Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hijaab afgerukt van moslima..

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hijaab afgerukt van moslima..
    Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 05:20

 

Asalaam alaikoum,

Dit heb ik per mail ontvangen.  Een moslima in Frankrijk wordt de hijaab afgerukt....Dit is zo erg. La hawla wa quwata ila billah.

          

 

Wa salaam alaikoum,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 05:26

Salam Aleikum,

wat erg!!!!!!!!!! Elke x als ik dat plaatje zie, wordt ik zoooo boos....

Dit kunne ze toch niet maken, waar gaan we met z'n allen heen, heel raar een paar dagen geleden zat ik al te bedenken wat ik zou doen als iemand bij mij mn hoofdoek van mn hoofd zou trekken!???? Ik zou me zelf verdedigen ertegen, mijn dien---> Allah... want dit kan niet, ik kan niet zien hoe zij ons zo kunnen vernederen, ik zou ook geen les kunne volgen van bijvoorbeeld de persoon die mij verbiedt een hoofddoek af te doen, dan zit ik in zijn les met geen hoofddoek, ik heb zijn zin gedaan en hij wordt er blij van dat ik naar hem geluisterd heb.... (laten we hopen dat het hier niet zo ver zal komen incha Allah, ik zou m nooit maar dan ook nooit afdoen!!!

ma3a salama

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 05:33

 

Asalaam alaikoum,

Dit is net alsof je een mes door mijn hart steekt. Alhamdoelilah gebeurt dat nog niet zoveel hier in nederland, maar het is wel al een aantal keren voorgekomen. Niet door agenten maar door burgers en dat is net zo erg.

Mijn hijaab is een onderdeel van mijn lichaam, mijn hijaab eraf rukken is hetzelfde als mijn been eraf hakken en zelfs nog erger dan dat. Ik laat niemand toe om mijn hijaab er af te rukken.

Wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 05:47

Salam Aleikum,

Wollahi zuster, daar heb je helemaal gelijk in, ik weet niet eens wat ik zou doen, ik gun ze die kans niet eens!!!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 06:13

Ja, het is triest tot wat voor situaties die nieuwe wet lijkt te leiden. Ik vraag me trouwens af of de vrouw die de stof vasthoudt van de politie is, of van de beveiligingsdienst van de betreffende school. Het lijkt me namelijk dat dit best eens strafbaar zou kunnen zijn. (Merk overigens op dat het meisje niet alleen is, maar dat er nog een meisje links van haar staat).

By the way, Noor al-Islaam: gelukkig zal dit jou niet overkomen als je in Frankrijk bent, vanwege het simpele feit dat jij daar niet naar een openbare school gaat (waartoe de wet zich beperkt).

Hier een link met het laatste nieuws hierover:

http://fr.news.yahoo.com/societe/

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 10:33

Assalamoe alykoem,

DIT IS VOOR HET SLACHTOFFER (DE ZUSTER):

Allah zegt: Alif Laam Mim. Dachten de mensen dat ze met rust worden gelaten, als zij zeggen "wij geloven", en dat zij niet op de proef worden gesteld ?

En Voorzeker, wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars.

DIT VOOR DE DADERS:

Of dachten degenen die slechte daden verrichten dat zij aan Ons kunnen ontvluchten ? Slecht is het wat zij  veronderstellen ! Ankaboet (29) vers 1 tot 4.

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 10:39
Mascha'Allah Abou Jabir ik heb gemerkt dat je veel kennis bezit.
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 14:27

Salam Aleikum,

Dan ben je niet d enige die het is opgevallen

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 15:10

In eerste instantie geplaatst door salahdin

Mascha'Allah Abou Jabir ik heb gemerkt dat je veel kennis bezit.

nou zeg, daar ben ik niet mee eens........

