Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Kaaba in de bijbel....

 Post Reply Post Reply
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Kaaba in de bijbel....
    Geplaatst op: 08 mei 2004 om 19:42

salaam alaikom, ik heb op een paar Engelse sites deze informatie bijelkaar gezocht (moge Allah hen belonen) het vertaling gezocht en er Foto's bijgeplakt...even voor de Christenen en de Joden: ''WARNING dit kan je leven veranderen''.

het verhaal van Hazrat Ibrahim kennen we allemal neem ik aan:

toen hij opdracht kreeg om zijn vrouw en kind naar Makkah Maazma te brengen, midden in de woestijn waar nu de bron Zam Zam is in het dal bij de bergen Sava en Marwa. Daar was de grote beproeving en het grote offer. Midden in de woestijn je vrouw en kind achterlaten zonder enige overlevingskansen, is dat niet een grote beproeving?

Toen Hazrat Ibrahiem zijn vrouw en kind in de woestijn achter liet, vroeg zijn vrouw aan hem waarom hij hen hier achter liet. Hij zei, omdat Allah het zo wilde. Zij antwoordde, dat als Allah het gezegd had dan accepteerde zij het wel.

H. Hazra legde het kind op de grond en ging op zoek naar eten en drinken. Het kind lag in de volle zon op de grond en begon te huilen. H. Harzra werd onrustig en begon uit wanhoop van de ene berg Sava naar de andere berg Marwa te rennen. Dit heeft Zij 7 keer gedaan. Op dat moment heeft H.Gabriel H.Ismael Zabie Oella gemaakt. Zabie komt van Zabba dat offeren betekent. Hier is H.Ismael geofferd aan Allah, alle slechte dingen worden door H.Gabriel weggehaald. Dat gebeurt bij iedere profeet en daarom zijn zij niet bang voor de dood, de problemen die zij onderweg tegen zullen komen en daarom zijn zij goedhartige mensen. Hierna ging H.Hazra naast haar kind zitten en begon te bidden. En de grond waar het kind tijdens het huilen zijn voeten op sloeg, daar begon water uit de grond te komen. Toen maakte zij een dammetje om het water tegen te houden, maar het water stroomde door en om het water te stoppen, riep zij Zam, Zam, dat stop, stop betekent.

Waar water is daar komen veel vogels op af. De vogels die cirkelden boven het water in de lucht. Er waren vroeger veel handelaren met karavaan die door de woestijn trokken. Zij zagen de vogels in de lucht cirkelen en trokken daar naar toe, want zij wisten waar vogels in de lucht cirkelen moet water zijn. Zij kwamen altijd water tekort voor hun dieren. Toen zij daar aankwamen, vroegen zij water voor hun dieren aan H.Hazra en die zei dat het water van Allah was en je mag er dus gebruik van maken.

"omdat jij de eerste hier bent", zeiden de handelaren, "geven wij jou voedsel in ruil voor water". Zodoende ontstond daar een stadje.

Toen Ismael de dertien jarige leeftijd had bereikt, kreeg Ibrahiem een droom, waarin hij door Allah werd opgedragen zijn meest geliefde op te offeren: zijn zoon Isma�l.

Koran 37:102 Toen die zover was dat hij met hem mee kon gaan zei hij: �Mijn zoon, ik heb in de slaap gezien dat ik je zal offeren. Zie eens wat jij ervan vindt�. Hij zei: �Mijn vader, doe wat je bevolen is. Je zult merken dat ik, als God het wil, iemand ben die gelukkig volhard.

Dit was een grote beproeving voor Ibrahim vzmh. Hij had de opdracht gekregen om zijn enige zoon te offeren. Een kind dat door God aan hem geschonken was en dat nu de leeftijd had bereikt waarin hij zijn oude vader kon helpen in zijn taken en missies.

Tegelijkertijd was het een grote beproeving voor zijn zoon. Om deze opdracht te gehoorzamen en zijn leven te offeren was geen eenvoudig iets. Beiden volharden in hun geloof en gingen op weg naar Mina om de opdracht van God uit te voeren.Toen ze in Mina aankwamen zette Ibrahim vzmh een mes op de keel van zijn zoon en gebruikte al zijn kracht om de opdracht van God uit te voeren. Maar de Kracht van God kwam tussenbeide en haalde de functie van het mes weg en een boodschap kwam vanuit de hemel:

Koran 37:103-107 Toen zij zich beiden (aan God�s wil) overgegeven hadden en hij hem op zijn voorhoofd had neergelegd, riepen Wij hem: ''Ibrahiem! Jij hebt de droom doen uitkomen. Zo belonen Wij hen die goed doen. Dit was duidelijk een beproeving. En Wij gaven voor hem een geweldig offer in de plaats''.

Met deze boodschap kwam er een ram (mannelijk schaap) mee vanuit de hemel, die de plaats van Isma�l moest innemen en geslacht zou worden. God accepteerde de oprechte daad van zijn boodschapper Ibrahim (vzmh) en maakte het een plicht voor alle pelgrims en moslims in het algemeen om een dier te offeren.mensen vroegen aan profeet Mohammad: Wat is offeren ? antwoordde hij: Het is de soennah van je vader Ibrahim,voor iedere haar van het offer zal je een beloning van Allah ontvangen en voor iedere haar van de wol zal je een beloning ontvangen In de twaalfde moslimmaand is de Hadj, de bedevaart naar Mekka.

De pelgrims voeren een tocht langs heilige plekken die worden geassocieerd met de profeten Ibrahim (vzmh) en Mohammed (vzmh). Op de tiende dag van de bedevaart offert de pelgrim een dier. Moslims die niet op bedevaart zijn slachten ook een dier ter herdenking aan de profeet Ibrahim (vzmh) Overal in de wereld slachten moslims op deze dag een offerdier.

De Kaba is gebouwd door Adam (vzmh), onze vader......en later weer herbouwd door Ibrahim (vzmh). jaarlijks komen er miljoenen mensen naartoe....het is een van de vijf zuilen van de Islam. Een derde van het vlees is voor de armen, een derde voor familieleden en vrienden, en een derde voor jezelf. Samen met het suikerfeest na de ramadan is het offerfeest het belangrijkste feest van de Islam.

...bismilahirahmairahim...

Waneer en waar:
Ezechi�l 40:1 In het vijf en twintigste jaar onzer gevankelijke wegvoering, in het begin des jaars, op den tienden der maand, in het veertiende jaar, nadat de stad gesl*gen was; even op dienzelfden dag, was de hand des HEEREN op mij, en Hij bracht mij derwaarts.
Ezechi�l 40:2 In de gezichten Gods bracht Hij mij in het land Israels, en Hij zette mij op een zeer hogen berg; en aan denzelven was als een gebouw ener stad tegen het zuiden.

Het vorm van het huis.....
Ezechi�l 42:15 Als hij nu de maten van het binnenste huis geeindigd had, zo bracht hij mij uit, den weg naar de poort, die den weg naar het oosten zag, en hij mat ze rondom henen.
Ezechi�l 42:16 Hij mat de oostzijde met het meetriet; vijfhonderd rieten, met het meetriet, rondom.
Ezechi�l 42:17 Hij mat de noordzijde, vijfhonderd rieten, met het meetriet, rondom.
Ezechi�l 42:18 De zuidzijde mat hij, vijfhonderd rieten, met het meetriet.
Ezechi�l 42:19 Hij ging om naar de westzijde, en hij mat vijfhonderd rieten, met het meetriet.
Ezechi�l 42:20 Hij mat het aan de vier zijden; het had een muur rondom henen, de lengte was vijfhonderd rieten, en de breedte vijfhonderd, om onderscheid te maken tussen het heilige en onheilige.

Kaba Het heilige huis...
Ezechi�l 41:4 Ook mat hij de lengte daarvan, twintig ellen, en de breedte twintig ellen voor aan den tempel; en hij zeide tot mij: Dit is de heiligheid der heiligheden.

het waterbron ZamZam....
Ezechi�l 41:7 En het was voor de zijkameren opwaarts naar boven al wijder, en gaf zich rondom; want het huis was omsingeld opwaarts naar boven, rondom het huis henen; daarom was de breedte des huizes naar boven; en alzo ging het onderste op naar het bovenste door het middelste.

