Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenOngewenst zwanger

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Islaam_Parel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ongewenst zwanger
    Geplaatst op: 01 oktober 2003 om 19:35

ONGEWENST ZWANGER.

EEN HOOP VAN OORSPRONG ISLAMIT8ISCHE MEIDEN, ZWERVEN VAN OPVANG TEHUIS TOT OPVANG TEHUIS DE REDEN IS VERLIEFD WORDEN OP EEN VERKEERDE JONGEN TE NAIEF GELOVEN IN ZIJN LOZE WOORDEN EN ALS UIKOMST ZWANGER ACHTER BLIJVEN TERWIJL JONGELIEF LEKKER VEILIG IN ZIJN EIGEN BED SLAAPT EN DROOMT VAN EEN VOLGEND SLACHTOFFER. IK WIL DE MANNEN NIET AANVALLEN, MAAR IN MIJN OGEN BEN JE GEEN MAN ALS JE BEWUST HET MEISJE HET BED IN PRAAT MET VALSE BELOFTES! HET IS JAMMER DAT EEN JONG MEISJE VOOR DE REST VAN HAAR LEVEN BOET VOOR EEN FOUT DIE NIET ALLEEN AAN HAAR TE WETEN IS.

WAAROM STAAN MENSEN SNELLER KLAAR MET EEN OORDEEL DAN MET EEN LUISTEREND OOR. LATEN WE ONZE JONGENS VAN KLEINS AF AAN LEREN RESPECT EN VERANTWOORDELIJKHEID ALS UIGANGSPUNT TE NEMEN VOOR ELKE STAP DIE ZE NEMEN IN HEN LEVEN.

hET BELANGRIJKST VIND IK DE SAMENHORIGHEID DIE JE MIST BIJ MENSEN DIE ZICHZELF MOSLIM NOEMEN EN TEGELIJKERTIJD EEN TAAK LATEN LIGGEN DOOR IEMAND TE VEROORDELEN, INPLAATS VAN BEGRIP, LIEFDE EN ONDERSTEUNING EN NATUURLIJK EEN SCHOP WAAR HET NODIG IS MAAR DE SCHOUDER IS D,R EN LATEN WE EERLIJK ZIJN WIJ HEBBEN ALLEMAAL SCHULD WAT BETREFT DE WANHOOP EN WAT DACHT JE HOEVEEL MAROKKAANSE MEIDEN ACHTER HET RAAM STAAN OF ALS ZE GELUK HEBBEN HULP BIJ INSTELLINGEN ZOEKEN DAN BIJ JE EIGEN MOSLIM BROEDERS OF ZUSTERS.   

IK STEL DAT TERSPRAKE OMDAT:

- DE MEIDEN DOOR DE FAMILLIE EN EIGEN GEMEENSCHAP WORDEN VERSTOTEN

- IK VROUW BEN EN ZODOENDE MET DIE MEIDEN MEELEEF    

- OM DE REDEN DAT EEN HOOP MEIDEN GEEN UITWEG VINDEN EN OF ZELFMOORD PLEGEN OF MET DE GEDACHTE DAT ZE TOCH prostitueeZIJN,  MAKELIJK SLACHTOFFER ZIJN VOOR MENSEN MET MINDER GOEDE INTENTIES.  

HET KAN ALLEEN GOEDKOMEN ALS WE MET Z'N ALLEN OPHOUDEN MET OORDELEN EN ELKAAR MET LIEFDE TEGEMOET, GAAN NIEMAND IS HELLEMAAL SLECHT OF HELEMAAL VLEKKELOOS UITGEZONDERD DE PROFEET V.Z.M.H. EN HIJ ZOU DE LAATSTE ZIJN DIE ZOU OORDELEN.

MIJN WENS IS DAT WE ELKAAR ZIEN ZOALS WE ZIJN, EEN MENS MET FOUTEN BEN JIJ ER DAN OM MIJ HET JUISTE PAD TE WIJZEN?????????????????????????? 

