Druk de pagina | Sluit venster

geen intolerantie in geloof?

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam Algemeen
Forum beschrijving: Algemene zaken over de Islaam
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=6995
Gedrukt op: 04 mei 2024 om 14:13


Onderwerp: geen intolerantie in geloof?
Geplaatst door: Peter Pan
Onderwerp: geen intolerantie in geloof?
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 03:30

Er zijn nog zoveel voorbeelden aan te geven dat geloof, welk geloof dan ook, zo onmenselijk intolerant kan zijn. 'Gelovigen' die, met God onder hun arm, zich het recht aanmeten, een ander zijn/haar wil op te leggen.

Taliban start giving forced hair-cuts

By Tim Johnston

KABUL, Nov 4, 1998 (Reuters) - The Taliban have started forcibly cutting hair in Kabul in their drive to turn Afghanistan into the world's purest Islamic state.

"We are cutting hair that hangs over the forehead because when you pray it gets in the way of your forehead touching the ground; the devil stands between you and God,'' Maulawi Abdul Rashid Darkasti of the Taliban's religious police told reporters.

Darkasti, armed with a pair of scissors, stood at a roundabout on Tuesday amid piles of severed forelocks.

He stopped buses and cyclists, removing people's hats to check if anyone was hiding offensive amounts of hair.

``We have cut the hair of 56 people already today,'' Darkasti said, his voice ringing with enthusiasm.

He is the head of the religious police -- formally known as the Department for Promoting Virtue and Preventing Vice -- in southwestern Kabul.

Hirsuteness is a major issue in the Taliban's crusade to impose their strict interpretation of Islamic law.

Civil servants have lost their jobs after being judged guilty of trimming their beards.

An official decree bans ``English and American haircuts,'' although the definition of what constitutes an English or American haircut remains fuzzy.

Walging is moeilijk te onderdrukken.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)



Antwoorden:
Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 04:04

Tuurlijk is er intolerantie in geloof ..

maar ligt die intolerantie in het gelovig zijn of in het fanatisme?

ook in christendom is er v��l intolerantie .. (jaja nog steeds) maar nie iedere christen is intolerant ..idem met islam lijkt mij.

xxx,

stampertje



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 04:22

Een werkelijk Godsvruchtig mens zal een ander NOOIT dwingen.

Volgende artikel gaat over een opvanghuis van moslims die homo zijn. Een combinatie die dodelijk kan zijn. Maar dwang? Nee hoor, in geloof is geen dwang.

In Amsterdam komt binnenkort een opvanghuis voor jonge homoseksuele moslims. Het zal plaats bieden aan 12 jongeren tussen de 14 en 25 jaar die op de vlucht zijn voor familie. Het huis komt op ��n (of meerdere) geheime locaties.

Volgens de initiatiefnemers is de noodzaak voor meer permanente opvang van jonge moslimhomo's groot. In Amsterdam zouden nu al minimaal 25 van dit soort jongeren zeer dringend onderdak nodig hebben. Jaarlijks worden in de stad tientallen jonge islamitische homo's vanwege hun geaardheid lichamelijk en/of geestelijk mishandeld door mensen uit hun naaste omgeving. Op het moment dat ze het huis uit worden gezet, is de familie-eer gered.

Het project, dat de naam Al Amine al Amin (Veilige Haven) draagt, is een initiatief van het Amsterdams Centrum Buitenlanders (ACB), de Schorer Stichting en het COC Amsterdam. Het opvanghuis zal worden geleid door opvangstichting HVO-Querido.

Als er in geloof geen dwang is, dan lijkt het me voor de hand liggen dat imams en moskeebesturen zorgen voor opvang.

Zal dat haalbaar zijn of leven ook zij met deze leugen?

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 04:44

verwacht je dat van vaticaan ook ?

want strikt katholiek geloof is even homofoob hoor



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 04:49

Maak je geen zorgen, mijn geloof (ik ben katholiek) bekritiseer ik met even veel verve.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 05:12

:)

was maar vraagje ..

 



Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 05:16

Hi Peter Pan,

 

Maak je geen zorgen, mijn geloof (ik ben katholiek) bekritiseer ik met even veel verve.

 

Ik zie je anders niet echt topics openen met bekritiserende artikels over het Christendom.

 

Of ligt dat maar aan mij? Zal ik ze over het hoofd hebben gezien?

Groetjes,


Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 06:55

Leg de kritiek daar neer waar die hoort. Kritiek op de islam hoort hier thuis.  Dat moslims/moslima's daar niet mee op kunnen gaan zegt veel over de gosdienst danwel de moslim/moslima en geeft slechts een bevestiging van mijn onderwerp.

Daarnaast wil ik  je toch even wijzen op mijn inbreng van o.a het artikel "Omdat God bestaat is alles toegestaan". Lijkt me niet mals, ook niet naar het christendom.

Wil je meer voorbeelden, lees mijn mails.

groet,

PP

 

 

.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 08:09

Leg de kritiek daar neer waar die hoort. Kritiek op de islam hoort hier thuis.  Dat moslims/moslima's daar niet mee op kunnen gaan zegt veel over de gosdienst danwel de moslim/moslima en geeft slechts een bevestiging van mijn onderwerp.

Ik voel me helemaal niet verantwoordelijk om te reageren op jouw kritiek. Je komt bij mij niet echt meer geloofwaardig over met al die stukjes. Het enige wat jij doet is wat stukken zoeken die de Islaam bekritiseren en dan ga je aan het werk. Kopieren en klappen. Als je nou een normale discussie zou willen voeren dan zou ik nog de moeite willen nemen om al je stukken te lezen en proberen overal op in te gaan maar bij jou lijkt dat niet echt geval. Of je reacties krijgt of niet, je blijft maar doorgaan.

(En denk ik niet dat ik niet tegen kritiek kan, dat kan ik wel.) Dus volgens jouw beredering (zie hieronder: ) zegt dat dan al veel over mijzelf als moslima en over mijn geloof. (In positieve zin.)

Dat moslims/moslima's daar niet mee op kunnen gaan zegt veel over de gosdienst danwel de moslim/moslima

 

Wil je meer voorbeelden, lees mijn mails.

Ik heb geen toegang tot jouw mailbox.

Groetjes,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 12 juli 2006 om 08:55

Na dit tussendoortje terug naar het onderwerp. De islam die in de praktijk gebracht werd en wordt.

De theorie geeft aan dat er in geloof geen dwang is. De praktijk wijst heel anders uit. Leugens, leugens en leugens.

Getuigenis Takoosh Hovsepian

Haat tegen haar vijanden heeft ze niet meer - Takoosh Hovsepian, de echtgenote van een in 1994 omgebrachte Iraanse voorganger: �Ik heb op Gods school de les geleerd je vijanden lief te hebben.�

Als tiener bad Takoosh of ze met een predikant zou mogen trouwen, om zo haar leven in dienst van God te kunnen besteden. Haar wens werd vervuld, maar de weg zou niet gemakkelijk worden. Haar man, ds. Hovsepian, was 48 jaar oud toen hij op een dag werd vermist. Na twaalf angstige dagen bleek hij op last van de Iraanse overheid te zijn omgebracht. Rond die tijd werden ook vier andere Iraanse voorgangers op lafhartige wijze om het leven gebracht. Ze weigerden de Iraanse regeringsverklaring te ondertekenen om geen evangelisatie onder moslims te bedrijven.

Takoosh werkte in de beginjaren van hun huwelijk twaalf jaar lang met haar man in het noorden van Iran, in de stad Gorgan. �Het was heel moeilijk voor ons om daar te beginnen met evangelisatiewerk�, zegt ze. �We werden door fanatieke moslims tegengewerkt. Soms gingen de ruiten aan diggelen. Een andere keer kregen we dreigbrieven dat ze ons zouden doden. Moslims kwamen in de kerk, niet om te luisteren, maar om te infiltreren. We leerden daar hoe je op God, en op Hem alleen, moet en mag vertrouwen.�

In Iran is 98 procent van de bevolking (55 miljoen mensen) moslim. Vooral na de Iraanse Revolutie zijn de problemen voor christenen steeds groter geworden, zegt Takoosh. �Tijdens de revolutie dreigden honderden mensen de kerken te zullen verbranden, wat gelukkig niet is gebeurd. De islamitische regering wil niet dat moslims naar de kerk gaan. Evangelisatie bedrijven onder hen is verboden.�

Ds. Hovsepian vervulde belangrijke functies in de Iraanse kerk. Hij was algemeen secretaris van de Assemblies of God en voorzitter van de Raad van Protestantse Predikanten. Bij diverse gelegenheden sprak hij uit bereid te zijn tot het uiterste te gaan voor zijn geloof en voor de kerk. Zijn vrouw blikt terug. �Haik zei telkens: We hoeven niet bang te zijn. We moeten op God vertrouwen. Maar ik was in mijn hart wel bang. Haik was vol liefde voor mensen, ook voor zijn moslimnaasten. Ze waren welkom in de kerk; ze wisten dat hij hen in moeilijke tijden hielp.�

De Iraanse voorganger opereerde in Iran op het scherp van de snede. Toen hij een verklaring over schendingen van de godsdienstvrijheid wereldkundig maakte, wist hij dat dit zijn dood kon betekenen. De dag dat Haik vertrok om een vriend van het vliegveld te halen, en niet meer terugkeerde, staat gegrift in het geheugen van de weduwe en haar kinderen. �We wisten niet waar hij was. Had hij een ongeluk gehad? Lag hij in het ziekenhuis? We wisten wel dat de regering hem niet mocht. Dagenlang hebben we hopeloos gezocht.� De oudste zoon, Joseph, kreeg op het politiebureau alleen een foto van zijn vader te zien. Volgens de politie was het lichaam van ds. Hovsepian in een steegje in Teheran gevonden.

Takoosh: �Ik had alleen maar haat in mijn hart, haat voor mijn vijanden die Haik hadden vermoord. Ik k�n hen niet vergeven. Ik bad met mijn lippen: God, geef me de kracht om te vergeven, en voordat ik bad, zag ik in mijn verbeelding mezelf met modder naar hen gooien. Toen is er een wonder gebeurd. God leerde me hoe ik mijn vijanden kon vergeven. Toen bad ik niet meer alleen met mijn lippen, maar vanuit de diepte van mijn hart. Ik had nu geleerd niet alleen op God te vertrouwen en op Hem te leunen, maar ook hoe je je vijanden kunt vergeven. De laatste les die ik op deze praktische school leerde, was hoe je God, zelfs in uiterst moeilijke omstandigheden, kunt prijzen - prijzen omdat altijd alles, wat er ook gebeurt, onder Zijn bestuur valt.�

Takoosh ontving honderden brieven en kaarten vanuit heel de wereld, ter ondersteuning in de lijdensweg. �Sommigen ondertekenden zelfs een brief met druppels eigen bloed. Elke kaart nam iets van mijn pijn weg.�

De Iraanse christin verwachtte niet dat na deze gebeurtenis de kerk nog zou groeien. �Ik dacht dat er niemand meer zou komen. Maar het tegenovergestelde bleek waar. Kort na de dood van mijn man werd een aantal moslims op wonderlijke wijze bekeerd. Bij die bekering speelden dromen een belangrijke rol.�

Haar zoon noemt een voorbeeld. �Er was een moslim die nooit van Jezus had gehoord. In een droom zag hij dat er een man naast hem kwam lopen. Het was mijn vader. Al wandelend naderden ze een brede en aantrekkelijke poort, en een smalle, nauwe. Zelf ging hij door de brede, mijn vader ging door de smalle. Toen de moslim vroeg waarom hij niet de fraaie poort nam, legde mijn vader uit dat het je na die smalle poort beter vergaat, omdat Jezus daar is. Korte tijd later liep de man op de begraafplaats en zag de foto van mijn vader. Zo kwam deze man tot inkeer.�



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 02:46

Jammer dat weinig moslims de moed hebben om kritische tekijken naar de praktische invulling van hun geloof. Jammer dat moslims de moed niet  hebben kritiek te hebben op hun samenleving. Jammer dat alle zichzelf aangedane ellende onder de mat geveegd wordt. Jammer dat alle ellende de schuld is van Joden,  Amerikanen, de Westerse levensstijl. Liever leven met leugens en ontekkeningen dan in de spiegel kijken om te zien wat er niet deugd.

En daarmee sterft de schoonheid van de islam.

Zijn we gek geworden? - Ulla Berkewicz

Fundamentalisten hebben vijanden nodig. Dat is een centrale gedachte in het essay Zijn we g�k geworden van de Duitse schrijftser Ulla Berk�wicz. Het is een bijzonder harde en schokkende analyse van het hedendaagse fundamentalisme dat opgang maakt binnen de wereld van de drie monothe�stische godsdiensten. De wereld globaliseert, of we dat nu leuk vinden of niet, maar sinds 11 september 2001 zijn de wegen naar de toekomst uiteen gegaan. De profeten van het �ware� geloof hebben opnieuw de macht in handen en sturen de gelovigen in de frontlinie. Berk�wicz wijst in haar tekst op de overeenkomsten die er bestaan in de wereldbeelden die voortkwamen uit christelijke, islamitische en joodse wortels en hoe we daar een consistente lijn voor de toekomst uit kunnen putten. Heel duidelijk is die lijn niet, en meermaals verwijst de auteur zelf naar het mogelijke kwaad dat voortvloeit uit een godsdienst en vergelijkt die met de opkomst van het nazisme in de vorige eeuw.

�Ieder houvast is weg, we tasten in een grenzeloze leegte�, zo begint Ulla Berk�wicz. Daarbij verwijst ze naar het wegvallen van �Duitse� woorden als ethos, moraal, waarde, eer, deemoed, genade en medeleven die zouden verloren gegaan zijn door �de westelijke wereld, door het imperium americanum�. Het is een eenzijdige, bekritiseerbare introductie tot het vergelijkend onderzoek naar fanatisme dat ze op het oog heeft, alhoewel er een grond van waarheid zit in het feit dat zoveel mensen nog leven in extreme armoede. �Fundamentalisme gedijt in crisistijden, in tijden van desori�ntatie en ontworteling� schrijft ze, en dat klopt in de mate dat mensen geen enkel perspectief meer hebben. Mensen zonder enig perspectief zijn immers tot alles in staat en leveren zich in deze nochtans moderne tijden massaal over aan de heilige strijders. �De godsdienststrijders bewapenen zich�, zo schrijft Berk�wicz en de vrees bestaat dat ze gelijk heeft. Maar of het hierbij gaat om mensen die arm zijn of zonder perspectief leven, valt te betwijfelen. In de Verenigde Staten zijn de godsdienstfanaten niet arm, in Isra�l gaat het vaak om welstellende radicale joden die koste wat het kost nieuwe nederzettingen willen bouwen in Palestijns gebied, en Osama Bin Laden komt net als vele andere terroristen uit een rijke familie. Dat neemt niet weg dat ze onder de armen en perspectieflozen vlot aanhang kunnen winnen met hun radicale oplossingen die stoelen op heilige teksten.

In een eerste deel fileert Ulla Berk�wicz met een scherp mes het fundamentalisme in de islam. Vooral vrouwen moeten lijdzaam ondergaan hoe de Koran wordt uitgelegd ten voordele van de man. We moeten niet verwonderd zijn over het feit dat zovele moslimvrouwen zich opnieuw sluieren. Deze �Bruiden van Allah� zijn het resultaat van een goed georganiseerde Heilige Oorlog tegen het Westen. Berk�wicz verwijt de mannelijke moslims � net als Nahed Selim � een �radicale, verdraaide, kortzichtige interpretatie van de koran� waarbij al wie een wapen hanteert tegen de vijanden van het geloof moet toeslaan en zich aldus een plaats zou veroveren in de hemel. Evengoed verwijt ze de westerse landen blind te zijn geweest voor de gestage opbouw van een door Iran ge�nspireerd en gefinancierd fundamentalistisch netwerk in Europa. De auteur begrijpt niet hoe de westerse geheime diensten dit gevaar voor de democratie niet hadden zien aankomen. Berk�wicz haalt fel uit naar de politieke islam die volgens haar steeds geleid heeft tot terreur. Hierbij verwijst ze naar de traditie van de Assassijnen die de moord op ongelovigen als een religieuze plicht zagen en tegelijk als een politiek middel. Ze verwijst ook naar de Sabilyoun, een islamitische sekte op de Filippijnen die tot vandaag ongelovigen vermoorden.

