Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

I am in love

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Mohammad Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohammad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: I am in love
    Geplaatst op: 09 oktober 2003 om 16:15
Ik ben verliefd op een niet-moslim meisje wat moet ik doen?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2003 om 22:41
Is zij ook verliefd op jouw?
Terug naar boven
Mohammad Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohammad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2003 om 13:23
Ik weet niet. Ik denk het wel maar weet het niet zeker
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2003 om 14:01

A selaam oe Ale'ykoem,

Mag ik vragen hoe oud jij bent en hoe oud het meisje in kwestie is? Je bent verliefd op haar, tuurlijk, dat kan....maar je moet ook verder kijken niet? Zou je in haar je levenspartner kunnen zien?

Wa Ale'ykoem a Selaam

 

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Mohammad Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohammad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2003 om 14:05
Het enige wat ik wil zeggen is dat ik best jong ben en dat zij even oud is als mij.
Terug naar boven
ATBIR Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ATBIR Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2003 om 16:51

In eerste instantie geplaatst door Mohammad

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik best jong ben en dat zij even oud is als mij.

salam broeder,

liefde is prachtig...en niemand heeft zn hand inde hand behalve allah (SWT)...hij heeft ons harten in de hand...Hart in het arabisch -->KALB= betekent letterlijk in het arabisch..omswitching..dus iets dat steeds veranderd..(de ene keer houd het van dit ..dan dit..

Dus vraag allah SWT je hart in de goede richting te switchen....door te zeggen:'' Ya mokaliba elkoloub tabit kalbi 3ala dinik''

en laat je niet verleiden....

en denk aan de voor en nadelen:

voordeel: zij is mooi *lekker*..je gaat je heerlijk voelen als met haar hebt..liefde is mooi enz.

Nadeel :HARAM dus heeft het slagen van deze relatie een klein kans,GEEN Toekomst zolang ze nog Ongelovig is,Je houd van iemand die niet van allah houd (allah niet eens kent)! gegarandeerd --> ooit liefdesverdriet als jij ni meer zo interessant bent..en noem maar op..

Nou wat zou jij kiezen?

en allah SWT heeft gezegd in zn heilig boek dat wij niet moetten kijken naar wat(voor schoonheid enz) allah (swt) heeft gegeven aan sommigen van hun(ongelovigen) vrouwen!! koran :''wala tandoer ila mamate3na bihi ba3den min azwajihim..(sorry de sura nummer ben ik ff vergeten)

Liefde is zo voorbij broeder geloof me...zolang jij je gewoon sterk kan houden...en allah gedenkt zal allah dat slechte(ook al voelt het lekker)wat je hart bezielt verwijderen inchalah!

sterkte!

wasalam,

 

 

"Allahoma,inaka 3afoen, gaforoen To7ibo El3afwa..Fa3foe 3anaa!aamin
Terug naar boven
Mohammad Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohammad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2003 om 16:56

Ik weet niet hoor. Wat jij hebt zegt is wel waar. Maar het is wel heel moeilijk om zonder iemand te leven op wie je verliefd bent.

En ik zou trouwens haar toch kunnen overtuigen en bekeren tot de islam.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2003 om 21:50

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Mohammed,

Zoals je zelf al zegt kan je haar natuurlijk proberen te overtuigen van onze mooie geloof.

'Nee' heb je...'ja' kun je krijgen. Dus het is het proberen waard!

"Allah Leidt wie Hij leiden wilt, en Laat Diegene afdwalen die Hij wilt laten Dwalen".

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
dj_hamie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dj_hamie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2003 om 11:17

salaam mohammed,

ik raad je aan om haar te vergeten je moet op de 1ste plaats houden VAN ALLAH(swt) en op de 2de plaats houden van mohammed (vzmh) en op de 3de plaats van je ouders

(ps: er zijn nog veel nuttigere dingen te doen hier op aarde)

wa aleikom salaam

_____________________________
groetjes je broeder hamza
Terug naar boven
Mohammad Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohammad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 15:18

is verliefd zijn een zonde?

dan ben ik de grootste zonderaar die er bestaat

en haar vergeten dat kan ik niet en aan haar vragen dat kan ik ook niet

daar ben ik te verlegen voor

egt een crisis

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 16:31

Beste Mohammad,

Religie (welke dan ook) mag nooit een reden zijn om je liefde voor een ander te ontkennen. Volg je hart en wordt gelukkig!