Terug naar boven
jawairia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2003 om 10:43

Salaam Alaikoum,

Toen ik voor het eerst hoorde over zulke jongens, wist ik niet wat ik hoorde. Je eigen moslim zuster zo ver krijgen dat het geen uitweg meer kent dan voor t raam te gaan staan. En nog eens zonder schuldgevoelens lekker op zoek gaan naar de volgende slachtoffer, niet nadenkend wat voor gevolgen het kan hebben voor de familie, vooral voor de ouders van het meisje. En ik geef je gelijk, Maktub, dat als men zodra een meisje ziet die een **** is, men gelijk gaat beoordelen, zonder zich af te vragen waarom een meisje een **** is. Zonder zich af te vragen hoe ze daar is te recht gekomen. Zoals je al zei, we noemen ons heel snel onzelf moslim, en als moslim mag je niet oordelen over een ander, dat is je recht niet. Maar velen onder ons vergeten dat stukje.

Maar....laten we niet vergeten dat er aan de andere kant van de de gemeenschap, meiden zijn die er zelf voor gekozen hebben. Ik zeg niet dat ze zelf ervoor hebben gekozen om voor t raam ta gaan staan, maar als je het hebt over ongewenst zwanger, dan zijn het ook velen onder die meiden die een vriend hebben en die weten waar ze aan beginnen. Dit staat los van de meisjes die echt gemanipuleerd worden en helemaal afhankelijk worden gemaakt van de jongen.

 

Maar je zei het al, we maken allemaal fouten, men meot leren van zijn fouten en vergiffenis vragen aan Allah en niet meer terug keren naar de fouten die men maakt, want een ezel stoot zich niet 2x aan de zelfde steen.

Wasalaam Alaikoum.

 

Inna Allah ma3a sabirien!
Terug naar boven
arabica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2003 om 12:08

salam moekom,

als ik dit hoor mensen dan word ik zo boos.

dan hoop ik dat dit niej bij mij gebeurt.

maar ook al gebeurt het bij mij maar dat dan niej mijn vriend mij in de steek laat.

salam moelekom

Terug naar boven
jawairia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2003 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door arabica

maar ook al gebeurt het bij mij maar dat dan niej mijn vriend mij in de steek laat.

Door te voorkomen dat het niet bij jou voorkomt, is gewoon weg geen vriendje nemen. Is er toch iemand die jou leuk vind en met je om wilt gaan, dan moet je slim zijn en zeggen dat hij langs kan komen om het allemaal officieel te laten gebeuren, met een imam enzo. Zo sla je twee vliegen in 1 klap. Je vooromt dat je niet ongewenst zwanger wordt en je voorkomt dat je vriendje je niet in de steek laat. Maar op dat moment is het niet je vriendje , maar je man!

Wasalaam alaikoum.

Inna Allah ma3a sabirien!
Terug naar boven
moslima_14 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 oktober 2003
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2003 om 14:30

Asalaam ailikum

ik snap gewoon niet waar ze dat lef vandaan halen.

het is gewoon net als verkrachten lijkt het wel zwanger maken en peren maar

kijk je kunt dan niet zeggen het zijn moslims als ze dat doen zijn ze koefar heb medelijde met ze en moge allah hun op het rechte pad laten lijden.

wailikum salaam wr wb jullie zuster in de islaam

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2003 om 14:49

Asalaam wa 3alaikoum,

In eerste instantie geplaatst door arabica

Door te voorkomen dat het niet bij jou voorkomt, is gewoon weg geen vriendje nemen. Is er toch iemand die jou leuk vind en met je om wilt gaan, dan moet je slim zijn en zeggen dat hij langs kan komen om het allemaal officieel te laten gebeuren, met een imam enzo. Zo sla je twee vliegen in 1 klap. Je vooromt dat je niet ongewenst zwanger wordt en je voorkomt dat je vriendje je niet in de steek laat. Maar op dat moment is het niet je vriendje , maar je man!

Wasalaam alaikoum.

Ik denk dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is. Het is niet zo makkelijk om als je een jongen leuk vind hem een ultimatum te stellen. Daarmee loop je het risico dat hij doodleuk zegt: ik hou van je bla bla bla, MAAR kan nog niet langs komen, WANT bla bla bla............en dan?????

Wij weten allen wat je dan theoretisch zou moet doen. Gewoon geen relatie aangaan en als hij jou echt leuk vind en hij is eerlijk, dan komt hij wel langs je ouders. Maar ik moet er toch bij zeggen.................in de prakrijk is het heel moeilijk om deze keuze te maken. Wat dat betreft moeten wij vrouwen wat harder zijn voor onszelf en doen wat goed is voor ons..........ook al kan dit ten koste gaan van de man die je liefhebt.