Niet alleen in de islam floreert het fundamentalisme. Dat is momenteel ook het geval in het jodendom. Ze verwijst hiervoor naar de voortdurende ondermijning van elk vredesproces in het Midden Oosten door radicale joden. Ze heeft het daarbij over de �joodse gekken met de thora in de ene en het semi-automatische geweer in de andere hand�. Het gaat om groepen als de ultra-orthodoxe Haredim, de radicaal religieuze Gush Emunim en de opvolgers van de Irgoen, de door Begin aangevoerde joodse verzetsorganisatie na de Tweede Wereldoorlog. Het joods fundamentalisme ontstond in de jaren veertig toen joodse kolonisten Arabische markten bestormden en iedereen wegjoegen omdat �zij� aanspraak konden maken op de heilige grond. Het joods fundamentalisme vloeide voort uit de Tweede Wereldoorlog en het besef dat buiten Isra�l niemand de joden zou beschermen. Het was de bloeitijd voor de Haganah, de zelfverdediging. Ze werden gedreven door �de angst vernietigd te worden, de angst zich net zo af te laten slachten als ouders, grootouders, overgrootouders in Duitse concentratiekampen, aan Russische graven�. De joden bleven waakzaam, al was het maar omdat de hoogste leider van de Egyptische Moslimbroederschap stelde dat geen enkele jood onschuldig is en dat alle joden moeten worden gedood. Vandaar de afkeer van Isra�l voor de Hezbollah en Hamas die de Duitsers bewonderden om de Holocaust. Maar Isra�l raakte zelf in shock toen hun president Rabin werd doodgeschoten door een nationaal-religieuze man, een joodse fundamentalist.

Tot vandaag zien veel Arabieren in de Isra�li�rs een soort nieuwe kolonisten en omgekeerd zien Isra�li�rs in de Arabieren een re�ncarnatie van de nazi�s. Het gevolg is dat de extremen aan beide kanten elke (poging tot) vrede aan flarden schieten. Berk�wicz verwijst hiervoor naar een oude uitspraak van een rabbi die stelde: �Je bent gedood omdat je hebt gedood, maar zij die jou gedood hebben zullen gedood worden�. Het lijkt wel het perpetuum mobile van de haat en de wraak. Maar het gaat niet enkel om een strijd tussen islamisten en joden. Sinds enkele jaren ontwaren we ook een groeiend fanatisme onder de christenen in de Verenigde Staten die zich afzetten tegen het seculiere humanisme. Het begrip �fundamentalist� komt trouwens voort uit de protestantse lekengeschiedenis van Amerika waarbij lekenpredikanten boeken uitgaven onder de titel The Fundamentals: A Testimony to the Truth. De auteur verwijst ook naar hedendaagse predikanten die voor miljoenen kijkers pleiten voor etnische apartheid en sociale tweedracht. Onmiddellijk na de aanslagen van 11 september verkondigde ��n van hen, Jerry Falwell, dat Amerika niet anders verdiend had omdat het abortus toelaat, homo�s rechten geeft en het schoolgebed heeft afgeschaft.

Het sterkste deel in dit essay is ongetwijfeld de aanklacht van de auteur tegen de groeiende kloof tussen rijk en arm. �Terwijl kinderen van rijke gezinnen onder politiebewaking naar de universiteit van Yale gaan, kunnen de armen van die stad niet langer de wetten van deze wereld respecteren�. De kloof tussen de �haves� en �haves-not� groeit en dat zal zich op een dag wreken. Het is een situatie die in deze geglobaliseerde wereld van toepassing is op de ganse wereld. Hiermee sluit ze aan bij de stelling van Benjamin Barber die in zijn boek Jihad vs McWorld schreef dat geen enkele natie nog onbekommerd van overvloed en welvaart zal kunnen genieten zolang andere naties daar ook geen kans toe krijgen. �Ook het lijden is gedemocratiseerd en de mensen die het het moeilijkst hebben, zullen middelen vinden om de mensen die het verst verwijderd zijn in hun pijn te laten delen. Als de rechtvaardigheid niet gelijk kan worden verdeeld, zal de onrechtvaardigheid gelijk worden verdeeld; als niet iedereen kan delen in de welvaart, zal verpaupering - in materi�le en spirituele zin - ons allen ten deel vallen�.

Berk�wicz gaat ook keihard in tegen de manier waarop de Verenigde Staten ingaat tegen de rechten van de mens. Zoals met de gevangenen in Guantanamo Bay, de geheime krijgsraden en het verbod op contact tussen gevangenen en hun advocaten. �Maatregelen waarmee het terrorisme in het land moeten worden bestreden en die zelf terreurdaden tegen de vrijheid zijn�, zo concludeert de auteur. Haar conclusie is dan ook verontrustend. Het Amerikaanse, islamitische en joodse fundamentalisme staan niet tegenover elkaar, maar hebben hetzelfde doel voor ogen. Waarbij ze steeds opnieuw in hun heilige boeken duiken op zoek naar een reden om hun waarheid in naam van God, Jaweh of Allah aan anderen op te dringen en de ongelovigen of andersdenkenden desnoods tot de dood bestrijden. En dat alles nauwelijks zestig jaar na het einde van de meest verwoestende oorlog uit de geschiedenis. Het is geen geruststellende gedachte, integendeel. Het betekent dat we opnieuw de lange weg opmoeten van de tolerantie, het uitleggen van elkaars verschillen en overeenkomsten, het ontmaskeren van de fanatici, om zo te komen tot een wereld waarin eenieder, ongeacht zijn geloof of overtuiging, een plaats krijgt en vrij kan denken, zonder gevaar voor zijn of haar leven.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 05:39

Na dit tussendoortje terug naar het onderwerp. De islam die in de praktijk gebracht werd en wordt.

Dat had ook wel gemogen nadat je inhoudelijk op mij hebt gereageerd.

De theorie geeft aan dat er in geloof geen dwang is. De praktijk wijst heel anders uit. Leugens, leugens en leugens.

Misschien wel een leugen waartoe jij dan ook behoort.

Jammer dat weinig moslims de moed hebben om kritische tekijken naar de praktische invulling van hun geloof. Jammer dat moslims de moed niet  hebben kritiek te hebben op hun samenleving. Jammer dat alle zichzelf aangedane ellende onder de mat geveegd wordt.

Jammer dat jij juist degene bent die allemaal van het negatieve uitgaat. Althans, zolang het met betrekking heeft tot de Islaam. Denk jij echt dat weinig moslims de moed hebben om kritisch te kijken? Als mensen niets hebben om te bekritiseren, dan valt er ook weinig te bekritiseren. Misschien dat je dat nog niet door had. Wat voor jou misschien een punt zal zijn om kritisch naar te kijken hoeft nog niet per definitie voor de ander een punt te zijn om er kritisch naar te hoeven kijken.

Jammer dat alle ellende de schuld is van Joden,  Amerikanen, de Westerse levensstijl.

Zozo, je hebt het eindelijk door. Het duurde wel eventjes maar uiteindelijk begin ook jij het te snappen. Bij deze mijn complimenten Peter Pan!

En daarmee sterft de schoonheid van de islam.

De schoonheid van de Islaam zal nooit sterven.

Dus Peter Panneke, daar gaat je kans...

Gegroet,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 05:45
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Jammer dat alle ellende de schuld is van Joden,  Amerikanen, de Westerse levensstijl.

Zozo, je hebt het eindelijk door. Het duurde wel eventjes maar uiteindelijk begin ook jij het te snappen. Bij deze mijn complimenten Peter Pan!

 

maw .. alles wat anders is is zoiezo fout ...

moet respect niet langs twee kanten komen marocaantje ?

btw .. jullie leven hier wel in westerse maatschapij h� ... dus een klein beetje respect voor diezelfde maatschapij lijkt me wel gepast.

 



Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 05:50

maw .. alles wat anders is is zoiezo fout ...

Antwoord hierop heb ik je al eerder geven. Dus ik ben niet van plan om dat nogmaals te doen.

moet respect niet langs twee kanten komen marocaantje ?

Ik heb ook nergens beweerd dat respect niet van 2 kanten zou moeten komen.

btw .. jullie leven hier wel in westerse maatschapij h� ... dus een klein beetje respect voor diezelfde maatschapij lijkt me wel gepast.

En wie bedoel jij met �jullie�? Ik ben er niet van gediend als mensen gaan generaliseren. Dus verklaar je hierbij maar nader met je generaliserende opmerking. Bij voorbaat dank!

Gegroet,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 05:59

de moslims die hier posten praten nederlands .. dus ga ik er vanuit dat ze in belgie of in nederland leven.

Trouwens generaliseren doen julie ook dus weer pot die ketel verwijt dat ze zwart zien.

En sorry maar uit je reactie op pp straalt heel weinig respect uit voor de westerse maatschappij.

Alles wat fout loopt ligt aan 'ons' (westerlingen dus) en jullie (moslims) zijn zoiezo juist .. iets klopt er niet hoor .
Pp haalt schrijnende situaties aan..hij maakt fout door islam en moslimwereld in totaal er verantwoordelijk voor te houden.. maar het zou jullie (moslims) sieren als jullie de daden zelf zouden afkeuren. (en dan hoeven jullie zelfs wa mij betreft de daders nog niet af te keuren).

Ik geloof heel sterk dat dit betere aanpak zou zijn die veel vooroordelen zou wegnemen ..

want door jou reactie bevestig je het idee dat alle moslims dit soort geweld goedkeuren

xxx,

stampertje



Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 06:08

de moslims die hier posten praten nederlands .. dus ga ik er vanuit dat ze in belgie of in nederland leven.

Die typen Nederlands (en Arabisch.)

Trouwens generaliseren doen julie ook dus weer pot die ketel verwijt dat ze zwart zien.[./quote]

And here we go again....

En sorry maar uit je reactie op pp straalt heel weinig respect uit voor de westerse maatschappij.

Dat mag je vinden. Of het ook daadwerkelijk zo is dat is een tweede.

Alles wat fout loopt ligt aan 'ons' (westerlingen dus) en jullie (moslims) zijn zoiezo juist .. iets klopt er niet hoor .
Pp haalt schrijnende situaties aan..hij maakt fout door islam en moslimwereld in totaal er verantwoordelijk voor te houden.. maar het zou jullie (moslims) sieren als jullie de daden zelf zouden afkeuren. (en dan hoeven jullie zelfs wa mij betreft de daders nog niet af te keuren).

Waarom zou het �ons�  moslims sieren als �wij�  de daden af zouden keuren? Ik kan moeilijk weten wat elk moslim (van de ongeveer 1,7 miljard) op een dag zowel doet. Moet ik heel de wereld afreizen naar moslims om te kijken wat een individu verkeerd doet en me daarvoor verontschuldigen? Of openlijk afstand van nemen? Dat is een doelstelling die niet echt haalbaar is lijkt me.

[quote]Ik geloof heel sterk dat dit betere aanpak zou zijn die veel vooroordelen zou wegnemen ..

want door jou reactie bevestig je het idee dat alle moslims dit soort geweld goedkeuren

Volgens mij zie/lees jij allemaal dingen die er niet zijn. Ik heb het woordje geweld dit keer niet eens gebruikt en heb daar ook helemaal niets over gezegd. (In mijn reactie op Peter Pan.) Waar jij het bovenstaande vandaan haalt..weet ik dus niet.

Groetjes,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 06:13

de artikels die pp aanhaalt zijn geweldadige mistoestanden ..

je hoeft dus niet wereld rond te reizen ..

maar ipv met hand en tand islam te verdedigen .. (wat terecht is) kan je beter de mistoestanden die in die artikels staan afkeuren.

Je zou op veel meer begrip kunnen rekenen.

EN je zou mensen zoals pp ontwapenen ..

want je laat dan duidelijk merken dat het niet DE moslims zijn die zo denken .. maar een aantal individuele moslims.

zie naa rmijn reactie op racisme in belgisch....ik ga die mensen niet verdedigen .. want ik vind wat ze doen walgelijk ..en ik ben groot genoeg om da te zeggen.

 

 

 



Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 06:28

de artikels die pp aanhaalt zijn geweldadige mistoestanden ..

je hoeft dus niet wereld rond te reizen ..

maar ipv met hand en tand islam te verdedigen .. (wat terecht is) kan je beter de mistoestanden die in die artikels staan afkeuren.

Je zou op veel meer begrip kunnen rekenen.

Ik heb gereageerd op hetgeen Peter Pan heeft gezegd. Voor zover ik weet heeft Peter Pan de artikels niet zelf geschreven. Ik heb dus ook niet op zijn artikels gelezen. Ik hou niet zo van de manier waarop hier berichten worden geplaatst. Ik ga geen lappen teksten lezen om mijzelf daarna vervolgens voor eventuele fouten van anderen individuen te verontschuldigen.

EN je zou mensen zoals pp ontwapenen ..

Ik hoef helemaal niemand te ontwapenen. Als hij hiermee door wilt gaan dan hou ik hem niet tegen hoor. Ik neem aan dat mensen wel verstandig genoeg zijn om door zijn artikels heen te kijken.

want je laat dan duidelijk merken dat het niet DE moslims zijn die zo denken .. maar een aantal individuele moslims.

zie naa rmijn reactie op racisme in belgisch....ik ga die mensen niet verdedigen .. want ik vind wat ze doen walgelijk ..en ik ben groot genoeg om da te zeggen.

Dat is heel mooi.

Groetjes,

Marocaantje
 



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 06:33

en net door het zwijgen op de artikels geef je de mensen het (al dan niet correcte) idee dat je de daden die daar beschreven worden goedkeurt

Ik ben trouwens de eerste om toe te geven dat er in onze westerse maatschapij h��l veel fout loopt .. als je mijn antwoorden hier leest denk ik dat dat duidelijk is.
Waarom is dat voor moslims zo moeiijk ?

Ik vind trouwens postje over moord op theo van gogh heel mooi .. omdat je je zo als moslimwereld distansieerd van daden die door een gek gepleegd zijn .

Als dat meer zou gebeuren zouden mensen minder het gevoel hebben dat alle moslims zo denken .
Btw ik denk zelf helemaal niet dat alle moslims zo denken .. weet alleen echt niet wat jou gedachten er over zijn .

 



Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 06:39

en net door het zwijgen op de artikels geef je de mensen het (al dan niet correcte) idee dat je de daden die daar beschreven worden goedkeurt

Ik ben nergens toe verplicht. En helemaal niet om maar op elke artikel te gaan reageren waar een individu wordt aangehaald die mogelijk wat verkeerds heeft gedaan naar bepaalde maatstaven. Of ik bepaalde wel of niet goedkeur dat gaat niemand wat aan.

Ik ben trouwens de eerste om toe te geven dat er in onze westerse maatschapij h��l veel fout loopt .. als je mijn antwoorden hier leest denk ik dat dat duidelijk is.
Waarom is dat voor moslims zo moeiijk ?

Waarom het voor �de moslims�  moeilijk is dat weet ik niet. Ik ben geen woordvoerdster namens de gehele moslimgemeenschap. Ik kan je hierbij dus ook geen antwoord geven.

Ik vind trouwens postje over moord op theo van gogh heel mooi .. omdat je je zo als moslimwereld distansieerd van daden die door een gek gepleegd zijn .

Als dat meer zou gebeuren zouden mensen minder het gevoel hebben dat alle moslims zo denken .


Btw ik denk zelf helemaal niet dat alle moslims zo denken .. weet alleen echt niet wat jou gedachten er over zijn .

Een mogelijk verontschuldiging van een moslim is echt niet genoeg. Geloof mij nou maar. 1 persoon is niet genoeg om afstand te nemen. Daar ben ik onderhand wel achter. Als ik hier daar openlijk afstand van zou nemen dan zullen er nog genoeg zijn die wachten op overige reacties. Verder is er nog iets, ook al zijn er een heleboel die afstand nemen, er zullen er ook zijn die er voor zijn. Je hebt altijd de voor- en tegenstanders. Dat heb je gewoon bij alles.

Groetjes,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Stampertje
Geplaatst op: 13 juli 2006 om 06:48

Tuurlijk zijn er voor en tegenstanders..

als er geen voorstanders zoude zijn zou er dit soort dingen niet gebeuren ;)

en nee je hebt geen enkele verplichting .

maar zolang er geen duidelijke antwoorden komen .. geen duidelijke reacties komen wat moslims van dit soort toestanden vinden ..is de westerse wereld ook vrij te speculeren ..

wat verdraagzaamheid weer niet ten goede kmot

 



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 14 juli 2006 om 06:22

Iran is al voorbij gekomen, evenals Afganistan onder de taliban. Het volgende islamitische land derhalve: Saoedi Arabie.

En eigenlijk hetzelfde laken een pak. Pure intolerantie, gesteund door het islamitische geloof.

En nog steeds maar denken dat er geen dwang is? Dit artikel kan trouwens ook direkt geplaatst worden onder de topic discriminatie. Het is wel van een heel andere orde, dan het hoofddoekjes thema.

