Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

maagdelijkheid

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
sanae_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sanae_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: maagdelijkheid
    Geplaatst op: 22 juni 2004 om 06:03

Salaam oualikoum wa rahmatallah wa barakatoehoe,

Ik had gisteren een discussie met mijn tante over maagdelijkheid, namelijk na je huwelijksnacht tonen aan de vrouwelijke familieleden dat je maagd bent dmv van een bebloede laken of doekje. Ik wist niet wat ik hoorde!!! Ik wist dat het bij sommigen marokkanen op die wijze gecontroleerd werd, maar van mijn familie had ik het nooit verwacht. Ik vind dat op zich niet zo erg. Maar zelf ben ik erg verlegen en vind het maar een vreemd idee. En ik vind dat het een zaak is tussen mij en Allah swt en natuurlijk mijn toekomstige man. Maar waar ik vooral kwaad om werd, was op het volgende: Ik vertelde haar dat men niet hoeft te bloeden, en zei vond dat onzin en zei dat het wel moet 100%. Als het niet de nacht zelf is dan over de aantal keren, in ieder geval de vrouw moet bloeden. Maar ze wou mij niet geloven en zei dat al die onderzoeken maar onzin zijn. Maar mijn beste vriendinnen zijn getrouwd en ook hen hebben niet gebloedt, zij vond dat raar en zei dat hen dan vast wel voorheen sex hebben gehad. Ik wist niet wat ik hoorde!!

Het gaat hier om een tante van 50 jaar. Wat ik nu graag zou willen weten? Wat de islam hierover zegt?? Persoonlijk vind ik dat het cultureel gebonden is, wat ik hierboven vertelde. Of heeft het ook met de islam te maken?

Ik hoop dat er een broeder of zuster voor mij bronnen heeft waar in verteld wordt, wat de Islam hierover zegt??

Alvast bedankt!!!!

WAs-Salaam, sanae moslima

Terug naar boven
iris Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote iris Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 07:06

beste sanea,

Zelf ben ik geen moslim, maar ik weet dat je net zoals je zegt niet hoeft te bloeden als je ontmaagd wordt, bij de een wel en bij de ander niet. Wat je zegt dat het cultureel gebonden is is waar. Ik studeer zelf geschiedenis en we hebben net een vak gehad over de nomaden en de islam. De nomaden houden deze traditie aan en zoals je weet bestonden de nomaden eerst en pas later kwam de Islam, de nomaden houden er verschillende regels op na zoals het bloeden van een maagd, dit is door arabieren waaronder Islamieten overgenomen en zo is het in de Islam verwikkeld geraakt, ik durf er op te wedden dat je geen enkele tekst in de Koran tegenkomt die verplicht stelt dat vrouwen moeten bloeden. Het is net als sinterklaas bij de Nederlanders in de cultuur geslopen, de bijbel stelt natuurlijk niet verplicht dat je Sinterklaas moet vieren maar iedereen doet het wel. Snap je. Veel normen en waarden van de nomaden zijn door de islamieten overgenomen, zoals eer, bloedwraak ( niet in alle gevallen ) gastvrijheid en vrouwenonderdrukking. Ik heb op die cursus geleerd dat de Islam juist heel goed voor vrouwen isalleen dat het volk er zo zijn eigen ideeen er op na houdt. Je zou je er eigenlijk van moeten distancieren en je tante maar in haar waan laten. Als je maar goed voor je zelf weet dat het onzin is.

Als je dit zou voorleggen aan een arts in Nederland of waar dan ook , zou die arts meteen tegen je tante zeggen dat daar niks van waar is. Ik snap opok echt niet dat dit sprookje zolang in de Islam stand houdt.

Groetjes en succes Iris

Terug naar boven
sanae_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sanae_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 08:28

Dag iris,

hartelijk dank voor jou antwoord. Ja inderdaad Iris de de meeste moslims om hen maar zo te noemen zijn erg aan hen cultuur gehecht en dit verwarren ze met de Islam. Dit wist ik ook, maar jammer genoeg mijn tante niet. Maar daarom zou ik heel graag willen weten in welke Islamitische bronnen ik er wat over kan vinden? Ik kan me ooit herinneren een artikel gelezen te hebben, waarin stond dat de Islam dit soort traditie afkeurd. Maar jah dat zegt niks, daarom zou ik graag de juiste tekst willen hebben, uit de koran. Ik hoop nog steeds dat er een broeder of zuster mij daar mee kan helpen. De islam is een barmhartige en liefdevolle geloof.

