als terugkerende profeet verwerpt, en beweerd deze rol van hem te hebben overgenomen heeft al zelf genoeg gedaan om zijn onwaarheden kracht bij te zetten.

Was ie nu de mahdi overigens of niet? (en dit is een serieuze vraag)

Salaam Aleikum,

Malcolm X

-------------
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 07 december 2005 om 16:42
Abou Jabir,

die citaten van jou zijn echt daadwerkelijk lachwekkend.
Pure onzin! Die citaten kloppen HELEMAAL NIET.

Hoe ver kan je gaan in je leugens...of het kopieren van leugens...

Maar waarom geeft niemand een inhoudelijke reactie?
Los van Mirza Ghulam Ahmad...erkennen jullie het bestaan van hervormers (mudjaddid) zoals de Profeet Mohammed (vzmh) dit heeft voorspeld?

Mensen het is namelijk Soennah..de woorden van de profeet Mohammed (vzmh).
Jullie beweren toch de Soennah te volgen? Geef dan antwoord op de vraag i.p.v. valse citaten te plaatsen.

Ik hoop een reactie te krijgen....


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 07 december 2005 om 17:19
Salaam Aleikum

Lees de engelse tekst op de volgende link en dan mag je mij zeggen of daar onwaarheden in staan.

- http://www.reference.com/browse/wiki/Mirza_Ghulam_Ahmad

Vervolgens ga ik jou een aantal vragen stellen mbt tot de stichter van je geloof/beweging. Ik zeg geloof aangezien er weinig mensen geloven wat de volgelingen van Mirza Ghulam Ahmad geloven. Of althans wat hij allemaal beweerde.

Salaam ALeikum,

Malcolm X



-------------
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein


Geplaatst door: katim110
Geplaatst op: 07 december 2005 om 17:21
Ik snap uberhaupt niet waarom de broeders  met deze gefrustreerde maniak in discussie gaan


jongen, waarom volg je nou niet gewoon de traditie van de profeet mohammed (Saws) en de koran

de onzin mirza of hoe die gast ook mag heten kan je beter achterwege laten voor malk_almout je ziel ontneemt anders zul je tot de verliezers behoren

moge allah je op het rechte pad leiden

wa salaam ahlkom


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 07 december 2005 om 17:27
Salaam Aleikum,

Nog een tekst waarvan ik graag zou willen weten of er onwaarheden in staan volgens jou.
- http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagename=IslamO nline-English-Ask_Scholar/FatwaE/FatwaE&cid=1119503543500

Ik doe dit alleen om jou beter te leren begrijpen. Daarom vraag ik je aub om niet meteen de gehele tekst bij voorbaat al af te wijzen. En me aan te geven waar er volgens jou onregelmatigheden zitten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

-------------
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 08 december 2005 om 02:45
Malcolm X,

ik heb nog steeds geen antwoord gekregen omtrent het bestaan van hervormers (mudjaddid)...zou je aub een antwoord willen geven?
Ik geef toch ook antwoord op jou vragen...


Die links doen het trouwens niet...controleer ze even...


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 08 december 2005 om 08:20
Salaam Aleikum,

copy past de links beste GFM, dan zouden ze het wel moeten doen.
Blijkbaar werken de forumfuncties niet zo goed.

Salaam Aleikum,

Malcolm x

-------------
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 08 december 2005 om 11:56
Beste Malcolm X,

er staat zoveel op die site. Het wordt te veel om in 1 keer te behandelen.
En zo te zien is het een anti-ahmadiyya site gebasseerd of leugens.

Zou je aub ��n onderwerp willen aanhalen en dan zal ik het toelichten.

Ik hoop van je te horen.

Salaam


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 09 december 2005 om 04:57
Waarom is de andere topic over Ahmadiyya's gesloten?
Ik zou graag een onderbouwde reactie van de beheerders van de Forum willen hebben.

Alvast bedankt.


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 09 december 2005 om 04:59
Ik hou niet van grote praatjes dus ik bedoel dit niet hoogmoedig maar; de meeste hadden een grote mond, Mirza Ghulam Ahmad dit , Mirza Ghulam Ahmad dat, kaafirs, afgedwaalde moslims enz.
Maar waarom kunnen jullie de wederkomst van Jezus op basis van de bron der bronnen de Koran niet bewijzen dan?

Het probleem met mirza ghulam is dat hij beweerde woorden/openbaringen van Allah te krijgen en zei dat hij door elke moslim opgevolgd moest worden.

Op basis van bronnen kunnen we dat doen, maar zonder uitleg van de beste korangeleerden die samen met de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) hebben geleefd, kan je van mening verschillen om diverse redenen. Toch is het zo dat duidelijk in het Arabisch en met (kleine) verstand van de taal, je goed kan lezen en de uitleg van ibn Abbaas kan bevestigen. 

Of vinden jullie dat jullie dat wel doen?
Ik kan het me niet voorstellen...maar ok ik hoor het wel.

Ik denk dat ze dat wel doen. Men gaat terug naar de tafseer van de grote geleerden/sahabas. En er wordt ook in het Arabisch gelezen om de woorden en vooral verwijzing van het woord te begrijpen.

Als jullie het niet kunnen weerleggen kunnen we ook overstappen naar andere verzen. Er zijn namelijk nog GENOEG bewijzen die aantonen dat de Profeet Jezus overleden is.

Je bewijsvoering is niet juist, omdat je vergelijkingen maakt tussen woorden die niet dezelfde betekenis hebben. Zo heb je het bijvoorbeeld over rafa3ahu/verheffen en gaat er hierbij vanuit dat verheffen in rang/stand, hetzelfde betekent als verheffen in fysieke hoogte. Op basis van welke criteria doe je dit? Je moet kennis hebben van de arabische taal en het woord plaatsen in een zin om de betekenis te kennen en het verband leggen met een ander woord.

Ook in de Nederlandse taal wordt er een onderscheid gemaakt tussen de twee betekenissen. In de van Dale staat het volgende:
Verheffen: (formeel) op een hoger plan brengen (in adel bijv) 
Verheffen: omhooggaan

In de Koran staat: bal rafa3ahu Allahu ilayhi. Je het hier een probleem met -ilayhi/naar hem toe- Hoe kan je hier lezen dat Isa (aleyhi assalaam) in rang is verheven - naar hem toe-??? Je ziet duidelijk dat het niet gaat werken en dat hier een over fysieke verheffing wordt gesproken, naar Allah toe, in de hemel. Daarnaast zie je het woordje bal/maar, dit is een woordje dat verwijst naar het voorgaande (dus vers 157 en het doden en kruisigen). "Maar" is een conjunctie en legt altijd een verband en probeert iets te refuteren. Dat is precies wat wordt gedaan in vers 158. 

Verder zeg je dat Allah overal is. Ahlu sunna waldajama3a zegt volgens de Koran en Hadith, dat Allah de Hemel en Aarde in zes dagen heeft geschapen en Allah toen op Zijn Troon plaats nam boven het water, boven de zevende Hemel.

32:04-  Allah is Degenen Die de hemelen en de aarde en wat tussen hen is heeft geschapen, in zes dagen, en Hij zetelde Zich op de Troon. Er is voor jullie buiten Allah geen beschermer en geen voorspreker. Laten jullie je dan niet vermanen??

57:4- Hij is Degenen die de hemelen en aarde heeft geschapen in zes dagen waarna Hij zich op de Troon zetelde. Hij kent wat de Aarde ingaat en wat er uit komt en wat uit de hemel neerdaalt en wat er in opstijgt. En Hij is met jullie waar jullie ook zijn. En Allah is Alziende over wat jullie doen.

En ik wil even vermelden dat de Ahmadiyya-moslims helemaal niks tegen de Profeet Jezus hebben. Wij herkennen zijn kwaliteiten maar al te goed. Hij was een verdraagzame, vredelievende profeet van Allah die zijn taak heeft uitgevoerd.
Maar wij zijn gewoon van mening dat hij al overleden is..net zoals elke ander mens/profeet.


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 09 december 2005 om 05:03
3abd Arra7maan,

als je bewijsvoering hebt over 3:55 laat het dan zien. Praat niet alleen over je geleerden maar laat hun bewijs ook zien.Ik geef aan waarom ik ra'fa als verheffen in positie interpreteer. Ik haal namelijk verzen uit de Koran aan.
Jezus komt dichter bij Allah in rang, positie en status doordat zijn naam gezuiverd wordt. Waarom interpreteer jij het als lichamelijk verheffing?

Allah is overal. De verzen waar jij het over hebt waarin over een troon gesroken vat je niet letterlijk op neem ik aan. Het is beeldspraak.
Of denk jij dat er LETTERLIJK en FYSIEK een troon is waar Allah op zit?

Hoe verklaar jij de volgende verzen dan?

2:115. En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

8:24. O, gij die gelooft, geeft gehoor aan Allah en de boodschapper wanneer Hij u roept, opdat Hij u leven moge geven en weet, dat Allah tussen een man en zijn hart komt en dat Hij het is tot Wie gij zult worden vergaderd.

50:16. En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten alles wat zijn Ik hem toefluistert. En Wij zijn nader tot hem dan zijn halsader.
------------------------------------------------------------ -------------------------------
Dus hoe kan Jezus tot Allah (Mij in vers 3:55) opgeheven worden in de fysieke hoedanigheid?
En graag zou ik de bewijzen van je geleerden onder ogen willen zien...

Ik hoop antwoord te krijgen.

Salaam.


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 09 december 2005 om 05:16

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

3abd Arra7maan,

als je bewijsvoering hebt over 3:55 laat het dan zien. Praat niet alleen over je geleerden maar laat hun bewijs ook zien.Ik geef aan waarom ik ra'fa als verheffen in positie interpreteer. Ik haal namelijk verzen uit de Koran aan.
Jezus komt dichter bij Allah in rang, positie en status doordat zijn naam gezuiverd wordt. Waarom interpreteer jij het als lichamelijk verheffing?

Allah is overal. De verzen waar jij het over hebt waarin over een troon gesroken vat je niet letterlijk op neem ik aan. Het is beeldspraak.
Of denk jij dat er LETTERLIJK en FYSIEK een troon is waar Allah op zit?

Hoe verklaar jij de volgende verzen dan?

2:115. En aan Allah behoort het Oosten en het Westen; waarheen gij u ook wendt, daar zal het Aangezicht van Allah zijn. Zeker, Allah is Alomvattend, Alwetend.

8:24. O, gij die gelooft, geeft gehoor aan Allah en de boodschapper wanneer Hij u roept, opdat Hij u leven moge geven en weet, dat Allah tussen een man en zijn hart komt en dat Hij het is tot Wie gij zult worden vergaderd.

50:16. En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten alles wat zijn Ik hem toefluistert. En Wij zijn nader tot hem dan zijn halsader.
------------------------------------------------------------ -------------------------------
Dus hoe kan Jezus tot Allah (Mij in vers 3:55) opgeheven worden in de fysieke hoedanigheid?
En graag zou ik de bewijzen van je geleerden onder ogen willen zien...

Ik hoop antwoord te krijgen.

Salaam.

Ik heb vers 157, 158, 159 van Hoofdstuk 4 bekeken, daar staat alles in. Ik kan ook vers 3:55 bekijken. Ik zal later even een reactie plaatsen, moet nu weg. 

Wie is mijn geleerde voor dit vers? Ibn Abbaas (raddiya Allahu an3u).



Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 09 december 2005 om 05:19

 

Waarom is de andere topic over Ahmadiyya's gesloten?
Ik zou graag een onderbouwde reactie van de beheerders van de Forum willen hebben.

Alvast bedankt.

 

Het is niet nodig dat de beheerder een uitleg geven, als je de Islaam.nl Forumregels zou doornemen, dan zou je moeten weten waarom de desbetreffende topic is gesloten.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Groeten,

 

Marocaantje

 



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 09 december 2005 om 05:36
3abd Arra7maan,

ik vraag niet wie je geleerde is. Ik vraag om zijn bewijs....

En waar lees jij in 4:157-158-159 dat Jezus terug komt ?


Salaam.


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 09 december 2005 om 05:37
Hallo Marocaantje,

leuk om weer wat van je te horen.
Ja...ik ken de regels van de Forum niet zo goed eerlijk gezegd.
Maar zou jij dan zo vriendelijk willen zijn om aan te geven waarom de topic gesloten moest worden?

En de beheerders hebben alle recht om de topic af te sluiten.
Ik vraag alleen waarom.

Alvast bedankt.


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 09 december 2005 om 05:43

 

Hoi G.F.M.

 

Maar zou jij dan zo vriendelijk willen zijn om aan te geven waarom de topic gesloten moest worden?

 

Zie de Islaam.nl Forumregels:

 

- Maximale lengte van topics: 5 pagina's
Ondewerpen die 5 pagina's bereiken zijn over het algemeen niet meer goed te volgen en vaak helemaal ontspoord. Dat wil zeggen dat men totaal is afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp. Om deze reden worden onderwerpen die de 5 pagina's halen in principe gesloten.

 


 

 

Met vriendelijke Groeten,

 

Marocaantje

 



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 09 december 2005 om 05:45

Beste G.F.M,

Ik kan vele zaken aanhalen, maar jij zult keer op keer het volgende zeggen: 'leugens'. Ik ga niet met iemand in discussie die meer waarde hecht aan hetgeen wat Mirza heeft gezegd dan wat onze geliefde Profeet (vzmh) heeft gezegd.

Trouwens....nog een vraagje: behoren jullie ook zijn graf te bezoeken? Waar is hij eigenlijk begraven? Toch niet op de plek waar hij is gestorven (toilet)?

Mvg. Imaan

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: katim110
Geplaatst op: 09 december 2005 om 06:58




is dit de man die tijdens het S-C-Hijten is gestorven?


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 09 december 2005 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

3abd Arra7maan,

ik vraag niet wie je geleerde is. Ik vraag om zijn bewijs....

En waar lees jij in 4:157-158-159 dat Jezus terug komt ?


Salaam.


Zijn bewijs is de uitleg van de Profeet Mohammad (salla Allahu aleyhi wassalam)

Vers 159 heb ik al eerder uitgelegd. Ik heb hierboven aangegeven hoe het zit met rafa3ahu in vers 158 van Hoofdstuk 4, want daar ging het om. Verheffen in rang tot Mij, kan nooit kloppen zonder dat je een fysieke verheffing begrijpt.

Wat betekent illaya? En wat betekent het woordje "bal"??

Je haalt verzen uit de Koran aan, maar je begrijpt ze niet en je interpreteert verkeerd. Je gebruikt de hadith niet en verwerpt ze bij het interpretereen van een tekst en daarnaast heb je geen kennis van de Arabische taal en wat er grammaticaal echt staat.

Verder haal je vers 2:115, 8:24, 50:16 aan om uit te leggen dat Allah zich overal bevindt (astaghfiru Allah), deze verzen zeggen iets heel anders en zijn in overeenstemming met de door mij aangehaalde verzen. Allah is op de Troon boven de zevende Hemel en ziet  Alles, is dichtbij ons en niks ontgaat Allah.






Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 09 december 2005 om 08:48
Katim 110,

inderdaad dat is Mirza Ghulam Ahmad op de foto.
Wat betreft de beschuldigingen over het overlijden op de wc ....ja wat moet ik daar mee. Dat is zo een verhaal die door zijn tegenstanders is verzonnen.

Echt kinderachtig...maar ja.
Als jij het nodig vind om je zo uit te laten moet je dat zeker doen.

Ik gedraag me liever als een voorbeeldige moslim en ga er niet op in.

Salaam


Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 09 december 2005 om 08:55

In eerste instantie geplaatst door katim110





is dit de man die tijdens het S-C-Hijten is gestorven?

 

Als je goed naar zijn ogen kijkt dan kan je zien dat hij een slechte schepsel was.

Een slechte schepsel die leugens vertelde over de Profeet Isa(vzmh).

Degenen die zeggen dat Isa zoon van Maria(vzmh) dood is behoren tot de ongelovigevolk.

