Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Is de hoofddoek verplicht?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Is de hoofddoek verplicht?
    Geplaatst op: 04 juni 2004 om 10:06

(dit is een oude post, die ik per ongeluk ergens anders heb gepost..)

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

 

Remco je zegt: �
Als ik dit lees dan staat er dus niet dat de Hoofddoek verplicht is. Er staat dat zich op ene bepaalde manier moet kleden en daarbij moet de boezem bedekt zijn. Als vrouwen vanuit traditie toch al een doek over hun hoofd droegen dan is het dus handig om die ook te gebruiken om de boezem te bedekken inplaats van een aparte 'boezem'doek instellen en verplichten.
Wanneer je naar de situatie toen kijkt dan is de hoofddoek van toen wel enigzins veranderd van wat er nu gedragen wordt en wat er volgens sommige gedragen moet worden. Hoofddoeken toen was gewoon een doek die over je hoofd hing, niks streng dicht en vastgeknoopt geen haar, oor of nek zichtbaar, gewoon een doek over het hoofd.


Er staat in de Quraan: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)

Ik heb alvorens aangegeven dat we GEEN fataawa moeten geven, dit kunnen we beter aan geleerden overlaten die meer kennis hebben dan wij. Ik heb ook aangegeven dat wij de Quraan ENNN met nadruk op ENNNN de Soennah moeten volgen, ik denk dat ik nu zo�n tig keer heb aangegeven wat dit inhoudt, voor degene die dit niet weet verwijs ik naar een aantal oude topics waarop ik gereageerd heb. Soub7anAllah!! Ik vraag me af of er �berhaupt IEMAND is die mijn reactie gelezen heeft,maar elghayr inshaAllah

De tafsier geleerden van de Qor-aan At-Tabarie en Al-Qoertoebie hebben de  Jilbaab (een overjas) zoals beschouwd door de metgezellen van de profeet
(Allah�s vrede en zegen zij met hem) als ook de omstandigheden betreffende de openbaring van Soerat Al-Ahzab vers 59 intensief uitgelegd. Zij verklaren dat toen de gelovige vrouwen 's nachts ('s avonds) naar buiten gingen (met gewone kleding) om hun behoefte te doen sommige huichelaars hen probeerden lastig te vallen, denkende dat de vrouwen slavinnen waren.
De vrouwen schreeuwden dan luid wat er voor zorgde dat deze huichelaars op de vlucht sloegen.

Daarop openbaarde Allah (Verheven en Geprezen is Hij) deze vers.
Al-Qoertoebie verklaart dat de Jilbaab een stuk stof is die het hele lichaam doet bedekken.

Ik begrijp niet dat iemand kan zeggen dat de hijaab niet verplicht is. Denk eens na. Hoeveel mensen zijn er op de wereld Islamitisch? Denk je nou dat er geen ENKELE kritische Moslim is in de wereld die dit nauwkeurig heeft bekeken beschouwd en bestudeerd? Denk je dat wij ZOMAAR de meerderheid volgen zonder erbij na te denken? Denk na mensen. Umm alMoemienoen Aisha en Khadija, moge Allah swt tevreden met hen zijn, een van de beste vrouwen aller tijden (na Maryam de moeder van Jezus vrede zij met hem, en moge Allah swt tevreden met haar zijn), zij droegen de hijaab.

STEL JE VOOR. Jij vind dat de hijaab niet verplicht is, die conclusie trek jij. Prima! Ik geef slechts nasee7a (een verbetering) omdat ik van jullie hou omwille van Allah swt, en ik het beste voor jullie wens wat in mijn ogen Djannat al Firdaws is, wetend dat de je deze niet bereikt in staat der Onwetendheid. Maar kijk dan naar de gelovige vrouwen in de tijd van de Profeet vrede zij met hem, denk je dat ze die hijaab zouden dragen als ze wisten dat deze niet verplicht was. Denk na. De hijaab brengt alleen voordelen met zich mee, het is alleen beter voor de vrouw.

Je denkt wat je wil, je VINDT dat de hijaab verplicht is of niet. Maar wij kijken naar de feiten, en het is een FEIT dat de hijaab verplicht is. Niet ALLEEN als we kijken naar de Quraan, maar ook als we gaan kijken naar de authentieke Soennah. Nogmaals, wij moslims volgen de Quraan en de Soennah.

�Zeg, (O Mohamed tegen de mensheid): Als jullie (werkelijk) van Allah houden, volg mij dan (d.i. accepteer het Islamitische monotheisme, volg de Quraan en de Soennah). Allah zal van jullie houden, en jullie zonden vergeven. En Allah is vaak Vergevend, meest Genadevol.� (soerat al-Imraan:31)



We spreken hier over de Quraan, terwijl we allemaal zo WEINIG kennis bezitten soub7anAllah!! Laat het geven van fataawa over aan mensen die er kennis van hebben AHLOE DIKR zoals Allah swt zegt in de Quraan, de BEZITTERS VAN DE KENNIS.

Ik laat het hierbij,

Fi Amanilahi,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,
Umm `Aqeelah

P.S Inderdaad het was GEWOON een doekkie op je hoofd in de tijd voordat deze 2 versen nedergezonden werden, die zowel gelovige als ongelovigen vrouwen droegen. Mede om die reden zond Allah swt de vers uit Soerat al Ahzaab dat de vrouwen een Djilbaab moeten dragen, niet alleen om zichzelf te beschermen, maar ook om zichzelf te onderscheiden van ongelovige vrouwen, aangezien wij ons niet mogen kleden als ongelovige vrouwen.

