Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

op welke leeftijd hoofddoek dragen??

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: op welke leeftijd hoofddoek dragen??
    Geplaatst op: 08 februari 2004 om 22:46

salam alikoem broeders en zusters

Ik wil graag weten op welke leeftijd je hoofddoek moet dragen.Hopelijk beantwoorden jullie snel.Dank jullie wel.

beslama!!! GrOeTjEs *AnIsSa*   

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2004 om 22:52

Assalamu alaikum,

ik begrijp de antwoordmogelijkheden niet goed. Betekend dat dat je mag kiezen tussen 3 jaar en 2 jaar????

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamed el mouk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2004 om 23:31

assalaamalaikoem warahmatoellah,

Een vrouw moet een hoofddoek dragen vanaf dat ze haar menstruatie heeft!

Wa assalaamalaikoem!

Terug naar boven
Anittan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 februari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anittan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2004 om 00:03

Salaam,

Ik dacht dat een meisje een hoofddoek zou moeten dragen vanaf haar 7 jaar, en niet tot ze haar menstruatie krijgt want er zijn meisjes die pas hun regels krijgen van hun 15 en zelfs 16 jaar.  

Wa salaam

Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamed el mouk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2004 om 00:12

salaam,

Ik snap wat je bedoelt, maar toch is het zo.

Mijn vrouw heeft het gelezen in de Koran.

Het staat er in...zij denkt sura Nisa?

Maar het staat er zeker in!

wa assalaam alaikoem

Terug naar boven
Anittan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 februari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anittan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2004 om 00:16

Salaam,

Ja ik weet ook dat het in de Qor'an staat maar wist niet waar juist.  Ik zal eens kijken bij Sura Nisa.  Shoekran.

Wa salaam

Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamed el mouk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2004 om 00:19

Salaam,

Mijn vrouw is al aan het zoeken!

Zodra ze het weet zal ik sturen in welke aya hets staat!

Graag gedaan

Wa assalaam alaikoem,

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2004 om 17:09

salam alikoem

hey Amier dat was een vergissing  ik weet niet eigenlijk wat dat stemmen inhoud.

groetjes Anissa

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2004 om 17:42

Salaam,

ah, de poll is verwijderd zie ik.

wassalam,

Amier.

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2004 om 19:08

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe..

Inderdaad de hijab moet gedragen worden, zodra de zuster voor het eerst haar ongesteldheid krijgt. Gair inshAllah.

Moge Allah swt ons allen leiden inshAllah...

Wa alaikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2004 om 20:17

asalam aleikum,

yep..klopt!

Allah (swt) heeft namelijk geopenbaard dat ieder meisje vanaf haar eerste menstruatie de verantwoordelijkheid heeft over de rechten en plichten van de islam... dus ook het dragen van een hoofddoek.

Ook staat er in een overlevering dat Asma, de dochter van een van de trouwste metgezellen van de Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa sallem) kwam (om hem te zien) een dunne jurk dragend; hierop draaide hij van haar weg en zei: "O Asma, wanneer een vrouw de leeftijd van de menstruatie heeft bereikt, mag geen deel van haar lichaam gezien worden behalve dit (en hij wees naar zijn gezicht en handen)."

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
llyas Sr. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote llyas Sr. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2004 om 16:23
asalam aleikum,als je het woordje "moeten " vervangt
voor" mogen" dragen klinkt minder zwaar . Het is namelijk een eer-alhamdoe- om de Hijaab te mogen dragen
en onderscheid onze zusters van niet-moslima's.
Mijn vrouw draagt graag haar doek,zonder dat ik enige invloed op uitoefen.
aleikumsalam
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2004 om 17:02

asallam aleikum,

je hebt gelijk...ik heb nog niet eens een man waarvan ik mijn hoofdoek zou moeten dragen,ik draag hem omdat ik dat wil!

ik word ook nog niet onderdrukt... 

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamed el mouk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2004 om 19:46

Assalaam oe 'alaikoem,

Ik hoop dat dit hieronderaan je verder kan helpen?