Ezechi�l 47:1 Daarna bracht hij mij weder tot de deur van het huis, en ziet, er vloten wateren uit, van onder den dorpel des huizes naar het oosten; want het voorste deel van het huis was in het oosten, en de wateren daalden af van onderen, uit de rechterzijde des huizes, van het zuiden des altaars.

Ezechi�l 47:2 En hij bracht mij uit door den weg van de noorderpoort, en voerde mij om door den weg van buiten, tot de buitenpoort, den weg, die naar het oosten ziet; en ziet, de wateren sprongen uit de rechterzijde.
Ezechi�l 47:3 Als nu die man naar het oosten uitging, zo was er een meetsnoer in zijn hand; en hij mat duizend ellen, en deed mij door de wateren doorgaan, en de wateren raakten tot aan de enkelen.
Ezechi�l 47:4 Toen mat hij nog duizend ellen, en deed mij door de wateren doorgaan, en de wateren raakten tot aan de knieen; en hij mat nog duizend, en deed mij doorgaan, en de wateren raakten tot aan de lenden.
Ezechi�l 47:5 Voorts mat hij nog duizend, en het was een beek, waar ik niet kon doorgaan; want de wateren waren hoge wateren, waar men door zwemmen moest, een beek, waar men niet kon doorgaan.

Maqam'el Ibrahim....

Ezechi�l 41:22 De hoogte des houten altaars was drie ellen, en zijn lengte twee ellen, en het had zijn hoeken; en zijn lengte en zijn wanden waren van hout. En hij sprak tot mij: Dit is de tafel, die voor des HEEREN aangezicht zal zijn.

De Pelgrims....
Ezechi�l 44:15 Maar de Levietische priesters, de kinderen van Zadok, die de wacht Mijns heiligdoms hebben waargenomen, als de kinderen Israels van Mij afdwaalden, die zullen tot Mij naderen, om Mij te dienen; en zullen voor Mijn aangezicht staan, om Mij het vette en het bloed te offeren, spreekt de Heere HEERE;

Ezechi�l 44:16 Die zullen in Mijn heiligdom ingaan, en die zullen tot Mijn tafel naderen, om Mij te dienen, en zij zullen Mijn wacht waarnemen.
Ezechi�l 44:17 En het zal geschieden, als zij tot de poorten van het binnenste voorhof zullen ingaan, dat zij linnen klederen zullen aantrekken; maar wol zal op hen niet komen, als zij dienen in de poorten van het binnenste voorhof, en inwaarts.

Ezechi�l 44:18 Linnen huiven zullen op hun hoofd zijn, en linnen onderbroeken zullen op hun lenden zijn; zij zullen zich niet gorden in het zweet.
Ezechi�l 44:19 En als zij uitgaan tot het buitenste voorhof, namelijk tot het buitenste voorhof tot het volk, zullen zij hun klederen, in dewelke zij gediend hebben, uittrekken, en dezelve henenleggen in de heilige kameren; en zullen andere klederen aantrekken, opdat zij het volk niet heiligen met hun klederen.
Ezechi�l 44:20 En zij zullen hun hoofd niet glad afscheren, ook de lokken niet lang laten wassen; behoorlijk zullen zij hun hoofden bescheren.
Ezechi�l 44:21 Ook zal geen priester wijn drinken, als zij in het binnenste voorhof zullen ingaan.

Al-Ihraam (onderdeel van Haji)
Ezechi�l 42:13 Toen zeide hij tot mij: De kameren van het noorden, en de kameren van het zuiden, die voor aan de afgesneden plaats zijn, dat zijn heilige kameren, waarin de priesters, die tot den HEERE naderen, die allerheiligste dingen zullen eten; aldaar zullen zij de allerheiligste dingen henenleggen, en het spijsoffer, en het zondoffer, en het schuldoffer, want de plaats is heilig.
Ezechi�l 42:14 Als de priesters ingegaan zullen zijn, zo zullen zij uit het heiligdom niet weder uitgaan in het buitenste voorhof, maar aldaar hun klederen henenleggen, in dewelke zij gediend hebben, want die zijn een heiligheid; en zij zullen andere klederen aantrekken, en naderen tot hetgeen voor het volk is.

Belangrijk:
Ezechi�l 44:5 En de HEERE zeide tot mij: Mensenkind! zet er uw hart op, en zie met uw ogen, en hoor met uw oren alles, wat Ik met u spreken zal, van alle inzettingen van het huis des HEEREN, en van al zijn wetten; en zet uw hart op den ingang van het huis, met alle uitgangen des heiligdoms.
Ezechi�l 44:6 En zeg tot die wederspannigen, tot het huis Israels: Zo zegt de Heere HEERE: Het is te veel voor ulieden, vanwege al uw gruwelen, o huis Israels.

Micha 4:1 Maar in het laatste der dagen zal het geschieden, dat de berg van het huis des HEEREN zal vastgesteld zijn op den top der bergen; en hij zal verheven zijn boven de heuvelen, en de volken zullen tot hem toevloeien.
2 En vele heidenen zullen henengaan, en zeggen: Komt en laat ons opgaan tot den berg des HEEREN, en ten huize van den God Jakobs, opdat Hij ons lere van Zijn wegen, en wij in Zijn paden wandelen; want uit Sion zal de wet uitgaan, en des HEEREN woord uit Jeruzalem.

(Koran 2:144) Waarlijk, Wij zien jouw aangezicht zich naar de hemel wenden, daarom zullen Wij je tot beheerder maken van de Qiblah, die u behaagt. Wend daarom je aanaangezicht naar de Heilige Moskee en waar je ook mag zijn, wendt jouw aangezicht daarheen. En voorzeker, zij wie het Boek is gegeven, weten, dat dit de Waarheid is van hun Heer; God is niet achteloos ten aanzien van wat zij doen.

wasalaam,

Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yarem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2004 om 04:33
Dit gaat over de derde Tempel voor de Joden, die weer zal worden gemaakt op de plek waar nu de al aska moskee staat.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2004 om 13:55

Hoe kan je zeggen dat het over een Joodse Tempel gaat terwijl: De tijd Klopt, de plek klopt, De maten correct zijn (of is er een andere Joodse of Christelijke tempel dat Vierkant is?), de heiligheid der heiligheden genoemd wordt, dat er staat dat er water onder is en er een trap omhoog gaat en steeds wijder wordt, dat het water van het zuiden van de Altaar stroomt, de lengte van de altaar Correct is, dat het niet de kinderen Israel zullen zijn, dat ze een soort poort zullen binnengaan, dat ze linnen kleren zullen dragen, linnen onderbroeken, dat er geen van hen Alcohol zal drinken, dat er geoferd zal worden, dat het niet voor de Joden zal zijn en dat het de huis van God genoemd wordt?

Ezechi�l 44:5 En de HEERE zeide tot mij: Mensenkind! zet er uw hart op, en zie met uw ogen, en hoor met uw oren alles, wat Ik met u spreken zal, van alle inzettingen van het huis des HEEREN, en van al zijn wetten; en zet uw hart op den ingang van het huis, met alle uitgangen des heiligdoms.

Ezechi�l 44:6 En zeg tot die wederspannigen, tot het huis Israels: Zo zegt de Heere HEERE: Het is te veel voor ulieden, vanwege al uw gruwelen, o huis Israels.

en als we het hebben over de tempel die Solaimaan alaysalaam (Solomon) bouwde komen we de volgende feiten tegen:

1 Koningen 6:3 En het voorhuis, vooraan den tempel van dat huis, was in zijn lengte van twintig ellen, naar de breedte van het huis, tien ellen in zijn breedte, vooraan het huis. (dus niet vierkant)

1 Koningen 6:4 En hij maakte vensteren aan het huis van gesloten uitzichten.

1 Koningen 6:5 En rondom aan den wand van het huis bouwde hij kameren, aan de wanden van het huis rondom, beide van den tempel en van de aanspraakplaats. Alzo maakte hij zijkameren rondom.

