Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

epileren

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: epileren
    Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 07:02

asalamoe alaikoem

Wat mag een vrouw in de Islam wel en niet epileren in haar gezicht? heb vaak discussies hiet over gehad , maar ik zou het toch aan mijn broeders en zusters willen vragen.

zou iemand deze vraag kunnen beantwoorden.

wa salam nouret.

Terug naar boven
Oem Roqaiyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oem Roqaiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 07:14

A salaam Alikoem wa Ragmtoe Allah wa Barakatoe,

Het epileren van de wenbrauwen is in de islam NIET toegestaan. Hierbij is het volgende bewijs overgeleverd:

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe�ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).


En Allah weet het het beste.

 

A salaam Alikoem

Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 07:49

asalam zuster bedankt , ik had een goede vriendin al een paar keer verteld dat het haram is , maar ze was  er van overtuigd dayt het mocht , maar nu weet ik het zeker

wa salam nouret

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 12:42

Salaam Oegthie Fi dien,

Idd het is nammelijk zoals Oegthie al zei : Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe�ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

En ik persoonlijk vind het echt lelijk wenkbrouwen epileren je merkt direct dat het nep is , en iets dat je van Allah krijgt is altijd mooi , dus laat het zou , Je schoonheid moet niet altijd van buiten zitten het kan even goed van  binnnen zitten,

Oegthie Y.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 13:20
Volgens mij mag je wel je wenkbrauwen in een goede vorm epileren, als je bijvoorbeeld veel haargroei hebt op de brug van je neus.
Salaam happylady
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 14:07

Essalaamo 3alaikom,

Volgens mij is het inderdaad toegestaan om haren die je op een man doen lijken te verwijderen. haren op de brug van je neus vind ik op een man lijken, die zou je dus inderdaad weg mogen halen. datzelfde geldt voor haren op je bovenlip. wallahoe a3lam. wenkbrauwen in vorm brengen, dus als je bijvoorbeeld van die dikke wenkbrauwen hebt en die wil je gaan bewerken, dat is iets wat niet toegestaan is, wederom wallahoe a3lam.

 ik benadruk even dat ik dit niet 100% zeker weet, ik zou het dus zeer op prijs stellen als men mij verbetert indien ik iets onjuists heb getypt.

wassalaamo 3alaikom wara7matoe allahie wabarakatoeh

Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 17:13

choukran zusters voor jullie uitleg

wa salam nouret

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2004 om 17:48
Assalaam Alaikum zusters,

Ik heb het gevraagt aan iemand die het kan weten,Insha Allah.

Het bijwerken tussen de ogen van de wenkbrouwen mag alleen met de intentie 
voor een vrouw om mooi te zijn voor haar man. 
Wat overbodig is want hij heeft haar tenhuwlijk gevraagt met natuurlijke wenkbrouwen,en vindt haar zo ook mooi.


Maar als de vrouw het haar tussen de ogen weghaalt moet ze wel haar
gezicht bedekken als ze op straat gaat.Anders is het weer voor de hele
wereld bedoelt.

Allah weet best.



Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 12:44
mijn vrouw heeft veel haargroei als zij zich scheert epileert of maak niet
uit wat
dan is dat gewoon verzorging van je lichaam
Dat is wat anders dan een tatoo laten zetten
De buitenwereld en gezicht bedekken bla bla
onzin
Laten wij als man dan het boetekleed aandoen
want een oog van een man is eerder verleid als die van een vrouw

en zeker in dit land

moes
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 06:28

In eerste instantie geplaatst door moestafa


De buitenwereld en gezicht bedekken bla bla
onzin
moes

Assalamoe alykoem,

weet je wel dat als iemand een regel van Allah onzin noemt, dat hij kofr begaat? gezicht bedekken is zeer aanbevolen en bij sommige geleerden is het verplicht, en dan kom jij het onzin noemen...>> lahawla wala qoewata illa billah.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
moestafa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moestafa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 11:39
ben jij zonder zonde


gooi jij dan de eerste steen
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 12:29

Salaam Moestafa,

niet om het een of ander, en de niqaab is voor zover ik weet geen regel van Allah en wordt slechts door een klein handjevol alszodanig geinterpreteerd, maar je klinkt een beetje als een christen, je gebruikt soms letterlijk teksten uit het nieuwe testament en je argumentatie wijst soms ook nogal die richting op. Dat valt me best wel op, in meerdere topics. Als ik mag vragen, en ik hoop dat je je niet aangevallen voelt ofzo, maar ben jij moslim? Je schrijft ergens dat je in marokko geboren bent, maar ergens anders onderteken je een bericht met "Robert". Ben jij marokkaan?

