Druk de pagina | Sluit venster

moslim of niet ?????

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam en niet moslims..
Forum beschrijving: De hoge tolerantie van Islaam tegenover niet moslims... Hoe zit het met moslim worden??..
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=6846
Gedrukt op: 28 april 2024 om 23:15


Onderwerp: moslim of niet ?????
Geplaatst door: *yousra*
Onderwerp: moslim of niet ?????
Geplaatst op: 10 juni 2006 om 13:46
Effe een vraagje ik heb een vriendin die vader is molim en moeder niet.Haar moedre hou heel erg van haar vader maar niet van zijn geloof(islam).Dus mag ze van haar moeder niet bidden enzo maar gaat het meisje dan naar de hel.Graag zou ik hier antwoordt op willen hebben.
ma3assalaam
 jullie zuster *yousra*



Antwoorden:
Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 10 juni 2006 om 13:56

Altijd weer die hel erbij gesleept. Het is een goedkope manier om een mens in gelid te krijgen.

Werp de ketenen van dwang af!

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: 92Chick
Geplaatst op: 10 juni 2006 om 14:20

Assalaamualeikum Warahmattelah Wabarakatohu

Het is bekend dat men zijn/haar ouders moet gehoorzamen. (met name de moeder)
Maar als de ouders verkeerde dingen opdragen, dan mag het niet gehoorzaamd worden.
Want Allah swt 's wil staat hoger dan dat van de ouders.

En ehm.. moet je vriendin haar vader dan voor zijn dochter/geloof opkomen? :S
En.. als je vriendin het niet mag, leest haar vader dan ook geen namaaz? :S

(op de vragen hoef ik niet perse antwoord, ik vind t alleen een beetje vraamd.. dus k ben eig. wel nieuwsgierig naar de antwoorden.. maar t is mn zaak niet dus antwoorden is niet perse nodig :P )

AllahHafiz



-------------
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3


Geplaatst door: Bonifatius
Geplaatst op: 10 juni 2006 om 16:23
In eerste instantie geplaatst door *yousra*

Effe een vraagje ik heb een vriendin die vader is molim en moeder niet.Haar moedre hou heel erg van haar vader maar niet van zijn geloof(islam).Dus mag ze van haar moeder niet bidden enzo maar gaat het meisje dan naar de hel.Graag zou ik hier antwoordt op willen hebben.
ma3assalaam
 jullie zuster *yousra*


Je vergeet de belangrijkste informatie te vermelden. Ik weet nu namelijk van twee van de drie personen iets. De moeder is niet-moslim, de vader is moslim, en hun dochter is ???

Wat haar ouders zijn doet er verder niet veel toe, het gaat erom of zij geloofd en of zij werkelijk geloofd en niet omdat haar vader/familie geloofd.

Verder zal zij volgens de islam wel naar de hel gaan, ik ook volgens de islam. Volgens mijn geloof gaan jullie echter naar de hel en ik (waarschijnlijk) niet


Geplaatst door: 92Chick
Geplaatst op: 10 juni 2006 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Verder zal zij volgens de islam wel naar de hel gaan, ik ook volgens de islam. Volgens mijn geloof gaan jullie echter naar de hel en ik (waarschijnlijk) niet

Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

je zegt dat je gelooft en islam zegt niet dat iedereen die niet in islam gelooft naar hel gaat ;)

-------------
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3


Geplaatst door: Bonifatius
Geplaatst op: 11 juni 2006 om 06:28
In eerste instantie geplaatst door 92Chick

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Verder zal zij volgens de islam wel naar de hel gaan, ik ook volgens de islam. Volgens mijn geloof gaan jullie echter naar de hel en ik (waarschijnlijk) niet

Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

je zegt dat je gelooft en islam zegt niet dat iedereen die niet in islam gelooft naar hel gaat ;)


Weet ik, maar volgens jullie geloof ik in afgoden. Ik geloof heilig in ��n God in drie personen. Ik richt mij tot Jezus, de Heilige Geest, tot de Vader, maar ook tot Maria en Jozef, de H.Bonifatius en andere heiligen.

Ik geloof in Jezus kruisiging en kniel vaak voor een kruis. etc. etc. Ik geloof in de Kerk, in de Paus en Bischoppen. Etc. etc. etc.

