Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

twee verschillende culturen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
roelfina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote roelfina Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: twee verschillende culturen
    Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 17:22
ik ga sinds kort met een jonge en hij is moslim,ik heb er eigenlijk wel en niet problemen mee wel omdat ik eigenlijk weinig van die cultuur afweet en omdat ik van iedereen zulke slechte verhalen hoor over vaders die hun kinderen na een scheiding ontvoeren en die geslagen en opgesloten worden en moeten gehoorzamen dat vrouwen geen enkel recht hebben.ik lees er nu ook een waar gebeurt verhaal over het boek heet fatwa, daar mee wil ik niet zeggen dat iedere moslim zo is want hoeveel nederlanders heb je hier wel niet die in feite het zelfde doen maar ik word er een beetje bang van juist omdat ik er zoweinig over weet. dan denk ik zou hij wel sirieus met my zijn en mag hij wel met een nederlands meisje gaan? nu is hij volgensmij niet echt iemand die zich streng aan die regels houd want volgens mij mag je als moslim toch niet drinken en moet je zoveel x per dag bidden en geen sex voor het huwelijk. daar ben ik ook een beetje bang voor omdat ik best snel sex met hem gehad hebverder snap ik gewoon niet waarom een vrouw een hoofddoek om moet en als het dan echt moet waarom de man dan niet waarom staat een man in die cultuur zo ver boven de vrouw dat dat verschil er is. maar verder is het een hele lieve jonge en ik ben ook gek op hem. ik hoop dat iemand mij een beetje antwoorden kan geven want ik hou me er echt mee bezig gr en bedankt
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 04:25

Je hebt een startpagina over islam, waar je heel veel informatie kunt vinden: www.islam.pagina.nl en daarvan wil ik speciaal noemen: www.monotheist.nl.

Er zijn verschillende stromingen binnen de islam: Het soennisme, sjiisme, en er is een groep die alleen de Koran volgt. De hoofdlijnen zijn wel hetzelfde: het geloven in ��n God en het accepteren van alle profeten: Mozes, Jezus, Mohamed... (er zijn er nog veel meer, hoor). Alleen wordt binnen het soennisme in feite de profeet Mohamed tot in het oneindige nagevolgd, tot zijn manier van toileteren aan toe.

Om je geloof op peil te houden, is er het gebed. Dit is heel belangrijk binnen de islam. Verder is het inderdaad niet toegestaan om sexuele contacten voor (buiten) het huwelijk te hebben.
Die hoofddoek, dat is een hele discussie. Er zijn hier wel topics over.Binnen het soennisme is de hoofddoek een verplichting: een gebod van God. Persoonlijk denk ik dat het niet verplicht is, maar er zijn veel mensen die daar anders over denken. Op de site monotheist staat daar ook een heel goed artikel over. Ik hoor het wel als je nog meer vragen hebt. Er is heel veel over te zeggen, maar dit zijn geloof ik je belangrijkste vragen op dit moment.
Salaam happylady (je kunt me natuurlijk ook pm-en als je behoefte hebt)

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 05:52

Assalamoe alykoem,

En zij hebben velen doen dwalen, en Gij doet de onrechtvaardigen slechts in dwaling toenemen. 71:24

Moge Allah jouw leiden naar het rechte pad, happylady

Amien,

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 07:51

Salaam  Oe Ehleykoom...

Moge Allah je naar het rechte pad Leiden Inch'Allah ...

Oeghtie Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 10:55

 

Ik begrijp niet waarom 't beheer toelaat dat zulke mensen de gelegenheid krijgen om andere mensen te laten dwalen. Het doet verschrikkelijke pijn om toe te zien dat ze gewoon mensen informeert over haar islam de nieuwe islam.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 11:01

 

Beste roelfina,

Ik raad je aan om www.al-islaam.com te bezoeken en effe rond te kijken bij cyberimam, er worden er veel vragen gesteld zo ook over de hoofddoek en daar kun je een uitgebreide antwoord terug lezen.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 11:30
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Ik begrijp niet waarom 't beheer toelaat dat zulke mensen de gelegenheid krijgen om andere mensen te laten dwalen. Het doet verschrikkelijke pijn om toe te zien dat ze gewoon mensen informeert over haar islam de nieuwe islam.

