Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenStrijd is oneerlijk voor Palestijnen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Strijd is oneerlijk voor Palestijnen
    Geplaatst op: 20 mei 2004 om 14:42

Assalamoe alykoem,

 

"Strijd is oneerlijk voor Palestijnen"

ALS GEVOLG van het losbarsten van de tweede Intifadah is het Midden-Oosten de laatste maanden het toneel van ernstige ongeregeldheden tussen de Palestijnen en de Isra�li's. Anders dan de Westerse media ons willen laten geloven is het geen eerlijke strijd. Je hebt te maken met twee ongelijke partijen. Kijk alleen al naar het aantal doden. Ruim 1500 Palestijnen tegen nog geen 300 Isra�li�rs. Om nog maar te zwijgen over het aantal gewonden en gevangenen aan Palestijnse zijde. Verder beschikt Isra�l over een getraind leger en een eigen staat. Als je kijkt naar de schendingen van de mensenrechten dan worden die van de Palestijnen het meest geschonden.

Waarom doen de Westerse media ons dan anders geloven? In de media wordt geprobeerd een balans te vinden om zo een neutraal standpunt in te kunnen nemen. Vooral in Nederland ligt het nog altijd zeer gevoelig om gezonde kritiek te hebben op Isra�l. Dat heeft waarschijnlijk te maken met de schuldgevoelens die hier in Nederland overheersen. Wordt het niet eens tijd om deze schuldgevoelens los te laten?

Om een voorbeeld te geven van de selectieve nieuwsgaring door de media, het volgende. Gebeurtenissen in de bezette gebieden of daarbuiten, waarbij Isra�li's het slachtoffer zijn, worden in de Nederlandse media breed uitgemeten. Palestijns leed daarentegen wordt vaak afgedaan met een korte vermelding in de teletekst pagina's.

Ook binnen de internationale gemeenschap bestaat een bepaalde consensus ten aanzien van Isra�l. Hoe is het anders te verklaren dat de VN-resoluties die zeggen dat Isra�l zich moet terugtrekken uit de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, Palestijnse vluchtelingen recht hebben op terugkeer en nederzettingen opgeheven moeten worden, nooit zijn uitgevoerd. 
De Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook vallen onder de vierde conventie van Geneve. Dat betekent dat burgers in tijden van militaire bezetting en oorlog beschermd dienen te worden. Deze conventie wordt van alle kanten geschonden.

Als je kijkt hoe Isra�l reageert op demonstraties door met scherp te schieten, door helikopters en tanks in te zetten. Dat is ongekend in de wereld. En dat alles om de veiligheid van een handjevol Joodse kolonisten temidden van honderdduizenden Palestijnen te garanderen. Het lijkt wel of Isra�l boven de wet staat.

Zolang Isra�l de volledige steun blijft krijgen van de Verenigde Staten, durven Sharon en de zijnen wel boven de wet te staan. Immers de Verenigde Staten hebben een monsteraandeel in de Verenigde Naties en voor sancties hoeven ze dus niet te vrezen. Hoe is het anders te verklaren dat een oorlogsmisdadiger als Ariel Sharon (onder zijn leiding werden in de Palestijnse kampen, Sabra en Shatila in Lebanon, duizenden onschuldige burgers op een beestachtige manier afgeslacht) in alle rust wordt gelaten en in de Verenigde Staten op een imposante manier wordt verwelkomd, terwijl de andere oorlogsmisdadiger Slobodan Milosevic wel achter de tralies zit.

Het is belangrijk dat er een nieuw kader komt voor de onderhandelingen met als doel de uitvoering van de VN-resoluties. En in plaats van de Verenigde Staten zouden de EU en Rusland een grotere rol moeten spelen bij de onderhandelingen. 

Isra�l bestaat nu 50 jaar en beschouwt zichzelf als een volwassen staat. Zij dient zich dan ook te houden aan internationale normen en waarden. Zo niet, dan moet zij daarop gewezen worden en bestraft.