De profeet heeft gezegd: "Jullie zullen de manieren van degenen die voor jullie leefden imiteren, handlengte met handlengte, en armslengte met armslengte (uitdrukking om een vergelijking te maken dat wanneer zij iets doen dat moslims hen zullen volgen), zelfs wanneer zij de hol van een salamander binnen treden dat jullie hen zullen volgen, wij zeiden (de metgezellen) Oh boodschapper van Allah, Christenen en Joden?, "hij zei: Wie anders?" " (Overgeleverd door Boekharie 3197).

Ik heb helaas niet zoveel tijd om hierop in te gaan, dus doe ik dit inshaAllah straks of morgen, bi Hawlillaah.

Soerat Al Ahzaab aya 33.
"En blijft in jullie uw huizen en vertoont jullie versieringen niet zoals in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan."

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2004 om 16:04

Salaam lieve mensjes,

Maar is het niet zo, dat geld naar mijn mening voor veel dingen in de Islam, dat Allah alleen richtlijnen heeft neergezet in Koran? Hoe je ze opvat, daar kun je over discusseren en twisten, maar uiteindelijk doe je toch waar je je het prettigst bij voelt, en dat is een combinatie van Allah volgen en jezelf er prettig bij voelen. De een draagt hierbij wel een hoofddoek, de ander niet. Ik denk ook niet dat Allah je op de dag des oordeels zal veroordelen omdat je geen hoofddoek hebt gedragen, maar of je een goed mens was in je leven en de armen hebt geholpen en kennis hebt verspreid.

Even aan Juwairiyah, jij zei: "Je denkt wat je wil, je VINDT dat de hijaab verplicht is of niet. Maar wij kijken naar de feiten, en het is een FEIT dat de hijaab verplicht is. Niet ALLEEN als we kijken naar de Quraan, maar ook als we gaan kijken naar de authentieke Soennah. Nogmaals, wij moslims volgen de Quraan en de Soennah."

Jij zegt hier: "wij moslims", alsof je voor hun allemaal kunt spreken, dat kun jij niet, iedereen spreekt voor zichzelf (lijkt mij). Als je de discussie en een paar boeken goed zou bestuderen, zou je tot de conclusie komen, dat in de Koran niet aangegeven staat dat een hoofddoek verplicht is. (zie hiervoor ook sites over het Monotheisme, geloof puur gebaseerd op de Koran). Je spreekt voor ons, maar ik geloof ook in Allah, maar ik geloof meer in de Koran dan in de Soennah, aangezien de betrouwbaarheid daarvan te betwijfelen valt.

Verder geloof ik, dat Allah de Koran zo heeft overgeleverd, dat het in alle tijdperken moet passen. De steentijd of de tijd waarin wij mensen alleen nog in ruimteschepen leven (om even iets extreems te noemen! ). Nogmaals ik zie het als richtlijnen, de een belangrijker dan de ander. Voor mij gaat de armen helpen en kennis vergaren, boven het dragen van hoofddoek (als dat al moet).

Wassalaam + liefs,

Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Badia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2004 om 06:50

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allah,

Rahima, hoe kun je in Allah sobhana wa Ta'ala geloven, als je niet in zijn Boodschapper (Mohammed) salla Allahoe 3alayhi wasalam gelooft. Je zegt namelijk dat je de hadith niet betrouwbaar vind. 

gelukkig hebben allerlei geleerden uitgezocht welke hadith wel of niet betrouwbaar zijn. 

als je niet in de hadith gelooft, kun je ook niet bidden, woedoe (rituele wassing voor het gebed) nemen etc. want het gebed is in de Qoer-aan wel als verplicht gesteld. Maar als je niet weet hoe je moet bidden....valt er weinig te bidden. De hadith zijn gewoon een onderbouwing van de Qoer-aan.

Een moslim gelooft in Allah als de enige God en Mohammed als zijn laatste Boodschapper.

Door de hadith te verwerpen, verwerp je de Profeet Mohammed salla Allahoe 3alayhi wasalam. Qoer-aan en Hadith gaan dus samen.

Als je ��n onderdeel van de shahada verwerpt (de geloofsovertuiging), dan ben je

geen moslim. En het uiteindelijke Oordeel is natuurlijk bij Allah sobhana wa Ta'ala.

ps: Rahima, kom eens een keer kijken op www.nak4life.com 

Wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allah/doei

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2004 om 07:24
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Salaam lieve mensjes,

Maar is het niet zo, dat geld naar mijn mening voor veel dingen in de Islam, dat Allah alleen richtlijnen heeft neergezet in Koran? Hoe je ze opvat, daar kun je over discusseren en twisten, maar uiteindelijk doe je toch waar je je het prettigst bij voelt, en dat is een combinatie van Allah volgen en jezelf er prettig bij voelen. De een draagt hierbij wel een hoofddoek, de ander niet. Ik denk ook niet dat Allah je op de dag des oordeels zal veroordelen omdat je geen hoofddoek hebt gedragen, maar of je een goed mens was in je leven en de armen hebt geholpen en kennis hebt verspreid.