Volgens vele Islamieten kan ik daarom nooit in de hemel komen. Terwijl de Koran eigenlijk ook weer zegt van wel (tegenstrijdigheidje).

Achjah, ik geloof dat ik uiteindelijk in de hemel kom, ik zal alleen wel via het vagevuur moeten.


Geplaatst door: muslima5
Geplaatst op: 11 juni 2006 om 06:43

In eerste instantie geplaatst door *yousra*

Effe een vraagje ik heb een vriendin die vader is molim en moeder niet.Haar moedre hou heel erg van haar vader maar niet van zijn geloof(islam).Dus mag ze van haar moeder niet bidden enzo maar gaat het meisje dan naar de hel.Graag zou ik hier antwoordt op willen hebben.
ma3assalaam
 jullie zuster *yousra*

lieve zuster

spreek alsjeblieft niet in termen van hel ok?das heel gevaarlijk. het eindoordeel is alleen bij Allah swt. en niemand hier heeft een goddelijke ingeving die een antwoord op deze vraag van jou heeft.omdat niemand hier God is.en het eindoordeel is allen bij Hem. alleen Hij kent wat er zich in de harten vanmensn verschuilt.verder vind ik dat ieder zn geloof moet kiezen. dus asl dat meisje wil bidden moet ze dat gewoon doen. ongeacht wat haar moeder of vader zegt. t is begrijpelijk van die moeder, maar toch moet een kind zelf kiezen.

succes



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 11 juni 2006 om 07:05
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Altijd weer die hel erbij gesleept. Het is een goedkope manier om een mens in gelid te krijgen.

Werp de ketenen van dwang af!

 

Haat !



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 11 juni 2006 om 07:44

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door *yousra*

Effe een vraagje ik heb een vriendin die vader is molim en moeder niet.Haar moedre hou heel erg van haar vader maar niet van zijn geloof(islam).Dus mag ze van haar moeder niet bidden enzo maar gaat het meisje dan naar de hel.Graag zou ik hier antwoordt op willen hebben.
ma3assalaam
 jullie zuster *yousra*


Je vergeet de belangrijkste informatie te vermelden. Ik weet nu namelijk van twee van de drie personen iets. De moeder is niet-moslim, de vader is moslim, en hun dochter is ???

Wat haar ouders zijn doet er verder niet veel toe, het gaat erom of zij geloofd en of zij werkelijk geloofd en niet omdat haar vader/familie geloofd.

Verder zal zij volgens de islam wel naar de hel gaan, ik ook volgens de islam. Volgens mijn geloof gaan jullie echter naar de hel en ik (waarschijnlijk) niet

De Koran zegt het volgende:

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Veel succes met het in de hemel komen.



Geplaatst door: Bonifatius
Geplaatst op: 11 juni 2006 om 09:04
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door *yousra*

Effe een vraagje ik heb een vriendin die vader is molim en moeder niet.Haar moedre hou heel erg van haar vader maar niet van zijn geloof(islam).Dus mag ze van haar moeder niet bidden enzo maar gaat het meisje dan naar de hel.Graag zou ik hier antwoordt op willen hebben.
ma3assalaam
 jullie zuster *yousra*


Je vergeet de belangrijkste informatie te vermelden. Ik weet nu namelijk van twee van de drie personen iets. De moeder is niet-moslim, de vader is moslim, en hun dochter is ???

Wat haar ouders zijn doet er verder niet veel toe, het gaat erom of zij geloofd en of zij werkelijk geloofd en niet omdat haar vader/familie geloofd.

Verder zal zij volgens de islam wel naar de hel gaan, ik ook volgens de islam. Volgens mijn geloof gaan jullie echter naar de hel en ik (waarschijnlijk) niet

De Koran zegt het volgende:

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Veel succes met het in de hemel komen.



Wat de Koran zegt maakt mij alleen niet veel uit. Het is interessant om te weten maar het heeft geen enkele macht over mijn doen en laten. Jezus Christus en de Koran zijn onverenigbaar op een aantal punten.


