Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe hidjaab in deze tijd

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
aggie4life Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De hidjaab in deze tijd
    Geplaatst op: 05 maart 2004 om 16:04

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

 

 

 

 

De hidjaab, het Islamitische begrip voor bedekking van het lichaam waarbij men de lichaamsvormen niet kan waarnemen.

Iets wat steeds belangrijker wordt. De mens kan zijn lusten steeds minder goed beheersen. Steeds meer vrouwen worden verkracht. De grootste oorzaak is naar mijn mening het feit dat men het bedekken van het lijf niet meer als een noodzaak ziet. En de mannen in deze tijd niet meer hun ogen neerslaan als zij een vrouw zien, laat staan(eigenlijk hoort hier te staan �zelfs niet als ze�..) een (half) naakte vrouw zien. 

 

In deze tijd wanneer de vrouwen zich (moeten) verkopen als een product dat je in de supermarkt koopt.

 

In deze tijd wanneer de vrouwen steeds minder kleding(moeten) dragen om �mooi� gevonden te worden.

 

En in de tijd wanneer de vrouwen op reclameborden, op de t.v. in tijdschriften enz. zichzelf blootgeven terwijl zij zich al moesten schamen als een �vreemde� haar haren kon zien.

 

Maar ook in de tijd dat de Moslims als terroristen worden gezien.

In de tijd dat Moslims afgeslacht worden.

 

In de tijd dat er een verbod komt op  de vrouwen die niet als een �lustobject� willen rondlopen.

 

In de tijd dat de bedekking van de vrouw een taboe wordt��

 

Schrijf ik dit korte artikel over �De Hidjaab in deze tijd�.

 

 

Jullie broeder in Islam,

 

 

NAK4LIFE

 

 

NASIR ALI KHAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* De Hidjaab in de Koran.

 

 

De hidjaab, het in deze tijd zo veel besproken onderwerp. Wat zegt de Islam eigenlijk over de Hidjaab??

�En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar over hun boezems dragen.�                                                                (Soerat an-Noer: 31)

De geleerden zijn het er niet over eens of de vrouw haar gezicht mag tonen. Enkelen zeggen dat de handen en gezicht niet bedekt hoeven te worden. Sommige geleerden zeggen dat het gezicht en de handen ook bedekt moeten worden�.en Allah(S.W.A.) weet dit het best.

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33:59]

Hier wordt ook duidelijk dat alleen het bedekken van het haar zoals je vaak op straat ziet, niet voldoende is.

En is dus duidelijk dat de vrouw verplicht is voor om zich goed te bedekken voor de buitenwereld. Dit is geen onderdrukking, maar een bescherming. De Islam beschermt de vrouw tegen �het kwaad van de buitenwereld�.

 

 

* De Hidjaab in deze tijd.


In deze tijd zie je veel vrouwen die bovenstaande verzen vergeten zijn, of niet willen praktiseren(ALLAHO ALEM). Hoeveel vooral jonge vrouwen willen hun schoonheid niet verbergen of willen niet buiten de groep vallen. Veelal jonge vrouwen die nog studeren dragen hierdoor alleen een kapje op hun hoofd. Hun nek is gewoon zichtbaar en hun kleding is strak waardoor men haar lichaamsvormen gewoon kan zien.

Dit komt denk ik door de druk die deze samenleving op deze vrouwen geeft. Vaak moet je kiezen voor je geloof of geaccepteerd te worden door deze samenleving. En kiezen ze het laatste omdat dit het gemakkelijkst lijkt. Weten zij dan niet dat we hier slechts tijdelijk zijn��

Vrouwen willen tegenwoordig veelal een eigen carri�re maken. Zelf geld verdienen. Laten zien dat ze voor zich zelf kunnen zorgen. En dit laat blijkbaar de hidjaab niet toe. Want met een hidjaab laat je zien dat je voor de Islam heb gekozen met heel je hart en ziel(INSHALLAH). Ja, en dat betekent dus dat je geen vrije omgang hebt met �vreemde� mannen. Je wilt jezelf niet blootgeven aan die �vreemde� mannen. En dit is in tegenstrijd met de principes van de niet-moslims. De mannen en vrouwen moeten elkaar de handen schudden, of zelfs elkaar op de wangen zoenen(bij een verjaardag bijvoorbeeld). Samen feesten, samen gezellig uitjes maken�vergeet de vrees voor Allah(S.W.A.).

Dus de bedekte vrouwen hebben een keus gemaakt. Zij hebben gekozen voor Allah(S.W.A.) en werken Inshallah voor het hiernamaals. Dit is veel meer waard dan het geld dat je verdient wanneer je hier op aarde werkt om tijdens het leven hier op aarde jezelf te voorzien van overbodige luxe.

DE PROFEET (VZMH) ZEI :
EEN PERSOON BEREIKT HET NIVEAU VAN GODSVREZENDHEID (MUTTAQIEN) NIET, TOT HIJ DATGENE UITBANT, WAT ONSCHULDIG IS, OMDAT HIJ BANG IS DAT HET SCHADELIJK IS.
(At-TIRMIDHI)

 

Natuurlijk zijn er ook vrouwen die verplicht worden(met de nadruk op worden) om te gaan werken omdat de man dit wilt of om een andere reden. Over deze vrouwen heb ik het niet indien ze werken omdat het moet en niet omdat ze carri�re willen maken. Met deze zusters heb ik juist medelijden�..

 

* De Hidjaab, Het gevaar voor het Westen.

 

Frankrijk, Belgi� en nu ook Nederland. Volgens mij het meest besproken onderwerp op dit moment. �Het verbod op de Hoofdoekjes.�. Subhanallah wat is het gevaar van deze bedekking!