Even aan Juwairiyah, jij zei: "Je denkt wat je wil, je VINDT dat de hijaab verplicht is of niet. Maar wij kijken naar de feiten, en het is een FEIT dat de hijaab verplicht is. Niet ALLEEN als we kijken naar de Quraan, maar ook als we gaan kijken naar de authentieke Soennah. Nogmaals, wij moslims volgen de Quraan en de Soennah."

Jij zegt hier: "wij moslims", alsof je voor hun allemaal kunt spreken, dat kun jij niet, iedereen spreekt voor zichzelf (lijkt mij). Als je de discussie en een paar boeken goed zou bestuderen, zou je tot de conclusie komen, dat in de Koran niet aangegeven staat dat een hoofddoek verplicht is. (zie hiervoor ook sites over het Monotheisme, geloof puur gebaseerd op de Koran). Je spreekt voor ons, maar ik geloof ook in Allah, maar ik geloof meer in de Koran dan in de Soennah, aangezien de betrouwbaarheid daarvan te betwijfelen valt.

Verder geloof ik, dat Allah de Koran zo heeft overgeleverd, dat het in alle tijdperken moet passen. De steentijd of de tijd waarin wij mensen alleen nog in ruimteschepen leven (om even iets extreems te noemen! ). Nogmaals ik zie het als richtlijnen, de een belangrijker dan de ander. Voor mij gaat de armen helpen en kennis vergaren, boven het dragen van hoofddoek (als dat al moet).

Wassalaam + liefs,

Rahima

Salaam wa alaikoum,

Rahima dat jij zo de islam interperteert zijn jouw zaken, wij geven aan dat je bij het verkeerde eind zit. Wil je volgens de soena en de islam leven dan is dat jouw recht wil je dat niet dan is dat ook jouw recht. Het is verplicht volgens iedere moslim om da3wa te doen...dat betekent dat je mensen moet uitnodigen tot de islam of zelfs uitnodigen tot het juiste pad..die jij niet bewandeld lijkt mij aangezien jij niet in de soena van onze profeet mohamed salalahie wa3alaihie wa salaam gelooft...de boodschapper van allah en onze voorbeeld.

Jij gelooft in de koran zei je, nou geloof je deze vers want dit is een koranvers en deze zegt dat je hoofddoeken over je boezem moet laten hangen en je schoonheid niet mag tonen. Ik heb het voor je vet gedrukt. Je kan het zelf nagaan op de site want hier kun je ook koran in het nederlands terug vinden. En je kan een bord voor je kop houden en nog steeds roepen dat je niet gelooft dat de islam de hoofddoek verplicht heeft gesteld maar je houdt jezelf voor de gek als je dat blijft geloven.

31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

Soera An-Noer

wa salaam alaikoum wa rahmatulahi barakatuhu,

p.s. ik hoop niet dat ik bot overkom want dat is niet mijn bedoeling..met alle respect voor jou mening.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2004 om 14:44

Lieve Umm Umarah,

Jij citeert dit van een vers uit de Quran: "31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen"

Hier vertaal je schoonheid, maar dat kan tevens ook opgevat worden als "sieraad" en je sieraad kun je op vanalles interpreteren. Ook vertaal jij weer hoofddoeken, iets waar ook weer over te twisten valt, er moet inderdaad een doek over de boezem, maar over het hoofd valt te betwisten.

Ik wil ook niet bot zijn, lieve zuster, en ik denk dat je je als vrouw bescheiden op moet stellen en je ogen neergeslagen moet houden, over de hoofddoek zijn wij het niet eens, maar ben je niet met mij eens dat Allah (swt) op de Dag des Oordeels niet wat beters te doen heeft dan te kijken of je wel een hoofddoek hebt gedragen, ipv naar je goede daden te kijken?

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Badia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2004 om 01:56

Het dragen van een hoofddoek IS een goede daad.

En op de Dag des Oordeels zal al het goeds (al is het zo klein als een mosterdzaadje) dat je gedaan hebt, naar voren worden gebracht. En al het slechts (al is het zo klein als een mostedzaadje) wat je gedaan hebt naar voren worden gebracht. 

Misschien kun je zeggen...dat dat vers verschillend geinterpreteerd kan worden. Maar de profeet Mohammed salla Allahoe 3alayhi wasalam is de beste interpretator (lijkt mij). En in verschillende hadiths beschrijft hij de hoofddoek die over het hoofd moet worden gedragen en over de boezem.

 

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2004 om 10:22

In eerste instantie geplaatst door Remco

Is de Koran comleet?


mvg Remco

Ja de quran is compleet in de zin dat het de hoofdregels geeft van de islam. Deze link gaat in op jouw vraag: http://www.understanding-islam.com/related/text.asp?type=que stion&qid=2601

 

Lijkt me duidelijk he....

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2004 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Lieve Umm Umarah,

Jij citeert dit van een vers uit de Quran: "31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen"

Hier vertaal je schoonheid, maar dat kan tevens ook opgevat worden als "sieraad" en je sieraad kun je op vanalles interpreteren. Ook vertaal jij weer hoofddoeken, iets waar ook weer over te twisten valt, er moet inderdaad een doek over de boezem, maar over het hoofd valt te betwisten.