Amirra

 

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
nelmesri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 54
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2003 om 17:28

a salaam oe ele,ykoem

wat amirra hier boven zegt is waar .maar wat je het beste kan doen is zodra een jongen jou leuk vind en zegt ik wil een relatie met jou aan gaan moet je gewoon zeggen kom maar bij me langs dan neem je de risco niet om gebruikt te worden en je doet het volgens de islaam.

heb ik ook gedaan en het is allemaal goed gelopen ik hoop dat het insa allah alles goed komt en voor jullie dames ook

wasalaam oe ele'ykoem

 

Terug naar boven
ATBIR Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2003 om 19:41
In eerste instantie geplaatst door arabica

salam moekom,

als ik dit hoor mensen dan word ik zo boos.

dan hoop ik dat dit niej bij mij gebeurt.

maar ook al gebeurt het bij mij maar dat dan niej mijn vriend mij in de steek laat.

salam moelekom

 

Vookomen is beter dan genezen..

en dit is een klein voorbeeld van WAAROM je geen liefde mag berdijven voor je huwelijk arabica!

"Allahoma,inaka 3afoen, gaforoen To7ibo El3afwa..Fa3foe 3anaa!aamin
Terug naar boven
jawairia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2003 om 13:59
In eerste instantie geplaatst door ATBIR

Vookomen is beter dan genezen..

en dit is een klein voorbeeld van WAAROM je geen liefde mag berdijven voor je huwelijk arabica!

Salaam Alaikoum

Ben zeer eens met deze stelling. Waarom mogen wij, moslims, geen sex voor het huwelijk? Een van de reden is dat er kinderen van voort kunnen komen, die niet wettig zijn voor de islaam. Plus heb je het probleem dat de jongen/man gaat zeggen het kind is niet van mij, kan van alleman zijn en staan kind en moeder alleen voor. Wie is hier grotendeels de dupe van de relatie??Het kind, een onschuldig wezens.

Tuurlijk is het voor alles makkelijk gezegd dan gedaan. Volgens theorie gaat het zus maar in praktijk gaat het zo. Maar wie zijn gezonde verstand gebruikt, of je nou de jongen leuk vindt of niet, kan probleemloos door het leven gaan. En man kan wel zeggen ja de jongen houdt wel van me maar kan het nog niet officieel maken allemaal, dat is bullsh*t. Houdt de jongen van je, dan is zijn liefde ook groot genoeg om het op de manier de laten gebeuren die volgens de islam is, zo niet dan weet je dat die jongen niet genoeg van je houdt en je ook niet respecteert. Hier gaat het dus wel om jognens die geen verbintenis willen maar wel zeggen dat ze van je houden en alleen nu een relatie willen, en achteraf je achterlaat met een dikke buikie. Ik weet er zijn genoeg jongens op deze aardbol die het wel goed bedoelen, maar dan nog laat je niet te veel beinvloeden door al de liefde en wat er allemaal bijkomt.

Moge Allah jullie allemaal beschermen tegen die genen die het slechtse in hun hebben!

Wasalaam alaikoum.

Inna Allah ma3a sabirien!
Terug naar boven
Abdelk. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2003 om 03:31

Het heeft ook te maken met de opvoeding van die jongens, ze kregen/krijgen niet genoeg liefde en aandacht van hun ouders, vooral van hun moeder, waarna ze die liefde en warmte bij iemand anders gaan zoeken, in eerste instantie zou je zeggen, maar de liefde die je van je moeder krijgt, is niet hetzelfde als die je bijv. van je vriendin krijgt, maarre ze zoeken op 1 of ander manier toch naar iemand die hun zelfvertrouwen kan opbeuren, meestal zijn dit dus onzekere jongen, die op zoek zijn naar onzekere, meisjes die na�ef zijn, want daardoor zijn die meisjes kwetsbaarder.

Er zijn ook een groep jongen, die zich op 1 of ander manier minderwaardig voelen, omdat ze bijv. door hun ouders zijn gedomineerd, en wanneer ze iets goeds doen, beschouwen die ouders dat als vanzelfsprekend en normaal, en wanneer ze iets slechts doen, krijgen ze het zwaar te verduren. Zo willen die jongens ook macht uitoefenen als ze wat ouder worden, op elke mogelijke manier die ze maar voor handen hebben, bijv. de baas over een meisje spelen, door haar bijv. te laten werken, of haar jou wil opleggen, dat geeft die jongens weer wat enige zekerheid over zichzelf, maar zonder daarbij aan de gevoelens te denken van de ander, zoals de ouders dat deden.

