Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHet begint warmer te worden

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Chadiedja Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het begint warmer te worden
    Geplaatst op: 01 april 2004 om 02:55

As-Salaamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allahi wa barak�toehoe y� ichw�nie wa achaw�ties,

De zomertijd is in zicht, en als ik eerlijk moet zijn heb ik een hekel aan deze tijd. Ik zou dan het liefst van al hier weg willen, spijtig genoeg kan ik niet.

Overal waar je ook komt kom je fitnah tegen, je ziet mensen halfnaakt rondlopen en spijtig genoeg niet alleen de koeffars maar ook de "moslims", of moet ik ze gewoon marokkanen, turken, ... noemen. 

De meisjes/vrouwen met ghimaar of niqaab worden nog eens extra nagekeken en dat irriteert me mateloos.  Ikzelf draag nog geen ghimaar of niqaab, maar als Allah het wil zal ik het later nog doen, insha Allah.  Ik draag wel altijd een lange zwarte mantel met een lange hoofddoek tot aan mijn middel.  Zelfs zo word ik nagekeken en zoals ik eerder al zei, kan ik daar niet tegen.  Dat ik wordt nagekeken door de koeffar, tot daar nog aan toe, ze weten niets beters. Maar dat ik wordt nagekeken door mijn eigen volk, door de moslims zelf, sorry maar daar word ik echt bedroefd van.

Gisteren was het weer een mooi weertje en ik ging naar school zoals altijd, bedekt uit liefde voor Allah en niet voor het zicht van mensen.  De meisjes daar op school waren allen zomers gekleed, alleen met hoofddoek, dat wel, maar hun kleding accentueert zeer duidelijk hun vormen wat verboden is volgens de Islaam.  En dan ben ik daar de enige die zo gekleed loopt en wordt ik door hun nagekeken.  Er was een jongen die zei: "Jullie zijn allen zo mooi gekleed, masha Allah, ieder heeft zo z'n eigen stijl".  Daar antwoorde een meisje dan op: "Ah ja, het is zomer, dan doe je verschillende kleuren aan ..." en dan keek ze naar mij en zei ze met zo een glimlach waar ik niet tegen kon: "H� Khadija."  Daar werd dan met bedoeld, "jij altijd met jouw mantel en lange hoofddoek".  Sorry hoor maar dat kwam echt hard aan, ik heb maar gezwegen en ben er niet op ingegaan. Ik zei tegen mezelf, laat ze maar zeggen, ze weet niet wat ze zegt.

Ik vind het echt maar erg dat het er zo erg aan toe is met de islamitische bevolking.  Wij horen er voor elkaar te zijn en elkaar te steunen, maar neen deze mensen maken het hun medemens nog eens moeilijker.  Ik vertrouw op de steun van Allah, zolang ik Hem aan mijn zijde heb, kan geen enkel mens mij raken, insha Allah. Op de steun en het vertrouwen van mijn mede moslimzusters en -broeders moet ik niet te veel rekenen.  Moge Allah mij en al mijn zusters en broeders helpen en Moge Hij ons bijstaan bij elke stap die we in de richting van de Djennah zetten, insha Allah.

Sorry, maar dit wou ik even van mijn hart. Nu voel ik me al veel beter, al-hamdoelileih.

Wa Salaamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allahi wa barak�toehoe,

Chadiedja.

Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 03:08
Ik weet wel een leuk land voor jou om in te wonen. IRAN. Als ik jou was zou ik daar gewoon naartoe verhuizen. Wil je dit niet, accepteer dan gewoon hier de standaard en loop daar niet over te mekkeren.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 03:36

mekka nog mooier,

als ik ergens wil gaan wonen is dat mekka of medina

of zoals masterb zegt Wil je dit niet, accepteer dan gewoon hier de standaard en loop daar niet over te mekkeren.

wasalaam maar ik snap je punt heb ik ook bij mijn klasgenoten ze snappen niet waarom ik me helemaal bedekt hebt behalve mijn gezicht en handen (ze zullen wel schrikken al ze over een paar jaar me zien rond lopen met niqaab inshallah)

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 04:00

asallam aleikum oghtie,

>>antwoord van master b vind ik niet echt respectvol..omdat zij teleurgesteld is in de 'dien'van haar zusters\broeders,en bedekt door het leven wil gaan,moet ze maar verhuizen naar Iran?

