Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenAl Qaida poll:aanslagen terrecht?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: Steun jij de acties van Al-Qaida?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
5 [8.62%]
53 [91.38%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Al Qaida poll:aanslagen terrecht?
    Geplaatst op: 16 maart 2004 om 17:44

asalaam Amier, jij zegt:

"er is geen dwang in de godsdienst" (2:256)

in deze edele vers wordt gezegd dat er geen dwang is, maar in de honderden andere edele verzen worden moslims opgeroepen om te strijden tegen de ongelovigen. als zij ons wat doen anders niet natuurlijk. maar ongelovige is een ongelovige of hij legerkleding aanheeft of niet. Allah houdt niet van hen, dus moeten wij ook niet van hen houden. er is geen dwang in de godsdienst maar god heeft wel zijn regels die moeten we niet overschrijden, en de Sharya invoeren. zoals die sluirs en baarden, als zij dat verplichten....is Allah daar niet tevreden mee? of zegt hij: laat ze maar geen sluiers dragen, want er is geen dwang. dat zegt hij niet want hij zegt dat de vrouwen sluiers moeten dragen.

jij kent veel afghanen....jij kent de zwakke Afghanen. ze houden meer van de wereld dan hun geloof, dat zie je aan de muziek die ze draaien, dat zie je aan de Tv's dat zie je aan de foto's van de Bollywood actrises die ze verkopen en dat zie je aan veel andere kenmerken. vind Allah dat goed? het antwoord is: natuurlijk niet...dus wie is dichter bij Allah?

dus als iemand niet wilt geloven laat hem weggaan uit de heilige islamitische landen en een andere god dan Allah zoeken. maar als je in een Islamitische land blijft wonen hou je je aan de wetten van Allah. laat hem weggaan, als ze ons aanvallen dan hebben wij de toestemming om ze te doden anders niet.

en nak4life met jou ben ik het helemaal eens.

moge Allah ons Allemal vergeven,

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2004 om 18:05

je komt met een voorbeeldje van een kleuter en jij zegt tegen mij dat ik me moet schamen? *zucht* jij snapt mij totaal verkeerd. waarom moet ik de strot van een kleuter afsnijden? he....zeg mij dat? omdat ik voor Al-qaida ben? dus zo denk je over hen? omdat zij de Sharya hebben ingevoerd vind je ze moordenaars? zo'n kleuter die je noemt....die kleuter heeft niets niets hellemal niets misdaan. als je zo iemand vermoord heb je waarlijk een zware bestraffing op je galaden.

je hebt geen idee wat er op de wereld gebeurt hoe de honderden moslims per dag worden vermoord. nu zitten wij hier lekker te chatten terwijl er honderden mensen worden vermoord. maar wat Al-qaida doet is zichzelf beschermen tegen de ongelovigen. dat zijn antwoorden op wat zij deden, om de wereld wakker te schudden. nu zal jij zeggen: ''jah maar de onschuldigen.....'' wat onschuldigen? ongelovige is een ongelovige punt. hoeveel echte onschuldige moslims zij de ongelovigen doden daar zeg je niks van daar moet je onderwerpen over beginnen, en als Al-Qaida wat doet tegen de zogenaamde onschuldigen dan verwerpen jullie hen?

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 00:41

Pffff.... Wat maken we het weer allemaal ingewikkeld zeg.

De ��n zegt de Quran nog beter te begrijpen dan de ander en iedereen zoekt er maar zijn rechtvaardiging in. Ik sluit mij dan ook helemaal aan bij de reacties van UmmHanifa.

De uitleg van de Quran is bij niemand bekend dan bij Allah(swt) en wij kunnen er slechts van begrijpen wat hij wil. Sommige zaken zijn voor ons dus duidelijker dan andere.

Zelf kies ik er voor om mij te richten op de zaken die duidelijk zijn. Wanneer geleerden het niet eens kunnen worden onstaat er twijfel en twijfel is een gereedschap van de duivel. Daarom blijf ik er liever ver van.

