Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verkeerde site s!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verkeerde site s!!!
    Geplaatst op: 08 oktober 2004 om 15:40

Salaam alaykoem beste broeders/zuster,

 

Een paar weken geleden gaf onze imaan een preek na aanleiding van valse hadieth die per post bij vele moslims in onze gemeenschap is bezorgd.

De imaan waarschuwde ons voor deze hadieth die door de kafiers is vervalst.

Nou weet ik dat er vele broeders/zusters onder ons veel vragen over de islam op het internet zoeken.

Nou vraag ik me af of er ook verkeerde islamitische site s bestaan met valse hadieth,bedrog enzo zodat er misschien in de toekomst een lijst komt op deze site met islamitische site s die we beter kunnen vermijden.

 

Wasalaam,

Terug naar boven
angel* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote angel* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 06:44

slama beste broeder

ik weet heel erg zeker dat die sites bestaan en dan daarom moet je ook niet alles gaan geloven wat je leest want Angrysommige mensen hebben dingen zitten vervalsen nu weet je het verschil niet meer tussen de werkelijkheid en de elugens

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2004 om 15:50
Alle hadith die de Koran tegenspreken. Dat is namelijk niet mogelijk. Aangezien de Koran namelijk compleet en volmaakt is, zijn alleen de hadith die de Koran bevestigen echt. Heel simpel.
Salaam happylady
Terug naar boven
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 04:41

Salaamoe alaykoem,

Het is goed voor zuster happylady te weten dat de Koran uitleg behoeft en deze uitleg is voorbehouden aan de Profeet (vrede zij met hem). Zonder de Soennah van de Profeet zouden wij bijv. niet weten hoeveel zakaah wij zouden moeten betalen, hoe wij het gebed, de hadj enz. zouden moeten verrichten. Vandaar dat de geleerden van deze Oemmah hebben gezegd dat de Koran de Soennah harder nodig heeft dan de Soennah de Koran. Het is jammer te moeten constateren dat sommigen van ons de Profeet (vrede zij met hem) niet zijn volledige rechten toekennen.

In de Koran vinden wij dat Allah al-Mayta (dode dieren) voor ons heeft verboden te eten. Zouden wij de redenering van zuster happylady volgen dan mogen wij ook geen vis eten, maar de Profeet (vrede zij met hem) heeft ons dit in Zijn Soennah wel degelijk toegestaan. Is dit in strijd met de Koran? Of eten jullie dan geen vis?

Allah zegt in de Koran (interpretatie van de betekenis):

"Waarlijk Wij hebben de Vermaning (de Koran) nedergedaald en wij zullen zeker over hem waken."

De Koran is beschermd door Allah, maar ook de uitleg van de Koran zal door Allah beschermd blijven. Dit is dan ook de reden waarom Allah mannen uit deze verheven Oemmah heeft klaargestoomd om deze taak op zich te nemen. Mannen zoals Imam al-Boechari, Moeslim, at-Tirmidhi en van onze tijd al-Moehaddith al-Albaani, die de Soennah van de Profeet bestuderen, verzamelen, controleren enz.

Mensen die pas om de hoek komen kijken, hetzij doordat zij pas tot de Islam bekeerd zijn of pas zijn begonnen met het praktiseren, en de basiskennis van de Islam niet eens in huis hebben zouden zich er beter aan doen om kennis op te doen over deze Dien. Leren over de rechten van Allah, Zijn Boodschapper. Wat werkelijk de geloofsgetuigenis inhoudt. Mohammed (vrede zij met hem) heeft wel degelijk de vrouwen vervloekt die hun wenkbrauwen epileren, omdat Alah deze vrouwen vervloekt. Hij heeft wel degelijk goud en zijde verboden voor de mannen van zijn Oemmah. Weet beste broeders en zusters dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) niet uit begeerte spreekt, maar uit openbaring.

Het enige geneesmiddel tegen onwetendheid is het zoeken van kennis.

En vrede en zegeningen zij met de Boodschapper van Allah.             

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2004 om 08:28

Salaam aleikum,
ik heb het alleen over hadith die de Koran tegenspreken, verder niet.

Enne, bij mijn weten staat er gewoon in de Koran wat je wel en niet mag eten. Daar is geen soennah voor nodig.

Salaam happylady
Terug naar boven
Ubaydah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ubaydah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 06:18

Asalaamu 3alaikum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

Ik wou jullie waarschuwen jegens de Koranieten die de Soennah van de profeet Salla Allahu 3alaihi wa Sallam verwerpen.