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 11 juni 2006 om 10:07
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door *yousra*

Effe een vraagje ik heb een vriendin die vader is molim en moeder niet.Haar moedre hou heel erg van haar vader maar niet van zijn geloof(islam).Dus mag ze van haar moeder niet bidden enzo maar gaat het meisje dan naar de hel.Graag zou ik hier antwoordt op willen hebben.
ma3assalaam
 jullie zuster *yousra*


Je vergeet de belangrijkste informatie te vermelden. Ik weet nu namelijk van twee van de drie personen iets. De moeder is niet-moslim, de vader is moslim, en hun dochter is ???

Wat haar ouders zijn doet er verder niet veel toe, het gaat erom of zij geloofd en of zij werkelijk geloofd en niet omdat haar vader/familie geloofd.

Verder zal zij volgens de islam wel naar de hel gaan, ik ook volgens de islam. Volgens mijn geloof gaan jullie echter naar de hel en ik (waarschijnlijk) niet

De Koran zegt het volgende:

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Veel succes met het in de hemel komen.



Wat de Koran zegt maakt mij alleen niet veel uit. Het is interessant om te weten maar het heeft geen enkele macht over mijn doen en laten. Jezus Christus en de Koran zijn onverenigbaar op een aantal punten.

Ik zeg ook niet dat jij in de hemel gaat komen. Ik zeg dat jij een ander godsdienst hebt en daarmee in de hemel probeert te komen en wens je daar veel succes mee.



Geplaatst door: *yousra*
Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:20
bedankt iedereen voor jullie reacties.ik heb het meisje wat dingen laten zien in de islaam enzijzelf is daardoor zich in gaan verdiepen.Haar vader werkt en is niet zo vaak thuis en als hij thuis is doet hij niet veel met haar (wat ik zelf niet begrijp).Maar ze wil wel wat dingen weten over de islaam.Ik help haar daar mee.Het was gwn een vraag om te zien of ze kans heeft om naar gena te gaan

Gair inshallah


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:36

Asalaam Aleikum zuster,

Neem haar eens een keer mee naar de moskee om samen te gaan bidden of bezoek samen eens een lezing. In Moskee Hidjra in Rotterdam wordt de vrijdagspreek om de twee weken in het Nederlands gedaan. Heel erg leuk en erg leerzaam. Al is het alleen maar om te kijken en om te luisteren.

Salaam.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: *yousra*
Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:37
goede tip bedankt 


Geplaatst door: *yousra*
Geplaatst op: 12 juni 2006 om 14:11
maar ik snap nog steeds niet waarom die vader niets met haaar doet maar zijzelf ail er niet over praten ik snap die gedoe niet


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 12 juni 2006 om 16:26
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum zuster,


Neem haar eens een keer mee naar de moskee om samen te gaan
bidden of bezoek samen eens een lezing. In Moskee Hidjra in Rotterdam
wordt de vrijdagspreek om de twee weken in het Nederlands gedaan. Heel
erg leuk en erg leerzaam. Al is het alleen maar om te kijken en om te
luisteren.


Salaam.



Of ga eens met haar naar de kerk; daar wordt altijd in het nederlands
gepreekt

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 12 juni 2006 om 18:38
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum zuster,


Neem haar eens een keer mee naar de moskee om samen te gaan
bidden of bezoek samen eens een lezing. In Moskee Hidjra in Rotterdam
wordt de vrijdagspreek om de twee weken in het Nederlands gedaan. Heel
erg leuk en erg leerzaam. Al is het alleen maar om te kijken en om te
luisteren.


Salaam.



Of ga eens met haar naar de kerk; daar wordt altijd in het nederlands
gepreekt
Nee hoor...ik ben ook in kerken geweest waar in het engels, ghanees, nederlands en moluks werd gepredikt. Ik heb bovendien niks meer in een kerk te zoeken. (Ik en anderen met mij vielen bijna altijd in slaap tijdens die saaie preken.)

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 13 juni 2006 om 03:18
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Altijd weer die hel erbij gesleept. Het is een goedkope manier om een mens in gelid te krijgen.

Werp de ketenen van dwang af!

 

Haat !

Verklaar je nader.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Bonifatius
Geplaatst op: 14 juni 2006 om 03:41
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum zuster,


Neem haar eens een keer mee naar de moskee om samen te gaan
bidden of bezoek samen eens een lezing. In Moskee Hidjra in Rotterdam
wordt de vrijdagspreek om de twee weken in het Nederlands gedaan. Heel
erg leuk en erg leerzaam. Al is het alleen maar om te kijken en om te
luisteren.