Wanneer de Quran en de Hadith mij niet 100% zekerheid geven dan luister ik naar mijn hart. Het is dan ook metname mijn hart dat mij verteld dat het niet waar kan zijn dat Allah(swt) deze moordaansl*gen zou goedkeuren. Waar de grens ligt van hetgeen wel Zijn goedkeuring zal dragen?... Allah weet het beter.... Maar mocht je zo nodig die grens willen zoeken.... wel... ik zou bang zijn... heel bang om die grenzen te overschrijden.

Soebh�nall�hi wa bihamdihi
Soebh�nall�hi'l-aziem
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 02:49
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

je komt met een voorbeeldje van een kleuter en jij zegt tegen mij dat ik me moet schamen? *zucht* jij snapt mij totaal verkeerd. waarom moet ik de strot van een kleuter afsnijden? he....zeg mij dat? omdat ik voor Al-qaida ben? dus zo denk je over hen? omdat zij de Sharya hebben ingevoerd vind je ze moordenaars? zo'n kleuter die je noemt....die kleuter heeft niets niets hellemal niets misdaan. als je zo iemand vermoord heb je waarlijk een zware bestraffing op je galaden.

je hebt geen idee wat er op de wereld gebeurt hoe de honderden moslims per dag worden vermoord. nu zitten wij hier lekker te chatten terwijl er honderden mensen worden vermoord. maar wat Al-qaida doet is zichzelf beschermen tegen de ongelovigen. dat zijn antwoorden op wat zij deden, om de wereld wakker te schudden. nu zal jij zeggen: ''jah maar de onschuldigen.....'' wat onschuldigen? ongelovige is een ongelovige punt. hoeveel echte onschuldige moslims zij de ongelovigen doden daar zeg je niks van daar moet je onderwerpen over beginnen, en als Al-Qaida wat doet tegen de zogenaamde onschuldigen dan verwerpen jullie hen?

Salaam alaikum,

de discussie ging over of aansl*gen zoals in madrid gerechtvaardigd zijn of niet. En die aansl*gen zijn in principe hetzelfde als het vermoorden van die kleuter, want die kleuter zat ook in die trein.

Jij zegt dat ik geen idee heb wat er in de wereld gebeurt? Hoe kom je daarbij? Ik ben het geheel met je eens dat moslims zich mogen verdedigen tegen aanvallen van ongelovigen, maar moslims zijn niet de enigen die worden onderdrukt en aangevallen, als jij die mening hebt ben ik bang dat je zelf niet zo'n idee hebt wat er in de wereld gebeurt. Met het willekeurig mensen vermoorden verlagen die bepaalde moslims zich tot hetzelfde niveau als de amerikanen in irak, de israelisch in palestina of destijds de russen in afghanistan.

Al Qaida of wat daar voor door moet gaan heeft meer gedaan dan de sharia invoeren in talibanistan; ze hebben die ene kleuter vermoord en nog honderden of zelfs duizenden meer en zich daarmee verlaagd tot hetzelfde niveau als de ongelovigen die ze zeggen te bestrijden.

Al Qaida beschemt ons tegen de ongelovigen? Ik pas voor dat soort bescherming; laat ze de israelische soldaten aanvallen als ze ons zo graag willen beschermen, de mensen in die trein hebben ons niets gedaan.

By the way, we weten hier allemaal hoeveel onrechtvaardigheid er in de wereld wordt gepleegd tegen moslims, als je wat verder kijkt dan je neus lang is zie je dat ik het daar vaak genoeg over heb dus loop mij niet te vertellen waar ik het wel en niet over moet hebben a.u.b. Waar ik tegen pleit is het meten met twee maten wat hier schijnbaar gebeurt; daarmee ontken ik absoluut niet het onrecht wat ook moslims wordt aangedaan, integendeel.

