Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenRechtszaak om Koran te verbieden.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Rechtszaak om Koran te verbieden.
    Geplaatst op: 24 februari 2004 om 15:04

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

Ik kwam dit tegen over de Koran.
De Koran wordt hier vergeleken met een terroristische schrift, die gelovigen aan zou zetten tot haat, moord, verkrachting en terrorisme.

Wat vinden jullie van zulke uitspraken?
Zouden deze mensen ooit de Koran hebben gelezen..vraag ik me af?? Zou er een fatsoenlijke discussie over de Islam met deze mensen gevoerd kunnen worden??

Zie hieronder het artikel:

"Wfor0185.doc / 040220 / Rechtszaak: KORAN verbieden / 245W

Onderwerp: Rechtszaak om Koran te verbieden

Delft, 20 februari 2004

Mijne dames/ heren,

De Koran is het zogenaamde heilige geschrift van de moslims. Helaas hebben de gewelddadige teksten uit dit geschrift ervoor gezorgd dat er al minstens 500 miljoen doden zijn gevallen in naam van Allah en de Islam. Ruim 50 maal meer dan die van de Hitler doctrine. Hiertegen moeten wij iets doen, want zo kan het niet verder. Als wij niets doen dan zullen latere generaties hieronder lijden en ons vervloeken, wegens onze lafheid. Onderneem dus nu actie.

Het is de bedoeling dat wij een rechtszaak beginnen tegen de Nederlandse staat om de Koran te verbieden, ongeacht artikel 1 van de grondwet, waarin elk religieus geschrift toegestaan is, zelfs als de teksten in dit geschrift de gelovigen aanzetten tot haat, moord, verkrachting en terrorisme. In principe kan de Koran beschouwd worden als een terroristisch geschrift, van hetzelfde kaliber als Mein Kampf, welke grondwettelijk verboden is verklaard, na de excessen van de Tweede Wereldoorlog.

U kunt ons steunen om de Koran te verbieden. Wij moeten een speciale nationale organisatie oprichten hiervoor en ons krachtig organiseren om de rechtszaak op te starten. Iedereen die mee wil doen, mag ons mailen. De hele organisatie moet nog opgezet worden, dus denk er ook zelf over na en doe wat voorstellen. Elke organisatie mag ons steunen hierbij, ongeacht de gezindheid.

Steun deze aktie en bescherm uw eigen nakomelingen."


Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 15:18
Assalaamoe ALaikoem,

Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat ik niet graag in hun schoenen zou willen staan als ze Allah(S.W.A.) niet snel om vergiffenis vragen.

Allaho Alem of veel mensen het verbieden van de KORAN steunen. Maar zoals ik al vaker heb gezegd, verlaat Nederland!! Niet alleen voor jezelf maar voor je nakomelingen(Moge Allah S.W.A. ons nakomelingen geven Inshallah).

Het verbieden van de Hoofdoek is maar het begin.

Gair Inshallah

wassalaam

Jullie broeder in Islam

nak4life
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2004 om 15:51

Salamoen Aleykum

Ik heb eens een hadith gelezen dat er een tijdperk zal komen dat alleen de naam islam en een plaatje van de quran over zal blijven.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2004 om 05:04

as salaam oe alaikoem wr wb,

mensen gaan steeds verder en verder......ik zal niet versteld staan als het nog gekker wordt.....!

broeder en zuster.......dit maakt ons duidelijk dat Het Uur steeds dichterbij komt....

wees voorbereid broeders en zuters....werk voor het eeuwige leven....en inshallah zullen we elkaar allemaal tegenkomen in de hemel............amien ya rabil3alamien

ma3a salama                                                                                                      Ouarda

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2004 om 08:22

asallam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe

neeh...de koran zal nooit verdwijnen.We moeten hem eigenlijk allemaal uit ons hoofd leren...>>was ik maar niet zo vergeetachtig ...

Er is wel een probleem,als wij moslims in discussie willen over de islam,zal alles wat we zeggen uit zijn context gehaald worden..dit omdat bepaalde groepen mensen er al van overtuigd zijn dat de islam een gewelddadig geloof is.Ze leggen nu al zoveel uitspraken onder een vergrootglas...leg een mijt onder een vergrootglas en het ziet eruit als een kwaadaardig monster!!Zo wordt de islam bekeken.Ik kan niet begrijpen hoe mensen zo overtuigd kunnen zijn ,van de agressiviteit van de koran...Ik zou mij nooit bekeerd hebben als dit het geval zou zijn geweest...ben wel vergeetachtig maar niet naief.