Het is een feit dat de Islam hier in het westen groeit Alhamdoellilah. Steeds meer mensen bekeren zich tot moslim. En dit zien de niet-Moslims als een gevaar voor het Westen. Want al deze Moslims hebben een mening, die ze ook willen uitten.  Steeds meer moslims verzetten zich tegen de meningen van het Westen. Zo willen we eigen politieke partijen, eigen scholen en natuurlijk eigen gebedshuizen.

De Islam groeit. En dat is de angst voor de niet-Moslims. Ze zijn bang dat wij het straatbeeld over zullen nemen. Dat als je op straat loopt dat je geen (half) naakte vrouwen meer tegenkomt, dat je geen posters met naakte vrouwen meer kan ophangen en op de t.v geen naakte vrouwen meer zal zien. De �bedekte vrouw� zal het straatbeeld overnemen van de �naakte vrouw�. Is dat het gevaar??

Of is het �Verbod op hoofddoekjes� slecht een stap in de richting van het verbieden/bestrijden van de Islam. Is dit een stap in de richting van een nieuwe vervolging net als destijds met de Joden is gedaan. Wordt het ons verboden om ons geloof te belijden, wordt het ons verboden om in openbare gelegenheden te komen�..

Of is dit al bezig? Moskeen worden bekritiseerd, Moslimscholen mogen geen financi�le steun meer krijgen van de overheid en is het verbieden van hoofddoekjes in openbare gelegenheden is dus slechts een stap in de richting van het verbieden van de Moslims om te leven in het Westen.

Of zouden beide factoren meespelen tot het verbieden van de hoofddoeken. . .

 

 

 

 

 

* Tot slot

 

 

In deze moeilijke tijd is het belangrijk dat we elkaar steunen en blijven steunen. Samen zijn we sterk.

Weet dat Allah(S.W.A.) alles ziet, zorg ervoor dat je aan de kant van Hem staat. Alleen dan sta je goed.

 

Als er een verbod wordt gedaan wat betreft de zusters in het Westen. Dan wordt er een verbod gedaan wat betreft onze gehele Ummah.

En als er een verbod wordt gedaan wat betreft onze broeders in het Oosten. Dan wordt er een verbod gedaan wat betreft onze gehele Ummah.

 

�Niemand van jullie gelooft (waarlijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst.�         (al-Boechari en Moeslim)

 

 

Sta op voor het onrecht dat ons wordt aangedaan, maar blijf redelijk en volg de regels van de Islam. Ga niet als een gek de straat op en vrouwen laat uw stemmen niet luid horen(zoals tijdens een demonstratie)�

 

�Vrees Allah waar je ook bent en laat een goede daad een slechte daad opvolgen zodat deze haar (de slechte daad) uitwist en ga met de mensen om op een goede wijze.�     (At-TIRMIDHI)

 

Moge Allah(S.W.A.) ons sterk maken en ons leidden op het rechte pad. Moge Allah(S.W.A.) onze zusters beschermen tegen het onrecht wat hen wordt aangedaan.

Moge Allah(S.W.A.) onze broeders en zusters over de gehele wereld beschermen. En onze vijanden vernietigen.

(AMIEN)

 

Wassalaam,

 

Jullie broeder in Islam

 

NAK4life


Nasir Ali Khan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Ik heb express een aantal keren het verklein woord gebuikt voor hoofddoeken. Dit omdat het zo, vaak in kranten enz. wordt genoemd. Ik zelf vind dit nogal beledigend. Gair Inshallah
Ben weer verder gegaan op mijn oude accaunt: NAK4LIFE...deze was eerst geblokkeerd..
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 08:11

salaam

aamien,aghie,

mooi zo!mashallah, goed geformuleerd(hier en daar een paar meningsverschillen, maar prachtig samengesteld!)

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
aggie4life Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 14:18
In eerste instantie geplaatst door marhaba

salaam

aamien,aghie,

mooi zo!mashallah, goed geformuleerd(hier en daar een paar meningsverschillen, maar prachtig samengesteld!)

wassalaam

Die meningsverschillen.....laat me raden....

Maar het was een "werkstuk" als opdracht van de Moskee...

Ben weer verder gegaan op mijn oude accaunt: NAK4LIFE...deze was eerst geblokkeerd..
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 14:50

salaam

zolang dat het niet volledig uit koran versen bestaat, vind je altijd meningsverschillen (nou die zijn ook niet veel hoor bij deze! )aghie, iedereen denkt er nu anders over, maar lhamdoulillah zoals ik daarboven zei,dit is een goedgeformuleerd werkstuk,  amay,chapeau! ,insha allah khayr.

neem me niet kwalijk aghie, maar wees er zeker van dat mn commentaar niet slecht bedoeld is,want het was een persoonlijke mening!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
aggie4life Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 15:37

Assalaamoe Alaikoem,

Ook meningen zijn altijd welkom, mits je geen fatawa geeft betreffend je mening...en omdat wij helemaal niet bevoegd zijn om een fatawa te geven zit het wel goed...ok gaat weer nergens over..

Ehhh "amay,chapeau" ikke niesss snap.......

In eerste instantie geplaatst door marhaba

salaam

zolang dat het niet volledig uit koran versen bestaat, vind je altijd meningsverschillen (nou die zijn ook niet veel hoor bij deze! )aghie, iedereen denkt er nu anders over, maar lhamdoulillah zoals ik daarboven zei,dit is een goedgeformuleerd werkstuk,  amay,chapeau! ,insha allah khayr.

neem me niet kwalijk aghie, maar wees er zeker van dat mn commentaar niet slecht bedoeld is,want het was een persoonlijke mening!

wassalaam

Ben weer verder gegaan op mijn oude accaunt: NAK4LIFE...deze was eerst geblokkeerd..
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 15:41

salaam

amay:courrante uitdrukking bij verbazing

chappeau: courrante uitdrukking voor soort respekt,bewondering

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Butterfly Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 29
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 16:12

As Sallaam

De vrouw in ere gehouden.