Ik wil ook niet bot zijn, lieve zuster, en ik denk dat je je als vrouw bescheiden op moet stellen en je ogen neergeslagen moet houden, over de hoofddoek zijn wij het niet eens, maar ben je niet met mij eens dat Allah (swt) op de Dag des Oordeels niet wat beters te doen heeft dan te kijken of je wel een hoofddoek hebt gedragen, ipv naar je goede daden te kijken?

Liefs Rahima

 

Waarom doe jij alsof jij de quran kunt begrijpen? Het bewijs is toch echt overduidelijk. Waarom probeer je het dan alsnog te ontkennen? Meestal komen deze uitspraken van meiden die de hijaab niet zien zitten en dus een smoesje zoeken om geen hijab te dragen. Men zoekt vervolgens een bevestiging in de quran.

Doe je ogen open meid: Er is GEEN bevestiging van jouw onzintheorie over de hijab.

Er is een universeel concensus tussen de geleerden over dit onderwerp. Namelijk dat de hijab verplicht is. De profeet (vrede zij met hem) heeft het opgedragen. De metgezellen hebben het opgedragen. De mensen die de metgezellen kenden droegen het op en de generaties daarop hebben precies hetzelfde gezegd. Onder invloed van het modernisme wordt er nu getwijfeld aan de hoofddoek.

Vervolgens komt ene rahima haar armzalige standpunt te verkondigen. Je begeeft je op een gevaarlijk terrein door zaken te ontkennen. Net zoals mensen die claimen dat alcohol halal is door te referen naar het dat ene quranvers dat niet juridisch geldig is. Zo verdraai JIJ ook de woorden van de quran.

Vrees jij niet ALlah door de woorden van Allah te verdraaien?> Weet jij het beter dan Allah en zijn boodschapper? Waarom ga je tegen d eprofeet (vrede zij met hem) in? Hij is degene die de quran en de wijsheid onderwijst en uitlegt:

62:2. Hij is het Die onder de ongeletterden een boodschapper heeft verwekt die Zijn tekenen onder hen verkondigt en hen zuivert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, ofschoon zij voorheen in openbare dwaling verkeerden.

Zie 16:44,  2:151, 3:164 etc.

Ga jij tegen het bevel in van de boodschapper van Allah en doe je alsof hij dat nooit heeft gezegd?

Het bewijs is onomstotelijk en het staat er echt in. Zeker als je het arabisch erbij haalt. En ook als je de context van het vers er bij zet en dus kijtk wat voor kleding de vrouwen destijds droegen. Aangezien de hals van de vrouwen zichtbaar was omdat ze kleding naar achteren droegen. Naar aanleiding van dat vers moesten de vrouwen hun kleding naar VOREN dragen zodat ook de hals bedekt werd. De hoofd was dus altijd al bedekt.

En als onderbouwing een link (met argumenten vanuit het arabisch), voor degenen die steeds beweren dat de hijab niet staat vermeldt in de quran:

One of the favorite tricks of the hadith rejectors is to announce that it is not obligatory for the Muslim woman to cover her hair. Surah an-Nur ayah 31 says in part, "Tell the faithful women...to extend their KHUMUR to cover their bosoms". The word "khumur" is the plural of "khimar". According to the hadith rejectors the meaning of "khimar" is simply "a covering" because the root KHAMARA means "to cover". Thus, they say, the Quran here only tells the women to extend a covering over their bosoms. They say that the Quran does not mention the covering of the head.

lees verder onder het kopje "special focus on hijab": http://www.muhajabah.com/sunna-yes.htm#hijab

 

ps. Je hoeft zaken niet meteen te ontkennen als je geen hijab draagt. Wij mensen zijn nou eenmaal zondaren, geen engelen.

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2004 om 14:23

Hallo Sjonny,
in mijn Qoran staat: "And say to the believing women that ...they should draw their veils over their bosoms", dat is iets heel anders dan:"Tell the faithful women... to extend their KHUMU to cover their bosoms." Extend = verlengen, een favoriete opmerking om daarmee te verklaren dat er een verlengde hoofddoek over de boezem gedragen moet worden, maar dat staat er niet....

Er is een universeel consensus tussen de geleerden over dit onderwerp. Namelijk dat de hijab verplicht is. De profeet (swat) heeft het opgedragen. De metgezellen hebben het opgedragen.De mensen die de metgezellen kenden, droegen het op en de generaties daarop hebben precies hetzelfde gezegd. God draagt iets op, de profeet en niemand anders doet dat. De profeet kan wel iets op een bepaalde manier gedaan hebben, maar dat maakt het geen wet.
Consensus betekent dus nada, noppes, niets. Dat betekent dat er een heersende mening is, die mening hoeft niet juist te zijn. Er heerst hier ook de consensus dat je moslims kunt onthoofden, omdat er moslims zijn die voor God spelen en kunnen vertellen of je echt moslim bent of niet en je dan kunnen onthoofden. Dat gaat dus helemaal nergens over.

Salaam happylady

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2004 om 16:31
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

God draagt iets op, de profeet en niemand anders doet dat. De profeet kan wel iets op een bepaalde manier gedaan hebben, maar dat maakt het geen wet.

Salaam happylady

Asslamoe alykoem,

oh nee, zuster, kijk uit wat je zegt, zo spreek je Allah gewoon tegen. wat de profeet opdraagt is van Allah, nl een openbaring. moet ik weer die vers geven, heb ik zo vaak gedaan. nog eens dan, Allah zegt: Bij de ster wanneer zij valt, Uw metgezel is noch afgedwaald noch afgeweken, Noch spreekt hij naar eigen begeerte. Het is slechts de Openbaring die wordt nedergezonden.