Salaam.



Of ga eens met haar naar de kerk; daar wordt altijd in het nederlands
gepreekt
Nee hoor...ik ben ook in kerken geweest waar in het engels, ghanees, nederlands en moluks werd gepredikt. Ik heb bovendien niks meer in een kerk te zoeken. (Ik en anderen met mij vielen bijna altijd in slaap tijdens die saaie preken.)


Die buitenlandse preken kunnen voorkomen ja, dan is er een dienst van een anderstalige gemeenschap. 99% van de diensten in Nederland zijn echter in het Nederlands.

Je hebt goede en slechte prekers, die heb je overal, bij islamiten, protestanten en Katholieken. Katholieken hebben trouwens meestal niet als te lange preken ;) en er zijn een aantal heel getalenteerde priesters/bisschoppen.

Maja, dat jij in slaap viel is gebrek aan interesse, niet de moeite doen om te luisteren. De man kan wel saai klinken soms is de boodschap alles behalve saai (omgekeerd bestaat natuurlijk ook).

Dus ik herhaal het advies: ga eens naar een kerk (natuurlijk wel een Katholieke ;))


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 14 juni 2006 om 05:13
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Asalaam Aleikum zuster,


Neem haar eens een keer mee naar de moskee om samen te gaan
bidden of bezoek samen eens een lezing. In Moskee Hidjra in Rotterdam
wordt de vrijdagspreek om de twee weken in het Nederlands gedaan. Heel
erg leuk en erg leerzaam. Al is het alleen maar om te kijken en om te
luisteren.


Salaam.

Of ga eens met haar naar de kerk; daar
wordt altijd in het nederlands gepreekt
Nee hoor...ik
ben ook in kerken geweest waar in het engels, ghanees,�nederlands en
moluks werd gepredikt.�Ik heb bovendien niks meer�in een kerk te
zoeken. (Ik en anderen met mij�vielen bijna�altijd in slaap tijdens die saaie
preken.)


Rahil,
dan waren dat preken die niet over het levende Woord gingen... ik kan je
wel een paar adressen noemen waar je tijdens de preek met gespitste
oren op het puntje van je stoel gaat zitten en je hart vol stroomt met
Gods liefde.


-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 14 juni 2006 om 05:20
en dat is al-masjid

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: muslima5
Geplaatst op: 14 juni 2006 om 05:27

dag postoentacost

in een moskee kan je ook Gods Liefde voelen in je hart..echt waar. en niet alleen in een moskee. maar ook als je bidt en de koran en overleveringen leest. heel veel liefde. Allah is de Liefdevolle, Barmhartige..dus de zuster hoeft zich geen zorgen te maken. Allah swt is bij haar en leidt haar en houdt van haar.

gr

 



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 14 juni 2006 om 05:28

Thanxs voor het aanbod postpentacapost,

Maar zoals mijn zuster Taqwaa al zei is die plaats voor mij de moskee waar ik de liefde van God het meest intens ervaar. Zelfs mijn broertje die nu (nog) christen is belt me steeds vaker op of hij met me mee mag gaan naar de moskee omdat hij de preken zo prachtig vind.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: *yousra*
Geplaatst op: 15 juni 2006 om 10:34
hey ik wil effe raad om iets anders die vriendin heeft nog een probleem.ze heeft ruzie met de hele klas en ze denken dat ze over hen heeft geroddeld en nu heeft ze bijna niejmand meer wat moet ze doen met hun prAten ? graag zou ik hier antwoord op willen hebben


Geplaatst door: *yousra*
Geplaatst op: 15 juni 2006 om 11:36
ik vraag zeker teveel


Geplaatst door: 92Chick
Geplaatst op: 15 juni 2006 om 12:41
Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

Ze moet dua doen en op Allah vertrouwen, dan moet ze het gesprek met ze voeren.
(Jij kan ook dua voor haar doen heah :P )
Ze moet eerst zeggen dat ze n��t over ze heeft geroddelt (ik neem aan dat dat zo is).
Ze kan als ze wilt ook als argument gebruiken dat ze niet heeft geroddelt, omdat dat verboden is in islam :P (:
En ze moet vragen wat ze volgens haar klas heeft gezegt.
Misschien heeft ze onbewust wat gezegd, dat haar klas opvat als roddelen