Islamitische droom in actie

De afstammelingen van Abdul Wahab leiden nog steeds de Saoedisch religieuze gemeenschap. Zij verzetten zich tegen de introductie van 'heidense' zaken zoals radio, auto's en televisie en gingen alleen overstag, toen de koning hen beloofden om deze verdachte zaken te gebruiken om het geloof uit te dragen. Ze stopten de import van alcohol, voorheen verkocht aan buitenlanders (1952) en verboden vrouwen om auto's te besturen (1957). Het rapport van het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken over het Saoedische koninkrijk biedt een kijk op de Islamitische droom in actie:

"Vrijheid van geloof bestaat niet, de Islam is de offici�le religie en alle burgers moeten moslims zijn. Noch de regering, noch de samenleving in het algemeen accepteert het concept van scheiding van kerk en staat en zo'n scheiding bestaat ook niet. In de Sharia-wet is de bekering van een moslim tot een andere religie ketterij. Openbare ketterij is een misdaad, die wordt gestraft met de dood, als de aangeklaagde zich niet herroept. Het Islamitisch religieus onderwijs is verplicht in openbare scholen op elk niveau. Alle kinderen ontvangen religieuze instructie. Burgers hebben niet het recht om hun regering te veranderen. De raad van Senior Islamitische Geestelijken ziet toe op het regeringsbeleid, wat wordt afgestemd met de Sharia. De Islamitische wetgeving van de overheid is de enige nodige gids om mensenrechten te beschermen. Er is wettelijke en systematische discriminatie gebaseerd op geslacht en religie."

Het koninkrijk van Saoedi-Arabi� is het onverdraagzaamste Islamitische regime ter wereld. Binnen het land is de belijdenis van elke religie anders dan Islam strikt verboden net als in de tijd van Mohammed. Terwijl de Saoedi's overal ter wereld moskee�n bouwen, moeten duizenden christenen, Hindoes en boeddhisten in het geheim hun geloof belijden in het land. Ze worden gearresteerd of gedeporteerd, als ze hun geloof uitdragen in het openbaar. De religieuze politie, genaamd het Comit� voor Deugd en de Preventie van Zondigheid handhaaft zichzelf d.m.v. intimidatie en detentie van burgers en buitenlanders. Men duwde zelfs recent schoolmeisjes terug in een brandende schoolgebouw, omdat ze hun hoofden niet hadden bedekt. Zij die het geluk hadden om opgepakt te worden in plaats van te sterven in de vuurzee, werden blootgesteld aan stokslagen, slaaponthouding en marteling. Volgens het Amerikaanse ministerie van buitenlandse zaken: "Afstraffingen betekenden zweepslagen, amputatie, onthoofding, steniging of het vuurpeloton. De autoriteiten maakte 120 executies bekend (2000), dit was een verhoging van 100 in vergelijking met 1999." De mannen werden ge�xecuteerd d.m.v. onthoofding en de vrouwen d.m.v. het vuurpeloton. Er waren 27 amputaties in dat jaar, inclusief meervoudige amputaties, beschreven door Mohammed in de Koran (rechterhand en linkerbeen). Personen die werden veroordeeld van minder ernstige feiten, zoals alcoholgebruik of alleen zijn in het gezelschap van een dame, welke geen familie is, kregen stokslagen. Vrouwen zijn niet-burgers:

"De getuigenis van een man is gelijk aan dat van twee vrouwen. Vrouwelijke partijen, die meedoen aan rechtsprocedures moet mannelijke familieleden het woord laten doen. Vrouwen spelen geen formele rol in de regering en de politiek en worden actief ontmoedigd om dit te doen. Veel vrouwen worden behandeld voor verwondingen die het resultaat zijn van echtelijk geweld. Vrouwen worden niet toegelaten in het ziekenhuis voor medische behandeling zonder de toestemming van een mannelijk familielid. Vanwege de wet is het niet toegestaan, dat vrouwen alleen binnenlandse of buitenlandse reizen ondernemen. In het openbaar wordt van een vrouw verwacht, dat ze een abaya (een stuk textiel dat haar hele lichaam bedekt) draagt en haar hoofd en gezicht bedekt. Overheidsfunctionarissen en -ministeries verbieden nog steeds geaccrediteerde vrouwelijke diplomaten in het land om officieel overleg mee te houden. Dochters ontvangen maar de helft van de erfenis van hun broers. Sommige vrouwen nemen deel in Al-Msyar (of "korte dagelijkse visites") huwelijken, waarin de vrouwen hun wettelijke rechten opgeven in ruil voor financi�le ondersteuning en nachtelijk samenzijn. Van de man wordt niet vereist om zijn andere vrouwen te verwittigen van het huwelijk en hebben de voortkomende kinderen uit dit huwelijk geen enkel erfrecht. Vrouwen moeten aangeven op wettelijk gespecificeerde gronden waarom ze willen scheiden, mannen mogen scheiden zonder enige reden."

Bovendien mogen vrouwen geen auto's besturen en mogen ze niet worden begeleid, alleen in geval van een employee, man, of een naaste familielid. Vrouwen mogen zelfs niet in de voorste zitplaatsen zitten. Buitenlandse gescheiden vrouwen of weduwen worden er van weerhouden om hun kinderen te bezoeken, want deze zijn immers toegewezen aan de gescheiden echtgenoot of de familie van de overleden man. De status van vrouwen in de Islam is vergelijkbaar met de mensenrechten in Cuba. Theoretisch verorderneerd, ongelooflijk afschuwelijk in de praktijk en onbeleefd om dit aan te geven in "verlichte" westerse kringen. Ongeacht de tweedehandse apologeten en propaganda, verlenen de oorspronkelijke bronnen van de ware Islam, t.w. Koran en Hadith een buitengewoon gedetailleerd bewijs, dat Saoedi-Arabi� zo dicht mogelijk staat bij een ware Islamitische staat en gemeenschap.

De enige expanderende industrie in Saoedi-Arabi� is die van Islamitsch extremisme. Sommige voorbeelden zijn verschrikkelijk: in 1966 klaagde de vice-president van de Islamitische universiteit in Medina, dat de Copernische theorie werd onderwezen op de universiteit van Riaad, waarop het sindsdien werd verboden.300 jaar nadat de christelijke theologen moesten erkennen, dat de aarde om de zon draaide, wordt de geocentrische theorie nog steeds aangehangen in de Saoedische leerinstellingen. De scheiding van de seksen op school geschied op negenjarige leeftijd, wat ook de leeftijd is voor meisjes om de sluier te dragen. De religieuze leiders zijn aan het uitbreiden. Vijf Saoedische Islamitische universiteiten produceren duidenden geestelijken, veel meer, dan werk vinden in de binnenlandse moskee�n. Veel daarvan vinden hun weg in het verspreiden van het Wahabisme zowel thuis als in het buitenland. De Saoedische koning blijft hun Imam. Hij en de Wahabi-religieuzen zien het als hun onwrikbare en heilige opdracht om de wereld te evangeliseren en met hun met westerse oliedollars verdiende winsten werden meer dan duizend moskeen in de VS gebouwd en nog eens duizenden in andere delen van de wereld. Onnodig te vertellen dat geen enkele kerk, laat staan synagoge kan worden gebouwd in Saoedi-Arabi�. De vernietigers van de heilige plaatsen in Mekka en Medina in de jaren 20 zijn de spirituele en in sommige gevallen de letterlijke voorouders van de terroristische slachting op 11 september 2001.

Saoedi Jihad gedoogd

Als en wanneer de Ibn Saud dynastie in elkaar zakt, zal Bin Laden de regent worden van Saoedi-Arabie vanwege zijn populariteit. De duidelijke vraag voor de vrije wereld, en deze term is nu meer dan ooit toepasselijk dan gedurende de tijd van de Koude Oorlog, is niet "waarom een Saoedi een jihad bedrijft". In een normale wereld zou over zo'n vraag zich niemand zorgen maken, behalve antropologen. Het is "hoe verdedigen we onszelf daartegen".

De meeste terroristen van 11 september 2001 waren Saoedi's, vrome moslims, die zichzelf als martelaren zagen om jihad te bedrijven en worden verafgod door miljoenen Saoedi's en andere moslims over de hele wereld. Alhoewel, interessant genoeg weigert de Saoedische samenleving te erkennen dat hun landgenoten de primaire daders waren. De gecontroleerde Saoedische krant Ukkaz en andere media hebben herhaaldelijk "sterke verdenkingen" over de betrokkenheid van "de joden" in het algemeen en de Isra�lische Mossad in het bijzonder t.a.v. de aanslagen. Dit komt overeen met de sterke anti-semitische kijk van de leiders van het land. De Saoedische prins Mamdouh bin Abd Al-Aziz, president van het Soedische centrum voor strategische studies, schreef in het Londense blad Al-Hayat, dat de Protocollen waren gebaseerd op andere echte documenten.

Het blijkt een misrekening te zijn van mondiale afmetingen, zoals westerse diplomaten nu zeggen. Als men terugkijkt om de oorsprong te analyseren van de 11 september aanslagen, beschrijven westerse functionarissen in Saoedi-Arabi�, Europa en de VS een gelijk patroon. In land op land hebben Al-Qaeda netwerken zich genesteld, vaak met medeweten van lokale inlichtingen- en veiligheidsdiensten. Maar in het zeldzame geval, dat de landen actie ondernamen tegen de terroristische dreiging, besloten ze om het als een lokale kwestie te behandelen i.p.v. een verweven mondiaal netwerk.

Voor de aanslagen van Osama bin Laden tegen 'de Grote Satan', was Europa de basis, Saoedi-Arabi� leverde de rekruten en het meeste geld. Nu de westerse wereld zich opmaakt voor meerdere aanslagen, is Saoedi-Arabi� nog steeds in staat om van de cirkel een vierkant te maken door een zogenaamd alliantie te hebben met de VS, terwijl men een leidende rol heeft als promotor en financierder van Islamitische doelstellingen in de wereld. In dat geval zijn de vruchten van hun arbeid geen misrekening, maar een te verwachten en geaccepteerd risico.

"De sluiter is opgelicht en het Amerikaanse volk kan een dubbelspel zien", dit verklaarde Samuel Berger, de nationale veiligheidsadviseur van Bill Clinton, die aangaf dat het Saoedische regime repressief is t.a.v. de extremisten, die hun bedreigen, "maar meer dan tolerant m.b.t. de algemene extreem-Islamitische beweging in de regio". De heer Berger refereerde aan de tienduizenden Saoedische mannen, die sinds 1979 vrome moslims zijn en een terroristen- en gevechtstraining hebben volbracht in het buitenland. Saoedi-Arabi� heeft niet zo'n grote bevolking als hun andere moslimbroeders in Indonesi�, Pakistan, Egype, Bangla Desh of Nigeria, maar de Jihadi-vrijwilligers zijn proportioneel overal in de meerderheid. Thuis plantte men een bom in Riaad, die vijf Amerikanen het leven kostte in november 1995. In juni 1996 bombardeerde men een luchtmachtbasis in Al Khobar, waar 19 Amerikanen de dood vonden. In het buitenland, van Tsjetsjeni� tot aan Kosovo, van de Filippijnen tot aan Bosni�, is er een duidelijke aanwijzing m.b.t. de daden, zoals de rituele onthoofding van 26 Servische krijgsgevangenen getoond op videoband in de bergen van Bosni�. Bij de aanslag op de Amerikaanse ambassade in Nairobi was een van de daders een Saoedi en de zelfmoordaanslag op het Amerikaanse schip USS Cole in oktober 2000, werd gepland door een andere Saoedi Tafiq Al-Atash, die een been had verloren in Afghanistan.

In alle Islamitische 'liefdadigheidsinstellingen', die de terroristen financierden, waren prominente leden van de Saoedische koninklijke familie vertegenwoordigd in de directie. Sinds 1992 heeft zo'n Saoedische liefdadigheidsinstelling, de Al Haramin Stichting, honderden miljoenen dollars gedistribueerd, die uiteindelijk in het bezit kwamen van extremisten. Tot aan oktober 2001 en het begin van de Amerikaanse campagne in Afghanistan deed Saoedi-Arabi� niets om hun jonge mannen te verhinderen om deel te nemen aan die strijd.

In tegenstelling tot de "goede oorlog" theorie, die haar oorsprong heeft in het christelijk (westers) denken, welke werd ontwikkeld tot een seculair concept en neergelegd in internationale wetten en codes, inclusief de Conventie van Geneve, is de jihad inherent religieus zowel als politiek, het Islamitisch denken geeft geen scheiding aan tussen deze twee. De 'vreedzame' manifestatie is een regeringsgesponsorde bouw van moskee�n en Islamitische centra over de gehele wereld, inclusief Amerika (en Nederland, red.). Een massaal migratieproces is nu aan de gang tezamen met een goed gefinancierd en geco�rdineerd streven om de Islam te verspreiden d.m.v. geplande missionaire activiteiten. De beweegkracht daarachter is in Saoedi-Arabi� en de brandstof die dit mogelijk maakt is olie. De moslim wereld liga werd gesticht in Mekka in 1962 en een decennium later werd de Islamitische conferentieorganisatie opgericht, met het hoofdkwartier in Jedda. Beide organisaties en een veelheid van ogenschijnlijke prive liefdadigheidsinstellingen worden rijkelijk beloond door de petrodollars afkomstig van de Saoedische regerende elite. Hun leden geven hulp aan landen, die bereid zijn om het Islamitische pad te volgen en bouwen moskee�n waar men dat kan.

Olie, bloed en Allah

Saoedi-Arabi� is de bron van de meeste van de Al-Qaeda strijders en is financierder en morele supporter van de Islamitische agressie over de gehele wereld, maar is tevens de hoofdbron van olie, bovendien bezit de koninklijke cleptocratie grote delen van grote Amerikaanse bedrijven.

John Voll een hoogleraar aan de universiteit van Georgetown, claimt dat "Wahabisme is het onderwerp van een gematigde en extreme tak". Het argument is niet alleen bekend, het is identiek aan de claim, die voor decennia werd gedaan, door veel voorgangers van Prof. Vol, dat in Stalins Rusland, Mao's Peking, of Pol Pots Phnom Penh, er gematigden en extremen waren en als de regerende gematigden niet tevreden werden gesteld, dan zouden de zogenaamde haviken hun plaats innemen. In werkelijkheid verschillen de regeringsleiders in Saoedi-Arabi� van hun vervreemde zoon in de Afghaanse grotten, of waar hij ook mocht zijn, in graad, maar in niet gedachtegoed. Hun antwoord op de afschuwelijke aanslag van 11 september illustreert dit. De reacties van de gehele moslimwereld zijn minder bezorgd om de aanslag, maar meer om de zogenaamde Islamofobie, die zich in het westen zou bevinden. De Saoedische religieuze leiders in het bijzonder hebben herhaaldelijk gesteld, dat extremisten de "Islamitische leer hebben verdraaid", maar verder dan deze alom bekende verklaringen, dat de aanslagen "geen Islam" waren, is er niets anders dan stilte. Er is nooit een openbare afwijzing geweest van diegenen, zoals Hamoud Shuaebi, die de moslims opriep om oorlog te voeren tegen Amerikanen en heeft gewaarschuwd, dat "diegenen die de infidels helpen zelf infidels zijn." De realiteit achter deze tweeslachtigheid is, dat de Saoedi's geen bezwaar hebben tegen terrorisme, tenzij natuurlijk het tegen hun regeringsleiders is.

Elke terroristische daad tegen ongelovigen verhoogt het prestige en de aanhang van terroristische bewegingen in de moslimmenigte. De meeste westerse beleidsmakers zijn hiervan op de hoogte en soms geven ze dit indirect toe in het openbaar. Zij en hun tamme media stonden altijd klaar met excuses. De regeringsleiders van de Arabische staten weten, zelfs als ze zich niet persoonlijk identificeren met de terroristen, dat hun daden wijdverspreid worden ondersteund in hun eigen landen.

De Taliban in Afghanistan en het Islamitisch terrorisme in Algerije en de staten van de voormalige Soviet Unie zijn gefinancierd, geholpen en ondersteund door Saoedi-Arabi�. De westerse pers heeft helaas verzuimd om binnen de black box te kijken van de relatie tussen de VS en Saoedi-Arabi�.

Amerika en de rest van het westen moeten zich dringend vrijmaken van de noodzaak om de Saoedi's tevreden te stellen, inclusief het niet-bestaande en ongelijke 'recht' van deze regering om duidenden moskee�n en Islamitische "culturele centra" over de gehele wereld te financieren, die alleen maar haat en geweld prediken en tevens de logistiek geven voor verder Islamitisch terrorisme.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 14 juli 2006 om 06:37

Let vooral op de laatste zin!!