Allah zegt: En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

dus, zuster, nogmaals vrees Allah, ik had egt niet zo een reactie van jouw verwacht 

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 07:42
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Hallo Sjonny,
in mijn Qoran staat: "And say to the believing women that ...they should draw their veils over their bosoms", dat is iets heel anders dan:"Tell the faithful women... to extend their KHUMU to cover their bosoms." Extend = verlengen, een favoriete opmerking om daarmee te verklaren dat er een verlengde hoofddoek over de boezem gedragen moet worden, maar dat staat er niet....

Ik heb je toch die link gegeven. Lees mijn hele stuk alvorens je op mij reageert.

God draagt iets op, de profeet en niemand anders doet dat. De profeet kan wel iets op een bepaalde manier gedaan hebben, maar dat maakt het geen wet.
Consensus betekent dus nada, noppes, niets. Dat betekent dat er een heersende mening is, die mening hoeft niet juist te zijn. Er heerst hier ook de consensus dat je moslims kunt onthoofden, omdat er moslims zijn die voor God spelen en kunnen vertellen of je echt moslim bent of niet en je dan kunnen onthoofden. Dat gaat dus helemaal nergens over.

Spreek niet zonder kennis. Als de profeet (vrede zij met hem) iets als verplicht heeft gesteld, dan kun jij daar als leek niks tegen inbrengen. Het is de profeet die de quran en de wijsheid onderwijs aan d egelovigen. Hij is eenr echter voor de gelovigen en zijn keuze moet je als moslim accepteren. Doe je dat niet en verwerp je zijn uitspraken dan ben je simpelweg een ongelovige:

4:59. O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.

33:36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

4:65. Maar neen, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.

7:157. (Zij zijn) degenen die de Boodschapper volgen, de ongeletterde Profeet, die zij bij hen, in de Taurat en in de Indjil, beschreven vinden. Hij beveelt hun het behoorlijke en hij verbiedt hun het verwerpelijke, en hij staat hun de goede dingen toe en hij verbiedt hun de slechte dingen. Hij bestrijdt hun van de lasten en van de boeien die op hen rustten. Degenen die hem geloven, hem bijstaan en hem helpen en die het licht (de koran) vologen dat met hem is neergezonden: zij zijn degenen die welslagen.

9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn

59:7. �En wat de boodschapper u ook moge geven, neemt het en wat Hij u ook verbiedt, onthoudt u daarvan. En vreest Allah, zeker, Allah is streng in het straffen.

62:2. Hij is het Die onder de ongeletterden een boodschapper heeft verwekt die Zijn tekenen onder hen verkondigt en hen zuivert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, ofschoon zij voorheen in openbare dwaling verkeerden.

24:47/48. En zij zeggen: "Wij geloven in Allah en in de boodschapper en wij gehoorzamen." Maar daarna wenden sommigen hunner zich af. En dezen zijn geen gelovigen. En wanneer zij tot Allah en Zijn boodschapper worden geroepen opdat hij over hen moge recht spreken, ziet! een deel hunner wendt zich af.

24:51. Wanneer de gelovigen tot Allah en Zijn boodschapper worden geroepen opdat Hij over hen moge recht spreken, zeggen zij slechts: "Wij horen en wij gehoorzamen." Dezen zijn het die zullen slagen.

4:115. En hij, die zich tegen de boodschapper verzet nadat diens leiding hem duidelijk is geworden en die een andere weg dan die der gelovigen volgt, Wij zullen hem laten volgen wat hij wil en Wij zullen hem in de hel werpen. Dat is een kwade bestemming.

3:31. Zeg: "Indien gij Allah liefhebt, volgt mij, Allah zal u liefhebben en uw zonden vergeven. Allah is Vergevensgezind, Genadig."

5:92. En gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper en weest op uw hoede. Maar indien gij u afwendt, weet dan, dat op Onze boodschapper slechts het duidelijk verkondigen rust.

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 10:07

Assalamoe alykoem broeder,

mashAllah, prachtig, welkom in het rijtje van de uitnodigers tot de ware islaam

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 10:27

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

lieve happylady je zegt:

In eerste instantie geplaatst door happylady3113


�God draagt iets op, de profeet en niemand anders doet dat. De profeet kan wel iets op een bepaalde manier gedaan hebben, maar dat maakt het geen wet.�

Mijn reactie: Allah swt zegt: �Man yuti3i alrrasoola faqad ata3a Allaha waman tawalla fama arsalnaka 3alayhim hafeethan,� Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad Allah en wie zich afkeert - tot hem hebben wij u niet als bewaker gezonden.�


Bij een andere discussie (Ik durf geen Hijaab te dragen) zei je het volgende:

In eerste instantie geplaatst door happylady3113


Salaam aleikum Juwairiyah,

ik heb hieronder een stukje gekopieerd:

De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: �Bij de ene in wiens hand mijn ziel is, er is niets wat mij dichter naar Al-Al-DJannah en mij verder van de nar (het vuur) brengt behalve dat ik jullie ernaar heb bevolen en er is niets dat je dichter naar de nar brengt terwijl het je verder van Al-Al-Djannah brengt behalve dat ik het jullie heb verboden.� (Ahmed Ibn Khoezaymah).