Dit zijn hun websites wees dus op je hoede



http://www.monotheist.nl
http://islamforum.vrijspraak.org
http://www.free-minds.org
http://www.submission.org/
http://www.submission.org/Dutch/ 

Mocht ik nog meer onbetrouwbare websites tegenkomen dan plaats ik ze insha Allah


 

Laa ilaha illa Anta Soeb7anaka inie kuntu mina dalimien
Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 08:29

Salaam aleikum.

Ik heb net die link met die forum bekeken en het is echt misselijk makend.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 14:38

Onbetrouwbaar? Omdat ze een andere mening weergeven dan de jouwe is iets niet meteen onbetrouwbaar... De arrogantie, zeg! Wie ben jij om te beoordelen of ze onbetrouwbaar zijn?

 

Salaam happylady
Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Onbetrouwbaar? Omdat ze een andere mening weergeven dan de jouwe is iets niet meteen onbetrouwbaar... De arrogantie, zeg! Wie ben jij om te beoordelen of ze onbetrouwbaar zijn?

 

Salaam happylady,

het is eigenlijk heel simpel als er bepaalde hadieth zijn  die je niet kan vergelijken met de koran en de soenah of ze komen niet overeen dat is het voor mij onbetrouwebare hadieth..

Wasalaam

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 16:07
Ik heb het eigenlijk over die links. Maar inderdaad, hadith die niet overkomen met de Koran zijn onbetrouwbaar. Enne, hadith MAKEN de soennah, dus die zullen altijd overeenkomen, dat is namelijk een logisch gevolg...
Salaam happylady
Terug naar boven
Amatallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatallah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 02:36

Salamu 3alaikum,

Het is niet zo dat WIJ, als kleine studenten van kennis, kunnen weten of een hadeeth wel of niet overeenkomt met wat er in de Qoraan staat omdat wij die kennis nou eenmaal niet bezitten. Er zijn bepaalde regels voor nodig om te onderzoeken of een hadeeth overeenkomt met de Qoraan of niet, of om te onderzoeken of de hadeeth betrouwbaar is of niet. dus de enige manier waardoor wij kunnen weten of een hadeeth betrouwbaar is of niet, is door te kijken of er een overleveraar bij staat, bijvoorbeeld Bukhari of Moslim en op te zoeken of deze hadeeth hasan of sahieh is. Dit is een makkelijke en betrouwbare manier.

Moge Allaah en daarna jullie mij vergeven voor eventuele fouten.

Wa salamu 3alaikum

Moge Allaah en daarna jullie mij vergeven voor eventuele fouten...
Inna Lilaahi wa inna ilaihi raghie3oen
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 04:33

Assalamoe alykoem,

DIT IS EEN WAARSCHUWING VAN ALLAH VOOR IEDER MOSLIM DIE DE BEVELEN VAN ONZE BOODSCHAPPER VERWERPT, NIET WIL AANNEMEN OF HET ONZIN NOEMEN.

HOOFDSTUK 24 VERS 63: MAAKT DE (MANIER VAN) AANSPREKEN VAN DE BOODSCHAPPER ONDER JULLIE NIET ALS DE AANSPREKING VAN JULLIE ONDER ELKAAR. WAARLIJK, ALLAH KENT DEGENEN ONDER JULLIE DIE IN HET GEHEIM WEGSLUPEN. LATEN DEGENEN DIE ZIJN (VERWIJST NAAR DE BOODSCHAPPER) BEVEL ONGEHOORZAAM ZIJN OPLETTEN DAT EEN BEPROEVING HEN TREFT OF EEN PIJNLIJKE BESTRAFFING HEN TREFT.    

en zuster happylady,

dit zijn niet mijn woorden, maar van Allah

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 05:25

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Ik heb het eigenlijk over die links. Maar inderdaad, hadith die niet overkomen met de Koran zijn onbetrouwbaar. Enne, hadith MAKEN de soennah, dus die zullen altijd overeenkomen, dat is namelijk een logisch gevolg...

Hou aub je mond over de hadith. Was jij niet diegene die moslims ziek noemden omdat ze in de hadith geloofden?

Het is zeer simpel. Wie authentieke hadith volledig verwerpt is een ongelovige en daarover bestaat er een consensus van de moslimgemeenschap. Verder zijn er geen hadith die tegenstrijdig zijn met de quran. Jouw capabele verstand zegt dat misschien, maar dat is niet de realiteit:

De ulema verklaren: hadith is een valkuil, behalve voor de fuqaha. Je kent de achtergrond, authenciteit, de context, omstandigheden, arabische taal van de hadith niet. Dus het lijkt me toepasselijk, voor een leek zoals jij, geen uitspraken te doen die niet in overeenstemming zijn met de leer van de islam.