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 02:52

asalaam allemal,

er is niemand op aarde die de complete betekenis van de koran begrijpt, maar je moet er niet uithalen wat bij jou past (wat jij goed vind) en de rest niet opletten. dan geloof je de ene stuk wel en de andere niet. een hadith over de laatste dag:

de profeet heeft gezegd: De islam zal ver verspreid worden tot over de zeeen, de Jihad zal overal ondernomen worden en  paarden zullen landen aanvallen omdat ze jihad willen voeren. dan zal er een groep opduiken die de Koran reciteerden. en zij zullen beweren: ''wij hebben de koran gereciteerd, en er is niemand die de koran beter begrijpt dan ons. er is niemand bekwamer in de studie van de koran dan ons.'' de Profeet (vzmh) vroeg aan de mensen om hem heen:''zien jullie iets goeds in die mensen?'' ze zeiden: ''nee'' De profeet volgde: ''Maar deze verwaande eisers zullen van mijn Ummah zijn en zullen de brandstof van het Vuur zijn."

Allah weet het beste en salaam alaikom,

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 03:01
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

asalaam Amier, jij zegt:

"er is geen dwang in de godsdienst" (2:256)

in deze edele vers wordt gezegd dat er geen dwang is, maar in de honderden andere edele verzen worden moslims opgeroepen om te strijden tegen de ongelovigen. als zij ons wat doen anders niet natuurlijk. maar ongelovige is een ongelovige of hij legerkleding aanheeft of niet. Allah houdt niet van hen, dus moeten wij ook niet van hen houden. er is geen dwang in de godsdienst maar god heeft wel zijn regels die moeten we niet overschrijden, en de Sharya invoeren. zoals die sluirs en baarden, als zij dat verplichten....is Allah daar niet tevreden mee? of zegt hij: laat ze maar geen sluiers dragen, want er is geen dwang. dat zegt hij niet want hij zegt dat de vrouwen sluiers moeten dragen.

jij kent veel afghanen....jij kent de zwakke Afghanen. ze houden meer van de wereld dan hun geloof, dat zie je aan de muziek die ze draaien, dat zie je aan de Tv's dat zie je aan de foto's van de Bollywood actrises die ze verkopen en dat zie je aan veel andere kenmerken. vind Allah dat goed? het antwoord is: natuurlijk niet...dus wie is dichter bij Allah?

dus als iemand niet wilt geloven laat hem weggaan uit de heilige islamitische landen en een andere god dan Allah zoeken. maar als je in een Islamitische land blijft wonen hou je je aan de wetten van Allah. laat hem weggaan, als ze ons aanvallen dan hebben wij de toestemming om ze te doden anders niet.

en nak4life met jou ben ik het helemaal eens.

moge Allah ons Allemal vergeven,

Salaam,

ik ben het hier in principe met je eens, maar nogmaals: de mensen in die trein in madrid, dat hotel in kenia (geloof ik), die synagoge in istanbul en die winkels in casablanca vielen niemand aan. Jij hoeft niet van ongelovigen te houden, maar je hoeft ze nu ook niet meteen te vermoorden.

Er zijn trouwens ahl al kitab waar ik wel van hou, en dat is mijn familie. En wee degene, moslim of kafir, die hun ook maar een haar krenkt.

Even over de afghanen die jij denkt dat ik ken; hier sla je de plank echt volledig mis. "Mijn" afghanen ken ik uit verschillende moskeeen en via vluchtelingenwerk en het zijn vrome practiserende moslims, maar de meesten hadden zich tegen de dwang van de taliban uitgesproken en moesten daarom vluchten voor hun leven.

Wassalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu,

Amier.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 03:16

asalaam,

En die aansl*gen zijn in principe hetzelfde als het vermoorden van die kleuter, want die kleuter zat ook in die trein.

Als er een kleuter in de trein zit, Allah zal hem vergeven en edele plaatsen aanwijzen in het paradijs want die is rein. en omdat jongen kinderen, oude mannen en vrouwen niet vermoord mogen worden wilt het niet zeggen dat: stel je voor, Amerika heeft soldaten als vrouwen en kinderen en oude mensen, zouden we dan hen niet mogen doden?