Overgeleverd door Aicha (moge Allah's tevredenheid met haar zijn):"Toen Esma' de dochter van Aboe Bakr, in doorzichtige kleding bij de boodschapper van Allah binnenkwam. De boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) wende zijn edele gezicht van haar af en zei:"wanneer een vrouw geslachtsrijp is geworden, mag men haar slechts hier en daar zien" daarbij wijzend op zijn edele gezicht en handen" (Aboe Daawoeed).

 

 

De hijaab (hoofdoek) dragen is verplicht in de islaam, In de Qor'aan is het twee keer genoemd. In Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welsl*gen." (Soerat an Noer, 31)

 

Tot conclusie kan ik zeggen dat je dus de hijaab moet dragen vanaf dat je je menstruatie heeft. Mijn vrouw zegt ook dat wanneer je je menstruatie nog niet krijgt wanneer je de leeftijd hebt bereikt van 15 of 16 jaar dat je het dan moet dragen als je een vrouwelijke vorm begint te krijgen wa Allahoe a'lam.

 

Ik hoop dat er iemand hierover meer kan zeggen.

 

Wa salaam,

Mohamed

 

Ps: Ik had hiervoor nog iets geschreven dat het in de Koran vermeld staat van wanneer je een hoofddoek moet dragen. Hiervoor vraag ik vergiffenis bij onze Heer Allah, want het staat er niet in. Ik heb iemand gesproken die in het buitenland studeert voor 'ilm en die zei tegen mij dat het in de Koran niet staat. Astagfiroellah!

 

 

 

Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamed el mouk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2004 om 19:56

Assalaam oe 'alaikoem,

Beste broeders en zusters, ik heb het volgende gevonden in een site waar je fatwa's kunt in vinden. Het is wel in het engels...ik hoop dat jullie het verstaan. Hiervoor mijn verontschuldiging!

Question :

My question is if a female child has began to grow body hair is she required by sharee'ah to observe full hijab?.

Answer :
Praise be to Allaah.  

A person is not considered to be accountable until after reaching puberty. Before puberty he or she is not accountable, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: �The Pen has been lifted from three: from the child until he reaches puberty, from the sleeper until he wakes up, and from the one who has lost his mind until he recovers.� (Narrated by Abu Dawood, 4402). Based on this, then a girl has to put on complete hijab when she reaches puberty.  

There are three signs of puberty that males and females have in common: 

1 � Nocturnal emissions (wet dreams)

2 � Growth of coarse hairs around the private parts

3 � Reaching the age of fifteen 

In the case of females there is a fourth sign, which is: 

4 � Menstruation 

If one of these signs of puberty appears in a girl, then she is obliged to do all the obligatory duties and to avoid all haraam things. One of the obligatory  duties is wearing hijab. 

But the parent or guardian of a girl has to make her get used to doing the obligatory duties and avoiding haraam things before puberty, so that she will grow up with that and it will not be too hard for her to adhere to that after she reaches puberty. This is one of the basic principles of child rearing that are established in sharee�ah. 

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: �Train your children to pray when they are seven years old, and smack them if they do not do so when they are ten, and separate them in their beds.� 

Narrated by Abu Dawood, 495; Ahmad, 2/187, from the hadeeth of �Amr ibn Shu�ayb, narrated from his father from his grandfather. 

Something similar was mentioned in the hadeeth of Saburah ibn Ma�bad which was narrated by Abu Dawood (494) and al-Tirmidhi (407). He said, it is hasan saheeh. The hadeeth was classed as saheeh by al-Albaani in al-Irwa�, 247. 

Al-Bukhaari (1960) and Muslim (91136) narrated in their saheehs from al-Rubayyi� bint Mu�awwidh the hadeeth concerning the fast of �Ashoora and when it was enjoined on the Muslims. In this hadeeth it says: �And after that we used to fast it � meaning �Ashoora � and make our small children fast, and we would go to the mosque and make them toys out of wool, and if one of them cried for food we would give them that toy (to play with) until iftaar.� 

According to a report narrated by Muslim: If they asked us for food, we would give them the toy to distract them until they completed their fast. 

