Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotengisteren gemist op tv

 Post Reply Post Reply
Schrijver
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Onderwerp: gisteren gemist op tv
    Geplaatst op: 20 mei 2004 om 11:44

asallam aleikum,

Nou blijkt er gisteren iets op tv gewees te zijn over bekeerde moslim..

Weet iemand welk programma dat is geweest...

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 12:16
Salaam,

Heb het programma - een praatprogramma - gezien. Het maakt onderdeel uit van een serie genaamd "Wat zou jij doen?" gepresenteerd door Karin de Groot.

De focus lag vooral op de reacties of opvattingen van mensen die geconfronteerd worden met een familie- of gezinslid dat moslim wordt. Ze hadden echter ook bekeerlingen uitgenodigd om hun verhaal te doen.

Ik herkende in ieder geval onze broeder Abdul-Jabbar van de Ven. Ik had eigenlijk niet verwacht dat hij hier zijn medewerking aan zou verlenen, aangezien je in dit soort programma's totaal bent overgeleverd aan de willekeur/genade van, in dit geval, de presentatrice. Dat bleek gisteren ook, toen moslims het publiek en de presentatrice over zich heen kregen omdat ze niet (direct) zouden accepteren dat hun kinderen voor een andere religie dan de Islam zouden kiezen.

Het programma was overigens vrij kort en echt diep werd er niet ingegaan op de materie (weliswaar om begrijpelijke redenen).

Wa salaam

P.S. Voor zover ik weet is het programma (nog) niet op internet te bekijken.
"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 14:08

asallam aleikum,

dank je abu Henk!

Via ''uitzending gemist ''is het programma te zien op internet.

Wat zou jij doen? (KRO)

om te bekijken met realplayer:

(smalband of breedband)

SB BB

 

om te bekijken met windows mediaplayer

(smalband of breedband)

SB

BB

 

 

 

 

wa sallam
Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 14:16

Assalamoe alykoem,

ze werken niet bij mij!!!!!!!!

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 15:29

asallam aleikum,

Je hebt gelijk aghi....

zo dan maar:surf naar:

http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist

bij gisteren gemist??>>Wat zou jij doen?

wa sallam enne..sorry.

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
layla-amin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 15:59

Salamalikoem,

Goh het was net of ik mezelf in dit filmpje hoorde zeg. Het is mij op het lijf geschreven.

Allah u akbar.

Layla-amin

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 06:15

Ook ik heb het Programma gezien. Ik herkende twee bekende broeders, Abdul Jabbar en Salah Dien (Broeder met rode baard, die ook vragen werd gesteld, over zijn ouders).

Inderdaad, zoals Abu Henk zei, ze kregen inderdaad de vraag of ze het zouden accepteren dat hun zoon of dochter een ander geloof zou willen belijden. Salah dien, gaf een antwoord, hierdoor werden ze nog onrustiger. Toen ik had zag, dacht ik ze zullen het nooit begrijpen, wat onze broeders probeerden uit te leggen.

Ik heb er geen problemen mee als broeders of zusters naar zo'n programma toe gaan om uit te leggen waarom zij voor de Islam gekozen hebben. Dat er dan van zulke vragen op je afkomen, dat moet je dan wel zien aankomen.

Remco zegt: Wat ik heel vreemd en eigenlijk ook fout vind is dat een deel van de bekeerden vonden dat hun ouders hen de ruimte moesten geven (en ook hebben gegeven) om tot deze stap te kunnen komen, maar vervolgens willen zij hun eigen kinderen niet die ruimte bieden.

Dat is iets wat moeilijk is uit te leggen, het is iets wat je niet zult begrijpen totdat je echt weet wat de Islam nu werkelijk inhoud, waar gelooft de moslim nu in. Daarom waren de antwoorden van mijn broeders meer dan logisch. Omdat zij precies weten wat de waarde is van het geloof dat zij gekozen hebben.

Wat ik ook verkeert vond was dat ene meisje die zichzelf helemaal bedekt had. Het was net of ik een zwart spook zag zitten. Ik zet al mijn vraagtekens bij een gewonen hoofddoek, maar wat zei droeg dat kan gewoon niet. Ik weet zeker dat er nergen in de Koran of Hadith te vinden is dat je er zo bij moet lopen. Van mij mogen zulke dingen ook verboden worden in Nederland.

