Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEmigratie naar een Islamitische land

 Post Reply Post Reply
Schrijver
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Emigratie naar een Islamitische land
    Geplaatst op: 11 maart 2004 om 03:22

Assalamoe 3alaikoem warahmatoe Allah wabarakatoeh,

Wie van Jullie is er van plan om in de toekomst misschien te emigreren naar je vaderland of naar een ander Islamitisch land. Ik zelf wil Incha Allah na mijn opleiding afgerond te hebben en wat werkervaring op te hebben gedaan hier in Nederland, emigreren naar Marokko en daar verder mijn toekomst opbouwen. Daar gewoon werk vinden en ook gewoon als ik kinderen zou hebben ze daar opvoeden. Voor mij is het wel belangrijk, ik kan hier geen rust vinden en die zal hier ook nooit vinden. Marokko is een Islamitisch land (mijn vaderland) waar ik wel rust kan vinden, alhoewel Marokko nu ook de kant op dreigt te gaan van een westerse samenleving. Maar het is nog altijd beter dan hier in deze westerse ongelovige wereld te blijven. Ik bedoel als je de kans krijgt dan moet je 'm toch grijpen of zie ik het nou verkeerd.

Hoe denken jullie over een eventuele emigratie in de toekomst?

Met vriendelijke groet,

Younes

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 03:38
Assalaamoe Alaikoem,

Ik heb me ingeschreven in Saudie Arabie om daar Islam te gaan studeren. Dus Inshallah als dit lukt, ga ik eerst daar verder studeren.

Maar in ieder geval ben ik van plan om Inshallah Nederland te gaan verlaten en daar voor in de plaats in een Islamitisch land te gaan wonen.

Maar Doe a.u.b. Du3� voor mij dat ik in Medina mag gaan studeren Inshallah!!!!

wassalaam

Jullie broeder in Islam

NAK4lIFE
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 03:55

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem,

Ik heb me ingeschreven in Saudie Arabie om daar Islam te gaan studeren. Dus Inshallah als dit lukt, ga ik eerst daar verder studeren.

Maar in ieder geval ben ik van plan om Inshallah Nederland te gaan verlaten en daar voor in de plaats in een Islamitisch land te gaan wonen.

Maar Doe a.u.b. Du3� voor mij dat ik in Medina mag gaan studeren Inshallah!!!!

wassalaam

Jullie broeder in Islam

NAK4lIFE

Asalamoe Alykoem broeder,

Ik vraag Allah om jouw en alle moslims op aarde bij te staan tot de dood.

broeder je kan ook deze doe3-e doen voor jezelf

"Allahoemma waffiqnie lima tuhibboe wa tarda"

vertaling "O, Allah steun mij in zaken die U van houdt en zaken waar U tevreden over bent" 

wassalaam,

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 04:33

Hoi iedereen,

is Nederland/Belgi� eigenlijk niet jullie vaderland?  Ik bedoel, jullie zijn toch ook hier geboren he?

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 04:35

asallama aleikum,

Zeker zal ik du'a maken voor je,aghi!Wat een grote beslissing...Mash'Allah!!

Ben nieuwsgierig..Hoe staan je ouders hier tegenover...?

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 04:45

Een vraag die ik ook al eens in overweging heb genomen en nog steeds over in tweestrijd ben.

Het is echter een beslissing waar heel erg veel factoren bij komen kijken. Ten eerste natuurlijk integratieproblemen. Niet alleen ik als Nederlander zal dan moeten leren te leven in een land waar alles toch een beetje anders gaat, ook mijn vrouw die het grootste deel van haar leven al buiten haar geboorteland woont zal het niet makkelijk hebben. Ik denk dat je zult merken dat veel dingen die je hier voor lief neemt in andere landen niet zo vanzelfsprekend zijn.