Al-Nawawi said in Sharh Saheeh Muslim (8/14): This hadeeth describes training children to do acts of obedience and making them get used to doing acts of worship, but they were not accountable. 

Ibn al-Qayyim said in Tuhfat al-Mawdood bi Ahkaam al-Mawlood (p. 162): �Even though the child is not accountable, his guardian is accountable and it is not permissible for him to enable him to do haraam things, so that he becomes used to them and it is difficult to wean him away from them afterwards.� 

And Allaah knows best and is most wise. 

So if a girl is approaching puberty, there is the fear that her not wearing hijab may cause young men to be tempted by her or her by them. Hence in this situation her parent or guardian has to make her wear hijab so as to prevent means that may lead to evil or immorality.

And Allaah knows best.

Wa salaam,

Mohamed

Terug naar boven
ogt fillah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ogt fillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 08:41

Assalamoe Alaikoem wa rahamat Allah wa barakatoeh,

Zelf droeg ik hem vannaf het moment dat ik naar een islamitische basisschool ging in groep drie toen ik zes jaar was, destijds droeg ik hem omdat alle meisjes hem droegen en ik erbij wilde horen, elhamdoelilah draag ik hem nog steeds en ben erg blij dat ik er vroeg aan begonnen (dat was 14 jaar geleden).

Maar zoals je al terug kunt vinden in de bewijzen die de broeders en zusters hebben geplaats is het een eer voor je  om hem te dragen vanaf het moment dat je voor de eerste x dat je ongesteld bent.

Moge Allah ons allen leiden.....

Wa alaikoem assalaam wa rahmat Allah wa barakatoeh.

Ogtoekoem fillah.

Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamed el mouk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 09:19
amien!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2004 om 06:24

salaam,

een mens is net als een boom, als die klein is kan je hem makkelijk buigen, als een mens klein is kan je hem makkleijk dingen aanleren over de aanbidding, gaat hij makkelijker in Allah geloven en zich buigen, maar als een boom groot wordt....dan heb je tien man nodig om hem te buigen. dus daarom begin zo jong mogelijk met de sluiers en de gebeden....Allah weet het beste.

Salaam alaikom,

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 08:52

Salam alikoem

Ik dank iedereen die aan mij informatie hebben gegeven.InshAllah beloont Allah jullie!!!

beslama groetjes anissa

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 03:53

Salam Aleikum,

Zelf ben ik van plan mijn hijaab na de zomervakantie te gaan dragen. Natuurlijk wordt er mij dan gevraagd waarom wachten en niet nu!? Heel makkelijk als ik mijn hijaab ga dragen dan wil ik 'm voor 100% goed dragen, en dat zal momenteel niet gaan met de kleding die ik heb (niet dat ze strak, bloot en dergelijke zijn) maar net niet goed genoeg, en dus wacht ik tot ik op vakantie ga om daar mijn kleding te kopen en de doeken die ik ervoor nodig heb.

Ik had nog nooit gedacht dat ik 'm zou gaan dragen, maar dat komt voorla omdat ik nu een paar jaar bezig ben met een zoektocht naar de ware Islaam, wat ie precies inhoudt, en niet naar wat er tegenwoordig getoond wordt en wat er in de media over geschreven wordt!

En masha'Allah ben ik achter de meest mooie dingen gekomen, waar ik nog nooit over gehoord of gelezen had.

Het geeft mij enorm veel rust en zekerheid in het leven, in mij doen en denken, en als ik aangevallen wordt door niet-moslims over de Islaam dan heb ik elhamdolillah mijn woordje klaar en weet ze in een mum van tijd de mond te snoeren, door de mooie woorden van Allah, ik ben er helemaal klaar voor om mijn hijaab te gaan dragen, daarvoor voelde ik me niet helemaal moslima (99%) want ik deed alles, bidden, vasten, respect voor alles en iedereen, PROBEER niemand opzettelijk pijn te doen, kortom ik deed (doe) mijn best een zo goed mogelijke moslima te zijn, maar toch er miste iets in mijn leven, totdat ik begon te lezen en te leren over de Islaam, en toen kwam ik erachter, de HIJAAB, dat was dat gene wat ik miste, en ik kan er niet snel genoeg beginnen ermee!!!