Moge God GFM leiden.

ze geloven niet in twee dingen:

1-Jezus(vzmh) leeft nog maar volgens de vervloekten is hij dood

2-Jezus(vzmh)zal terugkomen omdat hij nog leeft dus zal hij ook op een dag doodgaan maar de vervloekten geloven niet in de terugkeer van Jezus(vzmh)omdat hij volgens hen dood is.

 

In de Koran wordt gezegd dat iemand die dood is niet meer kan terugkeren naar de aarde.

 



Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 09 december 2005 om 08:57
Beste 3abd Arra7maan,

4:158
Integendeel, Allah verhief hem tot Zich 335 en Allah is Almachtig, Alwijs,

Razi zegt in zijn verklarende aantekeningen bij 3: 55, waar de raf� van Jezus voor het eerst genoemd wordt: "Raf� is hier in graad en in lof verheffen, niet in plaats en richting". En inderdaad, Gods raf� van een mens heeft nooit een andere betekenis dan in graad verheffen, en nooit is het woord, wanneer het aldus gequalificeerd is, in de Heilige Qoer-An of in de gezegden van de Heilige Profeet (s.a.w.) in een andere betekenis gebezigd. Het wordt ieder Moeslim geleerd verscheidene malen in zijn dagelijkse gebeden irfa�ni te bidden, maar bij niemand komt ooit de gedachte op, dat hem geleerd wordt te bidden om in levenden lijve in de hemel te worden opgenomen: ht is eenvoudig een bede om in geraad te worden verheven. En God wordt Ar-Rafi� genoemd, omdat Hij, zoals alle lexica eernstemmig zeggen, de rechtschapenen in geraad verheft. De verheffeing van Jezus wordt hier vermeld tegenover de bewerking der Joden, dat hij aan het kruis werd gedood. Deut. 21:23 verklaart dit, want er staat: een opgehangene is Gode een vloek, en aangezien de vervloekte in Gods tegenwoordigheid niet achtenswaardig genoemd kan worden, hebben wij daarom de ontkenning, dat Jezus aan het kruis gedood werd en de bevestiging, dat hij in Gods tegenwoordigheid werd verheven.

Lezen jullie dat?
En inderdaad, Gods raf� van een mens heeft nooit een andere betekenis dan in graad verheffen, en nooit is het woord, wanneer het aldus gequalificeerd is, in de Heilige Qoer-An of in de gezegden van de Heilige Profeet (s.a.w.) in een andere betekenis gebezigd.

En dit zeggen niet alleen de Ahmadiyya's...alle LEXICOLOGEN op het gebied van de Arabische taal erkennen dit!

Dus je bewijst wederom niks.
Mijn bewijsvoering staat nog steeds overeind.



Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:00
Je bewijs is een leugen verzonnen door de vervloekte satan.


Geplaatst door: katim110
Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:05
.





Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:12

GFM denkt echt dat hij een moslim is.

Als jij een moslim bent dan zijn de joden en christenen van deze tijd ook moslims.

Zelfs de Sjieten zeggen dat de achmadiyyas Kuffars zijn.

 

 



Geplaatst door: katim110
Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:12
Salaam ahlkom wa rahmatou allah wa barakatoe

G.M.F

Alle broeders op islaam.nl forum hebben geprobeerd met de koran en de sounah je op het rechte pad te leiden maar dat is ze tot nu toe niet gelukt omdat immers ALLAH de enige die mensen op het rechte pad leidt

Broeders: luister naar wat de alle machtige zegt:
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

verantwoordelijk voor hun leiding, maar het is Jij bent nietAllah die leidt
wie Hij wil". (Surah Al-Baqarah aya 272)

jij leidt (O, Mohammed) niet wie jij lief hebt, maar Allah leidt wie Hij wil

Allah misleidt wie Hij wil en Hij leidt wie Hij wil, want Hij is de Krachtigste
en de Wijste". (Surah Ibraheem aya 4)



wa salaam ahlkom


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:20
Katim 110,

als er iemand is die op basis van de Koran praat dan ben ik dat wel.
Ik heb OP BASIS VAN DE KORAN bewezen dat de profeet Jezus niet lichamelijk verheven is. Ik haal koran-verzen aan, kijk naar de Arabische betekenissen en plaats woorden in hun context.

En geen 1 van de broeders op deze Forum heeft mijn bewijsvoering kunnen weerleggen. Lees de postings maar terug. Als jij dan nog steeds wilt beweren dat mijn bewijsvoering wel is weerlegd dan ontbreekt het aan inzicht  naar mijn mening.

Maar ik zeg ook niet dat het makkelijk is hoor. Ik weet dat jullie van kleins af aan al in de wederkomst van Jezus geloven. Het is een foute stelling die al heel lang onder de moslims leeft. Ik weet dat het moeilijk is.
De Joden wachten nu ook nog op ELIJIAH...toen Jezus zei NEE ik ben gekomen in de geest van Elijah en ik ben de beloofde messias wiens komst is voorspeld toen verklaarde de Joden hem ook voor gek. De Joden dachten namelijk dat Eiljah vanuit de hemel zou nederdalen.

En wat zien we vandaag de dag...de Soennitische moslims wachten ook op Jezus om terug te komen terwijl de beloofde messias al is geweest.
Maar de waarheid moet altijd boven water komen.

Maar als het om bewijzen gaat ben ik de enige die mijn standpunt heb kunnen bewijzen op basis van de Heilige Koran.

Ik ben benieuwd.....


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 09 december 2005 om 09:22
In eerste instantie geplaatst door Islam01

GFM denkt echt dat hij een moslim is.

Als jij een moslim bent dan zijn de joden en christenen van deze tijd ook moslims.

Zelfs de Sjieten zeggen dat de achmadiyyas Kuffars zijn.



Islam01,

deze woorden doen me eerlijk gezegd niet veel.

In mijn discussies met Soenniesten heb ik vaak geprobeerd uit te leggen dat ze niet alleen maar naar de tegenstand moeten kijken want elke groot persoon in de wereld ondervind tegentand. Zo bewijst ook de geschiedenis. Het onderstaande stukje tekst geeft daar een goed beeld over:

Het lot van de grote mannen
De laatste pofeet van de Islam is niet gespaard gebleven tijdens het propageren van de Islam.
Zijn eigen familieleden en kennissen hebben niet nagelaten om het te stoppen de EENHEID GODS te prediken en hebben getracht hem uit de weg te ruimen. Hij kwam als Rahmatoellil Alamien (Barmhartigheid tot de mensheid), doch hoe was de ontvangst die hem in zijn eigen tijd ten deel viel?
Zij bespotten hem en scholden hem voor alles en nog wat uit.
Terwijl hij zich voor God ter aarde wierp, legden zij de ingewanden van een kameel op zijn nek. Zij smeten met vuil naar hem, zij vielen hem aan en waren niet tevreden met iets minder dan hem te doden. Noodgedwongen nam hij met zijn familie toevlucht in een grot, waar hij zich drie lange jaren schuil hield.
Het is onvoorstelbaar hoe hij die jaren daar heeft doorgemaakt, waar hem alles werd verboden van buiten aan te voeren. Het was eerder een martelleven dan een hoge straf.Als wij terug gaan in de historie van de Islam, vinden wij niet minder ergere gevallen telkens herhaald. Er is vrijwel geen moslim heilige of geleerde geweest of hij is op dezelfde manier door de moezelmannen bejegend. Met al hun liefde voor gehechtheid aan de islam beschouwen ze het als een vrome daad om met modder naar de een of ander van hen te gooien.

Imaam Aboe Hanifa, de bekende stichter van de Hanafitische school werd in zijn tijd als Kafir en zandiek veroordeeld, gevangen genomen en tenslotte vergiftigd.

Imaam Shafi�i werd �slechter dan de duivel� genoemd.Hij werd als gevangene van Jemen naar Bagdad gestuurd en onderweg aldoor door het volk beschimpt.

Imaam Malik moest op de rug van een kameel staan er werd te kijk rondgevoerd en men gaf hem 70 zweepslagen.Dit alles eenvoudig door het verschil van mening op het gebied van godsdienst.

Imaam Hanbal werd voor 28 lange maanden gevangen gehouden.Elke avond bracht men hem naar buiten, ranselde hem in het openbaar af en spuwde hem in het gezicht.

Imaam Bocharie werd uit zijn geboorteplaats verbannen en het werd hem niet vergund zijn hoofd ergens neer te leggen, tot hij, het leven moede, tot God bad hem terug te roepen.Hij was de man die voor de mensheid de meest authentieke Hadies-verzameling, de Sahieh Bocharie, optekende.

Imaam moedjaddid Alf Sani moest gedurende 2 jaar in de gevangenis van Gawalior in India zitten.

Afgezien hiervan kunnen nog heel wat namen van heilige mannen, imaams en moedjaddids vanaf de eerste eeuw hidjra tot heden opgesomd worden.Zij allen waren opgestaan met de vlag van de islam, maar zijn niet gespaard voor de gemeenste beschuldigingen.

Mirza Ghulam Ahmad zou niet de grote ziel van deze tijd zijn geweest, indien hij aan dit gemene lot van zijn klasse ontsnapt was. Het is nu zijn beurt om alle valse beschuldigingen van de zgn. oelama�s te verduren. En dit is het lot van alle hervormers van de islam.



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 09 december 2005 om 10:01
Salaam Aleikum,

Welke verschillen je ook hebt met GFM, vind ik dat je met enig respect moet blijven discussieren. Woorden die niet gepast zijn, en bv het met ongepaste woorden denigreren van zijn geloof (GFM) vind ik niet echt correct Islam01.
Dus het onder zijn foto plaatsen van dat soort teksten, ook al is het waar, is niet echt gepast.
Je moet elkaar met rede overtuigen niet met vulgariteit.

GFM ik ken de lijst van hervormers, en wat me opviel (ik had nog niet op je gereageerd) is dat de "hervormers" vooral op ahmadya sites te vinden zijn. Dan zat ik bv naar een lijst te kijken en dan toch maar even kijken of het objectieve site is. En dan kom je de ahmadya beweging wel ergens tegen. En zo is het een aantal pagina�s in googles die ik (onder werktijd ) heb doorzocht.

Hervormers veranderen niet de inhoud van het geloof. En dat is Ghulam Ahmad wel deed.

Je zegt bv over de links die ik plaatste dat het leugenaars zijn. De ene bron was van wikipedia, en de ander van islamonline. Laatste site heeft een schat aan informatie en er zijn zoveel geleerden en doctoren aan verbonden vanuit de hele wereld dat ik werkelijk waar twijfel of je wel beseft wat je zegt wanneer je claimt dat mensen die misschien wel decennia lang de Quran hebben bestudeerd leugenaars zijn......

Niet dat je dan per definitie gelijk hebt, maar misschien zou het wel eens kunnen dat ze ook kennis van zaken wat betreft de ahmadya beweging. Ik weet dat velen ahmdaya�s goed onderlegd zijn en er op uit worden gestuurd ter promotie van hun geloof. En dat je van goede huize moeten komen om met hen in debat te treden, aangezien ahmadya�s zich al op velen vragen of discussiepunten zich voorbereid hebben. Maar stel nu eens dat een ander nu eigenlijk wel een punt zou kunnen hebben op bepaalde punten. Zou je daar dan blind voor moeten zijn? Het is niet zozeer kritiek op zich wat hier de discussie is, maar meer het feit dat ahmadya�s moslims beweren te zijn maar niet als zodanig erkend worden door moslims....

Is het niet vreemd dat er zoveel "onzin" over Mirza Ghulam Ahmad is te vinden en daar tegenover zoveel "pro" Mirza Ghulam Ahmad materiaal te vinden is als tegenreactie.

Ik denk dat je goed moet afwegen wat geleerden over de hele wereld die hun leven hebben gewijd aan de islam, (en ook door de eeuwen heen) of je die wel op hun vakgebied/expertise voor leugenaar zou moeten uitmaken. En dan heb ik het zowel over inhoud maar meer ook over de technische aspecten, zoals interpretatie.

Ik hoop inshallah dat we discussie zonder gescheld verder kunnen voeren, GFM heeft ook een geloof, als je zijn geloof niet kunt accepteren (wat goed mogelijk is) kunnen we hem als persoon misschien wel respecteren. Aangezien hij de moed in ieder geval wel toont om met ons in discussie te gaan.

Inshallah begrijpen jullie wat ik bedoel.

Salaam ALeikum,

Malcolm X

-------------
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 09 december 2005 om 10:30
Beste G.F.M.

Je hebt het woordje "bal" in je tekst al vertaald, namelijk "integendeel." Het vers probeert iets dus te weerleggen met dat woordje. Als je vers 157 leest, dan zie je dat er wordt gesproken over het doden van Isa (aleyhi assalaam). Dit wordt dan weerlegt door in 158 te beginnen met een voegwoord (bal/maar/integendeel/echter)
 
Het is zo dat raf3 ook fysiek verheffen betekent in de Arabische taal. Bijv: Ik verhef mijn hand, Ana arfa3u jaddi. Deze betekenis hier afsluiten voor de Koran, omdat in de andere verzen raf3 een andere betekenis heeft is een onjuiste reden, want alleen bij de Profeet Isa (aleyhi salaam) staat illaya (tot Mij-3:53) en ilayhi (tot Hem- 4:158). Het is lezen wat er staat, bal rafa3ahu ilayh- Echter, Hij heeft hem tot zich opgeheven.

Over de uitleg. Wie is Razi eigenlijk?? Op basis van welke criteria/woorden bepaalt hij zijn uitleg? Refereert hij naar
ahadiths van de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) en naar de sahabad??

Ook een mudjaddid gebruikt bij zijn tafseer de Koran en hadith die teruggaan naar
de Profeet (salla Allahu aleyhi waaslam) en naar de Sahabas (raddiya Allahu an3um). Mudjaddid betekent iemand die vernieuwt in de zin van het herstellen van tawheed en de Sunnah die terug is te vinden in de bronnen (koran+hadith)
en zeker niet, a3oedoe biAllah, iemand die bid3a, dhallala en shirk brengt zonder bronnen. We zijn hiervoor gewaarschuwd, zowel in de Koran door Allah, als door de Profeet Muhammad (salla Allahu aleyhi wassalam)

Ik heb je tafseer van ibn Abbas (raddiya Allahu anhu) gegeven, Weet je wie ibn Abbas (raddiya Allahu anhu) is?? Hij is een sahabi die erg geleerd was in de Koran, de geleerde van deze Ummah.

Je hebt het over beloofde messias? Wij moslims wachten niet op een messias?, dat behoort niet  tot onze Godsdienst. De messias, de Profeet Muhammad, is al gekomen, salla Allahu aleyhi wassalam. Er is geen boodschapper na hem en wie beweert een boodschap van Allah te krijgen is een dajjaal en hij heeft ons daarvoor
goed gewaarschuwd.


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 09 december 2005 om 10:32

http://www.iberr.org/ibnabbas.htm - http://www.iberr.org/ibnabbas.htm


Another great scholar is `Abdullaah ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhumaa), the nephew of the Prophet (sallallaahu `alayhi wa sallam) and the commentator of the Quran. He attained that stature in virtue of the Prophet�s prayer: "O Allaah! Give him knowledge of Islaam and teach him the meaning of the Quran." [Ahmad, Musnad, Vol. 1: 266, 314, 328, 335]. Muhammad ibn Bashshaar narrated to us, that Wakee` informed us, that Sufyaan informed us from al-A`mash: from Musim (ibn Sabeeh Abee Duhaa) from Masrooq: that `Abdullaah ibn Mas`ood (radiyallaahu `anhumaa) said: "What a good interpreter of the Quran Ibn `Abbaas is!" Ibn Jareer has also reported this hadeeth through Yahyaa ibn Dawood, from Ishaaq al-Azraq, from Sufyaan, from al-A`mash, from Muslim ibn Sabeeh Abee Duhaa, from al-Masrooq with slightly different words: "What a good interpreter Ibn `Abbaas is of the Quran!" He has also reported the same words through Bundar, from Ja`far ibn `Awn from al-A`mash. These words are, therefore, the actual words of Ibn Mas`ood (radiyallahau `anhumaa) which he said about Ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhumaa). Ibn Mas`ood (radiyallaahu `anhumaa) died, most probably, in 33 A.H. Ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhumaa) lived for thirty six years after him, and added a lot to the treasury of Islaamic knowledge.