1 Koningen 6:6 De onderste kamer was van vijf ellen in haar breedte, en de middelste van zes ellen in haar breedte, en de derde van zeven ellen in haar breedte; want hij had aan het huis rondom buitenwaarts inkortingen gemaakt, opdat zij zich niet hielden in de wanden van het huis.

1 Koningen 6:7 Het huis nu, als het gebouwd werd, werd met volmaakten steen, zoals dezelve toegevoerd was, gebouwd; zodat geen hameren, noch bijl of enig ijzeren gereedschap gehoord werd in het huis, als het gebouwd werd.

Laten we kijken....

1 Koningen 6:8 De deur der middelste zijkamer was aan de rechterzijde van het huis; en door wenteltrappen ging men tot de middelste zijkamer, en van de middelste tot de derde.

1 Koningen 6:9 Alzo bouwde hij het huis, en volmaakte het; en bedekte dat huis met gewelven en rijen van cederen.

1 Koningen 6:10 Hij bouwde ook de kameren aan het ganse huis, van vijf ellen in haar hoogte; en hij voegde ze vast aan dat huis met cederenhout.

1 Koningen 6:11 Toen geschiedde het woord des HEEREN tot Salomo, zeggende:

1 Koningen 6:12 Aangaande dit huis, dat gij bouwt, zo gij wandelt in Mijn inzettingen, en doet Mijn rechten, en onderhoudt al Mijn geboden, wandelende in dezelve; zo zal Ik Mijn woord met u bevestigen, dat Ik tot uw vader David gesproken heb;

1 Koningen 6:13 En Ik zal in het midden der zonen Israels wonen; en Ik zal Mijn volk Israel niet verlaten.

zoals we zien gaat het hier niet om een Kubus...wat de Kaaba wel is dus kan je niet zeggen dat het hetzelfde is en de maten verschillen ook heel erg.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 07:08

ahahahah je kan gewoon niet tegen de waarheid man...en toen ik de Priester vroeg of jullie een vierkante heilige plaats hadden zei hij nee, ik vroeg hem dat dit niet voor de Joden zal zijn....Ezechi�l 44:15 Maar de Levietische priesters, de kinderen van Zadok, die de wacht Mijns heiligdoms hebben waargenomen, als de kinderen Israels van Mij afdwaalden, die zullen tot Mij naderen, om Mij te dienen; en zullen voor Mijn aangezicht staan, om Mij het vette en het bloed te offeren, spreekt de Heere HEERE; zei hij dat ik gelijk had....en dat zij van hem af zouden dwalen en het teveel voor hen was...Ezechi�l 44:6 En zeg tot die wederspannigen, tot het huis Israels: Zo zegt de Heere HEERE: Het is te veel voor ulieden, vanwege al uw gruwelen, o huis Israels. gaf hij me weer gelijk... weer komt de Koranvers uit...

(Koran 2:144) Waarlijk, Wij zien jouw aangezicht zich naar de hemel wenden, daarom zullen Wij je tot beheerder maken van de Qiblah, die u behaagt. Wend daarom je aanaangezicht naar de Heilige Moskee en waar je ook mag zijn, wendt jouw aangezicht daarheen. En voorzeker, zij wie het Boek is gegeven, weten, dat dit de Waarheid is van hun Heer; God is niet achteloos ten aanzien van wat zij doen.

Allah Akbar!

Terug naar boven
Yarem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yarem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 13:39

even voor de Christenen en de Joden: ''WARNING dit kan je leven veranderen''.

 

Waarom? Je hebt me nog steeds niet overtuigd. Het kan er op lijken omwat Ezechiel proferteerde, maar het is geen vervulling van die profetie, dat weet ik vast. Net zoals ik weet dat Mohammed, de Heilige Geest niet is.

Er bestaat overigens ook de zonde tegen de Heilige Geest, Matth 12 wordt dat beschreven... kan moeilijk hetzelfde zijn als Mohammed. Hoe kun je immers onvergevelijk zondigen tegen een mens? Kan alleen tegen God.

Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2004 om 03:59

Beste battle_For_peace

Het eerste wat mij opvalt is dat je niet de hele hoofdstukken toont die over de nieuwe tempel gaat. Over de Kaaba gebruik je slechts een vers namelijk Ezechiel 41:4. Daarom zal ik hieronder kunnen aantonen dat Ezechiel het over een nieuwe tempel heeft. Ik zal de Statenvertaling gebruiken bij alle tekstverwijzingen, vanwege de algemeen erkende betrouwbaarheid van deze vertaling.

Ezechiel 40:47 - 41:4

47 En hij mat het voorhof: de lengte honderd ellen, en de breedte honderd ellen, vierkant; en het altaar was voor aan het huis.

48 Toen bracht hij mij tot het voorhuis des huizes, en hij mat elken post van het voorhuis, vijf ellen van deze, en vijf ellen van gene zijde; en de breedte der poort, drie ellen van deze, en drie ellen van gene zijde.

49 De lengte van het voorhuis twintig ellen, en de breedte elf ellen; en het was met trappen, bij dewelke men daarin opging; ook waren er pilaren aan de posten, een van deze, en een van gene zijde. 

1 Voorts bracht hij mij tot den tempel; en hij mat de posten, zes ellen de breedte van deze, en zes ellen de breedte van gene zijde, de breedte der tent.

2 En de breedte der deur, tien ellen, en de zijden der deur, vijf ellen van deze, en vijf ellen van gene zijde; ook mat hij de lengte daarvan, veertig ellen, en de breedte twintig ellen.

3 Daarna ging hij in naar binnen, en mat den post der deur, twee ellen; en de deur zes ellen, en de breedte der deur zeven ellen.

4 Ook mat hij de lengte daarvan, twintig ellen, en de breedte twintig ellen voor aan den tempel; en hij zeide tot mij: Dit is de heiligheid der heiligheden.

Er valt dus te lezen dat hij, Ezechiel, door de voorhof naar hal, dit is het voorhuis, van de tempel loopt die is in dit geval 20 el lang en 11 el breed. Vergelijk dit met de tempel van Salomo:

 1 Koningen 6: 3 En het voorhuis, vooraan den tempel van dat huis, was in zijn lengte van twintig ellen, naar de breedte van het huis, tien ellen in zijn breedte, vooraan het huis.

Daarna loopt hij verder naar de eigelijke tempel het heilige en het heilige der heiligen daar achter. De engel meet en de zaal blijkt 40 el lang en 20 el breed

1 koningen 6: 2 Het huis dat koning Salomo voor de HERE bouwde, was zestig el lang, twintig el breed en dertig el hoog.

1 koningen 6: 17 Dat huis nu was van veertig ellen, namelijk de tempel, die vooraan was.

Zoals je misschien begrijpt blijft er door die 40 el nog 20 el over. Ezechiel loopt verder naar binnen naar de achterste zaal, die ook wel de voorste plaats kan worden genoemd en deze blijkt 20 el bij 20 el bij 20 el te zijn.

1 koningen 6: 20 En de aanspraakplaats vooraan was van twintig ellen in lengte, en van twintig ellen in breedte, en van twintig ellen in haar hoogte, en hij overtoog ze met gesloten goud; ook overtoog hij het cederen altaar.

Er is ook bij Ezechiel sprake van een aanbouw, want als we verder lezen staat er:

Ezechiel 40: 5-7

5 En hij mat den wand des huizes zes ellen; en de breedte van elke zijkamer, vier ellen, rondom het huis henen rondom.

6 De zijkameren nu waren zijkamer boven zijkamer, drie, en dat dertig malen, en zij kwamen in den wand, die aan het huis was, tot die zijkamers rondom henen, opdat zij vastgehouden mochten worden; want zij werden niet vastgehouden in den wand des huizes.