Salam Aleikum, jullie trouwe zuster fie dienn!  

Jou schoonheid,

jou bescherming, zit in jou Hijaab

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 05:45

salaam alikoem




Ik wou al heeel lang hoofddoek dragen.
En zeide altijd  eerst moet ik de juiste kleren ervoor dragen  bijv. lang en bedekt niet te strak, en daarna ga ik inschAllah hoofddoek dragen in de zomer. 
Alhoemdoelilah ben ik met de juiste kleren begonnen.
Maar nu de tijd is gekomen twijvel ik over hoofddoek dragen.
Heefd iemand hier een tip hoe je van die twijvel afkomt?


Wasalaam anissa  LoVe & PeAcE

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 10:20

Assalamoe alykoem zuster Anissa,

volg haar     

hieronder

wassalaam,

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Salam Aleikum,

Zelf ben ik van plan mijn hijaab na de zomervakantie te gaan dragen. Natuurlijk wordt er mij dan gevraagd waarom wachten en niet nu!? Heel makkelijk als ik mijn hijaab ga dragen dan wil ik 'm voor 100% goed dragen, en dat zal momenteel niet gaan met de kleding die ik heb (niet dat ze strak, bloot en dergelijke zijn) maar net niet goed genoeg, en dus wacht ik tot ik op vakantie ga om daar mijn kleding te kopen en de doeken die ik ervoor nodig heb.

Ik had nog nooit gedacht dat ik 'm zou gaan dragen, maar dat komt voorla omdat ik nu een paar jaar bezig ben met een zoektocht naar de ware Islaam, wat ie precies inhoudt, en niet naar wat er tegenwoordig getoond wordt en wat er in de media over geschreven wordt!

En masha'Allah ben ik achter de meest mooie dingen gekomen, waar ik nog nooit over gehoord of gelezen had.

Het geeft mij enorm veel rust en zekerheid in het leven, in mij doen en denken, en als ik aangevallen wordt door niet-moslims over de Islaam dan heb ik elhamdolillah mijn woordje klaar en weet ze in een mum van tijd de mond te snoeren, door de mooie woorden van Allah, ik ben er helemaal klaar voor om mijn hijaab te gaan dragen, daarvoor voelde ik me niet helemaal moslima (99%) want ik deed alles, bidden, vasten, respect voor alles en iedereen, PROBEER niemand opzettelijk pijn te doen, kortom ik deed (doe) mijn best een zo goed mogelijke moslima te zijn, maar toch er miste iets in mijn leven, totdat ik begon te lezen en te leren over de Islaam, en toen kwam ik erachter, de HIJAAB, dat was dat gene wat ik miste, en ik kan er niet snel genoeg beginnen ermee!!!

Salam Aleikum, jullie trouwe zuster fie dienn!  

Jou schoonheid,

jou bescherming, zit in jou Hijaab

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 02:37

salaam aleikum,ik heb altijd begrepen dat een meisje met 7 jaar de hoofddoek dient te dragen hier in nl word het wel gedaan in de grote steden ik heb geen bewijs bij de hand maar kijkeens goed naar de landen waar de islam meer gevolgd word als hier daar hebben de meisjes met 7 jaar de hoofddoek al om hoor en het ligt ook aan de ouders met 7 jaar moet het kind ook leren bidden en met 10 jaar verplicht je het! en als het kind niet bid dan straf je het dus het is wel begrijpelijk dat meisjes met 7 jaar al proberen de hoofddoek te dragen om te wennen en niet pas met 12 13 14 jaar,ik denk niet dat ze altijd moeten  dragen maar wel zoeel mogelijk al.

