Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Cat Stevens veroorzaakt terreuralarm

 Post Reply Post Reply
Schrijver
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Cat Stevens veroorzaakt terreuralarm
    Geplaatst op: 22 september 2004 om 09:07

Cat Stevens veroorzaakt terreuralarm

WASHINGTON - Yusuf Islam, beter bekend als de zanger Cat Stevens, heeft terreuralarm veroorzaakt tijdens zijn vlucht van Londen naar Washington. De artiest, die in de jaren zestig en zeventig meerdere hits scoorde, bleek op de terrorismelijst van de Amerikaanse overheid te staan. Hem is de toegang tot de Verenigde Staten geweigerd. Dat meldden Amerikaanse media woensdag.

Veiligheidsfunctionarissen ontdekten de naam toen zij de passagierslijst controleerden. De autoriteiten dwongen de piloot van het vliegtuig tot een tussenlanding in de Amerikaanse staat Maine.  Klik hier !

Yusuf Islam moest het toestel verlaten, waarna hij door de Amerikaanse douane en federale politie werd ondervraagd. De artiest Cat Stevens, die eigenlijk Steven Dimitri Georgiou heette, veranderde zijn naam nadat hij zich tot de islam had bekeerd.

bron: www.nu.nl

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 09:14

Salam,

Maar toch is het zo, Yusuf Islam is een zeer gewaardeerde man. Hij is opgevoed met haat tegen de islaam, omdat zijn vader of moeder (weet niet meer cker) uit griekenland komt en die toen zware ruzie had met turkije.

En toch heeft hij voor de Islaam gekozen, Macha'allah!!!

Ik ben een grote fan van hem, zowel van Yusuf Islam als van al zijn 'Friends'. En ik schrok er wel van, moet ik zeggen toen ik het hoorde van hem.

Maar hoe dan ook, ik zal altijd achter hem blijven staan!!! Hij verdient het niet om zo vernederd te worden, maar wees eens eerlijk, in de ogen van Amerika en al haar vriendjes, is elke moslim een terrorist!!!

Ik vraag me wel af wat Yusuf Islam gedaan heeft, waardoor hij het land niet in mag!?

Salam Aleikum

Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 09:21

salaam oe alaikoem wara7matoellah,

ja dat vraag ik me dus ook af. ik heb net het vier uur nieuws bekeken en daar hadden ze het ook even over Yusuf  Islam en bij hun was het ook niet bekend wat nou precies de reden was dat hij is "aangehouden" en waarom hij op de "terroristenlijst" staat.

het zal je maar gebeuren dat de vliegtuig speciaal voor jou (of door jou) moet landen....ghair Insha Allah

ma3a salama

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 17:47

Assalamoe alykoem

 

Hij boog zich huilend neer en toonde berouw

Hierbij delen wij jullie dit gebeurde verhaal mee, die de macht van de islam vertoont��en de Barmhartigheid van Allah jegens zijn dienaren�.Cat stevens (Yusuf Islam voor degenen die hem niet onder de islamitische naam kennen�..was een beroemde engelse popzanger��)

Hij werd in de zeventigers beroemd onder de popmuziekliefhebbers.

Hij voelde dat er een ayah bestaat die zegt: �En hij die zich afwendt van Mijn Vermaning: Voorwaar, er zal dan voor hem een benauwd leven zijn. En Wij zullen hen verzamelen op de Dag der Opstanding, in blinde toestand�

Hij heeft nooit begrepen wat geluk is�.

Totdat Allah de Verheven zijn hart heeft opengegooid voor de islam, hij werd een daa3ieya (verkondiger) tot het monothe�sme van Allah SWT.