7 En het was voor de zijkameren opwaarts naar boven al wijder, en gaf zich rondom; want het huis was omsingeld opwaarts naar boven, rondom het huis henen; daarom was de breedte des huizes naar boven; en alzo ging het onderste op naar het bovenste door het middelste.

Er staat hier dat er een ombouw om de tempel was met inspringingen in de tempel om de ombouw te dragen. Er zijn drie verdiepingen die door die inspringingen gedragen worden. Vergelijk dat eens met 1 koningen 6: 5 en 6

5 En rondom aan den wand van het huis bouwde hij kameren, aan de wanden van het huis rondom, beide van den tempel en van de aanspraakplaats. Alzo maakte hij zijkameren rondom.

6 De onderste kamer was van vijf ellen in haar breedte, en de middelste van zes ellen in haar breedte, en de derde van zeven ellen in haar breedte; want hij had aan het huis rondom buitenwaarts inkortingen gemaakt, opdat zij zich niet hielden in de wanden van het huis.

In Ezechiel is er sprake van een voorhof en bij de tempel van Salomo en de tabernakel is een voorhof. Zo kan ik nog veel meer vergelijkingen trekken. Als je een model zou maken van alles wat vanaf Ezechiel 40 opgeschreven is zou je een model krijgen van een nieuw tempelcomplex naar de verdeling van de tabernakel welke is overgenomen door Salomo voor de tempel die hij gebouwd heeft.

Verder is het zeer onwaarschijnlijk dat Ezechiel vanuit Israel ergens de Kaaba had kunnen zien liggen.

Hoogachtend,

Einherjar

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 13:32

Salaam alaikom...

Datum klopt
Op een berg klopt
Waterbron erbij klopt
De vorm van het huis klopt
Heiligheid der heiligheden klopt
In het oosten klopt
Huis van God klopt
Een altaar waar de lengtes kloppen klopt
Pelgrims geen Joden of Christenen klopt
Het offeren van dieren klopt
Witte kleren klopt
Aanzicht om te bidden klopt

hoofd kaal scheren klopt
Niemand wijn drinken klopt

Dit klopt allemal dus ga me niet zeggen dat het over iets anders gaat tenzij je harde bewijzen hebt...Laten we kijken wat de Christenen zeiden over God...


Psalmen 18:10
En Hij boog den hemel, en daalde neder, en donkerheid was onder Zijn voeten.

Psalmen 36:8 Hoe dierbaar is Uw goedertierenheid, o God! Dies de mensenkinderen onder de schaduw Uwer vleugelen toevlucht nemen.

Genesis 6:6 Toen berouwde het de HEERE, dat Hij den mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem aan Zijn hart.

Jesaja 52:10
De HEERE heeft Zijn heiligen arm ontbloot voor de ogen aller heidenen; en al de einden der aarde zullen zien het heil onzes Gods.


Psalmen 34:16
Ain. De ogen des HEEREN zijn op de rechtvaardigen, en Zijn oren tot hun geroep.

Jesaja 1:20
Maar indien gij weigert, en wederspannig zijt, zo zult gij van het zwaard gegeten worden; want de mond des HEEREN heeft het gesproken.

Exodus 15:8
En door het geblaas van Uw neus zijn de wateren opgehoopt geworden; de stromen hebben overeind gestaan, als een hoop; de afgronden zijn stof geworden in het hart der zee.

Zacharia 11:8
En ik heb drie herders in een maand afgesneden; want mijn ziel was over hen verdrietig geworden, en ook had hun ziel een walg van mij.

Jesaja 30:28
En Zijn adem is als een overlopende beek, die tot aan den hals toe raakt; om de heidenen te schudden met een schudding der ijdelheid, en als een misleidende toom in de kinnebakkens der volken.

Hosea 11:10
Zij zullen den HEERE achterna wandelen, Hij zal brullen als een leeuw, wanneer Hij brullen zal, dan zullen de kinderen van de zee af al bevende aankomen.

Genesis 3:8
En zij hoorden de stem van den HEERE God, wandelende in den hof, aan de wind des daags. Toen verborg zich Adam en zijn vrouw voor het aangezicht van den HEERE God, in het midden van het geboomte des hofs.

Exodus 31:18
En Hij gaf aan Mozes, als Hij met hem op den berg Sinai te spreken geeindigd had, de twee tafelen der getuigenis, tafelen van steen, beschreven met den vinger Gods.

Habakuk 3:4
En er was een glans als des lichts, Hij had hoornen aan Zijn hand, en aldaar was Zijn sterkte verborgen.

Psalmen 11:4
De HEERE is in het paleis Zijner heiligheid, des HEEREN troon is in den hemel; Zijn ogen aanschouwen, Zijn oogleden proeven de mensenkinderen.

Jesaja 30:27
Ziet, de Naam des HEEREN komt van verre, Zijn toorn brandt, en de last is zwaar; Zijn lippen zijn vol gramschap, en Zijn tong, als een verterend vuur;

Micha 1:8
Hierom zal ik misbaar bedrijven en huilen; ik zal beroofd en naakt gaan; ik zal misbaar maken als de draken, en treuren als de jonge struisen.

Ezechi�l 1:27
En ik zag als de verf van Hasmal, als de gedaante van vuur rondom daarbinnen, van de gedaante Zijner lenden en opwaarts; en van de gedaante Zijner lenden en nederwaarts, zag ik als de gedaante van vuur, en glans aan Hem rondom.

De Christenen sporen niet  want, hoewel zij God kenden, hebben zij hem niet als God verheerlijkt, noch hebben zij hem gedankt, maar zij zijn leeghoofdig geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart werd verduisterd. Hoewel zij beweerden wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de heerlijkheid van de onvergankelijke God veranderd in iets wat gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens en van vogels en van viervoetige en kruipende dieren�en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper dat zij die zulke dingen beoefenen, de dood verdienen�' Romeinen 1:21-32

In de koran vertelt Allah ons dat profeet Mohammad s.a.w in de bijbel staat beschreven...

koran 7:157 Zij zijn degenen die de boodschapper volgen, de ongeletterde profeet, die zij bij hen in de Torah en het Evangelie beschreven vinden...

Jezus v.z.m.h vertelt de Christenen in de bijbel dat hij wist dat hij niet in hem zullen geloven verkeerd zullen bidden en verkeerd handelen en niks hebben begrepen van hem....

Jesaja 48:6 Gij hebt het gehoord, aanmerkt dat alles; zult gijlieden het ook niet verkondigen? Van nu af doe Ik u nieuwe dingen horen, en verborgen dingen, en die gij niet geweten hebt.
Jesaja 48:7 Nu zijn zij geschapen, en niet van toen af, en voor dezen dag hebt gij ze ook niet gehoord; opdat gij niet misschien zeggen zoudt: Ziet, ik heb ze geweten.
Jesaja 48:8 Ook hebt gij ze niet gehoord, ook hebt gij ze niet geweten, ook van toen af is uw oor niet geopend geweest; want Ik heb geweten, dat gij gans trouwelooslijk handelen zoudt, en dat gij van den buik af een overtreder genaamd zijt.
Jesaja 48:9
Om Mijns Naams wil zal Ik Mijn toorn langer uitstellen, en om Mijns roems wil zal Ik, u ten goede, Mij bedwingen, opdat Ik u niet afhouwe.

In de bijbel wordt Mohammad s.a.w. Elias genoemd en Elias is dan weer Johannes de Doper en hij is weer de zoon des mensen enzovoortzz...Jezus v.z.m.h zei dat Elias zal komen en alles opnieuw oprichten wat zij geloofden niet in hem zoals het hoorde...en zei dat hij zal komen maar dat de Christenen hem niet zullen geloven...en hij voorspelde de komst van een Profeet ja meer dan een profeet. een profeet dat zal opstaan in de woestijn...