AllahHafiz

-------------
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3


Geplaatst door: *yousra*
Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:54
ze heeft ruzie met een meisje.iedreen gelooft haar ik weet niej waarom ze kan de waarheid zo goed omdraaien .ze moedigt iedereen aan om wat te doen terwijl zij op haar luie stoel zit en weetje wat ik raaar vind als zij de salaat vericht woredt haar dag alleeen maar slechter en wanneer ze dat niet doet gaat het juist goed 


Geplaatst door: *yousra*
Geplaatst op: 16 juni 2006 om 06:56
van die salaat bedoel ik mijn vriendin he




Geplaatst door: 92Chick
Geplaatst op: 17 juni 2006 om 07:44

Assalaamualeykum Warahmattullah Wabarakatohu

dat kan wel.. mijn moeder vertelde, dat als je pijn hebt, dat je zonden dan [beetje bij beetje?] worden vergeven.
en met pijn wordt bedoelt: op welke manier dan ook!
als je ziek bent, als iemand je heeft geslagen ofzo, als iemand is overleden enz.

Moge Allah swt me vergeven als ik het mis heb of verkeerd heb verteld.

AllahHafiz



-------------
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3


Geplaatst door: *yousra*
Geplaatst op: 23 juni 2006 om 08:13
dus als je pijn lijdt betekent dat je vergeven wordt ahaa  helaas snap ik die effe niej


Geplaatst door: 92Chick
Geplaatst op: 25 juni 2006 om 06:29

KAFFARAH (boetedoening)

De profeet saws zei: ,,Geen moslim lijdt aan iets, zoals aan een prik van een doorn of erger, of Allah wist daardoor zonden van hem uit, en zijn zonden vallen van hem af zoals bladeren van bomen op de grond vallen."
(Overgeleverd door: Boecharie, Muslim)

Ibn Mas'oed zei:
,,Ik bezocht de Profeet en Hij had koorts. Terwijl ik Hem met mijn hand aanraakte zei ik: "Boodschapper van Allah, u hebt hele hoge koorts." De Profeet van Allah antwoordde:",,Inderdaad, mijn koorts is zo hoog als die van twee van jullie". Ik vroeg: ,,Is dat omdat jij een dubbele beloning ontvangt?" Hij zei: ,,Dat is zo. Geen moslim lijdt aan iets, zoals aan de prik van een doorn of iets erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit. En zijn zonden vallen van hem weg zoals de bladeren van een boom op de grond vallen." "
(Overgeleverd door: Boecharie, Muslim)

Bron: Hadieth vertaling "WAARDE VAN ONZE DADEN" Door: Abdul Haqq



-------------
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 25 juni 2006 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door *yousra*

dus als je pijn lijdt betekent dat je vergeven wordt ahaa  helaas snap ik die effe niej
Een straf op aarde begaan wordt in de hemel kwijt gescholden,las ik in de Koran.Misschien vind je daar je antwoord.


Geplaatst door: Bonifatius
Geplaatst op: 25 juni 2006 om 15:33
In eerste instantie geplaatst door 92Chick

Assalaamualeykum Warahmattullah Wabarakatohu

dat kan wel.. mijn moeder vertelde, dat als je pijn hebt, dat je zonden dan [beetje bij beetje?] worden vergeven.
en met pijn wordt bedoelt: op welke manier dan ook!
als je ziek bent, als iemand je heeft geslagen ofzo, als iemand is overleden enz.

Moge Allah swt me vergeven als ik het mis heb of verkeerd heb verteld.

AllahHafiz



Ik als Katholiek zeg dan dat je die pijn wel moet opdragen aan God. Je moet die pijn dan bewust voor God en als straf voor zonden heldhaftig dragen. Je kan zelfs God danken voor de pijn.