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 19:23

hahaha....kom op broeder, niet zo bescheiden heh. je help ons wel hoor, en dan het meest omdat je met bewijzen komt. en dat willen wij zien.

djazaak allahoe gheran (ow jee, deze topic wordt toch niet totaal aan broder Abou Jabir gewijdt heh....denk niet dat de starter van deze topic hier blij mee zal zijn)

wa salaam

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 19:44

as-salamoe alaikoem,

ik snap niet dat mensen zo iets uit kunnen voeren, ik snap niet waar ze last van hebben, een stukje stof wat mensen op hun hoofd doen en dat zou verkeerd moeten zijn? het is net zoiets als dat je zou zeggen jah doe je broek uit nu! ik sta hier echt met verbazing van te kijken zeg...

as-salamoe alaikoem.

gr. Tarah

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2004 om 21:06

Een beetje context voor degenen die daarover tot nu toe onwetend zijn:

De meisjes op de foto staan bij de ingang van een school, voor het schoolplein. Mensen van de school proberen een nieuwe Franse wet te bekrachtigen die het dragen van duidelijk zichtbare religieuze symbolen op school verbied. In eerste instantie gaat het dan om hoofddoeken, keppeltjes (speelt misschien minder, aangezien de meeste orthodoxe joden waarschijnlijk toch al niet naar openbare scholen gingen) en de laatste dagen zijn ook een paar jongens in het nieuws vanwege het niet mogen dragen van een tulband op hun school. Van de scholen waar het tot confrontaties is gekomen is bekend dat de meeste meisjes (het gaat vooral om hoofddoeken, zoals je zult begrijpen) binnen de school hun hoofddoek afdoen. Sommige leerlingen zijn na in werking treden van de wet een bandana gaan dragen in plaats van een hoofddoek, maar op in elk geval een aantal scholen wordt dat inmiddels ook niet meer getolereerd, aangezien het duidelijk de hoofddoek vervangt.

Voor jonge meisjes die nog geen hoofddoek dragen maar dat later wel zouden willen doen lijkt me dit niet zo'n probleem: zij stellen het dragen van een hoofddoek in school gewoon een paar jaar uit. Ik vind het echter triest voor de meisjes voor wie hierdoor de mogelijkheden op het vervolgen van hun schoolloopbaan onzeker worden. Ook lijkt het me erg vernederend in het begin voor de meisjes die al gewend waren een hoofddoek te dragen, dat ze dat ineens niet meer mogen in school. Ik kan me indenken dat je je dan ineens kaal/'exposed' en bekeken voelt. Ik vraag me af in hoeverre er scholen zijn simpelweg niets doen om deze wet na te leven.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 04:38

Salam Aleikum,

Ik zou nooi maar dan ook nooit, lessen volgen van die kafir die mij verbiedt mijn hoofddoek af te doen.

Dan zit ik voor hem, zijn lessen te volgen, ik zou me helemaal vernederd voelen, en hij zal vol trots les geven omdat ie misschien anderen naar beneden haalt. Daar zou ik nooit mee samen in 1 ruimte zitten!!! Ontneem iemand me mijn Hijaaaf , alsof die mijn leven ontneemt!!! 

Dan maar iets anders doen, van school af.........

Terug naar boven
al-islamia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-islamia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 05:40

Wat is dit  een hoofddoekje van een meisje aftrekken.

Hoe kunnen ze  gewoon als een stelletje wilden apen iemands wil ontnemen hebben ze dan geen hersens ofzo?    vreselijk toch voor woorden wat zou er wel niet in men gaan als ik zag dat dit voor miin neus gebeurde op straat of in de stad.

 REGERING HEBBEN JULLIE GEEN RESPECT VOOR ONS PRACHTIG GELOOF!!!!!!

Ik ben razend op de regering van Frankrijk        &nb sp;  Laat het hopen dat het in ons land niet zo ver zal gaan komen.

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 07:12

In eerste instantie geplaatst door Remco

Die wet is door vele Moslima's zelf uitgelokt, 

Salam Aleikum,

Nou ga je te ver, hoe bedoel je de moslima's lokken het zelf uit!??? Omdat ze Allah trouw zijn en blijven omdat ze zich bedekken lokken ze het zelf uit...?

Waardoor denk jij dan dat zij het uitlokken???

Ben reuze benieuwd ernaar, want met goede argumenten zul je toch niet komen. Sorry hoor maat dit kan gewoon niet, wat is het verschil tussen een meisje met en zonder hoofddoek??? de een die volmaakt haar dien en de ander lapt de regels aan haar laars?? omdat dat meisje zonder hoofdoek meer op jullie lijkt??? dat ze daarom 'beter' is ofzo, ik vraag me echt af wat jij hierop te antwoorden hebt!

ma3a salama Noor al-Islaam

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 07:27

Salam Aleikum,

Sorry maar ik weet de reden niet, en jij denk ik ook niet, want anders zou je niet zo moeilijk doen om het te vertellen...