Nogmaals, ik hoop niet dat je denkt dat ik je in een hoek wil drijven ofzo, maar zou je eerlijk willen antwoorden?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 14:46

asalamoe alaikoem

Ik denk dat de gezicht bedekken niet eens bij de Islam  hoort ik ben heel erg goed bezig met de Islam: hoofddoek enz.Maar ik vindt gezicht bedekken echte onzin, ik vind dat je als moslima niet moet opvallen en juist als je,je gezicht bedekt dan vraag je juist om aandacht vooral in dit land.

Ik heb er wel respect voor maar ik vind het wel overdreven

 

Wa salam

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 15:07

Salaam aleikoum,

Heb je op basis van bronnen en meningen van geleerden dit geanalyseerd en ben je tot een conclusie gekomen? Nee. Je hebt op basis van 'Ik denk" en "Ik vind' wat geconcludeerd, zonder enig bewijs te hebben geanalyseerd. We kunnen veel dingen fout hebben zonder dingen eerst geanalyseerd te hebben. 

Probeer de meningen van geleerden na te plegen en in te zien waarom het door een geleerde verplicht wordt gesteld en door de andere als mustahab. Misschien heeft de geleerde het bij het juiste eind en noem je de juiste interpretatie onzin. Wees wat voorzichtiger alsjeblieft.

Concludeer op basis van het sterkste bewijs welke mening je volgt. En maak een overweging m.b.t. de veiligste weg tegenover Allah. En als je een een keuze maakt zeg Allahoe A3lem en wees voorzichtig.

Salaam aleikoum, 

 

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2004 om 08:37
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam Moestafa,

niet om het een of ander, en de niqaab is voor zover ik weet geen regel van Allah en wordt slechts door een klein handjevol alszodanig geinterpreteerd, maar je klinkt een beetje als een christen, je gebruikt soms letterlijk teksten uit het nieuwe testament en je argumentatie wijst soms ook nogal die richting op. Dat valt me best wel op, in meerdere topics. Als ik mag vragen, en ik hoop dat je je niet aangevallen voelt ofzo, maar ben jij moslim? Je schrijft ergens dat je in marokko geboren bent, maar ergens anders onderteken je een bericht met "Robert". Ben jij marokkaan?

Nogmaals, ik hoop niet dat je denkt dat ik je in een hoek wil drijven ofzo, maar zou je eerlijk willen antwoorden?

Wassalam,

Amier.

Assalamoe alykoem,

mss is hij beinvloed door zijn zusje ,

verder moge Allah je belonen 3abd arra7maan voor jouw uitleg, omdat je geen bewijzen heeft gegeven zal ik dat doen dat niqaab wel van de islam is, en dat de mensen die het onzin noemen, in groot gevaar zijn (ikzelf zie het als aanbevolen en niet verplicht), want de vrouwen van de tijd van de profeet hebben het zeker gedragen, inclusief de vrouwen van de profeet, lees de volgende authentieke ahadith: 

1. Overgeleverd door Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zij met hem) gewoon was het Fadjr- gebed te bidden en dat sommige gelovige vrouwen, bedekt met hun sluiers, met hem aanwezig waren tijdens het Fadjr- gebed en dat ze vervolgens weer onderkent naar huis terugkeerden. [Sahih Boekharie, deel 1, boek 8, hadith 368].

2. In Sahieh Bukhari staat de lange hadith over de leugen over Aisha. Het verhaal over dat ze achterbleef. Safouane kwam langs, hij had me al gezien voordat Hijaab was geopenbaard en verplicht gemaakt. Hij kwam langs en zei: "Inna Lillahi Wa Inna Ilayhi Rajioon". (Ze werd wakker) en zei: dus ik bedekte mijn gezicht met mijn jilbaab (overjas).