Omdat hier gelukkig vrijheid van meningsuiting is. Jij hebt ook alle recht om te vertellen wat je gelooft, dat doe je ook. Hier wordt een vraag gesteld, ik geef antwoord. Iedereen mag antwoorden. Ik zeg niet dat ze daar MOET lezen, het is meer als tegenwicht voor heel veel info die je verder ook vindt. Jouw waarheid hoeft niet iedereens waarheid te zijn.

Salaam happylady

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 12:13

Assalamoualikoum,

zuster happyladdy, ik wil u alleen maar zeggen , en je weet het  denk ik ook al,maar toch herinner ik u,dat iemand iets wijs maken is een groot verantwoordlijkheid, wij denken dat het niet zo erg als we een fout maken bij het onderwijzen en mensen te begeleiden naar hetgeen wij persoonlijk goed zien,maar bij god is het nog erger dan we  ons kunnen bedenken,nu, je zal wel goede bedoelingen hebben,maar dit geldt voor mij en voor u en voor ieder die op deze forum of eender welke islamitische site, wij willen allee maar het goede voor ons broeders en zusters,en willen voor hun het geen wat wij  voor ons willen . voorzichtigheid is aangeraden.want ook al zijn we zeker vandat geen wat wij weten, fouten kunnen er altijd optreden,dus daarom ,zelfs de groote geleerden zeggen dat waarde volle zinneke"allahou a3lam" en als we iets niet of niet zeker  weten,ook als is dat maar een mening, moet je voorzichtig zijn,want wie weet,iemdand die u mening ziet, en volgt die ook,  dan neem je jou en zijn zonde /of beloning (in het geval van :als je een correcte raad hebt gegeven, want diegene die het goede toont aan iemand,is hetzelfde als iemand die het goede heeft gedaan.) mee.en mits hier een publieke forum is, zijn er mss honderden mensen die de berichten lezen, zeker tiental van die honderden zullen die berichten ook  feitelijk toepassen!en stel u voor als uw /mijn berichten fout zijn, dan neem je/ik al hun zonden mee. maar dat verbiedt ons niet ons mening natuurlijk te uiten, onder een voorwaarde:dat je/ik  het ook bij schrijft dat het uw /mijnmening is.

nu ik zet telkens de ik vorm bij ,omdat dit ook aan mij en aan ieder moslim is gericht.

wassalaam alikoum wa rahmatou lah

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 12:20

hi,

Voor we je met geloof om je oren kletsen,en de bij het geloof horende sektes die er zijn ontstaan,gaat het ook om het karakter van jouw vriendje.hij kan wel een moslim van geboorte zijn,maar tot nu toe doet ie daar weinig mee,aangezien hij met jou naar bed is geweest,en verkering met je heeft.Hoe hij evt.in de toekoms met je om zal gaan hangt helemaal af van zijn karakter.heeft hij een goed hart?Probeer daar eens achter te komen?

Verder...tsja als jullie serieus verder willen,en hij wil een moslim huwelijk,dan zul jij eerst moslima moeten worden.tenminste,in de Islam die ik ken...

dus kortom ..probeer eens in zijn hart te kijken,en je bent goed opweg om de islam te leren kennen,je hebt immers deze site ook gevonden!

veel succes!

 

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 12:51

Salaam aleikum Zahra,

dat vind ik echt een hele goede reactie van je!!  (Klein vraagje: als christen of joodse vrouw hoeft het niet, toch)

Enne Marhaba, je hebt ook gelijk. Ik DENK alleen op dit moment dat het geen fout is door iemand naar die link te wijzen. Allahoe ahlem, inderdaad.
Salaam happylady

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 13:00
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum Zahra,

dat vind ik echt een hele goede reactie van je!!  (Klein vraagje: als christen of joodse vrouw hoeft het niet, toch)

Enne Marhaba, je hebt ook gelijk. Ik DENK alleen op dit moment dat het geen fout is door iemand naar die link te wijzen. Allahoe ahlem, inderdaad.
Salaam happylady

neeh ,als christen of joodse vrouw hoef je je niet te bekeren,omdat je al een vrouw van ''het boek''bent.