Wij moslims zijn de enigen die er echt onder leiden, omdat het el-fard is van Allah op ons neergelegd om hijaab te dragen, christenen kunnen de kruizen onder hun kleding verbergen of helemaal niet omdoen, geen probleem, de joden zijn niet verplicht keppeltjes te dragen, de moslims zijn de enigen die hiermee in aanraking komen, misschien is dat wel de reden om die wet toe te passen!!!

ma3a salama

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 08:08

omdat het el-fard is van Allah op ons neergelegd om hijaab te dragen

Er is geen ��n Koranvers wat vrouwen zou verplichten een hijaab te dragen!
In de Ahadith slaat het dragen van hijaab alleen op de vrouwen van de profeet.

Frankrijk is een seculiere democratische staat waar een strikte scheiding is van politiek en religie.
De regering wordt op een democratische manier gekozen, wat inhoud dat de besluitvorming van die regering, indirect de keuze is van de meerderheid van het volk.
In het geval van het hoofddoek verbod op openbare scholen, heeft onderzoek uitgewezen dat een meerderheid van de Franse bevolking achter het besluit van de regering staat.
Als het echt zo belangrijk is om die hijaab te kunnen dragen tijdens de lesuren op school, zul je moeten verhuizen naar een ander land, daar er na mijn weten geen Islamitische scholen in Frankrijk zijn, in ieder geval geen Islamitische scholen die erkent zijn door de regering, of particulier onderwijs moeten volgen.

Persoonlijk zou ik geen probleem hebben als moslima`s hun hoofddoek zouden dragen tijdens de lessen, belangrijker is het dat de school een openbaar karakter heeft en zich neutraal afzijdig opstelt naar welke religie dan ook.
Daarom ben ik absoluut geen voorstander van op religie gebaseerde bestuurde scholen.
In de EERSTE plaats zijn we allemaal mensen, en niet joden, christenen, hindoes of moslims.
We zullen allemaal op deze wereld met elkaar moeten leven, dus laten we aub ons niet in gaan delen in hokjes.

vr.gr Akbash

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 08:12

Akbash,

ik weet zeker dat jij straks weer om de oren geslagen gaat worden met de koranvers waarin "zogenaamd" staat dat het wel moet, waarvan de hidjaab-moslims vinden dat er staat "hoofdddoek" en niet-hidjaab-moslims (om het maareens even in hokjes in te delen) vinden dat er staat "overkleden". (ik weet even niet meer welke vers het is) Hij gaat (ongeveer) zo: En zeg tegen jullie vrouwen dat ze hun overkleden over hun boezem slaan en hun sieraad niet tonen. In ieder geval ben ik 100% met je mening eens.

Groetjes Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 08:13
Volgens mij zijn keppeltjes ook verplicht voor joden, dus je argument is niet helemaal steekhoudend, Noor-al-islam. En inderdaad, Sikhs leiden er ook onder, vandaar dat de Sikhs hebben mee gedemonstreerd toen dat kon (waar het overigens niet heel erg druk was).....
Salaam happylady
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 09:08
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Akbash,

ik weet zeker dat jij straks weer om de oren geslagen gaat worden met de koranvers waarin "zogenaamd" staat dat het wel moet, waarvan de hidjaab-moslims vinden dat er staat "hoofdddoek" en niet-hidjaab-moslims (om het maareens even in hokjes in te delen) vinden dat er staat "overkleden". (ik weet even niet meer welke vers het is) Hij gaat (ongeveer) zo: En zeg tegen jullie vrouwen dat ze hun overkleden over hun boezem slaan en hun sieraad niet tonen. In ieder geval ben ik 100% met je mening eens.