3. de metgezel Abdullah ibn Mas'oed legt het woord Jilbaab (zoals die genoemd staat in de Qor-aan in Soerat Al-Ahzab vers 59) uit als zijnde een gewaad, die het hele lichaam, met daarbij het hoofd, gezicht en handen inbegrepen, bedekt. (Geciteerd door Ibn Taymiyyah in zijn boek van Fatwaas, pagina 110, boek 2 en door Sheikh al-Uthaymeen in het boek Hijaab, pagina 15).

4. 'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith, een andere welbekende en veelwetende metgezel van de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zij met hem).
Imam Mohammed bin Sirin, een van de meest veelwetende volgelingen, zei: "Toen ik 'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith vroeg hoe de Jilbaab gedragen diende te worden, demonstreerde hij het aan mij door een kleed over zijn hoofd te trekken, die zijn hele lichaam bedekte, die alleen zijn linker oog onbedekt liet.

5. De moeder van de gelovigen Aisha heeft gezegd: pelgrim-gangers passeerden ons terwijl wij met de met de profeet (Allah's vrede en zegeningen zij met hem) waren. Toen zij (pelgrim-gangers) ons naderenden lieten we onze hoofdbedekkingen over onze gezichten vallen. [Aboe Dawoed en Ibn Majah.

ik denk dat deze genoeg zijn, er zijn meer ahadith en uitspraken van grote sahaba die bewijzen dat niqaab wel van de islam is en geen innovatie, de geleerden zijn het alleen oneens wat betreft of niqaab verplicht of aanbevolen is, ze hebben hun bewijzen.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2004 om 09:20

asalm 3abd Arra7maan

Kijk zoals jij zelf al zegt de een zegt dit er over de ander weer wat anders, maar vertel mij waar in de KORAN staat dat je je gezicht moet bedekken?

wa salam nouret

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2004 om 09:43

Assalamoe alykoem nouret b,

de koran is in praktijk gebracht door onze profeet en de gelovigen die in hem geloofden. daarom heb ik je daarboven ahadieth gegeven, je zegt: waar staat in de Koran dat het moet om gezicht te bedekken? degene die dat zeggen gebruiken onder andere de bewijzen boven, anderen zeggen dat het niet moet maar zeer aanbevolen door alle ahadieth omtrent deze zaak te mixen. maar om het ONZIN te noemen of te zeggen dat het NIET van de islam is, is nogmaals een grote fout.

dus alleen meer overlezen zal het duidelijker worden inshAllah   

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2004 om 13:02

Assalamu alaikum Abou Jabir,

ik wil niet betweterig overkomen (), maar op iedere van jou aangehaalde ahadith waarin verwezen wordt naar het gebruik van de gezichtsluier, kan ik er minstens drie aanhalen die uitdrukkelijk aangeeft dat het gezicht en de handen binnen de soenna niet bedekt hoeven te worden, uit de sahih Boekhaarie, sahih moeslim, sunnan Abu Dawud of shamaa Tirmidhi, en dan heb ik het dus over sterke (sahih) tot goede (hasan) ahadith.

Ik heb respect voor de taqwa van vrouwen die uit vrije keuze en uit religieuze vroomheid besluiten een niqaab te dragen. Maar feit is dat binnen de soenna de meeste schriftgeleerden het erover eens zijn dat het welliswaar goed is, maar niet fardh (verplicht) of wajib (hanafie fiqh = noodzakelijk).