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 02:38
dus is het met 7 jaar niet juist??
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 04:52
Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh

Ik geloof dat die 7 jaar iets te maken heeft met de tijdsbeschouwing van kinderen. Op het moment dat ze eigenlijk kunnen kloklezen of begrijpen wanneer de salah is dat ze voor hun dien moeten proberen voor te bereiden.

Allahoe 'Alam

Asalamu Aleykum Warahmatoellahi Wabarakatoeh
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2005 om 06:10

assalaam akeikom lieve zusters.

Ik wil toch even reageren over een opmerking van een zuster die zegt niet de goede kleding en doeken te hebben en wil in haar vakantie dat kopen en daarna dragen,insha allah.

Maar SUBHANNALLAH,weet je dat de dood ons elk moment kan overvallen en dat het dan te laat is!!!Waarom wachten als je er vandaag mee kan gaan beginnen!!

Ik bedoel het niet veroordelend want alleen ALLAH SWT oordeelt de mensen en hun intensies.Maar ik weet dat dat vaak smoesjes zijn en shaitan probeert ons van het rechte pad te houden.

Als je echt wil kan je ook hier in nederland islamitische kleren en hoofdoeken kopen,je hoeft niet perse naar het buitenland.Als je echt wil en zoekt vindt je ook mooie wijde rokken bijv.bij h en m of c en a ofnog veel meer winkel .Als je echt djelaba en ghimaars wilt dragen,insha allah,zijn er genoeg winkeltjes mischien kan iemand je de aderessen wel geven.Ik hoop dat je niet wacht tot je vakantie want dat is nog 2 mnd.ongeveer en je weet nooit wat er gebeurd .De hidjab is een VERPLICHTING voor elke volwassen vrouw .Moge ALLAH SWT ons op het goede pad leiden en ons standvastig maken in onze keuze voor de hidjab,AMIENAMIEm

Nogmaals ik bedoel dit niet als een veroordeling maar als advies van een zuster aan zusters in de islaam.Ikhou van jou omwille van ALLAH SWT.

Terug naar boven
roemaysa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote roemaysa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2005 om 15:24

salaamoe allikoem

 

ik wou het volgende kwijt voor de vraag die anissa stelde :

 

ten eerste is het iets dat verplicht is dus als men dat doet is het gewoon bijdrage leveren aan het praktiseren van dat onderdeel van het geloof ik vind dat je de vraag anders moest stellen ..

in de koran soerat nisaa vanaf ayat 30s taat er waarom men een hoofddoek moet dragen ...daarnaast heb je ook ahadith over waarom iemand hoofddoek moet dragen als iemand daarin geintresseerd is moet ie het effe zeggen zal ik het hier voor hem zetten ....
Het is ter bescherming van de vrouw, zodat mannen niet in de verleiding komen.

 

zolas iedereen weet heeft de vrouw in de islaam veel waarde ze is neteen diamant en die hoofddoek die wij dragen meisjes op de juiste manier dus dat beschermt onze schoonheid ik kan het beter uitleggen als je wilt maar jij moet het zeggen je doet het vanaf je begint van je menstruatie maar ik ben eerderbegonnen ik was geinspireerd door iemand elhamdoelilaah en in soerat meryem saat hoe je je hooefdoek moet drage dus over je boezems

nog dit heb ik te zeggen als jet het nog niet draagt dan zou ik als ik jouw was snel eraan beginne het is 1 hele belangrijk onderdeel

 

wasalaam roemaysa

Terug naar boven
MOBETON Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MOBETON Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2005 om 12:29
hoi ik ben mo ik dacht als je 4 jaar bent moet je het je kind aanleren.     en als je 16 bent mag je zelf beslissen of je het hoofddoekje nog wil dragen. deze twee hebben zeker geen op.
Terug naar boven
MOBETON Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MOBETON Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2005 om 12:32
maar deze persoon heeft zich zeker toch maar bedacht.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2005 om 15:20
hoi mo waar baseer je dat op??? graag met bewijzen praten 4 jaar nooit van gehoord
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.