Was-salaam Sanae moslima

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 16:35

Assalaam alaykom, lieve zuster,

Het maagdenvlies, een hot item en dan vooral bij oude dames, die alleen de ander het leven zuur willen maken. Lieverd, weet dat je niemand verplicht bent, om wat dan ook te laten zien. Dit is prive en ik zal de ahadieth nog voor je opzoeken, waarbij de Profeet vzmh zegt dat, dat wat er in de slaapkamer gebeurt, tussen de man en de vrouw moet blijven, laat staan 'doeken' of wat dan ook te laten zien. Ga niet af, op datgene wat de 'cultuur' mensjes aanhalen. Alles wat er in de slaapkamer gebeurt, dien je voor je te houden. Bloed, bloed, bloed, subhanAllah, daar draait het niet om, bij de Islam, maar op VERTROUWEN.

InshaAllah heb ik je geholpen bij je antwoord.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 16:45

Goed gezegd Imaan,

maar (en gelukkig heb ik daar geen last van) helaas is het gemakkelijker gezegd dan gedaan. Familiedruk kan wel eens heel erg groot zijn.

Ik hoop dus wel dat je tante je verhaal wil luisteren. Kennis is zo ontzettend belangrijk!

Salaam happylady

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 16:55

Alaykoum wa Salaam, ya oegties,

Zusters, wanneer je Allah swt vraagt om leiding en om het goede, dan zal Hij je dat geven. Wanneer je een goede echtgenoot hebt, zal hij je daarbij steunen. Hij zal NOOIT toestaan dat je iets, maar dan ook iets laat zien. Daarom, zusters, kies een partner die je steunt en die Taqwa heeft.

P.S Ik kan er niet met me hoofd bij, dat iets van jou, aan anderen wordt 'geshowd'! Kijk, mensen, mijn dochter was nog maagd!!! Wat een zonden begaan deze mensen!

Moge Allah swt hen leiden

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 17:03

Imaan, goed gezegd.

 

Salaam happylady

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 19:01

Salaam Alaikum,

Ben het met imaan eens.
Heb het ook al eens gevraagt aan een vriend van me die islam gestudeert heeft.
Dit soort dingen zijn tegen islam en zijn overblijfselen van oude-dorp tradities.

Schaamte is een onderdeel van het geloof zoals de profeet (s.a.w.s.) zei.
Denk maar aan de engelen die altijd bij je in de buurt zijn en alles zien wat je doet.
Als je daarbij stilstaat dan kan het niet anders dat het tegen islam is.

Net wat imaan zegt die mensen begaan zonden (hoe groot weet ik niet).
Moet er niet aan denken dat ze daarmee bij mn evt toekomstige vrouw(Insha Allah) meezouden aankomen.Soebhanallah Ik zouk mn toevlucht bij Allah
tegen de vervloekte shaitaan.

wa salaam

mohammed

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2004 om 19:06
In eerste instantie geplaatst door iris

beste sanea,

Zelf ben ik geen moslim, maar ik weet dat je net zoals je zegt niet hoeft te bloeden als je ontmaagd wordt, bij de een wel en bij de ander niet. Wat je zegt dat het cultureel gebonden is is waar. Ik studeer zelf geschiedenis en we hebben net een vak gehad over de nomaden en de islam. De nomaden houden deze traditie aan en zoals je weet bestonden de nomaden eerst en pas later kwam de Islam, de nomaden houden er verschillende regels op na zoals het bloeden van een maagd, dit is door arabieren waaronder Islamieten overgenomen en zo is het in de Islam verwikkeld geraakt, ik durf er op te wedden dat je geen enkele tekst in de Koran tegenkomt die verplicht stelt dat vrouwen moeten bloeden. Het is net als sinterklaas bij de Nederlanders in de cultuur geslopen, de bijbel stelt natuurlijk niet verplicht dat je Sinterklaas moet vieren maar iedereen doet het wel. Snap je. Veel normen en waarden van de nomaden zijn door de islamieten overgenomen, zoals eer, bloedwraak ( niet in alle gevallen ) gastvrijheid en vrouwenonderdrukking. Ik heb op die cursus geleerd dat de Islam juist heel goed voor vrouwen isalleen dat het volk er zo zijn eigen ideeen er op na houdt. Je zou je er eigenlijk van moeten distancieren en je tante maar in haar waan laten. Als je maar goed voor je zelf weet dat het onzin is.