Al-A`mash quotes from Abu Waa`il that Ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhumaa) was appointed leader of the Hajj by `Alee (radiyallaahu `anhu); he delivered a sermon and read from Soorah al-Baqarah, or Soorah al-Noor according to another report, and explained it in such a way that had the Romans, Turks and the Dalamites heard it, they would have embraced Islaam. This is the reason why most of what Ismaa`eel ibn `Abd al-Rahmaan Suddee has written in tafseer consists of the explanations of these two scholars: Ibn Mas`ood and Ibn `Abbaas (radiyallaahu `anhum).

�Ubaid Allah Ibn �Utbah once said: I've never seen anyone more knowledgeable in the Prophet's hadiith than Ibn "Abbaas. Neither did I see anyone more knowledgeable during Abu Bakr, 'Umar or 'Uthmaan's caliphates than him; or more accurate in what he says in terms of jurisprudence or more knowledgeable in terms of poems, the Arabic language, Qur'aanic interpretation or religious matters. He divided his time, each day teaching one subject or another, jurisprudence, Qur'aanic interpretation, invasions, poems, and history, each one a different day. I've never seen a scholar listening to him without submitting himself completely to him, nor asking without being impressed by his vast and rich knowledge.





Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 09 december 2005 om 11:33

Malcolm X,

bedankt voor je wijze woorden omtrent wederzijdse respect.
Verder heb je het over, dat de Islamitische geleerde wel eens gelijk kunnen hebben als het gaat om de Ahmadiyya-beweging en dat je daar dan niet blind voor moeten zijn.

Beste Malcolm X, ik ben het HELEMAAL eens met je. Maar dan moet je me wel kunnen bewijzen en aangeven wat er zou fout is aan de Ahmadiyya-beweging.
En dan heb ik het niet over die valse citaten en leugens over Mirza Ghulam Ahmad maar over wat ik je als Lahore Ahmadiyya moslim vertel.
En hetzelfde geldt ook voor jou Malcolm X. Jij moet ook niet blind zijn voor de waarheid.

Ga ik de discussie omtrent de dood/wederkomst van Jezus niet aan op basis van de Koran? Is het niet gewoon een gezonde discussie? Lever ik niet duidelijk bewijs?
Heb jij het iemand zien weerleggen? Wees eerlijk....

Ik geef jou citaten waarin Mirza Ghulam Ahmad duidelijk te kennen geeft dat de profeet Mohammed (vzmh) de laatste is. Wat is er zo  fout aan de Lahore Ahmadiyya-beweging?

En ik zeg je eerlijk, ik bedoel dit niet denigrerend, maar ik zie dat men op deze forum nog veel te leren heeft. Ik heb zoveel zaken nog onbehandeld gelaten. Maar men kan niet eens een normale inhoudelijke reactie geven over vers 3:55.
Ik probeer de mensen op deze forum al dagen duidelijk te maken dat het woord ra'fa m.b.t. tot mens nog NOOIT als lichamelijke verheffing is gebruikt. Niet in de Koran en niet in de Hadith. Alle Arabische lexicologen zijn het hier over eens. Maar het zijn de 'islamitische geleerde' die er een verkeerde interpretatie aan geven. Daarnaast wordt het woord mutawafikka zooo vaak als dood en sterven vertaald/geinterpreteerd maar alsnog wilt men het niet aannemen.

En dit zijn simpele dingen...laat staan als ik verder ga.
Wat ik wil zeggen is...ga de discussie met mij aan.
Reageer op mijn teksten.

En dan zal de waarheid van zelf naar boven komen....



Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 09 december 2005 om 12:08
Met alle respect G.F.M. Ik heb het duidelijk proberen uit te leggen op basis van wat er staat in het Arabisch en heb de tafseer gebruikt van de sahabas.

Ibn Abbaas (radiyya Allahu An3u) heeft het allemaal uitgelegd en vernomen van de sahabas en van de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam). Lees in de link wie ibn Abbaas (radiyya Allahu an3u ) is.


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 09 december 2005 om 13:02

1)
Er zijn nu al drie of meer topics geopend over dit onderwerp, vandaar dat ik er een beetje ordening in probeer te krijgen door nu per punt te gaan werken.

 

2)
Om deze discussie verder te voeren, zou ik het op prijs stellen als GFM gestopt zou kunnen worden om de Quran te misinterpreteren of misquoten. Het is een misselijke bezigheid en moet direct worden gestopt. Wanneer ahmadies de Quran interpreteren, lijkt het opeens een nieuw boek geworden.

Schaamteloos misquote hij de Quran keer op keer, maar wanneer er citaten en quotes van Mirza verschijnen is het volgens hem wel ineens �vals� en 'leugenachtig' en kan hij ze opeens niet terugvinden.

 

 3)
Kan jij, GFM, bewijs leveren uit de tijd van onze Laatste Profeet van Allah (Sallalaho alaihi wasallam) en de vier rechtgeleide khaliefen, dat hun geloof drastisch was veranderd omdat Jezus (Isa ibn Maryam alaihi salaam) een natuurlijke dood (7-voet-onder-de-grond-dood) zou zijn gestorven?

 

4)

In eerste instantie geplaatst door gfm

Daarom zegt Mirza Ghulam Ahmad ook dat de profeet Jezus niet terug gaat komen. De profeet Mohammed (vzmh) is de laatste! Er kan geen nieuwe noch oude profeet komen.

 

Jouw woorden zijn volkomen in strijd met de stichter van je groep. Mirza Ghulam claimde zelf de �Beloofde Messias� te zijn:

 

�Ik zweer bij god in wiens Handen mijn ziel is, dat Hij mij gestuurd heft en mij profeet heft gemaakt; Hij heeft mij de �Beloofde Messias� genoemd en heeft grote wonderen verricht als bewijs; meer dan 300.000 wonderen.� (Haqiqatoel Wahi, Rohany Khazain, deel 22, blz 503; Haqiqatoel Wahi, blz 68)

 

�Ik verklaar dat ik de Beloofde ben over wie in elk GOD�s boek wordt geprofeteerd dat hij zal komen in de Latere Dagen.� (Tohfa Golravia, Rohany Khazain, deel 17,  blz 295)

 

�Ik zweer op GOD dat hij mij stuurde als de Beloofde Messias.� (Majmoo'a Ishtiharaat, Openbaringen Mirza,  Vol. 3, P. 435)

 

Het is duidelijk waarom Mirza Ghulam zo graag wilde dat Isa ibn Maryam dood werd verklaard. Nu kon hij die positie innemen en van de vruchten genieten.



Geplaatst door: batle_For_peace
Geplaatst op: 09 december 2005 om 13:24

[1]. Had hij een leraar of niet?
Mirza Ghulam Ahmad Qadiani heeft gezegd, 'De Mahdi is niet een leerling van iemand. Ik zweer dat ik me precies in dit positie bevind. Niemand kan bewijzen dat een mens mij de Qur'an heeft geleerd'. [Roohani Khazain vol 14 p.394].
En deze man had ook gezegd, 'Toen ik 6 of 7 jaar oud was leerde een perzishe leraar mij de Heilige Qur'an, en zijn naam was Fazal Ilahi'. [Roohani Khazain vol 13 p.180].

[2]. Was hij hetzelfde als Jezus?
Qadiani zei, 'Jezus was een gewone leugenaar, had de gewoonte om allerlei obsceniteiten te zeggen, was een alcoholist, een gulzigaard en een slecht mens. Hij was geen vroom man en zeker niet iemand, die zocht naar de waarheid. Nee, hij was een trots en verwaand iemand, die het geloof beweerde te verkondigen'. [Roohani Khazain vol 9 pp 387, vol.11 p 289].
En toen de mensen hem vertrouwden zei hij, 'Ik ben de Massiah [Jezus>, mij zijn de wonderen gegeven, die Jezus waren gegeven. Mijn persoonlijkheid en die van Jezus zijn zoveel als twee stukken van dezelfde atoom of twee zaden van de zelfde boom'. [Roohani Khazain vol 1 pp 593].

[3]. Was hij een Profeet of niet?
De onwetenden zien hem als een Profeet van Allah, terwijl hij zelf heeft ontkend een profeet te zijn, 'Ik ben niet iemand die zichzelf een Profeet noemt, en noch ontken ik de wonderen, engelen en de Nacht van Kracht, en na Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, de Khatamul Mursaleen, beschouw ik ieder die beweert een profeet of boodschapper te zijn een leugenaar en een kafir'. [Tableeghe Risalat vol.2 p.22, Collection of Advertisements vol.1 p.230].
En hij sprak zichzelf weer tegen door later te zeggen, 'Ik zweer bij Allah in wiens Handen mijn ziel ligt, Hij heeft mij gezonden, Hij noemde mij een Profeet en Hij stuurde mij als de Massiah'. [Tatumma Haqeeqatul Wahi, Roohani Khazain vol.22 p.503].

[4]. Had Jezus wonderen of niet?
De Qadiani beweerde zonder enig twijfel het volgende te zeggen tegen de mensen, 'En mij zijn de wonderen gegeven, die Jezus waren gegeven'. [Roohani Khazain vol 1 pp 593].
Waarom liet hij dan niks zien? Deze man viel weer in zijn eigen kuil door het volgende te zeggen, 'Een feit is dat Jezus geen wonderen verrichtte'. [Roohani Khazain vol 11 pp 289].

[6]. Was hij Jezus of niet?
Deze Mirza Ghulam Ahmad Qadiani zei in een van zijn boeken, 'Ik heb nooit
beweerd dat ik Jezus de zoon van Maria ben en hij die mij van zoiets beschuldigt is een leugenaar'. [Izalae Auham, Roohani Khazain vol.3 192].
En hij schoot zich op de poot toen hij zei, 'Ik beweer dat ik de Massiah ben, die in elke heilige boek van boeken van Allah wordt voorspeld en in de laatste der Dagen zal verschijnen'. [Roohani Khazain vol.17 p.295].

Denk na, kunnen dit de woorden zijn van een ware profeet? Waarom spreken ze elkaar tegen? Je kan wel zeggen dat dit niet in jou boeken staat, dat kan komen omdat jij een andere sekte volgt en zij deze verzen hebben weggehaald. Of dat ze deze verzen hebben weggehaald omdat mensen hun daarom aanspraken en daardoor uitlachten. We moeten de hele ummah waarschuwen voor deze sekte, velen zijn in hun klauwen gevallen door hun onwetendheid. Deze sekte verspreidt zich als een virus, we moeten niemand onwetend laten over hun leugens. Deze man was een leugenaar, zoals hij zelf zei, 'De woorden van de leugenaar bevatten altijd tegenstrijdigheden'. [Zamima Braheene Ahmadiyya part 5, Roohani Khazain vol 21 p.275].



-------------


Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 09 december 2005 om 14:53
Ach , ach ik zie deze discussie nu pas :-)
Wel als ik een Moslim zou zijn zou ik mijn kaarten zetten op de uitleg van abur Jabir. en Malcolm x , Amier  en Imaan.
Tjonge, Tjonge G.F.m
Vertelme eens ben je nu echt blij in je secte?
Mag ik eens vragen ? noem jij jezelf ook een moslim?
Voor mij mag het hoor daar niet van maar om een man te promoten  die zichzelf de messiah noemt los van alle rede is wel wat raar niet?







Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 09 december 2005 om 17:24

Salaam aleikoum,

Hierbij een mooi programma met de tafseer van ibn Katheer in de Engelse taal en het arabisch. Je kan dus meteen mooi alle verzen over Isa (aleyhi assalaam) lezen en bergijpen volgens de sunnah wajama3a.

Altijd handig voor broeders/susters die niet of matig de Arabische taal machtig zijn. Druk op FREE, tik de code in, wacht even 30 seconden en start de download.

http://rapidshare.de/files/7347651/Quran_-_Tafsir_by_Ibn_Kathir.chm - http://rapidshare.de/files/7347651/Quran_-_Tafsir_by_Ibn_Kat hir.chm

Salaam aleikoum

 



Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 09 december 2005 om 17:31

Fantastisch, masha Allah!! Van Ibn Kathir gebruikte ik eerlijk gezegd tot nu toe de online-versie van http://www.tafsir.com - www.tafsir.com , maar om de een of andere reden is die heel vaak niet bereikbaar. Ik ga jouw download meteen proberen insha Allah!

Djazakallah, moge Allah je belonen!

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 10 december 2005 om 02:44

GFM:

 

5)

Wat wil je precies bewijzen met het �wel dood - niet dood� verklaren van Jezus (Isa alaihi salaam)? Wat betekent volgens jou deze hele discussie voor Ahmadiyya leer?

 

6)

Waar, hoe en waneer is Jezus volgens jou dan gestorven?

 

7)

�waffa� betekent NIET dood. In het arabisch betekent �maut�, dood. Ik gaf je al een paar plaatsen in de Quran waaruit dit blijkt. Soms kan het woord met de dood worden geinterpreteerd, maar het wordt in meerdere betekenissen gebruikt, zelfs voor slapen (6:60). Begrijp je dit?

 

Ik kan je ontelbare voorbeelden geven waar je zelf kan zien dat Arabisch een rijke taal is met veel betekenissen. Hier alvast eentje:

 

�khatam� betekent in vers 2:7 van de Quran �Allah heeft hun harten en gehoor �verzegeld�.

�khatam� wordt ook gebruikt in vers 33:40 waar Allah (SWT) de profeet �khataman Nabiyyeen� noemt. Een �zegel der profeten� in sommige vertalingen �de laatste der profeten�.

 

Hier zie je dat het woord �zegel� op verschillende manieren wordt gebruikt. Qadiani Ahmadies vertalen �khatam� als �de beste�. (Anders zou Mirza Ghulam geen aanspraak kunnen maken op zijn zogenaamde profeetschap.) Plaats nu deze betekenis in vers 2:7 en er staat dat Allah de harten van de ongelovigen �de beste� heeft gemaakt. Dit is onzinnig. Mijn punt is dat een woord meerdere betekenissen kan hebben.

 

Nu: als het woord �waffa� in de Quran op een bepaalde plek als �dood� zou kunnen worden vertaald, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat het altijd �dood� betekent, zoals het bij zoveel woorden in het Arabisch gaat. Wat het nog duidelijker moet maken is dat het woord voor �dood� in het arabisch NIET eens �waffa� is, maar �maut�.

 

8)

Bij �rafaa� maak je ook al een probleem ervan. Het hele leven van Jezus is opmerkelijk. Zijn wonderbaarlijke maagdelijke geboorte, zijn hele leven was anders tot zijn opheffing tot Allah. En toch zie je dat Mirza Ghulam zichzelf superieurder acht dan Isa (Jezus alaihi salaam). Zie de quotes van batle_For_peace hierboven.

 

Allah zegt verschillende mooie dingen over Isa (Jezus) alaihi salaam: 2:253, 3:59, 5:110. Deze laatse vers zal ik nu aanhalen:

 

Gedenkt toen Allah zei: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid versterkte, dat jij met de mensen sprak toen jij in de wieg lag en tioen jij volwassen was, en toen Ik u het Boek en de wijsheid en de Torah en de Indjeel onderwees en toen gij door Mijn gebod uit klei de vorm van een vogel maakte, dan er in blies en het een vogel werd door Mijn gebod; en toen gij de blinden en de melaatsen door Mijn gebod hebt genezen en de doden opgewekt; en toen Ik de kinderen Isra�ls er van weerhield, (u te doden), toen gij met duidelijke tekenen tot hen kwaamt en degenen onder hen die verwierpen, zeiden: "Dit is niets, dan klaarblijkelijke tovenarij."

 

Hier zie je hoe speciaal Jezus (alaihi salaam) in de Islam is voor de Moslims. Waarom vind jij het geloof van de normale Moslims zo vreemd? Terwijl ons geloof juist perfect aansluit bij de Quran.



Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 10 december 2005 om 04:02
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Wat wil je precies bewijzen met het �wel dood - niet dood� verklaren van Jezus (Isa alaihi salaam)? Wat betekent volgens jou deze hele discussie voor Ahmadiyya leer?

 

Assalamu alaikum,

 

deze discussie, 'wel dood-niet dood' van Isa alaihi salaam, staat in feite los van de discussie over de Ahmadiyya leer, omdat Mirza Ghulam's vermeende mahdi / masih-schap niet staat of valt bij die kwestie. Ook tussen de soennitische ulema zijn in de geschiedenis veel discussies geweest over dat onderwerp; is Isa alaihi salaam gestorven en "spititueel" tot Allah opgenomen, of ook fysiek.

Ik ga me er wat meer in verdiepen insha Allah, ik vind het interessant, hoewel ik het in principe een onderwerp vind waar je je niet teveel in zou moeten verdiepen omdat het weinig uitmaakt voor je overgave aan Allah ta'ala en het vooral verdeeldheid tussen moslims brengt.

Maar het leert wel weer aspecten van de taal van koran en hoe deze geinterpreteerd is door verschillende ulema en denkstromingen.

 

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 10 december 2005 om 05:35

Hoi G.F.M,

Vertel jij me dan eens waar hij is gestorven en waar hij ligt begraven.

Gegroet.

P.S. Het feit dat jij nu zo wordt 'aangevallen' met woorden, zegt naar mijn weten al genoeg. De waarheid is namelijk niet te bestrijden.

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 10 december 2005 om 07:38

In eerste instantie geplaatst door gfm

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

 

Ik heb ze stuk voor stuk opgezocht. En wat ik al dacht, werd nu bevestigd. In slechts drie van de zestien gevallen die jij opnoemt, zou misschien het woord �waffa� als �de dood� kunnen worden geinterpreteerd. De rest van je vertalingen, kloppen voor geen meter. Lees bijvoorbeeld vers 6:61 die jij vertaalde als: �wanneer de dood tot een uwer komt.....� Arab.: hatta itha jaa ahadakumu almawtu tawaffat-hu rusuluna wahum la yufarritoona

De woorden �de dood� die jij hier netjes hebt vetgekleurd, slaan op: �maut� en niet op �waffa�.

 

Hetzelfde geldt voor 4:15 hatta yatawaffahunna almawtu

Ook hier slaat �de dood� op het woordje �maut�.

 

�Waffa� komt in de vertalingen voor met woorden �wegnemen� of �opnemen� en NIET met �de dood�! Zie voor verdere uitleg punt 7 van mijn vorige post.



Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 10 december 2005 om 15:29

Als jullie dit erg vinden dan moet je horen wat deze Kuffars zeggen over Adam en Eva.Alle moslims weten dat Adam een Profeet en de eerste mens was maar de kuffars(achmadiyyas)zeggen dat als hij een Profeet zou zijn dan was hij niet de eerste mens.

Volgens deze kuffars is Adam gestuurd naar mensen die v��r hem leefden!!!!!

Allah akbar,zien jullie O beste broeders en zusters hoe deze gestoorde,opstandige kuffars ongelovig zijn geworden?????

 

 



Geplaatst door: batle_For_peace
Geplaatst op: 10 december 2005 om 16:05
Salaam Alaikom,

Koran 6:93. En wie is onrechtvaardiger dan hij die een leugen over God uitdenkt of zegt, 'Het is mij geopenbaard' terwijl hem niets is geopenbaard?

Sheikh Mohammad ibn Saleh Al Munajid gaf fatwa tegen ze, en hij gaf veel redenen waarom ze kufaar zijn. Ik geef je een link hieronder van die fatwa. Niet alleen hij, Ibn Uthaymeen, Sheikh Ghunaimaan, Sheikh Awdah en alle andere geleerden hebben takfir gedaan op deze sekte. Zelfs lachen op de verkeerde moment kan iemand uit Islam gooien, laat staan profeetschap claimen en liegen over Allah. Voor mij zijn ze net zoiets als de Shia's, bijna hetzelfde. Ze zijn niet allemal dezelfde, maar onder hen zijn er die beweren dat Allah engels praat, eet, vast, bidt enz. Ze zeggen dat alleen zij de geredde groep zijn, de mensen van de Ahlus Sunnah zijn bijna 25% van de wereld bevolking, en zij zijn onder de 0.2% van de wereldbevolking. De fatwa kan je hieronder lezen, Insha'Allahu rahman.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&QR=4060 - http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&QR=4060



-------------


Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 10 december 2005 om 16:34

Deze kuffars zijn hardnekkig in ongeloof,Spoedig zal Allah swt ons allemaal bijeen brengen en ons vertellen wat wij plachten te doen op de aarde.

Dit is mijn laaste post gericht op de kuffars,na deze post zal ik niet meer mijn woorden vuil maken op die verachtte kuffars.

Ze zijn het niet waard dat zij met ons in discussie gaan.

 



Geplaatst door: batle_For_peace
Geplaatst op: 10 december 2005 om 16:46
Salaam Alaikom,

hahaha
Akhie, rust, rust. De profeet Noah, vrede zij met hem, deed 950 jaar nonstop dawa bij kufaar, hoewel Allah, de Alwetende, wist dat ze niet zouden geloven. We moeten rustig en op een mooie manier, zulke mensen uitnodigen tot de ware Islaam, Insha'Allah. Ook al lukt het mij niet altijd, ik heb ook spijt van mijn schefe posts. Laten we met deze man praten, maar ik denk dat hij weg is. Wasalaamu Alaikom Warahmatullaah.


Koran 2:153. Voorzeker, God is met de geduldigen.



-------------


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 10 december 2005 om 18:48
Salaam Aleikum,

Met alle respect broeders, dat is ook wat ik bedoelde.
Je kan iemand niet op een vijandige manier wijzen op iets, waarvan jij denkt dat ie fout bezig is, en dan ook nog verwachten dat ie het aanneemt van je.
Benader elkaar maar ook niet moslims op een vriendelijke manier, en je zult het resultaat zien.
Hoe moeilijk het ook is, aangezien ik niet zo�n goed voorbeeld ben

Maar inshallah begrijpen jullie wat ik bedoel.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

-------------
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 11 december 2005 om 06:03
Malcolm schreef
:
Hoe moeilijk het ook is, aangezien ik niet zo�n goed voorbeeld ben

Valt best wel mee, Malcolm, je leert snel


Geplaatst door: Noureddine
Geplaatst op: 11 december 2005 om 09:39

salam alaikum

het valt mij op dat 'akhie' G.F.M (met alle rescpect want hij is ouder dan mij)

erg stil is in het laatste stuk en ook bij de vragen wanneer en waar is hij dan doodgegaan (hij= Isa alaihi salam)

salam alaikum



-------------
Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 11 december 2005 om 09:59
Ach, hij is er ook niet bij geweest


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 12 december 2005 om 04:34
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door gfm

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

Er zijn nog veel meer als je wilt kan je ze rustig opzoeken:
12:101, 13:40, 16:28, 16:32, 16:70, 39:42, 40:67, 40:77, 47:27.

 

Ik heb ze stuk voor stuk opgezocht. En wat ik al dacht, werd nu bevestigd. In slechts drie van de zestien gevallen die jij opnoemt, zou misschien het woord �waffa� als �de dood� kunnen worden geinterpreteerd. De rest van je vertalingen, kloppen voor geen meter. Lees bijvoorbeeld vers 6:61 die jij vertaalde als: �wanneer de dood tot een uwer komt.....� Arab.: hatta itha jaa ahadakumu almawtu tawaffat-hu rusuluna wahum la yufarritoona

De woorden �de dood� die jij hier netjes hebt vetgekleurd, slaan op: �maut� en niet op �waffa�.

 

Hetzelfde geldt voor 4:15 hatta yatawaffahunna almawtu

Ook hier slaat �de dood� op het woordje �maut�.

 

�Waffa� komt in de vertalingen voor met woorden �wegnemen� of �opnemen� en NIET met �de dood�! Zie voor verdere uitleg punt 7 van mijn vorige post.



Jiyuu,

dus jij wilt stellen dat al die verzen die ik aangehaald heb verkeerd zijn?
De woorden die ik dik gedrukt heb slaan niet op het woord wafat en betekenen niet dood of sterven?

Ik weet niet hoe goed jou arabisch is maar misschien kan je het laten controleren door een imaam of andere geleerde in je buurt. En dan zou ik graag een bevestiging van je willen hebben.

Salaam.


Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 12 december 2005 om 05:12

De Hadith over de dood van de profeet Jezus

First Hadith: Meaning of Tawaffa

"It is reported from Ibn Abbas that the Holy Prophet said in a sermon: O people! You will be gathered to your Lord (on the day of Judgment) ... and some people from my Umma will be taken and dragged towards hell. I shall say: �O Lord, but these are my people�. It will be replied: �You do not know what they did after you�. Then I shall say as did that righteous servant of God (i.e., Jesus) say: �I was a witness of them so long as I was among them, but when Thou didst cause me to die (tawaffaitani) Thou wast Watcher over them� ..." (Bukhari, Kitab al-Tafsir, under Surah Ma�idah)

The last words of the Holy Prophet ("I was witness of them ...") are taken from the verse 5:117 of the Holy Quran where Jesus is quoted as replying in these very words on the Day of Judgment. It is agreed by all Muslims that, when these words are used by the Holy Prophet in the above Hadith report, the meaning of tawaffaitani occurring there is "Thou didst cause me to die". So obviously they have the same meaning when used by Jesus, i.e., Jesus was taken from his people by death, not by rising alive to heaven.

Second Hadith: All Prophets had to die

In his last illness, during which he died, the Holy Prophet Muhammad entered the mosque with the support of two men to give the following address:

"O people! I have heard that you fear the death of your Prophet. Did any prophet before me live on so that I should be expected to live on amongst you? Listen! I am about to meet my Lord, and so will you. So I bid you to treat well the early muhajirs." (Al-anwar ul-Muhammadiyya min al-Muwahib al-Ladinya, Egypt, p. 317)

This hadith settles the meaning of the three Quranic verses:

"Muhammad is only a messenger, messengers before him have indeed passed away" (3:144);

"And We made no mortal before thee to live on forever" (21:34);

and:

Nor did they (the prophets) live on forever" (21:8).

Had any prophet at all still been alive, the Holy Prophet could not have uttered the words above. So Jesus was dead by that time.

Third Hadith: Death within a century

  1. "There is no one alive today but will be dead before a hundred years have passed over it." (Muslim, Kanz al-Ummal, vol. 7, p. 170)
  2. "The Holy Prophet said: �Allah sends a wind every hundred years which takes the soul of every believer�. This hadith is sound in transmission." (Mustadrak, vol. 4, p. 475)

These hadith show that all those who were alive in the Holy Prophet�s time died within a hundred years. Had Jesus been alive (in heaven as is supposed) he too would have died within that period.

Fourth Hadith: Jesus� age given as 120

"Aisha (God be pleased with her) said that, in his illness in which he died, the Holy Prophet said: �Every year Gabriel used to repeat the Holy Quran with me once, but this year he has done it twice. He has informed me that there is no prophet but he lives half as long as the one who preceded him. And he has told me that Jesus lived a hundred and twenty years, and I see that I am about to leave this world at sixty�."

(Hujjaj al-Kiramah, p. 428; Kanz al-Ummal, vol. 6, p. 160, from Hazrat Fatima; and Mawahib al-Ladinya, vol. 1, p. 42)

The Tabarani says concerning this hadith: "Its narrations are reliable, and it is reported in a number of different versions". The hadith here leaves no room to doubt at all. It not only announces Jesus� death but gives his age as 120 years. And it is reported through at least three channels: from Aisha, Ibn Umar and Fatima. This hadith is, therefore, sound and a very clear proof of Jesus� death.

Fifth Hadith: Jesus dead like Moses

  1. The Holy Prophet Muhammad said: "Had Moses or Jesus been alive, they would have had to follow me." (Al-Yawaqit wal-Jawahir, p. 24; Fath al-Bayan, vol. 2, p. 246; Tafsir Ibn Kathir, under verse 81 of Al Imran)
  2. "Had Jesus been alive he would have had to follow me." (Sharh Fiqh Akbar, Egyptian ed., p. 99)
  3. "No. 19: If Moses and Jesus were alive, they would have but followed me." (English text from Al-Islam, published by the Fiji Muslim Youth Organization, vol. 4, Oct. 1974)

The above hadith clearly show that both Moses and Jesus were considered to be dead by the Holy Prophet.

Sixth Hadith: Tomb of Jesus

The Holy Prophet said:

"May the curse of God be upon the Jews and the Christians who made the graves of their prophets into places of worship."

(Bukhari, Kitab as-Salat, p. 296)

The Holy Prophet said this because he was anxious that the Muslims should avoid the evil of making the tomb of their prophet into a place of worship, as Jews and Christians had done with their prophets� graves. The Jews had had numerous prophets but the prophet properly recognised by the Christians is only one � Jesus. This hadith shows that the Holy Prophet believed that Jesus had a tomb. And, in fact, this is the place where Jesus was kept after being removed from the cross (till he recovered from his wounds), which Christians revere greatly. Obviously, according to this hadith, Jesus did not rise up to heaven.

Seventh Hadith: Jesus in company of the dead

The various hadith about the Holy Prophet�s Mi�raj record:

  1. "Adam is in the first heaven ... Joseph is in the second heaven, and his cousins Yahya (John the Baptist) and Jesus are in the third heaven, and Idris is in the fourth heaven." (Kanz al-Ummal, vol. vi, p. 120)

    The Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) saw Yahya and Jesus in the same place; and as the former, indeed every other prophet seen, is dead, so must Jesus be.

  2. The above hadith is corroborated by another that tells us that in the Mi�raj vision the Holy Prophet met the spirits of all the previous prophets (see Tafsir Ibn Kathir, Urdu ed. published in Karachi, vol. iii, p. 18).

Eighth Hadith: Jesus "descent" on night of Mi�raj

A hadith about the Mi�raj records:

"Then the Holy Prophet descended in Jerusalem, along with all the other prophets. At the time of prayers, he lead them all in prayer."

(Tafsir Ibn Kathir, Urdu ed., vol. iii, p. 23)

Among "all" the prophets is included Jesus. Had he, unlike other prophets, been alive physically in heaven, his "descent" to Jerusalem would have been with his material body. In that case he would have had to rise up to heaven physically a second time. But the Quran mentions only one raf� ("exaltation" which is misunderstood as "rising up to heaven") of Jesus!

This difficulty does not arise if we believe, as is clear from the various hadith about Mi�raj, that Jesus was in the same state (i.e. dead) as all the other prophets seen in the vision.

Ninth Hadith: Holy Prophet�s discussion with a Christian delegation

"When a delegation of sixty men from the (Christian) people of Najran came to the Holy Prophet, their chief priest discussed with him the status of Jesus and asked him as to who Jesus� father was. The Holy Prophet said: �Do you not know that a son resembles his father?� They replied: �Yes�. He said: A lastum ta�lamuna anna rabbana la yamutu wa anna Isa ata �alaihi-l-fana�, i.e., Do you not know that our Lord lives for ever while Jesus perished."

(Asbab an-nuzul, by Imam Abu-l-Hasan Ali ibn Ahmad al-Wahidi of Neshapur, published in Egypt, p. 53)

What clearer testimony could there be that Jesus has died than this saying from the blessed tongue of the Holy Prophet!

Tenth Hadith: Two different descriptions of Jesus

In Sahih al-Bukhari, there are recorded two different physical descriptions of Jesus � one applying to the past Messiah and the other to the Messiah whose advent in the latter days is prophesied.

1. In the Mi�raj the Messiah seen with Moses, Abraham and other prophets by the Holy Prophet, was described by him thus:

  1. "I saw Jesus. He was a man of a reddish complexion." (Bukhari, Kitab al-anbiya, ch. 24)
  2. "I saw Jesus, Moses and Abraham. Jesus had a reddish complexion, curly hair and a wide chest." (ibid., ch. 48)

It is clear from both these Hadith reports that by Jesus, who was seen here along with Abraham and Moses, is meant the Israelite prophet. He had a red complexion and curly hair.