�As-Sa�b ibn Jathaama (ra) heeft overgeleverd dat Allah�s Boodschapper (saws) gevraagd werd over de moeshrikien (polythe�sten) waarvan hun dorpen waren aangevallen in de nacht, waarbij enkele van hun vrouwen en kinderen waren gedood. Hij (dwz; de Profeet-saws) zei: �Zij (de vrouwen en kinderen) zijn van hen.�

Deze hadith betekent niet, zoals sommige onwetenden misschien kunnen denken, dat deze hadith een vrijbrief is voor het doden van vrouwen en kinderen. Het doden van vrouwen en kinderen van de polythe�sten is haraam, maar mocht het nodig zijn een kamp van de vijand aan te vallen in een donkere nacht, waarbij de vrouwen en kinderen niet onderscheiden kunnen worden van de vijandige soldaten, dan begaat men geen misdaad wanneer er per ongeluk ook vrouwen en kinderen gedood zouden worden. Allah kent onze intenties en zal ons daarop beoordelen, en de onschuldige die gedood is, zal ook volgens zijn intentie berecht worden op de Dag des Oordeels door de Rechtvaardigste der rechters.

Een Moslim-soldaat dient zich in te houden, en constant in gedachten te houden dat hij onder de controle staat van zijn Heer. Elke misdaad die hij zal begaan op het sl*gveld zal bestraft worden op de Dag des Oordeels. Het doden van vrouwen, kinderen en bejaarden die niet bij de strijd betrokken zijn is zonder twijfel haraam, zoals bijvoorbeeld in de volgende hadith, overgeleverd door al-Boekhaarie en Moeslim, is overgeleverd: �Ibn �Oemar (ra) heeft overgeleverd dat de Profeet (saws) een gedode vrouw zag liggen tijdens ��n van zijn veldsl*gen, waarna hij het doden van vrouwen en kinderen verwierp.�

Dit is de rechtvaardigheid van de Islam, die het ons verbied lijken te verminken, en alleen te strijden in naam van rechtvaardigheid. En wat is er rechtvaardiger dan de Shari�a die Allah en Zijn Boodschapper (saws) hebben gebracht? Vertel mij, is er ook maar ��n volk op aarde, buiten de Moslims, dat bereid is zijn bloed, zweet en tranen, bezittingen en levens te geven in de strijd voor gerechtigheid? Het antwoord is zeker �NEE!� En dat terwijl de misdadigers, die de Jihaad als misdaad hebben bestempeld, zelf alleen strijden vanuit nationalisme en eigenbelang.

dit is voor degenen die tegen AL-qaida zijn:

�O jullie die geloven! Weest standvastigen ten aanzien van de gerechtigheid, als getuigen omwille van Allah...� (Qor-aan 4:135)

en dit gaat over het doden van moslims onder elkaar, net als in Afghanistan:

�Voordat het Uur aanbreekt, zal er een rampspoed zijn als stukken van een donkere nacht. Een man zal als een gelovige opstaan en als een kafir gaan slapen, of hij gaat als gelovige slapen en als kafir opstaan. Degene die zit zal beter af zijn dan degene die staat en degene die staat zal beter af zijn dan degene die loopt en degene die loopt zal beter af zijn dan degene die rent. Breek jullie boog, snij jullie pezen door en sla met jullie zwaard tegen de stenen. Als iemand komt om ��n van jullie te doden, wees dan als de beste van de twee zonen van Adam (dwz: hou je in).�

In een andere, soortgelijke hadith, overgeleverd door Aboe Dawoed en Moeslim, heeft de Profeet (saws) gezegd:

�Er zal een rampspoed komen waarin degene die ligt beter af is dan degene die zit, en degene die zit beter af is dan degene die staat, degene die staat beter af is dan degene die loopt, en degene die loopt beter af is dan degene die rent.� Iemand vroeg: �O Boodschapper van Allah, wat raad u mij aan te doen?� Hij zei: �Eenieder die kamelen bezit, laat hem bij hen blijven, en iedereen die land bezit, laat hem op zijn land blijven.� Iemand vroeg: �Wat moet iemand doen die dit niet heeft?� Hij (saws) zei: �Laat hem dan zijn zwaard nemen en hem met de snede tegen een steen slaan, en dan zo ver mogelijk weggaan."