Als je dit zou voorleggen aan een arts in Nederland of waar dan ook , zou die arts meteen tegen je tante zeggen dat daar niks van waar is. Ik snap opok echt niet dat dit sprookje zolang in de Islam stand houdt.

Groetjes en succes Iris

Hallo Iris,

Dat sprookje hoort niet bij islam.Het is een cultuur achtig iets.
En is zelfs tegen islam.
Er zijn nog een paar van dat soort dingen waarvan vele denken dat het bij islam
hoort.Maar het zijn cultuur overblijfselen van voor islam vaak.

mvg 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote FaCciNo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 01:29

 De misverstanden rond het "Maagdenvlies"!!

 

As salaam alaikoem broeders en zusters,

Het maagdenvlies, wat is dat nu eigenlijk precies, er bestaan veel misverstanden betreffende dit onderwerp.
Op verzoek van ��n van onze leden  die een bericht plaatste, verzocht mij daar iets over te schrijven. (zie Bericht 1 )

Voel je het als jongen dat een meisje maagd is?
Jongens die beweren dat ze kunnen voelen of een meisje maagd is, weten niet waar ze over praten.
Wel kan een jongen voelen of het meisje angstig of gespannen is. Dan voelt de ingang van de vagina strakker aan.
Deze stelling klopt gewoon niet. Een meisje kan een nauwe of een ruimere ingang van haar vagina hebben en dit zegt niets over een zogenaamd maagdenvlies. Jongens (maar meisjes ook) die dit zeggen weten niks over het maagdenvlies.


Maagdenvlies (hymen)

Het maagdenvlies (hymen genaamd), is een plooi van slijmvlies die gedeeltelijk de toegang tot de vagina afsluiten zit aan het begin van de vagina. Een maagdenvlies (hymen) sluit dus niet helemaal af, zoals velen schijnen te denken. (Zie fig.)

Tijdens de embryonale ontwikkeling kan het maagdenvlies (hymen) individueel verschillen, dit betekent dat de opening kan verschillen van grote en van vorm, soms ontbreekt het maagdenvlies van nature geheel, bij sommige meisjes is het soepel (elastisch) en bij anderen wat dikker en strakker. Soms is het zo elastisch (soepel) dat het bij de gemeenschap niet scheurt. Je kunt het maagdenvlies (hymen) dus heel lang houden, zelfs tot er een kindje geboren wordt.

Door de opening in het maagdenvlies (hymen) kan het bloed tijdens de menstruatie het lichaam verlaten. Bij verscheuring van het maagdenvlies (ontmaagden), �defloratie� genaamd (v. Latijn, de=weg, flos=gen, floris=bloem), komt het voor dat bij de eerste gemeenschap dit aanleiding geeft tot g��n of zeer gering bloedverlies.

Het is dus een misverstand dat dit �maagdenvlies� (hymen) bij de ontmaagding (defloratie) zoals door velen mannen gedacht wordt doorboord zou moeten worden door de penis, waarbij het meisje dan bloed moet verliezen. Alleen omdat de man denkt dat hij hieraan zou kunnen ontlenen of ze nog maagd is. En verliest ze echter geen bloed in de huwelijksnacht dan kan ze dus, door deze gedachtekronkel van de man, behoorlijk in de problemen komen in vele culturen.

Waarom gebeurt het dan toch dat er vrouwen bloed verliezen bij hun eerste seksuele ervaring?