De edele scheppingsvorm van de vrouw wordt alleen door de islaam in ere gehouden. De Islaam verheft de status van de vrouw en geeft haar bescherming tegen oneerbaarheid en negatieve invloeden die haar lichaam misbruiken voor materialis-tische doeleinden. Een gemeenschap waarvan de mensen geld en materialisme begeren, onderdrukt zijn waarden en normen. Daardoor kan de natuur van de mens niet tot zijn positieve uiting komen.

Alleen door Zijn regels kan een positieve en liefdevolle samenleving tot stand komen.

Door de lichaamsbouw van de man heeft hij bepaalde taken die de vrouw niet tot haar verantwoordelijkheden hoeft te rekenen. De man kan ook bijvoorbeeld geen kinderen baren, borstvoeding of moederliefde geven. Dat zit niet in zijn natuur.





Haar recht om zich te bedekken.

De vrouw is een aantrekkelijk wezen waarvan misbruik gemaakt kan worden. Misbruik begint al bij het zien van haar lichaam. Daarom heeft God, de Alwetende de vrouw het recht gegeven en de plicht opgelegd om haar schoonheid te bedekken. Dit is de manier om haar waarde als mens te handhaven. Ook voor de man zijn er regels, het is zeker niet zo dat alleen de vrouw voor orde moet zorgen, ook aan de man zijn er gedragsregels opgelegd die wij zowel in de Qor'aan als in de overleveringen van de profeet (Allah�s vrede en zegen zijn met hem) terug kunnen vinden.

Kortom: Het zien van de vrouw als een sexobjekt is in de Islaam een zonde.



Het nut van de sluier

Waarom wordt de sluier als een onaangenaam kledingstuk beschouwd, in een maatschappij waarin de vrouw als een lustobjekt wordt benaderd? De sluier beschermt de vrouw tegen negatieve invloeden en handelingen van buitenaf De sluier be�nvloedt het beeld voor de ogen en houdt de intentie van de medemens mogelijk rein en zuiver.

De sluier bedekt de moslim vrouw tegen zoekende ogen waarachter een slechte intentie kan verschuilen. De schoonheid van de vrouw wordt niet gezien door degenen die een slechte intentie kunnen dragen of de intentie kunnen hebben die kan leiden tot vrijmoedig gedrag. De sluier voorkomt een heleboel nare problemen.

Dit bedoel ik absoluut niet beledigend tegen mijn zusters die nog geen sluier dragen. Ghair Inshallah.

Wa Sallaam

''Verlaat je moeder niet, opdat het paradijs onder haar voeten ligt."
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 19:09

Beste Butterfly, Nak en anderen,

ik weet niet hoe jullie het zouden ervaren als jullie seksobjecten en halfnaakt genoemd zouden worden, maar beeld het je s in en je gaat je dan waarschijnlijk toch wat beledigd voelen.  Maar ja, sommige mensen weten niet beter zeker(of willen niet beter weten)? 

Hasta la vista...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
aggie4life Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2004 om 03:45
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Beste Butterfly, Nak en anderen,

ik weet niet hoe jullie het zouden ervaren als jullie seksobjecten en halfnaakt genoemd zouden worden, maar beeld het je s in en je gaat je dan waarschijnlijk toch wat beledigd voelen.  Maar ja, sommige mensen weten niet beter zeker(of willen niet beter weten)? 

Hasta la vista...

Nog even wachten en je weet precies wat ik bedoel....ik bedoel dus dat het weer dan warmer wordr Inshallah.

En nergens heb ik geschreven dat iedereen zo erbij loopt, wel dat het heel normaal is hier in Nederland...

Ben weer verder gegaan op mijn oude accaunt: NAK4LIFE...deze was eerst geblokkeerd..
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2004 om 13:50
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Beste Butterfly, Nak en anderen,

ik weet niet hoe jullie het zouden ervaren als jullie seksobjecten en halfnaakt genoemd zouden worden, maar beeld het je s in en je gaat je dan waarschijnlijk toch wat beledigd voelen.  Maar ja, sommige mensen weten niet beter zeker(of willen niet beter weten)? 

Hasta la vista...

Halfnaakt word je niet genoemd maar dat ben je, en als ere tietel voor de meest schaars geklede, meestal (vrouw) is seksbom maar ook lekkerding en zo nog een aantal ''eretietels'', Nou is jou vraag hoe, ik denk dat je met ''jullie'' moslims bedoelt, wij ons voelen? Ik vindt deze vraag echt onzinnig, en zeker voor een man, maar wat maakt het uit ik beantwoord voor zover ik kan. Voor mij als man is het alleen relevant om te kijken waar het echt om gaat namelijk hoe een moslim man zich tegen over z'n schepper zou voellen als ik me niet aan de kleding voorschriften (soena) hou? Ik denk schaamteloos, respectloos misschien zelfs ordinair in ieder geval alles behalve een practizerende moslim. 

Het verbaasd mij dat (half) naakte mensen de alom begeerde tietel seksbom niet als de ultime bekroning zien. Iedereen mag er bij gaan lopen hoe men dat zelf wenst. die vrijheid vindt ik erg belangrijk, omdat je de zelfde vrijheid een moslm(a) moet gunnen. Maar als jij mij wil doen geloven dat een (half) naakte het erg vindt om seksbom genoemd te worden dan moet je toch eens ff uitleggen waarom dit zo is. Ik bedoel moet je medeleiden hebben met iemand die van deze aandacht geniet?  (maar ja, sommige mensen doen alsof ze niet beter weten)

P.s. Vrouwen die problemen hebben met door meestal het andere geslacht als in dienst van de gehele mannelijke maatschappij wandelende objectjecten gezien te worden. hier bestaat een recept voor, en ik denk dat iedereen op deze forum weet wat dit medicijn is.