July 27, 2004

Slaves in Saudi Arabia

A report from a Muslim, Naeem Mohaiemen, in the http://www.thedailystar.net/2004/07/27/d40727150297.htm - Daily Star (thanks to Nicolei):

On July 15, Human Rights Watch issued a report on the condition of Foreign workers in Saudi Arabia. The revelation that "Guest Workers" are systematically abused in Saudi Arabia should come as no surprise to anyone familiar with that region's history. What a shame that it took Sarah Whitson, executive director of HRW's Middle East and North Africa Division, to finally speak the unpalatable truth. "We found men and women in conditions resembling slavery," said Whitson in the press conference announcing their findings. The report described "the pervasive abuses foreign workers endure...the abysmal and exploitative labor conditions many workers face, and the utter failure of the justice system to provide redress." The real question is this -- why did the Islamic world not uncover these human rights abuses, so close to the holy city of Mecca?

Based on interviews taken in Bangladesh, India and the Philippines, HRW found abysmal and exploitative labor practices, wanton rape of women workers, and beheading of guest workers accused of crimes without proper legal process. Anyone who has visited Saudi Arabia knows the racism with which ordinary Saudis treats the brown and black-skinned masses that come for Hajj. Like hundreds of Bangladeshis every year, my parents endured these indignities during their recent pilgrimage. When he returned from Mecca, my father told me, "To them, we will always be miskeen (beggar). Doesn't matter what we do, or where we come from. They see our skin and don't need to see more." If this is how pilgrims are treated, imagine how much worse is the plight of the "Guest Worker." Yet, we Muslims remain silent on these abuses -- after all the Saudis are the keepers of Islam's holiest site, so they cannot possibly be racist!

How appropriate as well that HRW used the phrase "slavery" to describe conditions inside the desert kingdom. Saudi Arabia was in fact one of the last nation-states to abolish slavery. Along with Yemen, the Saudis only abolished slavery in 1962. Prior to that, the Islamic world's experience with slavery was extremely problematic. Muslims once led the rest of the world in science, culture and human emancipation. The positive examples are numerous and often-repeated. However, the advances brought about in the early days of the Islamic Caliphate ossified, with very little innovation or re-interpretation in the nineteenth and twentieth centuries....

The Muslim world is sliding backwards into medievalism, and it is time for reformers to speak openly and bravely. There is a cancer that is eating away at our soul -- a disease marked by paranoia, double standards and virulent racism. While we are in full-throated cry against abuses in Iraq and Palestine, we stay completely silent when it is Muslims who are the abusers (of both non-Muslims and Muslims).

How else to explain our outpouring of sympathy for the Bosnian genocide, but our complete silence on the ongoing genocide in Sudan? In that country's civil war between the Arab Muslim North, and the black Christian and Animist South, 2 million people have been killed to date. In a BBC profile of the hundreds of black Africans who have been raped by pro-government Janjaweed Arab militia, one victim described the attackers: "They called me Abeid (slave in Arabic)."

Shame on the Muslim world for staying silent!



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 14 juli 2006 om 06:44

Even een persoonlijk verhaaltje, ter ondersteuning van mijn stelling dat de islam zeer intolerant is.

Sterkte en wordt niet misselijk!

Lina

Groeten aan alle mensen op deze site.
Mijn naam is Lina en ik ben een vrouwelijke ex-moslim uit Saoedi Arabie. Beste mede-lijdster Lily, mijn ervaring is misschien interessant voor jou.
Mijn route naar de vrijheid ging als volgt: Saoedi Arabie (Mecca) - Dubai - India (Bombay) - India (Delhi) - USA (New York)

(Sorry voor mijn gebroken Engels, ik probeer het te verbeteren)

Ik ben geboren in Mekka. Je weet dat SA kwezelachtig religieus is, maar Mekka was ongelooflijk religieus. Misschien komt dat doordat het zo dichtbij islamitische monumenten is, en geisoleerd van de beschaving. Alle mensen in Mekka zijn imams/ sheiks / gewone moslimfanatici.

Mijn familie was diep religieus, en mijn vader kon zich zelfs niet voorstellen dat zijn dochter het zou wagen de islam ter discussie te stellen. Maar op jonge leeftijd begon ik al vragen te stellen over de islam. Ik was zo dom dat ik zelfs aan de imam vroeg waarom moslimvrouwen zo slecht worden behandeld! Ik bracht mijn leven in gevaar, gelukkig was de imam niet beledigd, en antwoordde dat om de islam te begrijpen ik afstand moest doen van mijn 'westerse manier van denken'. Ik zei dat ik niet westers dacht. Ik zei dat ik dacht zoals mensen denken. Hij zei me het heilige boek aandachtig te lezen. Nu besef ik dat ik met vuur speelde. Misschien werd ik niet gestraft omdat mijn vader in SA een belangrijke man is. Corruptie is de islam niet vreemd.

Lily, ik snap niet hoe je kan omgaan met de religieuze hersenspoeling. Al die imams/ sheiks op de tv die het westen aan de kaak stellen maken me ziek. Imams die in elke moskee het verschil tussen westerse vrouwen ('de hoeren') en moslimvrouwen ('de parels') proberen uit te leggen waren belachelijk. Ik huilde dag en nacht en smeekte mijn vader me te bevrijden. Hij eiste geen complete overgave van me, maar hij was behoorlijk strikt. Natuurlijk was hij ontstemd over mijn ongehoorzaamheid, maar hij was mijn vader en hij hield van me.

Ik studeerde aan de universiteit. Het was een marteling voor me. Na een jaar besloot ik er weg te gaan. Ik wist dat ik nog een jaar hersenspoeling niet zou overleven. Ik vertelde het aan mijn vader. Hij werd boos.

Maar nog steeds was ik zijn dochter, en hij wilde dat ik gelukkig was. Hij zei dat hij op zakenreis naar Bombay zou gaan (mijn vader zit 'in de olie'). Saoedi-Arabie wijst danseressen aan (gewoonlijk Afrikanen of slavinnen uit Oost-Europa) om de Saoedische mannen te vergezellen. Ze moeten hen vermaken en voor ze dansen. (Hoe moreel). Vader gaf me een Indiaas visum en ik zat tussen de arme danseressen.

We verbleven kort in Dubai en vlogen snel naar Bombay. In India kwam hij stiekem naar me toe en zei me weg te lopen. Hij opende een afgesloten deur en ik rende via die plaats weg. Hij gaf me wat geld. Ik vond een agent, en liet hem mijn visum zien. Hij zei me waar ik een VN-kantoor kon vinden. De mensen in India haten moslims zo erg dat de agent me naar het kantoor bracht.

De dag voor mijn vertrek naar India had ik zweepslagen gekregen, en mijn rug was bedekt met littekens en rode strepen. Ik liet mijn rug zien aan de medewerkers van de VN. Ik zei ook dat ik christen was, en ze hielpen me. Ze gaven me papieren en zeiden me contact op te nemen met de Amerikanen. Ze vertelden me waar de ambassade was. Ik reisde naar de hoofdstad. Toen ging ik naar de Amerikaanse ambassade en kreeg asiel. Dat klinkt allemaal wat moeilijk, maar mijn pogingen naar het westen te gaan vanuit SA waren mislukt, en ik moest een derde land gebruiken waar de VN goed functioneerde.

Dus ik kwam aan in New York. Daar had ik een vriend. Hij wachtte me op bij de luchthaven en ging met me mee. Ik had hem op een forum ontmoet, en we werden vrienden. Toen ik hem op een forum vertelde dat ik SA wou verlaten, zei hij dat me graag wilde helpen. Hij is een ex-moslim uit Iran (zijn ouders vluchtten met hem nadat de Shah was verjaagd), en was juist afgestudeerd aan de universiteit. Hij is nu mijn vriend. We denken eraan te trouwen, want niets brengt mensen dichter bij elkaar dan het verlaten van de islam. We hebben een identiek verleden.

Ik studeer en werk parttime. Lily, vrijheid is geweldig! Ik wilde dat je het ook kon voelen! Ik eet varkensvlees en weet je wat.... Ik heb een hond voor mijn ziel, niet voor waken of jagen. Kusjes voor mijn Ierse setter...

LOL Mijn vrienden vragen mee steeds: 'Moest je dat zwarte bedlaken dragen?' En ik zeg jjjaaaaaaa!!!!!! 'Moest je je mannelijke familieleden gehoorzamen? Had je vader vier vrouwen?' En ik zeg jjjjjaaaaaaa!!!! Het is allemaal waar. Saoedi Arabie is net als andere moslimlanden het kwaad.

Toen ik in SA was, dacht ik dat ik christen wilde worden, maar ik had niet genoeg informatie over het christendom en andere godsdiensten. Nu denk ik dat het christendom erg beperkend is. En ik begon het idee van een god ter discussie te stellen. Een paar maanden geleden vond ik veel informatie over boeddhisme. Ik denk eraan boeddhist te worden. Het is de enige godsdienst die vrijheid van geest en verstand geeft.
Ik denk dat sommige mensen geen godsdienst nodig hebben, maar ik heb het wel nodig. Het idee dat ik na de dood verga trekt me niet aan.

Ik ben er niet zeker van of mijn verhaal hier moet plaatsen, omdat ik bang ben dat ik word ontdekt. Ik hoop dat mijn verhaal iemand helpt.

Lily, geef het alsjeblieft niet op. Ik weet niet of je mijn ervaring kan gebruiken, omdat ik nooit uit SA had kunnen komen zonder de hulp en toestemming van mijn vader. Maar vergeet in elk geval niet dat je niet alleen bent in deze wereld. Mijn hart is altijd bij jou, en de dag dat je SA verlaat, zal een van de beste dagen van mijn levenzijn.

Alkaliel, ik hoop dat je mij nog kent van andere forums. Ik wilde je bedanken voor al je steun toen ik in SA was. Ik hoop je ooit in het echt te ontmoeten.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 16 juli 2006 om 16:16

Het is stil, stil onder de mensen die lafheid een deugd noemen. Dit artikel gaat over islamitische hypocrisie. Eigenlij zou ik een eigen site hierover moeten beginnen. het risisco dat ik loop is echter, gezien, Hirshi Ali, Theo van Gogh, Rushdie, en talloze anderen te groot.

Maar dwang in de islam bestaat niet. LEUGENS, LEUGENS, LEUGENS LEUGENS!!!!!

Terug naar de duisternis en de stilte

Hoe vaak kan ik de vragen stellen?

Nog ��n keer dan maar:

Waarom zijn moslims meer ontzet over een paar cartoons dan over de duizenden moslims die in naam van hun Profeet door andere moslims zijn afgeslacht?

Waarom zijn cartoons over fundamentalisten voor moslims erger dan de moordpartijen van die fundamentalisten?

We horen geen antwoorden. Het is een beschamende stilte.

Arabist
Die stilte klinkt ook bij onze politieke elites en bij delen van de intelligentsia. Bij die laatste groep hoort ook Leo Kwarten, een Arabist die een paar dagen geleden een zwijgend opiniestuk in het Financieele Dagblad plaatste.

Zijn stuk is een staaltje van lafhartig en onderdanig gedrag, een voorbeeld van hoe veel beroepsarabisten de werkelijkheid van de cultuur die zij zeggen te kennen vervormen.

Bloedvergieten
Het beledigen van andersgelovigen of ongelovigen is dagelijkse arbeid voor mensen die in de Arabische en islamitische media werkzaam zijn.

Saoedi-Arabi� kent geen persvrijheid, en ook geen godsdienstvrijheid, maar de diepe beledigingen die daar klinken zijn volgens Kwarten minder kwetsend dan de cartoons.

Ofwel: wat radicale moslims zich veroorloven dient het Westen te aanvaarden - oproepen tot haat en geweld en bloedvergieten - maar een handjevol tekenaars dat die oproepen bekritiseert, dient te zwijgen.

Kerken
Associated Press bracht twee jaar geleden het volgende bericht:

'Omdat het de geboorteplek van de islam is, zal Saoedi-Arabi� het nooit toestaan dat er kerken worden gebouwd, zei Prins Sultan, de minister van Defensie.'

Uitgerekend de tirannieke leiders van dit land leiden het verzet tegen de cartoons, die een uitdrukking van islamofobie zouden zijn.

Het land barst van de haat tegen Christenen en joden en hindoe's en boeddhisten, maar het tekent verzet aan tegen mogelijke uitingen van islamhaat - wat die cartoons niet waren, het waren uitingen van verzet tegen de religieuze waanzinnigen die van Saoedi-Arabi� een schizofrene samenleving hebben gemaakt.

Solana
Op 9 februari was Javier Solana, de man die de Buitenlandse Zaken van de Europese Unie leidt, op bezoek in Jeddah.

Solana kan daar geen kerk of hindoe-tempel bezoeken. De import van bijbels is verboden. Solana sprak in een van de hoofdsteden van religieuze haat en intolerantie met Ekmeleddin Ihsanoglu, het hoofd van de Organisatie van Islamitische Staten (Organization of the Islamic Conference, OIC), een organisatie waaraan de meeste schurkenstaten verbonden zijn.

Volgens Arab News 'was Solana het eens met met Ihsanoglu's suggestie dat de EU en de OIC samen zouden werken om een VN-resolutie te aanvaarden volgens de lijnen van Resolutie 60/150, die oproept om religies te beledigen.'

In veel lidstaten van de OIC worden per definitie andere religies beledigd, dus verwacht niet veel van die resolutie, tenzij het gaat om een verbod op het maken van cartoons van de Profeet.

Arab News: 'Ihsanoglu vroeg om internationale juridische maatregelen tegen blasfemie. Hij zei dat de EU de nodige wettelijke maatregelen van het Europese Parlement moest aanvaarden tegen islamofobie.'

Christenhaat
Natuurlijk vertikt Ihsanoglu het om iets te doen aan het antisemitisme en de christenhaat in eigen kring, maar hij wil wel een bijzondere positie voor de islam in Europa, een positie die Europa niet kent voor het christendom.

Volgens Arab News vroeg 'Ihsanoglu naar het aanvaarden van een gedragscode voor de Europese media.'

Dit is echt lollig: deze leider van de landen waar geen vrije pers bestaat, vraagt om een gedragscode voor pers!

Arab News: 'De gedragscode moet rekening houden met de gevoeligheden van de moslims en met de belediging in enige vorm of uiting van de geloofskenmerken van de religies inclusief het bespotten en bekritiseren van de profeten, en het moet beschouwd worden als een ethische overtreding in de Europese media code.'

Ofwel: hier wordt om censuur gevraagd, om een terugkeer naar de Middeleeuwen, die in mentaal opzicht nog steeds in Saoedi-Arabi� heersen.

Hart van de Europeanen
Hoe reageerde Solana? Arab News: 'Solana was het met veel van wat Ihsanoglu zei eens. "We hebben besloten om samen te werken om de gevolgen van de huidige crisis de baas te worden," zei Solana. "De OIC ligt dicht bij ons hart, het hart van Europeanen. De reden voor dit bezoek is om ons respect voor de OIC te laten zien en via deze organisatie respect voor alle volken die door deze organisatie vertegenwoordigd worden."'

Solana: '"Wij voelen een diep respect voor de islamitische wereld, het islamitische volk en de islamitische landen. Wij wilden de gevoelens van de moslims nooit kwetsen. Dat was niet onze bedoeling, het is nooit onze bedoeling geweest en dat zal het ook niet zijn in de toekomst".'

Hoogste bazen
Dit zei een van de hoogste bazen van de EU in het hart van een van de landen waar christendom en jodendom verboden zijn, waar aan de lopende band de ergste cartoons met haat voor andersgelovigen verschijnen, waar andere heilige boeken dan de islamitische niet mogen worden gelezen, niet mogen worden ge�mporteerd, niet in het bezit van mensen mogen zijn.

Ook zei Solana: 'We moeten elkaar begrijpen. We hebben waarden die we delen, de waarde van tolerantie.'

Met mensen als Solana in de politieke top - en we hebben nauwelijks anderen - kruipt Europa door het stof in plaats van de moslims in de wereld te tonen dat het beter is om in vrijheid te leven, met alle bijwerkingen die daaraan verbonden zijn, dan dag in dag uit de bittere haatpropaganda van de religieuze waanzinnigen te verdragen.

Bloed
Intussen meldt Haaretz:

'Een website van Hamas heeft onlangs de video van twee suicide bombers geplaatst met twee belangrijke boodschappen: de ene is gericht tegen de joden wier bloed Hamas belooft te drinken tot zij het land van de moslims ontvluchten, en de andere is gewijd aan een moeder die haar zoon helpt met de voorbereiding van een zelfmoordaanslag, aldus Palestinian Media Watch, die de video presenteerde die Hamas na de overwinning in de Palestijnse parlementsverkiezingen op zijn net plaatste.'