Deze en andere ahadith, laten overduidelijk zien dat het haraam is voor een Moslim om actief deel te nemen aan deze onlusten tussen groepen Moslims.

omdat je het alleen maar hebt over de onschuldigen vertel mij ��n ding: ''waarom ben je bang voor de dood?''  waarom ben je bang voor de dood van anderen? iedereen gaat dood. geef je levens voor Allah, dat is beter dan zelf doodgaan.

Allah wou de taak van het wegnemen van het ziel aan de engel des doods geven, maar hij wou het niet aannemen en zei: ''de mensen zullen me haten''. toen zei Allah ok dan zullen we de mensen om een reden laten sterven.

o moslim broeders en zusters, laten we wel broeders en zusters blijven ook al hebben we meningsverschillen. maar Allah weet het beste.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 04:04
Assalaamoe Alaikoem,

Beste broeders en zusters.....

We hadden het over Al-Qaida... het woord Taliban is ook een aantal keren gevallen. Maar pas op mijn broeders en zusters.
Wij die hier zitten weten niets, en dan ook niets over hun behalve wat we 2e hands van de Kafirs zien. Ook al kijk je naar Arabische sites...meeste staan toch in handen van de Amerikanen.

Mashallah, met de komst van de Amerikanen zijn onze vrouwen in Afghanistan zo veilig!!!! Tuurlijk niet, ja de Taliban wilde een Islamitisch land die de vrouwen de niqaab(hoorde laatst dat dit het verkeerde woord is, maar ik bedoel gezichtsbedekking) lieten dragen en de mannen moesten hun baard laten staan. JA, ze wilde een echte Islamitisch land, zonder de kafir manieren.... Maar dat is wat elke Moslim Inshallah wilt zien. Voor de komst van de Taliban was het straatbeeld de half-naakte vrouwen met make-up en nu met de komst van de Amerikanen mogen de vrouwen voor hun als h**r(sorry voor het woord) werken. Want vertel mij niet dat zij de vrouwen zo goed behandelen...bewijzen genoeg dat soldaten dat doen als ze een land hebben bezet.

Wallahie wij kunnen hier niet uit ons neus blijven zitten een ons oordeel al klaar hebbend. Hou je mond voordat je het zelf met eigen ogen heb gezien van begin..tot het einde. Ja, veel Afghanen hier zijn tegen de Taliban....of zeggen ze dat maar omdat ze niet opgepakt willen worden, of willen ze gewoon meer vrijheid...hebben ze hier gevonden..loop maar half-naakt, niemand die zich er aan stoort. Of zijn het helemaal geen Afghanen maar gewoon andere wereldbewoners die als Afghaan hier naar toe zijn gekomen..


ALAHO ALEM, maar pas op wanneer je de Kafirs achterna loopt. Misschien wil je wel een popie jopie zijn en lekker mee praten met de Kafirs. Maar laat mijn broeders en zusters met rust wanneer je er niets over weet. En iemand die zijn land heeft geprobeerd te verdedigen terwijl ze letterlijk gebombardeerd werden....Subhanallah... .....

wassalaam,

Jullie broeder in Islam

NAK4life


ps. aan een ieder die hierop wil reageren. Mij boeit het blijkbaar niet maar de A.I.V.D. kijkt mee. Zij hebben onze IP nummers al lang en zo ook onze echte adres. Weet dat je zo opgepakt kan worden en bestempeld kan worden als zijne Al-Qaida aftakking.. ofzo. Ik maak geen grapjes. Dus voor diegene die hier echt bang voor zijn.........onthoud mijn worden Inshallah...
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 04:06

Assalamu alaikum,

omdat je het alleen maar hebt over de onschuldigen vertel mij ��n ding: ''waarom ben je bang voor de dood?''  waarom ben je bang voor de dood van anderen? iedereen gaat dood. geef je levens voor Allah, dat is beter dan zelf doodgaan.