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 21:07
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Beste Mohammad,

Religie (welke dan ook) mag nooit een reden zijn om je liefde voor een ander te ontkennen. Volg je hart en wordt gelukkig!

Vriendelijke groet,

Vincent

Heey Vincent,

Gedeeltelijk ben ik het met je eens, maar wat ik wel wil zeggen tegen Mohammed is: "Volg je hart, maar doe dat wel binnen de kaders van de Islam, Incha'Allah".

Er zijn natuurlijk grenzen!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 21:39
Assalamoe Alaikoem,

Waar zijn jullie mee bezig!!!! Dit is een Islamitisch Forum. Dit is de zoveelste keer dat ik een topic zie over verliefd zijn!!!!!

Verliefd & Islam gaan niet samen(zonder huwelijk)!!! Ben je wel veliefd geworden, dat kan gebeuren maar wat kunnen wij je hier vertellen.

Je weet vast wel dat het niet hoort, dus weet je vast ook wat je wel en niet moet doen.

TROUW BETER MET EEN !GELOVIGE! MOSLIMA, DAT BESPAART EVENTUELE ELLENDE.

ALLAH HAFIZ.

SALAAM

Je broeder
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 21:43

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe NAK4LIFE,

Verliefheid is iets dat w�l in de Islam voorkomt. (ook al ben je dan niet getrouwd..) Het is iets heel normaals..de vraag is alleen..wat doe je met die gevoelens...?

Dit moet je proberen op te lossen binnen de grenzen van de Islam.

Zolang je niks doet, wat valt buiten de grenzen van de Islam is er nisk aan de hand.

Je Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2003 om 15:15
Assalamoe Alaikoem,

Ik schreef toch ook "Ben je wel veliefd geworden, dat kan gebeuren"

MAAR soms lijkt het wel of het de normaalste zaak v.d. wereld is( zie de titel). Ik bedoel kent men geen schaamte dan?!?!!?

Dus ik blijf erbij: Het kan gebeuren, maar wat moeten wij je nog vertellen.

SALAAM!!!!!!!!!!!!!!!!!
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2003 om 21:25

Beste Fi Dien & Nak4life

Het vervelende is, dat -hoe zeer dat ook tegen de Islam moge zijn- mensen verliefd worden. Je kunt maar niet net blijven doen alsof het niet voorkomt.

Bijkomend probleem van Mohammad is, dat hij verliefd is op een meisje, dat geen Moslim is. Helaas is de Islam in deze situatie heel erg star (geen relaties met niet-Moslims), waardoor er eigenlijk maar twee keuzes mogelijk zijn: de relatie beeindigen of '' leven in zonde'' .

Zelf heb ik (als nederlander) al meer dan 10 jaar een heel gelukkige relatie met een allochtone vrouw, met als kroon op ons geluk een prachtige dochter (inmiddels 6 jaar oud). Volgens de kwalificaties van de Islam is deze relatie ''zondig''  en tot mislukken gedoemd. Wat het laatste betreft: de feiten tonen aan dat dat niet het geval is. Wat het eerste betreft: als dit (deze fantastische relatie met een prachtig en gelukkig kind) '' zonde''  is dan ben ik met heel mijn hart een overtuigd zondaar. Ik heb inmiddels meerdere keurig volgens de regels van de Islam afgesloten huwelijken op tragische wijze af zien lopen. Wie durft hier nog te beweren, dat deze relaties '' goed''  waren en die van mij ''zondig'' ?

Ik blijf daarom bij hetgeen ik mijn eerdere post stelde: Mohammad, volg je hart, het kan het begin zijn van iets moois! Maar als je kiest, doe het dan met overtuiging!

En tot slot nog dit voor nak4life: is deze site enkel bedoeld als propagandamedium? Als jij denkt van wel, doe dan een dringend verzoek aan de site-operators om dat dan heel duidelijk op de startpagina aan te geven. Verzoek hen voorts om dit discussie-forum onmiddelijk te sluiten of -op zijn minst- onder censuur te plaatsen. Alleen op die manier wordt het de site die jij voor ogen hebt.

