Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenSfeer op het forum.

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: Vindt jij dat de sfeer op het forum veranderd is?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
22 [56.41%]
3 [7.69%]
14 [35.90%]
Dit onderwerp is gesloten, stemmen is niet meer mogelijk

Schrijver
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sfeer op het forum.
    Geplaatst op: 28 april 2004 om 14:08

asallam aleikum,

De reden dat ik deze Enqu�te hou,is dat ik (helaas)merk dat de sfeer en onderwerpen achteruitgaan op dit forum.Ook vind ik dat we nog weinig met da'wa bezig zijn.Het kan aan mij persoonlijk liggen,maar ik heb het idee,dat sommige mensen op dit forum hier niet komen om iets van de Islam op te pikken\leren,wat als gevolg heeft dat je eindeloze discussies houdt,terwijl je voelt dat degene niet iets met jouw kennis wil doen,maar het steeds wil neerhalen.Allao Allem.Ik weet dat ik geduldig moet zijn,De profeet(s.a.w.s.)heeft jaren en jaren moeten strijden om de islam te verkondigen,Subhan'Allah....

Nogmaals,dit is mijn persoonlijke ervaring,en vindt het jammer dat het vertrouwde gevoel bij dit forum verdwijnt...

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2004 om 14:24

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

De laatste tijd worden er veel topics dubbel geopend. Het zou erg prettig zijn als forumleden eerst zouden kijken of er al een soortgelijke topic bestaat, voordat ze zelf een topic openen.

"Gekopieerde (lange) reacties zonder inleiding, uitleiding, toelichting en reacties die niet op het betreffende onderwerp worden gericht, zullen zonder verdere berichtgeving worden verwijderd."
(zie: Islaam Beheer Mededelingen).

Salaam alikoum,

Beste forum leden,

 

De laatste tijd worden veel berichten verwijderd. Het zijn onder andere berichten die niet aan onze forum regels voldoen, de top 5 verwijderde berichten zijn:

 

        Gekopieerde (lange) reacties zonder inleiding, uitleiding en toelichting.

        Dubbele onderwerpen.

        Aanvallen die gericht zijn op personen

        Berichten die uitlopen tot wederzijdse haat en beledigingen.

        Onderwerpen met onduidelijke titel

 

Graag willen wij de forum-bezoekers nogmaals verzoeken om rekening te houden met de forum regels en zich meer te richten op het onderwerp van de gegeven topics, in plaats van de kern af te dwalen, dat van geen enkele toegevoegde waarde is voor dit forum.

Laten we dus SAMEN de sfeer op dit forum zo prettig mogelijk houden.

 

Bij voorbaat dank.

 

wa salaam alikoum wa rahmatou allah wa barakatouh

 

Islaam.nl Beheer

 

 

Voor de forumleden die niet begrijpen waarom er vaak berichten/topics worden verwijderd kunnen bovenstaande tekst eens goed doornemen.

 

Voor meer informatie hierover zie: Islaam.nl Forum Regels.

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2004 om 14:38

asallam aleikum,

Ja absoluut..daar heb je gelijk in...vooral de dubbele verhaaltjes doen het erreg goed.

Iemand heeft de moeite genomen om een verhaaltje neer te zetten en te delen met ons,en vervolgens wordt het (schijnbaar)niet meer gelezen,want het verschijnt 3 � 4 keer op het forum...jammer..

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2004 om 14:46

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Dat is natuurlijk jammer en erg onnodig.

Gelukkig hebben we de knop Rapporteer bericht, hiermee kan je een bericht versturen naar het beheer en vertellen wat er aan mankeert. Je kan het dus ook gebruiken als er dubbele topics zijn.

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2004 om 16:10

Assalamoe alykoem,

helaas zijn er veel mansen die de discussie willen winnen in plaats van da3wah doen

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2004 om 16:15

Salaam Alaikum ,

Ben het met zahra eens.

wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2004 om 16:50
Assalaamoe Alaikoem,

Vroeger, doe goede oude tijd, hadden we hier een forum. Vaste leden altijd gezellig.