2. Bukhari has recorded a hadith in which the Holy Prophet relates a dream of his about the future:

"In a state of sleep I saw myself circumambulating the Ka�ba, and I saw a man of a wheatish complexion with straight hair. I asked who it was. They said: This is the Messiah, son of Mary." (Bukhari, Kitab al-Fitn, ch. 22, �Mention of Dajjal�)

Thus, where Jesus is mentioned along with Abraham and Moses, he is described as of a reddish complexion and curly hair; but where he is seen along with the Dajjal in a dream about the future, he is said to have a wheatish complexion with straight hair. Evidently these two different descriptions do not apply to one and the same person. So Jesus, the Israelite prophet, whom the Holy Prophet saw in the Mi�raj vision, and the Messiah who was to appear in the latter days to kill the evil Dajjal, are two different persons.

The Israelite Messiah, Jesus, died, as is made clear by the Holy Prophet Muhammad�s sayings. And the Messiah whose advent in the latter days has been prophesied by the Holy Prophet, was to be from the Muslim community, and not an Israelite prophet. This is borne out by the following three Hadith reports:

  1. �Ulama�u ummati ka anbiya�i bani Israil, i.e., "The learned ones of my community are like the prophets of the Israelites."
  2. Ala inna-hu Khalifati fi ummati min ba�di, i.e., "Certainly he (the Messiah to come) is my khalifa after me in my community."
  3. Fa amma-kum min-kum, i.e., "He shall be your Imam from among yourselves."

Conclusions

From all the Hadith reports quoted above, the following conclusions are drawn:

First hadith: The Holy Prophet Muhammad has referred to his own death using the words falamma tawaffaitani. Since these very words are used in the Holy Quran in respect of Jesus, it proves that he, too, has died.

Second hadith: The Holy Prophet asked his companions if any one at all of the previous prophets had survived so that he too would be expected to go on living. Had Jesus been alive the Holy Prophet could not have used this argument. Or, his companions would have argued back that as Jesus was alive the Holy Prophet need not die either. This shows that the Holy Prophet and his companions believed Jesus to be dead.

Third hadith: The Holy Prophet prophesied that all the believers living then would be dead within a hundred years. So even if Jesus had been alive then, he would have died in the specified period.

Fourth hadith: Just as the ages of various prophets, for example, Moses, David, Solomon, etc., are recorded in Hadith, Jesus� age is noted in a hadith as being 120 years.

Fifth hadith: Had Jesus been alive, the Holy Prophet could not have said that "Moses and Jesus would have been my followers had they been still alive".

Sixth hadith: The Holy Prophet has made a reference to the tomb of Jesus.

Seventh hadith: On the night of the great Mi�raj the Holy Prophet saw Jesus and Yahya (John the Baptist) together in the same place. Yahya being dead, shows that Jesus also was dead. The Holy Prophet met not the physical bodies but the souls of the prophets in the Mi�raj experience.

Eighth hadith: On the Mi�raj night all the other prophets, including Jesus, were led in prayer by the Holy Prophet Muhammad in the mosque at Jerusalem. This shows that Jesus was dead, for otherwise he would have descended to Jerusalem physically, and then ascended to heaven a second time � something which no one believes. This vision of leading all the previous prophets in prayer signified that the holy Prophet was the Khatam al-anbiya, and the one to whom the followers of these prophets would now have to render obedience.

Ninth hadith: The Holy Prophet�s discussions with the Christian delegation from Najran show that he believed Jesus to be dead.

Tenth hadith: In Bukhari two different physical descriptions of Jesus are recorded: one where he was seen along with other prophets in the Mi�raj; and the other where he is seen circumambulating the Ka�ba with the Dajjal in a dream of the Holy Prophet relating to the latter days, i.e., in the distant future.

This proves that Jesus, the Israelite prophet was dead, for the Messiah of the latter days was to be another person. It should be noted that prophecies invariably require interpretation and are not necessarily fulfilled exactly literally. The reason is that when a prophet or other righteous person is shown future events by God Almighty, it is in the form of visions or dreams seen by their spiritual, not physical, eyes. All holy scriptures are agreed that most dreams and visions require interpretation. This also applies to the Holy Prophet�s prophecies relating to "the descent of the Messiah", Dajjal, Gog and Magog, the Dabbat al-ard, etc.

Just because there are prophecies speaking of the "coming" of the Messiah, one cannot deduce therefrom that Jesus is still alive, while on the other hand numerous verses of the Quran and many Hadith reports declare forcefully that Jesus is not alive but died, and even his age is given as 120 years.
------------------------------------------------------------ ---------------------------------
Als er dus in de Hadith gesproken wordt over Isa ibn Miriam, dan hebben ze het niet over de Profeet Jezus zelf maar over iemand die een gelijkenis zal hebben met hem. Want zoals je ziet tonen de bovenstaande Hadith's, naast de Koran verzen die ik heb aangehaald, aan dat de Profeet Jezus zelf al overleden is.

Ik ben benieuwd naar de reacties.....



Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 12 december 2005 om 05:18

Niet Ahmadiyya's over de dood van de profeet Jezus

4. Views of the first Khalifas, the great Imams, and the early scholars of religion

 

I. The Khalifas

1. Hazrat Abu Bakr Siddiq, God be pleased with him, said:

Aina Musa, aina Isa, aina Yahya, aina Nuh,
Anta ya siddiq �as-in tub ila-l-maula al-jalil.

"Where is Moses, where is Jesus, where is Yahya, where is Noah, [i.e., they have all died], So you, O sinner Siddiq, repent to your Glorious Lord."

2. Hazrat Ali, God be pleased with him, said:

Al-mautu la walid-an wa la walad-an,
hadha-s-sabilu ila an la tara ahad.

Kana-an-nabi wa lam yakhlud li-ummati-hi
lau khallad-Allahu khalq-an tablahu khalada.

"Death spares not the father, nor the son, it is the path that leaves not anyone.

He (the Holy Prophet) was a prophet, yet he did not remain with his umma forever,

Had anyone before him lived forever, he (Holy Prophet) too would have lived forever."

II. Members of the Holy Prophet�s Household

1. Hazrat Aishah, God be pleased with her, relates from the Holy Prophet Muhammad:

"Jesus, son of Mary, lived to the age of 120 years."

(Hujaj al-Kirama, p. 428)

All the narrators of this hadith are reliable (ibid.)

2. Hazrat Fatima, God be pleased with her, relates from the Holy Prophet:

"Jesus, son of Mary, lived to the age of 120 years."

(Kanz-ul-Ummal, vol. vi, p. 120)

3. Hazrat Imam Hasan ascended the pulpit after the martyrdom of Hazrat Ali and said:

"O people! This night there has died a man whose status cannot be reached by the earlier or later generations. The Messenger of Allah used to send him to battle, so on his right would be Gabriel and on his left Michael (Mikal), and he would not return without victory. And he has left but seven hundred Dirhems with which he intended to buy a slave. He died on the night on which the soul of Jesus, son of Mary, was taken up, that is the twenty-seventh of Ramadaan."

(Tabaqat Kabir, vol. iii, p. 26)

Thus the members of the Holy Prophet�s household have not only revealed Jesus� age at death but make it clear that it was his soul, not his body, which was taken up to heaven, and that he died on the 27th of Ramadaan.

III. Other Companions of the Holy Prophet

1. Explaining the Quranic verse, "O Jesus, I will cause thee to die (mutawaffi-ka)", Ibn Abbas is recorded as saying:

"Ibn Abbas said: mutawaffi-ka means �I will cause thee to die (mumitu-ka) �."

(Bukhari, Kitab al-Tafsir, on verse 5:110).

2. "In the Mustadrak (a Hadith collection) it is reported from Ibn Umar that Jesus lived to the age of 120 years. It is likewise also in the Asabah." (Tafsir Kamalain).

3. The companion-poet Hasan Ibn Thabit sang:

Wa lau kanat-ad-dunya qadim-an bi-ahliha
la-kana rasulu-llahi fiha mukhalad-an.

"If any people of the world could exist forever, certainly the Messenger of Allah would have lived forever in it."

IV. The Four Imams of Jurisprudence

Of Imam Malik, one of the four imams of jurisprudence (fiqh), it is written:

"While most people believe that Jesus did not die, Malik said that he died."

(Majma al-Bahar, vol. i, p. 286)

And:

"In the �Utbiyya it is written that Malik said that Jesus, son of Mary, died."

(Ikmal al-ikmal, Sharh of Muslim, vol. i, p. 265)

V. Classical scholars and elders

1. Imam Ibn Hazm, Amawi Zahiri Qurtabi, writes:

"Jesus, peace be upon him, was neither killed nor crucified, but God caused him to die and then raised him. The Almighty has said: �They did not kill him or crucify him�; and �I will cause thee to die and exalt thee�; and �I (Jesus) was a witness of them so long as I was among them, but when Thou didst cause me to die Thou wert the Watcher over them� and �Allah takes souls (yatawaffa) at the time of death�. Thus there are two kinds of wafat: sleep and death. Jesus in his words �When Thou didst cause me to die (falamma tawaffaita-ni)� was not referring to sleep, but it is correct that by wafat he meant death."

(Mahalli fil-Fiqh, p. 23)

"Imam Ibn Hazm adopted the apparent significance of the verse, and believed in his (Jesus�) death."

(Jalalain, under verse 3:55)

2. Abul Hasan Ali Hajwairi, popularly known as Data Ganj Bakhsh, writes:

"The Messenger of God said that, on the night of the Mi�raj, he saw Adam, Joseph, Moses, Aaron, Jesus and Abraham, in the heavens. Assuredly it was their souls."

(Kashf al-Mahjub, Chapter al-Kalam fir-ruh, p. 204).

3. In his Quranic commentary, the Shaikh al-Akbar Muhayy-ud-Din Ibn Arabi writes:

"The raising (raf�) of Jesus means that, at the time of separation, his soul was raised from the lower world to the higher world. And his being in the fourth heaven signifies that the source of his soul�s benefit is the spirituality of that sun�s sky which resembles the heart of the world, and towards that is his place of return. That spirituality is a light which illumines that heaven with its love, and the shining of the rays upon his soul is done by its stimulation. And as Jesus� place of return is towards its real place of rest, and cannot attain its true development, his (Jesus�) descent in the latter days will be in a different body."

(Commentary upon verse �God raised him to Himself�, p. 65)

4. Taqi-ud-Din Abul-Abbas Ahmad ibn Abdul Hakim ibn Abdus-Salam, known as Imam Ibn Taimiyya, has written:

"God has informed, in regard to the Messiah, that he told people only to worship God, �my Lord and your Lord�; and he was a wittness of them so long as he was among them, but after his death (wafat) only God was the Watcher over them. So if some people have misreported him, or misinterpreted his words, or deliberately altered the religion he brought, the Messiah cannot be held responsible for it, for he was only a messenger whose duty was just the delivery of the message."

(Al-Jawwab as-Sahih li-man baddala din al-Masih, vol. ii, p. 280)

5. Shaikh al-Islam Shams-ud-Din Abu Abdullah Muhammad ibn Abi Bakr, known as Hafiz Ibn Qayyim, wrote:

"As for what is related about the Messiah that he was raised up to heaven at the age of 33 years, there is no sound authority for this which one could turn to."

(Zad al-Ma�ad, vol. i, p. 20)

And:

"With the exception of the Holy Prophet Muhammad, a person attains to heaven with his spirit only after death and separation from the body, so the spirits of all prophets went to heaven only after death and separation from the body." (ibid., p. 304)

6. Allama Juba�i is reported as saying:

"This verse shows that God caused Jesus to die (amata) and brought about his death (tawaffa-hu), and then raised him to himself."

(Commentary Majma� al-Bayan, vol. i, under verse falamma tawaffaita-ni)

7. Imam Asir-ud-Din Muhammad ibn Yusuf ibn Ali al-Andalasi, known as Abu Hayyan Nahwi, writes:

"This verse shows that God made Jesus die (tawaffa-hu wafat al-maut) before raising him."

(Bahr al-Muhit, vol. iv, p. 4)

8. Imam Muhammad ibn Ali ibn Muhammad ibn Abdullah, known as Allama Shokani, has written:

"It is said that this verse shows that God caused Jesus to die before raising him."

(Fath al-Qadir Qalmi, p. 4)



Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 12 december 2005 om 05:21
Ik heb op de vorige pagina een paar namen van grote mensen geplaatst aangezien veel van de mensen op deze Forum liever kijken van WIE wat afkomstig is i.p.v. daarnaast ook de inhoud te beoordelen....naar mijn mening.

Maar ik ben benieuwd...



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 12 december 2005 om 09:25

In eerste instantie geplaatst door gfm

dus jij wilt stellen dat al die verzen die ik aangehaald heb verkeerd zijn?

 

De vertalingen die je geeft zijn typisch ahmadiyya vertalingen. Hun interpretatie is fout en is voor hun eigen rekening.

 

De woorden die ik dik gedrukt heb slaan niet op het woord wafat en betekenen niet dood of sterven?

 

Ik heb het al zo vaak gezegd: �dood� in het arabisch is �maut� en niet �waffa�. Kijk maar in je Ahmadiyya Q&A handboek.

Ik weet niet hoe goed jou arabisch is maar misschien kan je het laten controleren door een imaam of andere geleerde in je buurt. En dan zou ik graag een bevestiging van je willen hebben.


Die Mirza ghulam vond van zichzelf en schreef over zichzelf dat hij de beste was in de Arabische taal, beter dan de arabieren zelf. Maar lees zijn �Arabische� stukken eens. Die zijn minstens even misselijk als zijn karakter was. Een rare samensmelting van Punjabi en Arabisch. Misschien komen daar die punjabi betekenissen vandaan.

 

Voor de simpele betekenis van een woord hoef ik niet naar mijn imam toe. Als ik iemand om hulp wil vragen, stap ik naar de juiste persoon die ervoor heeft gestudeerd. De beste uitleg van Quran vind je in de Quran zelf. ook wanneer ik mijn woordenboek raadpleeg, lees ik de echte betekenis van het woord:

 

�waffa� � to receive in full

�tawaffa� � to take up, boek: �al-Mutaradifaat fi alqurani alMajid�, Dr. Muhammad Mahmood Ghali, faculty of Languages and Translation al-Azhar Universiteit Cairo.

 

Nogmaals, als jij tawaffa altijd letterlijk wilt vertalen met �dood�, dan zou je het ook niet erg moeten vinden als men je vanavond in je slaap (�waffa� 6:60) komt begraven. Mijn advies aan jou: Lees eens wat anders dan alleen maar ahmadiyya lectuur. Misschien als je de moeite neemt mijn vorige post echt te lezen, zal je het kunnen begrijpen.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

7) �waffa� betekent NIET dood. In het arabisch betekent �maut�, dood. Ik gaf je al een paar plaatsen in de Quran waaruit dit blijkt. Soms kan het woord met de dood worden geinterpreteerd, maar het wordt in meerdere betekenissen gebruikt, zelfs voor slapen (6:60). Begrijp je dit?

 

Ik kan je ontelbare voorbeelden geven waar je zelf kan zien dat Arabisch een rijke taal is met veel betekenissen. Hier alvast eentje:

 

�khatam� betekent in vers 2:7 van de Quran �Allah heeft hun harten en gehoor �verzegeld�.

�khatam� wordt ook gebruikt in vers 33:40 waar Allah (SWT) de profeet �khataman Nabiyyeen� noemt. Een �zegel der profeten� in sommige vertalingen �de laatste der profeten�.

 

Hier zie je dat het woord �zegel� op verschillende manieren wordt gebruikt. Qadiani Ahmadies vertalen �khatam� als �de beste�. (Anders zou Mirza Ghulam geen aanspraak kunnen maken op zijn zogenaamde profeetschap.) Plaats nu deze betekenis in vers 2:7 en er staat dat Allah de harten van de ongelovigen �de beste� heeft gemaakt. Dit is onzinnig. Mijn punt is dat een woord meerdere betekenissen kan hebben.