Dat heeft niets met een eventueel maagdenvlies (hymen) te maken, maar alles met de onhandigheid en onervarenheid van het jonge stel.
Laat er dus geen misverstanden over bestaan, per definitie hoeft het dus niet zo te zijn dat er bloedverlies optreed tijdens de eerste gemeenschap, en het dus zelfs mogelijk is dat er niet eens een maagdenvlies (hymen) aanwezig is omdat ze zo geboren is, en het dus van nature niet aanwezig is.

Uit onderzoek blijkt trouwens dat minstens 75% (dat is 8 op de 10) van de vrouwen niet eens heeft gebloed bij haar eerste seksuele ervaring. Pijn en bloeden is dus helemaal niet nodig, als er van beide kanten bij die eerste keer rustig, voorzichtig te werk wordt gegaan.

Verscheuring kan echter in sommige gevallen optreden zonder ooit gemeenschap te hebben gehad, bijvoorbeeld door sport, masturberen, het inbrengen van tampons of een inwendig (gynaecologisch) onderzoek van een arts. Maar meestal gebeurt er niets als een meisje sport, paard rijdt, aan ballet doet of een tampon gebruikt. Als je de benen bij ballet in een spagaat doet, gaat je vagina echt niet wijd open staan. Ook een tampon kan rustig naar binnen gebracht worden zonder dat er iets beschadigt. Er zit immers geen dicht vlies, er wordt niets afgesloten.

Dit alles wat hier staat is wetenschappelijk onderbouwd, dus laten we nu eens ophouden met de vele opmerkingen cq beledigingen die er op diverse forums en in het algemeen over gezegd worden zoals: �Als mijn bruid geen maagd meer is tijdens de huwelijksnacht, stuur ik haar terug naar haar ouders!!!�  (dit was ��n de ergste reacties die ik ooit las)
Ze kan er medisch gezien misschien wel niets aan doen, men gaat dan dus beschuldigingen en beledigingen uiten terwijl dit wellicht niet eens van toepassing is en niet op zijn plaats.

Dan het volgende, waarom wordt er zo geregeerd? Het hele gebeuren rond de huwelijksnacht betreffende de maagdelijkheid, is iets cultureels en niet van de Islam. Het maagd of geen maagd zijn is iets tussen de man en vrouw die in het huwelijk stappen en niet tussen het stel en de ouders of zelfs de hele oemmah (gemeenschap), dit wordt echter cultureel wel gedaan bij velen, zoals het maagdelijkheids-certificaat en zoals het befaamde en o zo gevreesde doekje/laken met maagdelijkheids bloed wat dan zonodig getoond moet worden.

Dat de man vraagt om een maagdelijkheids-certificaat, vind ik overigens ronduit banaal, en riekt naar groot wantrouwen richting zijn bruid, daarbij wat voor zekerheid geeft hij de vrouw dan, niets��..omdat het wel of geen maagd zijn van de man simpelweg niet te bewijzen is, dus als vrouw heb je geen enkele zekerheid omtrent de man, met andere woorden, je moet hem dus maar op zijn woord geloven, des te onaangenamer dus dat een man dit dan wel verwacht van zijn aanstaande bruid.

Nogmaals het is iets cultureels en niet van de Islam want de Profeet (saws) heeft nooit gevraagd om maagdelijkheids-certificaten aan zijn toekomstige vrouwen�!!

En stel in de meest ongunstige situatie, ben je als vrouw geen maagd meer door welk een medische reden dan ook (dus niet door gemeenschap), men behoort vertrouwen te hebben in elkaar als men zegt nog maagd te zijn.Want als er nu al wantrouwen is, hoe gaat dat straks dan verder met het huwelijk�?

Het verwondert mij dan ook niet dat veel vrouwen, of ze nu wel of geen maagd meer zijn, angstig zijn voor de huwelijksnacht�

Veel vrouwen hebben uit angst, doordat zij als geen ander weten hoe het met maagdelijkheid zit cultureel gezien, dit opgelost door in hun huwelijksnacht dan maar een truc toe te passen uit deze pure angst. Zij prikken zichzelf bijvoorbeeld ongezien in de vinger en smeren dit bloed op het laken onder zich. Of ze drenkten een klein stukje spons in bijvoorbeeld kippenbloed en stopten dit vlak voor de gemeenschap in hun vagina waarbij het kippenbloed dan naar buiten komt. Kruiden die ze inbrengen waardoor het zo ge�rriteerd raakt van binnen dat ze gaan bloeden, de maagdelijkheids herstel operaties etc etc, of de arts schrijft ze een ampul met een bloedrode vloeistof voor die je in de vagina kunt inbrengen en die tijdens de geslachtsgemeenschap knapt. Maar artsen geven toch liever de voorkeur aan voorlichting over de misplaatste betekenis die er aan het maagdenvlies wordt toegekend.