 

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 08:37

Salaam Sjonny

Vind jij zezelf geen leek? De islam is altijd een leken religie geweest; de hierarchie van ulema is een kopie van het systeem van het vaticaan en andere priestergemeenschappen. Iedereen mag erover discussieren, en zeker over de ahadieth. Degenen die dat verbieden zijn doorgaans diegenen die bang zijn hun machtspositie te verliezen of diegenen die bang zijn hun verantwoordelijkheid te nemen om keuzes te maken.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 13:06
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Ik heb het eigenlijk over die links. Maar inderdaad, hadith die niet overkomen met de Koran zijn onbetrouwbaar. Enne, hadith MAKEN de soennah, dus die zullen altijd overeenkomen, dat is namelijk een logisch gevolg...

Hou aub je mond over de hadith. Was jij niet diegene die moslims ziek noemden omdat ze in de hadith geloofden?

Het is zeer simpel. Wie authentieke hadith volledig verwerpt is een ongelovige en daarover bestaat er een consensus van de moslimgemeenschap. Verder zijn er geen hadith die tegenstrijdig zijn met de quran. Jouw capabele verstand zegt dat misschien, maar dat is niet de realiteit:

De ulema verklaren: hadith is een valkuil, behalve voor de fuqaha. Je kent de achtergrond, authenciteit, de context, omstandigheden, arabische taal van de hadith niet. Dus het lijkt me toepasselijk, voor een leek zoals jij, geen uitspraken te doen die niet in overeenstemming zijn met de leer van de islam.



Salaam aleikum Sjonny, je hoeft me niet te vragen mijn mond te houden. Ik zou niet weten waarom ik naar je zou moeten luisteren. Je mag wel met me discussieren.
Als eerste heb ik moslims niet ziek genoemd omdat ze in de hadith geloofden. Ik heb het wel ergens ziekelijk genoemd dat de profeet Mohamed tot in het oneindige nagevolgd wordt. Bedoel je dat soms? Dat is namelijk wel iets heel anders.
Verder: de regel in het rood geschreven. Daar val ik over... Jouw consensus is iets waar ik niets mee kan. Dat jij me niet accepteert als moslim (en anderen) zegt meer iets over jou dan over mij. Hoe ik de islam belijd, is een zaak tussen God en mij. Ik doe mijn best een goede moslim te zijn. Ik denk dat de Koran genoeg voorbeeld is om een goede moslim te zijn. 
Misschien ben ik trouwens een leek op het gebied van fuqaha, dat geloof ik direct, maar ik geloof met mijn hart, ik geloof dat God dat veel belangrijker vindt, dan allerlei details.

Salaam happylady
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 06:19

Jij bent een hypocriet iemand. Op deze site benader je de moslims schijnheilig. Ben je even weg en zit je samen met je sekteleden, dan kots je de moslims uit. Jammer genoeg besef je niet dat je zowat alle moslims (inclusief de sahaba en andere vrome moslims) uitjoelt. Verder is jouw argumentatie betreft de islam van zeer laag niveau.

Je hebt het over de 'details'. Weet je wat voor details in de quran staan? Van wudhu, scheidingsregels, straffen tot het erfrecht.

Persoonlijk zou ik de moderators vragen om jou te bannen. Aanhangers van de imam Reza zouden net zo behandeld worden zoals hij moslims in zijn forum behandeld.

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam Sjonny

Vind jij zezelf geen leek? De islam is altijd een leken religie geweest; de hierarchie van ulema is een kopie van het systeem van het vaticaan en andere priestergemeenschappen. Iedereen mag erover discussieren, en zeker over de ahadieth. Degenen die dat verbieden zijn doorgaans diegenen die bang zijn hun machtspositie te verliezen of diegenen die bang zijn hun verantwoordelijkheid te nemen om keuzes te maken.

Wassalam.

Daar hebben we onze wannabe irshad manji.

Een leek hoort niet over iets te discussieren en controversiele uitsp[raken te doen, als hij/zij niks weet over het onderwerp en niet geleerd daar is.

Verder is je vergelijking met het vaticaan nogal bekrompen. En nog niet zo een beetje ook. Geleerden (lees de quran en je ziet dat ze bestaansrecht hebben) zijn simpelweg uitleggers, geen wetgevers. Aangezien deze mensen geleerd zijn in allerlei wetenschappelijke takken in de islam. Net zoals een advocaat geleerd is betreffende de Nederlandse Wet. Discussieer je daar ook over?