Dit bedoel ik nou met meten met twee maten; waarom zouden we ons druk maken over het doden van moslims door koefaar, iedereen gaat dood. Onzin. Ik ben niet bang voor mijn dood, hoe kom je erbij, maar ik denk zeker niet zo licht over Allahs schepping als jij lijkt te doen. Voor de rest, alle door jou aangehaalde ahadith en koranverzen kun je op zezelf betrekken.

geef je levens voor Allah, dat is beter dan zelf doodgaan.

Als het nodig zal zijn zal ik dat zeker doen, maar tot die tijd leef ik mijn leven voor Allah; daar heb ik mijn leven voor gekregen.

Je hebt het de hele tijd over vijanden dit en aanvallen op moslims dat, maar dat is niet de kwestie. Voor de moordenaars die die trein opbliezen is iedereen een potentieel slachtoffer, geen soldaten, geen vijanden. Zoals jezelf aangeeft is het lukraak doden van koefaar een zonde. Wie probeer je dan te verdedigen vraag ik mij af. Wat hebben de mensen die zijn vermoord jou of mij of welke moslim dan ook misdaan? Ze waren niet bij wat voor strijd dan ook betrokken, dus naar je eigen redenering kijkende kom ik tot de conclusie dat ook jij deze aansl*gen afkeurt. En even later zeg je weer dat het wel gerechtvaardigd is. Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 04:21

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem,

Beste broeders en zusters.....

We hadden het over Al-Qaida... het woord Taliban is ook een aantal keren gevallen. Maar pas op mijn broeders en zusters.
Wij die hier zitten weten niets, en dan ook niets over hun behalve wat we 2e hands van de Kafirs zien. Ook al kijk je naar Arabische sites...meeste staan toch in handen van de Amerikanen.

Mashallah, met de komst van de Amerikanen zijn onze vrouwen in Afghanistan zo veilig!!!! Tuurlijk niet, ja de Taliban wilde een Islamitisch land die de vrouwen de niqaab(hoorde laatst dat dit het verkeerde woord is, maar ik bedoel gezichtsbedekking) lieten dragen en de mannen moesten hun baard laten staan. JA, ze wilde een echte Islamitisch land, zonder de kafir manieren.... Maar dat is wat elke Moslim Inshallah wilt zien. Voor de komst van de Taliban was het straatbeeld de half-naakte vrouwen met make-up en nu met de komst van de Amerikanen mogen de vrouwen voor hun als h**r(sorry voor het woord) werken. Want vertel mij niet dat zij de vrouwen zo goed behandelen...bewijzen genoeg dat soldaten dat doen als ze een land hebben bezet.

Wallahie wij kunnen hier niet uit ons neus blijven zitten een ons oordeel al klaar hebbend. Hou je mond voordat je het zelf met eigen ogen heb gezien van begin..tot het einde. Ja, veel Afghanen hier zijn tegen de Taliban....of zeggen ze dat maar omdat ze niet opgepakt willen worden, of willen ze gewoon meer vrijheid...hebben ze hier gevonden..loop maar half-naakt, niemand die zich er aan stoort. Of zijn het helemaal geen Afghanen maar gewoon andere wereldbewoners die als Afghaan hier naar toe zijn gekomen..


ALAHO ALEM, maar pas op wanneer je de Kafirs achterna loopt. Misschien wil je wel een popie jopie zijn en lekker mee praten met de Kafirs. Maar laat mijn broeders en zusters met rust wanneer je er niets over weet. En iemand die zijn land heeft geprobeerd te verdedigen terwijl ze letterlijk gebombardeerd werden....Subhanallah... .....

wassalaam,

Jullie broeder in Islam

NAK4life


ps. aan een ieder die hierop wil reageren. Mij boeit het blijkbaar niet maar de A.I.V.D. kijkt mee. Zij hebben onze IP nummers al lang en zo ook onze echte adres. Weet dat je zo opgepakt kan worden en bestempeld kan worden als zijne Al-Qaida aftakking.. ofzo. Ik maak geen grapjes. Dus voor diegene die hier echt bang voor zijn.........onthoud mijn worden Inshallah...