Je zou een hersteloperatie kunnen laten verrichten als je weet dat je geen maagd meer bent, maar de naam hersteloperatie klopt feitelijk niet. Het maagdenvlies is immers geen vlies dat beschadigd kan raken. Dus er valt ook niets te herstellen. Bij een hersteloperatie wordt het randje weefsel aan het begin van je vagina wat strakker gemaakt. De kans dat je gaat bloeden bij seksueel contact dan groter is omdat de ingang nauwer is. Maar door dergelijke trucs toe te passen stap je dus wel met een leugen het huwelijk in, en of dat wel juist is vraag ik me af. Allahoe Alim! (Allah weet het beste)

Omdat veel vrouwen dit doen, blijft helaas de mythe bestaan dat elke maagd in haar huwelijksnacht bloed, terwijl dat dus in normale omstandigheden in veel gevallen, zo�n 70% tot 75% niet het geval is. En dat alles alleen maar vanwege het culturele belang, waar met name de man bloed wil zien�

Let wel dit stuk is niet geschreven als een soort vrijbrief om maar te doen wat men wenst en hiermee in zonden te vervallen, want voorop staat dat volgens de regels van de Islam het verboden (zina, zonden) is om seksueel contact v��r het huwelijk te hebben�.Maar dat is niet waar we het over hebben, zina (zonden, ontucht) plegen zou een ander onderwerp zijn, er werd gevraagd om een stukje over het maagdenvlies (hymen) te schrijven en wat dat nu eigenlijk wetenschappelijk gezien is en inhoud�

Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig voor Allah (swt) in verband met zina (zonden, ontucht) en moeten beiden aandacht schenken aan Zijn bevelen en verboden. De Moslimman en vrouw doen dus wat Allah (swt) hen heeft bevolen en blijven weg van hetgeen Hij (swt) verboden heeft. En zij geloven dat ze zullen worden ondervraagd over datgene wat zij in dit leven hebben gedaan.

Tot slot wil ik afsluiten met een Aya uit de Qor�aan: "En degene die eerzame vrouwen beschuldigen (van ontucht) en vervolgens geen vier getuigen brengen, slaat hen met tachtig stokslagen. En aanvaardt nooit getuigenissen van hen, want zij zijn degenen die zware zonden begaan."(Qor�aan Soerah An-N�er 4 aya 4)

 

Wa alaikoem salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoeh

 

Bron:

http://groups.msn.com/IslamenMeer/general.msnw?action=get_me ssage&mview=0&ID_Message=7335&LastModified=46754 59569646153210


Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 02:04

Assalaam alikoum

masha allah, zeer goed geargumenteerd ,en verhelderend!

moge allah je belonen

wasalaam

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
iris Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote iris Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 05:36

Betse polymorph,

Wat jij in je bericht schreef is het zelfde wat ik schreef, het staat niet in de Koran die pre islamitische waarden en normen maar de meeste islamieten handelen ernaar, bv maagdenvlies

Groeten

Terug naar boven
sanae_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sanae_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 07:51