Je laatste gedeelte vind ik het meest achterlijk. Het ziet er maar weer uit dat je helemaal niks weet over onze rijke islamitische geschiedenis en de karaktereigenschappen van deze moslims, hoe zij zich gedraagden. Jouw verhaal betreffende de 'machtspositie' raakt kant noch wal

Er is altijd sprake geweest van een hierarchie. De vrienden van Allah zijn niet gelijk met de zondaren. De profeten zijn niet gelijk aan de gewone moslims zie zonde sbegaan. Zelfs onderlinge profeten zijn niet gelijk. De muhajireen en de ansar zijn niet gelijk aan de moslims die 1400 jaar later kwamen. En de veteranen van de slag bij badr kun je niet vergelijken met andere moslims. En zo kun je nog meer voorbeelden geven betreffende de shoehada, de saliheen, de siddiqeen.

Zie: http://www.sunnipath.com/resources/Questions/qa00000802.aspx

Doe eens kennis op van de islam in plaats van hopeloos uit het niets te mompelen.

En wat betreft je laatste zin. Jouw khalifieten sekte/koranieten/irshad manji zegt in feite precies hetzelfde. Aangezien zij ook hun ideeen willen opdragen aan anderen. En dat doe jij nu ook.

 

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 08:10

Dag Sjonny,

"Een leek hoort niet te discussieren over onderwerpen waar hij niet een geleerde in is". Kletskoek, door niets ondersteund. Iedereen mag discussieren over alle onderwerpen, en iedereen discussieert met datgene wat hij/ zij aan kennis heeft. Ahadith zijn altijd controversieel geweest, de profeet verbood ze zelfs om op te schrijven volgens diezelfde ahadith, en iets als godsdienst is zo persoonlijk dat het zelfs ieders plicht is er over na te denken en te discussieren. Vaak wordt er dan aangehaald dat er in de koran staat dat als de profeet en Allah iets besloten hebben, wij er niets meer over te zeggen hebben. Dat klopt, maar voor het geval dat je horloge 1400 jaar achter loopt; de profeet is dood en het enige betrouwbare wat we van hem over hebben is de koran. En niets wijst erop dat de profeet iets anders deed dan in de koran staat; de ahadith zijn slechts overleveringen die voor 95% op betrouwbaarheid gechekt worden door hun isnad. En niets is zo makkelijk te vervalsen als een isnad, denk maar aan de hadith die stenigen rechtvaardigen in rechtstreekse contradictie met de koran. Maar nu dwaal ik af. De hierarchie waar sunnipath het over heeft (ik ken die site overigens en ik vind het een goede site; eindelijk eens niet wahabitisch) is de hierarchie voor God; enkel een hierarchie in vroomheid, zoals het door de koran wordt onderstreept. Geen hierarchie in religieuze authoriteit zoals jij beweert. Geleerden behoren inderdaad uitleggers te zijn en geen wetgevers, maar in de realiteit is daar niets van te merken. Daarom is er zoveel controverse tussen de verschillende stromingen en kunnen ulema grote aardse macht verwerven zoals in Saudi Arabie, Afghanistan, Iran enz.

Lees maar verderop in een topic hier hoe sheich Albani bijna tot heilige wordt verheven door zijn aanhangers; hij verschijnt zelfs al in dromen om dingen te verduidelijken. "Ben jij soms een geleerde dat je dit of dat zegt" is de dooddoener in veel discussies, oliedom en jij vormt daar geen uitzondering op. Oh, en je reaktie van "discussieer je ook over de Nederlandse Wet" daar is mijn antwoord op "NATUURLIJK!!" Die wet is er voor jou en mij, net zoals de sharia er voor jou en mij is, en er hoort over gediscussieerd te worden, vooral omdat de sharia voor het overgrote deel gebaseerd is op de interpretatie van bronnen door anderen; geen rechtstreekse bronnen zelf.

Mijn laatste opmerking over machtspositie is de harde realiteit, daarom verdwijnen er zoveel denkers e.d. achter de tralies in "islamitische" landen. Het heeft niets maar dan ook niets te maken met de islamitische geschiedenis en de karakters van de sahaba en de moslims die stierven bij de slag van Badr. Hoe kom je erbij? Het heeft ook niet te maken met de positie van profeten in de islam, die trouwens volgens de koran mensen zijn zoals wij en slechts boodschappers. Wilde je even laten zien dat je een paar termen uit je hoofd kende ofzo? want met mijn tekst heeft het niets te maken.