Geplaatst door: *yousra*
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 16:50
bedankt bvoor jullie reacties

zij heeft met hun gepraat ja maar helaas zeiden die meiden dat er te veel is gebeurt terwijl er juist niets is gebeurt wolaah ma ik snap die meiden ze doe egt dom hoor vind ik


Geplaatst door: Fireworks
Geplaatst op: 19 juli 2006 om 12:23

Ik heb hier nogal wat over de hel gelezen.

Nu ben ik wel een beetje bang, maar nu vraag ik mij ook af:

Als men Muslim wordt, omdat men niet naar de hel wil gaan, is dat dan een voldoende goede motivatie?  of is dat een domme vraag



Geplaatst door: 92Chick
Geplaatst op: 26 juli 2006 om 00:01
In eerste instantie geplaatst door Fireworks

Ik heb hier nogal wat over de hel gelezen.

Nu ben ik wel een beetje bang, maar nu vraag ik mij ook af:

Als men Muslim wordt, omdat men niet naar de hel wil gaan, is dat dan een voldoende goede motivatie?  of is dat een domme vraag



Allereerst: geen enkele vraag is dom ;)

Verder: Volgens mij is het wel genoeg motivatie, want:
Andere religi�n zeggen ook dat men van het hellevuur geredt kan worden door bepaalde handelingen uit te voeren die bij die geloofsovertuiging hoort/horen. Maar als diegene ervoor kiest om Moslim te worden, is diegene ervan overtuigd dat Islam hem/haar van de hel kan redden. Het kan zijn dat een moslim(a) een ongelovige heeft verteld over de gevolgen etc. en dat diegene daarom moslim wilt worden. Dan is hij/zij er t�ch van overtuigd dat het Islam is die hem/haar redt.
Dus: Ja, de motivatie is genoeg.
MAAR(!!) het is w�l verkeerd om alleen in angst te leven, men moet wel herinneren dat Allah swt Barmhartig en Vergevingsgezind is en dat men altijd bij Allah swt terecht kan.

(Lees "La hauwla wala quwatta ilah bilah" [3x?] en daarna: Voor redding is de toevlucht alleen bij Allah)

Hopelijk is dat een antwoord op je vraag? :)



-------------
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 26 juli 2006 om 02:27

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius



Achjah, ik geloof dat ik uiteindelijk in de hemel kom, ik zal alleen wel via het vagevuur moeten.

Welnee; 10 Weesgegroetjes en 25 Onze Vaders en het komt weer helemaal goed. En anders kun je het altijd proberen met een aflaatbrief van de paus. Dat kost je wel wat, maar voor de eeuwige gelukzaligheid moet je wat over hebben.

Groetjes.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: aadtos
Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 18:26

h� vriendjes en vriendinnetjes,

ik geloof niet dat er een hemel en hel bestaat. ik geloof dat god een definitie van iets heel anders is. Ik geloof ook niet in goed en slecht als basisprincipes. Zo zijn er nog meer dingen waar ik in geloof. Enkele dingen weet ik zeker:

1. het is nooit bewezen dat de hemel of hel er zo ie zo zijn, je moet dus geloven dat er een hemel en hel is. Iemand die niet gelooft kun je nooit veroordelen op zijn geloof (waar de islam en sommige moslims insinuaties maken) aangezien je zelf niet in staat bent om te bewijzen dat jij het bij het rechte eind hebt; anders zou je niet eens kunnen zeggen: Ik geloof... of mijn geloof is... geloven is iets anders dan weten!

2. het is nooit bewezen wat de juiste godsdienst is; feitelijk gezien zijn er een aantal mensen die verkondigen dat ze weten hoe het moet. feitelijk verkondigen ze vaak hetzelfde.

3. iedereen heeft het recht om te geloven waarin ze willen geloven. ik vind ook dat de situatie voor die keuzes vrij moet worden gemaakt zodat kinderen ongekleurd een beslissing kunnen maken. (zie dat in de vorm van openbare gemengde basisscholen, middelbare scholen, hogere scholen en universiteiten)

al dan nu:

A: Het is onbewezen dat de moeder naar de hel gaat. De voorwaarden om naar de hel te gaan verschillen per geloof. Zoals ik al eerder aangaf is er veel onduidelijkheid over; in feite is er maar weinig bewezen. Het is dus onzeker of de moeder, vader of dochter naar de hel gaan!