Er is niks met het feit dat het meisje waar je het over hebt een niqab op heeft. Ze gaf zelf aan, dat zij zich zo beter voelt en meer vrij voelt dan voorheen. Dat gevoel is niet uit te leggen, dat kan alleen zij en iedere andere moslima ervaren. Kijk over de niqaab bestaat er momenteel onder de moslimgeleerden een discussie, is het nu verplicht of niet. Kijk dat andere meisje die naast haar moeder zat, dat is het minste wat een vrouw als hoofddoek zou moeten dragen. Ik zelf ben van mening dat dat voldoende is, en dat er niet meer word gevraagd van de vrouw qua bedekking. Alhoewel ik moet zeggen dat niqaab wel door de vrouwen van de profeet werd gedragen, en dat het daarom ook goed is. Er zijn inderdaad niet echte duidelijke bewijzen uit de quraan te halen dat de niqaab verplicht is, wat er wel met zeer duidelijke bewijzen in voor komt is dat een vrouw een hoofddoek moet dragen, om zo haar kuisheid moet bewaren. Zo'n zou helemaal niet verboden moeten worden in Nederland, in Nederland bestaat er toch vrijheid van godsdienst. Nou iemand met zo'n niqaab, voelt zich zo vrijer en beter, en is vrij om dat te doen.

Wa Allahoe A3lam,

Wa salamoe 3alaikoum,

Younes



 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 08:25

Salamoen Aleykoem

remco waarom mag zo'n iets verboden worden. Ik zeg als mensen helemaal bloot mogen zijn dan mogen ze ook helemaal bedekt zijn. Iedereen zeurt erover als iemand helemaal bedekt is maar niemand heeft het erover dat er ook zoveel bloot is. Nou dat mag ook wel verboden van mij. Onzin je kan iemand niet vertellen wat hij of zij moet dragen. Dat KAN JE NIET DOEN IN HET OPENBAAR.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 10:31

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo

Met zo'n niqab maak je jezelf tot spook in deze samenleving. Ik zie daar serieus een onderdrukte zielige vrouw lopen die allang blij is dat ik haar gezicht niet kan zien want daaraan zou ik haar ongeluk kunnen aflezen. Hoe kan je je nou 'vrij' voelen in een niqab. Je sluit jezelf op en je creeert een barriere tussen jezelf en de samenleving. Ik kan er gewoon niet bij. Hoofddoek vind ik best, maar een niqab gaat gewoon te ver.

Hoe kan jij nou dat weten wat zij voelt!!! en zoals broeder YounesF het zei, je zult het niet begrijpen wat die mensen voelen, tot dat jij ook een moslim wordt.

Samenleving, wat is dat voor een samenleving, vrouwen lopen naakt op straat, totaal geen respect/schaamte voor hun lichaam.

Ik weet zeker dat zij zelf niets met deze samenleving te maken wil hebben, en niet erbij wil horen, tenminste niet met die onbedekte vrouwen.

En die moslim vrouwen hebben meer geluk dan dat jij ooit in je hele zal voelen, omdat ze de soenah volgen en daardoor hun Schepper gehoorzamen, Ze voelen zich juist belangrijk, want ze zijn de volgelingen van de Profeet(saws) en de Dienaar van Allah(SWT) en dat is  meeeer dan genoeg voor hun!!!

Alles Allah(SWT) tevreden is op iemand, dan is dat beter dan de hele wereld.

Ma3asalama/Doei


 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 12:23

Ik weet dat het gewoon heel zielig is als je van je ouders verwacht de ruimte te krijgen dat je je eigen kinderen die ruimte niet wilt geven. De Moslim gelooft dat zijn geloof het ware geloof is, maar gelooft als het goed is ook dat je dat vanuit je hart moet geloven. Daarom moet je iemand altijd de kans geven om zelf te ontdekken wat zijn hart zegt. Als zijn hart zegt dat hij Katholiek moet worden dan moet je dat accepteren, dat is dan immers voor hem het ware geloof. Je kan niet zeggen wat ik geloof geloven mijn kinderen ook. Zoals ik al zei moet geloof uit je hart komen en niet bij je ouders vandaan. Je ouders kunnen je natuurlijk met een bepaalt geloof opvoeden maar als je later zelf kiest voor een ander geloof dan moet je die vrijheid hebben. Het is gewoon met twee maten meten en heel triest.