Voor Tunesi� geldt daarnaast dat de Islam daar onder streng toezicht van de overheid staat. Iman's kunnen er lang niet zo vrijuit spreken als hier in Nederland. Wat is dus een Islamitisch land ? In het Islamitische Egypte zag ik straatkinderen gewoon in de goot slapen en waren de sloppenwijken van Cairo ronduit mensonwaardig te noemen. In Cairo, de stad waar een grootse Moslim-Universiteit gevestigd is, mag je toch wel wat beters verwachten.

Al met al denk ik dat wij als Moslims het in Nederland nog niet zo slecht hebben. Natuurlijk zijn er zaken die ik graag anders zou zien, maar gelukkig heb je in dit land nog wel een bepaalde ruimte om je daarvoor in te zetten. Uiteindelijk kom ik dus liever op voor mijn broeders en zusters in Nederland, zodat we samen kunnen zorgen dat we ons hier wel thuis voelen, dan dat ik wil genieten van de prachtige moskee�n van Tunis en het mooie geluid van de ahdan in de Tunesische straten.

Terug naar boven
Almoslim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 04:48

Salaam oe alikoem....
Ik vind het wel een grote belissing wat je maakt....
ik kom zelf ook uit Marokko en ga daar op vakantie..
Maar het is niet dat je kunt zeggen dat het een Islamitische land is.
Ik zie hier in Nederland de Islam groter worden een steeds groeien...
En in Marokko zie ik dat het steeds afneemt...
Ik vind als je voor je geloof naar een andere land wilt gaan, dan zal ik je aanraden om naar Saudi Arabie te gaan...

wa3a likoem asalaam
Ugt Nadia

Berecht jezelf v��rdat je Berecht wordt...
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 04:51

Assalamoe Alykoem,

helemaal mee eens broeder Raoef, maar het beste is naar het islamitisch land gaan om alleen islam te studeren en daarna hier in nederland islam verkondigen met de goede kennis. moslimjongeren en nieuwe moslims hebben da3wah hard nodig hier in nederland

wassalaam,

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 04:54
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hoi iedereen,


is Nederland/Belgi� eigenlijk niet jullie vaderland?� Ik bedoel, jullie zijn toch ook hier geboren he?


Greetz Kim



Hallo,

Nederland is mijn moederland. En ja, ik ben hier geboren en heb een NL paspoort.

Maar ik voel me hier niet thuis

En Medina of Mekka......dat is mijn thuis. Medina is rustiger en mijn voorkeur gaat ook uit naar Medina.
I Medina...ehhh de stad hebben we het over....:-)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 04:57
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

asallama aleikum,


Zeker zal ik du'a maken voor je,aghi!Wat een grote beslissing...Mash'Allah!!


Ben nieuwsgierig..Hoe staan je ouders hier tegenover...?


wa sallam



Walaikoem Salaam,

Mijn ouders steunen mij. Zij willen het beste voor mij..Alhamdoelillah...

Nee hoor ik mag zekerssss niet klagen.

wassalaam
Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 05:18

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem,

Ik heb me ingeschreven in Saudie Arabie om daar Islam te gaan studeren. Dus Inshallah als dit lukt, ga ik eerst daar verder studeren.

Maar in ieder geval ben ik van plan om Inshallah Nederland te gaan verlaten en daar voor in de plaats in een Islamitisch land te gaan wonen.

Maar Doe a.u.b. Du3� voor mij dat ik in Medina mag gaan studeren Inshallah!!!!

wassalaam

Jullie broeder in Islam

NAK4lIFE

Assalamoe 3alaikoem warahmatoe Allah wabarakatoeh,

Ik hoop voor je broeder Incha Allah dat je kunt emigrerene naar Medina Almoenawarra. Ik hoop dat Allah jouw veel kennis zal schenken en dat je deze met ons deelt Incha Allah.

Voor mij is het ook een droom om ooit te leven in Medina, de stad waar onze profeet heeft geleefd en is gestorven. Maar je moet keuzes maken in je leven. Allah jgieb tisier.