Nordin

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2004 om 14:28

A Selaam oe Ale'ykoem,

Erg goed stukje Nourdiene.

Echter, ik begrijp Kim's reactie wel. Een vrouw zonder Hijaab moet niet met half-naakt geassocie�erd worden. Er zijn genoeg niet-Moslima's en/of vrouwen zonder Hijaab die met lange broeken/rokken/truien en dergelijke rondlopen. We moeten dus niet meteen een streep trekken, want dit alles bestaat niet alleen uit twee uitersten (�f Hijaab, �f half-naakt).

Ik schaar me dus achter het feit dat sommige dames zich hierdoor beledigd zouden voelen. En dat is wel het laatste wat de Islam (Allah (swt)) van ons wil: het beledigen van onze medemensen.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2004 om 14:54

Salaamoe Alykoem,

BarakAllahoefiek oeght leyla,

Ik wil duidelijk gezecht hebben dat ik het in bijna letterlijke zin over (half) naakt heb, en geen hijaab wil ik zeker niet gelijk stellen aan naakt. ik ben absoluut niet iemand van uiterste, zeker niet. en ik meen tevens ook als ik zeg iedereen moet zelf weten hoe hij/zij er bij loopt. Maar in ''zekere'' zin concludeer ik voor mij persoonlijk dat hijaab dichterbij  bedekt staat net zoals geen hijaab dichterbij n...t staat.

P.s. jij zecht het

Wa Alykoem assalaam

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2004 om 14:57
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

Maar in ''zekere'' zin concludeer ik voor mij persoonlijk dat hijaab dichterbij  bedekt staat net zoals geen hijaab dichterbij n...t staat.

P.s. jij zecht het

A Selaam oe Ale'ykoem Noerdiene,

Zo geformuleerd ben ik het inderdaad w�l met je eens

Groetjes Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 08:33
In eerste instantie geplaatst door aggie4life

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Beste Butterfly, Nak en anderen,

ik weet niet hoe jullie het zouden ervaren als jullie seksobjecten en halfnaakt genoemd zouden worden, maar beeld het je s in en je gaat je dan waarschijnlijk toch wat beledigd voelen.  Maar ja, sommige mensen weten niet beter zeker(of willen niet beter weten)? 

Hasta la vista...

Nog even wachten en je weet precies wat ik bedoel....ik bedoel dus dat het weer dan warmer wordr Inshallah.

En nergens heb ik geschreven dat iedereen zo erbij loopt, wel dat het heel normaal is hier in Nederland...

Misschien wa sik niet erg duidelijk...  Ik bedoelde dus dat ook vrouwen in strakke kleren en topjes het niet appreci�ren halfnaakt te worden genoemd...  Een label wat ze ook niet verdienen...  Dat is wat ze hier in NL en Belgi� nog steeds doorgaat als aangekleed.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 08:44
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

P.s. Vrouwen die problemen hebben met door meestal het andere geslacht als in dienst van de gehele mannelijke maatschappij wandelende objectjecten gezien te worden. hier bestaat een recept voor, en ik denk dat iedereen op deze forum weet wat dit medicijn is.

Nordin

Hello,

je kan het grappig vinden of niet, maar het is enkel op deze site dat ik het etiket half-naakt opgeplakt krijg en als seksobject wordt gezien, om het eenvoudige feit dat ik me westers kleed.  En nog grappiger is dat het hier niet de niet-moslims op deze site betreft, maar wel enkele moslims...  Ik denk dus eerder dat er iets met jullie definitie van halfnaakt en seksobject scheelt, althans toch naar de westerse normen (en voor zover ik weet, bevinden we ons nog steeds in 'het westen').  Ik bedoel hier niet alle moslim(a)'s op deze site, maar wel degenen die het over westerse, halfnaakte seksobjecten hadden.

Ik vind het heel goed dat jullie het niet pikken dat hoofddoekjes verboden worden en moslima's gediscrimineerd worden omwille van hetzelfde hoofddoekje, maar hoe durf je er zelfs maar over klagen als je 2 zinnen later gaat zeuren over de westerse halfnaakte seksbommen?  Beetje schijnheilig denk je niet?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 08:46

Nou kimmie dan noemmen we ze toch half gekleed, geen punt.

En misschien kan je ingaan op de vragen die ik in het voorgaande stukje heb geplaatst. Trouwens ik zie het verband niet tussen het stukje tekst dat je gequote hebt en jou reactie erop? en wie noem je eigenlijk scheinheilig?

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 09:12

Beste Kim,

het zijn niet alleen de moslims die de meisjesmode die je zoveel ziet vandaag de dag (dus navel truitje, schaambroek of minirokje, netkousen eronder + naaldhakken) een beetje te bloot en gewaagd vinden. Ik vind het in ieder geval ordinair (eigenlijk nog een ander woord, maar ik ben bang dat mijn bericht dan verwijderd wordt) en niet alleen vanuit islamitisch perspectief gezien. En ik geloof niet dat die specifieke kledingstijl typisch westerse normen weergeeft. Maar ja, wat zijn typisch westersche normen....

Groetjes.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 09:14

Beste Leyla,

bedankt voor je goede reactie. Je hebt het mooi onder woorden gebracht.