Salaam oualikoum wa rahmatallah wa barakatoehoe

Lieve zusters en broeders jullie hebben gelijk, en dit weet ik allemaal ook, alleen jammer genoeg  mijn tante niet. Ik ben op mijn moeder gestapt en heb er met haar over gepraat en alhamdoelilah mijn moeder is toch wel goed op de hoogte!!!Mijn moeder vind het allemaal onzin wat mijn tante vertelde, en dat het gewoon een traditie van haar is. Mijn moeder vertelde me ook dat de islam er niets over zegt, en wat je eerder ook zei ya oegtie Imaan. Dat er overgeleverd is dat de profeet mohamed saw zei dat wat er in de slaapkamer gebeurt, tussen de man en de vrouw moet blijven, Maar helaas weet mijn tante hier niets over oftewel ze wilt het niet inzien. Triest dat ze aan haar tradities hecht dan haar geloof. Moge Allah swt haar leiden naar de waarheid. Maar elhamdoelilah dat mijn moeder er niet zo over denkt. Dus ik hoef niets daarvan aan hen te tonen!!!! Alleen mijn toekomstige man en Allah die alles weet en ziet. Verder moeten ze maar hen tijd investeren in ons prachtige geloof ipv tradities en culturele gebruiken en gewoonten. Met mijn moeder heb ik er goed over kunnen praten en dat is echt fijn. Ik hoop dat er niet van dit soort bijgelovige mensen rondlopen want is zeer triest!!!! En vooral als je een moeder hebt die bijgelovig is lijkt me niet zo fijn....

Maar goed...djazak allahu ghayran zusters en broeders voor jullie antwoorden.Mocht ik iets verkeerds geschreven hebben, dan vraag ik Allah swt mij te vergeven.......

Was-salaam, Sanae moslima

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2004 om 13:13

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

MashAllah echt goed gezegd!!! En duidelijk! Broeder Faccino.

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2004 om 16:55

Lieve zusters,

Ons leven moet niet in het teken staan van het 'maagdenvlies'. Waarom zijn wij geschapen?

Om Allah swt te dienen en Allah swt kent zijn schepsels. Allah swt zegt in de Koran niet voor niets, dat de mens zwak is geschapen.

Laat je niet misleiden, door alle spookverhaaltjes rond het maagdenvlies, maar richt je op iets belangrijkers, namelijk het dienen van Allah swt.

Voor degenen die de misstap hebben begaan, lieve broeders en zusters, toon berouw en Allah swt zal met jullie zijn.

Fiamin Allah

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
aaliyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aaliyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juli 2004 om 09:41
In eerste instantie geplaatst door sanae_moslima

Salaam oualikoum wa rahmatallah wa barakatoehoe,

Ik had gisteren een discussie met mijn tante over maagdelijkheid, namelijk na je huwelijksnacht tonen aan de vrouwelijke familieleden dat je maagd bent dmv van een bebloede laken of doekje. Ik wist niet wat ik hoorde!!! Ik wist dat het bij sommigen marokkanen op die wijze gecontroleerd werd, maar van mijn familie had ik het nooit verwacht. Ik vind dat op zich niet zo erg. Maar zelf ben ik erg verlegen en vind het maar een vreemd idee. En ik vind dat het een zaak is tussen mij en Allah swt en natuurlijk mijn toekomstige man. Maar waar ik vooral kwaad om werd, was op het volgende: Ik vertelde haar dat men niet hoeft te bloeden, en zei vond dat onzin en zei dat het wel moet 100%. Als het niet de nacht zelf is dan over de aantal keren, in ieder geval de vrouw moet bloeden. Maar ze wou mij niet geloven en zei dat al die onderzoeken maar onzin zijn. Maar mijn beste vriendinnen zijn getrouwd en ook hen hebben niet gebloedt, zij vond dat raar en zei dat hen dan vast wel voorheen sex hebben gehad. Ik wist niet wat ik hoorde!!

Het gaat hier om een tante van 50 jaar. Wat ik nu graag zou willen weten? Wat de islam hierover zegt?? Persoonlijk vind ik dat het cultureel gebonden is, wat ik hierboven vertelde. Of heeft het ook met de islam te maken?

Ik hoop dat er een broeder of zuster voor mij bronnen heeft waar in verteld wordt, wat de Islam hierover zegt??

Alvast bedankt!!!!

WAs-Salaam, sanae moslima

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2004 om 16:17
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Om Allah swt te dienen en Allah swt kent zijn schepsels. Allah swt zegt in de Koran niet voor niets, dat de mens zwak is geschapen.