 

Nu: als het woord �waffa� in de Quran op een bepaalde plek als �dood� zou kunnen worden vertaald, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat het altijd �dood� betekent, zoals het bij zoveel woorden in het Arabisch gaat. Wat het nog duidelijker moet maken is dat het woord voor �dood� in het arabisch NIET eens �waffa� is, maar �maut�.



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 12 december 2005 om 10:41

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Ik heb op de vorige pagina een paar namen van grote mensen geplaatst aangezien veel van de mensen op deze Forum liever kijken van WIE wat afkomstig is i.p.v. daarnaast ook de inhoud te beoordelen....naar mijn mening.

Maar ik ben benieuwd...

 

Je denkt nu natuurlijk dat je iets supergoeds hebt gedaan.

 

Consensus onder de islamgeleerden is in het verleden altijd geweest dat Jezus (Isa alaihi salaam) in leven is (en NIET dood) en zal terugkeren. Zelfs Mirza Ghulam geloofde dit tot 1891, toen plots zijn standpunt veranderde door toedoen van zijn leraar.

 

Nu doe jij voorkomen alsof het omgekeerde aan de hand is. Ik vroeg aan jou om met bewijs te komen, FEITEN, authentieke ahadith dat Isa alaihi salaam �dood� is. In plaats daarvan kom je met verkeerd geinterpreteerde en verdraaide Quranverzen en hadith en filosofen die een hele hoop stellen dat niet bewezen kan worden. Zo veel leugens en verdraaingen las ik terug in je stuk, dat ik niet weet waar te beginnen. Ik kan best dieper ingaan op al je citaten en verwijzingen, maar ik betwijfel of je in staat bent je Ahmadiyya-bril af te zetten. Er zijn zoveel vragen die ik je heb gesteld, maar die je nog steeds niet hebt beantwoord. Het gaat hier niet om filosofien of vermoedens maar om feiten. Ik vraag/vroeg je om met bewijzen te komen dat de grote moslimmassa compleet van mening is veranderd.

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

3) Kan jij, GFM, bewijs leveren uit de tijd van onze Laatste Profeet van Allah (Sallalaho alaihi wasallam) en de vier rechtgeleide khaliefen, dat hun geloof drastisch was veranderd omdat Jezus (Isa ibn Maryam alaihi salaam) een natuurlijke dood (7-voet-onder-de-grond-dood) zou zijn gestorven?


Wat ik vroeg was een ondubbelzinnige authentiek bewijs uit die tijd, dat Isa ibn Maryam een natuurlijke dood is gestorven, niet in de hemel is opgenomen en ook niet terug zal keren. Geen verdraaide interpretaties van verzen en overleveringen.


Ben je trouwens nog van plan mijn andere vragen in de overige punten te beantwoorden?

 

Wat je post betreft met al die leugens en verdraaingen: ik kan je met de woorden van je eigen Mirza en Maulvi Noorudeen bewijzen dat je gekopieerde teksten leugens zijn.



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 12 december 2005 om 11:48
In eerste instantie geplaatst door G.F.M.


First Hadith: Meaning of Tawaffa



Ik wilde eigenlijk niet op je knip en plakwerk reageren van de officiele Lahore site. Maar omdat er hier velen meekijken en erdoor misleid kunnen raken, voel ik mij verplicht toch kort erop in te gaan. Meerendeel zijn het foute interpretaties en citaten van 'geleerden' wiens naam alleen op Ahmadiyya websites te vinden zijn.

Ik heb de eerste Hadith opgezocht, er staat gewoon "tawaffaytani" = "you took me up".


In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Second Hadith: All Prophets had to die



Dit is weer zo een leugen. Nergens in het Arabisch staat het woord "All". Dus weet ik niet waar jij ineens de vertaling "alle profeten" vandaan hebt getoverd.

Op Hadith drie en vier is het niet eens waard om te reageren.

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Fifth Hadith: Jesus dead like Moses



Mirza denkt er anders over:

1. �Musa (Kalim-u-Llah) is in leven en dat is bewezen in de Quran." (Hamat al-Bushrat, p. 55, Rohani Khazain, deel 7, blz 221)

2. �Deze Musa, dezelfde man van GOD, over wie een hint in de Quran bestaat dat hij nog in leven is, waardoor het voor ons een verplichting is geworden te geloven dat hij levend in de hemelen is en niet onder de doden is.� (Noor al-Haq, deel 1, blz 50, Rohani Khazain, deel 8, blz 68-69)

Zoek maar op. Ik begin me langzamerhand af te vragen of je wel een volgeling van Mirza ghulam Ahmad bent of als iedere ahmadie misschien een eigen aqeedah heeft.



Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 12 december 2005 om 16:36
Beste Jiyuu,

ik haal Koran-verzen aan die aangeven dat de profeet Jezus overleden is.
Ik haal zelfs tientallen verzen aan, kijk naar de arabische betekenissen en plaats woorden in hun context.
Maar volgens jou verdraai ik de Koran verzen en verzin ik vertalingen(wafat).

Dus gaan we over naar de Hadith's. Ik haal een paar Hadith's aan waarin de Aisha, metgezellen en de grote Imaams aangeven dat zij ook in de dood van Jezus geloven, en wat is jou antwoord?
Ik ben weer bezig met het verdraaien en soms zelfs verzinnen van woorden in de Hadith's.

Nu wil jij me duidelijk komen maken dat de Al-Azhar Universiteit in Cairo het woord 'wafat' NIET als de dood of sterven heeft geinterpreteerd/vertaald.
Nou dan heb ik nieuws voor jou. Aangezien de meeste mensen hier op de Forum Fatwa's (behalve Amier) hoog in het vaandel hebben; De Al-Azhar Universiteit te Cairo geloofd ook in de dood van de Profeet Jezus. Zij hebben een fatwa hierover uitgesproken:

3. IMAM SHALTUT'S FATWA

Perhaps the single largest threat to the orthodox Islamic view of Jesus from its own community is from Imam Shaltut a deep and powerful Islamic scholar who became the highest Islamic authority of the most prestigious Muslim school on earth, Al-Azhar University. In October, 1958, he became Rector of Al-Azhar University. His religious and scholastic credentials within the world of Islam were impeccable. He issued a �fatwa� (decree) stating that God promised Jesus a natural death. Below is Imam Shaltut�s fatwa:

"These are the verses of the Holy Qur'an which relate all that Jesus experienced at the hands of his people. The last verse relates an incident in the Hereafter when Allah will ask Jesus concerning him and his mother being worshipped in the world and Jesus will reply that he did not say anything to his followers except that which God had commanded him, that is, worship Allah who is your God and my God, and he kept watch over them during the period of his stay among them and that he did not know what they did after Allah caused him to die.

"The word, tawaffa, has been used in the Holy Qur'an in the sense of death so many times that it has become its foremost meaning. This word is used in its different sense only when there is a clear indication as to the other meaning."

"The word tawaffaaytani in this particular verse primarily means natural death which is known to everybody. The Arabic-speaking people understand this and only this meaning of the word with reference to the context. Therefore, had there been nothing else to indicate the death of Jesus in this verse, even then it would have been improper and incorrect to state that the Messiah Jesus was alive and not dead.

"There is no room for the view that the word wafat here means the death of Jesus after his descent from heaven--a view held by some who think that Jesus is still alive in the heaven and would come down from there in latter days. For, this verse clearly denotes the relation of Jesus with his own people and not with other people of latter days. The people of the latter age would admittedly be the followers of Muhammad and not Jesus.

"However, in Surah Al Nisa, the passage, 'Nay, Allah exalted him in His presence' has been interpreted by some, nay most commentators, as raising him up to heaven. They observe that Allah cast his likeness on somebody else and Jesus himself was lifted up to heaven with his body and he is alive there and will descend from there in latter days. Thereafter, he will annihilate the swine and break the cross. They argue this on the basis of the story:

"Firstly on the report in which the descent of Jesus is mentioned after the appearance of the Dajaal [Anti-Christ]. "But these reports are at variance with and contradictory to one another in their word and meaning. The difference is so great that there is no room for any reconciliation among them. The scholars of Hadith have plainly stated this fact. Moreover, they are reported by Wahab bin Munnabba and Ba'ab Akbar, who were converts from the people of the Book [Jews or Christians]. And their status is well known to the critics of Traditions.

"Secondly, on the report of Abu Huraira that mentions the descent of Jesus. If this report is proved to be true, even then it would be an isolated report. And there is a consensus of opinion of the scholars of Hadith that such isolated reports can neither be made the basis of doctrinal beliefs nor can they be trusted with regard to things unseen.

"Thirdly, on the report about the Miraj which narrates that when the Prophet went up and began to have the gates of heaven opened one after another and entered them as they were opened, he saw Jesus and his cousin John on the second heaven. For us it is enough to prove the weakness of this evidence, that many interpreters of the Traditions have taken this contact of the Prophet with other prophets to have a spiritual phenomenon and not a physical one."

"Strangely enough they interpret the word rafa in this verse in light of the report concerning the Miraj and deduce therefrom that Jesus was bodily raised up. And there are others who regard the meeting of the Prophet with Jesus to be a physical one on the basis of this verse (i.e., Nay! Allah exalted him in His presence). thus when these people interpret the Hadith they quote this verse to support their imaginary meaning of the Hadith and while interpreting the verse they cite this Hadith to support their imaginary explanation of the verse.

"When we turn to the revealed words of God: 'I will cause you to die and exalt you in My presence' in Surah Al-Nisa, we find that the latter verse fulfills the promise that was made in the former one. This promise was about the death and exaltation of Jesus Christ, and his exoneration from the false charges of the disbelievers. Thus even if the latter verse had mentioned just his rafa, towards God and had no reference to his death and exoneration from the false charges, even then it should have been our duty to take note of all these matters that are referred to in the former verse; so that both the verses might be reconciled.

"The actual meaning of the verse therefore is that God caused Jesus to die and exalted him and sanctified him against the charges of his enemies. Allama Alusi has interpreted this verse in many ways. The clearest of these interpretations is that I will complete the lease of your life and will cause you to die and will not let those people dominate you who try to kill you. For, completing the period of his life and causing him to die a natural death indicates that Jesus was saved from being slain and from the mischief of his enemies. Obviously, rafa after death cannot mean any physical ascension, but only exaltation in rank, especially when the words, I will clear you of those who disbelieve' are present along with it. This shows that it is a question of spiritual honor and exaltation."

"All these expressions signify only shelter, protection and coming under His care. So one fails to understand how the word heaven is deduced from the word 'towards Him.' And such and offense is committed on account of a belief in such stories and narratives which are devoid of accuracy, not to speak of established unauthenticity.

To sum up:

1. There is nothing in the Holy Qur'an, nor in the sacred Traditions of the Prophet which endorse the correctness of the belief to the contentment of the heart that Jesus was taken up to heaven with his body and is alive there even now and would descend therefrom in the latter days.

2. The Qur'anic verses about Jesus show that God had promised to cause him to die a natural death, then exalt him and save him from the mischief of the disbelievers and this promise had certainly been fulfilled. His enemies could neither kill him nor crucify him, but God completed the span of his life and then caused him to die.

3. Any person who denies his bodily ascent and the continuity of his physical existence in heaven and his descent in the latter ages, does not deny a fact that can be established by clear and conclusive arguments. Thus he is not outside the faith of Islam and it is absolutely wrong to consider him apostate. He is perfectly a Muslim. If he dies, his death is that of a believer and his funeral prayer must be said and he must be buried in the Muslim cemetery. His faith is decidedly faultless in the eyes of God. And God knows the condition of His servants.

(Shaltut, Sheikh Mahmud: Al Rislah, Cairo: Vol. 10., No. 465)

------------------------------------------------------------ ---------------------------------

Ik kan keer op keer met bewijs komen maar ik iedere keer ga jij weer terug komen met valse citaten van Mirza Ghulam Ahmad en je bekende zin:
Je bent het aan het verdraaien.Waarschijnlijk zal het dit keer ook weer je argument zijn. De Ahmadiyyas hebben de Al-Azhar universiteit gemanipuleerd of ze verzinnen die Fatwa...ik ben benieuwd wat het dit keer wordt.

Waarom ik deze discussie aanga? Niet om jou te overtuigen.Eerlijk gezegd denk ik niet dat jij in staat bent om dit te bevatten en ik bedoel dit echt niet denigrerend. Als ik als Soennietische moslims was opgegroeid zou ik waarschijnlijk ook NIET in de dood van Jezus geloven. Het is dan namelijk eerder een kwestie van vasthouden waar je mee bent opgegroeid i.p.v. met een open gedachte opzoek gaan naar de waarheid.

Maar ik ben weer benieuwd naar je reactie.....


Salaam.


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 december 2005 om 00:42

Ik heb je herhaaldelijk gevraagd om met bewijs te komen van de eerste generatie moslims. D.w.z. tijd van Profeet Muhammad (SAW) zelf, de eerste vier Khulafaa en de Tabiien. Wat jij doet is, je komt met quotes van moderne moslims. Maar dat was niet de vraag.

 

(A) Welk woord in de Quran betekent ondubbelzinnig: �dood�? Kom niet met knip en plakwerk van je Lahore site. Beantwoord gewoon de vraag. En vertel mij erna waar in de Quran dat woord gebruikt wordt samen met Jezus (Isa alaihi salaam). Dan kan de discussie verder gaan.

 

Voor zover ik weet is dat woord: �maut�. En komt het niet in Quran of hadith voor samen met de naam van Isa alaihi salaam. Als jij daar van wel een bewijs hebt. Plaats die dan nu op het forum.

 

(B) Als jij �wafat� leest als �dood�, wat betekent voor jou dan het woord �maut�?

 

(C) Mirza ghulam is een valse Profeet en dat is bewezen met zijn eigen woorden. Het idee van een dode Jezus (alaihi salaam) kwam niet van hem zelf en dat idee bestond al voordat hij leefde. Ook zijn verhaal dat Jezus in India is gestorven, komt van andere mensen. Plagiaat heet dat. Hij doet voorkomen alsof hij dat via openbaring heeft binnengekregen.

 

Ik gaf je eerder vele quotes uit zijn boeken, je reageert daar niet op. Ben je dat nog van plan? Het is namelijk crusiaal om te weten dat een man van GOD niet liegt of zichzelf tegenspreekt.

 

(D) De twee uitdrukkingen �inni mutawaffika� en �raafi�uka� kan geinterpreteerd worden naar gelang het nest waar je vandaan komt. Als jij gelooft dat Jezus dood is, dan betekent het voor jou �ik maak je dood�. En wie niet gelooft in de dood van Jezus alaihi salaam zal zeggen: �En Allah nam hem op naar zichzelf�.

Consensus onder moslimgeleerden is vanaf het begin altijd geweest dat Jezus in leven is en zal terugkomen. Jij doet voorkomen alsof het omgekeerde het geval is. Dus jij moet met je bewijs komen uit de vroegere tijd dat men inderdaad dacht dat Jezus (alaihi salaam) dood was en niet terug zal komen.

 

(E) Waar blijft de reactie op al mijn punten in (1) t/m (8)?

 

(F) Ik hoop dat je niet wegrent en mijn vragen onbeantwoord laat.

 

(G) Die lijst met �grote namen�, kan je mij ook vertellen of zij erin geloofden dat Isa zal terugkeren?

 

(H) Wanneer ik zeg, �je verdraait de zaak�, dan meen ik het ook echt. Alles wat je opschrijft zoek ik op. Zo ben ik. En iedere keer weer, lees ik hoe de Lahore ahmadiyya propaganda woorden verdraait en uit hun context plaatst. Alhamdolillah ben ik in het bezit van veel arabisch islamitische boeken, ook Ahmadiyya literatuur in urdu. Als jij de moeite zou nemen mijn reacties te lezen en niet alleen maar je Lahore Q&A handboek te raadplegen, dan zouden je ogen het Licht kunnen zien. Ik heb een paar jaar vertoeft in ahmadiyya kringen en alles van ze geobserveerd. Jouw standaard manier van reageren en de teksten waarmee je komt, zijn bij mij al jaren bekend. Typische hersensspoelingstactiek. Als er maar 1 vraag aan jullie gesteld wordt dat niet in het groot Lahore Ahmadiyya handboek staat, raken jullie in paniek.