B: Het meisje zal best mogen bidden. Ik weet niks over haar leeftijd maar er mag wel verondersteld worden dat de moeder de voogdij over haar kind heeft. Ze zal misschien een opvoedkundige reden hebben om haar kind niet te laten bidden. Alhoewel ik het verbieden van dingen geen goede optie vind (je werkt juist situaties in de hand) zou ik het ook niet fijn vinden als mijn kinderen zich zo zouden gaan verdiepen in de islam. Ik neem aan dat de pubertijd nog niet over is en de moeder enige moeilijkheden verwacht. Niet vreemd als ik hier sommige reacties van u mag lezen.

C: (@92chick) Er kan niet verondersteld worden dat er iets "verkeerds" wordt gedaan. Goede, slechte, verkeerde dingen etc. zijn zaken die verschillen per cultuur. In de cultuur van het meisje d'r ouders is het dus juist verkeerd om te bidden tot de islam. In feite is iets altijd verkeerd wanneer men iets verkeerds noemt zonder een duidelijke bedreiging. Dat is juist het creeeren van bedreigingen en onbegrip. Misschien zal er juist een tussenoplossing moeten worden gezocht in plaats van een directe confrontatie: en dat is nou waar de meeste moslims eindelijk een keer een andere kant kunnen laten zien...

D: (@ peterpan, bonifatius en murat) onbegrip in al zijn schoonheid!?

E: (@ rahil amin) ja laten we de dochter vervreemden van haar ouders... zorgen dat ze afhankelijk wordt van vreemdelingen... door het doen van dingen achter de ouders' rug om ben je in dit geval niet veel beter dan de eerste beste loverboy die meisjes gevangen zet achter een raam met een rood licht... in dit geval zetten jullie haar psychisch gevangen tussen vreemden. (@*yousra*) ik vind het dus een slechte tip... in jullie blindheid van eigen gelijk ga je vreemde ongewenste situaties creeeren... misschien is dit waar de moeder het meest bang voor is... ik denk dat open kaart spelen het beste is in dit soort situaties!

F: (@ruud) een straf wordt je in de islam alleen zogenaamd kwijtgescholden als je onwetend bent. dat is ze in dit geval niet dus ze wordt niet vergeven. ze kan altijd nog beginnen bij een bar die ik in de hel ga openen want ik verwacht wat publiek daaral...

G: (@ 92chick again) Wat je zegt over je eigen religie ten opzichte van die van anderen klopt. Het laatste van allah is geen feit. Niemand kan allah of god of hoe je het ook wilt noemen voorzien. Ik heb nog geen toekomstmachine gezien die door mensen te gebruiken is ;). Het is iets waarvan je denkt dat het zo is!

zo en dat was mijn visie... good luck with it...

gr. Aadtos

 



Geplaatst door: Bonifatius
Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 11:00
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius



Achjah, ik geloof dat ik uiteindelijk in de hemel kom, ik zal alleen wel via het vagevuur moeten.

Welnee; 10 Weesgegroetjes en 25 Onze Vaders en het komt weer helemaal goed. En anders kun je het altijd proberen met een aflaatbrief van de paus. Dat kost je wel wat, maar voor de eeuwige gelukzaligheid moet je wat over hebben.

Groetjes.



Beetje een krom beeld heb je wel hoor. Die penitentie van Wees gegroetjes en Onze Vaders kan je krijgen na een biecht, die biecht hersteld jou relatie met God wel, maar boete voor je fouten moet je nog steeds, dus je bent niet vrij van het Vagevuur. Aflaten kopen of even halen bestaat gelukkig niet meer. Je leest nog weleens dat de Paus een volle of halve aflaat geeft als je iets doet (bijvoorbeeld gaf hij er ��n als je de WJD in Keulen bezocht of bij een bepaald zaligverklaringsproces was) aan deze eis hangen echter nog anderen eisen vast die standaard (Biechten, bepaalde gebeden, H.Mis, etc.) zijn en als je daar niet aan voldoet krijg je niks. Sowiezo zal je geen briefje krijgen om in te lijsten, het is meer het weten dat je het hebt gekregen omdat je je bijzonder hebt ingezet voor God en Kerk.