Matth�us 17:11 Doch Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Elias zal wel eerst komen, en alles weder oprichten.
12 Maar Ik zeg u, dat Elias nu gekomen is, en zij hebben hem niet gekend; doch zij hebben aan hem gedaan, al wat zij hebben gewild; alzo zal ook de Zoon des mensen van hen lijden.
13 Toen verstonden de discipelen dat Hij hun van Johannes de Doper gesproken had.

Matth�us 11:3 En zeide tot hem: Zijt Gij Degene, Die komen zou, of verwachten wij een anderen?
4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes weder, hetgeen gij hoort en ziet:
5 De blinden worden ziende, en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd, en de doven horen; de doden worden opgewekt, en den armen wordt het Evangelie verkondigd.
6 En zalig is hij, die aan Mij niet zal geergerd worden.
7 Als nu dezen heengingen, heeft Jezus tot de scharen begonnen te zeggen van Johannes: Wat zijt gij uitgegaan in de woestijn te aanschouwen? Een riet, dat van den wind ginds en weder bewogen wordt?
8 Maar wat zijt gij uitgegaan te zien? Een mens, met zachte klederen bekleed? Ziet, die zachte klederen dragen, zijn in der koningen huizen.
9 Maar wat zijt gij uitgegaan te zien? Een profeet? Ja, Ik zeg u, ook veel meer dan een profeet.
10 Want deze is het, van denwelken geschreven staat: Ziet, Ik zend Mijn engel voor Uw aangezicht, die Uw weg bereiden zal voor U heen.
11 Voorwaar zeg Ik u: onder degenen, die van vrouwen geboren zijn, is niemand opgestaan meerder dan Johannes de Doper; doch die de minste is in het Koninkrijk der hemelen, is meerder dan hij.
12 En van de dagen van Johannes den Doper tot nu toe, wordt het Koninkrijk der hemelen geweld aangedaan, en de geweldigers nemen hetzelve met geweld.
13 Want al de profeten en de wet hebben tot Johannes toe geprofeteerd.
14 En zo gij het wilt aannemen, hij is Elias, die komen zou.
15 Wie oren heeft om te horen, die hore.
16 Doch waarbij zal Ik dit geslacht vergelijken? Het is gelijk aan de kinderkens, die op de markten zitten, en hun gezellen toeroepen,
17 En zeggen: Wij hebben u op de fluit gespeeld, en gij hebt niet gedanst; wij hebben u klaagliederen gezongen, en gij hebt niet geweend.
18 Want Johannes is gekomen, noch etende, noch drinkende, en zij zeggen: Hij heeft den duivel.
19 De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en zij zeggen: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren. Doch de Wijsheid is gerechtvaardigd geworden van Haar kinderen.
20 Toen begon Hij de steden, in dewelke Zijn krachten meest geschied waren, te verwijten, omdat zij zich niet bekeerd hadden.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2004 om 15:39

Je kan niet eens ingaan op mijn post...want welke profeet anders dan Profeet Mohammad s.a.w zou na Jezus v.z.m.h. komen uit de woestijn? Naar wie zou die engel gestuurd worden? wie is groter en meerder dan Jezus v.z.m.h.? wie zou komen en alles weer oprichten?

Jesaja 29:12 Of men geeft het boek aan een (mohammad), die niet lezen kan, zeggende: Lees toch dit; en hij zegt: Ik kan niet lezen.
13 Want de Heere heeft gezegd: Daarom dat dit volk tot Mij nadert met zijn mond, en zij Mij met hun lippen eren, doch hun hart verre van Mij doen; en hun vreze, waarmede zij Mij vrezen, mensengeboden zijn, die hun geleerd zijn;
14 Daarom, ziet, Ik zal voorts wonderlijk handelen met dit volk, wonderlijk en wonderbaarlijk; want de wijsheid zijner wijzen zal vergaan, en het verstand zijner verstandigen zal zich verbergen.
15 Wee dengenen, die zich diep versteken willen voor den HEERE, hun raad verbergende; en welker werken in duisterheid geschieden, en zij zeggen: Wie ziet ons, en wie kent ons? (ze veranderden het want ze dachten niemand ziet ons toch)
16 Ulieder omkeren is, alsof de pottenbakker geacht werd als leem, dat het maaksel zeide van zijn maker: Hij heeft mij niet gemaakt; en het geformeerde vat van zijn pottenbakker zeide: Hij verstaat het niet.
17 Is het niet nog om een klein weinig, dat de Libanon in een vruchtbaar veld zal veranderd worden, en het vruchtbare veld voor een woud geacht zal worden?
18 En te dien dage zullen de doven horen de woorden des Boeks; (koran) en de ogen der blinden, zijnde uit de donkerheid en uit de duisternis, zullen zien.

koran 24:15 Toen je het van elkander hoorde en je zei, waarvan je geen kennis bezat, dacht je dat het iets kleins was, maar het is bij Allah geweldig.

Terug naar boven
Mazlum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mazlum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 20:56

Selamun Aleykum

batle_For_peace, ik heb echt bewondering voor je dat je de tijd neemt om dingen boven water te halen. Insallah zal je daar voor beloond worden. Maar zoals je weet ook al kan je met 10000 bewijzen komen maar dat is nog niet genoeg om sommige geroeste geloof bezitters te overtuigen.

Dat christendom niet meer uniek is weten wij moslims al maar de christenen zelf niet. ZO veel bijbels en geen enkel is het zelfde.  En nog roepen ze dat het woord van god is. Maar goed, Jouw uitleg raakt alleen mensen die denken met hun hart, en vooral logisch kan denken. Geloof bevat namelijk logica.

oguz bin cafer

 

PS : Ik ken geen enkel geloof die zo een impact heeft als Islam op de menseheid. Kijk eens hoeveel mensen iets doen wat Allah ons verteld. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Door alleen naar dit plaatje te kijken raken mijn ogen vol van tranen.

 

 

 

 

ﺮﺒﮐﺍﷲ
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 04:37

Salamoen Aleykoem

"En zelfs al zonden Wij engelen tot hen neder en al spraken de doden tot hen en Wij verzamelden voor hen alle dingen van aangezicht tot aangezicht, zij zouden er niet in geloven, tenzij Allah dit wilde. Maar de meesten hunner gedragen zich onwetend."(En'am;111)

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 11:04

Salaam alaikom broeders en zusters...
er zijn 2 soorten mensen mensen die de waarheid verwerpen en mensen die de waarheid niet weten en willen weten de zoekenden dus...Wat betreft hen die het verwerpen:

koran 2:6 Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.

koran 3:23 Ken je niet degenen, aan wie een gedeelte van het Boek werd gegeven? Zij worden tot het Boek van God geroepen, opdat het onder hen rechter zij; dan wendt zich een gedeelte hunner af terwijl zij afkerig zijn.

koran 3:24 Dat komt, doordat zij zeggen: "Het Vuur zal ons slechts voor een luttel aantal dagen deren.(we zijn gered door Jezus)" En wat zij plachten te verzinnen, heeft hen in hun godsdienst bedrogen.

koran 2:145 Zelfs al bracht je elk teken aan degenen aan wie het Boek is gegeven, zouden zij nooit uw Qiblah volgen, noch kun je hun Qiblah volgen, noch zijn er onder hen, die de Qiblah van anderen volgen. En indien je aan hun wens zoudt voldoen, nadat kennis tot je is gekomen, zou je zeker tot de onrechtvaardigen horen.

Dit is alleen voor de Moslims en de zoekende ongelovigen...wasalaam

Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2004 om 10:55
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Salaam alaikom...

Datum klopt
Op een berg klopt
Waterbron erbij klopt
De vorm van het huis klopt
Heiligheid der heiligheden klopt
In het oosten klopt
Huis van God klopt
Een altaar waar de lengtes kloppen klopt
Pelgrims geen Joden of Christenen klopt
Het offeren van dieren klopt
Witte kleren klopt
Aanzicht om te bidden klopt

hoofd kaal scheren klopt
Niemand wijn drinken klopt

Dit klopt allemal dus ga me niet zeggen dat het over iets anders gaat tenzij je harde bewijzen hebt...Laten we kijken wat de Christenen zeiden over God...


