Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDroom!!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Droom!!!
    Geplaatst op: 08 mei 2004 om 02:44

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe, Broeders en Zusters!!!

Ik wil iets heel erg graag met jullie delen, maar weet niet of het mag, namelijk: mijn broertje van 13 jaar heeft een echt prachtige droom gezien ik DENK over de Hel en de Paradijs, maar weet niet of het nutig is om het te vertellen of niet???

Als het jullie nuttig lijkt, dan zal ik het vertellen.

Ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 07:39
Mij lijkt het wel interresant, vertel maar
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 09:48

jah, het lijkt mij ook intersant om het aan ons mee te delen, ik denk dat het wel mag, ik heb nergens gelezen dat het niet mag. alleen als je een slechte droom heb moet je het niet vertellen aan anderen mensen volgens mij.

salaam aleikom waraamthu Allah wa Baraakthu: Mouni

Ja Rabie Lakal Hamdoe Kama Janbagie Lizalalie Wadzhika Walihadimie Sultanieka
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 10:06

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe, Broeders en Zusters

Is wel een beetje moelijk want het is een lange droom, maar ik zal het proberen een duidelijk te zijn:

Nou het begon toen ik mijn broertje vertelde dat ik een mooie droom had, en toen zei hij meteen, o, o, ik heb een echt heel enge droom gehad, het was 00.30 uur

Ik zei vertel, en hij begon beetje te huilen, echt zijn hard ging harder kloppen. Ik zei tegen vertel nou maar gewoon, en hij begon te vertellen:

Hij zei ik droomde, en voelde alsof ik echt met mijn hele lichaam naar boven werd gebracht, hij zei er was iemand met mij en die was groter dan mij, hij zei, ik voelde me veilig bij hem, dat gevoel had hij.

Hij(broertje) zegt verder: Hij(die ene ...) bracht mij naar boven, door een soort buis maar het was van licht, hij zegt ik voelde dat er niemand van die buis naar binnen/naar buiten kom gaan, behalve die ene.....

Ik werd horizontaal omhoog gebracht, met een heeeeeel hoge snelheid, toen we bij De Plek aan kwamen, werd ik verticaal gezet(dus op zijn beide benen), ik zei beschrijf hoe de Plek er uit zag: Hij zei, het was echt een heeeel moooie plek met rivieren, watervallen, en veel bomen die op de kokonos bomen lijken(ik denk dat hij een dadelboom bedoelde. Wala ik ben aan het trillen nu ik het typ

ook waren er veel vogels zegt hij, heel mooie vogels, ik zei vertel hoe je eruit zag: 'ik had een lange grijze baard en een eenstuk kleding (dus geen broek en t-shirt) en ik zei welke kleur: hij zei sorry kaaka(grootte broer) ik weet het niet meer,

Hij voegt eraan: ik wou zo graag die ene....... zien maar dat kon ik niet, ik probeerde het echt zo vaak maar lukte echt niet!, dan zegt-ie er was een soort deur en ik wilde het open maken en het mocht, hij zegt er kwam meteen een harde geschreeuw, toen deed ik het dicht en ik hoorde de vogels weer zingen. maar hij deed het weer open en deze keer moest hij daar blijven kijken, en mijn broetje zegt, ik voelde dat ik de enige persoon was die een kijkje mocht nemen

en dat vond ik echt leuk zegt ie. Hij zegt die ene.... kwam met mij naar binnen en zei, dit zou jouw plaatst geweest zijn als je geen goede moslim was

Ik zei vertel, vertel hoe het daar eruit zag!!!: 'het enige dat ik zag was rood, geen een stipje blauwe ofzoiets plekje, ik zag geen een kind daar ik zag alleen volwassenen, niet oud/jong, en ze hadden ketenen om hun voeten net als gevangen en ze hadden ook zo'n ijzeren bal aan de ketting en die moesten ze meetrekken!!!

hun hele lichaam was met vuur bedekt, en ze hadden zwarte haren, en die was ook in fik, hij zei maar ze verbrandden niet, ze bleven gewoon in de fik!!!, ik voelde dat ze elkaar wel konden vermoorden voor een druppel water, en ze smeekten om een druppel water, maar de goede mensen zeiden nee jullie mogen het niet drinken, en er waren echt enge dieren daar die op de grond kropen, en ik zag slangen met mensen koppen, en als de mense wilden weggaan, vluchten werden ze door een heel sterke wind teruggetrokken, het was alsof die vuur een oog had en heel streng was!!!