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 13 december 2005 om 01:44

waf� (met t�' marb�ta aan het eind) pl. wafay�t = decease, demise; death; death certificate

"tawaffa" (stam V) staat in mijn woordenboek inderdaad vertaald met "to receive in full" en voor de passieve vorm, "tuwuffiya", staat er "to die"



-------------
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 13 december 2005 om 02:04

In eerste instantie geplaatst door G.F.M.

Aangezien de meeste mensen hier op de Forum Fatwa's (behalve Amier) hoog in het vaandel hebben 

Hee ho, wacht even. Ik vind een fatwa zoveel waard als dalil die de fatwa beargumenteerd. W�e het zegt maakt niet zoveel uit, en nu heb ik het niet over uitspraken van sahaba in de ahadith, omdat je dat geen fatawa (religieuze opinies) kunt noemen, en er g��n directe link is tussen de hadith en de sahabi die de uitspraak doet, maar een keten van overleveraars (isnad) van meestal meer dan 150 jaar. Ahadith kunnen de basis zijn voor een fatwa, maar niet een fatwa opzichzelf.

Een fatwa is ook geen decreet, maar een religieuze opinie, omdat de enige absolute waarheid alleen bij God is, en niet bij de ulema. Zo kunnen de ulema wel in consensus iets beweren, maar dat betekend niet dat het d�s de waarheid is. Het is natuurlijk wel zo dat de ulema niet zomaar tot een unanieme uitspraak komen (over het algemeen dan, want ik heb soms fatawa gelezen... laten we het daar niet over hebben) dus als er een fatwa wordt gedaan die door een grote groep ulema wordt onderschreven, dan ga ik er doorgaans wel vanuit dat het ergens op is gebaseerd. Wat vervolgens het beste is om te doen mijns inziens, is de argumenten te onderzoeken en zelf tot een conclusie te komen, waarbij je wel in acht moet nemen dat ook j�j niet de absolute waarheid in pacht hebt.

Wassalam.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 december 2005 om 04:25

In eerste instantie geplaatst door Amier

en fatwa is ook geen decreet, maar een religieuze opinie.

 

Juist. Ik vraag van GFM om met bewijs te komen dat die opinie ook heerste in de tijd van de profeet (SAW) en de Sahabah. In plaats daarvan toont hij ons uitspraken van imam Malik. Hiermee wil hij de indruk wekken dat de meerderheid van de Ulema en moslimgemeenschap de gedachte heeft dat Jezus (alaihi salaam) dood is. Maar als je het stuk leest waar imam Malik die uitspraak deed, dan lees je ook: �De meerderheid van de moslims gelooft dat Jezus niet dood is, maar ik geloof dat hij wel dood is.�

 

Ahmadies zetten koste wat kost alles erop om ervoor te zorgen dat Jezus volgens de Quran wordt �dood� verklaard. Niet wetende dat zij daarmee, de aanspraak die hun eigen leider MGA maakte, ook onmogelijk wordt. Het probleem van GFM is dat hij lid is van de Lahore beweging. Hun probleem is begonnen in de tijd vanaf de splitsing met de Ahmadiyya groep. Deze laatste groep beweert nog steeds dat Mirza EN profeet EN Beloofde Messias EN imam Mahdi is. Die splitsing is gekomen vanwege een strijd om macht en opvolging, zoals zo vaak. Na die splitsing ging een groep naar Qadiani en een groep naar de Lahore beweging, waar GFM lid van is. Bepaalde ahmadiyyas verdwenen met hun kennis en hun boeken naar de ene groep en de andere groep moest het maar doen zonder bepaalde boeken en werken van Mirza ghulam. Zo ging dat aan beide kanten. Lastige vragen over dingen die Mirza ghulam heeft gezegd, die de Qadianies niet kunnen beantwoorden, werden door de groep van GFM makkelijk beantwoord: gewoon ontkennen dat ze bestaan. Al leg je citaten en bladzijden voor hun neus, ontkennen ze keihard dat ze bestaan.

 

Dat is ook wat de Ahmadiyyas doen met de aHadith. Wat in hun straatje past is voor hun waar, wat er niet in past is niet waar en wordt desnoods verdraait. Ahmadiyyas maken Isa (as) dood en verdraaien erna de ahadith dat er wel een andere �Mahdi� zal komen. Onze Profeet Muhammad (SAW) legde de belofte af, hij zwoer dat Isa ibn Maryam alaihi salaam, terug zou komen. Kenmerk van een echte Profeet is dat hij nooit liegt. Als je zegt dat Isa alaihi salaam dood is, dan ontken je dezelfde ahadith die zeggen dat er juist nog iemand komt.

 

Mirza ghulam zegt te geloven in �hij zal terugkeren� en dat hijzelf degene is die de Profeet (SAW) destijds bedoelde. Hiervoor heeft hij totaal geen bewijs geleverd. Dat �hij terug zal keren� betekent niet automatisch dat hij, Mirza, die persoon moet zijn.

 

Iedereen hier op het forum moet goed beseffen dat het zeer verkeerd is, om dingen die Allah niet heeft gezegd, toch aan Allah toe te schrijven.

 

Als GFM niet alleen de standaard antwoorden van de Lahore Ahmadiyya site hier zou plakken, maar serieus zou reageren op alle vragen die hem gesteld worden, dan zou dit een nuttige discussie worden. Mijn tijd kan ik wel beter gebruiken.



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 december 2005 om 06:24

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

waf� (met t�' marb�ta aan het eind) pl. wafay�t = decease, demise; death; death certificate

 

"tawaffa" (stam V) staat in mijn woordenboek inderdaad vertaald met "to receive in full" en voor de passieve vorm, "tuwuffiya", staat er "to die"

 

�Tawaffa� betekent ook iets als �compleet maken�, naast �to receive in full�. In bepaalde situaties kan het woord zelfs worden geinterpreteerd als �dood� en �slaap�.

De overgrote meerderheid van de moslims die dagelijks de Quran lezen en mensen van wie de moedertaal arabisch is, onder wie vele Qurangeleerden en deskundigen in de arabische taal, gebruiken deze vertaling van �tawaffa�.

 

Een reden dat de meerderheid van de moslims en de Qurangeleerden en deskundigen in de Arabische taal, deze interpretatie aanhouden, is omdat het Islamitisch gezien een volledig betrouwbare interpretatie is. Of andere interpretaties onmogelijk zijn naast die van de meerderheid? Dat beweer ik niet. Ik vind dat dat mogelijk moet zijn en het gebeurt altijd al binnen de moslimgemeenschap. Maar het idee dat Allah ons na 13 eeuwen een nieuwe punjabi profeet stuurt om ons moslims een arabisch woord te leren, is pure onzin.



Geplaatst door: G.F.M.
Geplaatst op: 13 december 2005 om 08:03

Jiyuu,

zullen we stap voor stap te werk gaan?

1)Ik geef toe ik heb nog niet gereageerd op je citaten....maar ik moet hiervoor langs gaan bij m'n oom, de boeken staan daar, en vanwege de drukte heb ik hier nog niet de tijd voor gehad. Maar ik vraag me af waarom je het zelf niet opzoekt.Je hebt de boeken.....tenminste dat dacht ik.Beschik jij over Rohaani Khazain? Zo ja...zoek het op. Ik kan me niet voorstellen dat men vervalste kopieen van Rohaani Khazain heeft uitgebracht. Jouw versie moet hetzelfde zijn als die van mij. En dan zul je zelf zien dat die citaten die je aanhaalt niet bestaan of zijn verdraaid.

Mocht je het opgezocht hebben en nog steeds beweren dat Mirza Ghulam Ahmad daadwerkelijk van die wrede uitspraken heeft gedaan. Dan koop ik dat boek van jou over voor hoeveel je maar wilt...want dat betekend dat men zo ver is gegaan om zijn boeken te vervalsen.

Of haal jij de teksten van de Anti-Ahmadiyya sites? Ik hoor wel van je...

2)Volgens jou ben ik de Koraan aan het misquoten en het gaat voornamelijk om het woord 'wafat'. Ik heb geprobeerd aan te tonen dat het woord 'wafat' m.b.t. de mens gewoon als de dood/sterven geinterpreteerd kan worden. Ik doe dit door;
a- Tientallen andere verzen uit de Koran te halen
b- Naar de Arabische betekenis van het woord te kijken
c- Woorden in hun context te plaatsen
d- Gebruik de Hadith
Zie Hadith:

"It is reported from Ibn Abbas that the Holy Prophet said in a sermon: O people! You will be gathered to your Lord (on the day of Judgment) ... and some people from my Umma will be taken and dragged towards hell. I shall say: �O Lord, but these are my people�. It will be replied: �You do not know what they did after you�. Then I shall say as did that righteous servant of God (i.e., Jesus) say: �I was a witness of them so long as I was among them, but when Thou didst cause me to die (tawaffaitani) Thou wast Watcher over them� ..." (Bukhari, Kitab al-Tafsir, under Surah Ma�idah)

Vraag 1: Wat vind je van deze Hadith waar het woord wafat als de dood wordt geinterperteerd? Maak ik een fout? Zo ja? Hoe interpreteer jij het?

Vraag 2: Zou ik de onderstaande verzen van jou mogen krijgen in het nederlands?
Ik wil namelijk zien of wafat ook als de dood/sterven is vertaald aangezien mijn koran-verzen misquoted zijn.

2:234 En diegenen uwer, die sterven en vrouwen achterlaten......
3:193 ....en doe ons sterven met de rechtvaardigen.
4:15 ....totdat de dood haar achterhaalt,.....
4:97 Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven.....
6:61 wanneer de dood tot een uwer komt.....
7:126 ....doe ons sterven terwijl wij Moslims zijn.
10:46 ....of als Wij u doen sterven.....
10:104 ....maar ik aanbid Allah Die u doet sterven.....

3)Jij vraagt mij om bewijs van de tijd van de profeet Mohammed (vzmh).
Ik haal de woorden van de Profeet Mohammed (vzmh) zelf aan...is dat niet van zijn tijd? Ik haal ten eerste de woorden van Aisha aan, ook een persoon van DIE tijd:

"Aisha (God be pleased with her) said that, in his illness in which he died, the Holy Prophet said: �Every year Gabriel used to repeat the Holy Quran with me once, but this year he has done it twice. He has informed me that there is no prophet but he lives half as long as the one who preceded him. And he has told me that Jesus lived a hundred and twenty years, and I see that I am about to leave this world at sixty�."

(Hujjaj al-Kiramah, p. 428; Kanz al-Ummal, vol. 6, p. 160, from Hazrat Fatima; and Mawahib al-Ladinya, vol. 1, p. 42)

Wat ik hieronder versta? De profeet Mohammed (vzmh) geeft zelf aan dat de profeet Jezus 120 jaar heeft geleefd. En wat vind je van deze woorden van de Profeet Mohammed (vzmh) zelf:

  1. The Holy Prophet Muhammad said: "Had Moses or Jesus been alive, they would have had to follow me." (Al-Yawaqit wal-Jawahir, p. 24; Fath al-Bayan, vol. 2, p. 246; Tafsir Ibn Kathir, under verse 81 of Al Imran)
  2. "Had Jesus been alive he would have had to follow me." (Sharh Fiqh Akbar, Egyptian ed., p. 99)
  3. "No. 19: If Moses and Jesus were alive, they would have but followed me." (English text from Al-Islam, published by the Fiji Muslim Youth Organization, vol. 4, Oct. 1974)

Mocht Jezus levend zijn of nog terug komen...dan zou de Profeet Mohammed (vzmh) dat toch op z'n minst wel 1 keer vermelden? De Profeet Mohammed (vzmh) zegt duidelijk HAD JESUS BEEN ALIVE.

De dochter van de Profeet Mohammed (vzmh):

"Jesus, son of Mary, lived to the age of 120 years."
(Kanz-ul-Ummal, vol. vi, p. 120)


De metgezellen van de profeet Mohammed (vzmh):

1. Explaining the Quranic verse, "O Jesus, I will cause thee to die (mutawaffi-ka)", Ibn Abbas is recorded as saying:

"Ibn Abbas said: mutawaffi-ka means �I will cause thee to die (mumitu-ka) �."

(Bukhari, Kitab al-Tafsir, on verse 5:110).

2. "In the Mustadrak (a Hadith collection) it is reported from Ibn Umar that Jesus lived to the age of 120 years. It is likewise also in the Asabah." (Tafsir Kamalain).

3. The companion-poet Hasan Ibn Thabit sang:

Wa lau kanat-ad-dunya qadim-an bi-ahliha
la-kana rasulu-llahi fiha mukhalad-an.

"If any people of the world could exist forever, certainly the Messenger of Allah would have lived forever in it."

Imaam malik, ��n van de 4 grote Imaams geloofde in de dood van Jezus:

"While most people believe that Jesus did not die, Malik said that he died."
(Majma al-Bahar, vol. i, p. 286) 

De grote Universiteit in Cairo Al-Azhar
Deze gerespecteerde Universiteit geloofd ook in de dood van de profeet Jezus. Ik heb dit al eerder aangetoond.

Ik haal dus de woorden van:
1) De profeet Mohammed (vzmh)
2)Aisha
3)Fatima
4)Enkele metgezellen
5)Imaam Malik
6)De Universiteit van Cairo (Al-Azhar)

Zijn dit geen mensen van DIE tijd...of mensen die kennis van zaken hebben en bovendien zijn het NIET-Ahmadiyya's.

Vraag 3: Wat vind jij van de woorden van de mensen en instellingen die ik boven heb aangehaald? Interpreteer ik ze allemaal verkeerd? Hoe moet ik ze dan wel interpreteren?

4) Mirza Ghulam Ahmad beweerde inderdaad de beloofde messias te zijn.
Hij geloofd dat de Profeet Mohammed (vzmh) de laatste profeet is en dat er na hem geen nieuwe noch oude profeet kan komen. En dus ook niet om de taak van de beloofde Messias te vervullen.

Daarom zal de beloofde messias opstaan uit de gemeenschap van de Heilige Profeet Mohammed (vzmh) en als volgeling van hem de taak van de beloofde messias vervullen. Zoals er in vers 24:55 wordt aangegeven:
'God heeft degenen onder u, die geloven en het goede doen, beloofd dat Hij hen zeker tot regeerders op de aarde zal maken, zoals Hij degenen v��r hen tot regeerders maakte' (24:55). 

Zoals de Profeet Mohammed (vzmh) heeft voorspeld zullen er elke eeuw mudjadidds opstaan:
'Waarlijk, Allah zal voor deze gemeenschap (van moslims) in het begin van iedere eeuw (hidjra) iemand doen opstaan, die hun godsdienst zal hervormen.' (Aboe Dawoed Soeleiman (overl. in 275 AH) Kitaab al-Soenan, hoofdstuk Al-Malahim, boek II, blz. 241., uitgave Ansari Press, Delhi-India).

De taak van de beloofde messias zal dus vervuld worden door een mudjadidd aangezien er geen profeten meer kunnen komen.
Mirza Ghulam Ahmad gaf dit weer met een uitleg waarin de profeet Mohammed (vzmh) de zon is en over het licht en kennis beschikt.
De maan vangt dit lich op zodat hij in de nacht voor licht kan zorgen.
De maan is dus afhankelijk van de zon en zo kan je ook de vergelijkenis maken tussen de beloofde messias (maan) en de Heilige Profeet Mohammed (zon), vrede zij met hem.

Op deze manier wordt de zegel der profeetschap niet gebroken.
Dus Ja, Mirza Ghulam Ahmad beweerd de beloofde messias te zijn en NEE hij beweerd geen profeet te zijn. In zijn visie zal de beloofde messias uit de gemeenschap (oemmah) van de Heilige Profeet Mohammed (vzmh) komen en niet daarbuiten.

