Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wat voor wereld??

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wat voor wereld??
    Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 16:10
Ik hoop het, maar als Nederland veilig wil zijn laat het dan de echte problemen aanpaken zoals bv. drugs en straatcriminaliteit. Ze proberen de amerikanen na te doen ion hun 'war on terror' , maar ze weten niet dat dit soort acties juist het tegenovergestelde uitlokt nl. dat wij zij zogezegd willen voorkomen.
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 16:18

In eerste instantie geplaatst door salahdin

Ik hoop het, maar als Nederland veilig wil zijn laat het dan de echte problemen aanpaken zoals bv. drugs en straatcriminaliteit. Ze proberen de amerikanen na te doen ion hun 'war on terror' , maar ze weten niet dat dit soort acties juist het tegenovergestelde uitlokt nl. dat wij zij zogezegd willen voorkomen.

Misschien dat mensen daar wat meer aandacht voor hebben, als ze niet geconfronteerd hoeven worden met een stel gekken dat met een vliegtuig een toren invliegt, of een trein laat ontploffen.  En sowieso is terrorisme wel een echt probleem voor ons allemaal, omdat het overal en altijd kan gebeuren, met vaak veel doden.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 16:58

Salaam alaikum,

komop zeg, ik kan me Yahya's posts goed herinneren, en hoewel hij toen hij hier net kwam nogal pittig uit de hoek kon komen, zag je na verloop van tijd een enorme verandering in zowel z'n opvattingen wat aanslagen e.d. betreft als z'n politieke opvattingen als de manier waarop hij die vorm gaf in z'n discussies. Hij keurde aanslagen in europa af voor zover ik me kan herinneren, ook die in Spanje, maar steunde (moreel) het verzet in o.a. Irak, Tjetjenie en Palestina. Nou, dat neem ik hem niet kwalijk. Hij zei ook altijd nadrukkelijk tegen "bekeren met geweld" te zijn en zei ook nadrukkelijk dat z'n ideeen over een khalifaat niet een revolutie of oorlog ofzo in nederland of europa betekenden, maar een khalifaat in de "islamitische wereld" om maar zo te zeggen waarbij hij heel duidelijk maakte dit op islamitische wijze na te streven, dus niet a la Saudi Arabie of Iran. Daar staat hij absoluut niet alleen in.

Ik vind Yahya een prettige discussiepartner die op een inteligente en doordachte wijze zijn ideeen kan uitleggen en goed met andere ideeen om kan gaan. Nooit heb ik naar aanleiding van zijn uitspraken op dit forum het idee gekregen dat hij op wat voor manier dan ook de nederlandse staat of het nederlandse volk, moslims en anderen, kwaad wilde doen of een berdreiging zou vormen of met zulke ideeen sympathiseerde. Ik zeg niet dat ik het altijd met zijn idee van een khalifaat en hoe dat te bereiken eens was, maar mijns inziens is hij niet gevaarlijker dan de gemiddelde krakende anarchist, of communist of wat voor "legale" -ist dan ook. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat de aanleiding van de AIVD hem te arresteren te vinden zou zijn in zijn uitlatingen op dit forum. En mocht dat wel zo zijn... schande voor de AIVD en schande voor de justitie die zich schijnbaar zo laat leiden door de zorgvuldig door de Verenigde Staten van Amerika gecreeerde en in stand gehouden hetze en angst voor alles wat niet in haar straatje past. Bah. Wist men trouwens dat nog niet zo lang geleden hier in nederland hetzelfde met mensen gebeurde die iets te enthousiast hun sympathie voor Fidel Castro e.d. uitten? Dat heb ik uit de eerste hand.

Ik weet niet hoe het nu met onze broeder Yahya is, of hij nog vast zit of niet, maar misschien kan Abdoe-Allah ons daar wat meer over vertellen als hij wil.