Zolang je geloof maar sterk is, hoef je je niet perse zeker te voelen in deze wereldje, het beste is je best te doen om je je zeker te stellen in het Hiernamaals, wat eeuwig is.

Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2003 om 03:39

Het is allemaal verschrikkelijk, maar het is moeilijk hier iets tegen te doen, iedereen moer goed proberen op te voeden maar dat kan niet altijd zo te zien.

Paul

P.S. Capslock?

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2003 om 09:23

Ik wordt hier altijd zo verdrietig van.

Deze ""mannen" (in mijn ogen zijn het geen mannen!) noemen zichzelf moslim. Een echte moslim zou dit nooit doen. Ik heb vooral medelijden met het meisje. Natuurlijk had zij ook beter moeten weten maar ja...als je verliefd bent.....

Ik vind het vooral heel erg dat zo'n meisje door haar familie wordt verstoten. Dit is niet iets islamitisch maar afhankelijk van de cultuur. In de Islam is het zo dat je het contact met een mede moslim nooit mag verbreken!

 

 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2003 om 10:39

Beste allen,

Mag ik erin deze discussie nog op wijzen, dat de meeste allochtone vrouwen die in opvanghuizen verblijven daar niet zitten omdat ze ongewenst zwanger zijn, maar omdat ze het om een andere reden niet meer uithouden thuis.

Verder valt het me op, dat ten aanzien van preventie (hoe voorkomen we dat de vrouwen in de opvanghuizen terecht komen?) vooral wordt gedacht aan wat de vrouwen beter niet moeten doen, n.l. zorgen dat ze geen ongewenste relatie met een man aangaan. In de praktijk blijkt deze gedachte echter niet goed te werken, juist blijkend uit het feit dat de opvanghuizen vol zitten. Kern van de zaak is m.i. dat de mentaliteit van de mannen moet veranderen. Op een of andere manier moet daar gericht aandacht voor komen. In de reacties op dit topic lees ik bijna een soort berusting: 'mannen zijn niet te veranderen'. Of zelfs: 'als een vrouw ongewenst zwanger raakt is dat toch vooral haar eigen schuld'. Ik ben bang, dat de opvanghuizen niet leger zullen worden, zo lang de man een min of meer geaccepteerde vrijbrief heeft om vrouwen te 'gebruiken'. Overigens geldt dit mede ten aanzien van het probleem van allochtone vrouwen die in een opvanghuis zitten zonder zwangerschap (dus om andere reden). Ook op dat gebied zal m.n. de 'mannengemeenschap' verantwoordelijkheid moeten gaan tonen.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 16:50
In eerste instantie geplaatst door Islaam_Parel

ONGEWENST ZWANGER.

EEN HOOP VAN OORSPRONG ISLAMIT8ISCHE MEIDEN, ZWERVEN VAN OPVANG TEHUIS TOT OPVANG TEHUIS DE REDEN IS VERLIEFD WORDEN OP EEN VERKEERDE JONGEN TE NAIEF GELOVEN IN ZIJN LOZE WOORDEN EN ALS UIKOMST ZWANGER ACHTER BLIJVEN TERWIJL JONGELIEF LEKKER VEILIG IN ZIJN EIGEN BED SLAAPT EN DROOMT VAN EEN VOLGEND SLACHTOFFER. IK WIL DE MANNEN NIET AANVALLEN, MAAR IN MIJN OGEN BEN JE GEEN MAN ALS JE BEWUST HET MEISJE HET BED IN PRAAT MET VALSE BELOFTES! HET IS JAMMER DAT EEN JONG MEISJE VOOR DE REST VAN HAAR LEVEN BOET VOOR EEN FOUT DIE NIET ALLEEN AAN HAAR TE WETEN IS.