Vriendelijke groet,

Vincent

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2003 om 14:10
In eerste instantie geplaatst door Vincent


Beste Fi Dien & Nak4life



Het vervelende is, dat -hoe zeer dat ook tegen de Islam moge zijn- mensen verliefd worden. Je kunt maar niet net blijven doen alsof het niet voorkomt.



Bijkomend probleem van Mohammad is, dat hij verliefd is op een meisje, dat geen Moslim is. Helaas is de Islam in deze situatie heel erg star (geen relaties met niet-Moslims), waardoor er eigenlijk maar twee keuzes mogelijk zijn: de relatie beeindigen of '' leven in zonde'' .



Zelf heb ik (als nederlander) al meer dan 10 jaar een heel gelukkige relatie met een allochtone vrouw, met als kroon op ons geluk een prachtige dochter (inmiddels 6 jaar oud). Volgens de kwalificaties van de Islam is deze relatie ''zondig''� en tot mislukken gedoemd. Wat het laatste betreft: de feiten tonen aan dat dat niet het geval is. Wat het eerste betreft: als dit (deze fantastische relatie met een prachtig en gelukkig kind) '' zonde''� is dan ben ik met heel mijn hart een overtuigd zondaar. Ik heb inmiddels meerdere�keurig volgens de regels van de Islam afgesloten huwelijken op tragische wijze af zien lopen. Wie durft hier nog te beweren, dat deze relaties '' goed''��waren en die van mij ''zondig'' ?



Ik blijf daarom bij hetgeen ik mijn eerdere post stelde: Mohammad, volg je hart, het kan het begin zijn van iets moois! Maar als je kiest, doe het dan met overtuiging!



En tot slot nog dit voor nak4life: is deze site enkel bedoeld als propagandamedium? Als jij denkt van wel, doe dan een dringend verzoek aan de site-operators om dat dan heel duidelijk op de startpagina aan te geven. Verzoek�hen voorts om dit discussie-forum onmiddelijk te sluiten of -op zijn minst- onder censuur te plaatsen. Alleen op die manier wordt het de site die jij voor ogen hebt.



Vriendelijke groet,



Vincent




Gegroet Vincent en aan de rest(Moslims) Assalamoe Alaikoem,

Ik denk dat ik toch duidelijk heb gemaakt dat je verliefd kan worden. Dan kunt u gaan praten over propagandamedium, maar ik maakte alleen mijn eigen standpunt duidelijk. Wat ik zeg, heeft verder niets te maken met de Forum beheerder, want er staat geen beheerder bij mijn accaunt! Ik wou Mohammad alleen maar duidelijk maken dat deze wereld alleen een test voor ons is, Vraag Allah(s.w.a.) ons te leiden op het rechte pad. Hoe moeilijk een situatie ook is. Weet dat je alleen verantwoording aan Hem moet afleggen.

iedereen maakt fouten, maar ik hoop dat je geen dingen gaat doen waar je later veel spijt van zult krijgen. Ik hoop dat je mij begrijpt Broeder. Sommige mensen proberen een kuffar van je te maken, maar denk dan aan de waarheid. LUISTER TROUW MET EEN GELOVIGE!!! MOSLIMA!!! Dat kan jouw uit het vuur redden!!!!! Want hoe kan jij je geloof beleidden terwijl je vrouw niet gelooft waar jij in gelooft. En wat als je kinderen krijgt....zullen zij de moeder of vader volgen??!!!

Dan weer aan Vincent, je zegt dat je een Nederlander bent, ik neem aan(aan je naam te zien) dat je een niet-moslim bent!

Als dat zo is, dan hoop ik dat u spoedig de waarheid zult zien. Dit kan u, uw vrouw en Inshallah ook uw dochter redden.

Moge Allah(s.w.a.) ons leiden op het rechte pad.

SALAAM en GEGROET

Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote timpeeters Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2003 om 14:55

Liefde is een Godsgeschenk (Allahgeschenk), is het ontkennen van deze stelling  dan niet hetzelfde als het je op zelfde plaats zetten  als Allah en bijgevolg een heel overmoedige daad?

is gewoon een vraagje, hoor....

tp. 