Hij zei ik voelde de vuur wel bij mij komen, maar ik had geen pijn en bij die ene.... kwam het vuur helemaal niet, en ook de mensen werden gesl*gen met zwepen!!!, ik probeerde weer naar die ene..... te kijken maar lukte weer niet. hij zei er waren daar zoveeeeeeeeeeeeeeeeel mensen, ik werd echt bang!!!, is zag geen druppel water, en alles was vuuuuurrrrrrr!!!

Hij zei, toen gingen we daar weg deden we de deur dicht en alles was weer stil geen geschreeuw meer!!! en weer vogels die zongen, daarna bracht die ene.... mij naar een andere plek en zei: Dit is jouw plek en alsof je thuis bent.

ik onderbark hem steeds en zei jongen je liegt toch niet!!!, want dan is het echt erg, maar hij had tranen in zijn ogen en echt nog steeds bonkte zijn hard zo erg!!! hij zei moge Allah mij blind maken als ik lieg.

Hij zei ik zag mensen daarbinnen en vogels, rivieren,watervallen, en heel verbasst zeide hij, de mensen daar hadden geen banken,maar gewoon matrassen(net als Koerdistan, ons land, thuis had natuuurlijk daar bijna niemand banken ofzo)

'en de mensen hadden veeeel fruit, en vooral druiven appels en bananen, in een schaal en die lag naast hun matras, en er was een vogel die steeds een blaadje pakte van een boom en gooide die in een rivier en de werd heel schoon en dat deed hij af entoe, en de mensen daar zeiden heel vaak: La ilaha ila Allah en InshaAllah. hij zegt verder dat de mensen ook een radio hadden, en daar geen een vieze woorden of zo kwam, alleen maar Quraan recitatie.

en de mensen daar hadden winkels en kochten spullen, maar weet niet hoe ze afrekenden, maar ze hadden zeker winkels en veel kleren. en als de mensen hun tasbieh, hij zei weet niet of het echt een tasbieh was, maar ik zag zeker kraaltjes en als die mesen het maar een klein beetje uit de hand lieten vallen, zouden ze gek worden, dus ze waren er steeds mee bezig!!!

Toen zei hij, ik was ineens bij een plek waar ik 3 tafels zag, eentje in het midden en 2 aan de zeikanten, ik zei vormden ze een hoek van 90 graden met die tafel in het midden(gewoon zomaar kwam die vraag) hij zei nee, ze stonden beetje schuin(een grotere hoek dan 90 graden), hij zei van de middeste tafel voelde ik zo een verschrikellijke grote kracht, ik weet zeker dat er daar slechts 1 'persoon' was en de andere 2 tafels daar waren aan elk ongeveer 5 a 10 personen, en voegde eraan toe: als ik naar beneden keek, was het echt diep, en als ik boven keek, was het zo ver dat ik het niet meer kon zien, alsof het oneindig was, maar hij zei, als ik naar die ene.... aan de middelste tafel kon kijken dan zou ik in duizenden stukjes zijn geweest. , al kwamen al die mensen en ALLESS bijelkaar en ze hadden niet eens een stukje van die ene.... kracht

Hij zegt verder dat hij veel dingen die hij vertelde, echt heel mooi voelde, en zegt dat de mensen in de mooie plek steeds de woethoe hadden, dat voelde hij.

en hij zei dat hij weer een deur wilde openen en hij openende het ooken zag een mooie licht, maar hij zegt JIJ(ik hehe) maakte mij wakker!!!

en Walahie toen hij die verhaal vertelde stroomden er tranen en hij trilde helemaal, hij zweerde vaak dat hij echt niet aan het liegen was

Moge Allah mij en mijn broertje vergeven als we een fout hebben gemaakt

Ma3asalama

 

 

 

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Abdel-Jabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 10:13
Soubahaana Allah
Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2004 om 10:27
Allahu Akbar had ik maar zo'n droom

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 04:41

La hawla wa la quwatte illa billah!

Dit is zeker een mooie droom!