WAAROM STAAN MENSEN SNELLER KLAAR MET EEN OORDEEL DAN MET EEN LUISTEREND OOR. LATEN WE ONZE JONGENS VAN KLEINS AF AAN LEREN RESPECT EN VERANTWOORDELIJKHEID ALS UIGANGSPUNT TE NEMEN VOOR ELKE STAP DIE ZE NEMEN IN HEN LEVEN.

hET BELANGRIJKST VIND IK DE SAMENHORIGHEID DIE JE MIST BIJ MENSEN DIE ZICHZELF MOSLIM NOEMEN EN TEGELIJKERTIJD EEN TAAK LATEN LIGGEN DOOR IEMAND TE VEROORDELEN, INPLAATS VAN BEGRIP, LIEFDE EN ONDERSTEUNING EN NATUURLIJK EEN SCHOP WAAR HET NODIG IS MAAR DE SCHOUDER IS D,R EN LATEN WE EERLIJK ZIJN WIJ HEBBEN ALLEMAAL SCHULD WAT BETREFT DE WANHOOP EN WAT DACHT JE HOEVEEL MAROKKAANSE MEIDEN ACHTER HET RAAM STAAN OF ALS ZE GELUK HEBBEN HULP BIJ INSTELLINGEN ZOEKEN DAN BIJ JE EIGEN MOSLIM BROEDERS OF ZUSTERS.   

IK STEL DAT TERSPRAKE OMDAT:

- DE MEIDEN DOOR DE FAMILLIE EN EIGEN GEMEENSCHAP WORDEN VERSTOTEN

- IK VROUW BEN EN ZODOENDE MET DIE MEIDEN MEELEEF    

- OM DE REDEN DAT EEN HOOP MEIDEN GEEN UITWEG VINDEN EN OF ZELFMOORD PLEGEN OF MET DE GEDACHTE DAT ZE TOCH prostitueeZIJN,  MAKELIJK SLACHTOFFER ZIJN VOOR MENSEN MET MINDER GOEDE INTENTIES.  

HET KAN ALLEEN GOEDKOMEN ALS WE MET Z'N ALLEN OPHOUDEN MET OORDELEN EN ELKAAR MET LIEFDE TEGEMOET, GAAN NIEMAND IS HELLEMAAL SLECHT OF HELEMAAL VLEKKELOOS UITGEZONDERD DE PROFEET V.Z.M.H. EN HIJ ZOU DE LAATSTE ZIJN DIE ZOU OORDELEN.

MIJN WENS IS DAT WE ELKAAR ZIEN ZOALS WE ZIJN, EEN MENS MET FOUTEN BEN JIJ ER DAN OM MIJ HET JUISTE PAD TE WIJZEN?????????????????????????? 

Misschien is het een geruststelling dat die mannen die zeg maar 'weg komen met hun fout' nog altijd op een Beloofde Dag voor ALLAH komen te staan..

En veelal zijn het de zuster die berouw tonen en hun leven beteren en de jongens gaan gewoon rustig verder met fitna-zaaien..

Wallahu A3lam..
Wassalaamu 'Alaikoum,
Oum Mujahid

Terug naar boven
kamakazi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 22:23

assalmoe ailaykoem

als je nou ongewenst zwanger wordt dan hoor je ALLHAMDOE LILLAH, te zegen.

want je weet nooit wat die kind mee brengt en je weet noit waar je je geluk zou tegemoet komen.

en bovendien MOET je vorzichtig doen om geen sex te hebbem voor je trouwdag.

wa,llaho aalam.

Terug naar boven
LalaSoRaYa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 04 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 19:34

 Hey mensen ik hoor ook vaak zulke verhalen ovr meisejs die ongewenst zwanger raken en ik heb het ook een keertje bij een vriendin van mij meegemaakt maar ik wil het eve hebben ovr wat moslima_14 zei:(dan zijn het gewoon koefar) de geleerden hebben mij gezegd dat je NOOIT maar ook Iemand een Koefar mag noemen dat mag je echt niet zegge je begaat zo een grote zonde!!( niet dat ik je aanval ofzo) maar ik bedoel misschien dat je het niet wist ik zeg het dan alvast

Wa salaam alikom

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 19:37

salaam'aleikum

de profeet (saws) heeft gezegd dat als een moslim een andere voor ongelovige uitmaakt, er 1 van de 2 ingevallen (ongeloof) is.

Let dus heel goed op, en zonden zijn zonden, geen ongeloof

of geloven criminelen niet in de gevangenis misschien???????,

Moge Allah ons allen leiden

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.