Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islamitische (HALAL) mannen band

 Post Reply Post Reply
Schrijver
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islamitische (HALAL) mannen band
    Geplaatst op: 16 september 2004 om 07:05

Salaamoe alaikoem mijn lieve broeders en zusters,

Hoe gaat het met jullie? Incha Allah alles goed..

Ik heb een vraag: Ik ga incha Allah over een paar maandjes mijn bruiloft vieren. Nu heb ik al een islamitische vrouwen band ( het wordt namelijk een islamitische bruiloft, mocht dat nog niet duidelijk zijn..  ).

Maar nu wil mijn man natuurlijk ook wel graag een bandje. Wie o wie heeft voor mij het telefoonnummer/adres/naam van een goede islamitische band?

En wie heeft er nog een goed idee voor bedankjes? Ik wilde kleine Korans geven, maar dat heeft een goede vriendin van me ook al gedaan, Alhamdoellilah...  

Ik hoor het graag van jullie!!!

Wassalaam,

Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 07:38

wa3alykoem assalaam,

en wat is dat precies, een band????

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 08:36

Salaamoe alaikoem,

Een groep mannen en of vrouwen die muziek maakt

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 08:53

Salam,

Even voor de duidelijkheid, jij wilt een islamitische bruiloft, dussss.......

is een bandje Haram. wat wel mogelijk is en wat wel mag is amdah, doormiddel van zang (zonder microfoon) en bijv. bendir en/of darbuka.

Als je wilt dat Allah jullie zegent met het huwlijk, doe wat goed is voor jou en jou echtgenoot, tijdens de Grote dag en tijdens al jullie levensdagen samen.

Maak Allah blij, en denk niet aan de mensen aan wat zij van jullie verlangen (muziek, zang, dans vrouwen en mannen samen etc.) maar doe wat Allah van jullie verlangt en jullie zullen zien wat goed is.

Moge Allah jullie voor altijd bij elkaar houden, en alvast een hele mooie bruiloft toegewenst!

Salam

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 09:57

hmmm neem meerdere zangers dat versterkt het geluid; wanneer een bandje niet mag is dat een prima alternatief... mensen vinden muziek vaak fijn door het verschillen van frequentie het maakt ook stemming; hoe meer stemmen hoe leuker het klinkt en hoe beter je avond wordt... hehe en ook komt het boven alles en iedereen uit, mits je goede zangers hebt...

oh en voor een bandje zou je best op internet kunnen zoeken; alleen islamtische bands zijn slecht te vinden ben ik bang... ohja en ik geloof dat turkije (islamitisch land) wel bepaalde volksmuziek kent; in sommige islamitische landen is het dus niet haram, hoe komt tarkan anders aan zijn aparte melodietje... vast niet door Gallipoli :)

Succes nog en alvast gefeliciteerd

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 12:26

Salaamoe alaikoem broeders en zusters, en natuurlijk hallo,

Nou, ik denk dat ik een beetje verwarring heb veroorzaakt door het woordje band. Het is dus de bedoeling dat we 2 zalen huren. Hij een mannenband die, met de halal verklaarde instrumenten, de mannen vermaakt (als het geen tijd is om te bidden en als ze geen koran reciteren). En voor mij natuurlijk een vrouwenband met dezelfde eisen als voor mannen. Tevens zullen er geen foto's gemaakt worden, of videobeelden! Incha Allah natuurlijk.. :)))) En dank je voor de gelukwensen, aamien.

Maar Noor, masha'Allah dat je je zusters de goede kant op wil duwen! Moge Allah je daarvoor belonen..!

En Aadtos, leuke reactie! Bedankt!!!

Wassalaam, en doei

Soumaya.. 

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 13:25

Assalam alaikum,

ik neem aan dat je een anasheed groep bedoelt. Dat is een bandje die religieuze muziek zingt, meestal a-capella met alleen percussie erbij. Dit kan overigens gewoon versterkt worden hoor, ik weet niet waar zuster Noor gehoord heeft dat dat niet zou kunnen? In alle grote moskeeen in de hele wereld wordt diegene die koran reciteerd ook versterkt, en alle anasheed groepjes ook. Alle anasheed die je op cassette en cd kunt kopen is ook versterkt en ik ken geen argument tegen en heb er ook nog nooit van gehoord. Anyway, ik heb vaker dergelijke bandjes gehoord en gezien die wel goed waren (als je ervan houdt), dus ik wil wel voor je informeren. Heb ik wel een vraagje voor je: anasheed heb je in veel verschillende stijlen, naar gelang de culturele achtergrond van de zangers. Zo heb je de turkse "ilahi" waar ikzelf wel van hou, of de noord afrikaanse anasheed, of indonesische religieuze zang waarvan de naam me even ontschoten is enz. Heb je een bepaalde voorkeur? Aan je naam te zien ben jij of je aanstaande van noord afrikaanse afkomst, dus misschien wil je een marrokaanse anasheed groep? Zeg wat je zoekt en ik zal je insha Allah helpen.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 15:39