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 13:27

Assalam Ahleikom

ahahah masallah Ik zou echt alles wegwillen geven wat ik heb voor zo'n droom

massallah wil ook insallah een bijzondere droom krijgen  zoals ik wil insallah echt de profeet (vzmh) in me dromen zien of dromen dat i kecht dood ben en begraven en echt voel en opeens ik wakker wordt echt daarvoor kan ik wel alles uitgeven wat ik heb om zo'n droom te geven en elke dag zullen tonnen tranen vallen hehe  beetje overdreven maar massallah echt mooi

wasalaam,

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 13:38

Assalamoe alykoem,

Leasane Shakur,

mag ik weten hoe oud je broertje is? want de dromen van kleine kinderen zijn waarheid, omdat satan niet bij hen is.

wassalaam,

 

 

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 13:52

Assalam ahleikom

euh Abou Jabir

hij is 13 jaar dit zegt shakur

(mijn broertje van 13 jaar)

wasallaam,

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Assalam ahleikom

euh Abou Jabir

hij is 13 jaar dit zegt shakur

(mijn broertje van 13 jaar)

wasallaam,

assalamoe alykoem,

djazaka Allah kheir broeder, ik heb niet gezien, soms ben ik wel blind

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 14:23

salaam ,

ik heb ook vaak dromen die de volgende dag pas uitkomen, ik had een keer gedroom dat ik een zware ruzie had met mijn meester echte zware ruzie he...en mijn vader zei het komt goed rustig maar enzo....dus het wordt de volgende dag en ik weet echt niet wat er gebeurde maar er kwam de grootste ruzie die ik ooit met mijn vader gehad had...hij was niet boos maar woedend nog erger zelfs...en mijn meester zei zo van wat is waarom ben je boos enzo rustig aan dat en dat. en later hoorde ik mijn moeder zeggen dat dromen een andersomme betekenis hebben...Allah weet het beste. ook heel veel andere keren droomde ik over dingen en de volgende dag denk ik dan he zoeiets had ik ook gedroomd enzo.

 

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 14:56

Assalam ahleikom

Hehe dat is denk ik de werk van sheetan.

Je ziel is tijdens het slapen uit je lichaam en heeft veel megemaakt maar  tijdens het terug reizen van het ziel naar je lichaam voegt sheetan nog wat dingen toe dus nooit 100% de waarheid

mag Allah (swt) behoeden van de vervloekte sheetan

Wasalaam

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 15:01
klopt nooit 100% de waarheid...
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 15:22

salam alikoem

SebhanAllah!!!Lijkt me heerlijk zo n mooie droom.

beslama groetjes anissa

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 08:17

salaam oe aleikum

Mijn moeder droomt ook vaak dingen die ook uitkomen. Zo droomde ze een jaar of wat geleden dat ze in marokko was en dat onze hele familie bijeen was. En dat we allemaal huilden. Een paar weken later kregen we te horen dat mijn nichtje overleden was.

Moge Allah haar graf verruimen, en haar het paradijs laten binnengaan. Amien.

Zo ook nog veel meer. Meestal zijn het negatieve dromen...

Dat van die droom vertelde ze trouwens nadat we het nieuws van haar dood hadden ontvangen. 

Zo droomde ze laatst ook dat er iets heel ergs bij ons thuis is gebeurd....dat mijn vader woedend was...en ja hoor een tijdje later hebben we een hele heisa.

Maar mijn vraag is dus: kan dat? Dat je dromen dus uitkomen?

Ik droomde vorige week of zo... dat mijn vader de adhaan aan het doen was....echt vreemd. volgens een zuster is dat een goed voorteken. Dat heeft ze uit een boekje waarin dromen worden uitgelegd. maar ik zet er mijn vraagtekens bij.

salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 08:25
salaam Badia en anderen natuurlijk...zoiets had mijn moeder ook een keer....ze zei tegen mijn vader kom we gaan daarheen het is een hele andere Provinci van het land mijn vader vraagt hoezo? zij zegt ik heb echt raar gedroomd over hem....en toen we daar aankwamen zagen we allemal vrouwen huilen en hoorden dat diegene waar mijn moeder over gedroomd had overleden was....
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 08:29

Assalam Ahleikom

Ik zal jullie een verhaal vertellen over me oma.

Nou die had een goede vriendin en op een dag had ze een droom over haar gekregen en overleed in haar dromen. Dus me oma wanneer ze wakker werd ging naar de vrouw en vertelde wat ze over haar gedroom ze zei giar insallah de andere vrouw he.

Toen de andere vrouw zei dat de wil is van Allah en zei ze moet ik je vertellen wat ik heb gedroomd ? Me oma zei vertel Die vrouw begon zo ik droomde want zo een heeelll mooie tuin ales was groen enzo mooi nooit gezien op aarde en ze gingen daarna naar een imam en vertelde dat. De imaam zei dat wat die vrouw had gedroomd had een park was in jinah subhana allah

En de volgende dag overleed ze.

Zo mooi een dag voor je dood nog zo een mooie droom waar je na de dood naar toe gaat subhana allah.

Ahleikom sallam

Terug naar boven
oussama abdella Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 09:47
subhanalah echt prachtig
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.