'De video toont Idham Ahmed Majila en Maumin Rajab Rajab, die zichzelf opgeblazen hebben op het Karni kruispunt eind 2004. "Mijn boodschap aan de joden is: er is geen God dan Allah," zegt Majila. "We zullen jullie overall achtervolgen, wanneer jullie slapen en wakker zijn. Wij zijn een volk dat bloed drinkt en wij weten dat er niets beters is dan joods bloed."

"Wij zullen jullie niet met rust laten tot we onze dorst gelest hebben met jullie bloed en de we zullen de dorst van onze kinderen met jullie bloed lessen. Wij zullen niet rusten tot jullie het land van de moslims verlaten hebben."'

Wiegel
Of ze nou Hans Wiegel, Leo Kwarten of Javier Solana heten, ze steken hun kop in het zand en doen net of de gekken eigenlijk heel goede vrienden van ons zijn maar dat er een paar kleine misverstandjes zijn die we moeten opruimen.

Zijn we op weg naar de afgrond? Het lijkt erop dat de politieke elites bezig zijn onze vrijheid te verkwanselen in de naam van niet-bestaande gedeelde waarden, geholpen door politiek-correcte 'deskundigen' als Kwarten en idee�nloze populisten als Wiegel.

Als we zo doorgaan, begraven we de vrijheden die zo moeizaam in de loop van eeuwen ontstaan zijn, en keren we terug naar duisternis en stilte.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 16 juli 2006 om 16:50
Die Wiegels en zo hebben anders w�l altijd goeie banen, Pan! Dus op de een of andere manier zijn ze t�ch wel slim!


Geplaatst door: Iesa-Abou-Yahya
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 00:04

Hitler wrote in his book, Mein Kampf: ". . . I am convinced that I am acting as the agent of our Creator. By fighting off the Jews, I am doing the Lord's work." He made essentially the same claim in a speech before the Reichstag in 1938.

Hitler considered himself a Catholic until the day he died.  In 1941 he told Gerhard Engel, one of his generals: "I am now as before a Catholic and will always remain so." In fact, Hitler was never excommunicated from the Catholic Church, and Mein Kampf was not placed on the Church's Index of Forbidden Books.

NEIN, NEIN! PETER PAN! EINE SCHANDE!!!



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 01:38
In eerste instantie geplaatst door Iesa-Abou-Yahya

<FONT face=Arial size=2>Hitler wrote in his book, Mein Kampf: ". . . I am convinced that I am acting as the agent of our Creator. By fighting off the Jews, I am doing the Lord's work." He made essentially the same claim in a speech before the Reichstag in 1938.


<FONT face=Arial size=2>Hitler considered himself a Catholic until the day he died.� In 1941 he told Gerhard Engel, one of his generals: "I am now as before a Catholic and will always remain so." In fact, Hitler was never excommunicated from the Catholic Church, and Mein Kampf was not placed on the Church's Index of Forbidden Books.


NEIN, NEIN! PETER PAN! EINE SCHANDE!!![IMG]hspace=5 src="http://emperor.vwh.net/images/orsen.jpg" vspace=5 border=4>



Heel goed, Iesa-Abou-Yahya! Jij begrijpt waarom we hier niks meer willen wat lijkt op wat je op die foto ziet. Aan het werk dus binnen je mooie religie zou ik zeggen. Ligt voor het oprapen


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 02:43

Maar dat is juist het grote verschil tussen gelovigen en moslims!!

Ze zijn te laf om de fouten binnen de islamitische gemeenschap te onderzoeken. Veel makkelijker is te wijzen naar anderen.

Lafheid en leugens derhalve.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Iesa-Abou-Yahya
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 04:48

Nee hoooor!!! 

ik geef slechts aan hoe intolerant het christendom dan volgens PP zou zijn 



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 05:37
In eerste instantie geplaatst door Iesa-Abou-Yahya

Nee hoooor!!!�


ik geef slechts aan hoe intolerant het christendom dan�volgens PP zou zijn




Met dat "christendom" van de foto is hier, met name in de zestiger/zeventiger jaren, flink afgerekend. "Schoonmaak in eigen huis" heet dat. Het gros van de broeders en zusters op dit forum loopt achter, gaat tekeer tegen een geloof wat hier al lang niet meer in brede kring wordt aangehangen.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 05:43

En die grote schoonmaak moet binnen de islam nog geschieden.

Maar ja, daar zijn helden voor nodig, geen schapen.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 15:11
Saoedische tv-ster pikt het niet langer

Met een gedurfde actie heeft een populaire tv-presentatrice in Saoedi-Arabi� een van de vele taboes in haar aartsconservatieve land, vrouwenmishandeling, tot gespreksstof gemaakt.

user posted image

Nieuwslezeres Rania al-Baz wil de wereld laten zien wat mannen hun vrouw aandoen. Zij werd door haar man - een werkloze zanger - in elkaar geslagen. Resultaat: 13 breuken in haar gezicht alleen al. Foto's AP

Rania al-Baz schokte haar landgenoten met de publicatie van foto's na mishandeling door haar man. Afbeeldingen van het bloederige, zwaar gekneusde gelaat van Rania al-Baz verschenen vorige week in tal van Saoedische kranten.

Een geschrokken prinses bood onmiddellijk aan de rekening van het ziekenhuis te betalen. Vertegenwoordigers van de onlangs opgerichte Saoedische commissie voor de rechten van de mens bezochten haar in het ziekenhuis.

Al-Baz' warme glimlach onder een stijlvolle hoofddoek is alom bekend in het koninkrijk. De foto's van haar toegetakelde gezicht kwamen daardoor extra hard aan. De tv-presentatrice van de staatsomroep Kanaal 1 besloot de openbaarheid te zoeken om andere mishandelde vrouwen in haar land steun te geven.

Naar eigen zeggen is al-Baz vaker mishandeld door haar man, maar nooit zo erg als op die gedenkwaardige 10 april. Toen sloeg hij haar voor het oog van een van hun drie kinderen zo hard, dat ze 13 botbreuken opliep. Ze moest 12 operaties ondergaan. Al-Baz, die in de 30 is, wil nu scheiden en eist daarbij het voogdijschap over de drie kinderen op.

De man met wie al-Baz zes jaar is getrouwd, Mohammed Bakr al-Fallattade, een zanger op retour, raakte buiten zinnen toen hij ontdekte dat ze naar een 'frivole' Libanese tv-show zat te kijken waarin zijn zuster, een zangeres uit Beiroet, optrad.

Hij sloeg al-Baz zo vaak en zo hard dat ze buiten bewustzijn raakte. Vervolgens reed hij haar naar een ziekenhuis, waar hij haar voor de deur afleverde met de melding dat zij een verkeersongeluk had gehad. Meteen reed hij weer weg. Sindsdien is hij spoorloos. Fallata wordt beschuldigd van poging tot doodslag.

Saoedische mannen worden zelden of nooit gestraft als zij hun echtgenote 'disciplineren'. Een van de oorzaken van het uitblijven van vervolging is dat een vrouw die aangifte doet, vergezeld moet worden door een mannelijk familielid, doorgaans haar vader, echtgenoot, broer of zoon. Saoedische vrouwen mogen zich volgens de wet niet alleen tot de autoriteiten wenden.

Een islamitische geestelijke in Frankrijk moet naar Algerije terugkeren vanwege zijn uitlatingen over het slaan van echtgenotes. Imam Chirane Abdelkader Bouziane van een moskee in Venissieux, een voorstad van Lyon, zei in het tijdschrift Lyon Mag dat een vrouw onder bepaalde omstandigheden mag worden geslagen, bijvoorbeeld bij overspel. De koran staat dat volgens hem toe.

Bouziane zegt ook dat een vrouw niet het recht heeft met mannen te werken, omdat zij dan de neiging krijgt haar man te bedriegen. Hij ziet Frankrijk het liefst veranderen in een islamitische staat met alleen maar moslims.

De imam had eerder in een boek uiteengezet hoe een echtgenoot zijn echtgenote(s) mag kastijden. Dat leidde in januari in Spanje tot een voorwaardelijke celstraf voor Bouziane.

Venissieux staat bekend als een broeinest van moslim-fundamentalisme. Twee jonge mannen uit de voorstad zitten vast in het gevangenenkamp op de Amerikaanse marinebasis Guantanamo Bay op Cuba. Een andere imam, Chellali Benchellali, zit met familieleden in voorarrest op verdenking van het voorbereiden van aanslagen

-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:44
In eerste instantie geplaatst door Sharp_I_Am

In eerste instantie geplaatst door Iesa-Abou-Yahya

Hitler: I am convinced that I am acting as the agent of our Creator. By fighting off the Jews, I am doing the Lord's work."

en

The Catholic Church, and Mein Kampf was not placed on the Church's Index of Forbidden Books.

Kan ik hieruit concluideren dat Hitler de muslims hielp?

En dat mulims mijn kamp niet verwerpen.

Maar dat ze het als oprechte huichelaars wel de katolieke kerk verwijten dat die niet hard genoeg waren tegen hitler en zijn boek?

Ik geloof dat sommige mensen hier redeneren zonder enige logica....of gewoon huichelaar zijn, en dom.


Jij trekt wel een heel vreemde conclusie.



Geplaatst door: Wadee
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:49
ja , das onze trap

-------------
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:52
In eerste instantie geplaatst door Wadee

ja , das onze trap
inderdaad, aka sunni_side_up

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 16:59
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Wadee

ja , das onze trap
inderdaad, aka sunni_side_up


koek-koek, wie steekt daar weer z'n kopje om de hoek? Hahahahahahahahahahah����!!!!


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 17 juli 2006 om 23:47

Toch is het interessant te zien wat de houding van de islamitische wereld was ten tijde van Hitler.

Daarnaast raad ik je aan stukken te lezen over de omarming en liefkozing van Hitler door de islamitische wereld na 1948.

Die duitser wordt helemaal doodgeknuffeld.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 18 juli 2006 om 01:11
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Toch is het interessant te zien wat de houding van de islamitische wereld was ten tijde van Hitler.


Daarnaast raad ik je aan stukken te lezen over de omarming en liefkozing van Hitler door de islamitische wereld na 1948.


Die duitser wordt helemaal doodgeknuffeld.




Een mens moet ALLES lezen. Eerst dan openbaren zich de betere inzichten.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 18 juli 2006 om 03:12

Maar dat vraagt moed! Veel moed.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 18 juli 2006 om 03:49

Zelfs kinderen zijn niet veilig voor het juk van van de islamitische revolutie.

Maar dwang is er niet, absoluut niet???????

Bedplassende kindsoldaten met kalasjnikovs

Sommigen worden door het leger geronseld als kok, anderen worden als 'mijnenvegers' voor de troepen uit gestuurd, en weer anderen worden misbruikt als seksuele slaaf van de commandant. Kindsoldaten zijn slachtoffers, maar evengoed daders. Want hoe dan ook: velen van hen maken zich schuldig aan moord en verkrachting. Moeten ze worden berecht of geholpen?

 

Of het nu het Al-Qaida-netwerk betreft, de Taliban of de Noordelijke Alliantie, geen van deze groeperingen schrikt ervoor terug om kinderen een geweer in handen te drukken. Een paar jaar geleden al waarschuwde Kofi Annan dat de Taliban jongeren recruteerde uit religieuze scholen in Pakistan. Sommige van die madrassas, zo blijkt uit een rapport van Child Soldiers, sporen hun scholieren (soms jonger dan 14) zelfs aan om te vechten in Afghanistan. De ouders weten vaak nergens van. De Noordelijke Alliantie zou kinderen van tien � elf jaar inzetten.

In de oorlog tussen Iran en Irak, begin jaren tachtig, stuurde men kinderen als 'mijnenvegers' voor de troepen uit. Zo'n 90 procent van hen vond op het slagveld de dood. Ouderlijke toestemming was niet nodig, besliste ayatollah Khomeini. Deze dienstplicht, die gold voor jongens vanaf negen jaar, was een vanzelfsprekende religieuze plicht.

 

Martelaar

Kinderen die geronseld worden voor de functie van kok of drager, komen in zekere opzicht goed weg. Want hoe meer ze geconfronteerd worden met geweld, weet Gr�nfeld, hoe groter de psychische schade achteraf. "Dat geldt zeker voor kinderen die, om hun terugkeer onmogelijk te maken, gedwongen werden om wreedheden tegen de eigen gemeenschap te begaan. Denk aan handen en benen afhakken in Sierra Leone. Die kinderen zijn voor het leven getekend: trauma's, concentratieverlies, agressiviteit, slaapstoornissen, bedplassen."

Als kindsoldaten in de ouderlijke omgeving blijven, verloopt het herstel een stuk sneller. Terwijl de ontheemden, diegenen die het slachtoffer van ontvoering zijn, permanent in een onveilige en zeer beangstigende situatie verkeren. "Ook de andere kinderen zijn niet te vertrouwen, omdat ze elkaar meer dan eens verraden."

Een andere categorie kinderen vormen de stenengooiers, zoals die in de bevrijdingsstrijd van de Palestijnen actief zijn. "Deze kinderen groeien op in verpauperde buurten, met vaders die geen werk en geen familiegezag meer hebben, en gaan om met vriendjes die ook stenen gooien. Driekwart van alle kinderen neemt deel aan de bevrijdingsstrijd. Een extreme minderheid behangt zichzelf met bommen en pleegt zelfmoordaanslagen. Deze types zijn overigens niet gestoord of zo, maar volkomen normale persoonlijkheden als jij en ik. Zodra ze zich opgeven, worden ze gescreend en krijgen ze een gesprek: hoe ver willen ze gaan? Daarna worden ze volledig ge�soleerd, zodat ze niet op andere gedachten komen."

De zelfmoordenaars wacht vervolgens een plek in de hemel. "Omringd door maagden, zoals het martelaren betaamt. In de oorlog tussen Iran en Irak kregen de kinderen op weg naar het strijdtoneel zelfs een sleutel om hun nek, voor toegang tot de hemel. In de Palestijnse gebieden wordt v��r het afscheid een video gemaakt voor de nabestaanden. Vaak met op de achtergrond een beroemde moskee als de Al-Aksa."

Lukt de aanslag, dan loopt de hele straat uit. Iedereen feliciteert de ouders, van wie het huis feestelijk wordt beschilderd. Maar liefst 67 procent van de Palestijnen keurt de zelfmoordaanslagen goed. "Ik geloof niet dat de ouders oprecht blij zijn, eerder bedroefd. Ze sporen hun kinderen allerminst aan om martelaar te worden. In de meeste gevallen zijn ze verrast als hen het nieuws bereikt. Waarna hun kind voor altijd wordt bijgezet in een portrettengalerij."

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 18 juli 2006 om 04:14
Uitgezaaide kanker zonder grenzen. Vandaag in mijn krant de koppen:
-"Isra�l hakt Libanon in mootjes";
-"Isra�l eensgezind achter oorlog om grens".
Bij het laatste artikel een grote foto waarop te zien is hoe twee Isra�lische meisjes van, pakweg, een jaar of twaalf met viltstiften "boodschappen" schrijven op grootkaliber-granaten. E�n ervan kan ik lezen: "To Jazrala, with love from Isra�l". Verder een aantal in arabisch schrift tussen isra�lische vlaggetjes en davidssterren. Gaat weer goed daar in de regio zou ik zeggen! Waar zitten de touwtrekkers hun winst uit te tellen?


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 18 juli 2006 om 11:37

En deze generatie, (het Palestijnse en Israelische kind) groeit op zonder gevoel van veiligheid. Ze worden opgevoed met de gedachte 'die ander' te haten.

De ellende van nu gaat over naar de volgende generatie en de volgende en de volgende.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 19 juli 2006 om 07:34

Maar er is geen dwang in geloof.

Nieuws - 20 juni 2006

Saoedi-Arabi� : Vier Afrikaanse christenen gearresteerd in Saoedi-Arabi�

Saoedi-Arabi� - Saoedi-Arabi� heeft vrijdag 9 juni vier Afrikaanse christenen gearresteerd. Tien politieagenten met houten stokken vielen de wekelijkse huissamenkomst binnen in de kustplaats Jeddah. Zo�n honderd Eritrese, Ethiopische en Filippijnse christen waren verzameld in het huis.

De christenen boden de agenten stoelen aan. Pas aan het eind van de drie uur durende dienst stonden de agenten op en arresteerden ze de vier kerkleiders. Een christen mocht later met hen bellen. In het telefoongesprek gaven de gevangen christenen aan dat het naar omstandigheden goed met hen ging en dat de �moraal okay� was. Hoe ze worden behandeld is niet bekend. Het viertal zit nog steeds vast. (Compass Direct)

Volgende, maar blijf vooral liegen!!!!