Sjonny, figuren zoals jij zijn altijd al de massa geweest die slimme demagogen voor hun karretje hebben kunnen spannen. Het feit dat jij je niet kunt voorstellen dat ik geen letter van Irshad Manji gelezen heb en toch tot sommige gelijke conclusies kan komen, ik geen enkele sekte volg en toch argumenten van hun kan gebruiken betekend alleen maar hoe onzeker en zwak jij moet zijn. Ik ben benieuwd naar je eigen ideeen over bepaalde zaken, dus geen quotes van ulema, websites en al eerder gesproken woorden. Waarschijnlijk heb je nu ook geen idee waar ik het over heb.

Op al je scheldwoorden, die je waarschijnlijk gebruikt om mij uit de tent te lokken of iets dergelijks doms, kan ik alleen maar zeggen: je laat je zwakte wel erg kennen, .

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 08:31

Als ik wil, kan ik jouw schamelige stuk uitgebreid de grond in boren. Als ik het doe, dan doe ik het puur voor de lezer zodat er geen misverstanden er over bestaan.  Maar ik vraag me af of dat wel de moeite waard is. Ik denk het niet....dus dag...

ps. Als iemand vragen of twijfels heeft naar aanleiding van het onislamitische, niet op waarheid gebaseerde stukje van de bovenstaande persoon....dan zal ik InshaAllah er antwoord op geven

 

Terug naar boven
styx Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote styx Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 09:03
In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Dag Sjonny,


<FONT face="Times New Roman" size=3>"Een leek hoort niet te discussieren over onderwerpen waar hij niet een geleerde in is". Kletskoek, door niets ondersteund. Iedereen mag discussieren over alle onderwerpen, en iedereen discussieert met datgene wat hij/ zij aan kennis heeft. Ahadith zijn altijd controversieel geweest, de profeet verbood ze zelfs om op te schrijven volgens diezelfde ahadith, en iets als godsdienst is zo persoonlijk dat het zelfs ieders plicht is er over na te denken en te discussieren. Vaak wordt er dan aangehaald dat er in de koran staat dat als de profeet en Allah iets besloten hebben, wij er niets meer over te zeggen hebben. Dat klopt, maar voor het geval dat je horloge 1400 jaar achter loopt; de profeet is dood en het enige betrouwbare wat we van hem over hebben is de koran. En niets wijst erop dat de profeet iets anders deed dan in de koran staat; de ahadith zijn slechts overleveringen die voor 95% op betrouwbaarheid gechekt worden door hun isnad. En niets is zo makkelijk te vervalsen als een isnad, denk maar aan de hadith die stenigen rechtvaardigen in rechtstreekse contradictie met de koran. Maar nu dwaal ik af. De hierarchie waar sunnipath het over heeft (ik ken die site overigens en ik vind het een goede site; eindelijk eens niet wahabitisch) is de hierarchie voor God; enkel een hierarchie in vroomheid, zoals het door de koran wordt onderstreept. Geen hierarchie in religieuze authoriteit zoals jij beweert. Geleerden behoren inderdaad uitleggers te zijn en geen wetgevers, maar in de realiteit is daar niets van te merken. Daarom is er zoveel controverse tussen de verschillende stromingen en kunnen ulema grote aardse macht verwerven zoals in Saudi Arabie, Afghanistan, Iran enz.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Lees maar verderop in een topic hier hoe sheich Albani bijna tot heilige wordt verheven door zijn aanhangers; hij verschijnt zelfs al in dromen om dingen te verduidelijken. "Ben jij soms een geleerde dat je dit of dat zegt" is de dooddoener in veel discussies, oliedom en jij vormt daar geen uitzondering op. Oh, en je reaktie van "discussieer je ook over de Nederlandse Wet" daar is mijn antwoord op "NATUURLIJK!!" Die wet is er voor jou en mij, net zoals de sharia er voor jou en mij is, en er hoort over gediscussieerd te worden, vooral omdat de sharia voor het overgrote deel gebaseerd is op de interpretatie van bronnen door anderen; geen rechtstreekse bronnen zelf.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Mijn laatste opmerking over machtspositie is de harde realiteit, daarom verdwijnen er zoveel denkers e.d. achter de tralies in "islamitische" landen. Het heeft niets maar dan ook niets te maken met de islamitische geschiedenis en de karakters van de sahaba en de moslims die stierven bij de slag van Badr. Hoe kom je erbij? Het heeft ook niet te maken met de positie van profeten in de islam, die trouwens volgens de koran mensen zijn zoals wij en slechts boodschappers. Wilde je even laten zien dat je een paar termen uit je hoofd kende ofzo? want met mijn tekst heeft het niets te maken.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Sjonny,�figuren zoals jij zijn altijd al de massa geweest die slimme demagogen voor hun karretje hebben kunnen spannen. Het feit dat jij je niet kunt voorstellen dat ik geen letter van Irshad Manji gelezen heb en toch tot sommige gelijke conclusies kan komen, ik geen enkele sekte volg en toch argumenten van hun kan gebruiken betekend alleen maar hoe onzeker en zwak jij moet zijn. Ik ben benieuwd naar je eigen ideeen over bepaalde zaken, dus geen quotes van ulema, websites en al eerder gesproken woorden. Waarschijnlijk heb je nu ook geen idee waar ik het over heb.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Op al je scheldwoorden, die je waarschijnlijk gebruikt om mij uit de tent te lokken of iets dergelijks doms, kan ik alleen maar zeggen: je laat je zwakte wel erg kennen, .