Laat ze maar ,die zusters die jou nawijzen..ze zijn dwalende...

Ook zij moeten verantwoording afleggen op de dag des oordeels...Ghair..

Ik werd zelf boos vanbinnen als ik dwalende zusters zag...maar sinds ik een gedicht heb gelezen,bekijk ik het anders...

gedicht:

Dit is je zus,je zus in Islaam.

Je kent haar niet,niet eens haar naam..

Zie hoe onze blikken naar haar kijken;

of haar kleren wel islamitisch lijken.

Onze hoofden zijn vol met gedachten;

Over wat wij van een moslim verwachten:

Hoofddoek,jelleba,bescheiden gedrag,

geen lippenstift,strakke kleren of luid gelach

geen gedrag waarmee zijn mannen bekoort;

iedereen weet hoe het eigenlijk hoort...

Maar dat is jouw zus,je zus in Islaam,

Die dit alles ver van zich af voelt staan,

Geen hand naar zich krijgt toegereikt,

Is toch iets waaruit geen zusterschap blijkt?!

Waaron niet zeggen:Lieve zus,ik kan je begrijpen,

Ik weet wel dat je stap voor stap zal rijpen,

Als je warmte en liefde met ons gaat delen,

Zal de harde buitenwereld je minder gaan schelen!

Als islaam ook jouw bodem worden gaat,

Dan loop je straks niet meer met jongens op straat.

Samen zullen we iets om Islaam gaan bouwen,

Zodat Allah van ons zal kunnen houden.

Vergeving,geduld,liefde en kennis in praktijk,

Maakt dat niet ieder van ons enorm rijk?

Denk na:Wat maakt jouw echt tevreden?

Een film?Een feest?....

...of meisjes te helepn die ooit erg leden?

Alleen zijn is niet goed;dan sta je niet sterk;

Samen in Islaam,dat is ons werk!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 04:21

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/hallo,

Ik begrijp je helemaal lieve zuster chadiedja (mooie naam trouwens!). Ikzelf zou dolgraag mijn gezicht bedekken...maar dit is niet toegestaan bij mij op school... Ik draag standaard een lange hooddoek tot aan mn navel en lange, wijde kledij...maar alsnog wil ik meer. Als ik bijvoorbeeld op school aankom, je kent dat wel...allerlei marokkanen (vooral) en turken (vooral) in een groep bij de voordeur. En bij Allah, ik haat het om ze te passeren en de school in te lopen. Ze kijken me alsnog na (danwel uit verbazing, nieuwsgierigheid of iets anders). Op zo'n moment heb ik zo'n neiging om de gezichtsbedekking toch te dragen. Ik bedoel, inderdaad....veel zusters proberen hun medezusters de grond in te boren...maar zo ook onze broeders  (of zoals je zei: moet ik ze marokkanen en turken noemen). Ze hebben geen les, niks te doen (naar hun mening) en stellen zich op bij de ingang...zodat ze iedereen kunnen nastaren... Wallahie...ik voel me op dat soort momenten zooooo naakt. Ik weet het, dat ik me wel bedek enzo...maar toch zou ik meer willen.

Insha Allah zal ik ooit de gelegenheid krijgen. En dit wens ik al mijn zusters toe.

