Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

alcohol

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: alcohol
    Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 15:42

salaam alikoem

Hoeveel dagen voor ramadan mag je geen alcohol drinken?

groetjed anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 16:00
Anissa,

Het drinken van alcohol is verboden, het hele jaar duur dus niet alleen gedurende de maand ramadan.

Het kan dat je een bepaalde Koranvers verkeerd hebt begrepen of ben je een Koraniet.

Wat ook kan is dat je vraag niet serieus bedoelt was..

Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 16:03

hoi,

Remco ik weet dat je me wilt gaan helpen  maar je zegt "denk ik" .
En ik wil gewoon dat je zeker bent.
Hoeveel dagen voor ramadan mag je geen alcohol drinken?


Ik hoop dat jullie me een antwoordt wilt geven, op deze vraag  want ik heb het echt nodig.

groetjes anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 16:04
In eerste instantie geplaatst door *Anissa*

salaam alikoem

Hoeveel dagen voor ramadan mag je geen alcohol drinken?

groetjed anissa

salaam oulikoum zuster,

Wat Anissa bedoelt is dat alcohol een geruime tijd in je bloed blijft en dat het Haram is om zo te vasten.

verbeter me als ik het fout heb

wassalaam,

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 16:39
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

In eerste instantie geplaatst door *Anissa*

salaam alikoem

Hoeveel dagen voor ramadan mag je geen alcohol drinken?

groetjed anissa

salaam oulikoum zuster,

Wat Anissa bedoelt is dat alcohol een geruime tijd in je bloed blijft en dat het Haram is om zo te vasten.

verbeter me als ik het fout heb

wassalaam,

salaam alikoem

Jah broeder, dat bedoel ik!

En Remco, Ik ben alhamdoulilah een moslima.
En die vraag is eigenlijk niet voor mij bedoeld.

Groetjes anissa

 Ps: mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 16:42
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

In eerste instantie geplaatst door *Anissa*

salaam alikoem

Hoeveel dagen voor ramadan mag je geen alcohol drinken?

groetjed anissa

salaam oulikoum zuster,

Wat Anissa bedoelt is dat alcohol een geruime tijd in je bloed blijft en dat het Haram is om zo te vasten.

verbeter me als ik het fout heb

wassalaam,

Hoelang het in je bloed blijft, verschilt per persoon.  Is voor een deel genetisch, maar ook afhankelijk van je gewicht, je geslacht, enz...  Valt dus niet zo eenvoudig te zeggen...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 17:02

hoi kimmie

Geslacht is een man.

groetjes anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 17:12
Sneller dan
Nu ja, in 24 h of zo is het altijd zeker uit je bloed, waarschijnlijk in veel minder, ik dacht iets van 1 a 2 porties per uur of zo (portie = 1 biertje, of 1 wijntje, of...)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 17:52

Salaam aleikoum,

Alcohol drinken mag nooit, is een grote zonde en is de moeder van al het kwaad, zoals bekend is bij elke moslim. Je vraag is daarom niet echt begrijpelijk.

Je hebt verdwaalde mensen, die de verzen uit de quran verdraaien en zeggen dat alcohol drinken toegestaan is, als je maar 40 dagen voor de ramadan stopt ofzo. Heb ik weleens gehoord zo in die richting. Misschien dat de steller van deze vraag deze mening heeft, allahoe a3lem?

Alcohol is verboden binnen de islam. Degene die alcohol heeft gedronken, zijn gebeden en vasten zullen voor 40 dagen niet geaccpeteerd worden. Dit betekent niet dat hij zijn gebeden en vasten niet moet verrichtten na te hebben gedronken.Gebeden verrichten en vasten zijn verplicht en het nalaten hiervan is een grote zonde. Als je alcohol hebt gedronken zal je voor 40 dagen niet worden beloond voor de aanbiddingen.

