Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Gijzelingsdrama

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Gijzelingsdrama
    Geplaatst op: 03 september 2004 om 08:17

SubhanAllah....

Hoe kunnen de gijzelaars zeggen dat ze moslim zijn, als er DUIDELIJK in de Koran staat dat kinderen, vrouwen, ouderen, zelfs bomen niet beschadigd mogen worden (tijdens een ' oorlog' ). Kinderen die gebruikt worden als MENSELIJk schild. Hoe durf je jezelf moslim te noemen, als je je eigen leven niet durft te riskeren, door het leven van een kind op het spel te zetten. Dit maakt me daadwerkelijk kwaad.

Ik snap niet wat deze mensen bezielt, om een school in te gaan, juist een school mag je niet in!!!!!!!!! Mensen, zie nu eens in, dat KINDEREN, het mooiste zijn wat er bestaat. Ze zijn puur en daar moet je van afblijven met je p*ten!!!!!!!!

Rebellen.....ga je richten op de regering, ga een regeringsgebouw in, als je graag zelfmoord wil plegen, maar blijf van alle kinderen in de hele wereld af.

Christen, Moslim, Jood, Boedhist, religie speelt geen rol bij kinderen, omdat ze in mijn ogen allemaal Moslim zijn.

Imaan, die zich duidelijk afkeert van de gijzelaars!!!!!!!!!

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2004 om 09:38

Assalamoe alykoem,

ik ben het met je eens, alleen die zin 'Hoe kunnen de gijzelaars zeggen dat ze moslim zijn', het lijkt alsof je zegt dat als een moslim een fout begaat, dat hij niet-moslim wordt, natuurlijk zijn ze verkeerd, maar om ze niet-mosloms te noemen is een andere verhaal. wanneer we zo gaan praten is niemand moslim, iedereen begaat zondes, maar mss bedoel je iets ander met die zin, wa Allahoe A3lam,

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2004 om 05:47

Alaykoum wa Salaam,

Daar heb je gelijk in, maar ik vraag me af, hoe ze het met het gebed heben gedaan, tijdens die dagen? Stonden er een paar op wacht en gingen er een paar bidden? Misschien zijn het wel mensen van de Russchische regering die opdracht hebben gegeven, de geheime dienst, de maffia. Wie bewijst dat? Dit werkt toch alleen maar nadelig, en dat weten ze en daar maken ze misbruik van.

Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
RedNas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote RedNas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 september 2004 om 07:32

Beste Imaan,

Die onzin die je uitkraamt geloof je toch zeker zelf niet? Het wordt tijd dat de ummah zich uitermate duidelijk uitspreekt tegenover dit soort kwaad en ook actie onderneemt. Wanneer dit niet gebeurd voorzie ik op korte termijn de grootste problemen in de wereld. Een echte moslimhaat zal opwakkeren, terwijl moslim die hun geloof juist uitoefenen dit evenwel verafschuwen.

Barbaren die kinderen vermoorden dienen in het openbaar te worden verbrand! Hebben ze alvast een voorproefje voor wat hen te wachten staat in de hel.  

Wat ik van de islam weet is dat een kind zeker tot zijn 7e levensjaar puur en rein is en als moslim is geboren...Hoe kunnen deze varkens die jonge kinderen afslachten zich dan moslim noemen?

 

 

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 13:15

 Ik vind het mooi om de posting en reaktie te lezen en ben blij dat jullie dit soort dingen ook verafschuwen. Jammer enkel van het feit, dat ik de indruk krijg dat niet-moslim zijn kennelijk ook iets afkeurenswaardig is. (Of lees ik het verkeerd ?).

Als dit inderdaad een forum is voor moslims en niet moslims zou ik me dan de slechterik moeten voelen als niet-moslim (en wellicht ook als vrouw) ?

Zelf heb ik ook met afgrijzen het nieuws gevolgd van de afgelopen dagen. Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat die Tjetjeense terroristen moslims waren. Ik zie terroristen eigenlijk gewoon als terroristen en eigenlijk maakt het me niet uit welk geloof ze aanhangen. Het doden van andere mensen om een statement te maken vind ik erg verdrietig om te lezen. Kennelijk zien ze geen andere weg.

Met het gijzelen en doden van kinderen is voor mijn gevoel een bodem geraakt. Lager kan je niet zinken. Vind het weerzinwekkend en het doet me pijn in het hart om te zien...Ik leef heel erg mee met de nabestaanden...en hoop dat ze zoiets nooit meer mee hoeven te maken.