De menselijke eigenschap altijd maar te willen perfectioneren leidt er vaak toe dat mensen "roomser dan de paus" willen worden, of in dit geval "soennietischer dan rasoeloellah". De islam is de godsdienst van Ibrahim a.s., en bedoelt om het ons gemakkelijk te maken en om het goede te kunnen onderscheiden van het kwade zoals Allah swt in de koran zegt. Waarom kunnen mensen dan niet tevreden zijn met wat Allah swt aan vrije keuze heeft gelaten voor ons, en willen ze alles stoppen in slechts twee hokjes: verplicht of verboden. Dat de vrouwen van de profeet vzmh waarschijnlijk hun gezicht bedekten, maar voor de overige vrouwen het volgens de soenna volstaat om het hoofd, boezem e.d. te bedekken maar de handen en het gezicht (en de voeten volgens sommigen) onbedekt te laten, waarom dan toch het met met alle geweld willen verplichten zoals in Saudi Arabie en het Afghanistan van de Taliban. Want daar werd je letterlijk afgetuigd als vrouw als er ook maar een stukje huid te zien was (echt waar). In dat Afghanistan gingen ze zelfs zover dat ook de ogen niet meer zichtbaar mochten zijn. Je kunt ook te ver gaan.

Wassalam,

Amier

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2004 om 13:50

Asalam Abou jabir

Ik heb niet gezegt dat het niet bij de Islam hoort ,maar ik weet dat geleerden het er over oneens zijn of je , je gezicht moet bedekken, maar het staat toch ook niet inde koran.

Maar nogmaals als een zuster daarvoor kiest , heb ik er met heel mijn hart heel veel repect voor.

nouret el dien

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 05:05

Assalamoe alykoem Amier,

In eerste instantie geplaatst door Amier

en de niqaab is voor zover ik weet geen regel van Allah

ik wil hier helemaal niet over discussieren, maar omdat ik het bovenstaande gelezen heb, dacht ik bij me zelf, dat kan niet, waneer de grote metgezel Ibn Mas3oed de vers uitlegt "illa ma dahara minha" (Anoer vers 31) als kleding alleen, dan weet jij het niet beter dan deze grote welbekende metgezel, maar goed, zoals ik zei, door alle ahadieth te mixen die hier over gaan, zijn de meeste geleerden mee eens dat het GEWENST is, dus niet verplicht, want ik las hiervoor ook iets van jouw dat je zei dat het innovatie is, maw niet van de islam, dus hoe kan iets wat gewenst is innovatie zijn????? is 2 raka3aat na het gebed maghreb ook innovatie volgens jouw, dus niet van de islam???

en zuster nouret b,

je zei wel dat het niet van de islam is, of is er verschil voor jouw tussen > het hoort niet bij de islam EN het is niet van de islam???

zoja, dan bied ik mijn excuses aan.

In eerste instantie geplaatst door nouret_bo

Ik denk dat de gezicht bedekken niet eens bij de Islam  hoort ik ben heel erg goed bezig met de Islam: hoofddoek enz.Maar ik vindt gezicht bedekken echte onzin

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 07:21
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

 want ik las hiervoor ook iets van jouw dat je zei dat het innovatie is, maw niet van de islam, dus hoe kan iets wat gewenst is innovatie zijn?????

Assalamu alaikum,

zou je kunnen aangeven waar ik dat gezegd heb? Het zou kunnen dat ik dat gezegd heb, maar dan waarschijnlijk in een bepaalde context. Weet je nog in welke discussie ik dat gezegd heb?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 08:33

Salam,

Je gezicht bedekken hoort zeker niet bij de islaam, en wie dat zegt is fout bezig! Natuurlijk wie dat wilt doen, die is daar vrij in, en ik respecteer die mensen met heel mijn hart, maar je hoort wel alles te bedekken behalve je handen en gezicht.

Iemand vroeg aan Profeet Mohammed (weet alleen niet meer wie) "Ya Rasoul Llah, wat mogen ze dan wel laten zien"  En profeet Mohammed vzmh antwoorde daarop: Hij liet zijn handen zien en wees naar zijn gezicht.

Punt uit, geen duscussie over mogelijk.