Salaam beste Nasir,

begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen de sharia maar ik keur dwang in de godsdienst af op levensbeschouwelijke gronden. Ik denk ook helemaal niet dat de afghanen beter af zijn nu de amerikanen het daar voor het zeggen hebben en je hebt gelijk als je zegt dat ik daar niet voldoende verstand van heb; ik ben nog nooit in afghanistan geweest. Maar de terreur waar we het over hebben heeft mijn inziens niets te maken met sharia, islam of soennah. En laten we eerlijk wezen, ook jij en broeder Battle bestempelen het vermoorden van mensen die niet bij oorlogshandelingen betrokken zijn als een grote zonde. En dat is toch juist wat er o.a. vorige week gebeurt is. Waarom ik me daar zo druk over maak, schijnbaar meer dan over moslims die worden onderdrukt? Omdat het uit naam van de overgave aan God gebeurt, en dat is denk ik een groter gevaar voor de ummah dan de druk die nu door de westerse wereld op ons wordt uitgeoefend. Maar dat is slechts mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn.

Wat betreft de aivd, lekker laten meekijken wat mij betreft, ik heb niets te verbergen.

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
Raoef Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 04:29

De aansl*gen van Al-Qaida doet onze Oemah uiteindelijk alleen maar kwaad.

Wat ik graag zou zien is een wereld die bereidt is om de Islam te accepteren en niet te zien als een bedreiging. Wat ik graag zou zien zijn landen die zich achter de Palastijnen scharen zodat die arme mensen eindelijk eens vrede zullen kennen. Wat ik graag zou zien is dat Afghanen en Irakezen in staat zijn om in vrede te leven zonder een dictator of religieuze gunta aan de macht die de mensen afslachten omdat ze andere ide�n hebben of mensen opsluiten omdat ze geen baard dragen(Hoe waanzinniger kan het nog worden)

Ik zou graag zien dat mensen in alle vrijheid uit liefde voor de Islam kunnen kiezen in plaats van uit angst er toe gedwongen worden. Werden de Sahaba gedwongen? Volgens mij niet. Volgens mij deden ze alles uit liefde en niet uit angst. Ik zou graag zien dat vrouwen uit liefde voor de Islam hun hoofddoek dragen en dat onze samenleving ze met respect zou bezien. Ik zou ook graag zien dat vrouwen zonder hoofddoek niet meteen als hoeren bestempeld zouden worden.

Ik zit hier nou vijf minuten te typen en ik weet zeker dat als ik hier een half uur zou zitten ik meerdere pagina's vol zou kunnen schrijven met wat ik allemaal voor goeds zou willen zien... Maar wat is het nut als mensen hun haat niet los kunnen laten? Als mensen de Kufar willen doden in plaats van met hun praten ? Wat is het nut als ieder woord van opbouw weer word afgebroken door deze zogenaamde strijders voor het geloof?

Zeker. De Al-Qaida zijn strijders voor de Islam. Maar in hun blinde haat brengen ze de Islam meer schade toe dan welke vijand dan ook.

Soebh�nall�hi wa bihamdihi
Soebh�nall�hi'l-aziem
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 04:29
Salaam,

In eerste instantie geplaatst door Nak4Life

aan een ieder die hierop wil reageren. Mij boeit het blijkbaar niet maar de A.I.V.D. kijkt mee. Zij hebben onze IP nummers al lang en zo ook onze echte adres. Weet dat je zo opgepakt kan worden en bestempeld kan worden als zijne Al-Qaida aftakking.. ofzo. Ik maak geen grapjes. Dus voor diegene die hier echt bang voor zijn.........onthoud mijn worden Inshallah...