 

 

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote timpeeters Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2003 om 15:05

Ik ken twee mensen die in dezelfde situatie zitten. ze worden gesteund door sommigen en tegengewerkt door anderen. het is spijtig dat ze niet voldoende ruimte krijgen om hun gevoelens voor elkaar op een heel eerlijke en open manier te kunnen en te mogen ontdekken.

door alle inmengingen (misschien ook deze mail?) staat er steeds een druk op dit alles.

dat dit soms vragen doet opkomen bij zowel de "twee partijen" is normaal, denk ik! veel openheid en wederzijds begrip , veel spreken en volledig open laten uitspreken zonder elkaar onmiddellijk te vervloeken is, denk ik, al een eerste stap in de goede richting.

vaak vergeten we de verschillende verschillen en overeenkomsten tussen de culturen, maar we mogen die ook niet overdrijven! de vraag die dan opkomt is in welke mate mogen we de verschillen en het respect  aanvoeren als reden voor het beandrukken van de verschillen? kunnen we verwachten dat moslims in het westen zich volledig aanpassen aan de cultuur? moet dit wel?

wat als de katholieke/ protestantse partner vraagt aan de moslim om zijn/ haar geloof aan te nemen (vanuit de visie "mijn geloof is het enige ware geloof")? houdt deze soort stellingnamen een soort van "apartheid" in?

 

enkel vragen , geen stellingen, hoor!

 

vriendelijke groeten,

tp.

 

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2003 om 15:25

Beste Nak4life,

Je hebt de strekking van mijn opmerking over het karakter van deze website kennelijk niet begrepen. Tenzij iemand mij op het tegendeel wijst, ga ik er van uit (we leven per slot van rekening in Nederland) dat deze site niet bedoeld is voor het stelselmatig ontkennen van maatschappelijke problemen. Mocht jij zelf vinden dat islaam.nl een ander karakter moet krijgen dan staat het je vrij om de beheerders van de site daartoe een voorstel te doen. Voorlopig echter zul je een beter begrip moeten opbrengen voor het feit dat hier problemen worden besproken waarvan de oplossing niet voor ieder zo duidelijk is als voor jou. Een probleem als dat van Mohammad bijvoorbeeld.

Verder kan ik je zeggen, dat ikzelf, noch mijn vrouw, noch mijn dochter redding behoeven. Redding waarvan eigenlijk? Redding van het geluk dat we met ons drieen ervaren? Redding van de westerse normen en waarden? Het zijn diezelfde  -in jouw ogen waarschijnlijk verkeerde- westerse normen en waarden waarvan ook jij de vruchten plukt, zowel materieel als immaterieel. Ware dat niet geweest, dan was je inmiddels verhuisd naar Riad, Teheran of Islamabad.

Mijn stelling is en blijft: niemand heeft het recht zijn medemens geluk in het leven te ontzeggen. Hoewel voor jullie geluk waarschijnlijk gelijk staat aan Islam en v.v., is het goed te beseffen, dat dat voor veel mensen (i.c. 75% van de wereldbevolking) niet geldt. Accepteer dat! Accepteer zelfs de notie dat geluk binnen de grenzen van de Islam voor vele mensen nog steeds niet het geluk is dat zij zoeken. In een wereld waar meerdere godsdiensten bestaan past een zekere terughoudendheid met betrekking tot het eigen gelijk.

Dus nogmaals voor Mohammad: denk goed na of het Nederlandse meisje waarop je verliefd bent degene is waarmee je de rest van je leven wilt doorbrengen. Als je denkt dat dat zo is, kies dan bewust voor haar (mits de liefde wederzijds is) en wordt gelukkig! Laat Allah te zijner tijd maar een oordeel vellen over het al dan niet ''zondige''  karakter van je relatie. Ik ben er van overtuigd, dat Hij in die afweging de mening van zijn aardse volgelingen niet nodig heeft.

Vriendelijke groet,

Vincent

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2003 om 16:24
In eerste instantie geplaatst door Vincent


Beste Nak4life,



Je hebt de strekking van mijn opmerking over het karakter van deze website kennelijk niet begrepen. Tenzij iemand mij op het tegendeel wijst, ga ik er van uit (we leven per slot van rekening in Nederland) dat deze site niet bedoeld is voor het stelselmatig ontkennen van maatschappelijke problemen. Mocht jij zelf vinden dat islaam.nl een ander karakter moet krijgen dan staat het je vrij om de beheerders van de site daartoe een voorstel te doen. Voorlopig echter zul je een beter begrip moeten opbrengen voor het feit dat hier problemen worden besproken waarvan de oplossing niet voor ieder zo duidelijk is als voor jou. Een probleem als dat van Mohammad bijvoorbeeld.