Saoedi-Arabi� : Saoedi-Arabi� pakt veertig christelijke gastarbeiders op

Riyad � De godsdienstpolitie van Saoedi-Arabi� heeft vrijdag 22 april in de hoofdstad Riyad veertig Pakistaanse gastarbeiders opgepakt. De groep bestaat uit katholieken en protestanten en kwam wekelijks bij elkaar. Op twee na zijn alle christenen vrijgelaten.

Het huis werd �s ochtends omsingeld door politieagenten. Alle aanwezigen werden aangehouden en meegenomen voor verhoor naar het politiebureau, ook de kinderen. Een jong meisje werd gedwongen een houten kruis vast te houden en te portretteren voor een foto. Deze is een dag later geplaatst in een krant. Bijbels en andere christelijke materialen zijn in beslaggenomen. Bovendien zijn de werkvergunningen afgepakt van de christenen. Deze vergunning geldt ook als identiteitsbewijs voor gastarbeiders.

�We zijn erg ongerust geworden door dit nieuws�, zegt een Pakistaanse kerkleider. �Moslims uit Saoedi-Arabi� bouwen in de hele wereld moskee�n. Waarom weigeren ze gastarbeiders dan een plaats om samen te komen?�

Officieel mogen in de Golfstaat geen kerken worden gebouwd. Ook in particuliere huizen mogen christenen in de praktijk niet samenkomen. Volgens de autoriteiten werd de inval gedaan in het kader van een brede veiligheidscampagne.

Nog een. Voor de grootste leugenaars.

Saoedi-Arabi� : Geen bezoek voor christelijke gevangenen

Riyad � Vijf Oost-Afrikaanse, christelijke gevangenen in Saoedi-Arabi� mogen geen bezoek ontvangen. Het gaat om drie Ethiopi�rs en twee Eritree�rs die worden vastgehouden in de hoofdstad Riyad.

Een vriend die hen 10 mei wilde opzoeken, werd te verstaan gegeven dat het vijftal pas na een maand het recht heeft bezoek te ontvangen. De vijf gevangenen zijn oudsten van een kleine huiskerk, bestaande uit Ethiopi�rs en Eritree�rs. De huiskerk werd 29 april binnengevallen door de moetawa (de godsdienstpolitie) en gewone politieagenten. Op dat moment waren 35 christenen aanwezig. Alleen de vijf oudsten zijn meegenomen en vastgezet.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 19 juli 2006 om 07:45

Wie is er nu naief?

Iran : Afvallige moslim na 33 jaar gearresteerd


Ali Kaboli

Iran- Een Irani�r, die 33 jaar geleden overging van de islam tot het christelijke geloof, is op 2 mei gearresteerd.

De geheime politie houdt hem sinds zijn arrestatie afgesloten van de buitenwereld. Ali Kaboli (51) werd opgepakt in zijn werkplaats in Gorgan, de hoofdstad van Irans noordelijke provincie Golestan. Drie weken later was er nog geen aanklacht tegen hem ingediend. Ali Kaboli was al eerder gewaarschuwd dat hij moest stoppen met het houden van �Illegale� godsdienstige bijeenkomsten in zijn huis. Hij kan ook beschuldigd worden wegens afvalligheid. Hierop staat de doodstraf.

Volgens een Irani�r die nu in het buitenland woont, hebben de autoriteiten er drie jaar geleden bij Kaboli op aangedrongen dat hij zou emigreren, maar de evangelist antwoordde dat hij liever in het land bleef, ook als dat betekende in een Iraanse gevangenis.

Sinds zijn arrestatie is een aantal bezoekers van zijn huiskerkdiensten ��n voor ��n voor verhoor bij de politie geroepen. Kaboli is getrouwd en heeft vijf volwassen kinderen. (Compass Direct)



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 21 juli 2006 om 05:38

Vrijheid van meningsuiting waar moslims hier zo graag mee schermen is een vrijheid die onbekend is in veel islamitische landen. Iran, Afganistan en Saoedi Arabie is in deze rubriek al voorbij gekomen.

Een ander land dus. Bangla Desh. En helaas. Eenzelfde laken een pak. Maar dwang? Nee hoor. Absoluut niet.

Humayun Azad, schrijver en dichter uit Bangladesh was een onvermoeibaar strijder tegen religieus fanatisme. Begin 2004 publiceerde hij zijn zoveelste boek waarin hij openlijk kritiek uitte op het islamitisch extremisme dat ook in zijn land veel aanhang heeft. Hij werd in de Bengaalse hoofdstad Dhaka volkomen onverwacht op straat aangevallen en bewerkt met een mes. Hij bleef vier dagen in coma.

Daarna richtte hij vanaf zijn ziekbed een dramatische brief aan premier van zijn land. 'Een van mijn ogen is half blind,' schreef Azad. 'Mijn verminkte gezicht toont nog steeds de wonden van de aanval. Mijn huis heb ik niet meer verlaten, omwille van mijn veiligheid. Ik ontvang nog steeds doodsbedreigingen. Mijn familie is ook in gevaar. Op de gezichten van mijn geliefden is de paniek te lezen. Ik weet niet of jullie je kunnen voorstellen in welke staat van hopeloosheid ik verkeer.'

Dat de extremisten het meenden, bleek Op 24 juli, toen de zoon van Azad werd gekidnapt. Hij slaagde er na twee uur in om aan zijn ontvoerders te ontkomen. Aanvankelijk weigerde Azad het land te verlaten. 'Ik laat me niet wegjagen door middelmatige mollahs,'brieste hij. Maar in augustus van dit jaar ging hij toch in op een uitnodiging van de schrijvers-organisatie PEN, die zorgde voor een huis in het Duitse M�nchen. Een paar dagen nadat Azad in Duitsland was gearriveerd, werd hij dood aangetroffen in zijn appartement. Zijn familie vermoedde een aanslag, maar na autopsie kwamen Duitse artsen tot de conclusie dat Azad aan de gevolgen van een hartaanval was overleden.'Het komt vaker voor dat mensen met een zwak hart bezwijken als ze tot rust komen na een periode van extreme spanning,' zo luidde hun verklaring. Er zijn geen boeken van Azad vertaald in het Nederlands.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 21 juli 2006 om 05:52

Helaas, het kan niet op. Wanneer laat de moslim de schoonheid van de islam blinken?

In Bangladesh circuleert een dodenlijst met de namen van achtentwintig intellectuelen. Ook die van Shamsur Rahman, een van de beroemdste dichters van Bangladesh en een onvermoeibaar strijder tegen de fundamentalistische islam. Op 18 januari 1999 vielen drie mannen met bijlen zijn huis binnen. Shamsur wist te ontkomen, maar zijn vrouw raakte zwaar gewond. De aanvallers werden aangehouden. Zij behoorden tot de Harkat-ui-Jihad-al-Islam. Tijdens verhoren omschreven ze zichzelf als leden van de Bengaalse Taliban; ze kregen hun training in Pakistan en Afghanistan.

Journalist Shamsur Rahman is zondag 16 juli 2004 in zijn kantoor in Jessore, Bangladesh vermoord. De Amerikaanse organisatie Committee to Protect Journalists heeft direct op de moord gereageerd en vraagt de regering van Bangladesh om de daders zo snel mogelijk op te pakken en te berechten. Journalisten in Bangladesh worden vaker bedreigd en regelmatig zelfs in elkaar geslagen, maar nog nooit werd een journalist met een behoorlijke status als Rahman vermoord. Rahman had net een rapport afgerond over terroristen uit Bangladesh die zich verschuilen in India. De politie denkt dat zijn regelmatige verslaggeving over gewapende politieke groeperingen in Jessore de basis voor de moord is. Vorig jaar werd er ook een aanslag op Rahmans leven gepleegd. De 43-jarige journalist werkte in Bangladesh voor Janakantha, de grootste dagelijkse krant in Bangladesh en voor de BBC. Hij werd neergeschoten door enkele mannen die zijn kantoor binnendrongen nadat zijn collega het pand had verlaten. Rahman overleed onderweg naar het ziekenhuis. De daders wisten te ontsnappen. De politie heeft 17 mensen aangehouden. 

Journalisten uit Jessore, Bangladesh, staken vandaag uit protest op de moord van journalist Shamsur Rahman. In verscheidene steden in Bangladesh zijn bijeenkomsten gehouden om uiting te geven aan de bezorgdheid omtrent de persvrijheid. In reactie op de vraag van de Amerikaanse organisatie Committee to Protect Journalists, heeft de regering van Bangladesh aangegeven er alles aan te zullen doen om de daders van de moord op Shamsur Rahman te vinden. Meer dan twaalf verdachten zijn al aangehouden. Er zijn geen vertaalde werken van Rahman in het Nederlands.

Ter kennismaking een van zijn gedichten in het Engels.

Roar, O Freedom

What shall I do with the spring
when I hear only the cuckoo moaning
and cannot see gorgeous flowers blossom?
What shall I do with the garden
Where no birds ever pays a visit?
Oh, how rough and stony is this earth!
Skeletons of trees stand, row after row,
like so many desolate ghosts.

What shall I do with the love
that places on my head a crown of thorns
and hands out to me the cup of hamlock?
What purpose the road serve
On which no one treads,
Where vendors of coloured ice-cream
Or waves of city-inundating processions
are never seen?

I had called you, dearest
When we started our journey
With our face turned to the rising sun.

When the back-pull of bourgeois charm
Kept from your ears the soaring sound
of the people singing.
You are still prisoner under the claws
of a fierce eagle.
you cannot yet walk on a road
with the rainbow coloured carpet spread on it.
Oh, how tough it is to keep going
without you by my side!

A horrid monster comes, casting dark shadows
all around;
in a moment he crushes under his heels
the foundation of new civilization,
he hangs the full moon on the scaffold,
declares unlawful the blossoming
of the lotus and the rose.
He bans my poems, stanza by stanza,
quietly, without any fanfare,
he bans your breath,
he bans the fragrance of your hair.

By the bent body of the young girl
sitting on the lonely porch of old age.
waiting for the dawn of happy days.
By the long days and nights of Nelson Mandella
spent behind the bars.

By the martyrdom of the heroic youth
Noor Hossain,
O Freedom, raise your head like Titan,
give a sky shattering shout,
tear off the chain around
your wrists.
Roar, Freedom, roar mightily!



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 22 juli 2006 om 06:44

In geloof (islam) is geen dwang. Wie kan dat nog geloven. Het staat stijfvan dwang.

De Evangelische Omroep in Nederland heeft begin 2004 een documentaire gemaakt (te zien op hun website, in de serie Het zal je maar gebeuren) over islamverlaters. Ze vonden er twee die voor de camera wilden spreken, en beiden waren bedreigd: een met fysiek geweld hij had zich teweer moeten stellen, en de andere, een vrouw, zag haar kinderen bedreigd met ontvoering om een christelijke opvoeding te verhinderen. Ik sprak met professor Hans Jansen, Islamoloog aan de Universiteit van Utrecht. Hij vertelde dat hij ooit had mogen aanzitten bij een diner van Nederlandse ex-moslims, die dus echt gebroken hadden. Voorwaarde was dat hij hun namen nooit zou bekendmaken. Hij vertelde me ook over islamitische studenten die worstelden met hun moslim-zijn. Ik vroeg: wat gebeurt er met die studenten als ze daar thuis over praten en misschien zelfs aangeven te willen breken met de islam? Welke straffen wachten hen? Jansen antwoordde: �Geen enkele, want ze zullen thuis nooit iets zeggen over hun ongeloof.�

Maar gelukkig: al is de leugen nog zo snel, de waarheid.......



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 22 juli 2006 om 06:46

 

Michiel Hegener: Ik ken er zelf zeker tien, misschien wel twintig - en geen van allen hebben ze met de islam gebroken. Ze hebben hun geloof laten versloffen, ze doen er niks meer aan. Dat mogen ze van hun geloofsgemeenschap. Breken ze echt, snijden ze de laatste draden door die hen met de islam verbinden, en spreken ze daar openlijk over, dan komen ze in problemen. Zo'n breuk wordt bijvoorbeeld duidelijk als ze openlijk overstappen naar een ander geloof, welk het ook is, inclusief het athe�sme. Ik vroeg onlangs aan een prominente moslim uit het Midden Oosten en werkzaam in Nederland of hij echt kon breken met de islam, zoals honderdduizenden christenen braken met het geloof waarin zij werden opgebracht. Ik ken hem al lang en wist dat hij nooit iets aan de islam deed, ik heb hem er nooit een woord over horen zeggen. Toen ik de vraag stelde keek hij me verschrikt aan en zei: �O nee! Ik zou gedood kunnen worden, misschien al hier en veel waarschijnlijker als ik terug ga naar waar ik vandaan kom.�


 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 28 juli 2006 om 11:58

Tolerantie en islam. Ik wil er even op wijzen dat de laatste uitspraak van zawahiri was: "en de islam moet terug naar Spanje".

"Laat eens doctoraten maken over wat in moskee�n verteld wordt"
Mia Doornaert, De Standaard, 21 februari 2004


Het antisemitisme, dat in Europa uitgeroeid leek door de afschuw over de uitmoording van de joden, is weer in opmars. De Europese Unie en het Joods Wereldcongres trokken daarover aan de alarmbel op een seminarie in Brussel donderdag, en bepleitten een harde aanpak van die ,,Europese ziekte'', zoals de Nobelprijswinnaar Elie Wiesel ze noemde. Veel van de antisemitische incidenten in landen als Belgi�, Nederland en Frankrijk van de afgelopen jaren waren het werk van moslimjongeren. Daarmee legde de jodenhaat een vreemde weg af omdat hij in Europa terugkeert, of er weer bovengronds komt, via de islam die nochtans geen antisemitisme, in de Europese zin, placht te verkondigen.

Hoe zit het met de relatie tussen de islam en het jodendom? We vroegen het aan het professor Urbain Vermeulen, hoogleraar Islamkunde en Klassiek Arabisch aan de KU Leuven, buitengewoon hoogleraar Islamkunde aan de universiteit van Gent, en ondervoorzitter van de Union Europ�enne des Arabisants et islamisants, waarvan hij van 1998 tot 2002 voorzitter was.

- Volgens sommige bronnen bestond in de moslimwereld geen anti-joodse sfeer tot de stichting van de staat Isra�l. Andere zeggen dan weer dat de obsessie van de islam met het jodendom begonnen is met de stichting van de islam zelf en dat in de koran al zeer vijandige passages tegen de joden staan.

Om de relatie van islam en jodendom te begrijpen moeten we teruggaan naar het ontstaan van de islam en naar de profeet Mohammed. Heel belangrijk daarbij is dat de loopbaan van de profeet in twee delen uiteenvalt, tien jaar in Mekka en tien jaar in Medina.

In Mekka heeft hij geen enkele politieke invloed uitgeoefend. In Medina daarentegen was hij niet alleen een religieuze figuur maar ook een politieke leider en een wetgever. De openbaringen uit deze bijna contradictorische periodes van de prille ontstaansgeschiedenis van de islam werden ��n geheel. Het is voor de moslims van weinig of geen betekenis bijvoorbeeld of de engel Gabri�l een bepaalde openbaring aan Mohammed heeft meegedeeld in 617 of in 628.

Heel die boodschap is eeuwig en onveranderlijk, in het Arabisch ghayr makhloeq, dat betekent ongeschapen. De koran is het eeuwig woord van God. Voor de big bang was God er al, maar ook de koran. Dat wil zeggen dat men bepaalde zaken in de wetgeving niet kan veranderen omdat ze in de koran staan.

- Wat zegt de koran over de joden?

De profeet komt in 622 uit Mekka in Medina aan waar er twee Arabische stammen of clans en drie joodse stammen leven. Hij heeft aanvankelijk niet de bedoeling een eigen godsdienst te stichten. Hij wil aan de Arabieren de boodschap brengen die Mozes aan de joden gegeven had, en Jezus aan de christenen. Maar de joden in Medina zeggen: wat die man vertelt, klopt niet met wat wij al eeuwenlang horen. Zij kunnen de profeet betrappen op onjuistheden, overdrijvingen en dergelijke. Zij worden dus zijn belangrijkste vijanden tegen wie hij heel hard moet optreden, wat hij ook gedaan heeft. In de koran vinden wij heel wat verzen, zogenaamde openbaringen van God, die zeer onvriendelijk zijn voor de joden.

- Heeft Mohammed de joden vervolgd?

Hij bindt de strijd aan op twee vlakken. Het eerste is intellectueel. Hij zegt - en dat is van enorm groot belang - ,,waar jullie joden, maar ook de christenen, van mijn prediking afwijken hebben jullie de tekst vervalst''. De koranische openbaring wordt het criterium voor het onderscheid tussen wat juist is en wat niet juist is, en tot op de dag van vandaag is er geen enkele moslim die afstand gedaan heeft van die gedachte.