Ik wil Abdoe-Allah in ieder geval bij deze vragen Yahya mijn salaams over te brengen, en hem te zeggen dat ik hem mis en  voor hem bid. Ik hoop en bid dat onze broeder Yahya snel weer op het forum aanwezig kan en wil zijn zodat wij van hem kunnen leren en insha Allah hij van ons. Amien.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2004 om 17:28

Assalamoe alykoem,

mooi woorden Amier, amien amien , moge Allah hem bevrijden van de ongelovigen, en ik had wel het vermoeden dat iets met hem is gebeurd, omdat ik hem een tijd niet op msn heb gesproken, ik herrineer me nu de discussie die we hadden waarbij wij nog steeds niet zijn uitgekomen...., moge Allah hem leiden en vergeven, en hopelijk horen we van hem weer.

over AIVD hoef ik niet veel te zeggen, alleen dat ze zoals ik hoorde meer dan duizend moslims, islamitische stichtingen, vereniginen, en natuurlijk moskeen in de gaten houden, vervolgd worden en gesprekken afluisteren, en dat noemen ze "oorlog tegen het terrorisme", vergetend dat de zionisten de nummer 1 terroristen zijn op deze aarde....wallahoe almoesta3aan.

wassalaam, 

inderdaad "wat voor wereld" ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 04:38

assalamoe aleikum,

Remco zei: "Mocht hij opgepakt zijn dan zal daar een reden voor zijn. Of dat een goede of slechte reden is weet ik niet en weten jullie ook niet, dat weet alleen de AIVD."

Remco, wel eens het programma Peter R. de Vries gekeken?, dan weet je ook dat er zelfs in Nederland nog regelmatig grove fouten worden gemaakt bij justitie.
Zelf ben ik echter ook door schade en schande wijzer geworden en vertrouw ik justitie minder dan voorheen.

 

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2004 om 11:25

misschien ten overvloede, maar nog even voor de duidelijkheid: de AIVD is geen Justitie. (begin nu trouwens nieuwschierig te worden wat de plek is van deze org. - verantwoordelijkheid enzo?)
Ik kan me voorstellen dat de AIVD makkelijker regels/mensenrechten overtreedt door haar speciale positie (iemand die weet in hoeverre de AIVD gebonden is aan het wetb. v Strafvordering?), maar dat een uiteindelijke veroordeling vervolgens beter is (mits het AIVD-materiaal gebruikt mag worden in het strafproces). Laten we het afwachten. Misschien kunnen we binnenkort alles aan Yahya zelf vragen! :)

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2004 om 09:53
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

misschien ten overvloede, maar nog even voor de duidelijkheid: de AIVD is geen Justitie. (begin nu trouwens nieuwschierig te worden wat de plek is van deze org. - verantwoordelijkheid enzo?)

Salaam,

ik heb even op internet rondgekeken over deze kwestie, en hij schijnt door politie agenten uit z'n klas op school te zijn meegenomen. De politie kan alleen iemand arresteren als het om een verdachte gaat, dus als de arrestant op heterdaad betrapt is bij een misdrijf of als een een onderzoek tegen hem loopt. En dat is weer een zaak van justitie.

Zo, ik wilde even betweterig doen. Het blijft triest.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2004 om 10:54

Salama aleykoem

Ik kan mijn ogen niet geloven,maarja ik heb de AIVD vaker onschuldige mensen
zien oppakken dusja.Hij zei toch ook een keer dat een meisje bij hem uit de klas
dacht dat hij hen een keer op zou blazen.Maar ik zal zeker dua voor
hem doen en voor andere want hij is niet de enige (jammer genoeg)

                               Bisharo

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 15:13
Da's ook waar. Ik wil geen autobommen of iets dergelijks hier of waar dan ook.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 15:14
Maar ook geen "heksenjacht". En daar lijkt het wel een beetje op.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 15:07

Praten we toevallig hierover ? http://www.nu.nl/news.jsp?n=435040&c=14

Hirsi Ali en Wilders bedreigd door scholier

Uitgegeven: 2 november 2004 08:34
Laatst gewijzigd: 2 november 2004 08:34

De 17-jarige scholier uit Sas van Gent, Yeyha K., heeft Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders op internet met de dood bedreigd. Ook werden eind september bij een doorzoeking van zijn ouderlijk huis materialen gevonden voor het vervaardigen van een bom, zo meldt Algemeen Dagblad.

De van origine Marokkaanse K. zit nu ruim een maand vast. Dinsdag besluit de rechtbank in Middelburg of zijn voorarrest met dertig dagen wordt verlengd. De scholier ondergaat volgens zijn advocaat H. Dunsbergen momenteel een psychologisch en psychiatrisch onderzoek. Dunsbergen zegt dat zijn cli�nt spijt heeft betuigd en spreekt van een 'uit de hand gelopen grap'.