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 13:03

Hoi Marhaba,

waar haal je het vandaan dat happylady iemand iets probeert wijs te maken?  Dat impliceert nl dat hapylady het met de materie in die link niet eens zou zijn.  Ik denk dat het gewoon haar interpretatie van de Islaam is, net zoals jij de jouwe hebt.  Logisch gezien staan de hadith nogal op losse schroeven, dus is het weer in kwestie van erin geloven... (zie ander topic) en dat doe je of doe je niet.

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2004 om 13:06
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

Voor we je met geloof om je oren kletsen,en de bij het geloof horende sektes die er zijn ontstaan,gaat het ook om het karakter van jouw vriendje.hij kan wel een moslim van geboorte zijn,maar tot nu toe doet ie daar weinig mee,aangezien hij met jou naar bed is geweest,en verkering met je heeft.Hoe hij evt.in de toekoms met je om zal gaan hangt helemaal af van zijn karakter.heeft hij een goed hart?Probeer daar eens achter te komen?

Ik neem aan dat als ze zover met die jongen gaat, ze ook wel weet dat hij een goed hart heeft

Verder...tsja als jullie serieus verder willen,en hij wil een moslim huwelijk,dan zul jij eerst moslima moeten worden.tenminste,in de Islam die ik ken...

Misschien wordt het dan tijd voor een andere islaam, eentje waarin het mensen vrijstaat bij mensen te zijn van wie ze houden, zonder discriminatie in geloof...  Ik vind het trouwens een nogal irritante bekeringstactiek, als je met een moslim wil trouwen, moslim worden.  Als niet heel de wereld zo druk bezig was met proberen te bekeren, kon het misschien gaan over waar het echt om gaat, nl de liefde die 2 mensen voor mekaar voelen, en de vrijheid om in een relatie je eigen persoon te zijn.

Gr Kim

Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 07:48

Hoi Roelfina,

De onzekerheden waar jij meezit, zijn onstaan door je vriend. Even afgezien dat relaties voor het huwelijk niet correct zijn, zal ik even spreken in jouw termen, want Halal/Haramzaken zijn voor jouw en je vriend totaal onbekend.

Dit is geen kwestie van cultuur, Islam, jongen die met je heeft, maar die misschien je kinderen zal ontvoeren etc. Dit is een kwestie van vertrouwen. Ik lees in jouw verhaal geen enkele vorm van vertrouwen in je vriend. Enkel en alleen wantrouwen. Vraag je jezelf, wel af, waar dat aan ligt? Aan de Islam kan het niet liggen, want die zegt dat je de vrouw goed dient te behandelen, want ze wordt of is de moeder van je kinderen.

Ik zeg je in je gezicht, niet erom heen draaiend, dat hij je gebruikt, voor zijn eigen lusten, want een echte man zou je dit niet aandoen. Hij laat je met verdriet achter, denk je niet dat hij dit bij meerdere meisjes doet?

Gemeenschap is iets bijzonders, wat tussen jouw en je man moet gebeuren.

Je wil een antwoord op je vraag hoe hij je zal behandelen in de toekomst, als jullie relatie wat langer stand houdt, ik kan je daar geen antwoord op geven, wel kan ik je zeggen, dat ik het vermoeden heeft, dat veel van wat je zegt, voorkomt bij mannen die de Islam niet praktiseren. Dus, ja, je hebt kans dat je slecht wordt behandeld, kans dat je wordt geslagen, kans dat je kinderen worden ontvoerd naar een van de landen in het Midden-Oosten, kans dat je verkracht wordt....en noem maar op en op het af te maken, uiteindelijk beland je in de goot. Hij ervandoor met je kinderen en een andere del en jij in de goot.

Aan jouw de taak om het niet zo ver te laten komen, door eens goed de Islam te bestuderen, in plaats van met jongens om te gaan die geen weet hebben van de Islam en je hier dan komen afvragen wat er wel niet zal gebeuren met je leven.

Groetjes Imaan

P.S De harde realiteit.......wanneer je kiest voor een niet-praktiserende man, want die zal nooit vrees kennen, nooit bang voor Allah swt zijn.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 07:24

Assalamoualikoum,

awel, zuster imaan, ik heb er nix aan toe te voegen, je hebt het macha allah heel goe gezegd!

zo is dat in de realiteit!je hebt absoluut gelijk !

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.093 seconden.