Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHadith

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hadith
    Geplaatst op: 14 mei 2004 om 13:56

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe, Broeders & Zusters

Hier een paar Hadith die ik mooi vond, uit het boek: 'De dood, het graf en wat erna gebeurt'(Die ik van Agie Rabah mocht lenen(Shoekran) en het is echt een strakke boek!

Door Abaan ibn Abie 'Ijjaasj is overgeleverd dat wij naar Moewarraq al-'Adjilie gingen toen hij op zijn sterfbed lag. Toen de ziel weggenomen was en hij door een doek was afgedekt, zagen wij uit de kant van zijn hoofd een licht komen dat via het plafond recht omhoog naar de hemel ging. Toen kwam er uit zijn voeten eenzelfde soort licht; daarna steeg licht uit zijn borstkast omhoog. Wij bleven een tijdje stil. Toen haalde het dode lichaam de doek van zijn hoofd en vroeg: ''Wat hebben jullie gezien?'' Wij beschreven wat we gezien hadden. Hij zei dat dit licht van As-Sadjdah(Soera 32 was) die hij gedurende de nacht altijd las. Het licht van zijn hoofdzijde kwam van de eerste 14 verzen van de Soerah, het  licht aan de kant van zijn voeten van de laastste 14 verzen en het licht dat uit zijn borstkast kwam, was het licht van het vers van de sadjdah zelf. Dit vers ging naar Allah en beval mij aan. En Soera Tabaarakalladzie(al-Mulk) die ik gewoonlijk gedurende de nacht las, beschermde mij. ''Toen werd hij weer koud. (deze overlevering komt voor in het commentaar van Djoewaibir.)

Door Anas is overgeleverd, dat de Edele Profeet(s.a.w.s) zei dat iedereen die de Shalaawa (Shalawah sharief) voor mij 1000x op vrijdag reciteert, hij voor zijn dood zijn verblijfplaats in het paradijs zal zien (al-Ashbahanie) over dit onderwerp bestaan er veel ahadiets.

(vraagje over de laatste hadit:wat wordt er bedoelt met (Shalawah sharief)? Is dat gewoon; s.a.w.s zeggen?

ma3asalama

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.