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 13:38

De Islaam verbiedt het vermoorden van onschuldige mensen

 

Het niet liefhebben van de ongelovigen omwille van hun ongeloof houdt echter niet in dat moslims het recht bezitten om onschuldige niet-moslims te vermoorden, hun bezittingen af te pakken of hun vrouwen en kinderen te misbruiken zoals dat door een aantal onwetende dwazen begrepen wordt.

De huidige Moeftie (hoogste Islaamitische wetgeleerde) van Saoedi Arabi� (anno 2004) Shaych

al-'Allaamah 'Abdoel-'Aziez Ale Shaych -hafidhehoellaah- maakt dat met de hiervolgende tekst duidelijk:

Nadat de Shaych gevraagd werd of het toegestaan is om moslims waarvan zij -de Chawaaridj (rebellen)- beweren dat ze ongelovig zijn omdat ze totale vriendschap tonen tegenover de landen van het westen zei hij:

"Broeders! Dit is iets van fietnah en rampspoed. Want, voorwaar zij -de Chawaaridj- hebben deze zaken tot leven gebracht. De oorsprong hiervan ligt hem in het feit dat een aantal moslims onwetend zijn over veel zaken, waardoor zij de Islaam anders begrijpen dan dat het in werkelijkheid is. En anders begrijpen dan volgens zijn juiste begrip. Hierdoor kan het zijn dat men van een gedachtegang overtuigt  raakt terwijl men niet de resultaten van dit soort handelingen (gedachtegangen) overweegt. Resulteren deze begrippen op het goede of het valse? De Islaam is niet gekomen met het begaan van moordaanslagen of het om leven brengen van mensen, maar de Islaam is gekomen om de mensen uit te nodigen naar Allaah, de Waarheid te verduidelijken en de mensen te waarschuwen (tegen het begaan van zonden en ongeloof). Het begaan van dit soort praktijken, waarmee ik bedoel: 'De overtuiging dat dit een Kaafir (ongelovige) is en daarom is het een verplichting voor mij om hem te vermoorden.' Dit zet geen zoden aan de dijk en is (absoluut) onnuttig! Dit soort zaken worden alleen uitgevoerd door mensen die weinig kennis en inzicht hebben en een zwak begrip hebben over het geloof van Allaah. Deze voorgaande zaken zijn de aanleiding tot hun onmacht in het uitnodigen naar Allaah Ta'ala waarop zij deze middelen gebruiken om hun zaken en handelingen in werk te stellen. Terwijl deze zaken in werkelijkheid doelstellingen van anderen verwezenlijken en dienstverlenen aan anderen. Zij zelf hebben hier geen enkel baat bij! Het bewerkstellen van deze zaken, en de overtuiging van dat dit een kaafir is en dat het daarom een verplichting is om hem te vermoorden, heeft niets met de uitnodiging naar Allaah te maken noch is dit van de Waarheid! De boodschapper (salallaahoe `alayhie was sallem) en zijn metgezellen (radiallaahoe `anhoem), de meest gehoorzame mensen aan Allaah hebben nooit dit soort gedragingen vertoond, noch zijn zij ooit naar dit soort zaken uitgeweken of hebben zij dit soort plannen gesmeden. Dit profeet  (salallaahoe `alayhie was sallem) heeft dit nooit gedaan. Wat hij bewerkstelt heeft is de liquidatie van een aantal joden die in het openbaar Allaah en Zijn boodschapper uitscholden en de Islaam vijandig waren. Hij heeft echter nooit troepen (van zijn metgezellen) verzameld om hiermee (onschuldige) mensen te vermoorden, te patrouilleren en wraak te nemen door hier en daar te vermoorden. Dit zijn allemaal zaken die niets met de Islaam te maken hebben. Degenen die dit soort zaken begaan doen dit echter alleen maar om de naam van de Islaam in een kwaad daglicht te zetten en de mensen een idee te geven van dat moslims moordenaars zijn en dat zij criminelen en terroristen zijn. Met dit soort zaken bereik je niets goeds. Voorwaar, deze zaken zijn misleidend en hebben geen verband met de Islaam. De Islaam gebiedt uitnodiging naar Allaah met wijsheid, vermaning, verduidelijking van de Waarheid en uiteenzetting van de Leiding�


Einde Citaat. Zie blz 85 van al-Fatawa al-Moehime fie Tabsier al-Oemmah.    