Wilders zag er de grap echter niet van in en deed aangifte van de bedreiging. Op 27 september werd K. door een arrestatieteam uit de klas gehaald. K. zit in de zesde klas van het atheneum op het Zeldenrust-Steelantcollege in Terneuzen

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 15:09

Ik kan helaas niet zeggen...dat de AIVD in deze geen goede beslissing genomen heeft....Zeker niet gezien het gebeuren van vandaag.... Misschien moeten we de AIVD wel dankbaar zijn dan....zowel voor Yahya zelf als voor hetgeen er mee voorkomen is....

Wat voor wereld leven we in...dat was het topic onderwerp toch ? Is inderdaad wel een toepasselijke...wie was hier nou de verontwaardigde onschuld ? Een ding is zeker, op een incidentele hoofddoekjes afrukken incident na, we vermoorden hier in ieder geval geen moslims op grond van hun uitspraken...

Anders waren er hier al heel wat doden gevallen waarschijnlijk...

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 15:39

Ik heb nog even teruggekeken naar eerdere postings van hem....in ondermeer de volgende rubriek:

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2346&am p;am p;PN=1&TPN=2

 

Salaam aleykoem,
Amier,

Quote:
los van de achtergronden van de moordenaars, hun mislukte jeugd of traumatische ervaringen, wat wij hier zien is niet goed, niet dapper en dient geen enkel belang en zeker dat van de moslims niet.



Wij Moslims moeten alles dit soort gebeurtenissen benutten, indien wij dit niet doen zal geen enkele slag van onze broeders en zusters een positief effect hebben.
Wij moeten onze broeders en zusters helpen door de vijanden in hun thuisfront te bestrijden, dit hoeft niet persee dmv geweld, maar oa door druk uit te oefenen op de vijandelijke overheden kunnen wij hen doen bezwijken.

Onze broeders en zusters zijn zeker dapper, zij zijn het die aan hun plichten voldoen, maar zij hebben de steun nodig van de rest van de Moslimummah.

Quote:
Bovendien speelt hier nog iets anders; het wordt voorgesteld alsof het een onlosmakelijk onderdeel is van de islam om dit soort gruweldingen te doen of in ieder geval goed te keuren. Het is niet alleen een politieke en humanitaire discussie waarvan je kunt zeggen dat het jou niets aangaat; het is nu ook een religieuze discussie waar iedere moslim die verder kijkt dan zijn neus lang is mee te maken heeft.Ook als nederlandse moslims heb je invloed op wat er elders in de wereld gebeurt.



Het is een onlosmakelijk onderdeel van de Islam om je in te zetten voor de zaak van Allah swt, dit kun je dmv geweld doen, maar ook op diplomatieke wijze kan men veel bereiken en mijn voorkeur gaat naar een combinatie van deze twee mogelijkheden.
Terwijl onze broeders en zusters in Irak strijden, moeten wij onze eisen duidelijk maken en druk uit oefenen.

Iedere Moslim moet weten dat wij de ongelovigen niet tot onze vrienden moeten nemen, zij zijn elkanders vrienden. Wij moeten zorgen voor een slim en sluw politiek spelletje, wij moeten geweld en politiek met elkaar op de juiste wijze combineren en eisen stellen en staatsgrepen plegen en het Khalifaat doen herrijzen, wij moeten ons inzetten voor de zaak van Allah swt.

Quote:
Dat die franse gijzelaars nog niet vermoord zijn komt waarschijnlijk vooral door de wereldwijde protesten van zowat iedere gezaghebbende islamitische organisatie en individuele moslims.



Ik vind het echt heel jammer dat mijn broeders en zusters elkaar aanvallen ipv samen een sterke kracht te vormen die tot veel in staat kan zijn.
Ik verafschuw de kritiek van mijn broeders en zusters jegens onze broeders van het verzet die deze twee journalisten hebben gegijzeld, de Moslims zijn broeders van elkaar, wij zijn allen soldaten en dienaren van God.

Als ik ter verantwoording wordt geroepen, dan zal ik zeker niet zeggen: "Ich habe ess niet gewusst", nee dan zal ik uit het dieptste van mijn hart spreken en zeggen dat ik mijn best deed voor mijn broeders en zusters, ik zal zeggen dat ik deed wat mij het best leek voor de Moslimgemeenschap, ik zal zeggen dat ik het 'spelletje' zo slim mogelijk gespeeld heb en mijn best deed om het Khalifaat te doen herrezen.