Zelf draag ik de hijaab pas een maand, en ik moet zeggen het is wat je noemt een openbaring. Ik kan nu ook niet meer zonder naar buiten of voor mensen (mannen waar je je voor hoort te bedekken) verschijnen zonder hoofddoek. Ik ben Allah daar erg dankbaar voor, dat Hij mij de goede weg op gestuurd heeft, en gelukkig heb ik familieleden (geen vrienden, want ik heb geen islamitische vrienden) die me erg gsteund hebben en me aanmoedigen, want dat geeft toch de kracht en stimulatie om ermee door te gaan. (niet dat het zwaar is ofzo) Maar ik ben dus opgegroeid tussen de ras-echte nederlanders, en heb dus toch standvast gehouden aan mijn dien, en de shaitaan is mij niet de baas geworden, want je ziet en hoort toch van alles, wat de vele nederlanders meemaken, vriendje, je 1e keer (kom op zeg) en dan durven ze mij te vragen of ik niet iets mis in mijn leven, (een vriend die al tig anderen uitgeprobeerd heeft, zo denk ik dan) mij niet gezien!!!

Nee natuurlijk mis ik dat niet, nooit meegemaakt om het uberhaupt te missen. Ben blij wie en hoe ik ben, Moslima, ik heb mijn eigenwaarde, bescherm me zelf en weet waar ik aan toe ben (want bij mij in de klas 22 meisjes, waar misschien maar 1 of 2 meisjes nog maagd zijn, dusss,.....)

Nee ik ben hier om Allah te dienen, en Allah zal mij brengen wat Hij mij wilt brengen, en incha'allah zal ik zoals vele andere moslima's (daar heb ik het nu over) zal ik de juiste man nemen die Allah vreest, en leven volgens Allah's leideraad!!!!.

Salam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 09:01

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Salam,

Je gezicht bedekken hoort zeker niet bij de islaam, en wie dat zegt is fout bezig! Natuurlijk wie dat wilt doen, die is daar vrij in, en ik respecteer die mensen met heel mijn hart, maar je hoort wel alles te bedekken behalve je handen en gezicht.

Iemand vroeg aan Profeet Mohammed (weet alleen niet meer wie) "Ya Rasoul Llah, wat mogen ze dan wel laten zien"  En profeet Mohammed vzmh antwoorde daarop: Hij liet zijn handen zien en wees naar zijn gezicht.

Punt uit, geen duscussie over mogelijk.

Salam

Assalamoe alykoem,

oh nee, daar gaan we weer , wanneer de meeste geleerden eens zijn dat niqaab (gezichtsluier) gewenst is of te wel aanbevolen, hoe kun je zeggen dat het niet van de islam is? laten we zwijgen over degene die zeggen dat het verplicht is.

zuster, lees mijn voorgaande berichten,

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 09:45

Salam,

Sorry Abu Jabir, zal voortaan maar eens beter lezen

Maar heb je dan ook de rest van het verhaal gelezen??? vraag me af wat de mensen ervan vinden. mensen in Marokko keken op toen ze hoorden dat ik de hijaab ging dragen, wanr jah,... een meisje uit europa, dat zal 'europees' zijn, maar dat ze dan horen dat een islamitisch meisje vast houdt aan haar dien, dat vinden ze heeeel knap, In mijn ogen dus heel normaal!

Salam Aleikum, en iedereen alvast een gezegend Ramadan!!!

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2004 om 12:59

Salaam Abou Jabir,

je maakt een best wel grote fout mijns inziens. Je zegt dat als de geleerden zeggen dat is gewenst of aanbevolen is, het dus van de islam is. Dat klopt niet. Geen enkele geleerde, en ook niet alle geleerden bij elkaar, kunnen ook maar 1 letter toevoegen aan de islam die God voor ons compleet heeft gemaakt. Dus de geleerde kunnen wel dit en dat zeggen over de niqaab, maar alleen Allah maakt het onderdeel van zijn godsdienst, zo is het en niet anders.