Fragment uit de Nederlandse Vertaling vanuit het commentaar van Shaych Bin Baaz op de Drie Fundamenten

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 13:45
Dank je Juwairiyah voor de uitgebreide tekst. Ik zie dat het zelfs uit dit jaar dateert. Ik zou mezelf niet als ongelovige willen bestempelen...enkel als anders gelovige dan islamiet... Maar ik begrijp uit de strekking van het verhaal wel dat kennelijk binnen jullie geloofsbeleving ook geen "promotie" en goedkeuring is van geweld en misbruik.
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 13:59

Geen dank Mystica, en dat is de juiste conclusie..!

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 14:37

Salamoen Aleykoem

IK DENK echt niet dat het puur checheense moslims geweest zijn. Die mensen daar weten echt waar ze mee bezig zijn DENK IK en daarom wantrouw ik dit hele gebeuren. Ik zeg niet per se geen chechenen maar ik zeg wel geen mujahidien. Oja nog een ding: geheime diensten!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 14:48

Hoi Rednas,

Ik snap niet waarom ik onzin uitkraam, ik verafschuw dit drame!!!! Lees, voordat je wat neerzet, want ik sta totaal niet achter di drama. Waarom waren er geen moslims, die daar opstonden, die daar naartoe gingen, die gingen bemiddelen, waarom zag ik niemand van de ambassade? Ik denk dat het veel had uitgemaakt, als er moslims bij het schoolgebouw waren, maar dat is achteraf gepraat>

Imaan

P.S Het zou beter zijn, om goed te lezen, voorkomt veel miscommunicatie

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 04:25
Salaam aleykoem,
Broeders en zusters,

Onze broeders en zusters hebben een paar dagen geleden een onderwijscomplex bestormd, in dit complex bevond zich ook een school.
In een ander gedeelte kon men echter ook een militaire opleiding volgen. De kinderen in het complex vormden een minderheid van ongeveer 5 tot 10%.
Het doelwit waren de volwassenen die het vijandige regime van Rusland steunen, het regime dat de dood van 42.000 Islamitische kinderen op haar geweten heeft.
Gisteren sprak een van onze broeders op ned1, hij had deze informatie van de moejahedien in de Kaukasus verkregen.
Wie geloven wij ? Onze eigen broeders en zusters die het beste voor ons willen en zich aan dezelfde God onderwerpen, of hen die ons het liefst zien sterven, hen wiens voorouders tegen de onze vochten ? Wij kunnen nooit een sterke eenheid vormen als wij onze broeders en zusters niet vertrouwen.
Steun onze broeders en zusters en laat de schoonheid van de Islam zien, maak de Westerlingen duidelijk dat dit waarlijk een jihad is en dat de kinderen niet het doelwit waren, want het doden van kinderen is zeker een overtreding. Dan vragen sommigen zich misschien af, hoe komt het dat er toch zoveel kinderen zijn omgekomen ?
De reden daarvoor is een niet goed bevestigde bom aan de bovenkant van de gymzaal, waardoor een dodelijke explosie ontstond en de brute aanval met oa raketwerpers door het Russische leger heeft geleidt tot een vuurgevecht met de vrijheidsstrijders, waarna vele vluchtende kinderen door Russisch en Islamitisch vuur zijn gedood.
De eisen van onze broeders en zusters waren redelijk, het was niet nodig om ook maar 1 Rus te doden, als het Russische regime de opgepakte Tsjetjenen van een actie in Ingoetsjenie zou vrijlaten en als de Russen zouden terugtrekken uit Tsjetjenie.
Broeders en zusters, de Westerse overheden waaronder ook die van Nederland staan zeker aan de zijde van de Russen, zij hebben wellicht kritiek op de plotse bestorming van het complex door de Russen, maar ook zij zien niks in de stichting van een Islamitische staat in Tsjetjenie.
Kies partij voor je eigen broeders en zusters en steun hun in de wereldwijde jihad, vertrouw hun.


Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 04:49

In eerste instantie geplaatst door Yahya


De kinderen in het complex vormden een minderheid van ongeveer 5 tot 10%.
Het doelwit waren de volwassenen die het vijandige regime van Rusland steunen..

De kinderen maakten duidelijk deel uit van het duivelse plan van de 'stoere' gijzelnemers: als dat niet zo was geweest waren alle kinderen direct vrijgelaten.

Wanneer begrijpen sommige mensen eindelijk eens, dat je onschuldig bloed niet met onschuldig bloed kunt vergelden.

Hoe dan ook: de radicale Islam is in een rap tempo bezig alle krediet te verspelen, zelfs bij mensen die tot voor kort nog enige sympathie konden opbrengen.