Hierbij wil ik dan ook (met nadruk) vragen aan onze broeders om respect te tonen en je blik neer te slaan. Ik weet het....niet iedereen is zo....maar toch hoop ik zo de mensen te bereiken die wel aan dit soort activiteiten deelnemen. Heb je geen les, ga dan naar huis, of ga ergens zitten, maar ga niet staan op drukke plekken met de intentie zusters met de ogen uit te kleden (astagfirullah!). Ik zou heel graag die jongens bij ons op school erover aanspreken...maar ik heb mijn schaamte. En bovendien staan ze in een grote groep...en je kent het...in een groep moet men zich stoer voordoen. Ik denk dus niet dat ze serieus zullen reageren.

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

Terug naar boven
Chadiedja Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 16:55

Salaamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allah

Djazakoem Allahoe Ghayran achaw�t.

Wollah erg bedankt voor jullie steun, het helpt me echt.  Mij zullen ze niet gauw meer kwetsen, alhoewel ik het erg blijf vinden dat onze moslimzusters en moslimbroeders ons zo nakijken.

Moge Allah ons allen Helpen en Bijstaan in dit leven, insha Allah.

Wa Salaamoe 3alaykoem wa Rahmatoe Allahi wa barak�toehoe y� achaw�t fi dien,

Chadiedja

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 17:10

In eerste instantie geplaatst door MasterB

Ik weet wel een leuk land voor jou om in te wonen. IRAN. Als ik jou was zou ik daar gewoon naartoe verhuizen. Wil je dit niet, accepteer dan gewoon hier de standaard en loop daar niet over te mekkeren.

Sorry maar dit vind ik zeer tactloos en onbeschoft. Wees verdraagzaam en toon respect voor de gevoelens van de anderen.

Moge Allah (swt) je leiden naar het rechte pad

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2004 om 17:24

Assalaam oe 'alaikoem wr wb,

Je moet niet luisteren naar masterb!

Beste zuster,

Wees geduldig en standvastig en laat je niet misleiden door de shaytaan. Je bent op een goeie pad, een rechte pad en natuurlijk de beste pad die er is! Je moet ze proberen te negeren! Laat ze maar doen, want ze kennen het gelukkige gevoel niet van de islaam. Moge Allah (swt) hen leiden op het rechte pad! Ik weet het...het is een moeilijke tijd! Ik loop meestal op het straat met de hoofd naar beneden, omdat ik weet dat er veel moenkar (slecht) is. Heb geduld beste zuster in de islaam.

Moge Allah (swt) je belonen voor je geduld!!!

Wa salaam,

Mohamed

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 03:06

Salaam,

Inderdaad ook voor de jongens is het een moeilijke tijd omdat zij goed moeten opletten waar dat ze hun blik richten.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Miss_Ya$mina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 03:27

IK VIND JOU EEN HELE MOOIE VOORBEELD,EN IK VIND HET OOK HEEL KNAP VAN JE HOE JE JE ZO GOED INHOUDT TEGEN DEZE MENSEN. IK VIND HET OOK HEEL JAMMER DAT JE VOORAL DOOR ZOGENAAMDE MOSLIMS WORDT TEGENGESPROKEN. iK WIL ZELF OOK HOOFDDOEK GAAN DRAGEN IN DE ZOMER INSHA ALLAH. EN IK GA ME OOK NET ZO STERK HOUDEN ZOALS JIJ DAT DOET  BAZZ ECHT BAZZ IK WENS JE NU OOK NOG VEEL STERKTE EN HOU JE VAST AAN ALLAH (SWT) SAMEN MET ALLAH(SWT) OVER WIN JE ALLES  

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 03:30

Misschien zei masterb het wat hard, maar hij heeft wel gelijk.  Ik geraak het beu om telkens zo arrogant te horen praten over zogenaamde halfnaakten.  Als je van de sluiers de norm wil maken, zit je inderdaad in het verkeerde land...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tawah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 04:08
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Misschien zei masterb het wat hard, maar hij heeft wel gelijk.  Ik geraak het beu om telkens zo arrogant te horen praten over zogenaamde halfnaakten.  Als je van de sluiers de norm wil maken, zit je inderdaad in het verkeerde land...