De geleerden waar jij naar verwijst zijn volgelingen van een bepaalde traditie. Ze zullen nooit iets zeggen wat buiten die traditie valt en zullen de koran en de ahadith alleen zo interpreteren dat het binnen hun traditie valt. Dat wil echter niet zeggen dat dat ook de enige juiste manier is. Dat er verschillende (even doordachte) manieren zijn van bronnen interpreteren bewijst 1400 jaar islamitische rechtsgeleerdheid. Sommigen menen dat dat allemaal dwalers zijn, maar zo blijven we aan de gang natuurlijk.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 05:44

Assalamoe alykoem Amier,

zo te zien wil je hier heel graag over discussieren , maar ik weet nog steeds niet wat je precies gelooft, is het nou van de islam of niet, aan je laatste bericht zeg je dat het niet van de islam is, en ik zei niet omdat de geleerden zeggen dat het gewenst is, dus van de islam, maar omdat de geleerden alle ahadieth en uitspraken van sahaba hier over gaan hebben behandeld en zijn tot de conclusie gekomen dat het aanbevolen is IN DE ISLAM en degene die dat doet wordt voor beloond, als je bewijzen wil, het is wel in het arabaisch, want ik zeg niet zomaar wat, zie tafsier Ibn Jarir At-Tabarie (je moet wel van gehoord hebben, deze is 1 van de oudste tafasier, en de tabi3ie Ibn Jarir was tussen hem en de 2 welbekende grote metgezellen Ibn Abbas en Ibn Mes3oed 2 of 1 overleveraars), ik geef je de link waar dat staat, zodat je niet gaat denken dat ik aan het liegen ben: 

http://quran.al-islam.com/Tafseer/DispTafsser.asp?nType=1&am p;bm=&nSeg=0&l=arb&nSora=24&nAya=31&taf= TABARY&tashkeel=0  

hier kun je duidelijk lezen wat de sahaba, onder hen Ibn Mas3oed en Ibn Abbas radiya Allahoe 3anhoem over de vers 31 van soerat An-Noer, de gedeelte "illa ma dahara minha" (bahelve wat daarvan zichtbaar is).

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 16:38

Assalamu alaikum,

ik heb nooit gedacht dat je liegt hoor, broeder Abou Jabir. Alleen dat je je misschien een beetje eenzijdig laat informeren. En ik ga er op door, omdat je het zo stellig brengt dat het een regel van Allah swt is dat vrouwen hun gezicht dienen te bedekken. Ik probeer dat alleen te nuanceren. Wat ik geloof? Dat heb ik je al gezegd. Goed mijn reacties teruglezen! Maar goed, ik zal het nog een keer samenvatten: ik geloof dat er geen kwaad schuilt in het dragen van de niqaab uit vroomheid en zonder dwang, maar het is niet een regel die opgelegd is door Allah swt. Ik heb je link gelezen en eerlijk gezegd kende ik deze uitleg van At Tabari al. Maar het wordt niet unaniem door de ulema als fardh of wajib verklaard omdat er ook authentieke ahadith zijn van de sahaba inclusief dat illa ma dahara minha gaat over kleding en overkleding, en dat die kleding lichaam, borst, nek en hoofd behoort te bedekken behalve gezicht en handen. Als je het niet erg vindt ga ik niet met ahadith plakken enzo, omdat ik zeker weet dat je die kent en anders gemakkelijk op kan zoeken. Weet je wat? Je zoekt ze op en plakt ze hier voor mij. Lukt het je niet ze te vinden, dan doe ik het voor je. O.k? Wat mij betreft is het nu duidelijk en klaar. Nog 1 keer mijn standpunt:

niet verplicht, wel o.k. mits vrijwillig. Oh ja, iedereen mag het oneens met me zijn, maar als je het tegen me zegt, dan reageer ik daarop natuurlijk.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2004 om 18:46

Assalamoe alykoem,

een keer zeg je dat het niet de regel van Allah is, en een keer zeg je het is niet van de islam, ik denk dat we met woorden spelen , maar goed, maar ik vraag je iets: is siwaak (tandenreiniger) geen regel van Allah, is het wel van de islam of niet?? als je deze beantwoord zal ik jouw meer begrijpen inshAllah,

verder zoals Sheikh Al Albanie zegt in zijn boek "Jilbaab Al mar-a" na het noemen van bewijzen dat niqaab niet verplicht is, zegt hij in een hoofdstuk genaamd "mashroe3iyat satroel wadjh(regelgeving van het bedekken van gezicht)", er is een hadieth in Boekharie waar de profeet zei: het is voor de vrouw die op hadj is niet toegestaan om niqaab en handschoenen te dragen. uit deze hadieth kunnen we concluderen dat er wel vrouwen waren die dat wel deden, en daarom deze uitspraak van de profeet, we weten wel dat in de tijd van djahaliya helemaal geen sprake was van gezicht bedekken, dus het komt wel van de islam.