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 05:10
Mee eens Vincent.
Je zegt dat de Radicale Islaam bezig is alle krediet te verspelen en dit zelfs bij mensen die tot voor kort nog enige sympathie konden opbrengen, heb je het dan over jezelf?
Je moet onthouden beste Vincent, de Islaam is een zaak, het afgeweken handelen van bepaalde moslims een geheel andere, je moet wel onderscheid blijven maken. Niemand die jou vraagt om sympathie voor radicale Islamitische bewegen, slechts mensen die jou vragen om continuerende sympathie voor de Islaam.

moge Allah swt alle dwalenden op het rechte pad leiden, Allahoemma Ameen.

"verdelg kwaad niet met kwaad"

"Vermijdt de zeven grote vernietigende zonden.." De derde die hij noemde was het beeindigen van een leven dat Allah swt verboden had. (zonder gerechtelijke basis)

"Word niet ontrouw (door ongelovig te worden) na mij door op elkaars nekken in te slaan (d.w.z een andere te doden)"

"Het eerste waarover geoordeeld wordt tussen de mensen is bloed (d.w.z het onwettig doden)."

"De grootste zonden van de grote zonden zijn het toekennen van deelgenoten aan Allah swt en het (onwettig) doden van iemand en de plichten tegenover de ouders niet vervullen.."

(uitspraken van de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salam)


"
O, gij die gelooft, gebruikt elkanders eigendom niet met leugen en bedrog maar handelt bij onderlinge overeenkomst. En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol. En wie dit ook doet bij wijze van overtreding en onrechtvaardigieid, hem zullen Wij in het Vuur werpen; en dat is voor Allah eenvoudig. Als gij de grootste dingen die u verboden zijn vermijdt, zullen Wij uw zwakheden voor u bedekken en u tot een plaats van grote eer toelaten. "
(Soerat an-Nisaa ayaa 29-31)


fi Amani Laah,

Umm `Aqeelah
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 05:20

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah


Je moet onthouden beste Vincent, de Islaam is een zaak, het afgeweken handelen van bepaalde moslims een geheel andere, je moet wel onderscheid blijven maken. Niemand die jou vraagt om sympathie voor radicale Islamitische bewegen, slechts mensen die jou vragen om continuerende sympathie voor de Islaam.

Ik heb sympathie voor de Islam, maar niet voor een aantal van haar volgelingen, i.c. zij die deze religie menen te mogen misbruiken voor aards bloedvergieten. Maak je verder geen zorgen: ik ben in staat onderscheid te maken tussen 'radicale Islam' en Islam.

Groet,
Vincent
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 05:23
De kinderen maakten duidelijk deel uit van het duivelse plan van de 'stoere' gijzelnemers: als dat niet zo was geweest waren alle kinderen direct vrijgelaten. Wanneer begrijpen sommige mensen eindelijk eens, dat je onschuldig bloed niet met onschuldig bloed kunt vergelden. Hoe dan ook: de radicale Islam is in een rap tempo bezig alle krediet te verspelen, zelfs bij mensen die tot voor kort nog enige sympathie konden opbrengen.



Vincent,

De dappere Moslims in het gebouw hadden tientallen kinderen en vrouwen vrijgelaten. Mijn broeders en zusters waren bereidt om velen vrij te laten, het uiteindelijke doel was de vrijlating van alle gegijzelden in ruil voor de onafhankelijkheid van Tsjetjenie en vrijlating van de Tsjetjeense gevangenen.

Het dak storte in op een massa van kinderen, vrouwen en mannen vanwege een niet goed bevestigde bom in de gymzaal. Vele probeerden toen het gebouw te ontvluchten, en ik zweer bij God dat ik op dat moment ook zou schieten om de actie te redden.
Indien iedereen wegvlucht kan je niet meer onderhandelen en is de missie dus gefaald.
Het schieten op de wegrennende kinderen is een waarschuwing voor hen die nog in het gebouw zijn.





Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 05:32
Daar ben ik heel erg blij mee Vincent..!!

"Het schieten op de wegrennende kinderen is een waarschuwing voor hen die nog in het gebouw zijn"

Luister naar wat je zegt aghie Yahya. Je doet net alsof dat vermoorden van een onschuldige kind rechtvaardigt..! Soub7anAllaah..!!!

"Iemand die een ziel doodt die een verdrag met Allah swt en Zijn Boodschapper heeft afgesloten zal niet de geur van de hemel ruiken, hoewel de geur daarvan te ruiken is op een afstand van veertig jaar lopen."