Kim

salaam.

Wie dus een hoofdoek draagt en het voor zichzelf als norm wil maken en een mening geeft over de zogenaamde halfnaakten zit volgens kim en masterB in het verkeerd land.

Als ik op jullie manier ga reageren, mag ik jullie dan hetzelfde vraag omgekeerd stellen maar dan m.b.v het reageren op het verkeerd forum i.p.v wonen in het verkeerd land.

daar zitten jullie niet op te wachten.Chadiedja op jullie reactie waarschijnlijk ook niet.

wat ik wil zeggen met of zonder hooddoek, blijf recpect voor elkaar hebben.

Groetjes

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 04:22

Prachtige reactie  Ik zei dus, de sluier is hier niet de norm, in bepaalde andere landen wel...  Wil je in het straatbeeld alleen gesluierde vrouwen hebben, zit je hier dus verkeerd...  Dat is gewoon zo.  De norm is hier dragen wat je wilt en er respect voor hebben...  Als het hier weer eens over zogenaamde halfnaakten gaat, reageer ik daar dus op.  Of Chadiedja hierop zit te wachten, betwijfel ik inderdaad, maar zoveel te sneller ze het door heeft, zoveel te beter.  Dit forum gaat trouwens over Islaam en aanverwante zaken.  Geloof het of niet, maar over alles kan gediscussieerd worden, dus ook daarover.  Ik weet niet waarom jij hier bent, maar ik daarvoor.

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
tawah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 04:41
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Prachtige reactie  Ik zei dus, de sluier is hier niet de norm, in bepaalde andere landen wel...  Wil je in het straatbeeld alleen gesluierde vrouwen hebben, zit je hier dus verkeerd...  Dat is gewoon zo.  De norm is hier dragen wat je wilt en er respect voor hebben...  Als het hier weer eens over zogenaamde halfnaakten gaat, reageer ik daar dus op.  Of Chadiedja hierop zit te wachten, betwijfel ik inderdaad, maar zoveel te sneller ze het door heeft, zoveel te beter.  Dit forum gaat trouwens over Islaam en aanverwante zaken.  Geloof het of niet, maar over alles kan gediscussieerd worden, dus ook daarover.  Ik weet niet waarom jij hier bent, maar ik daarvoor.

Kim

 

Bedankt voor je compliment,

 

Lees nogmaals je reactie goed, dan zul je zien dat je jezelf tegen spreekt. Eerst beweer jij dat de sluier niet de norm kan zijn en later zeg jij �De norm is hier dragen wat je wilt en er respect voor hebben... �

 

 

Geen kleren dragen of Sluier dragen zijn in mijn ogen beide persoonsgebonden en vallen dus beide onder de norm van persoonlijke vrije keuze.

 

Om terug te komen op de je vraag. Ik ben zeer trots dat hier op het forum alles gediscussieerd kan worden en is ��n van de redenen waarom ik hier ook ben. Maar als mensen op jou manier of het omgekeerde gaan reageren dan zullen er jammer genoeg de helft wegvallen.

 

gegroet

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 04:55

Assalaam alaykoum wa rahmatullah wa barakatuuh, Chadija

Lieve oegti fi Dien, mashaAllah, jij verwoord wat ik voel. Ik heb me 1e vraag al binnen, 'heb je het niet warm'???

Sanot men niet, dat dit weer niets vergeleken is bij het Hellevuur, snapt men niet dat de Nomaden in de woestijn, daar waar het werkelijk warm is, JUIST bedekt erbij lopen.

Alhamdoelilah, dat ik en vele zusters met mij niet worden verleidt en hun correcte Hyaab ophouden. Geen poespas, maar een simpele Hyaab!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 04:56
Nederland is een democratie, waar het volk beslist. Het volk heeft besloten dat "halfnaakt" niet strafbaar is. Dus kun je er op mopperen wat je wilt, maar het veranderd niets.