Deze hadith laat ons dus het principe zien waar de gehele islam voor staat en wat we op vele plaatsen in de koran en de Soennah terug kunnen vinden. Alles wat de mens bevolen is te doen is voor zijn eigen goed en voordeel en alles wat verboden is, is kwalijk, slecht en nadelig voor zijn welzijn.

Mijn vraag hierbij is: hoe kan de Profeet OOIT iets verboden of geboden hebben? Ik aanbid Mohamed niet! God verbiedt en gebiedt, Hem volg ik. Ik geloof niet dat de profeet ooit-ever kan zeggen wat hij ons kan gebieden en verbieden.

Verder is het een beetje irrelevant om de hadith te verdedigen met een hadith. Staat er in de Qoran dat God aanvulling nodig heeft? Nee, er staat (vrij vertaald) dat God alles compleet heeft geopenbaard en geen dingen vergeet. Wat Hij niet zegt, is niet per ongeluk niet gezegd, maar dat is dus open gelaten. Ik haal daaruit dat de hadith niet noodzakelijk zijn, anders was dat ook geopenbaard geweest in de Qoran. Verder voel ik me 100% moslima, ik ben er ontzettend trots op. Maar ik denk wel na en volg niet klakkeloos de grote menigte.

Wa salaam happylady


Mijn reactie was toen als volgt:
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu lieve Zuster,

Ik kan wel ingaan op wat je zojuist hebt gezegd, maar ik denk niet dat het nut heeft, aangezien je er voor de volle 100% van overtuigd bent.

Je zegt: �Staat er in de Qoran dat God aanvulling nodig heeft? Nee, er staat (vrij vertaald) dat God alles compleet heeft geopenbaard en geen dingen vergeet. Wat Hij niet zegt, is niet per ongeluk niet gezegd, maar dat is dus open gelaten. Ik haal daaruit dat de hadith niet noodzakelijk zijn, anders was dat ook geopenbaard geweest in de Qoran

Ik vraag me af of je de Quraan weleens goed bestudeerd heeft, elghayr inshaAllah.

Je zegt:� Mijn vraag hierbij is: hoe kan de Profeet OOIT iets verboden of geboden hebben? Ik aanbid Mohamed niet! God verbiedt en gebiedt, Hem volg ik. Ik geloof niet dat de profeet ooit-ever kan zeggen wat hij ons kan gebieden en verbieden.�

Ik heb hier maar een paar dingen op te zeggen, namelijk: �Ya ayyuha allatheena amanoo atee3oo Allaha waatee3oo alrrasoola wala tubtiloo a3malakum�
 �O, jullie die geloven! Gehoorzaam Allah en gehoorzaam de boodschapper en maak jullie daden niet nutteloos�
(Soerat Mohamed ayaa)
Je spreekt over een vrije vertaling. Ik ben benieuwd welke interpretatie je hieraan geeft :)

Weet je wie RassoeloeAllah is? Weet je wat het woord RassoeloeAllah betekend? De Profeet Mohamed vrede zij met hem is RassoeloeAllah, de Boodschapper van Allah. Ken jij de definitie van de woorden:�de Boodschapper van Allah?� Iemand die de boodschap van Allah swt overbrengt naar de mensen. Wij aanbidden Allah swt, wij volgen de geboden van ALLAH SWT op, die de Profeet Mohamed vrede zij met hem met ons heeft meegedeeld, de leraar der Mensheid. Wij gehoorzamen Allah swt, en dus de Profeet Mohamed vrede zij met hem, de verkondiger van het woord van Allah swt
 
 

Ook wil ik ingaan op het volgende wat je zei, namelijk: �Maar ik denk wel na en volg niet klakkeloos de grote menigte.�
Ik vroeg me af of je hier op mij doelt, als �Soennia�?
Ik gebruik mijn verstand Alhamdolilah. Ik ben van nature kritisch, Alhamdolilah, tot op een zekere hoogte. Ik vind het ook een zeer goede eigenschap. Ik ben helemaal voor zelfonderzoek en het kritisch bekijken van bepaalde vraagstukken. Maar wat je wel moet doen, is je vaste standpunt even van je af schuiven. Elghayr inshaAllah. Ik denk wel dat je een intelligentie jongevrouw bent, maar nogmaals. Ik vind het een beetje raar dat mensen zichzelf als Moslim bestempelen, en vervolgens handelen naar hun eigen wil, en niet naar de wil van Allah swt op de weg naar Zijn tevredenheid.
Je zegt dat jij je wel kunt vinden in deze manier van denken.
Maar als Moslimzijnde behoor je toch Allah swt te behagen en Hem tevreden te stellen? En denk je niet dat je dit het beste kunt doen door de Quraan en authentieke Soennah te volgen? In plaats van de Quraan te interpreteren zoals jou dat goed uitkomt?

Ik vraag je 1 ding, en niets meer of minder. Doe kennis op betreffende de Islaam. Gebruik je verstand, wees redelijk, stimuleer je gedachten, daag je geweten uit, pook je ziel op om de Bevelen van de Quraan te accepteren. Bestudeer en beschouw de Quraan onpartijdig, je traditionele, eventuele veroordelende houding opzijschuivend. Wij zijn toch opzoek naar de Waarheid? �Hoe kunnen wij het best Allah swt tevreden stellen?�
Of zijn we opzoek naar iets waarmee we onze eigen �Waarheid� kunnen bevestigen?