(At-Tirmidhi)
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 05:40
Salaam aleykoem,
Juwairiyah,


Het doelbewust doden van een kind valt inderdaad niet goed te praten, wat ik heb gehoord is dat er op de kinderen werd geschoten toen zij wouden wegrennen, ik zou de vluchtende kinderen treffen maar op een niet-dodelijke manier of ik zou in de lucht schieten, in ieder geval zou ik duidelijk maken dat zij niet weg moeten rennen. Wees verstandig en keur deze actie niet af, maar maak wel ook duidelijk waarom er sprake was van een rechtvaardige actie.


Wasaalaam,
Yehya
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 05:42
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

weet je wat we doen? Kom naar de chat, dan spreken we daar over dit onderwerp inshaAllah..
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 07:49
Salaam aleikum Yaya,
als ze niet van plan waren die kinderen te doden? Vanwaar dan die bom in de gymzaal waar al die kinderen opgesloten waren? Ik begrijp niet hoe je dit kunt rechtvaardigen. Moge God de mensen straffen die dit op hun geweten hebben...
Salaam happylady
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 09:02

Assalamoe alykoem,

en moge Allah al de Russen die onze broeders en zusters hebben gemarteld, gestrafd, wees gemaakt, hun huizen kapot gemaakt, hun bezittingen genomen, vrouwen zonder mannen, kinderen zonder ouders.....etc, moge Allah die Russen straffen in het leven en in het hiernamaals,

Amien, en ik verwacht van mijn broeders en zusters hieronder ook Amien te zeggen wassalamoe alykoem,  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 09:07

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Amien!!

Yahya, ben het helemaal met je eens Elhamdoulilah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 09:12
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Amien!!

Yahya, ben het helemaal met je eens Elhamdoulilah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

Assalamoe alykoem,

heb je al zijn reacties gelezen , ik ben niet heelmaal met hem eens, maar dat blijft tussen mij en Yahya, dat weet hij ook.

assalamoe alykoem,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 09:22

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeder Fi Dien Abou Jabir,

Tot zover ben ik het nog met hem eens, dus ik zal nog moeten afwachten wat ie nog meer zal gaan typen.

        

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 11:01
Salaam aleykoem,

Amien !

Abou Jabir, ik weet dat je het niet met me eens bent als het bv gaat over geweld tegen bhet SA-regime.
Gelukkig ontken je het belang van de Jihad niet en ben je ook voor de herrijzing van het Khalifaat.
De manier waarop wij dit willen bereiken verschilt helaas wel een beetje.

Marocaantje, het doet me goed om te lezen dat je me steunt, het betekent dat ik er gelukkig niet alleen voor sta.

Happylady3113, je doet alsof er enkel kinderen in de gymzaal waren, de gymzaal was naar verluidt gevuld met kinderen, vrouwen en mannen. De Russische mannen zouden zeker doelbewust gedood worden door de explosieven als de Russen niet aan de eisen van de vrijheidsstrijders zouden voldoen.


Wasalaam

ps: Marocaantje, ik heb gezien dat ze op joodsweb.nl nogal fel zijn, als ze je kwetsen kun je beter op deze site blijven of andere Islamitische sites.
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 14:16

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Salaam aleykoem,
Broeders en zusters,

Onze broeders en zusters hebben een paar dagen geleden een onderwijscomplex bestormd, in dit complex bevond zich ook een school.
In een ander gedeelte kon men echter ook een militaire opleiding volgen. De kinderen in het complex vormden een minderheid van ongeveer 5 tot 10%.
Het doelwit waren de volwassenen die het vijandige regime van Rusland steunen, het regime dat de dood van 42.000 Islamitische kinderen op haar geweten heeft. 

Het feit dat er zoveel Islamitische kinderen gedood worden is net zo erg. Elk kind dat gedood wordt is er een teveel. Mensen hebben het recht niet om iemand van het leven te beroven wat door God geschonken is (dat is wat ik ondermeer geloof). Een onschuldig, weerloos kind doden vind ik zo'n beetje het laagste wat je als volwassene kan doen. Of dat nou een Russisch, Chinees, Nederlands, Islamitisch, Katholiek, Hindoeistisch of wat rood, geel, bruin of wit kind is.....