Groetjes Rahima


De koran is in het arabisch geopenbaard en er staat dan ook geen hoofddoek of overkleden maar "khumur" en er staat "Juyoobihinna" en de moslimvrouwen reageerden op dit gebod door zich volledig te bedekken. Als er iets anders bedoeld zou zijn, had de Profeet er destijds wel iets van gezegd maar dat is niet gebeurd. En in tegenstelling tot wat Akbash beweert, slaan de ahadith hierover ABSOLUUT NIET alleen op de vrouwen van de Profeet. Ik weet niet hoe je daar bij komt maar het is gewoon onwaar. Het vers in de koran spreekt ook over de vrouwen van de gelovigen en de Profeet is toch zeker niet de enige gelovige. Grappig dat niet-moslims die waarschijnlijk ook de arabische taal niet beheersen, een gebod van Allah even tegen denken te kunnen spreken.

En dat Frankrijk zich nog een democratie durft te noemen en over vrijheden durft te spreken is gewoon belachelijk. Iemand verbieden om een hoofddoek te dragen is in de ogen van een moslima minstens zo erg als elk persoon het zou vinden om verplicht naakt naar school te gaan. En het heeft niks te maken met de scheiding tussen kerk en staat. Zoals ik in een ander topic hierover al eens heb gezegd:

Ik vind het hypocriet, het is namelijk puur een kwestie van de schijn op houden. Mensen willen plotseling niet meer geconfronteerd worden met de religie van anderen, vooral de islam en dus de hoofddoek schijnt storend te zijn maar om geen onderscheid te maken wordt de boel gecamoufleerd met een algeheel verbod op religieuze symbolen. Ik zie er het nut niet van in, het is slechts een beperking van de vrijheden van gelovige mensen.

Je mag alles uitdragen in je kleding; je muzikale voorkeur, je modieuze voorkeur, je stemming, maar wanneer het aankomt op religie is het ineens een ander geval. Het zou de neutraliteit van bepaalde functies in twijfel trekken e.d. dus geen uiterlijke kenmerken meer. In het geval van de hoofddoek is dat zeer ingrijpend aangezien het veel meer is dan een uiting van je geloof, het is een mate van bedekking.

Het is belachelijk om te verwachten van mensen dat ze hun geloof voortaan maar thuis op het nachtkastje laten liggen, het zit in je! Als een moslim voor haar werk haar hoofddoek af zou zetten omdat dat verwacht wordt ivm de neutraliteit dan is dat je reinste hypocrisie aangezien de moslima met het afzetten van haar hoofddoek echt niet ineens moslim-af is, ze blijft moslim in hart en nieren. Daarbij kan iemand zonder religie en de uiterlijke kenmerken daarvan ook bepaalde voorkeuren hebben die zijn/haar neutraliteit aantasten, maar zolang dat voor de buitenwereld niet zichtbaar is, schijnt dat geen probleem te zijn. Dat zit dus echt scheef.

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 10:18

Salam aleikum,

nee dom ben ik cker niet...!

En ik zal het cker ff op gaan zoeken, ik weet zelf ook lang niet alles, moge Allah en iedereen mij vergeven voor de fouten die ik gemaakt heb.

Maar ik blijf erbij, ben het nog steeds niet met je eens als je het hebt over dat de moslima's het zelf uitlokken!

ma3a salama

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 10:23
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Er is geen ��n Koranvers wat vrouwen zou verplichten een hijaab te dragen!
In de Ahadith slaat het dragen van hijaab alleen op de vrouwen van de profeet.

maak maar ons wijs...

groetjes terug,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 10:27

Salam Aleikum,

Wollahi broedertje

het staat er cker wel in, iemand vroeg Profeet Mohammed vzmh: Ya Rasoul Lah wat mogen ze dan wel laten zien, mohammed vzmh wees naar zijn handen en gezicht!!!

Het is cker wel el-Fard, ik snap niet hoe men erbij komt dat het niet moet.

Heel veel mensen dragen m niet, waardoor ze gaan denken dat het niet moet, maar daar komen ze snel genoeg achter...

ma3a salama

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 10:38
In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Akbash,

ik weet zeker dat jij straks weer om de oren geslagen gaat worden met de koranvers waarin "zogenaamd" staat dat het wel moet, waarvan de hidjaab-moslims vinden dat er staat "hoofdddoek" en niet-hidjaab-moslims (om het maareens even in hokjes in te delen) vinden dat er staat "overkleden". (ik weet even niet meer welke vers het is) Hij gaat (ongeveer) zo: En zeg tegen jullie vrouwen dat ze hun overkleden over hun boezem slaan en hun sieraad niet tonen. In ieder geval ben ik 100% met je mening eens.