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 13:19
Wil je eens letten op je woorden. Dit is een Islamitish forum en zulke woorden horen hier niet thuis. En we weten ondertussen wel dat je een fanatieke overdreven fan bent van de zionistische entiteit en haar helpers.
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 16:58

haha als het salahdin niet zint dan ben je maar gelijk een zionist...

salahdin, ik wantrouw jouw net zoveel als een zionist, en ik weet zeker, dat als je remco's eerdere berichten hebt gelezen dat hij er ook zo over denkt...

al dan nu ben ik het er wel mee eens dat dat wat er met de palestijnen gebeurd niet echt redelijk te noemen is... maar redelijkheid is al eeuwen ver te zoeken in het middenoosten dus dit is dan ook geen verassing...

al dan nu denk ik dat er weinig palestijnen zijn (net als israeliers) die een betere wereld voor oorlog hebben.. en beiden kennen ze hun wolven in schaapskleren

 

Terug naar boven
maha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 januari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 05:25

IN isra�l hebben honderden mensen betoogd terwijl de arabische landen geen betogingen organiseren

de arabische landen die slapen gewoon ze negeren de palestijnen .ze zij de beste vrienden van israel en amerikawacht maar tot op de dag des oordeels ze zullen moeten boeten.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 08:43

In eerste instantie geplaatst door Remco

Prpagandapraat. Ik heb geen zin om bij alles een kanttekening te plaatsen. Een heel groot deel is gewoon eenzijdige bullsh*t.

Nu weet je over welk woord ik het heb.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 08:48
In eerste instantie geplaatst door aadtos

haha als het salahdin niet zint dan ben je maar gelijk een zionist...

salahdin, ik wantrouw jouw net zoveel als een zionist, en ik weet zeker, dat als je remco's eerdere berichten hebt gelezen dat hij er ook zo over denkt...

al dan nu ben ik het er wel mee eens dat dat wat er met de palestijnen gebeurd niet echt redelijk te noemen is... maar redelijkheid is al eeuwen ver te zoeken in het middenoosten dus dit is dan ook geen verassing...

al dan nu denk ik dat er weinig palestijnen zijn (net als israeliers) die een betere wereld voor oorlog hebben.. en beiden kennen ze hun wolven in schaapskleren

 

Niemand heeft je gevraagd om mij te vertrouwen. En lach maar zoveel als je wilt, dit maakt alleen maar duidelijk hoe serieus je het onderwerp vindt.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 15:38

Salamoen Aleykoem

Ik vind het ook geen eerlijke strijd en sluit me aan bij Abou Jabir.

Abou Jabir ik wil graag weten hoe jij denkt over de aansl*gen bij een bushalte ofzo vind je dat er onschuldigen doodgaan of denk je dat het verdediging is enzo. En als je wil kun je het prive doen maar ik wil weten hoe je staat tegenover hamas hezbollah enz.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 15:44
In eerste instantie geplaatst door salahdin

In eerste instantie geplaatst door aadtos

haha als het salahdin niet zint dan ben je maar gelijk een zionist...

salahdin, ik wantrouw jouw net zoveel als een zionist, en ik weet zeker, dat als je remco's eerdere berichten hebt gelezen dat hij er ook zo over denkt...

al dan nu ben ik het er wel mee eens dat dat wat er met de palestijnen gebeurd niet echt redelijk te noemen is... maar redelijkheid is al eeuwen ver te zoeken in het middenoosten dus dit is dan ook geen verassing...

al dan nu denk ik dat er weinig palestijnen zijn (net als israeliers) die een betere wereld voor oorlog hebben.. en beiden kennen ze hun wolven in schaapskleren

 

Niemand heeft je gevraagd om mij te vertrouwen. En lach maar zoveel als je wilt, dit maakt alleen maar duidelijk hoe serieus je het onderwerp vindt.

ik zeg niet dat ik iets niet of wel serieus neem, ik zeg alleen dat jij het hele plaatje niet echt onder de knie hebt en daarom mag ik lachen...
ik neem het probleem denk ik nog wel serieuzer dan dat jij ooit zal denken dat ik zou doen... en trouwens met jouw antwoorden wek je nuchtere mensen uit hun winterslaap...

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 07:25

[/QUOTE]

ik zeg niet dat ik iets niet of wel serieus neem, ik zeg alleen dat jij het hele plaatje niet echt onder de knie hebt en daarom mag ik lachen...
ik neem het probleem denk ik nog wel serieuzer dan dat jij ooit zal denken dat ik zou doen... en trouwens met jouw antwoorden wek je nuchtere mensen uit hun winterslaap...

[/QUOTE]

Gij zijt eerder degene die gedrogeerd is door de pro- Israelische media .

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2004 om 09:08

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn lieve Broeders en Zusters in de Islaam.