Maar ik heb eigenlijk ook nog een algemene vraag. Waarom word ik vooral door Arabische en praktisch nooit door Nederlandse mannen nagefloten enzo? Ik irriteer me daar mateloos aan. Hou je ogen bij je. Ik vind het respectloos (en ik loop niet HALFNAAKT/BEDEKT of whatever). Ik loop er gewoon normaal bij. Zonder hoofddoek, dat wel. Ik bedoel maar: Mannen denken ook maar dat ze alles kunnen doen. Ze vernederen niet alleen vrouwen, maar ook zichzelf!

Ik heb soms ook het idee dat er van mannen uitgegaan wordt als "beesten" die zichzelf niet in bedwang kunnen houden en vrouwen als "femme fatales" die iedere man die ze tegenkomen willen verleiden. (Heel zwart-wit gezegd, ik weet het!) Wie kan mij dat uitleggen???

Groeten happylady

Terug naar boven
rebecca Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 09:24

eeyyz

een heeeele gekke vraag misschien,

maar hoe zit het dan met zwemmen? Mogen Moeslims dan niet zwemmen, ik bedoel moslima'vrouwen???

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2004 om 09:31

Ehm Rebecca, dat weet ik niet heel zeker.

Ik heb gehoord dat moslimsvrouwen alleen met andere moslimVROUWEN mogen zwemmen. Daarbij horen ze een lange broek en een lang T-shirt aan te doen. Maar als ik het mis heb, hoor ik dat graag. Groetjes happylady

 

Terug naar boven
jean Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 09:01

Even buiten jullie discussie:

Als je gekleedt bent met strakke kleding, ben je bijwijze van spreken Naakt. Je kan de borsten zien/de bilnaad,de billen,de dijen,taille, en je kan ook vaak liplezen.Waarom draag je dan nog kleding?Doorzichtige kleding met een bh eronder? Kan je net zo goed de bh weglaten. 

Hoofddoekjes die verboden zijn.

Tja, in de westerse wereld wordt overal pornografie getolereerd. Kijk maar bij de videotheek om de hoek. Porno met mens of dier, maakt voor de westerse wereld geen bal uit. Als het maar geld op brengt. Vrije sex? Mag ook. Flik flooien op straat? Mag ook. Maar een hoofddoekje? O, nee. Vraag je zelf eens af. Wat is er nou erger?Reclame spotjes. Is het nou echt nodig om blote volwassenen en kinderen te gebruiken om een product te verkopen? Sorry hoor,maar mensen die zeggen dat het hoofddoekje verboden moet worden stellen zich aan. Begin eerst de serieuze dingen aan te pakken.

moslima
Terug naar boven
rebecca Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 50
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 09:28

wat betekent

 

*fatawa* ?

 

assalamoe aleikoem ,

 

blessed be,rebecca

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 09:32

Maar ik heb eigenlijk ook nog een algemene vraag. Waarom word ik vooral door Arabische en praktisch nooit door Nederlandse mannen nagefloten enzo? Ik irriteer me daar mateloos aan. Hou je ogen bij je. Ik vind het respectloos (en ik loop niet HALFNAAKT/BEDEKT of whatever). Ik loop er gewoon normaal bij. Zonder hoofddoek, dat wel. Ik bedoel maar: Mannen denken ook maar dat ze alles kunnen doen. Ze vernederen niet alleen vrouwen, maar ook zichzelf!

Ik denk dat je je hier terecht aan irriteerd. Ook wij mannen hebben onze plichten en mogen niet alles op de vrouw afschuiven. Het feit dat een vrouw geen hoofddoek wil dragen of zich schaars wil kleden mag voor een man geen excuus zijn om haar als lustobject te zien.

Deze reactie staat natuurlijk los van het feit dat de Quran duidelijk is over correcte kleding en iedere Moslima in de gelegenheid moet zijn om hieraan te voldoen.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 17:05
In eerste instantie geplaatst door Nourdiene

Nou kimmie dan noemmen we ze toch half gekleed, geen punt.

En misschien kan je ingaan op de vragen die ik in het voorgaande stukje heb geplaatst. Trouwens ik zie het verband niet tussen het stukje tekst dat je gequote hebt en jou reactie erop? en wie noem je eigenlijk scheinheilig?

Misschien kan je eens 'gekleed' proberen...  Bovendien heb ik in je stukje geen rechtstreekse vragen gezien, leken me eerder retorisch en ik heb dan ook op het stuk in z'n geheel gereageerd.  Maar om je een plezier te doen, zal ik seffes even de vragen overlopen in een volgende post, beetje moeilijk bij te houden anders...  Enne, over dat schijnheilig, ik bedoel de personen die eerst roepen dat een moslima mag dragen wat ze wil en dat niemand daar wat over te zeggen heeft en de volgende zin de westerse vrouw in het algemeen voor seksobject uitmaken omwille van haar kledij...  Je kan dus zelf wel even bedenken wie ik bedoel (of niet bedoel)...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 17:17

Halfnaakt word je niet genoemd maar dat ben je, en als ere tietel voor de meest schaars geklede, meestal (vrouw) is seksbom maar ook lekkerding en zo nog een aantal ''eretietels'', Nou is jou vraag hoe, ik denk dat je met ''jullie'' moslims bedoelt, wij ons voelen?

Ik bedoelde hoe jij je zou voelen, moest je voor seksobject uitgescholden worden? 

Ik vindt deze vraag echt onzinnig, en zeker voor een man, maar wat maakt het uit ik beantwoord voor zover ik kan.

Een man kan ook een seksobject zijn...

Voor mij als man is het alleen relevant om te kijken waar het echt om gaat namelijk hoe een moslim man zich tegen over z'n schepper zou voellen als ik me niet aan de kleding voorschriften (soena) hou? Ik denk schaamteloos, respectloos misschien zelfs ordinair in ieder geval alles behalve een practizerende moslim. 