Ienna fie khalqi ssamaawaatie wa l-ardie wakhtilaafie llaylie wa nnahaarie la-aayaatien lie-oeli l-albaab. Alladhiena yadhkoeroena llaaha qieyaaman wa qoe'oodan wa 'ala djoenoebiehiem wa yatafakkaroena fie khalqie ssamaawaatie wa l-ardie Rabbanaa ma khalaqta haadha baatielan soebh'aanaka faqiena 'adhaaba nnaar. Rabbana innaka men toedkhielie nnaara faqad akhzaytah wa maa lidhzaliemiena mien ansaar. Rabbana iennana sami'na moenaa-din yoenaadie liel iemaanie an aaminoe bierabbikoem fa-aamanna, Rabbana faghfier lanaa dhoenoebana wa kaffier 'anna sayyie-aatiena wa tawaffanaa ma'a l-abraar. Rabbana wa aatiena maa wa'adtana 'ala roesoelieka wa laa toekhziena yawma lqieyaamah, innaka la toekhlifoe lmie'aad. Fastadjaaba lahoem rabboehoem annie laa odiee'oe 'amala 'aamielien mienkoem mien dhakarien aw oentha, ba'doekoem mien ba'd, fal-ladhiena haadjaroe wa oekhridjoe mien dieyaariehiem wa oedhoe fie sabieelie wa qaataloe wa qoetieloe la oekaffieranna 'anhoem sayyie-aatiehiem wa la odkhielannahoem djannaatien tadjrie mien tah'tieha l-anhaaroe thawaaban mien 'iendie llaah, wallahoe 'iendahoe hoesnoe tthawaab. Laa yaghoerrannaka taqalloeboe lladhiena kafaroe fie lbielaad. Mataa'oen qalieloen thoemma mae-waahoem djahannamoe, wa bie-sa lmiehaad. Laakinie lladhiena ttaqqaw Rabbahoem lahoem djannaatien tadjrie mien tah'tieha l-anhaaroe khaaliedhiena fieha noezoelan mien iendie llaah, wa maa 'ienda llaahi khayroen liel abraar. Wa ienna mien ahlie lkietaabie leman yoe-minoe biellaahie wa maa oenziela ielaykoem wa maa oenziela ielayhiem khashie'iena liellaahie la yashtaroena bie aayatie llaahie thamanan qaliela. Oelaa-�eka lahoem adjroehoem 'ienda rabbiehiem, inna llaaha sarie'oe lh'iesaab. Yaa ayyoeha lladhiena aamanoe sbieroe wa saabieroe wa raabiethoe wattaqoe llaaha la'allakoem toeflieh'oen

Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en in het afwisselen van de nacht en de dag zijn zeker Tekenen voor bezitters van begrip. Degenen die Allah gedenken terwijl zij staan en zitten en op hun zij liggen en nadenken over de schepping van de hemelen en de aarde, (zeggend:) "Onze Heer, U heeft dit (alles) niet voor niets geschapen, glorie zij U, bescherm ons dus tegen de bestraffing van de Hel. Onze Heer, voorwaar, U bent degene die iemand de Hel binnenleidt, U heeft hem dan waarlijk vernederd. En voor de onrechtvaardigen zullen er geen helpers zijn. Onze Heer, voorwaar, wij hebben een oproeper gehoord die oproept tot geloof: 'Gelooft in jullie Heer,' dus geloven wij. Onze Heer, vergeef ons onze zonden en wis onze fouten uit en neem ons leven met (dat van) de vromen. Onze Heer, schenk ons wat U aan Uw Boodschappers beloofd hebt en verneder ons niet op de Dag der Opstanding. Voorwaar, U verbreekt de belofte niet." En hun Heer heeft hun (smeekbede) verhoord (zeggend:) "Voorwaar, Ik doe het werk van de werkenden van jullie niet verloren gaan, of het nu man of vrouw is, jullie komen uit elkaar voort. Zij die uitgeweken zijn en uit hun huizen verdreven werden, en die leden op Mijn Weg, en zij (die) doodden en gedood werden: Ik zal hun fouten zeker uitwissen en hen in de Tuinen (het Paradijs) binnenleiden, waaronder door de rivieren stromen, als een beloning van bij Allah. En Allah, bij Hem is de goede beloning." Laat je niet verleiden door het (genietend) rondgaan van degenen die ongelovig zijn in het land. (Het zijn slechts) kleine genietingen, en vervolgens is hun verblijfplaats de Hel, dat is de slechtste verblijfplaats. Maar degenen die hun Heer vrezen, voor hen zijn er de Tuinen (het Paradijs) waaronder door de rivieren stromen, zij zijn daarin eeuwig levenden, een ontvangst van Allah. En dat wat van Allah komt is beter voor de vromen. En voorwaar, er zijn er onder de Lieden van de Schrift die zeker in Allah geloven en in wat aan jullie geopenbaard is en in wat aan hen geopenbaard is, terwijl zij nederig tegenover Allah zijn, zij ruilen de verzen van Allah niet in voor een geringe prijs: zij zijn degenen voor wie hun beloning bij hun Heer is. Voorwaar, Allah is snel met de afrekening. O jullie die geloven, weest geduldig, en weest standvastig, sluit de rijen en vreest Allah. Hopelijk zullen jullie welslagen
(Soerat al-Imraan ayaa 190-200)
 

Fi Amanilahi,
Ou7ibouki fi Laaha Ta3alaa,
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Jullie Zuster in de Islaam,
Umm `Aqeelah


Ik heb dit aangehaald omdat het verdacht veel lijkt op wat je zojuist zegt..
Ik laat het hierbij inshaAllah meer heb ik er niet aan toe te voegen,

Fi Amanilaah,

Umm �Aqeelah..