Salaam aleikoum,

 

Terug naar boven
moslima_17 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_17 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 05:53

Salaam mijn zuster Anissa,

 

Het is gewoon het beste dat een persoon helemaal geen alcohol drinkt. Want (bijna) iedereen weet dat het niet mag in de Islam.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest.

Jullie zuster in de Islam

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 07:29

Assalamoualikoum,

ik hoop dat degene die alcohol dronk, niet alleen stopt om de reden van vasten in de maand ramadan, maar dat hij /zij er totaal van afblijft en berouw toont, anders, dus als hij alleen stopt om te vasten en daarna voert hij dezelfde zonde voort, is het wel erg he!

lah yahdina, moge allah ons naar het rechte pad leiden,

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
firdews Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote firdews Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 07:43
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

In eerste instantie geplaatst door *Anissa*

salaam alikoem

Hoeveel dagen voor ramadan mag je geen alcohol drinken?

groetjed anissa

salaam oulikoum zuster,

Wat Anissa bedoelt is dat alcohol een geruime tijd in je bloed blijft en dat het Haram is om zo te vasten.

verbeter me als ik het fout heb

wassalaam,

Hoelang het in je bloed blijft, verschilt per persoon.  Is voor een deel genetisch, maar ook afhankelijk van je gewicht, je geslacht, enz...  Valt dus niet zo eenvoudig te zeggen...

ik hoorde dat het 40  dagen was
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 08:20

Moet er 40 dagen voor de ramadan gestopt worden met alcohol drinken?

    Vraag: Er is binnenkort ramadan en er moet 40 dagen daarvoor gestopt worden met alcohol drinken wat zijn de exacte data daarvan? alvast bedankt


Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Dit is in feite een hypocriete vraag, islam is geen spel maar een geloof met bepaalde aspecten die een moslims dient toe te passen. Het drinken van Alcohol en andere bedwelmende spullen is niet toegestaan in de islam! De vraag moest anders geformuleerd worden: "Mag men Alcohol drinken?"

Allah zegt daarover: "O, jullie die geloven ! Voorwaar, de wijn en het gokken en de afgodsbeelden en pijlen om te verloten zijn onreinheden die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken) dus. Hopelijk zullen jullie welslagen." (91) Voorwaar, de Satan wil alleen maar vijandschap en haat onder jullie veroorzaken met behulp van wijn en gokken en door jullie af te houden van het gedenken van Allah en de Salat: houdt ermee op!" Het hoofdstuk (soerat) Al ma'ieda, vers 90-91

Het is duidelijk dat alcohol verboden is in de islam. Het is dus onzin om te vragen wat voor data er bestaan omdat die niet eens bestaan. Als Allah de Verhevene iets verboden heeft verklaard dan zijn er geen omwegen om het halal (toegestaan) te maken, op wat voor manier dan ook. Het is ook heel hypocriet om te stoppen met alcohol alleen omdat de Ramadan eraan komt. Denkt u dat Allah de overige 11 maanden als snippermaanden ziet en dat wij niet veroordeeld zullen worden over de overige 11 maanden. Ik vind het heel goed van u dat u ernaar op zoek gaat want u zou natuurlijk ook niet beter weten. Het is ook goed dat u zich voorneemt om u te onthouden van de alcohol omdat de ramadan begint want Allah de Verhevene heeft o.a daarom de ramadan voor ons verplicht gesteld. Om onze ego (nafs) op te voeden zodat we sterk de komende 11 maanden aan kunnen. De ramadan is dus een training voor ons.

Ik raad u aan broeder/zuster om afstand te nemen van iets wat u naar een slechte einde zal leiden. Allah de Verhevene en Zijn profeet Mohammed (Allah's vrede en genade zij met hem) hebben ons gedetailleerd alle aspecten van onze godsdienst uiteengezet zodat we die als leiding en houvast in ons leven kunnen gebruiken. Moge Allah u ervoor belonen Inshaa Allah.

En Allah en Zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.