Veranderd er wel iets, dan is waarschijnlijk een gigantisch deel van de bevolking moslim.
In dat geval zullen kledingmaatschappijen zich daar aan hebben aangepast en zul je je ook niet meer hoeven ergeren aangezien de meesten zich dan uit zichzelf "netjes" kleden.

Als je je er aan ergert dan kun je inderdaad altijd nog uitwijken naar Iran of Saoudi-Arabi�.
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 05:06
Salaam,

Nog even over het immer populaire 'principe': "als het je hier niet bevalt, fl*ikker je maar op". Waarmee moslims die vanuit hun geloof kritiek leveren op de gang van zaken in hun land - Nederland - meteen worden getrakteerd op verzoeken om de mond te houden of op te hoepelen. Dit wekt bij mij de indruk dat ze door sommigen toch niet als gelijkwaardige burgers worden gezien. Ook een Nederlander die moslim is mag zijn/haar land proberen te verbeteren als het hem op bepaalde punten niet bevalt. Merk op: op bepaalde punten en niet in het geheel; Iran - of all places - zou mij en vele anderen waarschijnlijk in het geheel niet (dus op geen enkel punt) bevallen.

Hoe dan ook, "als je van de sluiers de norm wil maken," zit je niet in het verkeerde land, je zit immers in je eigen land.

Wa salaam
"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 05:10
In eerste instantie geplaatst door tawah

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Prachtige reactie  Ik zei dus, de sluier is hier niet de norm, in bepaalde andere landen wel...  Wil je in het straatbeeld alleen gesluierde vrouwen hebben, zit je hier dus verkeerd...  Dat is gewoon zo.  De norm is hier dragen wat je wilt en er respect voor hebben...  Als het hier weer eens over zogenaamde halfnaakten gaat, reageer ik daar dus op.  Of Chadiedja hierop zit te wachten, betwijfel ik inderdaad, maar zoveel te sneller ze het door heeft, zoveel te beter.  Dit forum gaat trouwens over Islaam en aanverwante zaken.  Geloof het of niet, maar over alles kan gediscussieerd worden, dus ook daarover.  Ik weet niet waarom jij hier bent, maar ik daarvoor.

Kim

 

Bedankt voor je compliment,

 

Lees nogmaals je reactie goed, dan zul je zien dat je jezelf tegen spreekt. Eerst beweer jij dat de sluier niet de norm kan zijn en later zeg jij �De norm is hier dragen wat je wilt en er respect voor hebben... �

 

 

Geen kleren dragen of Sluier dragen zijn in mijn ogen beide persoonsgebonden en vallen dus beide onder de norm van persoonlijke vrije keuze.

 

Om terug te komen op de je vraag. Ik ben zeer trots dat hier op het forum alles gediscussieerd kan worden en is ��n van de redenen waarom ik hier ook ben. Maar als mensen op jou manier of het omgekeerde gaan reageren dan zullen er jammer genoeg de helft wegvallen.

 

gegroet

  Rare hersenkronkels hier...  Dus nog s:  de sluier is hier de norm niet, de norm is hier kleden hoe je je wilt en respect daarvoor...  Is toch niet zo moeilijk? 

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 05:39

In eerste instantie geplaatst door AbuHenk

Salaam,

Hoe dan ook, "als je van de sluiers de norm wil maken," zit je niet in het verkeerde land, je zit immers in je eigen land.

Wa salaam

Op zich mee eens Abu. Maar: je zult het met me eens zijn, dat een aantal van de forumbezoekers een bijna denigrerende houding heeft ten opzichte van vrouwen die niet gesluierd gekleed gaan. Overigens zou het me dierbaar zijn als er wat kleding betreft helemaal geen norm zou gelden. Kleding is persoonlijk. Wat kan of niet kan ook. Laten we dat alsjeblieft respecteren.