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Moslimatjuh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2004 om 13:44

SubhanAllah..het wordt steeds weirder en weirder...

Eerst de hijaab en nu de koran..what's next..het hele geloof VERBIEDEN..??

 

 

La Illaha Illa Allah
Terug naar boven
at-t�lib Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2004 om 08:11

as-salam aleykum

Diegenen die de Qur'an doormiddel van een rechtzaak willen verbieden zijn een stelletje idioten. De Nederlandse rechter kan helemaal geen boeken verbieden. Laat ze er energie en geld insteken. De enige die binnen ons staatsbestel daartoe de mogelijkheid heeft is is de volksvertegenwoordiging (eerste en tweede kamer. Maar dan zou eerst het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens gewijzigd moeten worden, omdat de Nederlandse rechter wetten in strijd met verdragen als ongeldig kan verkaren.

Terug naar boven
jean Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2004 om 16:37

Vandaag zag ik een artikel in de krant. Een kunstenaar had een schilderwerk gemaakt van een Koran. Aan de binnnenkant zag het er zo uit: links allemaal spatten bloed en rechts een pistool.

Je kan toch ook niet de Bijbel verbieden omdat er veel priesters zijn die meisjes verkrachten of pedofiel zijn?(kijk naar Engeland en Amerika)

Mensen zeggen dat de Islam slecht is. Dit is niet zo. Het ligt niet aan het geloof van iemand als hij/een slechte daad verricht. Dat ligt aan de persoon zelf. Niet alle Christenen zijn Joden haters of pedofiel.

Niet alle Joden hebben een hekel aan Christenen of Moslims. Helaas beste Moslim broeders en zusters dit is wat ik jullie wil zeggen. Het staat al geschreven in de boeken dat er een dag zal zijn dat er geen ��n Koran zal bestaan op aarde. Allah zal elke Koran doen stijgen naar de hemel. Het is reuze jammer als dat zal gebeuren. Maar ik heb liever dat de Koran naar de hemel zal stijgen dan dat het in de handen van een Kafir zal belanden.

moslima
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2004 om 03:29
In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe ALaikoem,

Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat ik niet graag in hun schoenen zou willen staan als ze Allah(S.W.A.) niet snel om vergiffenis vragen.

Allaho Alem of veel mensen het verbieden van de KORAN steunen. Maar zoals ik al vaker heb gezegd, verlaat Nederland!! Niet alleen voor jezelf maar voor je nakomelingen(Moge Allah S.W.A. ons nakomelingen geven Inshallah).

Het verbieden van de Hoofdoek is maar het begin.

Gair Inshallah

wassalaam

Jullie broeder in Islam

nak4life


Assalaamoe Alaikoem ,

In bovenstaande bericht schreef ik "verlaat NL"... maar ik werd er op gewezen dat dit voor vrouwen zonder maghraam uiteraard veel moeilijker is.

Ben het daar helemaal mee eens!!!!

Sorry zusters, zal met mijn uitspraken voortaan ook aan jullie denken.

wassalaam
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2004 om 05:26

Assalamu alaikum,

ik denk dat nederland verlaten ook helemaal geen optie is. De profeet Mohammed verliet mekka pas nadat hij echt mishandelt was en zijn leven en dat van zijn volgelingen echt in gevaar was. Zover is het hier (nog) niet. Tot die tijd geloof ik dat het onze plicht is dawa te doen, en wel door de islam, de overgave aan God, daadwerkelijk in praktijk te brengen. Niet alleen door onze uiterlijke verschijning, want verkleden kan iedereen, maar vooral door onze werken. Laat de ongelovigen maar zien dat wij de beste gemeenschap (kunnen) zijn. Laat de ihsaan je levensdoel zijn. Laat de overgave je levensdoel zijn. In de topic over de aardbeving in marokko werd gezegd dat gelovigen zelfs het goede herkennen in rampspoed en ellende. Past het ons dan met de staart tussen de benen weg te rennen als het ons tegenzit? Zeggen we tegen de palestijnen dat ze maar moeten verhuizen naar elders omdat hun het recht van leven in hun eigen land ontzegt wordt? Natuurlijk niet!! Dit is nederland, ik ben nederlander en ik laat me door helemaal niemand wegjagen.