Ten eerste wil ik zeggen dat als je luistert naar je hart en bewustzijn je uiteindelijk voor de islam zult kiezen, dat is je natuurlijke aanleg. Kijk zodra iemand volwassen wordt en dus eigen keuzes kan maken, en daarom kiest om niet de Islam maar het Christendom als juiste geloof te hanteren dan is dat zijn keuze. ALs moslim ouder zou je daar enorm veel moeite mee hebben, omdat een moslim nu eenmaal een sterk waarde hecht aan zijn geloof, niet zoals de meeste christenen. Dat zo'n jongen/meisje dan voor het christendom kiest, is zo voortgeschreven, Allah heeft het zo bepaald. Het enige wat een ouder kan doen, is zoon/dochter proberen te overtuigen dat de Islam de enige juiste geloof is, daarnaast moet een ouder Allah om hulp vragen, en Hem vragen zijn zoon/dochter weer tot het rechte pad te laten leiden. Want Allah leidt wie hij wil, en laat dwalen wie Hij wil. Voor een moslim is het een test, blijven ze standvastig en hoopvol, hebben zij vertrouwen in Allah, dan zullen zij ervoor beloond worden. Daarom moet je altijd hopen op een goed afloop.

Inderdaad geloof moet uit je hart komen en niet omdat je ouders het zeggen, daar heb je gelijk in. Ik ben geen moslim omdat mijn ouders dat willen, NEE! Ik ben moslim omdat ik zelf mijn verstand gebruik en weet dat dit de juiste weg is, en dat Allah dit wil voor mij, dat Allah mij verplicht Zijn weg te volgen, de enige juiste weg.

Ik las laatst een interessant stuk waarin vraagtekens werden gezet bij de verplichting van een gewone hoofddoek. Dat werd gedaan met behulp van de Korancitaten. Was nieuw voor me maar wel interessant. Het is gewoon een feit dat er in de Koran nergens precies staat dat je een hoofddoek of een niqab moet dragen. Er staat dat een vrouw haar kuisheid moet bewaren en haar schaamstreek en boezem moet bedekken. Meer staat er niet behalve de reden waarom het moet. Hoofddoek staat er dus niet. Dat komt dan neem ik aan voort uit de Hadith.

De mensen die met dat soort argumenten komen en qur'aan versen verdraaien dat zijn mensen die alleen twijfel en verwarring willen zaaien in de harten van moslims. Hier heb je een harde bewijs uit de qur'aan waarin beschreven staat dat een hoofddoek verplicht is voor iedere moslim vrouw. Ga het maar opzoeken zou ik zeggen. Dan kan je er niet omheen, zie Soerah 24 (Soerah Noer), vers 31

Allah de Verhevene zegt: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'auraat van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welsl*gen" (Soerat An-noer aya 31).

Dat je een niqaab (alles bedekken, incl gezicht) moet dragen, dat staat er niet duidelijk in. Maar dat je een hoofddoek/sluier moet dragen staat er zo duidelijk als het maar kan in.

Met zo'n niqab maak je jezelf tot spook in deze samenleving. Ik zie daar serieus een onderdrukte zielige vrouw lopen die allang blij is dat ik haar gezicht niet kan zien want daaraan zou ik haar ongeluk kunnen aflezen. Hoe kan je je nou 'vrij' voelen in een niqab. Je sluit jezelf op en je creeert een barriere tussen jezelf en de samenleving. Ik kan er gewoon niet bij. Hoofddoek vind ik best, maar een niqab gaat gewoon te ver.

Dat is juist het probleem, "jij" ziet een onderdrukte ziellige vrouw lopen. Terwijl zij het tegenovergestelde is. Wist je dat de vrouw volgens de werkelijke islamitische shari'ah de meeste rechten heeft in alle godsdiensten en stromingen hier op deze wereld, ga maar eens onderzoeken zou ik zeggen, als je wil weten wat de waarheid is. Dat meisje zei toch in de tv-uitzending dat ze zich nog nooit zo vrij heeft gevoeld. Hoe kun je je nu vrij voelen in een niqab? Dat kan jij niet ervaren en ik ook niet, alleen zij kan het ervaren. Wat een schande is, zijn de niet-moslim meiden die er zo half naakt rondlopen, geen spoor van zelfrespect tref je bij ze aan. Als je een beetje zelfrespect en schaamte hebt dan loop je er niet zo bij.