De lezer zij gegroet.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel, In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Moge de vrede en zegeningen van Allah met hem de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salaam
zijn.
Waarlijk alle lof komt Allah soub7ana wa Ta3alaa toe. Wij loven Hem en zoeken zijn steun.

Wij vragen om Zijn vergeving en zoeken toevlucht bij Hem tegen het kwade in onze eigen zielen en tegen de slechtheid van onze daden.

Iedereen die Hij leidt zal nooit dwalen en iedereen die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

Moge Allah soub7ana wa Ta3alaa ons allen leiden tot het Hiernamaals en onze zondes vergeven, en samenbrengen in het paradijs, Ameen ya Rabb el'alamien.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

soub7anAllah!! Volmaakt is Hij, en alle lof komt aan Hem toe. Ik geloof niet wat ik hier zie. Kunnen we niet gewoon proberen om op een NORMALE manier met elkaar om te gaan. Ik weet niet of het woordje NORMAAL in jullie woordenboeken voorkomt, maar ik hoop het wel inshaAllah.

Het gedrag wat jullie hier tonen is volkomen Onislamitisch. En jullie behoren je diep te schamen, Etaqi Laah!! Vreest Allah!!

Allah�s Boodschapper saws heeft gezegd:

�Een gelovige moslim beschimpt niet, vloekt niet en verwijt niet en geeft zich niet over aan slechte praatjes en ongemanierde handelingen.� (Tirmidzi)

Allah swt zegt in de Qor�aan:

��En bespioneert elkaar niet en spreekt geen kwaad over elkaar in elkaars afwezigheid.� (49:12)

De Profeet saws zei:

�De moslim is de broeder van de andere moslim. Hij bedriegt hem niet, liegt niet tegen hem en laat hem niet in de steek.� (gedeelte Tirmidzi)

Het is voor ieder moslim noodzakelijk dat hij een goed gedrag opstelt tegenover zowel de moslims als de niet-moslims. Goede eigenschappen zoals liefdadigheid, je belofte houden, fatsoen, medewerking etc. horen bij de omgang tussen zowel moslims als de niet-moslims!

Wat andere religies betreft, heeft de Heilige Quraan ons aanbevolen om niet op zo�n manier te praten met de Joden en de Christenen dat er vijandschap, botsingen en ruzies ontstaan.

Allah swt zegt:

�En redetwist niet anders dan op de beste wijze met de lieden van de schrift (joden & christenen) behalve met de onrechtplegers onder hen. En zegt: Wij geloven wat ons is neergezonden en in wat aan jullie is neergezonden en onze God en jullie God is ��n en wij hebben ons aan hem overgegeven.� (Ankaboet:46)

Deze hadith bewijst het ook.

Omar zei dat er een geit in zijn huis werd geslacht. Toen hij thuis kwam informeerde hij of het geschenk naar de joodse buurman werd gebracht. Verder zegt hij: �Ik heb de boodschapper van Allah horen zeggen dat Jibriel (de Engel) er bij hem regelmatig op had aangedrongen om zijn buren vriendelijk te behandelen, zozeer dat hij vermoedde dat de buurman erfenis zou ontvangen.� (Boechari)

Als we zien dat iemand een fout maakt, zoals Remco die bulllsh*t zei, dienen we hem op een normale manier te verbeteren! Zoals de Profeet saws dat ook gedaan zou hebben. En ik weet bijna 100% zeker dat de Profeet saws niet gereageerd zou hebben op deze manier: ��

En wat betreft de reacties tegenover de medemoslims. Ik vind dat echt niet kunnen. We zijn toch Broeders en Zusters van elkaar?

Zoals Allah swt de Enige is,  de Enige Godheid en De enige Die waard is om aangebeden te worden. Zo bestaat de Ummah uit ��n eenheid van broederschap ongeacht de afkomst.