In 624, dat is jaar twee van de islamitische tijdrekening, de hidjra, breekt Mohammed met het jodendom. Hij verandert plots de gebedsrichting. Tot dan toe werd het gebed verricht in de richting van wat genoemd werd al-Masdjid al-Aqsa, de verst afgelegen gebedsplaats. Men noemt dat Jeruzalem maar in feite is dat de tempel van Salomon waarover Mohammed vage geruchten gehoord heeft, waarschijnlijk van joden die in Mekka handel kwamen drijven of tijdens zijn karavaantochten naar Syri�.

Na die breuk pakt Mohammed de joden ook lijfelijk aan. Twee van de drie joodse stammen heeft hij verbannen en hun goederen geconfisqueerd. En na het beleg van Medina door de Mekkanen, in 627, overkomt de derde stam een erger lot. De mannen worden gedood, de vrouwen en kinderen als slaven verkocht. Met andere woorden: er is een serieuze anti-joodse actie geweest van de profeet, waarbij Mohammed zich volgens onze morele maatstaven nogal onbarmhartig heeft getoond tegenover de joden.

Onder de tweede opvolger van de profeet, Omar, werden de joden en ook de christenen, verdreven uit het Arabische schiereiland dat als het ware als een grote moskee beschouwd werd. En sindsdien kunnen joden en christenen in landen als Saudi-Arabi� en Jemen geen onroerende goederen verwerven of een definitieve verblijfsvergunning krijgen.

- De islam noemt zichzelf nochtans zo tolerant. !!!???

De islam is dat niet, want de islam kan en mag dat niet zijn. Wanneer de islam andersdenkenden op gelijk niveau zou plaatsen en hun opvattingen als geldig voor discussie aanvaarden, zou dat eigenlijk al een blijk zijn van twijfel aan het geloof van de islam en een begin van ongeloof.

Wat de joden betreft is er nog een ander probleem. De islam kan moeilijk overweg met het feit dat het jodendom op de beginnende islam een grote invloed heeft uitgeoefend. De salaat bijvoorbeeld, het rituele gebed, is niet van strikt Arabisch-islamitische oorsprong. Men noemt dat de Isra'iliyat, dat betekent de zaken die in de koran terechtgekomen zijn onder invloed van het jodendom.

In Ca�ro werd in 1988 een boek uitgegeven, een teruggevonden manuscript van een zeer oude korancommentaar uit de achtste eeuw, van ene Muqatil. Daarin wordt veel belang gehecht aan de Isra'iliyat. Wel, vrijwel onmiddellijk heeft de Azhar-universiteit bepaald dat dit boek niet meer verkocht mocht worden. Omdat het beschouwd kon worden als verkapte propaganda voor het jodendom, en eruit de conclusie getrokken zou kunnen worden dat de islam niet origineel was en bijna een verbastering van het jodendom zou kunnen zijn.

- Dat geeft dan die mensen gelijk die zeggen dat de obsessie van de islam met de joden niet met de stichting van de staat Isra�l maar met de islam zelf begonnen is.

In de geschiedenis van de islam is er geen sprake van een antisemitisme zoals we dat in Europa gekend hebben. De joden worden samen met de christenen opgenomen onder de groep van de ahl adh-dhimma, de beschermden. Dat zijn zij die, mits het betalen van een belasting, en binnen zeer strenge perken, gesteld door de islam, hun godsdienst mogen belijden. Ze zijn onderworpen aan de shoeroet oemariya, de voorwaarden gesteld door Omar. De hele geschiedenis van de islam door zien wij dat er regelmatig edicten uitgevaardigd worden waarbij de joden en de christenen onderworpen worden aan die voorschriften.

De koran is heel duidelijk dat er geen gelijkheid kan bestaan. Soera 5, vers 51: ,,O gij die gelooft, neemt u niet de joden en de christenen tot verbondenen. Zij zijn elkanders verbondenen, en wie van u met hen gemeenschap aangaat (een contract sluit bijvoorbeeld) die behoort tot hen (m.a.w. is geen moslim meer).''

En in soera 9: ,,Strijdt tegen hen die niet in God geloven noch in de laatste dag, en die niet verbieden wat God en zijn gezant verboden hebben, tot zij de schatting betalen in onderdanigheid.''

Er is dus geen sprake van enige gelijke behandeling. De islam kan alleen maar domineren. En aangezien de moslims niet af kunnen stappen van de eeuwigheidsgedachte van de islam zijn er, als men de doctrine van de islam als criterium neemt, geen perspectieven voor een Verlichting, voor wat wij als tolerantie beschouwen.

In onze landen gebeurt nu iets waarvoor geen doctrine bestaat, namelijk de aanwezigheid van grote moslimgroepen onder een niet-islamitisch bewind. Dit is een van de grote problemen bij de integratie, een probleem waarvoor onze wetgevende vergaderingen te lang blind zijn gebleven. Dit wil niet zeggen dat er geen moslims zijn die priv� een ander standpunt innemen, maar dat is wel niet zoals het hoort volgens de leer.

- Javier Solana zei in een toespraak in Brussel vorige week dat toen zijn land onder de Reconquista de joden vervolgde, zij werden opgevangen in het Ottomaanse Rijk. En dat joden en christenen in de islamitische wereld in ,,perfecte harmonie'' geleefd hebben.

Dat is een politiek correct fabeltje. Alle voorschriften zijn discriminerende voorschriften, om de joden en de christenen klein te houden. De dhimmi's (beschermden) worden gedoogd, maar daar moeten ze voor betalen.

Dat gold ook voor het Ottomaanse Rijk. Ze moesten een gordel dragen met een bepaalde kleur die hun godsdienst aangaf. Ze mochten op een ezel maar niet op een paard rijden en als ze een moslim ontmoetten, moesten ze afstappen. Het uitdragen van hun godsdienst was uiteraard verboden. Zelfs bestaande kerken en synagogen mochten niet hersteld worden. Tot op de dag van vandaag is in de Egyptische republiek een speciale toelating van de president vereist voor de herstelling van een Koptisch kerkje dat bijvoorbeeld door een aardbeving vernield is.

Zelfs de veelbesproken tolerantie van al-Andaloes is volgens mij wetenschappelijk niet hard te maken. Het is toch wel eigenaardig dat we vanaf de tiende eeuw in heel het islamitische Spanje praktisch niets meer horen over christelijke gemeenschappen, wel nog over joden, over joodse geleerden. Die joden leefden in juder�as, getto's, en wisten zeer goed dat ze zich gedeisd moesten houden.

Dat in heel Noord-Afrika, met zijn bloeiende christelijke gemeenschappen, het autochtone christendom in twee, drie generaties in de tiende, elfde eeuw vrijwel geheel is verdwenen, getuigt ook niet echt van verdraagzaamheid. En we mogen niet vergeten dat er van het oorspronkelijke christendom in het huidige Turkije vrijwel niets meer overblijft. En dat op het einde van de zestiende en het begin van de zeventiende eeuw de Armeni�rs in het Ottomaanse Rijk al zwaar vervolgd werden.

- Zegt u dat de joden meer met rust werden gelaten dan de christenen omdat ze kleine groepen vormden en geen mogendheden achter zich hadden die kruistochten konden ondernemen?

Ja, aangezien de joden oneindig minder talrijk waren dan de christenen, hebben de maatregelen tegen de dhimmi's altijd meer effect gehad op de christenen, bijvoorbeeld op de Kopten in Egypte, of de Grieks-orthodoxen, of de Melkieten, of de Jakobieten in Syri�.

En over die kruistochten wil ik ook nog iets zeggen. Osama bin Laden klaagt over die kruistochten, en ook bij ons worden ze gelijkgesteld met het agressieve imperialistische Westen.

Ten eerste, de kruistochten hebben in de twaalfde en dertiende eeuw in het geheel van niet alleen de islamitische maar zelfs van de Arabische wereld een hele kleine betekenis gehad. In die tijd werden ze vrijwel beschouwd als een soort grensconflict. Het ging ook om een klein gebied.

Het zijn overigens Europese, niet Arabische historici die dat stukje geschiedenis voor het eerst hebben onderzocht. Het is door de studies van westerse historici, waarvan een van de grote monumenten de Recueil des historiens des Croisades is, uitgegeven rond het midden van de negentiende eeuw door de Acad�mie des Inscriptions et Belles Lettres van Parijs, dat de wereld weer is gaan beseffen dat er iets geweest is als kruistochten.

- Waarop de Arabische nationalisten in de negentiende eeuw die publicaties over de kruistochten zijn gaan gebruiken in de propaganda tegen de koloniale mogendheden.

Tot op de dag van vandaag verschijnen er, vooral in Egypte, zelfs van professoren geschiedenis aan universiteiten, werken die onwetenschappelijk zijn en ideologisch gemotiveerd.

Ik stel, en ik ben bereid daarover een discussie aan te gaan, dat de kruistochten eigenlijk een verlate, uitgestelde reactie zijn. Europa was, ongeveer een half millennium na de invallen van de Germanen, weer op de been geraakt en sterk genoeg om te zeggen, we hebben daar in het oosten een aantal gebieden verloren, we gaan die terugnemen. De kruistochten waren een voor die tijd normale reactie op de veroveringen van de islam. Men kan ze niet voorstellen als bloedige agressie en tegelijk doen of alle veroveringen van de islam vreedzaam waren en normaal zijn, of andere culturen niet overrompeld en uitgeroeid zijn. Denk bijvoorbeeld ook aan het zoroastrisme in Perzi�.

- Isra�l wordt nu in ��n adem genoemd met de kruisvaarders en kolonisatoren. Is dat de reden waarom er nu wel een hevig antisemitisme in de Arabische en islamwereld leeft, omdat de joden ,,hun plaats niet meer kennen'' en een eigen joodse staat hebben gewild?

Het is inderdaad onaanvaardbaar dat in Dhaar al-Islam, het gebied van de islam, een Dhaar al-koefr, een gebied van het ongeloof ontstaat. Wat ooit islamitisch geweest is, moet het blijven. Een van de grote elementen in de strijd van Osama bin Laden tegen de ongelovigen is het regelmatig verwijzen naar al-Andaloes. Dat is het enige gebied dat een islamitisch rijk was en waaruit de islam is verdreven.

In het gebied van de islam is de staat Isra�l ontstaan en in bepaalde kringen zegt men: de Arabische wereld bevindt zich weer in dezelfde gevaarlijke positie als de profeet Mohammed in Medina. In de twintigste eeuw zijn de antisemitische opvattingen uit Europa bekend geraakt in de Arabische en islamitische wereld, en ze oefenen er invloed uit op de geesten, met als grote gedachte de joden die een sinister wereldwijd complot beramen. Zeer belangrijk is dat het antisemitisme nu meer en meer ge�slamiseerd wordt, dit wil zeggen gemotiveerd door een bepaalde interpretatie van gegevens uit de islamitische geschiedenis en doctrine. Men gaat - en hier keren we terug naar de ontstaansgeschiedenis van de islam en de periode van Mohammed in Medina - in de koran argumenten zoeken om zich tegen het jodendom te keren, waarbij men steeds minder onderscheid maakt tussen Isra�li's, zionisten en joden.

- Betekent dit dat het antisemitisme in de islamwereld zal blijven bestaan zolang de staat Isra�l bestaat, vrede of geen vrede met de Palestijnen?

Dat laatste is het gevaar omdat de jodenhaat nu zo sterk ge�slamiseerd is. Vergeet bijvoorbeeld niet de enorme invloed van de khomeinistische revolutie op hele generaties in de moslimwereld. Khomeini schreef in zijn woord vooraf op zijn werk over het islamitische bewind dat vanaf haar ontstaan de ,,islamitische beweging'' geleden heeft onder de joden die de islam in diskrediet gebracht hebben. En dat die haat van de joden voor de islam nog altijd voortduurt.

,,De joden nu zijn de afstammelingen van hen die de profeet hebben willen beschadigen. Zij willen nu de Arabieren opnieuw vernietigen.'' Dat vind je nu in Arabische schoolboeken in het lager en middelbaar onderwijs.

- De Arabische tv-zenders staan bol van het hevigste antisemitisme, ze vertonen feuilletons waarin joden het bloed van christelijke kinderen gebruiken voor rituele gerechten. In de moskee�n wordt gepredikt dat de joden van apen en varkens afstammen. Is het omdat vrijwel niemand in het Westen Arabisch kent dat daar zo weinig op gereageerd wordt?

Veel mensen in het Westen doen zich voor als kenners van de islam omdat ze er wat over gelezen hebben of in een islamitische land gereisd hebben. Er wordt door die Arabisch-onkundige pseudo-islamkundigen veel onzin verteld maar dat zal niet blijven duren.

Ik vind dat er vandaag de dag enkele doctoraten gemaakt zouden mogen worden over de inhoud van sermoenen in moskee�n, gaande van Marokko tot de uithoeken van Java en Sumatra. Ook over de uitspraken van al dan niet echte imams of islamgeleerden in zogezegde fatwa's en andere min of meer offici�le islamverklaringen kan heel wat onderzoek gedaan worden. Dat zou heel veel duidelijkheid scheppen en zou ons in het Westen wel eens met verstomming kunnen slaan. Want tegenover wat nu soms gezegd wordt waren de protocollen van de Wijzen van Zion (een Russisch antisemitisch verzinsel over het zogenaamde joodse wereldcomplot) nog slappe koffie.




-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 28 juli 2006 om 12:06
Opschudding in Almere over
islamitische kalender

Van een onzer verslaggevers

   
 

ALMERE - Een in Egypte gedrukte kalender met een afbeelding van een neerstortend vliegtuig met New York op de achtergrond, die eind mei - ruim 3 maanden voor de aanslag - bij of in een islamitische school in Almere zou zijn verspreid, heeft voor opschudding bij het gemeentebestuur gezorgd.

< => Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte 303x512, 31kb
De gewraakte kalender.
Burgemeester Hans Ouwerkerk heeft gisteren naar aanleiding van de kalender, waarvan een exemplaar in het bezit kwam van deze krant, de zaak aangemeld bij de Binnenlandse Veiligheidsdienst (BVD).

Deze dienst stelt in een eerste reactie dat er geen direct verband is met de recente aanslagen in de Verenigde Staten. De afbeelding zou refereren aan de neergestorte EgyptAir-Boeing, die op 31 oktober 1999 door de piloot de oceaan ingevlogen werd. Bij deze zelfmoordaktie kwamen de 217 inzittenden om het leven. De laatste woorden van de piloot ("Ik steun op Allah - Om te sterven voor Allah") zouden op de kalender aangehaald worden.

Aangifte

< => Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte 311x512, 31kb

Almere heeft het bestuur van de Stichting Islamitische School het dringende advies gegeven om aangifte te doen of medewerking te verlenen aan een onderzoek van de BVD. Dit om zo snel mogelijk de herkomst van de kalender te achterhalen.

Volgens loco-burgemeester Henk Smeeman, kan de verspreiding van de omstreden islamitische propaganda-kalender in Almere niet worden getolereerd.

"Het gemeentebestuur hecht grote waarde aan het behoud van de goede relaties binnen onze interculturele gemeenschap". Burgemeester Ouwerkerk zal vanmorgen op een persconferentie een toelichting op het besluit van de gemeenteraad geven.

< => Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte 300x512, 29kb

De geschilderde afbeelding van een brandend vliegtuig met het Amerikaanse vrijheidsbeeld en de wolkenkrabbers van New York op de achtergrond is voorzien van de tekst "Ik steun op Allah - Om te sterven voor Allah" afgebeeld op het laatste kwartaalblad van de kalender.

Palestijnen

Op de overige afbeeldingen zijn een stenengooiende Palestijnse demonstrant voor de Al-Aksa moskee in Jeruzalem, de Egyptische opmars in de zesdaagse oorlog en een futuristische voorstelling van de bevrijding van Jeruzalem te zien.

< => Klik op de foto voor een afbeelding op volle grootte 284x426, 15kb
Schoolhoofd Dekker ... geen commentaar ...
Volgens een getuige, die uit veiligheids-overwegingen niet wil worden genoemd, zou het hoofd van de Islamitische School een flink aantal van de kalenders op A4 en A3 formaat van eind mei tot begin juni in haar bezit hebben gehad.

Het in islamitische kledij gehulde schoolhoofd mevrouw Dekker, die wij met deze uitspraak en de schokkende afbeelding confronteerde, reageerde geschrokken met "Hoe komt u hieraan" en weigerde verder elk commentaar. Ook de voorzitter van de Stichting Islamitische School wilde niet reageren.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 31 juli 2006 om 08:30

Speciaal uitgezocht voor de aanhangers van de taliban. Let op de uitspraken van de "geleerde" talimannetjes.

