Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenzijn wij moslims niet te passief

 Post Reply Post Reply
Schrijver
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Onderwerp: zijn wij moslims niet te passief
    Geplaatst op: 23 februari 2004 om 13:13

bismillaah,

beste forumleden,

vinden jullie ook dat wij moslims als minderheid in de nederlandse samenleving veels te passief en misschien zelfs laconiek zijn in het behalen van onze rechten?

We willen allemaal in Nederland wonen omdat we dit als ons land ervaren. Maar is het niet zo dat we als het ware geregeerd worden door 'van buitenaf '

Ter illustratie: we vinden allemaal dat de moslimvrouw gewoon het recht moet hebben de hoofddoek te mogen dragen. Hoeveel procent van de moslims heeft gisteren gedemonstreerd voor de vrijheid voor het dragen van een hoofddoek? er kwamen een paar honderd mensen (niet allen zijn moslim) opdagen! Nederland telt misschien wel bijna 1000 000 moslims? Hoeveel procent is dat? en dit is maar een voorbeeld. Een ander voorbeeld is bijv. het boycotten van producten die de politieke macht van grote concerns beperken. Dat doen we toch niet terwijl we allemaal willen dat 'slechte' concerns geen politieke zeggenschap hebben. Zie bijv. de rol van concerns in Amerika en hun steun aan de republieken toen dezen massaal oorlog wilden voeren! En de contracten die dezelfde bedrijven hebben gekregen van de regering bush voor de 'wederopbouw'.

Waar is onze politieke bewustzijn gebleven?!!!!  Sommige mensen baseren zich met het grootste gemak op fatwas van geleerden uit bijv. saoudi arabie die duidelijk nauw verbonden zijn met het regime en daar niet tegenin zullen druisen! Of ze kunnen gewoon niet van bijv. de coca cola afblijven en hebben gewoon geen zin om te demonstreren!

Jongeren lopen (wellicht uit overijver in de religie) te roepen dat demonstreren niet is toegestaan en boycotten al helemaal niet. Is het dan geen tijd voor een ontwaking?

Ik zou graag jullie mening hierover willen horen!

wa salaam,

Abu Ibrahim 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2004 om 14:14
Assalaamoe Alaikoem,

Ja, ik geef je gelijk. Behalve dan op het punt dat ik in Nederland wil blijven wonen, wil gaan studeren in "het land met de twee heilige Moskeen en wil me daar ook vestigen Inshallah(Doe Du3A voor mij A.U.B.). Maar dat terzijde...
Maar moet gelijk ook toegeven dat ik niet naar de demonstratie ben geweest tegen het verbod op de hoofdoeken. Terwijl het wel om mijn zusters gaat die een verbod wordt opgelegd. En ja,nu je het zo zegt...schaam ik me er ook wel voor. Maar ik dacht dat er waarschijnlijk veel vrouwen mee zullen lopen. Dit is niet erg maar ze vergeten vaak de Sunnah en gaan schreeuwen en klappen en (weet niet hoe je dit noemt, wordt vaak gedaan bij Marokaanse bruiloften een soort geschreeuw op een speciale manier) en daar erger ik me aan en wil daar ook niet tussen staan(zie ook de foto's op de Belgische AEL site van een betoging waaraan veel vrouwen meededen). Vrouwen kunnen naar mijn mening best mee-demonstreren, maar laat je stem niet luid horen..
Maar achteraf moest dit mij niet beletten om te gaan.

Wel ben ik vandaag gaan demonstreren tegen de apartheidsmuur in Israel.
En het boycotten van Israel..ja daar heb ik nogal nare ervaringen mee op dit forum :-)

ALAHO ALEM..



wassalaam..



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.