Jezelf vrijkopen van straffen in het vagevuur kan je maar op een manier doen en dat is uitzonderlijk goed leven volgens de regels die God ons heeft gegeven. De personen die dat deden en konden zijn heilig geworden, en zelfs die hebben hun misstappen begaan (zie bijvoorbeeld de H.Augustinus die eerst een leven leidde dat de gemiddelde Nederlander nu leidt). De enige zonder misstappen zijn Jezus en Maria, dat zijn ook de enige die hebben geleeft zonder de erfzonde in zich te dragen.


Geplaatst door: Bonifatius
Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 11:08
In eerste instantie geplaatst door aadtos

D: (@ peterpan, bonifatius en murat) onbegrip in al zijn schoonheid!?



Dat kunnen wij ook van jou zeggen


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 06 augustus 2006 om 05:20

salaam aleykoum,

Ik hoorde laatst bij de lezing verheven ambitie van aboe ismail dat men om de hoogste graad moet vragen dus je moet Allah het allerhoogste vragen,

ik zelf ben meer geneigd om te zeggen Vergeef mij en ik ben al blij als ik het vuur later niet zal aanraken en in de laagste plaats van het paradijs ben(vanwege mijn zonden tekortkoningen enz),maar het is dus kennelijk aangeraden om het allerhoogste te vragen.

Mag Allah ons geven wat we willen en verdienen inshaAllah.

Wat is jullie streven?

Velen streven naar het paradijs,maar sommigen wordne bedrogen door de versieringen van deze wereld,vrouwen tvs leuke dingen leuke kleren autos enz,

wees tevreden met weinig en Allah zal je meer geven hier op aarde of later



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: nefertiti
Geplaatst op: 06 augustus 2006 om 06:20

Salaam aleikom,

Je moet niet de vergissing maken dat rijkdom een schande is. Er is niets mis mee om kleding, auto's, juwelen e.d. te bezitten. Volgens mij maken veel moslims te fout om alles letterlijk, al of niet met oogkleppen op, te nemen.

Het gaat er niet om wat je hebt maar hoe je ermee omgaat!  Simpelweg, de aardse geneugten heeft God ons gegeven maar de werkelijkheid is hoe je ermee omgaat. Per slot van rekening zijn de geneugten niet het werkelijk geluk. Het geluk zit van binnen.

Een mens is maar een mens en wordt bedrogen door zoveel dingen en gaat in zijn leven regelmatig de fout in. Zonder kwaad geen goed. Dat hoeft per defenitie niet de aardse geneugten te zijn. Ben je mal? Als je je hele leven bezig bent om puntjes te sparen voor het hiernamaals en bang te zijn voor het vuur dan mis je het leven dat God aan je heeft gegeven dus leer je helemaal niets!

Mijn streven is leven in het hedendaagse. Met volle teugen te leren van alles om me heen. Om echt gelukkig te zijn, moet je dus de bereidheid hebben om werkelijk alles onder ogen te zien wat er in je leeft, de mooie en de lelijke kanten. En niets verbloemen maar vernoemen zoals het is. En dat alles vanuit de religie die ons genoeg vrijheid geeft  om dergelijke dingen te leren. Maar goed, we zijn allemaal anders. El hamdu allah.

Salaam Nefertiti



Geplaatst door: Assur
Geplaatst op: 06 augustus 2006 om 06:52

Bescheidenheid tonen is een van de mooiste uitdrukkingen van een hogere waarde.
Dit geld ook voor je bezit. Hoeveel bezittingen je ook hebt (of denkt te hebben) het tonen van bescheidenheid is altijd schoner, dan het bezitten van de schoonste auto of de schoonste juwelen. Rijkdom kan een geschenk zijn, maar ook een last, armoede is een last, maar kan ook rijkdom zijn. Tijdens mijn rondreis in Egypte ben ik zeer arme mensen tegengekomen. Arm in materi�le zin welteverstaan, geestelijk absoluut niet. Het is maar net waar je hart mee gevuld is.

Met vriendelijke groet,

Assur


 



-------------
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Geplaatst door: bintoe_lislam
Geplaatst op: 06 augustus 2006 om 09:00

 

de arme is niet die weinig bezit...maar de arme is die meer vraagt



-------------
Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"



Druk de pagina | Sluit venster