<FONT face="Times New Roman" size=3>Groetjes.



Prachtig!
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 10:19

asalaam alikoem

Ik wil graag weten welke boekken niet betrouwbare zijn.
Heb je een lijst van, dan wil ik het graag weten.

groetjes van Anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 14:05

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe aghi Fi Dien,

ps. Als iemand vragen of twijfels heeft naar aanleiding van het onislamitische, niet op waarheid gebaseerde stukje van de bovenstaande persoon....dan zal ik InshaAllah er antwoord op geven

Ik zou graag je antwoord willen horen.

Ik vind het erg interessant wat je tot nu toe hebt geschreven.

InchaAllaah hoor ik snel wat van je.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Als ik wil, kan ik jouw schamelige stuk uitgebreid de grond in boren. Als ik het doe, dan doe ik het puur voor de lezer zodat er geen misverstanden er over bestaan.  Maar ik vraag me af of dat wel de moeite waard is. Ik denk het niet....dus dag...

ps. Als iemand vragen of twijfels heeft naar aanleiding van het onislamitische, niet op waarheid gebaseerde stukje van de bovenstaande persoon....dan zal ik InshaAllah er antwoord op geven

 

Hahaha! Het enige wat jij kunt boren is met je vinger in je neus. Ook kun je niks van mij weerleggen, je kunt alleen wat quoten van de cyberimams waar jij jezelf mee vereenzelvigd. Ik raad je aan ook serieus naar jezelf op zoek te gaan om wat aan je schijnbare identiteitscrisis te doen; ik heb nog geen woord van jou zelf gelezen. Arme ziel.

Wassalam, het is ramadan.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 16:50
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Jij bent een hypocriet iemand. Op deze site benader je de moslims schijnheilig. Ben je even weg en zit je samen met je sekteleden, dan kots je de moslims uit. Ik kots moslims helemaal niet uit. Ik heb wel een behoorlijk lak aan sommige dingen die gedaan worden. Jammer genoeg besef je niet dat je zowat alle moslims (inclusief de sahaba en andere vrome moslims) uitjoelt. Verder is jouw argumentatie betreft de islam van zeer laag niveau.Oh, dus je vindt koranteksten (want dat is over het algemeen mijn argumentatie) van een laag niveau! Ongelofelijk ben je, zeg!

Je hebt het over de 'details'. Weet je wat voor details in de quran staan? Van wudhu, scheidingsregels, straffen tot het erfrecht. Er staan details in de Koran, ook over de wudu en dat is een andere wudu als die van soennieten. Simpel....

Persoonlijk zou ik de moderators vragen om jou te bannen. Aanhangers van de imam Reza zouden net zo behandeld worden zoals hij moslims in zijn forum behandeld.Ach ja, jij bent geen moderator, dus je doet maar gewoon je ogen dicht als je niets van mij meer wil lezen! Enne, wat Alireza doet, moet hij zelf weten. Hij is wel consequent. Hij geeft ook anderen waarschuwingen. Verder ga ik hem hier niet verdedigen, maar ach, jij bent daar toch geblokt, dus waar maak je je druk om!! Verder wil ik je vriendelijk vragen in het vervolg gewoon niet meer op me te reageren, want er komt toch niets vriendelijks uit jouw mond. Alvast bedankt! En als ik dat vraag, zou ik het ook fijn vinden, als je daarnaar luistert! Je valt me namelijk altijd aan en ik vind je behoorlijk irritant worden!!!

Salaam happylady
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 15:08
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Als ik wil, kan ik jouw schamelige stuk uitgebreid de grond in boren. Als ik het doe, dan doe ik het puur voor de lezer zodat er geen misverstanden er over bestaan.  Maar ik vraag me af of dat wel de moeite waard is. Ik denk het niet....dus dag...

ps. Als iemand vragen of twijfels heeft naar aanleiding van het onislamitische, niet op waarheid gebaseerde stukje van de bovenstaande persoon....dan zal ik InshaAllah er antwoord op geven

Misschien weet je er wel wat van, maar op deze manier laat je net overkomen dat je er geen antwoord op weet, anders stond het er wel.  Dus laat maar komen, zou k zeggen...