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
^Lost^ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 05:58

Salamoe 3alaikoum

 

Kimmie soms vraag ik me echt af wat jij hier doet

 

Salam

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 08:40
In eerste instantie geplaatst door ^Lost^

Salamoe 3alaikoum

 

Kimmie soms vraag ik me echt af wat jij hier doet

 

Salam

Salaam iedereen,

Lost, wat dacht je van meediscussi�ren??

Het is niet leuk om nagekeken te worden. Of je nou een hoofddoek of gothic-kleding draagt, of je nou extreem lang bent of gehandicapt bent. Iedereen is anders en daar is niets mis mee. Je gaat je pas echt anders voelen als je het gevoel hebt dat je nagekeken wordt.

Soms heb ik het gevoel dat er te negatief wordt gedaan over mensen die niet bedekt zijn. Ik moet eerlijk zijn. Ik erger me echt niet aan mensen die zich zomers aan kleden. Sterker nog..........als een meid een mooi lijntje heeft, staat het prachtig. En dat zal ik ook tegen haar zeggen.  Het is alleen niet mijn kledingstijl. Maar dat betekent niet dat ik iedereen die zich anders kleedt dan ik, raar vind of buiten de norm vind vallen. ONZIN!

Wat betreft kleding ben ik het eens met Vincent.

Oke.............MasterB, Iran was een goed land om in te wonen he? En mensen die gothickleding dragen en die zich ook nagekeken voelen?? Welke land?? En gehandicapten??? Welke land??? 

Heel makkelijk he, als je niets meer weet te zeggen, dan maar voorstellen om te gaan verhuizen. Nou, ik heb dan een heel leuk verrassing voor jou. We gaan nergens naar toe. Heel speciaaaaaaaal voor jou, blijven we hier. Ik weet het.................ik ben aardig.

Amirra

 

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 10:00

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Beste Zuster Fi Dien Amirra,

Ik ben het met je eens wat betreft de negatieve houding van mensen tegenover anderen die zich anders kleden dan zijzelf. Persoonlijk heb ik geen last van mensen die er niet bedekt bijlopen. (Maar dan heb ik het over de niet-moslims).

Jullie Zuster Fi Dien!!

P.s. Wat hoor ik nou Amirra? We blijven gewoon hier in Nl..?
Dus onze woonplannen voor Qatar gaan niet door..?

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2004 om 11:32

In eerste instantie geplaatst door ICHTUS

Nederland is een democratie, waar het volk beslist. Het volk heeft besloten dat "halfnaakt" niet strafbaar is. Dus kun je er op mopperen wat je wilt, maar het veranderd niets.

Veranderd er wel iets, dan is waarschijnlijk een gigantisch deel van de bevolking moslim.
In dat geval zullen kledingmaatschappijen zich daar aan hebben aangepast en zul je je ook niet meer hoeven ergeren aangezien de meesten zich dan uit zichzelf "netjes" kleden.

Als je je er aan ergert dan kun je inderdaad altijd nog uitwijken naar Iran of Saoudi-Arabi�.

Salaam,

Ik snap de kritiek hier niet. Niemand heeft hier gezegd dat de niet-moslima's gesluierd moeten zijn. Sommigen doen hier alsof de niet-moslims bevolen worden om de hijaab te dragen. In tegendeel, de moslima's hebben het over hun eigen lichaam dat ze niet ten toon willen stellen aan vreemde mannen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Chadiedja Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2004 om 08:42

As-salaamoe 3alaykoem zusters en broeders,

Ik dank jullie ENORM voor jullie steun, Djazakoem Allahoe Ghayran.

Ik wist wel dat ik die steun hier van jullie zou krijgen, daarom dat ik ook mijn bericht hier heb geplaatst.  Moge Allah jullie allen bijstaan en de weg naar het Paradijs gemakkelijk maken, insha Allah.