Al Albanie zegt verder in het boek dat de vrouwen van de profeet wel niqaab hebben gedragen, en noemde veel bewijzen en dat deden zij na de openbaring van de verzen die over hidjaab (bedekking) gaan, en daarna zijn er andere vrouwen die de vrouwen van de profeet nadeden (dus niqaab), Asmaa de dochter van Abou bakr radiya Allahoe 3anh zegt: "we waren gewend onze gezichten te bedekken van vreemde mannen ....  " overgelevred door al Hakim en zei sahih en moeslim is daar mee eens, en Imam At-dahabie bevestigde dat.

dus kortom de niqaab is geen innovatie en hoort binnen de islam, een regel van Allah, zoals alle zaken die ook aanbevolen of zeer aanbevolen zijn binnen de islam, je kan zelf zoveel voorbeelden van zulke zaken geven, oa vrijwillige gebeden en vasten, athkaar (gedenkingen) en ad3iya (smeekbedes), deze allen behoren BINNEN de islam, en niet buiten. walhamdulillah

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 02:01
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

een keer zeg je dat het niet de regel van Allah is, en een keer zeg je het is niet van de islam, ik denk dat we met woorden spelen

Assalamu alaikum wa rahmatullahi,

ik heb nergens gezegd dat het een regel van Allah is, en alleen regels van Allah behoren tot de islam. De vrouwen van de profeet kunnen best hun gezicht bedekt hebben; het was ook in niet-islamitische landen in die tijd een statussymbool je als vrouw geheel te bedekken. Dat maakt het nog geen regel van Allah swt. Ik begrijp niet zo goed waar ik mezelf tegenspreek zoals je schijnt te denken. Op de rest ga ik insha Allah later in, er lopen nu een paar discussies door elkaar. Bovendien moet ik ook dingen onderzoeken natuurlijk voor ik ze post, en dat kost tijd; ik ben tenslotte geen geleerde. En ook heb ik geen cyber-imam van al-yaqeen.nl achter me staan, haha!

Een vraagje: dat boek van Al Albani, heb je dat zelf gelezen of van horen zeggen? Bedoel ik niks mee hoor; ik lees ook niet alle boeken die in discussies naar voren komen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2004 om 07:54

Assalamoe alykoem,

het boek heb ik thuis en heb het gelezen "Jilbaab al-mar-a almoeslima", maar je hebt mijn vraag niet beantwoord over siwaak, maar goed, dan een andere vraag, we weten dat voor de man toegestaan is om 4 vrouwen te hebben, is dit van de islam of niet, is het een regel van Allah of niet??? als je zegt JA, dan hoor je hetzelfde met niqaab te doen.

in de tijd van djahaliya liepen de vrouwen niet met niqaab, totdat de verzen zijn geopenbaard, de hadieth is bekend waar Aicha radioya Allahoe 3anha zegt dat de vrouwen van Madina toen ze de verzen uit de koran hoorden, een stuk van hun kleding scheurden en mee zichzelf hebben bedekt, dus de islam is met niqaab gekomen, en hoort tot de islam. in de tijd van djahilya was veel verderf, slavinnen moesten bv halfnaakt dansen voor de rijke Qoeraychieten, totdat Mohammed met de boodschap is gekomen, waarna de rijke Qoeraychieten niet in willen geloven omdat de boodschap tegen hun begeertes gaat, maar hun lot aan het eind weten we wel, walhamdulillah, de meeste onder hen waren in slag Badr omgekomen als vliegen, onder wie Abou Djahl moge Allah hem vervloeken.

we kunnen moeilijk zeggen dat het niet van de islam is, en de sahabi Ibn Mas3oed verplicht het in het uitleggen van vers 59 soerat al Ahzaab, denk hier maar over na..........

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.