Yusuf Islam noemt in een gebeurde verhaal die hem overgekomen is, nadat hij zich bekeerd heeft en de weg van Allah heeft gekozen�..waarbij zijn handelingen en zijn beeld veranderd is�.waarbij hij een baard liet groeien en in islamitische kleding te zien is�..: Op een dag kwam hij een huis binnen van een persoon die uit een Arabische afkomst is�.hij vond in het huis van de man�.vele posters van hem (Cat stevens) aan de muren hangen�.aan ieder muur hangt er een poster van hem.�

Yusuf Islam vroeg de man: �Wat is dit allemaal?�

De jongeman antwoordde:� Dit is de beroemde popzanger Cat stevens�ken je hem niet? Kom en luister naar een mooie plaat van hem�.Hij (Yusuf Islam) zei: �broeder�ik ben degenen waarover je praat�.!

De jongeman verbaasde zich en geloofde hem niet�Yusuf Islam, liet zijn identiteitskaart te voorschijn komen�de pasfoto die hij erop had, was een oude foto waarbij Yusuf geen baard had�een pasfoto van Cat stevens en niet van Yusuf Islam (voor dat hij zich bekeerde)�

De jongeman zei tegen Yusuf: �En wat is jou gebeurt?��

Yusuf Islam zei: �Ik ben tot de religie bekeerd, waar jij van ben bekeerd.�

De jongeman viel huilen op de grond, nadat hij dit woord heeft gehoord van een vreemde persoon�die de beroemdste persoon was in die tijd in zijn gemeenschap�Al hamdoelillah heeft Yusuf de pad naar het eeuwige paradijs gekozen en keerde de rug tegen dit vergane leven�

Moge Allah Zijn barmhartigheid doen neerdalen op de geleerden die zuiver alleen voor Allah de islam verspreiden�.en ons met hen op de dag des oordeels laten ontmoeten in het paradijs� Amien

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 07:10

Amien

 

 

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 08:33
Amien
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Fatma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 09:34

hij zou geld hebben geschonken aan terreur-organisaties...
heb ik ook maar in een krant gelezen. het ad geloof ik.

F.

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:36
Hij zong anders mooie muziek toen ie nog geen moslim was ;) Father and Son, een supernummer
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:38

As salaam oe alaikoem wara7matoellah,

zong???

hij zingt nog steeds hoor lieftallige zuster.....echt heel mooi masha Allah.

wa salaam

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 10:42
Oh wist ik niet.. hihi leuk woord.. lieftallige zuster.
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2004 om 11:13

salaam oe alaikoem wara7matoellah,

ja leuk heh

maar wat ik er niet bij heb vermeld, is dat hij anasheed zingt.....dus niet wat hij vroeger zong.

pas goed op jezelf lieftallige zuster

ma3a salama

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 16:22

salaam oe alaikoem wara7matoellah (hallo),

nou, ik moet je zeggen....die nummers die hij heeft uitgebracht vanaf zijn bekering die hebben inhoud. het gaat over het ware geloof en alle dagelijkse dingen die daar bij komen kijken.

het is maar net of je begrijpt waar hij over zingt

wa salaam

gegroet,

Ouarda

 

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2004 om 18:38

ik geloof dat muziek toch niet mag in de islam... of wel... want dan gaat die discussie van die islamtische band van laatst natuurlijk helemaal nergens over!

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2004 om 15:21
In eerste instantie geplaatst door ouarda

salaam oe alaikoem wara7matoellah (hallo),

nou, ik moet je zeggen....die nummers die hij heeft uitgebracht vanaf zijn bekering die hebben inhoud. het gaat over het ware geloof en alle dagelijkse dingen die daar bij komen kijken.

het is maar net of je begrijpt waar hij over zingt

wa salaam

gegroet,

Ouarda

Ja idd na Salaam Oe Ehleykoom Wr WB...

zijn bekering heeft ie Masha'allah nasheeds uitgebracht , met een mooie vocalestem en prachtig Inhoud moge Allah van hem Houden inch'Allah ...

Salaam Oe Ehleykoom Wr WB... Oegt Y. Fi dien ...

 

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.