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 06:32

En Medina of Mekka......dat is mijn thuis. Medina is rustiger en mijn voorkeur gaat ook uit naar Medina.

Dan hoop ik dat Allah(soebhanahoe wa ta�ala) ons en jouw gebed zal verhoren. InshAllah.

 

Soebh�nall�hi wa bihamdihi
Soebh�nall�hi'l-aziem
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 07:05

salaam

ik ben mee eens met oeghtie leyla,en aghie musliman,idd,emigratie is een droom voor ieder moslim,maar zoals mousliman heeft gezegd,als we allemaal naar eeen islamitische land terugkeren,wie gaat hier islaam vertegenwoordigen,en zeker in deze tijd waar islaam gezien wordt als teroristische religie, iedereen heeft er tegenwoordig schrik van,

en plus,masha allah,islaam is aan het groeien,dus emigratie nr islamitische land is mss wel handig om je kennis te verdiepen,maar niet voor eeuwigheid he!.

en   mss beseffen de meeste dat niet maar als je hier da3wa doet,en het u dan  lukt dan heb je veel meer hassanaat ,enfin dit is gewoon een mening,ieder zijn lot natuurlijk,maar toch,we moeten niet altijd voor het makklijkste kiezen,namelijk naar islamitische land omdat daar u thuis voelt, ok ,dat kan wel een reden zijn,maarik vind als je je hier thuis kunt voelen , en je leven op een eervolle manier leidt dan is het een prestatie op zich!!want dat is pas het moielijkste van al.

anyway,veel succes voor diegenen die van plan zijn om toch te emigreren,en veel sterkte voor die genen die hier hun leven verder opbouwen,en beslissen om hier hun djihaad tegen de tijd te doen,want wat is het leven anders dan djihaad!!

 

 

 

 

 

wassalaam.

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Linda@Ejimofor Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 10:25

 Saudi Arabie, echt het land voor de moslims. En dan vooral voor mannen.

Ik heb de meest vreselijkste dingen gelezen over dit land en ik denk dat het heel erg moeilijk zal worden als een vrouw , opgegroeid in het Westen naar zo`n land emigreert. Ik zou dus best wel medelijden hebben met haar , want ik kan het mij niet voorstellen dat een mens vrijwillig naar dat land , waar er nog openlijke executies worden gehouden , vrouwen verplicht zijn om zich van top tot teen in te pakken , vrouwen niet mogen autorijden of reizen binnen en buiten dat land zonder een krabbeltje van een vader,broer of man, waar kinderen mogen worden uitgehuwelijkt (van nog geen 9 jaar ) , waarin het hebben van christelijke of Joodse symbolen verboden is , iemand daar naartoe kan emigreren.

 

Tja , voor mij als Nederlandse Joodse vrouw is dat dus erg moeilijk voor te stellen.

Enne : het Westen of Nederland is echt niet zo verdorven hoor! Wij mogen dan wel niet allemaal gelovig zijn en nogal wantrouwend tegeover de Islam staan , maar hier heb je als mens tenminste wel rechten , die je in dat land dus simpelweg niet hebt!

Terug naar boven
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 10:57

Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

Ten eerste Moge Allah jullie allen Bijstaan en Helpen bij al het goede dat jullie doen en Belonen met name voor hetgeen jullie voor ons betekenen Amien

Ik heb er een tijdlang ook over nagedacht om te emigreren om zodoende mijn kennis te vergroten in de Islam. Ooit zal ik insha Allah die stap nemen na het afhandelen van enkele zaken

Moge Allah ons erbij Helpen en de Poorten der Kennis voor ons Openen Amien Yaa Rabi Al3alamien

 

Islamic University of Medina

http://www.iu.edu.sa/english/index.htm 

http://www.bakkah.net/guests/Saudi-Arabia-cities.htm 

[ Studying Islam in Riyadh, Saudi Arabia ]

[ Studying Islam in Al-Madeenah (Medina), Saudi Arabia ]

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.