Ik ben weer terug van Vakantie.

Ik heb de hele stuk uit Ezechiel uitgebreid behandeld met verwijzingen naar de tempel van Salomo die een afschildering is van de tabernakel, waar in het heilige der heiligen de ark des verbonds als eerste werd geplaatst.

Ik heb geen zin om daar verder op door te gaan.

De hele JHWH cultus op de tempelberg kan ik als je graag wilt behandelen met haar offers, rituele kledij, etc.

 

De maan is een bol

De maan is in de ruimte

Op de maan staan menselijke voetstappen

 

Ik woon op de maan

Ga me niet zeggen dat dat niet klopt

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2004 om 04:41
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Psalmen 18:10 En Hij boog den hemel, en daalde neder, en donkerheid was onder Zijn voeten.

Psalmen 36:8 Hoe dierbaar is Uw goedertierenheid, o God! Dies de mensenkinderen onder de schaduw Uwer vleugelen toevlucht nemen.

Genesis 6:6 Toen berouwde het de HEERE, dat Hij den mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem aan Zijn hart.

Jesaja 52:10
De HEERE heeft Zijn heiligen arm ontbloot voor de ogen aller heidenen; en al de einden der aarde zullen zien het heil onzes Gods.


Psalmen 34:16
Ain. De ogen des HEEREN zijn op de rechtvaardigen, en Zijn oren tot hun geroep.

Jesaja 1:20
Maar indien gij weigert, en wederspannig zijt, zo zult gij van het zwaard gegeten worden; want de mond des HEEREN heeft het gesproken.

Exodus 15:8
En door het geblaas van Uw neus zijn de wateren opgehoopt geworden; de stromen hebben overeind gestaan, als een hoop; de afgronden zijn stof geworden in het hart der zee.

Zacharia 11:8
En ik heb drie herders in een maand afgesneden; want mijn ziel was over hen verdrietig geworden, en ook had hun ziel een walg van mij.

Jesaja 30:28
En Zijn adem is als een overlopende beek, die tot aan den hals toe raakt; om de heidenen te schudden met een schudding der ijdelheid, en als een misleidende toom in de kinnebakkens der volken.

Hosea 11:10
Zij zullen den HEERE achterna wandelen, Hij zal brullen als een leeuw, wanneer Hij brullen zal, dan zullen de kinderen van de zee af al bevende aankomen.

Genesis 3:8
En zij hoorden de stem van den HEERE God, wandelende in den hof, aan de wind des daags. Toen verborg zich Adam en zijn vrouw voor het aangezicht van den HEERE God, in het midden van het geboomte des hofs.

Exodus 31:18
En Hij gaf aan Mozes, als Hij met hem op den berg Sinai te spreken geeindigd had, de twee tafelen der getuigenis, tafelen van steen, beschreven met den vinger Gods.

Habakuk 3:4
En er was een glans als des lichts, Hij had hoornen aan Zijn hand, en aldaar was Zijn sterkte verborgen.

Psalmen 11:4
De HEERE is in het paleis Zijner heiligheid, des HEEREN troon is in den hemel; Zijn ogen aanschouwen, Zijn oogleden proeven de mensenkinderen.

Jesaja 30:27
Ziet, de Naam des HEEREN komt van verre, Zijn toorn brandt, en de last is zwaar; Zijn lippen zijn vol gramschap, en Zijn tong, als een verterend vuur;

Micha 1:8
Hierom zal ik misbaar bedrijven en huilen; ik zal beroofd en naakt gaan; ik zal misbaar maken als de draken, en treuren als de jonge struisen.

Ezechi�l 1:27
En ik zag als de verf van Hasmal, als de gedaante van vuur rondom daarbinnen, van de gedaante Zijner lenden en opwaarts; en van de gedaante Zijner lenden en nederwaarts, zag ik als de gedaante van vuur, en glans aan Hem rondom.

De Christenen sporen niet  want, hoewel zij God kenden, hebben zij hem niet als God verheerlijkt, noch hebben zij hem gedankt, maar zij zijn leeghoofdig geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart werd verduisterd. Hoewel zij beweerden wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de heerlijkheid van de onvergankelijke God veranderd in iets wat gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens en van vogels en van viervoetige en kruipende dieren�en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper dat zij die zulke dingen beoefenen, de dood verdienen�' Romeinen 1:21-32

Almacht versus Onmacht

Voorafgaande aan Romeinen 1: 21-32 komt eerst nog de verzen 18 - 20 

18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben.

Uit deze passage blijkt dat het niet over de gelovigen, dit zijn in de brief de christenen, gaat maar over de ongelovigen die zich neerknielen voor afgodsbeelden, zoals de profeten lang daarvoor gesproken hadden:

Jes 42: 17 Zij zullen terugdeinzen en diep beschaamd worden, die op gesneden beelden vertrouwen; die tot gegoten beelden zeggen: Gij zijt onze goden.

Hoewel iedere Jood of Christen weet dat in de reeks bijbelpassages niet het feit weergeeft dat God voeten zou hebben of armen, ogen, etc. maar enkel een dichtelijke vorm is om bepaalde zaken weer te geven, blijkt dit nog niet bij iedereen bekend te zijn.

Hierdoor wordt dit door sommigen opgevat als een omlaag halen van de Allerhoogste Godheid, echter het omgekeerde is hierdoor het geval. Indien iemand zou zeggen dat God geen armen kan hebben of benen of zelfs een Zoon zou God niet meer almachtig zijn. Daardoor is er van een almachtig God geen sprake meer, en blijft er slechts een onmachtige God over.

Ik pleit er niet voor dat God letterlijk armen, benen etc. heeft, echter bedenk goed dat zo de HERE wil hij dat daadwerkelijk zou kunnen hebben. De Allerhoogste zou door zijn Almacht deze daardoor ook af kunnen leggen zodat hij een onmacht zou zijn indien hij dat wenste.

 

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2004 om 05:19
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Jezus v.z.m.h vertelt de Christenen in de bijbel dat hij wist dat hij niet in hem zullen geloven verkeerd zullen bidden en verkeerd handelen en niks hebben begrepen van hem....

Jesaja 48:6 Gij hebt het gehoord, aanmerkt dat alles; zult gijlieden het ook niet verkondigen? Van nu af doe Ik u nieuwe dingen horen, en verborgen dingen, en die gij niet geweten hebt.
Jesaja 48:7 Nu zijn zij geschapen, en niet van toen af, en voor dezen dag hebt gij ze ook niet gehoord; opdat gij niet misschien zeggen zoudt: Ziet, ik heb ze geweten.
Jesaja 48:8 Ook hebt gij ze niet gehoord, ook hebt gij ze niet geweten, ook van toen af is uw oor niet geopend geweest; want Ik heb geweten, dat gij gans trouwelooslijk handelen zoudt, en dat gij van den buik af een overtreder genaamd zijt.
Jesaja 48:9
Om Mijns Naams wil zal Ik Mijn toorn langer uitstellen, en om Mijns roems wil zal Ik, u ten goede, Mij bedwingen, opdat Ik u niet afhouwe.

Elementaire Bijbelkennis voor Dummies

De Bijbel is in twee delen verdeeld, Het zogenoemde Oude en Nieuwe Testament. Het Oude Testament of kortweg OT is ontstaan voordat Jezus op aarde kwam. Het Nieuwe Testament is ontstaan na de opstanding van de Heiland Jezus Christus.

De Joden kennen alleen de boeken uit het Oude Testament doordat zij Jezus niet als hun Heiland aanvaarden. De boeken van het Oude Testament zijn:

Genesis, Exodus, Leviticus, Numeri, Deuteronomium, Jozua, Richteren, Ruth, 1 en 2 Samuel, 1 en 2 koningen, 1 en 2 Kronieken, Ezra, Nehemia, Ester, Job, Psalmen, Spreuken, Prediker, Hooglied, Jesaja, Jeremia, Klaagliederen, Ezechiel, Daniel, Hosea, Joel, Amos, Obadja, Jona, Micha, Nahum, Habakuk, Sefanja, Haggai, Zacharia, Maleachi.