Ik snap dat jij je vanuit je geloof zo zou voelen.  Maar jij (en een aantal anderen) moeten eens onthouden dat het grootste deel van de wereld niet moslim is en dus niet aan de dezelfde voorschriften gebonden zijn qua kledij.  Dat ze zich dan kleden hoe zij willen en hoe zij zich goed voelen, is geen reden om ze 'seksobjecten' en 'halfnaakt' te noemen.  Vanuit mijn perspectief kan ik jullie ( de moslima's dan meer) ook zien als rondlopende gordijnen, maar ik probeer heel erg om dat niet te doen.  Waarom kan jij het niet opbrengen eens wat verder te denken en gewoon in te zien dat een jeans en een leuk strak bloesje iemand geen seksobject maakt?

Het verbaasd mij dat (half) naakte mensen de alom begeerde tietel seksbom niet als de ultime bekroning zien. 

Iedereen mag er bij gaan lopen hoe men dat zelf wenst. die vrijheid vindt ik erg belangrijk, omdat je de zelfde vrijheid een moslm(a) moet gunnen. Maar als jij mij wil doen geloven dat een (half) naakte het erg vindt om seksbom genoemd te worden dan moet je toch eens ff uitleggen waarom dit zo is.

Waarschijnlijk hebben ze daar een probleem mee omdat ze zichzelf niet beschouwen als halfnaakt...  Daar had je zelf toch wel op kunnen komen, niet?  Het lijkt me hier even alsof je het wel snapt, maar je van den domme houdt.

Ik bedoel moet je medeleiden hebben met iemand die van deze aandacht geniet?  (maar ja, sommige mensen doen alsof ze niet beter weten)

P.s. Vrouwen die problemen hebben met door meestal het andere geslacht als in dienst van de gehele mannelijke maatschappij wandelende objectjecten gezien te worden. hier bestaat een recept voor, en ik denk dat iedereen op deze forum weet wat dit medicijn is.

Nordin

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 17:23
In eerste instantie geplaatst door Amier

Beste Kim,

het zijn niet alleen de moslims die de meisjesmode die je zoveel ziet vandaag de dag (dus navel truitje, schaambroek of minirokje, netkousen eronder + naaldhakken) een beetje te bloot en gewaagd vinden. Ik vind het in ieder geval ordinair (eigenlijk nog een ander woord, maar ik ben bang dat mijn bericht dan verwijderd wordt) en niet alleen vanuit islamitisch perspectief gezien. En ik geloof niet dat die specifieke kledingstijl typisch westerse normen weergeeft. Maar ja, wat zijn typisch westersche normen....

Groetjes.

Hoi Amier,

hier ben ik het even met je eens hoor.  Ik vind het zelf ook niet erg mooi als iemand in minirok, met netkousen en naaldhakken van 10 cm rondloopt, maar dat is ook niet het algemene westerse kleedgedrag.  Mijn probleem met die seksbom-uitspraken is dat ik als westers geklede vrouw (jeans, strak leuk bloesje, gymschoenen of hakschoenen; in de winter) automatisch een seksobject zou zijn en halfnaakt zou rondlopen.  Ik word over 1 kam gescheerd met die vrouwen die de hierboven beschreven kledij dragen (of zelfs met 'seksbommen', waarbij ik dan aan een Pamela Anderson of zo denk) en daar heb ik een probleem mee...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 17:44
In eerste instantie geplaatst door jean

Even buiten jullie discussie:

Als je gekleedt bent met strakke kleding, ben je bijwijze van spreken Naakt.

Nee , dan ben je gekleed.  Strak en naakt zijn geen synoniemen.

Je kan de borsten zien/de bilnaad,de billen,de dijen,taille, en je kan ook vaak liplezen.

Dat van dat liplezen snap ik even niet, maar wat de rest betreft...  Je kan ENKEL DE VORM zien, dat is niet hetzelfde als dat je alles kan zien.  En wees nu eerlijk, je was er toch al van op de hoogte dat vrouwen borsten, billen en een taille hebben he?  Wees dan niet zo geschokeerd als je daar de sporen van ziet als ze kledij aan hebben.  Kledij is nl iets wat over het lichaam gata en dus voor een deel er de vorm van aannneemt.  (Vgl: als je een tafelkleed over een tafel legt, zie je nog steeds aan de vorm dat het een tafel is).

Waarom draag je dan nog kleding?Doorzichtige kleding met een bh eronder? Kan je net zo goed de bh weglaten. 

Ik denk dat de gemiddelde westerse vrouw geen doorzichtige kledij draagt.  En als ze doorzichtige kledij dragen, denk ik dat het toch nog steeds een groot verschil maakt of ze een BH dragen of niet.  Een BH is immers meestal ondoorzichtig, zodat je dan nog steeds geen zicht hebt op de borsten...

Hoofddoekjes die verboden zijn.

Westerse geklede vrouwen die uitgescholden worden voor halfnaakt en seksobjecten.

Tja, in de westerse wereld wordt overal pornografie getolereerd. Kijk maar bij de videotheek om de hoek.

Als je tegen porno bent, kijk er dan gewoon niet naar.  In de meeste videotheken is de porno-afdeling trouwens afgesloten voor personen onder 18 jaar en boven 18 jaar kunnen ze best zelf kiezen of ze ernaar kijken.

Porno met mens of dier, maakt voor de westerse wereld geen bal uit. Als het maar geld op brengt.

Ik weet niet wat voor idee jij over porno hebt, maar dieren komen er praktisch niet in voor (heb zelf in een videotheek gewerkt).  Wel erg dat je seks met mens en dier over dezelfde kam scheert...

Vrije sex? Mag ook.