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2004 om 11:39

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Lieve Rahima, je zegt

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Maar is het niet zo, dat geld naar mijn mening voor veel dingen in de Islam, dat Allah alleen richtlijnen heeft neergezet in Koran? Hoe je ze opvat, daar kun je over discusseren en twisten, maar uiteindelijk doe je toch waar je je het prettigst bij voelt, en dat is een combinatie van Allah volgen en jezelf er prettig bij voelen. De een draagt hierbij wel een hoofddoek, de ander niet. Ik denk ook niet dat Allah je op de dag des oordeels zal veroordelen omdat je geen hoofddoek hebt gedragen, maar of je een goed mens was in je leven en de armen hebt geholpen en kennis hebt verspreid.



Ik, lieve Rahima, ik neem geen genoegen met twijfels, en ik vind dat jij dit ook niet moet doen. Ik hou van zekerheid, ik denk iedereen wel. Je zegt ik denk ook niet dat Allah je op de Dag des Oordeels zal veroordelen omdat je geen hoofddoek hebt gedragen, wat ik nou mooier, denken of zeker weten? Laten we kijken naar de volgende hadith die heel mooi beschrijft wat zekerheid met je kan doen..

Aboe Moehammad Hasan ibn 'Alie verhaalt dat hij het volgende van de Boodschapper van Allah Salla Allahu 3alaihi wa Salam hoorde:

"Geef datgene op wat je doet twijfelen en houdt je vast aan datgene wat zonder twijfel is, want oprechtheid geeft rust van geest en leugenachtigheid is twijfel."
(Tirmidzie)

Ik zie het zo, als Allah swt ons iets verplicht dienen wij dit gewoon op te volgen, of we het nou belachelijk onbelangrijk of wat dan ook vinden, want de kennis van Allah swt reikt veel verder dan dat van ons. Hoe kun je denken dat Allah swt je niet zal veroordelen voor iets wat Hij heeft verplicht en wat jij niet hebt opgevolgd? Hoofddoek, gebed, zakaat, inderdaad het een telt zwaarder mee dan het ander maar allen zijn het geboden van Allah swt die wij mensen en djinn dienen op te volgen..

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*


Even aan Juwairiyah, jij zei: "Je denkt wat je wil, je VINDT dat de hijaab verplicht is of niet. Maar wij kijken naar de feiten, en het is een FEIT dat de hijaab verplicht is. Niet ALLEEN als we kijken naar de Quraan, maar ook als we gaan kijken naar de authentieke Soennah. Nogmaals, wij moslims volgen de Quraan en de Soennah."

Jij zegt hier: "wij moslims", alsof je voor hun allemaal kunt spreken, dat kun jij niet, iedereen spreekt voor zichzelf (lijkt mij).



Je hebt gelijk, dat is een grove fout. Correctie: IK als Moslima volg de Quraan en de Soennah.. JazakkaAllahoe ghayran voor de nasee7a (verbetering)

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*


Als je de discussie en een paar boeken goed zou bestuderen, zou je tot de conclusie komen, dat in de Koran niet aangegeven staat dat een hoofddoek verplicht is. (zie hiervoor ook sites over het Monotheisme, geloof puur gebaseerd op de Koran). Je spreekt voor ons, maar ik geloof ook in Allah, maar ik geloof meer in de Koran dan in de Soennah, aangezien de betrouwbaarheid daarvan te betwijfelen valt.


Wat is het nou Rahima? Als je naar deze discussies kijkt, of als je naar de site Monothe�sme kijkt..? Ik begrijp niet hoe je kunt zeggen dat je dan tot de conclusie kunt komen dat er niet in de Quraan staat dat de hoofddoek niet verplicht is. Ondersteun op zijn MINST je mening!! Dan begrijp ik tenminste waar het op gebaseerd is! Het is inderdaad niet goed om namens iedereen te spreken, dat is een fout die ik vaak maak en ik waardeer het ook heel erg dat je me hierop wijst. Wat ik niet begrijp is dat jij doet alsof wij de Soennah meer betrouwbaar vinden dan de Quraan, ik weet niet hoe het zit met de rest maar voor mij geldt dat absoluut niet zo. Ik zie het zo, wil je Allah swt zo goed mogelijk aanbidden moet je de Quraan EN de Soennah volgen, waarom? Omdat het een op het ander aansluit.. In de Quraan staat dat je moet bidden, de Soennah laat zien hoe. Ik heb het hier over de authentieke Soennah. De hadith die zorgvuldig zijn verzameld en bestempeld met een bepaalde authenticiteit. In de Quraan staat dat een vrouw haar sieraad moet verbergen en haar schoonheid niet in het openbaar moet tonen, de Soennah laat zien hoe dat toen geinterpeteerd werd door de Moslima�s en door de vrouwen van de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam..
Onderbouw je meninggg..!!

Fi Amanilaaah�


Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Umm �Aqeelah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.