Gisteren sprak een van onze broeders op ned1, hij had deze informatie van de moejahedien in de Kaukasus verkregen.
Wie geloven wij ? Onze eigen broeders en zusters die het beste voor ons willen en zich aan dezelfde God onderwerpen, of hen die ons het liefst zien sterven, hen wiens voorouders tegen de onze vochten ? Wij kunnen nooit een sterke eenheid vormen als wij onze broeders en zusters niet vertrouwen.
Steun onze broeders en zusters en laat de schoonheid van de Islam zien als dit het idee is van schoonheid...dan pas ik er voor, ik word hier alleen maar heel verdrietig van...., maak de Westerlingen duidelijk dat dit waarlijk een jihad is en dat de kinderen niet het doelwit waren, want het doden van kinderen is zeker een overtreding Een overtreding vind ik nog heel licht gezegd. Dan vragen sommigen zich misschien af, hoe komt het dat er toch zoveel kinderen zijn omgekomen ? Simpelweg omdat ze vermoord werden door geweld; door kogels, granaten en explosieven. Omdat ze uitgehongerd werden, geen drinken kregen en geen medicijnen.
De reden daarvoor is een niet goed bevestigde bom aan de bovenkant van de gymzaal, waardoor een dodelijke explosie ontstond en de brute aanval met oa raketwerpers door het Russische leger heeft geleidt tot een vuurgevecht met de vrijheidsstrijders, waarna vele vluchtende kinderen door Russisch en Islamitisch vuur zijn gedood. 
De eisen van onze broeders en zusters waren redelijk Hoe redelijk die eis ook mocht zijn, de toegepaste methode om het af te dwingen vind ik een hele slechte.... , het was niet nodig om ook maar 1 Rus te doden, als het Russische regime de opgepakte Tsjetjenen van een actie in Ingoetsjenie zou vrijlaten en als de Russen zouden terugtrekken uit Tsjetjenie.
Broeders en zusters, de Westerse overheden waaronder ook die van Nederland staan zeker aan de zijde van de Russen Ik sta aan de zijde van de slachtoffers aan welke kant ze ook vallen....een ieder moet verstand in zijn bol krijgen en eens bekijken wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn...een hoop doden en heel veel ellende, verdriet en pijn. Levens die verwoest worden ook die van nabestaanden..., zij hebben wellicht kritiek op de plotse bestorming van het complex door de Russen, maar ook zij zien niks in de stichting van een Islamitische staat in Tsjetjenie.
Kies partij voor je eigen broeders en zusters en steun hun in de wereldwijde jihad, vertrouw hun.


Wasalaam,
Yehya

Naar mijn idee kan je met geweld nooit vrede bereiken. Vrede zit in mensenharten en wordt geboren vanuit overtuiging en liefde voor je medemens en het kunnen accepteren dat we anders zijn.

Vrede kan niet opgelegd worden doordat iemand anders je een geweer onder je neus duwt en dreigt je kinderen af te schieten. Dit leidt enkel tot geweldsspiralen die dood en verderf zaaien....

Het stichten van een Islamitische staat zal op deze manier alleen maar op meer weerstand stuiten....Want niemand wil een stel moordlustige mensen in zijn buurt hebben die meteen beginnen te schieten als ze het ergens niet mee eens zijn.

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 14:30

In eerste instantie geplaatst door Yahya

Salaam aleykoem,
Juwairiyah,


Het doelbewust doden van een kind valt inderdaad niet goed te praten, wat ik heb gehoord is dat er op de kinderen werd geschoten toen zij wouden wegrennen, ik zou de vluchtende kinderen treffen maar op een niet-dodelijke manier In zo'n chaos kan niemand schieten op een niet-dodelijke manier...het is makkelijk praten op een forum.... of ik zou in de lucht schieten, in ieder geval zou ik duidelijk maken dat zij niet weg moeten rennen. Ik denk dat iedereen in zo'n situatie wegrent zeker als je zojuist gijzelaar bent geweest en al helemaal als je een kind bent waarop geschoten wordt en als je doodsbang, uitgehongerd, koud en bang bent...kom nou..denk eens na....Wat zou jouw kind doen ? Blijven staan dan ?

Wees verstandig en keur deze actie niet af, maar maak wel ook duidelijk waarom er sprake was van een rechtvaardige actie.


Wasaalaam,
Yehya

Had je ook zo gesproken als het Hindoes waren geweest die een Islamitische school met Islamitische kinderen gijzelde op deze manier en zoveel Islamitische kinderen hadden gedood ? Omdat zij een Hindoeistische staat willen stichten op een overwegend Islamitisch grondgebied ?

Wat nou als het de school was geweest waar jouw zoontje of dochtertje op zat ? Nog steeds mee eens ?