Wasalaam,
Yehya


Als ik dit zo lees en als ik dan lees dat hij nu beweert dat het een grap was...dan ben je toch wel een leugenaar. Zowel het feit dat je het ontkent wat je van plan was (volgens het krantenbericht) alswel het feit dat je er eerlijk voor uit komt dat je het doet voor het Khalifaat want hij beweert nu toch dat het een grap is ?

Verstrikt in eigen leugens...?

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2004 om 16:09

Dag Mystica,

de door jou aangehaalde tekst van Yahya ging over de bezetting van Irak en de gijzeling van de in zijn ogen collaborerende of bezettende buitenlanders daar. Ik ben het niet met hem eens, maar ik vind het tever gaan deze discussie door te trekken naar de bedreigingen aan Wilders en Hirsi Ali. Elders heeft hij namelijk gezegd tegen aanslagen e.d. op westerlingen te zijn die niet bij dit soort conflicten betrokken zijn. Maar goed, Yahya weet zelf wel wat hij waarmee bedoelde en hoe hij het bedoelde.

Ik zou hem niet zo snel een leugenaar noemen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 03:51

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

(hallo, voor de overige)

Mystica, ik vind het erg laag van je dat je stukken van broeder Yahya aanhaalt...en daarop "reageert"  nu hij even niet aanwezig is. Hij is hier niet, en kan zichzelf dus momenteel ook niet tegenover "jullie" verdedigen. Laten we met z'n allen wachten totdat hij InchaAllaah terugkeert op het forum, zodat we dan samen met hem verder kunnen gaan discussi�ren.

Jullie Zuster Fi Dien!!

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:00
Eerlijk gezegd hoop ik dat Yahya weer snel thuis en op school zal zijn.
Ik kan niet inzien dat het opjagen van jonge pubers iets bijdraagt aan de strijd tegen terrorisme.
Wat heeft het nu voor nut om die jongens hun toekomst kapot te maken?
Jonge mensen nemen over het algemeen dingen wat dweperiger. Daar zit opzich zelf genomen niets kwaad of niet menselijk in.
Yahyah maakt daar geen uitzondering in.
Het gegeven dat jonge mensen hun sympathie van dat moment over het algemeen wat intenser beleven maakt hen nog geen actieve deelgenoot  van bepaalde zaken.
Ergens heb ik er wel vertrouwen in dat het allemaal wel goed zal komen, maar of Yahya van zijn vader daarna nog op internet mag? Dat weet ik niet.



Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 05:23

Inderdaad, zomaar stukjes quoten en uit de de context halen en de kwestie in Irak relateren aan Hirsi kun je beter niet doen. 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 08:14
beste leden,
 
Ik denk dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat hij weer zal kunnen/mogen reageren. Ik heb vandaag het slechte nieuws gekregen dat zijn celstraf weer met 30 dagen is verlengd.
 
Hij mag in ieder geval wel bezoek krijgen, dat is dan wel weer een stap in de goede richting.
Ik heb gehoord dat hij wel hard aan het studeren is in zijn cel.
 
Laten we hopen dat de rechtzaak beter zal verlopen en insha'allah zal hij dan weer verder kunnen gaan met zijn leven.
 
wassalaam
 
 
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 09:22

Sub7anna ALLAH..

Moge ALLAH swt heb bijstaan en hem veel sabr schenken......amien

Maarre wat studeert hij daar dan?Zijn tentamens?

m3a salama merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:00

Remco,

wie vind het nou verkeerd als een Nederlander in Irak sneuvelt, wat heeft hij daar te zoeken ?? iedereen weet dondersgoed dat het in Irak gevaarlijk is..... niet ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:16
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Remco,

wie vind het nou verkeerd als een Nederlander in Irak sneuvelt, wat heeft hij daar te zoeken ?? iedereen weet dondersgoed dat het in Irak gevaarlijk is..... niet ?