Verder kan ik je zeggen, dat ikzelf, noch mijn vrouw, noch mijn dochter redding behoeven. Redding waarvan eigenlijk? Redding van het geluk dat we met ons drieen ervaren? Redding van de westerse normen en waarden? Het zijn diezelfde -in jouw ogen waarschijnlijk verkeerde- westerse normen en waarden waarvan ook jij de vruchten plukt, zowel materieel als immaterieel. Ware dat niet geweest, dan was je inmiddels verhuisd naar Riad, Teheran of Islamabad.



Mijn stelling is en blijft: niemand heeft het recht zijn medemens geluk in het leven te ontzeggen. Hoewel voor jullie geluk waarschijnlijk gelijk staat aan Islam en v.v., is het goed te beseffen, dat dat voor veel mensen (i.c. 75% van de wereldbevolking) niet geldt. Accepteer dat! Accepteer zelfs de notie dat geluk binnen de grenzen van de Islam voor vele mensen nog steeds niet het geluk is dat zij zoeken. In een wereld waar meerdere godsdiensten bestaan past een zekere terughoudendheid met betrekking tot het eigen gelijk.



Dus nogmaals voor Mohammad: denk goed na of het Nederlandse meisje waarop je verliefd bent degene is waarmee je de rest van je leven wilt doorbrengen. Als je denkt dat dat zo is, kies dan bewust voor haar (mits de liefde wederzijds is) en wordt gelukkig! Laat Allah te zijner tijd maar een oordeel vellen over het al dan niet ''zondige'' karakter van je relatie. Ik ben er van overtuigd, dat Hij in die afweging de mening van zijn aardse volgelingen niet nodig heeft.



Vriendelijke groet,



Vincent





Gegroet,

Wat toevallig dat ik naar het buitenland wil gaan om een Islamitische studie te gaan volgen. Het liefst naar Medinah. En trouwens als je dan toch een stad in Pakistan wilt opnoemen waar de ware Islam wordt gepraktiseerd(Inshallah) noem dan Peshawar op.

En je hoeft echt niet te gaan vertellen wat Allah(s.w.a.) nou wel of niet van ons wilt. Ik weet !wel! dat we op moeten komen voor onze broeders/zusters en dat we ze moeten steunen in moeilijke tijden. Dan kan je zeggen, waarom deed je dat dan niet en ban je het liefst dit onderwerp?!?!!? Omdat als hij echt over dit onderwerp wilt praten met Moslims, dan kan hij dit het best doen met een Imam of gewoon broeders bij hem in de buurt die echt practiseren. Want hier krijg je veel antwoorden van Kafirs die alleen het slechte voor je willen.
Het slechte lijkt heel mooi. Maar dit doet de duivel.

DUS VECHT HIERTEGEN(en nou moet niet iemand ineens mijn woorden gaan verdraaien, want ik bedoel vechten met je innerlijk(hart)).

Ik wordt soms zo

moe van die mensen die denken dat ze weten waar ze over praten, terwijl ze in werkelijkheid niets over het onderwerp weten. Ik weet er ook niet alles van, maar wel meer dan de Kafirs!!!!.

Moge Allah(s.w.a.) mij vergeven indien ik een fout heb gemaakt in deze text.

GEGROET AARDBEWONERS
Ik ben ook een aardbewoner hoor wees maar gerust
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2003 om 21:49

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders&Zusters Fi Dien!!

Ik ben het helemaal met je eens Nak4Life.

En Vincent, 'De enige relatie tussen man en vrouw in de Islam is het huwelijk", dus ALLES wat daarbuiten valt kun je opvatten als zondig. Of als niet toegestaan!!

Verder kan je in dit leven jezelf als 'gelukkig' beschouwen, maar aan alles komt een eind. Dus ook aan jouw 'geluk'. Of het nou in dit wereld zal gebeuren �f in het Hiernamaals..en dan zullen we zien of je wel wat anders had gekozen, als je wist wat de gevolgen ervan zouden zijn..?!

Groeten,

Marocaantje (Je Zuster Fi Dien)!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2003 om 22:00

Beste Nak4life,

Vergeef me, maar ik kan je inmiddels niet meer volgen. En jij mij niet. Duidelijk is wel, dat je hevig geirriteerd bent en dat spijt me zeer. Het moet toch mogelijk zijn om met elkaar van gedachten te wisselen zonder te vervallen in verwijten?