Waarom moet een niet-moslim vrouw haar lichaam tentoonstellen aan anderen? Ze wil mannen buiten haar gezin aantrekken en bij hun opvallen. De vrouw in de islam is voor haar man en niet voor iedereen. De vrouw in de islam is buiten het huis bedekt en in het huis een diamant. Waarom zou goud beschermd worden en bewaard worden in een plek waar niet iedereen eraan kan komen? Wanneer iedere persoon aan het stuk goud komt dan zal de waarde van dat goud niet meer hetzelfde zijn. (al-islaam.nl, cyber-imam, vraag 00300)

die allang blij is dat ik haar gezicht niet kan zien want daaraan zou ik haar ongeluk kunnen aflezen.

Let a.u.b. op je woorden, hoe kun je dit zeggen? Wij proberen hier op een normale manier met elkaar discussieren. Dan moet je niet met zulke beledigende uitspraken komen.

Zoals ik al vele malen verteld heb, verdiep je nog meer in de Islam, en bekijk niet alleen de ene kant van het verhaal (media, mensen die alleen twijfel en verwarring willen zaaien, zoals ik boven heb vermeld) maar ook de andere kant, zoek info op sites zoals (www.al-islaam.com, daar kun je overigens vele links zien van andere interessante islam-sites.

Met vriendelijke groet,

Younes

 

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 02:37

Gegroet mensen,

Het dragen van de Niqab in een land als Nederland is in principe totaal verboden.

De reden hiervoor is niet religieus onbegrip of discriminatie, maar het feit dat de betreffende persoon infeite onherkenbaar is.

Wanneer mensen geheel onherkenbaar in het openbare leven kunnen deelnemen dan is dit een te gemakkelijke vrijbrief voor kwaadwillende lieden.

Ik weet het binnen de Islam zullen slechts enkele vrouwen zoiets dragen maar er wonen hier meer mensen.

 Kun je je de ellende voorstellen wanneer uiterst rechts bv het recht zou krijgen hun acties /demonstraties geheel gemaskerd te doen.

Iedere inwoner van Nederland heeft een indentificatie kaart of paspoort.

Hierop staat een foto van de persoon.

Zo dien je er in principe ook uit te zien binnen het openbare leven.

een hoofddoek is anders het laat het gezicht open. maar een sluier niet.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door Fi-Sabilillah

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe/Hallo

Met zo'n niqab maak je jezelf tot spook in deze samenleving. Ik zie daar serieus een onderdrukte zielige vrouw lopen die allang blij is dat ik haar gezicht niet kan zien want daaraan zou ik haar ongeluk kunnen aflezen. Hoe kan je je nou 'vrij' voelen in een niqab. Je sluit jezelf op en je creeert een barriere tussen jezelf en de samenleving. Ik kan er gewoon niet bij. Hoofddoek vind ik best, maar een niqab gaat gewoon te ver.

Hoe kan jij nou dat weten wat zij voelt!!! en zoals broeder YounesF het zei, je zult het niet begrijpen wat die mensen voelen, tot dat jij ook een moslim wordt.

Samenleving, wat is dat voor een samenleving, vrouwen lopen naakt op straat, totaal geen respect/schaamte voor hun lichaam.

Ik weet zeker dat zij zelf niets met deze samenleving te maken wil hebben, en niet erbij wil horen, tenminste niet met die onbedekte vrouwen.

En die moslim vrouwen hebben meer geluk dan dat jij ooit in je hele zal voelen, omdat ze de soenah volgen en daardoor hun Schepper gehoorzamen, Ze voelen zich juist belangrijk, want ze zijn de volgelingen van de Profeet(saws) en de Dienaar van Allah(SWT) en dat is  meeeer dan genoeg voor hun!!!

Alles Allah(SWT) tevreden is op iemand, dan is dat beter dan de hele wereld.

Ma3asalama/Doei


 

Hmmmz weer een prachtig voorbeeld van tolerantie.  Nieuwsflash: bedekte vrouwen en westers geklede vrouwen zijn evenveel waard.  Geen nut dus om op de westerse vrouwen neer te kijken.  Dat zegt nl meer over jou dan over de westerse vrouw.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 12:29
Salaam Alaikum,

Bedankt voor de link zahra ik had het ook gemist.

wa salaam

polymorph
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.090 seconden.