 Kijk jij alleen maar herhalingen van de Iraakse staatstelevisie in je vrije tijd, ofzo. Je doet alsof je de Nederlandse soldaten ziet als agressors ofzo. Wat denk je dat die mensen daar doen?
Maar goed: zelfs al was dat zo, dan zou ik dat op zich nog erg vinden. Misschien wel des te triester.
Tuurlijk is het daar gevaarlijk, maar dat maakt het toch niet 'niet verkeerd' als er een dode valt. Als je Algerijnse buurman naar Algerije op vakantie gaat en in elkaar wordt gemept bij een barrage, dan is dat toch ook niet minder erg dan wanneer het in Marokko gebeurd zou zijn?

 

(Even ter verduidelijking: Amerikaanse soldaten hebben de chaos in eerste instantie veroorzaakt, maar dat is nu een gegeven. De soldaten die er later naartoe zijn gegaan zijn er juist om de situatie te verbeteren en om zo snel mogelijk weer op te kunnen rotten. Nu zijn er wat onvolwassen jongens onder leiding van een machts- jongen, die macht heeft omdat zijn vader verstandige dingen te zeggen had, die dit allemaal vertragen. Je kan wel al die soldaten daar weghalen, maar dan ligt een lange burgeroorlog op de loer. De Amerikaanse soldaten moeten beter weg, omdat die niet accepabel zijn door hun reputatie, maar dan moet er wel iets voor in de plaats komen - arabischtaligen [maar veel arabischtalige landen - marokko, algerije en libie in elk geval - hebben hun troepen te hard in eigen regio nodig], afrikanen. Misschien kan Soedan in twee�n gedeeld worden - in de zwarte gebieden heeft de regering toch nog nooit wat positiefs gedaan, dus daar kunnen ze ook wel gemist worden -, dan kan Sudan soldaten sturen.)

 

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 14:21
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

(hallo, voor de overige)

Mystica, ik vind het erg laag van je dat je stukken van broeder Yahya aanhaalt...en daarop "reageert"  nu hij even niet aanwezig is. Hij is hier niet, en kan zichzelf dus momenteel ook niet tegenover "jullie" verdedigen. Laten we met z'n allen wachten totdat hij InchaAllaah terugkeert op het forum, zodat we dan samen met hem verder kunnen gaan discussi�ren.

Jullie Zuster Fi Dien!!

Groeten,

Marocaantje

Jammer dat je mijn posting meteen weer wilt lezen als enkel een aanval op Yahya. Ik snap best dat het bij jou tuurlijk zo weer overkomt maar mijn reaktie komt voort uit de zeer eenzijdige benadering inzake hetgeen er gebeurt is, nl. dat het zo'n lieve jongen is die vast niks kwaads bedoelde....En dat ie maar weer snel vrij moet komen....Ik wilde er enkel mee illustreren dat het zo'n lieverdje niet is en dat heb ik met een posting van hem gedaan en zo had ik er nog wel 10 kunnen vinden op dit forum waar hij geweld verheerlijkt. De posting diende enkel ter illustratie. Maar ja, zoals vaker, het is maar net hoe je het wil lezen.

Hierbij deel ik jullie mede dat ik afscheid neem van dit forum. Ik heb een aantal maanden meegelezen, meegepost, vanuit het idee dat mijn angst voor de islam, vanzelf zou minderen als je meer begrip kreeg van de cultuur, de gebruiken en de manier van beleving. Vanuit het idee dat ik door kennis te krijgen daarvan dat het makkelijker zou worden om er mee om te gaan en begrip te hebben voor anderen die dit geloof belijden.

Deels is dit gelukt.

Toch ga ik nu want ik krijg te vaak de indruk dat ik aangevallen wordt op dingen die ik zeg, die prompt verdraaid worden. Mijn mening als westerse niet moslima wordt gedoogd voor mijn gevoel. Door een aantal van jullie totaal niet geaccepteerd of compleet genegeerd want ik ben immers een kufar...een ongelovige in jullie ogen (dat ik anders geloof maakt dan niet uit kennelijk; dat onderscheid wordt niet gemaakt). Ik krijg vaak de indruk dat mijn mening niet gewaardeerd wordt of negatief opgevat wordt, ook als ik het positief bedoel. Er is altijd wel weer iemand die het in een negatief daglicht zet. Er mee eens zijn dat durven en kunnen maar weinigen van jullie.