Barrek Allahoe fiek


Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2004 om 04:05

Salam Aleikum,

Ik vind het heel goed uitgelegd van Faccino, hierdoor kunnen gelukkig vele mensen niet meer de in de verwarring raken door hun eigen cultuur. Ik vind het ook afschuwlijk om zoiets mee te moeten maken, vooral als marokkaanse, wordt er veel van je gevraagd op dat gebied (niet zozeer door de familie dan wel van de omgeving, en dan met name de oudere mensen die 'veel verstand' daarvan hebben)  wat ik erg onaangenaam vind, en inderdaad, wat er met jou en je echtegenoot gebeurd, gaat de anderen echt niets aan, het tussen jullie tweeen houden, maakt het ook spannender, iets wat van jullie alleen is, en ALLEEN van jullie, want het wordt toch als iets speciaals gezien, dat je zoiets met maar 1 persoon op de hele wereld mag delen, wat het dus erg uniek maakt!

Maar wat Faccino zei:

"Nogmaals het is iets cultureels en niet van de Islam want de Profeet (saws) heeft nooit gevraagd om maagdelijkheids-certificaten aan zijn toekomstige vrouwen�!!"

Profeet Mohammed (vzmh) heeft maar 1 vrouw gehad, namelijk Aicha, dat nog maagd was, voordat hij haar huwde, maar ook van haar heeft hij dat nooit gevraagd!!!

Salam Aleikum wa rahmatu Llah wa barakatuhu

Terug naar boven
Moeslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2004
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moeslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 16:13
H�,Iris,in de islam bestaat geen vrouwenonderdrukking zoals je hebt gezegd,zet dit maar uit je hoofd,want de Islam heeft juist alle rechten gegeven aan de vrouw.Waarom denk je dat de moslimvrouwen zich moeten bedekken en waarom denk je dat de man verplicht is om te werken voor haar.De moslimvrouw wordt beschouwt als een diamant,dat bewaard wordt,er mag geen enkel kras op komen.We hebben veel eer,we moeten ons bedekken,omdat niemand van ons mag profiteren,we worden niet behandeld als inport export,niemand die ons mag aanraken of van ons genieten,we zijn geen stuk speelgoed.We worden helemaal niet onderdrukt,Islam is een pracht van een geloof.Ik weet dat veel mensen de islaam haten en daarom ons slecht willen tonen in de ogen van anderen.Sorry,maar we voelen ons prachtig in ons sluier en lange kledij.En waar blijven de mensenrechten?We hebben er steeds niets van gezien,want ze geven ons de vrijheid niet om ons geloof te naleven.We moeten ons sluier op het werk en op school uitdoen.Prettig he.Waar zijn de mensenrechten???Moslimvrouw dat onderdrukt is,is taboe.We krijgen al onze rechten en we worden hoog behandeld met veel eer en respect.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 04:08
Ja, en alle mensen zijn perfect. De realiteit is dat veel mannen in naam van de islam, hun vrouwen helaas hele slechte dingen aandoen. Misschien moeten we daar eerst iets aan doen, kennis verspreiden.
Salaam happylady
Terug naar boven
firdews Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote firdews Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 02:01
wat bedoel je daar mee?????
Terug naar boven
Israh Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Israh Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 03:52
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Ja, en alle mensen zijn perfect. De realiteit is dat veel mannen in naam van de islam, hun vrouwen helaas hele slechte dingen aandoen. Misschien moeten we daar eerst iets aan doen, kennis verspreiden.Salaam happylady



Hoe weet jij dit? heb je een onderzoek ingesteld naar hoe alle moslimmannen hun vrowuen behandelen? Of ga je blind mee met wat de media en andere mensen de wereld wil laten geloven?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 05:44

Salaam alaikum,

beste Israh, laat me je maar uit een droom helpen; zuster Happylady heeft gelijk. Sorry dat ik even voor haar spreek, maar ze zegt duidelijk niet alle maar veel (met zulke kleine verdraaingen beginnen vaak de grote misverstanden dus pas op). Helaas puilen de blijf van mijn lijf huizen in nederland uit van de moslimvrouwen die echt vreselijk zijn mishandelt, verkracht, opgesloten en /of in elkaar geslagen zijn. En helaas wordt in veel gevallen een excuus gezocht door de dader en zijn familie in islamitische bronnen. Dit weet ik omdat ik familie heb die in de zorg werken en in blijf van mijn lijf huizen, en omdat er inderdaad onderzoek naar gedaan wordt. We kunnen wel onze kop in het zand steken voor de problemen die er zijn binnen de moslimgemeenschappen, maar daar is niemand bij gebaat, behalve Theo van Gogh.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Moeslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2004
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moeslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 07:19