Was je dan ook zo ondersteunend geweest in je opvattingen..? Rechtvaardig je dit dan ook ? Want die Hindoes zijn net zo overtuigd van hun geloof en juistheid van hun aktie als degene die dit hebben gedaan....

Geloof afdwingen met bloedvergieten...daar geloof ik niet in.

Zo los je geen problemen op...zo maak je ze alleen maar erger.

Terug naar boven
RedNas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote RedNas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 17:21
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Misschien zijn het wel mensen van de Russchische regering die opdracht hebben gegeven, de geheime dienst, de maffia. Wie bewijst dat? Dit werkt toch alleen maar nadelig, en dat weten ze en daar maken ze misbruik van.

Hallo Imaan.....bovenstaand stuk vind ik onzin, zodoende dat ik je dat aangaf. Ik heb het er niet over dat jij dit niet verafschuwd.

Vandaag heb ik beelden van het gijzelingsdrama in de gymzaal, op tv gezien. Ik hoop dat dit genoeg zegt. Neem van me aan; dit doet echt geen goed aan de ummah: Terroristen die zich in de naam van allah alles denken te kunnen veroorloven.

Kijk; dat iraqi's/Palestijnen etc etc. vechten tegen buitenlandse soldaten daar heeft de Quraan geen moeite mee, want ze houden een land bezet en dit is een "legitieme" reden voor iraqi's om te vechten en te doden. 

Maar .(ja ik moet er bijna van kotsen).......die onschuldige kinderen/mensen afslachten   

En dan zijn er ook op dit forum nog lieden die dit ook nog enigzins goed proberen te praten door te verwijzen naar een "geldige reden" voor Jihad. Ik zou zeggen: Ga wat vaker naar de moskee en bestudeer de Quraan voordat je deze uitspraken doet. En NEE wat de ummah wordt aangedaan vind ik ook niet goed, maar ik vind niet dat je onschuldige mensen moet pakken, vecht dan tegen soldaten en toon je een echte man/vrouw. 

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2004 om 01:26

Essalaamo 3alaikom,

Ik ben het helemaal eens met RedNas. Je haalt me een beetje de woorden uit mij mond. Je hebt duidelijk weergegeven wat er binnen de islam wel of niet goedgekeurd wordt.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2004 om 01:56

Salaam aleikoum,

Hieronder twee artikelen van een geleerde die de juiste islamitische visie weergeven. Er staan quraan verzen bij als bewijs.

Ook daar mag men de tegen de russen vechten, moslims worden daar onderdrukt. Vechten tegen diegene die de wapens dragen is toegestaan. Lees het volgende artikel.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=9538&dgn=4

Lees het volgende artikel goed door! Hierin staat de islamitische visie goed en mooi uitgelegd. Men mag geen onschuldigen doden!

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=21757&dgn=4

Salaam aleikoum,

 

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2004 om 08:22
Mystica,

Het feit dat er zoveel Islamitische kinderen gedood worden is net zo erg. Elk kind dat gedood wordt is er een teveel. Mensen hebben het recht niet om iemand van het leven te beroven wat door God geschonken is (dat is wat ik ondermeer geloof). Een onschuldig, weerloos kind doden vind ik zo'n beetje het laagste wat je als volwassene kan doen. Of dat nou een Russisch, Chinees, Nederlands, Islamitisch, Katholiek, Hindoeistisch of wat rood, geel, bruin of wit kind is.....


Mensen hebben in bepaalde gevallen het recht om iemand van het leven te beroven. Die regel geldt zover ik weet wereldwijd.
Een onschuldig kind doelbewustdoden is inderdaad een daad die niet goed te praten valt. Mijn broeders en zusters hebben in Zuid-Rusland echter de kinderen niet doelbewust gedood, de Russen doen dit echter wel.

Simpelweg omdat ze vermoord werden door geweld; door kogels, granaten en explosieven. Omdat ze uitgehongerd werden, geen drinken kregen en geen medicijnen.


Het is jammer dat je niet wil luisteren naar wat ik zeg, de kinderen zijn niet doelbewust gedood/vermoordt, maar zij waren het slachtoffer van een bom die perongeluk ontplofte en een vuurgevecht tussen Russische troepen en Islamitische verzetsstrijders.
Een mens sterft niet zo gauw van de honger, het niet toelaten van eten en drinken in het gebouw moest er waarschijnlijk toe leiden dat de Russen snel de eisen van de Tsjetjenen zouden accepteren.