Report on the Taliban's War Against Women   
Released by the Bureau of Democracy, Human Rights and Labor

November 17, 2001

Quotes By and About Women in Afghanistan

They made me invisible, shrouded and non-being
A shadow, no existence, made silent and unseeing
Denied of freedom, confined to my cage
Tell me how to handle my anger and my rage?
-- Zieba Shorish-Shamley, from  �Look into my World�  published on the 50th anniversary of the United Nations Universal Declaration of Human Rights

The Taliban in Their Own Words
�It's like having a flower, or a rose. You water it and keep it at home for yourself, to look at it and smell it. It [a woman] is not supposed to be taken out of the house to be smelled.�
-- Syed Ghaisuddin, Taliban Minister of Education, when asked why women needed to be confined at home

"If we are to ask Afghan women, their problems have been solved.�
-- Qudratullah Jamal, Taliban Minister of Culture

�We have enough problems with the education of men, and in those affairs no one asks us about that.�
-- Qari Mullah Din Muhammad Hanif, Taliban Minister of Higher Education

�If a woman wants to work away from her home and with men, then that is not allowed by our religion and our culture. If we force them to do this they may want to commit suicide.�
-- Mullah Nooruddin Turabi, Taliban Minister of Justice

�We do not have any immediate plans to give jobs to (women) who have been laid off.  But they can find themselves jobs enjoying their free lives.�
-- Moulvi Wakil Ahmad Mutawakel, Taliban Minister of Foreign Affairs

And in Their People's Words
�Because of the Taliban, Afghanistan has become a jail for women. We haven't got any human rights. We haven't the right to go outside, to go to work, to look after our children.�
-- Faranos Nazir, 34-year-old woman in Kabul

�'Indignity is our destination,' says Seema, 30, who used to work at a health center and now roams the streets in Kabul begging to support her children.�
-- Time, November 29, 2000

When we are together, everyone here is talking about how the Taliban has destroyed our lives.  They won't let us go to school because they want us to be illiterate like them.�
-- Nasima, 35-year-old Kabul resident



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 31 juli 2006 om 08:43

Speciaal voor moslims. Lees hier het verslag hoe het met vrouwen onder det taliban was. Let op de uitspraken betreffende zelfdoding onder vrouwen, derpressies onder vrouwen en de totale apathie als gevolg van de onmenselijke waanideeen van godsdienstfanaten.

Please read and pass this on. It seems so far away, but these are our
sisters. This is our weapon new but powerful. Please assist in
protecting our sisters against these acts of hate and fear.
thank you
fatimah

>Dear Friends,
>Hallo Allemaal:
>Madu, the government of Afghanistan, is waging a war
>upon women.
>Since the Tailban took power in 1996, women have had
>to wear burqua and
>have been beaten and stoned in public for not having
>the proper attire,
>even if this not having the mesh covering in front
>of their eyes.
>de regering van Afghanistan voert een
>schrikbewind ten
>opzichte van vrouwen. Sinds de Taliban de macht
>heeft overgenomen in
>1996, is
>het voor vrouwen verplicht zich totaal te bedekken
>met kleding en worden
>ze mishandeld en gestenigd wanneer ze niet juist
>gekleed zijn.
Zelfs
>wanneer de opening waardoor ze kunnen zien niet of
>onvoldoende gesloten
>is.
>One woman was beaten to death by an angry mob of
>fundamentalists
>for accidentally exposing her arm while she was
>driving. Another was
>stoned to death for trying to leave the country with
>a man that was not
>a
>relative.
>E�n vrouw is dood geslagen door een "ge�rgerde"
>groep
>Taliban-fundamentalisten, omdat per ongeluk haar arm
>zichtbaar was
>terwijl ze in een auto reed. Een andere vrouw is
>gestenigd omdat ze
>probeerde het land te verlaten met een man die geen
>familie van haar
>was.
>Women are not allowed to work or even go out in
>public without a
>male relative; professional women such as
>professors, translators,
>doctors, lawyers, artists and writers have been
>forced from their jobs.
>Homes
>where a woman is present must have their windows
>painted so that she
>can never be seen by outsiders. They must wear
>silent shoes so that they
>are never heard.
>Het is voor vrouwen niet geoorloofd betaald werk te
>verrichten en
>zich in het openbaar te vertonen zonder een
>mannelijk familielid.
>Vrouwelijke professoren, vertalers, doktoren, en
>schrijfsters zijn
>gedwongen
>hun baan op te geven. Van huizen waarin een vrouw
>aanwezig is moeten de
>ramen
>ondoorzichtig geschilderd worden zodat ze van buiten
>af niet gezien
>kunnen worden. Vrouwen moeten schoenen dragen met
>zachte zolen zodat men
>hen niet kan horen lopen
>Women live in fear of their lives for the slightest
>misbehavior.
>Because they can't work, those without male
>relatives or husbands are
>either
>starving to death or begging on the street, even if
>they hold Ph.
>Ds.
>Depression is becoming so widespread that it has
>reached emergency
>levels.
>Vrouwen leven voortdurend met de angst hun leven te
>verliezen voor
>de minste of geringste overtreding van de regels die
>voor hen gelden.
>Omdat vrouwen niet kunnen werken, zijn diegene die
>geen mannelijke
>familieleden hebben of niet getrouwd zijn gedwongen
>te verhongeren of te
>bedelen
>ook wanneer ze een goede opleiding hebben. Het
>aantal depressies onder
>vrouwen is alarmerend hoog.
>There is no way in such an extreme Islamic society
>to know the
>suiciderate
>with certainty, but relief workers are estimating
>that the suicide
>rate among women, is very high.
There are no proper
>medication and
>treatment for severe depression and would rather
>take their lives than
>live in
>such conditions, has increased significantly.
>Het is onmogelijk in zo'n extreem Islamitische
>samenleving de mate
>van zelfdoding te registreren, maar hulpverleners
>schatten dat het
>zelfdodingspercentage onder vrouwen zeer hoog is. Er
>zijn geen goede
>medicijnen
>en behandelingen voor ernstige depressies. Het
>aantal vrouwen dat
>zichzelf in zo'n depressie om het leven brengt is
>dan ook significant
>toegenomen.
>There are almost no medical facilities available for
>women. At one
>of the rare hospitals for women, a reporter found
>still, nearly lifeless
>bodies lying motionless on top of beds, unwilling to
>speak, eat, or do
>anything, but slowly wasting away. Others have gone
>mad and were seen
>crouched
>in corners, perpetually rocking or crying, most of
>them in fear.
>Er zijn zo goed als geen medische voorzieningen
>beschikbaar voor
>vrouwen.  In ��n van de zeldzame ziekenhuizen voor
>vrouwen, vond een
>journalist
>bijna levenloze "lichamen" die emotieloos en passief
>op bed lagen, niet
>wilden spreken of eten. Het leven vloeit langzaam
>maar zeker uit hen
>weg.
>Weer anderen zijn door de problemen psychisch een
>wrak geworden en
>zitten
>angstig in een hoek gekropen heen en weer te  wiegen
>of te huilen.
>One doctor is considering, when the little
>medication that is left
>finally runs out, leaving these women in front of
>the president's
>residence
>as  a  form of protest. It is at the point where the
>term "human rights
>violations" has become an understatement.
>Een arts overweegt om, wanneer de weinige nog
>aanwezige medicijnen
>opgebruikt zijn, de vrouwen op de stoep van het
>presidentiele
>residentie achter te laten als een vorm van protest:
>"We zijn op een
>punt
>aanbeland waarbij een beroep op de term "schending
>van de mensenrechten"
>geen
>zin meer heeft".
>Husbands have the power of life and death over their
>women
>relatives, especially their wives, but an angry mob
>has just as much
>right to
>stone or beat a woman, often to death, for exposing
>an inch of flesh or
>ffending them in the slightest way. Women enjoyed
>relative freedom, to
>work,
>dress generally as they wanted, and drive and appear
>in public  alone
>until only 1996.
>Mannen beschikken over leven en dood van hun
>echtgenotes en haar
>vrouwelijke familieleden. Een (kwaad willende) groep
>mannen heeft het
>recht een
>vrouw te slaan (vaak tot de dood er op volgt) omdat
>er ergens een stukje
>van
>haar huid zichtbaar was of omdat ze bij haar, de
>minste  of geringste
>"uitdaging" denken te zien.
>The rapidity of this transition is the main reason 
>for the
>depression and suicide; women who were once
>educators or doctors or
>simply used to basic
>human freedoms are now severely restricted and
>treated as subhuman
>in the name of right-wing fundamentalist Islam.
>De snelheid waarmee deze wetten zijn ingevoerd sinds
>de Taliban de
>macht heeft, is de belangrijkste reden voor de
>depressies en de
>zelfdoding.
Vrouwen die werkten in het onderwijs of
>als arts in een
>ziekenhuis,
>of die gewend waren aan de "normale" vrijheden,
>worden deze vrijheden nu
>geheel onthouden en behandeld alsof ze geen
>menselijke wezens zijn.
Dit
>alles onder dwang van de rechtervleugel van de
>fundamentalistische
>Taliban en
>in naam van de Islam.
>It is not their tradition or 'culture,' but it is
>alien to them, and
>it is extreme even for those cultures where
>fundamentalism is the rule.
>Omdat dit alles niet tot de Afghaanse traditie of de
>cultuur behoort
>wordt het door hen als "buitenaards" ervaren, zelfs
>door de
>fundamentalistische vrouwen.
>Everyone has a right to a tolerable human existence,
>even if they
>are women in a Muslim country. If we can threaten
>military force in
>Kosovo  in
>the name of human rights for the sake of ethnic
>Albanians, citizens of
>the world can certainly express peaceful outrage at
>the oppression,
>murder and
>injustice  committed against women by the Taliban.
>Iedereen heeft recht op een tolerant en humaan
>bestaan, ook vrouwen
>in een Moslimland. Als we militair ingrijpen in
>Kosovo in de naam van de
>mensenrechten en de veiligheid van de entnische
>Albanezen, dan moeten we
>als wereldburgers zeker geweldloos protesteren tegen
>de onderdrukking,
>moord en rechteloosheid van vrouwen onder het bewind
>van de Taliban.


 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: bintoe_lislam
Geplaatst op: 31 juli 2006 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Speciaal voor moslims. Lees hier het verslag hoe het met vrouwen onder det taliban was. Let op de uitspraken betreffende zelfdoding onder vrouwen, derpressies onder vrouwen en de totale apathie als gevolg van de onmenselijke waanideeen van godsdienstfanaten. 

Taliban is ALLAH niet  ........het is niet speciaal voor de moslims zoals je het opschrijft, taliban vertegenwoordigt ons (moslims) niet.

Weet dat Er groot verschil is tussen ISLAM en Moslims .(ISLAM is perfect, moslims niet)

wil jij weten aan welke regels de moslims moeten houden, lees dan over de ISLAM (Quran en Sunnah (levenswijze van de profeet vrede zij met hem)) en kom niet a.u.b. met dat soort artikelen.

vergelijk de regels van Taliban en die van de ISLAM en je zult het verschil zien.



-------------
Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 03:13

Er zijn hier echter molsims die de talimannetjes doodknuffelen. De taliban werden hier de grootste geleerden binnen de oemna van de laatste honderden jaren genoemd. (Als dat al waar is dan is het pas echt triest gesteld met dit geloof)

Geen moslim of moslima die op de domheid van de moslim alhier reageerde.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 03:24

Er zijn hier echter molsims die de talimannetjes doodknuffelen. De taliban werden hier de grootste geleerden binnen de oemna van de laatste honderden jaren genoemd. (Als dat al waar is dan is het pas echt triest gesteld met dit geloof)

 

Taliban is voor mij een apart geval. Bij bepaalde dingen die ze doen/deden kan ik helemaal in vinden. Maar zodra we komen bij het feit hoe ze omgingen met vrouwen�dan is dat voor een ander verhaal. Hier sluit ik mij dus helemaal niet bij aan. Vrouwen die zomaar worden geslagen met stokken en noem maar op. Ik wil de Taliban niet zwart maken ofzo, maar eerlijk is eerlijk, zo horen we niet om te gaan volgens de Islaam met vrouwen��

 

Geen moslim of moslima die op de domheid van de moslim alhier reageerde.

 

Ik zie jou ook niet bepaald reageren op elke Nederlander die in het nieuws komt, reacties in de krant, mensen op straat etc�. Daar zie ik ook weining van terug meneertje Peter Pan : )

 

Groetjes,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 10:28

Salaam Aleykoum,

Er zijn genoeg die de taliban steunen maar die mannen zijn goed voor hun vrouwen,dus scheer niet iedereen over 1 kam!!!

En inderdaad moet daar zeker verbetering komen,inshaAllah.

Trouwends in Afghanistan is niet de shariah van kracht misschien de halve shariah maar een aantal dingen komen niet overeen met die shariah hand eraf omdat de arm te zien is?

dat zal wel cultuur zijn.

Mag Allah het die zusters daar lichter en gemakkelijker maken amin



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 11:41

En wederom is door ontkenning het straatje weer ouderwets schoon.

Waar leren jullie die "houdt de smerige was binnen, dan bestaat die niet"?

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 16:30

Iranier overleden na hongerstaking.

De Iraanse student  Akbar Mohammadi is na een hongerstaking in de gevangenis overleden. Dit heeft het ministerie van Justitie in Teheran laten weten. Mohammadi had in 1999 deelgenomen aan een demonstratie waarbij tienduizenden mensen betoogden voor meer democratie.

Hij werd ter dood veroordeeld als 'mohareb': iemand die oorlog voert tegen God.

Maar geloof kent geen dwang!!!  De absurde arrogantie van de geestelijke leiders kent geen grenzen.

Lees het nogmaals: "iemand die oorlog voert tegen God". En mensen durven dit te zeggen en verkrachten Gods naam. "Allah Akbar".

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: moslima 82
Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 16:51
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En wederom is door ontkenning het straatje weer ouderwets schoon.

Waar leren jullie die "houdt de smerige was binnen, dan bestaat die niet"?

 

mijn antwoord is helder en duidelijk.

En geen ontkenning,

Tklopt inderdaad dat sommige moslims hun naasten willen beschermen,dat taboe dat men niet geholpen wil worden of niet wil praten komt door angst wat sommige mannen hun vrouwen inboezemen,als ik dingen zou ontkennen zou ik niet die groep zeg_nee_tegen_geweld zijn begonnen.

Een fijne avond verder,

Ik ga bidden en slapen.

Mag Allah ons een goede nachtrust geven amin,

Wa Aleykoum Salaam Waragmatoela Wabarakatoe

 



-------------
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 03:17

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Er zijn genoeg die de taliban steunen maar die mannen zijn goed voor hun vrouwen,dus scheer niet iedereen over 1 kam!!!

 

En er zijn er dus genoeg die de regels overtreden van de Islaam. Ik weet dat niet iedereen perfect is en dat iedereen fouten maakt, we zijn nu eenmaal mensen. Maar om de fouten te overtreden en te doen alsof dat hoort tot de Islaam vind ik tever gaan. De Talibans (niet allemaal dan) die de vrouwen zo slecht behandelen doen dat in naam van de Islaam. Een persoon die weinig kennis zou hebben van de Islaam zou nog kunnen gaan geloven ook dat dit inderdaad hoort bij de Islaam. Ik snap niet waarom we ook niet die personen mogen aanspreken. Natuurlijk zullen er mensen zijn die helemaal geen slechte bedoelingen hebben maar degenen die inderdaad fouten begaan mogen wel aangesproken worden. Of ze nou moslims zijn of niet. En op dit punt ben ik het eens met Peter Pan. Er wordt maar al te vaak geprobeerd om bepaalde dingen te ontkennen, niet willen zien, doen alsof ze er niet zijn. Wij kunnen pas beginnen met een beter wereld als we bij onszelf beginnen. Dus ook toe kunnen geven dat wij fouten kunnen maken en die inderdaad ook maken. Alleen dan kunnen wij van onze fouten leren, niet eerder.

 

Wat betreft de cultuur. Het lijkt me stug dat het slaan van vrouwen een stukje cultuur is van de Afghaanse bevolking. Ik zal het eens navragen. (Maar dan nog moeten zij die de vrouwen slecht behandelen �in de naam van de Islaam� niet  doen alsof het ook daadwerkelijk wordt aangemoedigd in de Islaam om vrouwen te mishandelen en/of te vernederen!!

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 04:07

Marocaantje, ik weet niet wat dit is, maar ik ben het met je eens. 

De islam wordt gekaapt door fanatici.

En juist zij zijn uiteindelijk de grote vijand van de islam.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 02 augustus 2006 om 04:16

Marocaantje, ik weet niet wat dit is, maar ik ben het met je eens. 

 

Haha, de wonderen zijn de wereld blijkbaar nog niet uit.

 

Groetjes,

Marocaantje



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin



Druk de pagina | Sluit venster