En wie denk jij dat jij bent om mensen te gaan vertellen met wie ze mogen vrijen en met wie niet?  Zolang er geen sprake is van dwang of een ongelijke relatie (ouder-kind bv) kan je gewoon vrijen met wie je wilt.  Seks hoort VRIJ te zijn.

Flik flooien op straat? Mag ook.

Seks in het openbaar mag niet, dat wordt ook wel eens 'openbare zedenschennis' genoemd en wordt wel degelijk bestraft.  Als je het over kussen en knuffelen hebt...  wel als je zulke uitingen van liefde niet kan verdragen, moet je je maar wegdraaien (ik geef toe dat het mij soms ook stoort,als ze elkaar echt gaan aflikken of zo, maar dan draai ik mij dus ook om)...  Deze maatschappij laat nl de ruimte om dat te mogen.  Dat is gewoon cultureel zo gegroeid en nu aanvaardbaar.

Maar een hoofddoekje? O, nee. Vraag je zelf eens af. Wat is er nou erger?

Even erg, indien je de vrouw haar recht wil afnemen om zich te kleden zoals ze wil...

Reclame spotjes. Is het nou echt nodig om blote volwassenen en kinderen te gebruiken om een product te verkopen?Sorry hoor,maar mensen die zeggen dat het hoofddoekje verboden moet worden stellen zich aan. Begin eerst de serieuze dingen aan te pakken.

Zoals???  De westerse vrouw onderdrukken en haar haar eigen lichaam en keuzes afpakken, omdat de man last heeft van z'n hormonen?

Kim

PS: Het spijt als ik wat boos klink, maar ik word er gewoon echt niet goed van om telkens weer opnieuw op dit soort posts te moeten reageren...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 18:50

Assalaam oe 'alaikoem wr wb,

 

Dit heeft een zuster verteld...mooi gezegd!

 

Het is me persoonlijk opgevallen dat er een aantal moslimmeisjes en vrouwen zijn die zich niet bewust zijn van het belang van de hijab (hoofddoek). Hijab is Arabisch voor bescherming en bedekking. Sommige mensen steken erg veel tijd in hun hijab, ook al dient dit geen enkel religieus doel. Ik heb het hier over de onbruikbare hijab die sommige meisjes dragen.
De eerste onbruikbare hijab waar ik het over heb kan men ook wel de hoofdband-hijab noemen. Hij bestaat uit een band van stof, van ongeveer 10 centimeter breed. Hij bedekt de bovenkant van het hoofd en laat het haar aan alle kanten zichtbaar. Bescheiden is hij niet te noemen, maar wel bruikbaar wanneer men onverwacht wordt uitgenodigd voor het spelen van een partijtje tennis.
De tweede onbruikbare hijab is de dupetta, ook wel bekend als de wikkelhijab. Het bedekt al het haar, maar is helemaal doorzichtig. Bescheiden is hij niet te noemen, maar hij houdt het haar op de juiste plek en beschermt het tegen regen en kou.
Het derde type van hijab is het type dat we de Mickey Mouse-hijab noemen. Dit is wanneer een meisje een zwarte sjaal draagt en het achter langs haar oren omdoet, zodat deze er uitsteken.

Nu gaan we verder met mijn favorieten:
De jojo-hijabs, waarvan er mij twee bekend zijn. De eerste jojo-hijab, ook wel bekend als de Benazir Bhutto- hijab, is de sjaal die steeds afglijdt en continue terug moet worden getrokken..omhoog, omlaag, omhoog, net als een jojo.
De tweede jojo-hijab wordt ook wel de wissel- hijab genoemd. Dit soort van hijab wordt sterk vertegenwoordigd bij allerhande sociale gelegenheden, zoals geboortefeesten of bruiloften. Dit verschijnsel treedt op wanneer er een imam of koranreciteur naar de microfoon grijpt en de Koran begint te reciteren. Op dat moment worden de wissel- hijabs te voorschijn getoverd totdat de imam zegt: sadaqa-llahul-adiem (wordt uitgesproken ter afsluiting van het lezen uit de Koran). Ik weet het niet precies, maar kennelijk vertaald men dat in sommige culturen met: Okay, zusters, nu mogen jullie je sjaals af doen.
Ik ben er van overtuigd dat dit vreemd in de oren zal klinken, maar het is ontzettend grappig te zien dat wanneer men er niet op gerekend heeft dat er Koran gelezen wordt op zo'n gelegenheid, men gedwongen is creatief te zijn en accessoires -zoals handtasjes- in de strijd te gooien om het haar mee te bedekken.
Ik stond stomverbaasd een vrouw te zien die een handtasje boven haar hoofd hield, die ter plekke door moest gaan voor hijab. Alsof al die mannen die haar de hele tijd omringden niet voldoende reden waren voor het dragen van de hijab. Maar ��n kerel die du`as (smeekbedes) reciteerde bracht haar ertoe haar tasje boven haar hoofd te houden. En haar vriendinnen waren nog creatiever..eentje gebruikte een servetje.
Ik moest ook lachen toen ik de gemeenschappelijke hijab zag: twee of drie meisjes die tijdens het reciteren van de Koran hun toevlucht zochten bij een tafellaken. E�n van hun vriendinnen was nog inventiever en gebruikte haar koffieschoteltje om de achterkant van haar hoofd mee te bedekken. Ik weet nog steeds niet of ik dit moet zien als hijab of als keppeltje. Ik kon niet zien of ze moslim was of joods. Ik moest mezelf inhouden om niet op haar af te stappen en shalom `alaykum, zuster te zeggen.