Mirza Ghulam Ahmad, heeft hier een hele uitleg over (op basis van de koran uiteraard) maar ik zal je deze besparen. Het gaat erom dat je snapt dat in deze visie hij de zegel der profeetschap niet schendt.

Je hoeft het niet eens te zijn. Maar je kan hem ook niet beschuldigen het profeetschap te claimen omdat hij de Beloofde Messias beweerd te zijn. Hij heeft namelijk een andere visie over de beloofde messias.

5)Wat wil ik aantonen met de dood van Jezus?
Zoals de profeet Mohammed (vzmh) heeft gezegd is het belangrijk om de Imaam van je tijd te herkennen. Voor mij zelf is het geen probleem. Ik erken en zie jou als een moslim broeder. Maar ter wille van de bevordering van de Islam en de geestelijke vooruitgang van de Moslims (welke hard nodig is gezien de huidige ontwikkelingen) zou het wel bevordelijk zijn om de Beloofde messias en gezanten van Allah te herkennen.

6)
Waar, wanneer en hoe is Jezus overleden?
Dit is ook weer een hele lange uitleg. Maar ik zal gewoon kort antwoorden geven. De Profeet Jezus is in Kashmir begraven. En hij is overleden nadat hij zijn taak als profeet heeft voltooid. Hoe? Hij heeft een natuurlijke dood ondervonden en is 120 jaar geworden zoals de Hadith's aangeven.
De Tomb of Jesus is te zien in Kashmir.
Nogmaals er is hier een hele uitleg over met bewijzen vanuit de Koran, Hadith, Bijbel en zelfs wetenschappelijke bewijzen. Maar het wordt wel een hele lange tekst als ik dat ook nog eens uitgebreid ga behandelen.

7)Punt 7 gaat over wafat maar dat behandelen we al in punt 2. Dus hier is geen verder uitleg nodig.

8)Ik heb aangetoond dat ra'fa verheffing in positie, rang of status betekent, gezien de context enz. Ik lever daarvoor andere Koran-verzen aan om mijn standpunt te onderbouwen. Ik zou hier graag nog een reactie over willen hebben. Jij haalt verzen aan waarin gesproken wordt over Jezus die vanuit de wieg sprak? En iets over dooden weer levend maken en blinden weer laten zien?

Vraag 5:
Misschien kan je me uitleggen hoe de bovenstaande gegevens de interpretatie van ra'fa opeens zo radicaal veranderen.

Ik hoop antwoord te krijgen op mijn 5 vragen en sorry dat de tekst zo lang is geworden.

Salaam.



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 13 december 2005 om 09:02

Ik zag dat je nog niet helemaal klaar was met het schrijven van je post. je hebt nu nog de tijd om dingen te veranderen.


Geplaatst door: Noureddine
Geplaatst op: 13 december 2005 om 14:04

salam alaikum

   Goed gezegd broeder jiyuu

ik hoop dat de waarheid snel aan het licht komt (ik weet de waarheid al maar ja )

djazaka allah gairin (geldt voor iedere moslim)



-------------
Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 december 2005 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door Noureddine

salam alaikum

Goed gezegd broeder jiyuu

ik hoop dat de waarheid snel aan het licht komt (ik weet de waarheid al maar ja )

djazaka allah gairin (geldt voor iedere moslim)

Assalamo alaikum,

 

Welkom op het forum. Barakallahu feekum!

 

Voor ons is het duidelijk dat Mirza ghulam ahmad (ahmadiyya) een valse profeet, bedrieger en leugenaar is. Maar wanneer mensen eenmaal in een sekte zijn beland is er moeite nodig om die persoon weer zelf aan het denken te krijgen. Het is voor ons heel makkelijk om aan te tonen dat Mirza nooit een man van GOD had kunnen zijn. Nu gaat de discussie vooral over de vertaling van �tawaffa�. Voor ahmadiyya-leden is deze vertaling van levensbelang, anders valt hun leer als een kaartenhuis ineen.

Zelf vertaalde Mirza het woord �tawaffa� tot 1891 altijd als �to complete, receive/pay in full�. (Braheen ahmadiyya, Mirza ghulam ahmad, deel 1 , blz 519, 556) Net als ons moslims en de grote meerderheid, geloofde hij eerst dat Isa (Jezus alaihi salaam) nog in leven was. Tot hij in 1891 plots een verhaal over �openbaringen� verzon en vanaf dat moment vond dat als iemand gelooft dat Jezus (as) nog in leven is, �shirk-adheem� pleegt. Zoon en opvolger van Mirza is Mirza Mahmood Ahmad, en zelfs hij geeft toe dat zijn vader de betekenis pas later veranderde in �cause to die�. Dit betekent dat Mirza Ghulam Ahmad Qadiani het overgrote deel van zijn leven nog als een moslim dacht, maar dat hij daarna door Shaitaan werd ingefluisterd.

 

Wat zegt dit over Mirza? Was Mirza tot 1891 nu zelf ook schuldig aan SHIRK- ADHEEM? Het maakt niet uit wat het antwoord zal zijn, beide antwoorden geven aan dat Mirza geen �nabi� kan zijn. Als je een Ahmadi dit zou vragen en zijn antwoord is �JA�. Dan betekent het dat Mirza een groot deel van zijn leven tot 1891 een mushrik was. Een �nabi� kan nooit een mushrik zijn geweest. Is het antwoord: �NEE�, dan betekent het dat Mirza heeft gelogen toen hij het SHIRK ADHEEM noemde, en liegen is ook niet echt een eigenschap die bij een �nabi� hoort.

 

Kortom voor ons duidelijk, maar voor iemand die jarenlang is gehersenspoeld en opgegroeid is met, of heilig in verkeerde interpretaties gelooft, is het nog een lange weg te gaan. Voordat GFM anderen ook bemet, zal iemand in moeten gaan op al zijn leugens en verdraaiingen. Dat is wat ik straks weer met plezier zal doen. Inshallah.

 



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 december 2005 om 06:36

Ik heb even de tijd genomen je eerdere postings na te lezen, ik had je eerdere gesprekken met mijn broeders 3abd Arra7maan,  Malcolm X  en zuster Imaan nog niet gelezen.

 

In eerste instantie geplaatst door GFM

als er iemand is die op basis van de Koran praat dan ben ik dat wel.

 

Correctie: Je praat op basis van je eigen interpretatie van de Quran.

 

In eerste instantie geplaatst door GFM

Als jij dan nog steeds wilt beweren dat mijn bewijsvoering wel is weerlegd dan ontbreekt het aan inzicht  naar mijn mening. Maar ik zeg ook niet dat het makkelijk is hoor. Ik weet dat jullie van kleins af aan al in de wederkomst van Jezus geloven.

 

Mirza geloofde tot 1891 net als ons nog netjes in de wederkomst van Jezus en dat hij nog in leven moet zijn, tot aan het moment dat Mirza met Shaitaan in aanraking kwam. Had Mirza dus in al die jaren van zijn leven ook een gebrek aan inzicht?

 

In eerste instantie geplaatst door GFM

De Joden wachten nu ook nog op ELIJIAH...toen Jezus zei NEE ik ben gekomen in de geest van Elijah en ik ben de beloofde messias wiens komst is voorspeld toen verklaarde de Joden hem ook voor gek. De Joden dachten namelijk dat Eiljah vanuit de hemel zou nederdalen.

En wat zien we vandaag de dag...de Soennitische moslims wachten ook op Jezus om terug te komen terwijl de beloofde messias al is geweest.

Maar als het om bewijzen gaat ben ik de enige die mijn standpunt heb kunnen bewijzen op basis van de Heilige Koran.

 

1. Bewijs mij dan nu vanuit de Quran dat Profeet Yahya (as) de terugkeer was van iemand anders.

 

En

 

2. Ik vertrouw liever op de gezworen belofte van onze Heilige Profeet (SAW) en wacht erop totdat Isa ibn Maryam (as) zal wederkeren, dan dat ik Mirza Ghulam ibn Chiragh Bibi vertrouw.



Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 14 december 2005 om 11:22

In eerste instantie geplaatst door GFM

Ik hoop antwoord te krijgen op mijn 5 vragen en sorry dat de tekst zo lang is geworden.

 

(1) Vraag 1: Wat vind je van deze Hadith waar het woord wafat als de dood wordt geinterperteerd? Maak ik een fout? Zo ja? Hoe interpreteer jij het?

 

Ik heb het wederom nagekeken, en de juiste vertaling van het woord �tawaffaitani� in mijn boeken luidt: �When You took me up�.  Ik heb je al eerder twee ayaat gegeven waarvan ik benieuwd ben hoe je die zou vertalen. (6:60 en 3:185) ik wacht nog op je vertaling. Ook gaf ik je al een voorbeeld van wat je fout doet wanneer je een woord een eigen interpretatie geeft en die overal plakt:

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

�khatam� betekent in vers 2:7 van de Quran �Allah heeft hun harten en gehoor �verzegeld�.

�khatam� wordt ook gebruikt in vers 33:40 waar Allah (SWT) de profeet �khataman Nabiyyeen� noemt. Een �zegel der profeten� in sommige vertalingen �de laatste der profeten�.

 

Hier zie je dat het woord �zegel� op verschillende manieren wordt gebruikt. Qadiani Ahmadies vertalen �khatam� als �de beste�. (Anders zou Mirza Ghulam geen aanspraak kunnen maken op zijn zogenaamde profeetschap.) Plaats nu deze betekenis in vers 2:7 en er staat dat Allah de harten van de ongelovigen �de beste� heeft gemaakt. Dit is onzinnig. Mijn punt is dat een woord meerdere betekenissen kan hebben.

 

(2) Vraag 2: Zou ik de onderstaande verzen van jou mogen krijgen in het nederlands?

Ik wil namelijk zien of wafat ook als de dood/sterven is vertaald aangezien mijn koran-verzen misquoted zijn.

 

Een van de betere Nederlandse vertaling van betekenissen is die van �De Edele Koran� ISBN  90-73355-08-7. Vers 3:55 luidt: �O Isa, voorwaar, Ik zal jou tot mij nemen en Ik zal jou tot Mij opheffen...�

 

Ook zijn er genoeg betrouwbare Engelse vertalingen van de betekenissen te vinden. Gelukkig staat het originele Arabische schrift er altijd naast, zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over de oorspronkelijke openbaring.

 

(3) Vraag 3: Wat vind jij van de woorden van de mensen en instellingen die ik boven heb aangehaald? Interpreteer ik ze allemaal verkeerd? Hoe moet ik ze dan wel interpreteren?

 

Allereerst kom je met een rare hadith dat door Aisha(RA) zou zijn overgeleverd. Als iedere profeet slechts de helft in aantal jaren leeft dan zijn voorganger, hoe oud moet Adam (AS) dan niet zijn geweest met 124000 voorgangers? Behalve dat, als Jezus 120 jaar zou zijn geworden en Muhammad (SAW) 60, dan moet Mirza max 30 jaar zijn geworden. Wat zegt dat over je hadith? Als dit de manier is hoe Ahmadiyya bewijs in elkaar steekt, dan wil ik de rest niet eens meer zien. Accepteer dat Mirza een bedrieger eerste klas is geweest.

 

The Holy Prophet Muhammad said: "Had Moses or Jesus been alive, they would have had to follow me."

 

Weer eens een verdraaide tekst van je uit Ibn Kathir. Jouw �messias� zegt zelf dat Moosa (AS) levend en wel in de hemelen zit:

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

1. �Musa (Kalim-u-Llah) is in leven en dat is bewezen in de Quran." (Hamat al-Bushrat, p. 55, Rohani Khazain, Mirza ghulam, deel 7, blz 221)

 

2. �Deze Musa, dezelfde man van GOD, over wie een hint in de Quran bestaat dat hij nog in leven is, waardoor het voor ons een verplichting is geworden te geloven dat hij levend in de hemelen is en niet onder de doden is.� (Noor al-Haq, deel 1, blz 50, Rohani Khazain, Mirza ghulam, deel 8, blz 68-69)

 

Wat gebeurt er met je geloof in Mirza, GFM?

 

Verder nog eens een vage hadith van zogenaamd de dochter van de profeet. En dan:

 

"Ibn Abbas said: mutawaffi-ka means �I will cause thee �to die� (mumitu-ka) �."

 

    (Bukhari, Kitab al-Tafsir, on verse 5:110).

 

Ik zou denken, als de dood van Isa (AS) al de algemene opvatting van die tijd was, dat er geen extra uitleg nodig zou zijn. Van deze hadith over �mumituka� van Ibn Abbas is bewezen dat het een zwakke onbetrouwbare toevoeging is aan de hadith omdat het geen isnad heeft. Het komt voor in een aparte verzameling onbetrouwbare en niet te traceren ahadith zonder isnad van imam Bukhari. Hafiz bin Hajar heeft nader onderzoek gedaan naar al die ahadith zonder isnad die door Bukhari apart zijn gehouden. En van deze hadith is gebleken dat het onbetrouwbaar is omdat er niets over terug is gevonden.

 

Om je uit die droom te helpen dat Ibn Abbas (RA) hetzelfde idee had als de Ahmadiyya, verzoek ik je de authentieke Hadith van Ibn Abbas (RA) te lezen in de uitleg van Quran vers 4:157.

 

Bovendien neem je dus het standpunt in dat er een consensus was in de beginperiode van de Islam, dat Isa alaihi salaam al overleden was. Ik verzoek je nogmaals om met authentiek bewijs te komen voor dit standpunt van jou. Bewijs dat de dood van Isa alaihi salaam algemeen aanvaard was en dat men dacht dat Isa (AS) NIET in de hemelen is opgenomen en dat hij ook niet terug zal keren voor Yaumoel Qiyama. En als je dat niet lukt, kom dan maar met een bewijs uit de goed opgeschreven en bewaarde geschiedenis van de Islam, wat de oorzaak was dat moslims van de een op andere moment opeens allemaal gingen geloven dat Jezus nog in leven was ipv dood.

 

En dit keer authentiek bewijs!

 

(4) Vraag 4 kan ik niet in je post terugvinden.

 

(5) Vraag 5: Misschien kan je me uitleggen hoe de bovenstaande gegevens de interpretatie van ra'fa opeens zo radicaal veranderen.

 

Ik probeerde je aan te geven dat het hele leven van Jezus alaihi salaam, opmerkelijk en uitzonderlijk was. Hij werd geboren zonder vader, deed zovele wonderen, en toch zeg jij dat Allah hem niet met lichaam en al kan opnemen. Lees ook 2:253.

Tijdens de Miraj ontmoette onze Profeet (SAW) de ziel van de Profeet Jezus (AS) en beschreef die met krullend haar en een rood gelaat. Heb je ooit een ziel/geest (wat het ook moge zijn) gezien met krullend haar? Zijn we volgens jou straks allemaal spoken daarboven?

 

 

Verder zeg je,

 

Ik erken en zie jou als een moslim broeder.

 

Mirza beschreef iedereen die niet in hem geloofde als �jahannomi� (mensen van de Hel). Je wijkt weer eens af van je spiritueel leider. Ik denk dat je nu al begint door te krijgen dat Mirza niet echt de kwaliteiten heeft van een man van GOD. En dan hebben we het nog niet eens over zijn priveleven gehad, waar hij getrouwde vrouwen publiekelijk lastig viel en zijn �natte dromen� over getrouwde vrouwen aan de wereld vertelt.

 

Ik wacht op je nieuwe antwoorden uit betrouwbare en authentieke bronnen.



Geplaatst door: Noureddine
Geplaatst op: 14 december 2005 om 14:31

salam alaikum

 bedankt voor het welkom

en goed gezegt broeder zo is dat !

djazaka allah gairin en zal je een plaatjs in het paradijs schenken

Ameen!



-------------
Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)


Geplaatst door: batle_For_peace
Geplaatst op: 14 december 2005 om 16:19
TAKBIER!!!!! ALLAHU AKBAR!!

-------------



Druk de pagina | Sluit venster