Het is goed om te horen dat je binnenkort vertrekt naar een Islamitisch land om verder te studeren. Ik hoop dat je daar gelukkiger zult zijn. In elk geval zul je niet meer (atlthans niet zo veel als hier in Nederland) geconfronteerd worden met 'ongelovigen' en met verkeerde normen en waarden.

Ten slotte nog dit: over het onderwerp waar het allemaal mee begon (het probleem van Mohammad, die zich overigens wel angstvallig stil houdt) weet ik net zo veel of net zo weinig als jij. Jij hebt een mening vanuit je Islamitische achtergrond, ik vanuit mijn Nederlands-culturele achtegrond. De een is niet beter dan de ander! Stop dus met het bagatelliseren van mijn bijdragen als zijnde geschreven vanuit onwetendheid. Geloof is geen wedstrijd die gewonnen kan worden. Het is ook geen check-list die je braaf afloopt om te komen tot ultieme vroomheid. Geloof zit in je hart, is persoonlijk en komt niet in de eerste plaats tot uitdrukking in je woorden, maar vooral in je daden. Ik denk niet dat de Islam zich hierin wezenlijk onderscheidt van andere godsdiensten. Respect is de basis van iedere samenleving, zeker de Nederlandse. Respect zul je dus ook moeten hebben voor Mohammad's probleem en voor de verschillende visies die er zijn voor de oplossing er van. Jouw oplossing is strikt gedicteerd vanuit de Islam (en dan nog vraag ik mij af of het zo zwart/wit is als jij steeds aangeeft), maar er zijn andere. En die andere visies verdienen een betere kwalificatie als 'onwetend'.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2003 om 22:15

Beste Fi Dien,

Natuurlijk heb je gelijk, dat aan elk geluk een einde komt al is het maar omdat geen mens onsterfelijk is. Voor het hiernamaals echter ben ik niet bang. Mocht God/Allah vinden dat mijn leven verwerpelijk is geweest, dan zal ik daar de consequenties van dragen. Voorlopig doe ik mijn best om als goed mens te leven, zij het niet naar alle Islamitische maatstaven. Wat ik echter niet kan en wil accepteren is, dat een van mijn aardse medemensen mij bij voorbaat als zondaar bestempelt.  Ooit heeft ook een van Allah's profeten gezegd: 'wie zonder zonde is werpe de eerste steen?' Geen van ons stervelingen heeft de waarheid in pacht en dus ook de volgelingen van Mohammed (of welke profeet ook) niet. Uiteindelijk komt het allemaal aan op respect voor elkaar en voor elkaars opvattingen. Iemand anders als 'zondaar' of 'onwetend' bestempelen getuigt van weinig respect.

Vriendelijke groet,

Vincent

 

Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote timpeeters Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2003 om 22:15

maar als  'De enige relatie tussen man en vrouw in de Islam is het huwelijk", dus ALLES wat daarbuiten valt kun je opvatten als zondig. Of als niet toegestaan!!, hoe weet je dan of je goed trouwt? wat zijn "normen" voor een goed huwelijk of voor een goede partnerkeuze?  hoe weet je tout court of je goed gekozen hebt?

 

Verder kan je in dit leven jezelf als 'gelukkig' beschouwen, maar aan alles komt een eind. Dus ook aan jouw 'geluk'. Of het nou in dit wereld zal gebeuren �f in het Hiernamaals..en dan zullen we zien of je wel wat anders had gekozen, als je wist wat de gevolgen ervan zouden zijn..?!

dus aan mij mogelijk geluk zou zowieso een geluk komen of mogelijks? want dit is een groot verschil me dunkt!

wordt soms het verschuilen achter religie niet te veel een ontlopen van verantwoordelijkheid? een zichzelf gelijkschakelen met Allah?

 

gewoon vraagjes om je beter te begrijpen....

Groeten,

tp.

[/QUOTE]
Lic. T. Peeters
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2003 om 09:13
Assalamoe ALaikoem en gegroet,

"Respect is de basis van iedere samenleving, zeker de Nederlandse."