De veiligheidsdienst weet het verschil wel tussen grootspraak van opgewonden, fanatieke jongeren en de "rekrutering" van serieuze "jihadisten". Bovendien zullen ze je niets kunnen of willen maken als je de aansl*gen goedkeurt, hoewel ze ook niet verheugd zullen zijn.
"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door AbuHenk

Salaam,

In eerste instantie geplaatst door Nak4Life

aan een ieder die hierop wil reageren. Mij boeit het blijkbaar niet maar de A.I.V.D. kijkt mee. Zij hebben onze IP nummers al lang en zo ook onze echte adres. Weet dat je zo opgepakt kan worden en bestempeld kan worden als zijne Al-Qaida aftakking.. ofzo. Ik maak geen grapjes. Dus voor diegene die hier echt bang voor zijn.........onthoud mijn worden Inshallah...


De veiligheidsdienst weet het verschil wel tussen grootspraak van opgewonden, fanatieke jongeren en de "rekrutering" van serieuze "jihadisten". Bovendien zullen ze je niets kunnen of willen maken als je de aansl*gen goedkeurt, hoewel ze ook niet verheugd zullen zijn.


Blijkbaar niet broeder!!! Waarom denk je dat juist de jongeren worden opgepakt.
En wat ik zeg meen ik ook echt. Ik ben geen baby meer broeder, ik hou van mijn broeders die vechten Fie Sabilillah, bijv. in Palestina, Afghanistan,enz.....
Maar effe voor de duidelijkheid. Nogmaals de aansl*gen in Spanje keur ik niet goed. Maar wie ben ik om ze te keuren. Alaho ALem of Al-Qaida erachter zit.

WASSALAAM
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 05:45

Assalaamu aleikoum iedereen,

Ik wil nog even terugkomen op die eenzijdige ophemeling van de Taliban waar ik eerlijk gezegd een beetje misselijk van werd. Het was misschien in het begin een mooi initiatief en ze zorgde tijdelijk voor de veiligheid maar ze hebben ook een heleboel schade aangericht en daar mag niet aanm voorbij worden gegaan om de simpele reden dat het toevallig moslimbroeders zijn. De Taliban hebben ook vrouwen bij hun ouders weggekaapt om te trouwen en ze hebben vrouwen verkracht. Ook hebben ze vrouwen verboden om te werken dus vrouwelijke artsen mochten hun beroep niet meer uitoefenen. Dit betekende wel dat er een heleboel zieke vrouwen stierven want zij mochten zich niet door mannelijke artsen laten behandelen. En zo zijn er nog een heleboel dingen te noemen die echt niet islamitisch zijn en die horen wij ook niet goed te praten. Pas op dat je niet alles jihad fi sabilillah noemt! Wa Allahu 'alem...

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2004 om 06:31
In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

Assalaamu aleikoum iedereen,


Ik wil nog even terugkomen op die eenzijdige ophemeling van de Taliban waar ik eerlijk gezegd een beetje misselijk van werd. Het was misschien in het begin een mooi initiatief en ze zorgde tijdelijk voor de veiligheid maar ze hebben ook een heleboel schade aangericht en daar mag niet aanm voorbij worden gegaan om de simpele reden dat het toevallig moslimbroeders zijn. De Taliban hebben ook vrouwen bij hun ouders weggekaapt om te trouwen en ze hebben vrouwen verkracht. Ook hebben ze vrouwen verboden om te werken dus vrouwelijke artsen mochten hun beroep niet meer uitoefenen. Dit betekende wel dat er een heleboel zieke vrouwen stierven want zij mochten zich niet door mannelijke artsen laten behandelen. En zo�zijn er nog een heleboel dingen te noemen die echt niet islamitisch zijn en die horen wij ook niet goed te praten. Pas op dat je niet alles jihad fi sabilillah noemt! Wa Allahu 'alem...



Nee, de strijders die hebben gevochten tegen de Amerikanen daar heb ik zeker respect voor.

Wat de Taliban verder wel of niet heeft gedaan wil ik ook niet op ingaan. Pas als ik alles met eigen ogen heb gezien.

Moge ALLAH(S.W.A.) mij vergeven indien ik m.b.t. deze topic fouten heb gemaakt. Moge Allah(S.W.A.) onze zondes vergeven en Moge Allah(S.W.A.) de Mujahiddiens sterk maken.

wassalaam
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.