En voor degenen die kritiek hebben en willen dat ik ga verhuizen ofzo, nu ben ik meer overtuigd dat ik hier niet weg ga.  Ik sta nu veel sterker in mijn schoenen omdat ik weet dat er zusters en broeders zijn die mij toch steunen, ik weet dat ik niet alleen sta.  En jullie kritiek doen me echt niets meer, ik laat ze zo over mij heen gaan, bij Allah is de Laatste Oordeel.  Jullie mogen doen en zeggen wat jullie niet laten kunnen, ik heb Allah en de steun van mijn zusters en broeders aan mijn zijde.  En dat doet me ongelofelijk veel plezier dat jullie mij niet meer ongelukkig kunnen maken, hoe hard jullie ook proberen.

Moge Allah allen onze zonden vergeven en onze goede daden vermeerderen.

Moge Allah ons naar de rechte weg leiden en ons de Djenna schenken.

Amien.

Nogmaals zusters en broeders, ik dank jullie enorm.

Wa Salaamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allahi wa Barak�toehoe,

Chadiedja.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2004 om 10:03

salaam

amien oeghtie chadiedja, you go girl!!!mashaallah, dat is the right dicision!!moge allah jou hierbij helpen en je versterken tegen de moeilijkheden die je soms tegenkomt,want weet zeker dat je goed bezig bent,nix van aantrekken ,alles komt in orde inshallah!

wassalaam alikoum wa rahmatou lahi wa barakatouh. 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2004 om 11:26
Amien
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
naziha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2004 om 11:41

salaam alaikoem

ik sta verteld over reactie van anderen, je word beoordeeld op je uiterlijk of je hijaab draag of niet, Maar wie zijn hun om jou te beoordelen laat iedereen in hun waarden .Er is een iemand die mag beoordelen over ons en dat is ALLAH (s.a.w).

Maar ja je kan er jaren over praten er kom geen eind aan over hijaab. De rechtvaardig zal winnen .

alaikoem wa salaam

Terug naar boven
mohamed el mouk Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2004 om 14:05

Salaam oe 'alaikoem wr wb,

Amien zuster Chadiedja!!! Dat was de antwoord die ik van je wou horen!

Nogmaals amien!

Wa salaam,

Mohamed

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2004 om 15:22

Beste Chadiedja,

wat vervelend voor je dat mede-moslims zo reageren. Ik vind dat juist ook zo moeilijk, maar dan de andere kant op. Ik word door mensen aangevallen omdat ik geen hoofddoek draag. En alles is iedereens eigen keuze. Ik val jou niet aan voor je qimaar (toch? ik weet nooit precies wat nou wat is). Ik heb er zelfs veel respect voor. Maar inshallah krijg je alle kracht om door te gaan met het uitdragen van jouw waarden en normen.

Groetjes happylady

Terug naar boven
Chadiedja Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2004 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door mohamed el mouk

Salaam oe 'alaikoem wr wb,

Amien zuster Chadiedja!!! Dat was de antwoord die ik van je wou horen!

Nogmaals amien!

Wa salaam,

Mohamed

As-salaamoe �alaykoem wa rahmatoe Allahi wa barak�toehoe,

Choekran achie, het komt ook door de steun die ik hier heb gekregen van mijn broeders en zuster dat ik sterker ben geworden. Djazakoem Allahoe Ghayran. Ik kan dus niet anders dan verder te gaan met het gehoorzamen van Allah en het Hem tevreden te stellen, insha Allah.

En Marhaba, Djazaki Allahoe Ghayran voor je mooie doe�aath, ik wens jou dat ietsje meer toe oecht.  Moge Allah ons allen geven hetgeen waarnaar we verlangen, insha Allah.

Wa Salaamoe 3alaykoem wa rahmatoe Allahi wa Barak�toehoe,

Chadiedja.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.