Het is te vaak een Wij en Zij verhaal hier. Ik word meteen weer als Christen bestempeld en de Moslims hebben altijd gelijk. De wie niet met ons is, is tegen ons tactiek zie ik hier veelvuldig worden toegepast. En ik heb er geen zin meer in om mijn energie te verspillen door hier te posten als het of niet serieus genomen wordt, of het wordt meteen verworpen, verdraaid en in een negatief daglicht gezet.

Dan ga ik liever wat leukers doen....waar ik wel het gevoel heb dat ik gewaardeerd wordt voor wie ik ben....Ik gooi hiermee de handdoek in de ring...Jullie hebben gewonnen ...Gefeliciteerd. Ik stop de dialoog hiermee...kletsen jullie maar fijn onder elkaar verder over hoe goed jullie zijn en hoe slecht de rest van de wereld is...

Voor een klein aantal van jullie die wel oprechte, eerlijke en geduldige antwoorden  gaven op mijn soms kritische vragen, op mijn postings....wil ik zeggen, dank jullie daarvoor. Ik weet dat er hier ook een aantal moslim(a)s zijn die wel zuiver zijn in hun bedoelingen, in hun intenties en in het uitdragen van hun geloof en die daar ook naar handelen...Voor zover ik het me kan permiteren: Allah mag trots op jullie zijn....Jullie hebben een plaatsje in mijn hart en maakt dat ik niet elke moslim over een kam scheer....Ik hoop dat jullie de vaandeldragers van jullie geloof mogen zijn en dat jullie vrede en geluk mogen brengen aan een ieder...Jullie zal ik missen...dat meen ik oprecht...

 

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:27


hey hey

Sooo ben ff stil na je berichtje...ik heb volgens mij niet echt vaak discussies met je gevolgd(ben ook niet zo lang lid van deze site) maar ik vind het wel jammer dat je bepaalde gedachten hebt overgehouden aan je tijd hier...gelukkig is je mening deels veranderd en ik wens je dan ook veel succes met je verdere leventje enne heel veel geluk en liefde..

liefs van je moslima landgenootje....

vrede........
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:37
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Remco,

wie vind het nou verkeerd als een Nederlander in Irak sneuvelt, wat heeft hij daar te zoeken ?? iedereen weet dondersgoed dat het in Irak gevaarlijk is..... niet ?

Persoonlijk verbaas ik me er nog steeds over (na een jaar hier) dat er mensen zijn die dat wel goedkeuren...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 15:44

Hoi Mystica,

spijtig dat je gaat, maar ik kan er wel inkomen.  Veel van wat je beschrijft, ken ik zelf ook erg goed...  Als het een post is, je was een goeie aanvulling op het forum, en ondanks het hoge aantal oogkleppen-reacties hier, zijn er heus wel mensen die je posts met interesse gelezen hebben, maar dat zijn meestal ook degenen die zich stil houden
Ik hoop dat je je bedenkt.

Groetjes Kim

PS: Ik ben het met je eens dat Yahya's vroegere posts mogen besproken worden, het zou een beetje dom zijn daarvoor de ogen te sluiten.  Hoewel extreem in ide�en, was hij ook een gepassioneerd discussieerder over de toestand in NL.  Ik kan me dan ook niet voorstellen dat hijzelf liever zou hebben dat niet over zijn aanhouding zou gediscussieerd worden...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 02:36

hallo Mystica,

Ook ik vind het jammer dat je de handdoek in de ring gooit.
Het is naar mijn mening pas interessant op een forum als er mensen met verschillende meningen discussieren.Dan leren we pas hoe er in Nederland door verschillende mensen gedacht wordt. Als we allemaal dezelfde mening hadden zou de wereld er heel anders uit zien niet?

En nog even over Yahya: ik ken deze jongen niet, dus ik weet niet of hij goed of slecht is. Wat ik vaak jammer vind is dat vaak "verkeerde" mensen de pineut zijn, want niet iedereen kan gecontroleerd worden.  Iemand die mensen bedreigd kan niet opgepakt worden, omdat hij/zij alleeen dreigt en andere die ook dreigen worden wel opgepakt, er wordt dus met twee maten gemeten.(misschien komen er nog meer feiten aan het licht en kunnen we ons een mening vormen) Een goed voorbeeld, bij ons in het dorp is kort geleden een vrouw doodgestoken. Zij werd al tijden door haar ex bedreigt, maar de politie deed niets, omdat het bij dreigen bleef!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.