Waarom ook steeds al die beledigingen?  Zo geef je ook eerder je zwakte in de inhoudelijke discussie aan, omdat je niks beter meer kan vinden dan persoonlijk te gaan...

Ik kijk uit naar je argumenten.  Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 15:13

Misschien weet je er wel wat van, maar op deze manier laat je net overkomen dat je er geen antwoord op weet, anders stond het er wel.  Dus laat maar komen, zou k zeggen...

Waarom ook steeds al die beledigingen?  Zo geef je ook eerder je zwakte in de inhoudelijke discussie aan, omdat je niks beter meer kan vinden dan persoonlijk te gaan...

Ik kijk uit naar je argumenten.  Groetjes Kim

In zijn stuk heeft hij al aangegeven dat hij denkt dat het niet de moeite waard is. Dus hoezo:

maar op deze manier laat je net overkomen dat je er geen antwoord op weet, anders stond het er wel. 


Sjonny schreef:

Als ik wil, kan ik jouw schamelige stuk uitgebreid de grond in boren. Als ik het doe, dan doe ik het puur voor de lezer zodat er geen misverstanden er over bestaan.  Maar ik vraag me af of dat wel de moeite waard is. Ik denk het niet....dus dag...

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 15:20

Hoi Marocaantje,
dat schrijf ik omdat je in een discussie normaal je argumenten geeft.  Geef je die niet, dan heb je ze meestal niet.  Zeggen dat je er hebt (zwijg er dan over als je perse niet wilt antwoorden), en dan komen met zoiets, komt nu eenmaal over alsof je geen argumenten hebt.  Geloof jij zomaar alles wat een ander beweert, ook zonder argumenten?  Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 15:57

Assalamoe alykoem broeder Amier,

ik wil je erop attenderen dat er genoeg ahadieth (overleveringen) die betrouwbaar zijn, onder andere de ahadieth van Boekharie en Moeslim, dus wat betrouwbaar is niet alleen de koran, maar ook de ahadieth, ik hoop niet dat je de ahadieth verwerpt, dat denk ik ook niet , het belang van de ahadieth is heel belangrijk, als we geen ahadieth hadden, dan zouden we de islam moeilijk in praktijk brengen, maar alhamdulillah dat Allah onder de mensen een boodschapper heeft gestuurd die we horen te volgen, en hem als voorbeeld te nemen in zijn aanbiddingen en wereldse handelingen, en wie zich van deze boodschapper probeert te distantieren zal op de dag des oordeels tot de verliezers behoren. en ik weet heel goed dat je begrijpt waar ik opdoel...

verder heeft niemand Sheikh AlAlbany heilig verklaard, dat was een droom van een vrouw die zij droomde, en daarna vertelde zij haar droom aan de Sheikh, waarna hij huilde, dus kijk uit dat je laster praat over een persoon die nu al dood is, trouwens het kan ook zo zijn dat ik jouw kan zien in een droom , dan ben je niet heilig hoor, de enige persoon die heilig is, is de boodschapper Mohammed, zoals Imam Maalik in mooie woorden zei: van ieder kun je nemen en weer laten, behalve de eigenaar van dit graf (hij wees naar het graf van de profeet in de moskee van Madina).

wassalaam,   

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 16:20
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Als ik wil, kan ik jouw schamelige stuk uitgebreid de grond in boren. Als ik het doe, dan doe ik het puur voor de lezer zodat er geen misverstanden er over bestaan.  Maar ik vraag me af of dat wel de moeite waard is. Ik denk het niet....dus dag...

Salaam alaikum,

geeft niet hoor jong; zou ik ook gezegd hebben als ik in jou positie was. Op een gegeven moment wordt als enige tegenargument "jij bent een Irshad Manji wannabe" zelfs voor Sjonny's eentonig.

P.s. Voor diegenen die toch nog graag Sjonny's tegenreactie op mijn stukje willen lezen, verwijs ik naar www.sunnipath.com . Daar staat zijn complete "eigen mening" kant en klaar uitgewerkt door de daar aanwezige cyberimams. Schrik overigens niet als die site heel andere dingen blijkt te beweren als www.al-islaam.com  of www.selefiepublikaties.com/home.htm .

Wel een goede site trouwens, sunnipath. Een andere site die specefiek op hanefie fiqh ingaat is: http://www.ummah.net/Al_adaab/hanafi_fiqh.html .

Ook is het volgende op die site te vinden, vooral interessant voor de "selefies" onder ons en diegenen die het niet met hun eens zijn: http://www.ummah.net/Al_adaab/radd_ul_salafiyya.html .

