Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

moslimkleding in Amsterdam?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fatimah K Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatimah K Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: moslimkleding in Amsterdam?
    Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 14:49

Salaam  zussen,

Ik heb namelijk een vraagje want ik ben dus een aanstaande Moslima en weet dus niet waar jullie die prachtige hijabs en andere kleding kopen.

Ik woon dus in Amsterdam maar helaas ken ik niemand die me ermee kan helpen.

Alvast bedankt voor de reacties

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 15:03

Assalamoe alykoem,

zie deze site: www.hijaab.com

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 10:27

Salaam Oe ehleykoom Oeghtie Fi Dien ...

Ik heb hier een Aantal Links voor jou met prachtige Hijab = = )

http://www.almuhajabat.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTG Y&Store_Code=A&Category_Code=hijab

http://www.islamicladieswear.com/hijab.html

http://www.jelbab.com/catalog.asp?id=ABA

Zo Oeghtie Fi dien ik hoop dat ik je watgeholpen heb ...

GreetZzZ Oeghtie Y. Fi dien

 

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 14:54
Wow die 1e is echt een goeie site, mooie kleding!
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 14:56

Ik weet het Oeghtie fi dien anders had ik die er niet opgezet ...

GreetZzZ Y.

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 14:58
hihi, maar tis wel allemaal int engels, komt t wel uit amsterdam dan?
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 15:26

Salaam Oeghtie Fi dien,

Nee ik kom Uit Belgi� ...

 

GReetZzZ Y.

Terug naar boven
Fatimah K Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatimah K Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 10:02

Salaam Alaikoem en allemaal bedankt voor die prachtige sites ! Ben er achter gekomen dat op de martkt op Plein 40 45, een heleboel leuke moslim spullen zijn o.a. hijabs en andere...een aanrader !

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 10:16

 

Asalaam alaikoum zuster Fatima,

Ik kom ook uit amsterdam en er is een markt waar je hele leuke hijaabs kunt vinden als je uit amsterdam komt dan zul je die markt wel kennen, ik heb het over de Dappermarkt en naast de markt heb je ook een winkeltje waar alleen hijaabs en islamitische jurken verkocht worden. Je kunt dat winkeltje aan het begin van de markt vinden als je van de trambaan komt dan moet je links af gaan dan kom je dat winkeltje vanzelf tegen net voor een turkse bakker om precies te zijn.

Er is nog een islamitische winkeltje in Amsterdam oost ik zal het adres voor je noteren in dat winkeltje kun je vertaalde islamitische boeken kopen je kunt er hijaabs en islamitische jurken kopen.

Adres: Winkel heet   Al Tauoba
                                1e Oosterparkstraat 135

Je kunt makkelijk bereiken met tram 3 en 7 je moet uitstappen bij de ingang van het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (ziekenhuis).

Ik hoop dat je hier wat aan zult hebben inshaAllah.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 06:52

Salaam aleikum.

Ik woon ook in Amsterdam. Als je wilt kunnen we een keer samen door Asmterdam gaan, want er is echt heel veel te koop aan Hijab. Zeg het maar!

Terug naar boven
oem_jaffar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oem_jaffar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 12:09
salaam wa galeikoem,

he oegtie ik woon in amterdam-oost..
als je wilt kunnen we afspreken want ik ken hele leuke adressen in amsterdam dus ik hoor inscha'allah van je..
als oegt khadija ook mee wil gaan dan zou dat heel leuk zijn.
lijkt me gezellig om een dagje te gaan winkelen met zusters die ik nog niet ken...ik hoor van jullie zusters..
salaam wa galeikoem
Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 12:11

salamoe alaikoem,

luxe is niet belangrijk zusters!!!! Het gaat erom dat het een hijaab is, al is het eeen hele witte of een zwarte..kijk uit voor het luxe..

salamoe alaikoem

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 12:17
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem,

luxe is niet belangrijk zusters!!!! Het gaat erom dat het een hijaab is, al is het eeen hele witte of een zwarte..kijk uit voor het luxe..

salamoe alaikoem

Hahahaha..... Ik zag laatst een van jou broeders in een Golfje rond rijden....Is dat geen luxe dan?
Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 12:27

salamoe alaikoem,

 je weet niet zeker of het een moslim of een niet moslims is en tegenwoordig heb je verdwaalde moslims weet je nog.hahah

salamoe alaikoem

 

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 12:21
Waarom gaat Moslimkleding altijd over vrouwenkleding?
Hebben Moslmannen geen Moslim kleding?
En zoja hoe ziet die er dan uit?
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 13:54

In eerste instantie geplaatst door criticus

Waarom gaat Moslimkleding altijd over vrouwenkleding?
Hebben Moslmannen geen Moslim kleding?
En zoja hoe ziet die er dan uit?

Moslimkleding gaat niet altijd over vrouwen kleding, alleen in dit geval gaat het daar wel om. Je hebt vrouwelijke (islamitische) kleding en je hebt mannelijke (islamitische) kleding.

Hoe mannen (islamitische) kleding eruit ziet, kunnen de broeders je vast goed uitleggen.

Groet,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door criticus

Waarom gaat Moslimkleding altijd over vrouwenkleding?
Hebben Moslmannen geen Moslim kleding?
En zoja hoe ziet die er dan uit?




Het klopt eigenlijk wel dat veel Moslims denken dat kledingvoorschriften alleen voor de Moslima(moslimvrouw) zijn. Dit is echter niet correct. Een Moslimman mag ook geen strakke broeken enz. dragen en bij de broek moeten de pijpen boven de enkels zijn. Dit naar voorbeel van Mohammed(Vrede zij met hem).

Ik zelf draag de sjalwaar kameez. Dit is een broek met een lange vest erover heen. Toen ik onderstaande plaatje op het internet tegen kwam was ik helemaal verliefd geworden op dat setje. Voorheen droeg ik van die pakistaanse broeken maar daar hou ik eigenlijk niet zo van. Nu draag ik een zwarte "legerbroek", eentje die je aan de onderkant kan vastbinden. Daarboven een kameez die er op die van het plaatje lijkt alleen zonder kapichon.

Af en toe draag ik de Arabische jelleba. Dit noemen de niet kenners meestal een jurk.

foto sjalwaar kameez(gangster style)

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 15:44
oh ja leuk om te weten : ) ik draag daar onder van die zwarte legerschoenen(die hoge) : )
Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2005 om 05:01

Salam aleikum,

Oum jaffar, kom maar op lijkt me leuk om Amsterdam af te gaan op zoek naar kleding voor moslimvrouwen!!! Het is altijd leuk om nieuwe zusters te leren kennen. Insha'Allah. Khadija

 

Terug naar boven
Meziros Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Meziros Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 04:50

Salaam alaikom,

Ik ben sinds kort begonnen met het verkopen van online islamitische boeken en producten. Neem eens een kijk www.paradisestore.nl en bestel in de maand juni zonder verzendkosten!!!!!

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 05:02

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ben net even een kijkje gaan nemen maar bij mij doet de site het niet. Ik probeer het later nog eens InchaAllaah.

 

Hoelang duurt het voordat een product wordt geleverd?

 

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Meziros Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Meziros Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 05:06

Salaam alaikom,

Wanneer een product word geleverd hangt af van wanneer wij het bedrag op onze rekening hebben staan.

Als wij het bedrag op onze rekening hebben worden de producten per direct verzonden en zijn ze 1 � 2 dagen later bij je thuis.

Mocht er enige vorm van vertraging zijn, dan word je hiervan op de hoogte gehouden.

 

Salaam alaikom

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.