Salaamoe alaikoem,

Amier, wow.. wat ene berg nieuwe informatie zeg.. Ik wist dat het anasheed was, natuurlijk wist ik dat (dat luister ik ook) maar wist niet dat je het ook een anasheed band (groep) noemde.. Maar idd, dat bedoel ik dus! Dank je voor de verheldering.. Ikzelf ben geen marokkaanse, maar mijn man wel. En die zou dat dus inderdaad willen! :D Dus we zouden het beiden heel erg waarderen als je eens zou willen informeren...

Kan je nagaan hoe klein mijn islamitische muziek wereldje vanmiddag nog was, nu al zoveel wijzer. Djezekka lahoe ghaira Amier! Echt.. Bedankt...

Wassalaam,

Soumaya!

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 18:26

Assalamu alaikum,

nou, band, groep, zanggroep, anasheedband, wat maakt het uit hoe je het noemt. Net zoals bendir en/of darbuka; gewoon trommeltjes in het nederlands. Ik zal zo snel mogelijk informatie voor je zoeken insha Allah.

Ikzelf ben overigens in de moskee getrouwd zonder anasheed, want ik hoor zelden anasheed die ik echt mooi vind, maar smaken verschillen. Soms dus wel turkse ilahiyer. Er bestaat trouwens ook engelse en zelfs nederlandse anasheed, wist je dat? Anyway, zogauw ik iets weet meld ik het je insha Allah.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2004 om 02:21

Salam,

Wat ik bedoelde met de microfoon, is dat een vrouwen-stem niet naar buiten gehoord mag worden, buiten dat gebouw, maar het moet daarbinnen blijven

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2004 om 03:07

Assalamu alaikum zuster Noor,

geldt dat niet alleen voor koranrecitatie?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2004 om 03:39

Salaam Soumaya,

ik heb alvast even op google gekeken voor je, en dit is een link waar je misschien wel wat aan hebt. Voor de groepjes die ik zelf gehoord heb moet ik even rond bellen, dus daar moet je nog even op wachten, maar ik probeer zo snel mogelijk te zijn. De link in ieder geval is:

http://www.maroc.nl/dating/links.php?op=viewslink&sid=3

Elders op dit forum is een topic geheel gewijdt aan de schande van maroc.nl en hun datingforum, maar blijkbaar hebben ze ook hun nut. De namen van de groepjes zeggen me niets, maar er staan telefoonnummers bij, dus je kunt ze zelf bellen en eventueel via hun verder komen. Ik ga in ieder geval verder voor je op zoek.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2004 om 03:50

Assalamoe alykoem Soumaya,

mijn advies aan jouw is, je kan wel voor vrouwen een anasheedband zorgen, maar voor mannen is het beste een lezing te organiseren, want voor mannen is geen een instrument toegestaan, voor vrouwen is alleen daff (trommel) toegestaan.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 04:24

Salaamoe alaikoem,

Abou Jabir, ik wist niet dat anasheed niet toegestaan was voor de heren. Waar kan ik ''bewijs'' vinden hierover? En wat voor lezing raad je aan voor de mannen?

Djezekka lahoe ghairan voor al jullie hulp..

Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 04:33

Assalamoe alykoem,

anasheed zijn wel toegestaan voor de mannen, mits het zonder instrumenten is, voor de vrouwen is de "daff" alleen toegestaan, wat ik met een lezing organiseren bedoel, is dat er bv een broeder wordt uitgenodigd die de lezing gaat geven, over bv bruiloften  of hoe de relatie hoort te zijn tussen de twee partners, en noem maar op.......

wassalaam,  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2004 om 06:14

Salaamoe alaikoem,

Djezekka lahoe ghairan! Dat over relatie tussen getrouwde stellen vond ik een heel goed idee..

Wassalaam,

Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.