Lid geworden: 28 augustus 2004
Geslacht: vrouw
Berichten: 3

Status is Online
Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:09 | IP Genoteerd Quote Moeslima

ja en als er veel mensen zijn die hun vrouwen iets slecht aandoen,dan hebben ze geen kennis over de islam,of zijn te koppig voor de Goddelijke rechten en regels na te leven.Ze zijn dan zielig en hebben een saai leventje,ik heb echt medelijden met hun dat ze geen overleveringen lezen en de Koran niet proberen na te leven.

Allah zegt:''Waarlijk diegenen die vrome,onschuldige,gelovige vrouwen beschuldigen (van ontucht) zijn vervloekt in het wereldse en in het Hiernamaals en hen komt een overweldigende bestraffing toe.Op die dag zullen hun tongen,hun handen en hun voeten tegen hen getuigen over datgene wat zij hebben gepleegd.'' (Soerat an-Noer:23) Heb je dit gelezen?Laat staan de vrouw iets anders aandoen.

Met betrekking tot de vrouw staat het vast dat zij bijdraagt tot rust en sereniteit van de ziel,dit wordt duidelijk gemaakt in de volgende vers:''En het behoort tot Zijn tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenoten heeft geschapen,opdat jullie rust bij haar vinden en Hij plaatste tussen jullie liefde (Al-Mawadda) en barmhartigheid (Ar-Rahma).Waarlijk daarin zijn zeker tekenen voor een volk dat nadenkt.'' (Soerat Ar-Roem:21)

Iemand die dit begrijpt en de Islam naleeft is wijs,behalve diegenen die koppig zijn en het verkeerde pad volgen.

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 08:28

salaam alikoem

Ik heb een paar vragen over het bloeden.

Hoe lang gaat het bloeden?

Is het net als menstruatie dat je moet wachten tot het stopt voordat je wil gaan bidden?

wasalaam anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 13:45

salaam

Weet niemand de antwoordt op mijn vraag?

groetjes anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
SouSia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SouSia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:07

aleikoem salaam

sory zuster maar ik heb egt geen idee 

ik denk zelf dat het maar even duurt...

groetjes inch'Allah weet iemand anders het antwoord

LA ILAHA ILL ALLAH
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2004 om 14:43

salaam

Dank je wel zuster.

Ps: Informatie is altijd welkom bij mij. Dus als iemand de antwoordt weet......typen maar!!

groetjes anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2004 om 03:51

Salaam aleikum Anissa,

bloeden? Tijdens de huwelijksnacht? Dat gaat om een paar druppeltjes, als er al wat komt. Heeft niets met onreinheid te maken, maar met een wondje. Nogmaals, de meeste vrouwen hebben niet eens bloedverlies.
Sowieso hoef je je mi geen zorgen te maken om het gebed.

Salaam happylady

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 09:04

Salaam lieve zusters en broeders,

Moet je dus nagaan hoeveel meisjes de duppe zijn geweest van de ontwetendheid van de mensen, want velen denken dat je gewoon hoort te bloeden, terwijl dat idd lang niet altijd het geval is.

Ik ken ook iemand, die uit de familie was verstootten omdat ze niet bloedde, en zij begreep het ook niet, ze was altijd het rustige meisje wat nooit iets verkeerds deed, en toen dit gebeurde, was het van " ja, die rustige meisjes, allemaal schijnt bedrieg" pure onzin, maar of het meisje dus echt nog maagd was, Llaho a3lam.

Maar nu is ze getrouwd en heeft ze een kind, als ik het goed heb, elhamdolillah.

Dus je ziet maar, hoe je leventje op de kop kan komen te staan, omdat andere weinig kennis hebben.

Nu hebben ze een nieuwe regel ingevoerd in Marokko, elk meisje die gaat trouwen, moet zich laten controleren op maagdelijkheid, wel jammer dat de jongens daar niet op gecontroleerd kunnen worden, maar Allah is Getuige en Hij ziet alles!

Salam Aleikum

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.