ALS dit zo is, waarom merk ik hier niets van!!! Op mijn stage praten ze alleen maar negatief over de Islam. HIER HERHAAL IK NIET WAT ZE ZEIDEN OVER ALLAH(s.w.a.). Ook zei een docent(ik loop stage op een mbo-school voor mijn opleiding voor systeembeheerder)over een jongen met een baard en een islamitische hoofddeksel: dat is echt zo'n jongen die zich zelf opblaast!
En niet alleen op mijn stage, ook op mijn school. En daar wordt ik zo moe van. En soms raak ik wel een beetje overhit. Dus als ik mij een beetje liet gaan tijdens mijn vorige berichtten(wat volgens mij niet het geval was), dan bied ik bij deze mijn excusses aan.



DUS RESPECT IN NEDERLAND KEN IK NIET!!!!

Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote timpeeters Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2003 om 11:26

Hoi nak4life,

 

het spijt me enorm dit te moeten horen. Ik schaam me hiervoor enorm dit te moeten lezen. Zonder jouw gevoelens (want dat zijn ze ook) te willen negeren of te kleineren, probeer te onthouden dat niet iedereen zo is.

Overhit raken of niet, ach, iedereen doet dat soms wel eens, dus til er niet te hard aan. Ik ben er van overtuigd dat de meesten dit niet erg vinden (op fora-een mooier woord dan forums- gebeurt dit voortdurend. ) In een goeie discussie gebeurt dat steeds wel eens.  don't worry ;-)

Onwetendheid is een erge vijand, nak4life, langs de twee kanten ("partijen")

 

een respectvolle groet,

uit Belgi�

tim

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2003 om 13:41

salam broeder,

Als eerste hoop ik dat Allah je kracht en wijsheid brengt in deze moeilijke situatie.

Wat ik je wil vertellen is :je bent nu op een leeftijd gekomen,dat je met de verlokkingen van het leven te maken krijgt.De beproevingen,waar iedereen het over heeft.Eigenlijk is dit helemaal niet zo naar als je zou denken ,want eigenlijk is het een uitdaging om de verleidingen in deze dunya te weerstaan,zodat je straks in het hiernamaals een mooie plek zult krijgen.Daar is het tenslotte allemaal om te doen...Straks is het echte leven,dit is allemaal een beproeving.Maak jezelf sterk ervoor,maak doea als je bid,en wat ik als laatste wil toevoegen:

een goede man is voor een goede vrouw,Allah weet het het beste!

wasallam broeder!

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2003 om 19:40

Ik las net de vraag hoe we nou weten of we een goed persoon trouwen.

Heel simpel,dat weet je niet.Of je nou de mogelijk hebt om voor het huwelijk met die persoon om te gaan of niet...dat lijkt mij niet veel uit te maken,aangezien veel mensen (niet moslims zowel als moslims)na een aantal jaren gaan scheiden.Waar vanuit gegaan wordt is een moslim-huwelijk,(ik spreek dan als vrouw),dat de jongen goed in zijn geloof staat,m.a.w.een goede moslim is.Dat houdt in dat hij zijn geloof serieus neemt,en het huwelijk ook.als goede moslim man weet je hoe je vrouwen moet behandelen,dat je ze goed moet behandelen(dit wordt in verschillende hadith`s weergegeven)en voorral dat je respect voor elkaar moet hebben.

Moge Allah mij vergeven voor evt.fouten in mijn tekst.

 

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2003 om 17:31

Beste Nak4life,

Ik betreur, dat je voor jouw gevoel geen respect krijgt in Nederland. Houdt er wel rekening mee, dat in de Nederlandse samenleving meer dingen (kunnen) worden gezegd dan in veel andere (Islamitische!) samenlevingen. Dat wil nog niet direct zeggen, dat er een algemeen gebrek aan respect is in Nederland, laat staan geen enkel. Tenminste een deel van het door jou geconstateerde gebrek aan respect zal dan ook gebaseerd zijn op een strikt persoonlijke beleving en gevoeligheid in dat verband.

Verder werkt respect -het is al vaker op deze site gezegd- ook naar twee kanten. Als jij bijvoorbeeld (zie eerder in deze topic) mijn relatie met mijn vrouw met zo veel woorden 'zondig' noemt, verwacht dan niet in alle opzichten en onvoorwaardelijk respect van mijn kant. Toon respect naar je medemens -ook en m.n. naar de niet-Moslims- en je kunt respect terug verwachten!

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.