Ik sta aan de zijde van de slachtoffers aan welke kant ze ook vallen....een ieder moet verstand in zijn bol krijgen en eens bekijken wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn...een hoop doden en heel veel ellende, verdriet en pijn. Levens die verwoest worden ook die van nabestaanden.


Ik sta aan de zijde van de vrome dienaren van God.
Het is te simpel om te treuren voor ieder mens die slachtoffer is van geweld, ik geloof ook niet dat jij dat doet. Of had je ook te doen met de zelfmoordstrijders op 11sept en de strijders in Madrid of die in Beslan ? Je woorden kloppen niet.


Naar mijn idee kan je met geweld nooit vrede bereiken. Vrede zit in mensenharten en wordt geboren vanuit overtuiging en liefde voor je medemens en het kunnen accepteren dat we anders zijn.

Vrede kan niet opgelegd worden doordat iemand anders je een geweer onder je neus duwt en dreigt je kinderen af te schieten. Dit leidt enkel tot geweldsspiralen die dood en verderf zaaien....


De geschiedenis leer ons dat men dmv geweld vrede kan bereiken, maar om vrede in eigen land te hebben is vaak meer nodig. Ik zal een voorbeeld geven om de zaak te verduidelijken, de Russen zijn te vergelijken met het Nazi-regime van Hitler en de Moslims(in dit geval met name Tsjetjenen) zijn de geallieerden, de Moslims zullen met geweld een vrede moeten afdwingen. En nadat er een Moslimstaat is uitgeroepen moet men de wet van Allah swt op een juiste wijze naleven en de leider moet een groot politiek,militair en religieus inzicht hebben en hij moet de juiste personen om zich heen hebben om het land te besturen. Het volk moet het beleid en de wet accepteren en steunen, want een leider kan niet goed regeren zonder de steun van het volk. De Tsjetjenen zullen inshaallah de strijdbijl niet neerleggen en ik hoop dat de Russen spoedig tot overgave worden gedwongen door het Moslimvolk wereldwijd.


Het stichten van een Islamitische staat zal op deze manier alleen maar op meer weerstand stuiten....Want niemand wil een stel moordlustige mensen in zijn buurt hebben die meteen beginnen te schieten als ze het ergens niet mee eens zijn.


Het stichten van een Islamitische staat zal zoiezo op een extreem grote weerstand stuiten vanwege het feit dat vele door God opgelegde wetten van de Islam in de ogen van niet-Moslims als barbaars worden beschouwd.

Ik denk dat iedereen in zo'n situatie wegrent zeker als je zojuist gijzelaar bent geweest en al helemaal als je een kind bent waarop geschoten wordt en als je doodsbang, uitgehongerd, koud en bang bent...kom nou..denk eens na....Wat zou jouw kind doen ? Blijven staan dan ?


In zo'n situatie zou inderdaad inderdaad willen vluchten en door het beschieten van de personen die proberen te vluchten, probeerden de schutters ervoor te zorgen dat niet meer personen het in hun hoofd zouden halen om te vluchten. Wat gebeurt er als alle kinderen, vrouwen en mannen het gebouw uitvluchten ? Dan ontstaat er een chaos waarin de Russen de Tsjetjenen kunnen overmeesteren. En helaas is op deze wijze ook de operatie gefaald.


Had je ook zo gesproken als het Hindoes waren geweest die een Islamitische school met Islamitische kinderen gijzelde op deze manier en zoveel Islamitische kinderen hadden gedood ? Omdat zij een Hindoeistische staat willen stichten op een overwegend Islamitisch grondgebied ?
Wat nou als het de school was geweest waar jouw zoontje of dochtertje op zat ? Nog steeds mee eens ?
Was je dan ook zo ondersteunend geweest in je opvattingen..? Rechtvaardig je dit dan ook ? Want die Hindoes zijn net zo overtuigd van hun geloof en juistheid van hun aktie als degene die dit hebben gedaan....
Geloof afdwingen met bloedvergieten...daar geloof ik niet in


Ik heb partij gekozen voor de zaak van Allah swt.
Indien een groep Hindoeisten of iets dergelijks een school met Moslims zou bestormen, dan zou ik gebruik maken van de rechten die Allah swt mij heeft geschonken en ik zou hen op alle toegestane manieren proberen te vernietigen. De sterkste en slimste groep zal winnen.

Geloof dwingt men niet af door bloedvergieten, maar eer, bloed en geloof verdedigt men met bloedvergieten en met bloedvergieten dwingt men het grondgebied af.


Groeten,
Yehya


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.