Mijn droom en wezenlijk doel is te helpen de islam als religie een volwaardig geaccepteerde plaats in deze samenleving te verkrijgen. Dat doe ik door mensen mijn beweegredenen uit te leggen, door mensen (in vrijheid!) met de grondbeginselen van de overgave te laten kennismaken en door inshaAllah de boodschap uit de heilige koran zoveel als mogelijk in praktijk te brengen. Ik ondervind hier soms tegenwerking in, soms zelfs van mijn eigen familie, soms van broeders en zusters die er andere meningen op na houden dan ikzelf, maar ik geloof in mijzelf, ik geloof in God en ik geloof in de overgave. Dat is mijn doel, dat is mijn jihaad.

Ik ben er 100% van overtuigd dat ook in nederland de islam een rijke voedingsbodem kan vinden. Het land met de meeste moslims, indonesie, is voornamelijk bekeerd door mystici (soefies) die met arabische handelaren meetrokken. Zij respecteerden de locale cultuur en nodigden slechts uit tot islam, vrijwillig en zonder dwang. Hetzelfde geldt voor de turken, de indiers enz. Waar de meeste nederlanders zo bang voor zijn is niet zozeer de overgave aan God, en ook niet de bijbehorende geloofsleer. Waar volgens mij de meeste nederlanders bang voor zijn is dwang en onderdrukking die je ook daadwerkelijk tegenkomt in enkele "islamitische" landen. Mensen zijn bang gedwongen te worden zich te bekeren tot marokkaan of pakistaan, hun cultuur op te moeten geven en wees eerlijk; veel moslims hier weten het verschil niet eens. Islam zal cultuur beinvloeden en veranderen. Dat gaat niet in een keer, daar kunnen misschien wel tientallen of zelfs honderden jaren overheen gaan, net als overal in de wereld altijd het geval is geweest.

Mij valt op dat veel moslims hier onder dawa verstaan een donderpreek houden met veel hel en verdoemenis, disrespect voor locale cultuur en waarden en normen, en de nadruk leggen op details als de lengte van je broek of wel of geen gouden ring voor mannen. Toen onze profeet in mekka begon met zijn dawa (= uitnodigen), begon hij met geloofsleer, godsbeeld en overgave. Details kwamen pas veel en veel later. Wat ik bij veel ijverige broeders en zusters zie is dat ze precies de omgekeerde volgorde aanhouden bij hun dawa. Om over mijzelf te spreken; ik ben niet bekeerd omdat ik de baard van de imam zo mooi vond of de arabische mode mij aansprak. Ik ben bekeerd doordat ik mij zoveel herkende in de geloofsleer en het Godsbeeld dat ik (vnl uit boeken) leerde kennen. Dat is een stevige basis waarop je je geloof kunt bouwen. Nu draag ik een zilveren trouwring ipv een gouden, maar dat zie ik slechts als detail. Eerst innerlijk, dan uiterlijk.

Ik vertel dit allemaal omdat ik merk dat de achterdocht en angst voor moslims en islam snel groeit in nederland en west europa. Polarisering wordt steeds meer een feit, gestimuleerd door beide kanten (!) en is voornamelijk gebaseerd op wederzijds onbegrip en zeer hardnekkige vooroordelen. Dat is een groot probleem maar ook en vooral een grote uitdaging. Ik als autochtone kaaskop ben van mening dat de nederlandse autochtone cultuur absoluut geen belemmering hoeft te zijn voor de islam, voor de overgave aan God en de soenna. Ik als autochtone kaaskop schaam mij vaak diep voor de starre en kortzichtige houding van mijn mede kaaskoppen en ik als autochtone kaaskop ben van mening dat die starre en kortzichtige houding omgeturned kan worden in oprechte overgave mits we de dawa op de juiste wijze uitvoeren. En zoals overal in de wereld zullen er altijd wel mensen zijn die hun oorspronkelijke overtuiging vast willen houden. Zij hun geloof, ik het mijne. Een enorme uitdaging en een islamitische plicht lijkt mij.

Mijn excuses voor het donderprekerige gehalte van deze donderpreek.

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2004 om 05:40

asallam aleikum,

wow!Prachtig geschreven broeder!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.