Je kan het van deze kant bekijken.
Er waren geleerden die vroeger honderden raka�hs per dag gingen lezen. Ik las dat een zo�n grote geleerde 300 rakahs per dag bad! Vrouwen kunnen dat niet in hun menstruatie periode.
Vrouwen kunnen niet zoveel vasten als ze willen. Er waren Sahaba, en zelfs de Mojahid Abdullah Azzam die tegen de russen vocht in Afghanistan, die zoals profeet David, (vrede zij met hem), gingen vasten. Er is overgeleverd dat profeet dawud een dag vaste en de andere dag niet, en zo het hele jaar en zijn hele leven door, zie
Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 31, Hadith 195 Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 31, Hadith 196 Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 31, Hadith 197 Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 31, Hadith 198 Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 31, Hadith 200
Sahih Bukhari, Deel 3, Boek 31, Hadith 201
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2587
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2588
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2591
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2592
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2595
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2596
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2597
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2598
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2599
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2602
Sahih Muslim, Boek 6, Hadith 2603
Abu Dawud, Boek 13, Hadith 2419
Sufyan At Thawri noemde bijvoorbeeld tien soorten mensen dhalimoen (onrechtvaardigen, zondaren), onder anderen iemand die niet eens minimaal 100 verzen uit de Qur�an per dag kan reciteren.
Er waren mensen, en ik ken mensen die elke drie of vier dagen de Qur�an uitlezen. Vrouwen kunnen dat niet in hun menstruatie tijd volgens sommige geleerden. Andere zeggen dat ze wel Qur�an mogen lezen tijdens hun menstruatie, Allahu Aalim.
Een man zei op een dag tegen Al Jawziah: �Laten we eventjes praten�. Ibn Al Jawziah zei: �Alleen als je de zon kan laten stoppen�.
Al Jawziah bedoelde de tijd, want zo belangrijk was voor hun de tijd en zoveel gebruik maakten zij van hun tijd. Allah zweert op de tijd dat de mensheid verlies lijdt. Dus dit soort dingen kunnen de mannen doen, maar de vrouwen niet in hun menstruatie periode en daarom zijn de mannen meestal superiurder dan vrouwen op gebied van aanbidding.
Dus er wordt mischien over vrijwillige vasten en gebeden gesproken, want volgens geleerden, inclusief Shaykh Salman Al Awda krijgen vrouwen beloning van die gebeden, zelfs als ze niet baden in die periode. Ik hoop dat je het een beetje snapt. Ik weet niet zoveel en ik heb Fathul Bari niet thuis, waarin Ibn Hajar die Hadith goed heeft uitgelegd. En als je het nog steeds niet snapt, ga naar een Imam of naar een geleerde. Ik weet niet meer wat ik je nog kan zeggen.
Allahu Aalim,
|