Men zou moeten weten dat de hijab niet slechts een bescherming is tegen jongens, maar ook tegen de nafs (ego) van meisjes zelf. Hij zou meisjes ervan moeten weerhouden uren voor de spiegel te staan, bezig met hun haar. Maar jammer genoeg zie je meisjes uren voor de spiegel staan, friemelend aan hun hijab alsof ze bezig zijn met hun kapsel, bezig met allerlei soorten ingewikkeld vlechtwerk en wat nog meer. Ik wilde op een zuster afstappen en vragen: Krult jouw hijab van nature, of is het permanent? Ook voelde ik de drang een andere zuster aan te spreken: Sorry, maar heeft jouw hijab zijn eigen kleur of heb je hem geverfd?
Wel, waar het om gaat is dat sommige mensen hun best doen de hijab te dragen, maar dat het weinig zin heeft omdat door de manier van dragen aan het eigenlijke doel van de hijab volledig voorbij wordt gegaan. Je zou het kunnen vergelijken met het gebruiken van een paraplu met gaten erin. De hijab is bedoeld ter bescherming tegen jongens als ook van meisjes tegen zichzelf, en zou niet gebruikt moeten worden als accessoires ter verfraaiing van het uiterlijk.

Zo, dat moest ik even kwijt.

 

Bron: Van een zuster

 

A salaam,

Mohamed

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 00:28

Mohamed el Mouk...

Mag ik je hartelijk danken voor doorsturen van deze prachtige reactie. Los van de goede inhoud van het verhaal was het ook zeer vermakelijk om te lezen.

Assalem Aleykoum,

AbdulRaoef

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 03:29

A Selaam oe Ale'ykoem,

Beetje bij beetje begint mijn bloed te koken, omdat ik hier en daar wat opmerkingen zie die ons erop attenderen dat een vrouw met Hijaab, een onderdrukte Moslima is. Een Moslima zonder eigen wil, zonder eigen ratio en zonder eigen keuze!

Welnu: Ik ben een Moslima van 22 jaar, studeer Rechten aan de Universiteit en draag sinds kort mijn Hijaab...uit eigen wil! De voornaamste reden voor deze keuze, was mijn toenadering tot Allah (swt) en het feit dat Hij dit mij (en alle Moslima's) in Zijn Boek voorgeschreven heeft. Ik ben eerlijk, dat ik er jaren over getobd heb, om uiteindelijk de stap te moeten zetten. En de reden daarvoor, was met name zulk soort bekrompen opmerkingen van velen!

Mijn ouders hebben mij nooit tot iets gedwongen. Ik heb elhamdoelillah de liefste ouders die op deze aardbodem rondlopen (ieder voor zich uiteraard ). Ze hebben mij respect, schaamte en erg veel liefde bij gebracht. Zij hebben mij zonder dwang veel over de Islam geleerd. Ik weet nog dat ik als klein meisje stond te popelen, wanneer mijn vader weer eens een verhaal over onze Profeten (vzmh) zou vertellen.

Ik heb dus een doodnormale jeugd gehad, net als elk ander NIET-ONDERDRUKT persoon! Naarmate ik ouder werd, ben ik me steeds meer, uit mezelf, in de Islam gaan verdiepen. Ik ben boeken gaan lezen, ik ben de Qora'an gaan lezen. Dat is waar ik mijn rust in vond en wat mij als persoon compleet maakte. De Hijaab was de volgende stap, w��r uit eigen wil!

Mijn Hijaab hoort bij mij. Het maakt mij tot wie ik ben, het vervolmaakt mijn individualiteit. Het is mijn identiteit. Ik heb weleens de vraag gehad of ik voordat ik mijn Hijaab begon te dragen erg verwesterd as en dat ik nu, sinds ik hem draag, er juist erg veel afstand van gedaan heb. Maar: wat is verwesterd?! Als er iets is waar ik een hekel aan heb, dan is het wel mensen in hokjes plaatsen! Mijn antwoord was dan ook: Ik ben niet degene die mezelf (bewust) afschermt en/of afstand doetvan de "westerse cultuur", het zijn juist di�genen, die de waarde van de Hijaab niet kennen en die het niet kunnen vatten dat iemand de Hijaab uit eigen wil draagt, die mij in een hokje plaatsen en zondoende van mij afzonderen.

Ook is mij weleens gevraagd of ik na het gebeuren rondom 11/9 bewust ben na gaan denken over mijn Hijaab en of dat de reden was dat ik hem ben gaan dragen! Mijn antwoord luidt volhardend: NEE! Ik wil en kan mij niet identificeren met hetgeen er op die verschrikkelijke dag gebeurd is.

Ik vind het echt verschrikkelijk jammer dat anderen voor mij lopen te denken, lopen te redeneren en valse comclusies lopen te trekken. Laat me mijn leven leiden, ik ben gelukkig zoals ik ben. En net zoals ik he geluk in mijn Hijaab gevonden heb, zo gun ik elk ander, Moslim of niet, alle geluk van de wereld, op de manier van leven zoals hij/zij wil en waarop hij/zij zich het prettigst voelt.

Onderdrukt ben ik absoluut niet: ik studeer, ik heb een baan, ik doe de dingen die ik leuk vind, ik maak eigen keuzes in mijn leven, ik heb een doel voor ogen en daar zal ik naar streven insha'Allah.

Echter wil ik nog wel aanmerken, dat het erg link is wat sommigen doen. Namelijk, een oordeel over iemand vellen, gebaseerd op hetgeen die persoon draagt. Wij kunnen, zoals ik al duizendmaal gezegd heb, niet in andermans hart kijken, zodoende kennen wij de intenties van anderen niet! Wij hebben het recht niet over anderen te oordelen, Allah (swt) is de Rechter der Rechters en Alwetend over het onbekende. Laten we elkaar dus respecteren om wie en wat we zijn.

Dit was mijn visie, een visie van een gelukkige Moslima, die zonder dwang de dingen kan doen die ze graag wil doen!

Wa Ale'ykoem a Selaam, Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.