Je merkt gewoon dat de afkeer hier op het forum groeit tussen de moslims en niet-moslims. Ik denk dat de media daar ook een grote rol in speelt. De niet-Moslims zien ons als terorristen en moordenaars en de Moslims zien de mensen die zo over ons denken als een vijand.

Ik neem aan dat de bedoeling was toen dit forum geopend werd, een forum te openen voor iedereen(kijk maar naar links boven) die iets over de Islam wilt weten en meningen wilt delen.

De laatste tijd lijkt het hier vaak op een slachtveld. Dit omdat men elkaar vaak verkeerd begrijpt of niet open voor elkaar staat.

Ook ik heb hier aan meegedaan, ook ik laat me vaak gaan. Voor mij is de Dau3a naar sommige bezoekers hier op het forum afgelopen. Men staat er niet open voor, zelfs zo erg dat ze ons telkens beledigen. Ja, dan moet ik ook geen reactie plaatsen, maar soms laat ik me gaan.

Serieus discusseren over een Islamitisch onderwerp gaat ook niet meer. Mensen gaan reacties posten gebasseerd op een niet-Islamitisch oogpunt. Ja, dat heeft weinig zin. Het is een Islaam forum. Anders kon je het geloofs forum noemen ofzo...

JA, de pret is eraf....wat kunnen we doen....ik weet het niet.

NAK4LIFE
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2004 om 18:26

Hoi Nak (en anderen),

even vanuit het niet-Islaamstandpunt dus...  Ik kom hier omdat ik meer over Islaam wil weten.  Niet omdat ik moslima wil worden, maar omwille van heel wat maatschappelijke problemen tussen moslims en niet-moslims.  Omdat ik dan kritische vragen of opmerkingen neerzet, wil niet zeggen dat ik niet ge�nteresseerd ben in de Islaam, maar net het omgekeerde.  Ik wil begrijpen waarom er zo'n homo-haat kan zijn, waarom een hoofddoek gedragen moet worden, enz.  Ik wil er een idee van krijgen hoe een moslim over de wereld denkt, we worden echt niet beter van de multi-culturele clash tussen moslims en niet-moslims.  Het is dan ook spijtig telkens onbegrip en afkeer (kafir, seksbom, betaald te worden om hier onrust te stoken, ...) te krijgen omdat je wat vraagt (persoonlijk heb ik altijd geleerd dat ene domme vraag niet bestaat, enkel een dom antwoord).  Dat was een half jaar geleden absoluut niet zo, en ik vraag me af wat er ondertussen veranderd is.

Langst de andere kant heb ik aan dit half jaar hier enkele nieuwe vriendschappen overgehouden, waarvan ik hoop dat die verdergezet kunnen worden.  Ik heb dingen gelezen die me blij maken, en dingen die me met afschuw vervullen, maar ik heb vooral dingen gelezen die me wat bijleren.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Mack1976 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 02:07
Ik ben hier ook niet om het moslim geloof of de islam af te keuren en te kraken, maar ben hier eerder om de diepere gedachte hierachter te onderzoeken. Ik ben niet en zal ook nooit moslim(of enig ander geloof) worden en willen zijn, gewoon omdat ik het met bepaalde "leefregeltjes" eens ben, maar probeer hierover wel meer uit te vinden.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 05:40

 

Asalaam wa alaikoum wa rahatulahi wa barakatuhu...

Ik moet eerlijk zeggen ik zelf vind het ook heel jammer dat de sfeer op deze site zo is veranderd. IK zelf discuseer ook veel en ik merk dat het me niet ten goede komt. Ik kan me nog herineren toen ik hier net lid was geworden, er waren echt interessante topics en er werd op een hele andere manier gediscueerd, nu lijkt het alsof de een de ander wil onderuit halen. Zelf discuseer ik ook veel, het is  moeilijk om niet te reageren inshaAllah zal het me wel lukken. De meeste topics hier gaan over het midden-oosten israel en palestina of de homo-haat en waarom wel of geen hoofddoekje gedragen wordt. Het is belangerijker om te weten waarom een heleboel mensen moslim wil zijn. Ik hoop echt dat de sfeer hier zal verbeteren ik zal ook zeker mijn steentje bijdragen.