Jesaja staat in het Oude Testament en stamt dus van voor Jezus Christus. Uit het eerste hoofdstuk van Jesaja blijkt dit al.

Jes 1:1 Het gezicht van Jesaja, de zoon van Amoz, dat hij heeft gezien over Juda en Jeruzalem in de dagen van Uzzia, Jotam, Achaz en Jechizkia, koningen van Juda.

Verwarring kan ontstaan tussen deze twee doordat de Engelse en Franse transcriptie van deze naam enigzins op Isa lijkt zoals Jezus door Moslims wordt genoemd.

Echter de namen Jesaja en Jezus zijn tot in de kern verschillend van elkaar. Jezus is een verlatijnsing van Jozua. Jozua betekent JHWH redt, Jesaja betekent hulp is JHWH.

De pentateuch, of de vijf boeken van Mozes, bestaan uit Genesis tot Deuteronomium. Overleveringen zeggen dat deze boeken door Mozes zelf zijn geschreven.

In de derde eeuw voor christus werd het OT vertaald in het grieks, volgens de overlevering door 70 of 72 Joodse schriftgeleerden in Egypte. Deze vertaling word de Septuagint genoemd en bevatte nog een aantal extra boeken die niet in de Joodse Canon zijn opgenomen, deze boeken worden door de Protestanten eveneens niet als authentiek beschouwd en worden daarom apocrief genoemd.

De Septuaginta is voor de verspreiding van het evangelie door christenen van groot belang geweest, waardoor latere Joden zich uiteindelijk geheel van de Septuagint hebben gedistantieerd.

Het Nieuwe testament bestaat uit:

Matteus, Marcus, Lucas, Johannes, Handelingen, 1 brief van Paulus aan de Romeinen, 2 aan de Korintiers, 1 aan de Galaten, 1 aan de Efezen, 1 aan de Filipenzen, 1 aan de Kolossenzen, 2 aan de Thessalonizensen, 2 aan Timoteus, 1 aan Titus, 1 aan Filemon, voorts de brief aan de Hebreeen, De brief van Jakobus, 2 brieven van Petrus, 3 brieven van Johannes, 1 van Judas en de Openbaring van Johannes.

 

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2004 om 05:32
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

In de bijbel wordt Mohammad s.a.w. Elias genoemd en Elias is dan weer Johannes de Doper en hij is weer de zoon des mensen enzovoortzz...Jezus v.z.m.h zei dat Elias zal komen en alles opnieuw oprichten wat zij geloofden niet in hem zoals het hoorde...en zei dat hij zal komen maar dat de Christenen hem niet zullen geloven...en hij voorspelde de komst van een Profeet ja meer dan een profeet. een profeet dat zal opstaan in de woestijn...

Matth�us 17:11 Doch Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Elias zal wel eerst komen, en alles weder oprichten.
12 Maar Ik zeg u, dat Elias nu gekomen is, en zij hebben hem niet gekend; doch zij hebben aan hem gedaan, al wat zij hebben gewild; alzo zal ook de Zoon des mensen van hen lijden.
13 Toen verstonden de discipelen dat Hij hun van Johannes de Doper gesproken had.

Matth�us 11:3 En zeide tot hem: Zijt Gij Degene, Die komen zou, of verwachten wij een anderen?
4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes weder, hetgeen gij hoort en ziet:
5 De blinden worden ziende, en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd, en de doven horen; de doden worden opgewekt, en den armen wordt het Evangelie verkondigd.
6 En zalig is hij, die aan Mij niet zal geergerd worden.
7 Als nu dezen heengingen, heeft Jezus tot de scharen begonnen te zeggen van Johannes: Wat zijt gij uitgegaan in de woestijn te aanschouwen? Een riet, dat van den wind ginds en weder bewogen wordt?
8 Maar wat zijt gij uitgegaan te zien? Een mens, met zachte klederen bekleed? Ziet, die zachte klederen dragen, zijn in der koningen huizen.
9 Maar wat zijt gij uitgegaan te zien? Een profeet? Ja, Ik zeg u, ook veel meer dan een profeet.
10 Want deze is het, van denwelken geschreven staat: Ziet, Ik zend Mijn engel voor Uw aangezicht, die Uw weg bereiden zal voor U heen.
11 Voorwaar zeg Ik u: onder degenen, die van vrouwen geboren zijn, is niemand opgestaan meerder dan Johannes de Doper; doch die de minste is in het Koninkrijk der hemelen, is meerder dan hij.
12 En van de dagen van Johannes den Doper tot nu toe, wordt het Koninkrijk der hemelen geweld aangedaan, en de geweldigers nemen hetzelve met geweld.
13 Want al de profeten en de wet hebben tot Johannes toe geprofeteerd.
14 En zo gij het wilt aannemen, hij is Elias, die komen zou.
15 Wie oren heeft om te horen, die hore.
16 Doch waarbij zal Ik dit geslacht vergelijken? Het is gelijk aan de kinderkens, die op de markten zitten, en hun gezellen toeroepen,
17 En zeggen: Wij hebben u op de fluit gespeeld, en gij hebt niet gedanst; wij hebben u klaagliederen gezongen, en gij hebt niet geweend.
18 Want Johannes is gekomen, noch etende, noch drinkende, en zij zeggen: Hij heeft den duivel.
19 De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en zij zeggen: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren. Doch de Wijsheid is gerechtvaardigd geworden van Haar kinderen.
20 Toen begon Hij de steden, in dewelke Zijn krachten meest geschied waren, te verwijten, omdat zij zich niet bekeerd hadden.

Dat is een knap staaltje verkeerd interpreteren.

Het antwoord van Jezus komt op grond van de volgende situatie
 
Matt 17: 9-10 
En terwijl zij van de berg afdaalden, gebood Jezus hun, zeggende: Vertelt niemand dit gezicht, voordat de Zoon des mensen uit de doden is opgewekt.
10 En de discipelen vroegen Hem en zeiden: Hoe kunnen dan de schriftgeleerden zeggen, dat Elia eerst moet komen?
 
Dan komt dat antwoordt en dan begrijp je meteen dat Johannes de Doper een tijdgenoot van Jezus was. Johannes de doper wordt voor zover ik weet ook genoemd door Flavius Josephus een Joods geschiedschrijver rond 70 na chr. Dus Johannes de Doper is niet Mohammed.
 
Johannes wordt ook niet de Zoon des Mensen genoemd, Dit is een titel die Jezus vaak gebruikt voor zichzelf, deze titel stamt bij mijn weten uit het bijbelboek Daniel, en geeft daarmee zijn aan wie en wat hij is.
 
Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 06:04
Dan komt dat antwoordt en dan begrijp je meteen dat Johannes de Doper een tijdgenoot van Jezus was. Johannes de doper wordt voor zover ik weet ook genoemd door Flavius Josephus een Joods geschiedschrijver rond 70 na chr. Dus Johannes de Doper is niet Mohammed.
 
Johannes wordt ook niet de Zoon des Mensen genoemd, Dit is een titel die Jezus vaak gebruikt voor zichzelf, deze titel stamt bij mijn weten uit het bijbelboek Daniel, en geeft daarmee zijn aan wie en wat hij is.

Johannes 1:19 En dit is de getuigenis van Johannes, toen de Joden enige priesters en Levieten afzonden van Jeruzalem, opdat zij hem zouden vragen: Wie zijt gij?
20 En hij beleed en loochende het niet; en beleed: Ik ben de Christus niet.
21 En zij vraagden hem: Wat dan? Zijt gij Elias? En hij zeide: Ik ben die niet. Zijt gij de profeet? En hij antwoordde: Neen.

dan vertel me over welk profeet wordt hier gesproken....?

als Zoon des mensen Jezus is waarom aanbidden jullie hem dan...