Veel leesplezier!

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 16:42
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem broeder Amier,

ik wil je erop attenderen dat er genoeg ahadieth (overleveringen) die betrouwbaar zijn, onder andere de ahadieth van Boekharie en Moeslim, dus wat betrouwbaar is niet alleen de koran, maar ook de ahadieth, ik hoop niet dat je de ahadieth verwerpt, dat denk ik ook niet , het belang van de ahadieth is heel belangrijk, als we geen ahadieth hadden, dan zouden we de islam moeilijk in praktijk brengen, maar alhamdulillah dat Allah onder de mensen een boodschapper heeft gestuurd die we horen te volgen, en hem als voorbeeld te nemen in zijn aanbiddingen en wereldse handelingen, en wie zich van deze boodschapper probeert te distantieren zal op de dag des oordeels tot de verliezers behoren. en ik weet heel goed dat je begrijpt waar ik opdoel...

verder heeft niemand Sheikh AlAlbany heilig verklaard, dat was een droom van een vrouw die zij droomde, en daarna vertelde zij haar droom aan de Sheikh, waarna hij huilde, dus kijk uit dat je laster praat over een persoon die nu al dood is, trouwens het kan ook zo zijn dat ik jouw kan zien in een droom , dan ben je niet heilig hoor, de enige persoon die heilig is, is de boodschapper Mohammed, zoals Imam Maalik in mooie woorden zei: van ieder kun je nemen en weer laten, behalve de eigenaar van deze graf (hij wees naar de graf van de profeet in de moskee van Madina).

wassalaam,   

Assalamu alaikum,

dank je voor je serieuze reaktie.

Ik verwerp de ahadith niet per defenitie; dat zou ik zelf een onlogische daad vinden, immers, het is logisch dat er van iemand die zoveel impact heeft gehad als onze profeet Mohammed s.a.s. veel overleveringen zijn. Maar zelfs de sahih ahadith zijn niet honderd procent fout-vrij; zelfs Al Albani heeft hadith die tot nog toe als sahih bestempeld werden door de meerderheid van ulema, als daif (zwak) verklaard. Mijn punt is dat de hadith altijd een bron van meningsverschil en discussie zijn geweest in de islamitische geschiedenis, en daarmee de interpretatie van de shari'a. Iedereen beleeft zijn / haar overgave anders, want iedereen is een individu; dat is een zeer islamitische gedachte als je ervan uitgaat dat iedereen persoonlijk wordt afgerekend op zijn / haar daden in deze wereld. De koran is het woord van God, dat geloven we allemaal, tenminste de moslims onder ons. Je kunt van mening verschillen over de interpretatie, maar niet over de Goddelijke bron ervan. Dat geldt echter niet voor de ahadith! En juist omdat vooral de ahadith de dagelijkse praktijk van (soennitische) moslims domineren, en ze geen Goddelijke oorsprong hebben maar een menselijke (met uitzondering eventueel van de hadith qudsi) is naar mijn mening iedere moslim gerechtigd er over te discusieren met die middelen die hij of zij tot zijn of haar beschikking heeft. Als ik een fraktie heb van de kennis van bv Al Albani, dan gebruik ik die fractie om erover te discussieren. Dat is mijn recht en volgens mij zelfs mijn plicht, omdat de koran diegenen die zonder nadenken hun voorouders volgen veroordeeld. En als iemand meer kennis van zaken heeft als ik, dan zou diegene met mij daarover kunnen redeneren zonder kinderachtige scheldnamen, die alleen een teken van zwakte zijn (ik ben ook weleens zwak helaas...)

Wat Sjonny voorstaat is een soort "befehl ist befehl" mentaliteit waarbij het recht je mening te geven wordt bepaald door je maatschappelijke status. Volgens mij is die status is alleen weggelegd voor de profeet wanneer hij de wil van God verkondigd, en verder voor niemand. Dat is waar ik met "hierarchie" op doel, en niet de hierarchie waar Sjonny's gequote reactie over ging. Als ik hier fouten maak mag iedereen mij erop wijzen met argumenten en eventueel bewijzen, maar zonder kleinerende scheldwoorden, want dat kan ik ook, en zelfs beter. Oog om oog. Maar ik hou er niet van en eerlijk gezegd voel ik me niet fijn na die over en weer vliegende hatelijkheden. Moge Allah me vergeven.

Oh, en ik weet wel dat je Al Albani niet als heilige ziet, maar de sfeer die in dat stukje werd opgeroepen deed me er aan denken. Sorry voor de insinuatie.

Wassalam

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.