Als er moslims zijn die het niet eens zijn met de meningen van broeders/zusters is het geloof ik beter dat ze hen kunnen corigeren op een normale manier en niet op een manier om te laten zien dat ze betere moslims zijn...

Wa alaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu...

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2004 om 06:12

Salaam,

Ikdenk dat het vooral te maken heeft met de gebeurtenissen in de wereld. Moslims worden bijvoorbeeld gerakt als ze zien wat er in Palestina, en Irak gebeurd en als er over deze onderwerpen gediscusseerd wordt kunnen er problemen zijn.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2004 om 05:44

Salaam alaikum,

ik ben het met Nak eens. In de "goede oude tijd", de begindagen van het forum, was er een relatief kleine groep forum gebruikers. Het was gezellig, de sfeer was open en tolerant, ik bedoel echt tolerant, zelf als je er een "afwijkende" mening op na hield. Ik kan me herinneren dat bepaalde mensen die opriepen tot wantrouwen en verdeeldheid binnen de nederlandse en vlaamse samenleving vriendelijk doch beslist op de vingers getikt werden. Dan werden er excuses en grapjes uitgewisseld en alles was weer rozengeur en manenschijn. De laatste tijd worden mensen die dat doen over en weer bestempeld tot veraders of afvalligen en meer van dat fraais. Helaas, helaas, helaas...

Ik denk ook dat het komt omdat de groep een beetje groot is geworden. Waren er eerst een handjevol vaste gasten, nu zijn ze niet meer te tellen. Maar ja, wat doe je eraan? Ikzelf voel me steeds minder thuis hier in ieder geval, waarbij ik wel even wil zeggen dat ik daar niemand de schuld van geef ofzo, het is me gewoon een beetje te groot en onpersoonlijk geworden.

Wassalam en ik hou van jullie omwille van de Barmhartige,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2004 om 06:07

oulikoum asalaam,

de laatste tijd reageer ik niet zo vaak, gewoonweg omdat de forums niet aantrekkelijk zijn om over te discusseren. sommige vind ik echt onnodig om hier te plaatsen. ik ga geen topicnamen noemen, maar de 'spirit' is er hier wel bijna uit.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 15:20
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

oulikoum asalaam,

de laatste tijd reageer ik niet zo vaak, gewoonweg omdat de forums niet aantrekkelijk zijn om over te discusseren. sommige vind ik echt onnodig om hier te plaatsen. ik ga geen topicnamen noemen, maar de 'spirit' is er hier wel bijna uit.

oulikoum asalaam,

Absoluut mee eens...Zahra is langzamerhand op zoek naar een nieuwe plek...ikzelf ben op dit forum gekomen om kennis op te doen...Ik wil een forum waar we puur kunnen practiseren.

Helaas zijn er veel forums,waar toch niet echt islam wordt gepraktiseerd...om kennis te delen..elke topic draait tegenwoordig om andere dingen dan da'wa.

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 07:56

salaam oe aleikum

Na al het "gemopper", wil ik zeggen dat ik toch wel tevreden ben met het forum....

Inderdaad is het zo dat sommige forums overbodig zijn en dubbele forums. maar dat van die dubbele forums vind ik niet eens zo erg. ik bedoel als men iets post over de islam (een mooi verhaal, hadith etc.) en een ander opent een topic met hetzelfde...dan vind ik dat alleen maar leuk. Zo lees je het nog eens en blijft het beter hangen. Maar dat dubbele moet natuurlijk geen 10dubbele worden of zo....

El hamdoelilah

salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.