Markus 10:45
Want ook de Zoon des mensen is niet gekomen, om gediend te worden, maar om te dienen...

Lees de onderstaande verzen....

Micha 4:1 Maar in het laatste der dagen zal het geschieden, dat de berg van het huis des HEEREN zal vastgesteld zijn op den top der bergen; en hij zal verheven zijn boven de heuvelen, en de volken zullen tot hem toevloeien.
2 En vele heidenen zullen henengaan, en zeggen: Komt en laat ons opgaan tot den berg des HEEREN, en ten huize van den God Jakobs, opdat Hij ons lere van Zijn wegen, en wij in Zijn paden wandelen; want uit Sion zal de wet uitgaan, en des HEEREN woord uit Jeruzalem.


De Wet zou uitgaan weggaan van de Joden...de wet van Mozes v.z.m.h. die ze kregen in Sion die zou verdwijnen en de woorden van god die hij gaf aan Jezus v.z.m.h. uit Jurezalem...die zouden verdwijnen staat daar en de Heidenen dat waren de woestijn arabieren die zouden geleidt worden.

Jeremia 28:9 De profeet, die geprofeteerd zal hebben van vrede (islam), als het woord van dien profeet komt, dan zal die profeet bekend worden, dat hem de HEERE in der waarheid gezonden heeft.

Hagga� 2:7 Want alzo zegt de HEERE der heirscharen: Nog eens, een weinig tijds zal het zijn; en Ik zal de hemelen, en de aarde, en de zee, en het droge doen beven.
8 Ja, Ik zal al de heidenen doen beven, en zij zullen komen tot den Wens aller heidenen, en Ik zal dit huis met heerlijkheid vervullen, zegt de HEERE der heirscharen.
9 Mijn is het zilver, en Mijn is het goud, spreekt de HEERE der heirscharen.
10 De heerlijkheid van dit laatste huis zal groter worden, dan van het eerste, zegt de HEERE der heirscharen; en in deze plaats zal Ik vrede (Islam) geven, spreekt de HEERE der heirscharen.


Als je dit in het Arabisch vertaalt zie je in plaats van Vrede daar Islam staan...Islam betekent vrede...moslims praten niet met elkaar voordat ze elkaar vrede toewensen..

Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 06:51

Een vredegroet, misschien kun je in sommige gevallen ook wel van ritueel spreken, is in oosterse landen er altijd al geweest. Daardoor kun je niet direct zeggen dat het over de Islam gaat en doe je het wel, dan moet je zeer goede argumenten hebben waarom wel en die schrijf jij niet.

In de bijbel staan een aantal verschillende vredesgroeten. Sommige in een verhaal en sommige bij de aanhef in een brief, zoals Bijv.

Openbaring 1: 4- 5

4 Johannes aan de zeven gemeenten in Asia: genade zij u en vrede van Hem, die is en die was en die komt, en van de zeven geesten, die voor zijn troon zijn, en van Jezus Christus, de getrouwe getuige, de eerstgeborene der doden en de overste van de koningen der aarde.

Deze groet wordt nog altijd in gereformeerde kring gebruikt voordat een kerkdienst begint.

Het is doodsimpel cultuurgebonden, want hoewel er in de bijbel staat:

Groet elkander met de heilige kus

zal geen enkel kerklid in Nederland dat ooit doen, omdat dat in Nederland onbetamelijk gedrag is, hoewel dat wel bij het oosterse ontmoetingsritueel hoorde.

 

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 07:05
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Dan komt dat antwoordt en dan begrijp je meteen dat Johannes de Doper een tijdgenoot van Jezus was. Johannes de doper wordt voor zover ik weet ook genoemd door Flavius Josephus een Joods geschiedschrijver rond 70 na chr. Dus Johannes de Doper is niet Mohammed.
 
Johannes wordt ook niet de Zoon des Mensen genoemd, Dit is een titel die Jezus vaak gebruikt voor zichzelf, deze titel stamt bij mijn weten uit het bijbelboek Daniel, en geeft daarmee zijn aan wie en wat hij is.

Johannes 1:19 En dit is de getuigenis van Johannes, toen de Joden enige priesters en Levieten afzonden van Jeruzalem, opdat zij hem zouden vragen: Wie zijt gij?
20 En hij beleed en loochende het niet; en beleed: Ik ben de Christus niet.
21 En zij vraagden hem: Wat dan? Zijt gij Elias? En hij zeide: Ik ben die niet. Zijt gij de profeet? En hij antwoordde: Neen.

dan vertel me over welk profeet wordt hier gesproken....?

als Zoon des mensen Jezus is waarom aanbidden jullie hem dan...

Het is heel simpel. Johannes is Elia, maar niet op de manier dat de Joden dachten. Volgens een Joodse overlevering zou Elia, die naar de hemel werd opgenomen in een brandende hemelwagen, ook weer een keer terugkomen.

Dus toen ze vroegen of hij Elia was, zei hij nee, omdat zij die Elia bedoelden die ruim 600 jaar daarvoor naar de hemel werd opgenomen. En dat is hij niet, hoewel hij wel de Elia is die zou komen.

Verder is er sprake van de profeet en de messias, die twee termen zijn van toepassing op Jezus. Even een nadere toelichting op de term messias. Messias betekent hetzelfde als het griekse woord Christus, namelijk gezalfde. Zo waren ook Saul en David messiasen, want koningen en priesters werden gezalfd. We lezen ook dat sommige profeten werden gezalfd zoals bijv. Elisa door Elia. Hierdoor kan dus ook een profeet een messias zijn. Verder is er ook nog ter onderscheid van de vele messiassen ook nog een De Messias, die voor bevrijding zou gaan zorgen, en deze messias is Jezus.

Verder geeft Zoon des mensen niet zijn menselijkheid aan, maar zijn Goddelijkheid, aangezien de term Zoon des mensen uit het boek Daniel stamt, waar het al dan niet een Goddelijk persoon, dan wel een door God zeer hoog geplaatst persoon betreft.

Daniel 7:13-14

13 Ik bleef toekijken in de nachtgezichten en zie, met de wolken des hemels kwam iemand gelijk een mensenzoon; hij begaf zich tot de Oude van dagen, en men leidde hem voor deze; 14 en hem werd heerschappij gegeven en eer en koninklijke macht, en alle volken, nati�n en talen dienden hem. Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die niet zal vergaan, en zijn koningschap is een, dat onverderfelijk is.

 

 

Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2004 om 07:16
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Micha 4:1 Maar in het laatste der dagen zal het geschieden, dat de berg van het huis des HEEREN zal vastgesteld zijn op den top der bergen; en hij zal verheven zijn boven de heuvelen, en de volken zullen tot hem toevloeien.
2 En vele heidenen zullen henengaan, en zeggen: Komt en laat ons opgaan tot den berg des HEEREN, en ten huize van den God Jakobs, opdat Hij ons lere van Zijn wegen, en wij in Zijn paden wandelen; want uit Sion zal de wet uitgaan, en des HEEREN woord uit Jeruzalem.


De Wet zou uitgaan weggaan van de Joden...de wet van Mozes v.z.m.h. die ze kregen in Sion die zou verdwijnen en de woorden van god die hij gaf aan Jezus v.z.m.h. uit Jurezalem...die zouden verdwijnen staat daar en de Heidenen dat waren de woestijn arabieren die zouden geleidt worden.
 
De redenatie die je geeft klopt niet, uitgaan is namelijk niet hetzelfde als weggaan. Ook is heiden niet synoniem met woestijnarabier. Heiden is doodsimpel een term die weergeeft dat die mensen niet tot Israel behoren, zoals kafir bij de Moslims. Zo ben ik dus een Christen uit de heidenen.
 
In Leviticus 23 staat bijv.
Op deze zelfde dag zult gij een oproep doen uitgaan
 
Dat houdt niet in dat de oproep verdwijnt, maar dat deze wordt verspreidt.
 
Dus vanuit Sion wordt Gods wet over de aarde verspreidt en de Wet van God vanuit Jeruzalem.
 
Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.