Broederschap is een belangerijke element in de islaam, het maakt de moslim sterker waneer er broederschap heerst en het laat de Ummah bloeien. Zoals de profeet saws zei:

"De gelovigen zijn voor elkaar zoals een gebouw, welke delen elkaar ondersteunen." (Verzameld door Boechari)

"Een moslim is een moslims broeder; hij doet hem geen onrecht aan, noch zal hij hem laten vallen. Als iemand voorziet in zijn broeders behoefte, dan zal Allah (swt) voorzien in zijn behoefte. Als iemand zijn broeders bezorgdheid verwijdert, zal Allah (swt) een van zijn bezorgdheden verwijderen op de Dag der Opstand. Als iemand een moslims geheimen verzwijgt, zal Allah (swt) zijn geheimen verzwijgen op de Dag der Opstand."
(Verzameld door Boechari en Moslim)

Aboe Hoerayra Moge Allah tevreden met hem zijn heeft verhaald dat de profeet saws heeft gezegd:

�Benijdt elkaaar niet  Biedt geen hogere prijs dan een ander. Haat elkaar niet.  Wend je niet van elkaar af. Biedt geen lagere prijs dan een ander; maar  o dienaren van Allah, wees broeders! De ene moslim is de broeder van een moslim. Hij behandelt henm niet ontrechtvaardig en laat hem niet in de steek. Hij liegt hem niet voor en veracht de ander niet Hier en hij wees drie maal naar zijn borst vevindt zich taqwa (vrees voor God). Het is erg genoeg als iemand zijn broeder veracht. Het bloed zijn bezitingen  en de eer van een moslim zijn onaantasbaar voor een andere moslim.
(moeslim)  

Het is belangerijk dat broederschap bestaat uit vrede, veiligheid en het gezamelijke vrees hebben voor Allah swt!! Dus heb vrees voor Allah swt die je geschapen heeft!

Allah swt vermeldt hierover in de Qor�aan :

�Voorwaar, de gelovigen zijn elkaars broeders, sticht daarom vrede tussen jouw broeders. En vreest Allah. Hopelijk zullen jullie begenadigd worden.�
(Al Hoedjoerat 10:49)

Vanuit Islamitisch oogpunt is het niet voldoende om alleen simpelweg het te vermijden anderen kwaad te berokkenen, noch om alleen te wensen voor anderen wat je wenst voor jezelf. Wat noodzakelijk is voor moslims ten opzichte van elkaar is wederzijds verantwoordelijkheids gevoel en daadwerkelijke hulp. Tevens worden moslims aangemoedigd elkaar te ontmoeten, want dit verstevigd de sociale banden en beschermd het individu tegen de psychische gevolgen van sociale isolatie. Moslims worden zelfs aangemoedigd elkaar veelvuldig te ontmoeten.

Toen de profeet Mohammed saws werd gevraagd welk aspect van de Islam het beste was, zei hij:

"Het verstrekken van voedsel (d.i. voor de gasten, de armen en de behoeftigen), en het groeten van degenen die je kent en hen die je niet kent."
(Boecharie&Moeslim)

Als een moslim het goede aanspoort en het slechte verbiedt (op de JUISTE MANIER) behoort hij tot de beste Ummah die ooit is voortgebracht. En als dat gedaan wordt door broeders in ��n eenheid, dan behoort het ook tot de ware oemmah. Zoals Allah swt zegt in de Quraan:

 

Jullie zijn de beste gemeenschap die uit de mensen is voortgebracht, (zolang) jullie tot het goede oproepen en jullie het verwerpelijke verbieden, en jullie in Allah geloven.  (Ali imran: 110)

 

Als je ziet dat je wordt beledigd of uitgescholden, heb er inshaAllah geduld mee.
De volgende hadith laat zien hoe belangrijk geduld is en dat je als geduldige altijd overwint. Said bin Musayyeb zegt:

�Toen de Profeet met zijn metgezellen bij elkaar zaten, uitte een persoon beledigingen tegen Abu Bakr die hem pijn deden, Maar Abu Bakr bleef stil. Nogmaals uitte hij bittere woorden tegen hem, maar Abu Bakr bleef nog steeds stil. Toen hij voor de derde keer met zijn tong pijn probeerde te doen, probeerde Abu Bakr hem te antwoorden. De Boodschapper van Allah stond op. Abu Bakr vroeg hem: �Bent u ontevreden over mij, Boodschapper van Allah?� �Nee, maar er kwam een engel uit de hemel naar beneden die alles ontkende wat die man zei en toen jij die man begon te antwoorden, ging de engel weg en ging de duivel zitten en ik kan niet zitten waar de duivel zit.� (Abu Dawud)

oua Allahoe a3lam..

 

Ou7ibokoum fi Laaha Ta3alaa!!
Fi Amanilahi..

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu wa Maghfiratuh,

Jullie Zuster in de Islaam,
Umm `Aqeelah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.064 seconden.