Groetjes Rahima


De koran is in het arabisch geopenbaard en er staat dan ook geen hoofddoek of overkleden maar "khumur" en er staat "Juyoobihinna" en de moslimvrouwen reageerden op dit gebod door zich volledig te bedekken. Als er iets anders bedoeld zou zijn, had de Profeet er destijds wel iets van gezegd maar dat is niet gebeurd. En in tegenstelling tot wat Akbash beweert, slaan de ahadith hierover ABSOLUUT NIET alleen op de vrouwen van de Profeet. Ik weet niet hoe je daar bij komt maar het is gewoon onwaar. Het vers in de koran spreekt ook over de vrouwen van de gelovigen en de Profeet is toch zeker niet de enige gelovige. Grappig dat niet-moslims die waarschijnlijk ook de arabische taal niet beheersen, een gebod van Allah even tegen denken te kunnen spreken.

En dat Frankrijk zich nog een democratie durft te noemen en over vrijheden durft te spreken is gewoon belachelijk. Iemand verbieden om een hoofddoek te dragen is in de ogen van een moslima minstens zo erg als elk persoon het zou vinden om verplicht naakt naar school te gaan. En het heeft niks te maken met de scheiding tussen kerk en staat. Zoals ik in een ander topic hierover al eens heb gezegd:

Ik vind het hypocriet, het is namelijk puur een kwestie van de schijn op houden. Mensen willen plotseling niet meer geconfronteerd worden met de religie van anderen, vooral de islam en dus de hoofddoek schijnt storend te zijn maar om geen onderscheid te maken wordt de boel gecamoufleerd met een algeheel verbod op religieuze symbolen. Ik zie er het nut niet van in, het is slechts een beperking van de vrijheden van gelovige mensen.

Je mag alles uitdragen in je kleding; je muzikale voorkeur, je modieuze voorkeur, je stemming, maar wanneer het aankomt op religie is het ineens een ander geval. Het zou de neutraliteit van bepaalde functies in twijfel trekken e.d. dus geen uiterlijke kenmerken meer. In het geval van de hoofddoek is dat zeer ingrijpend aangezien het veel meer is dan een uiting van je geloof, het is een mate van bedekking.

Het is belachelijk om te verwachten van mensen dat ze hun geloof voortaan maar thuis op het nachtkastje laten liggen, het zit in je! Als een moslim voor haar werk haar hoofddoek af zou zetten omdat dat verwacht wordt ivm de neutraliteit dan is dat je reinste hypocrisie aangezien de moslima met het afzetten van haar hoofddoek echt niet ineens moslim-af is, ze blijft moslim in hart en nieren. Daarbij kan iemand zonder religie en de uiterlijke kenmerken daarvan ook bepaalde voorkeuren hebben die zijn/haar neutraliteit aantasten, maar zolang dat voor de buitenwereld niet zichtbaar is, schijnt dat geen probleem te zijn. Dat zit dus echt scheef.

Die Koranvers is geopenbaard omdat vrouwen hun boezem enigszins ontbloot hielden, en omdat dat niet kuis was. En volgens mij reageerden vrouwen daar helemaal niet op door zich onmiddelijk geheel te bedekken, heb jij daar bewijzen voor?

En de Hadith slaat op het feit dat de vrouwen in die tijd nogal veel lastig gevallen werden (rovers/verkrachters) in die tijd, en door hun Hidjaab kon men hun herkennen, te beginnen met de vrouwen van de Profeet, die door het publiek nogal lastiggevallen werden, dus bedekten ze zich, en waren ze er deels vanaf. Lijkt mij logisch dat het dan alleen op die tijd slaat, gezien het feit dat je nu w�l lastig gevallen wordt als je een hoofddoek draagt en niet als je er geen draagt.

Jij zegt: "En het heeft niks te maken met de scheiding tussen kerk en staat." Natuurlijk wel, heb je oogkleppen op? In Frankrijk ging het erom dat er zoveel "gedoe" was omtrent het onderwerp hoofddoeken, dat de Frankrijkse regering besloten heeft de seculariteit te vergroten: School is namelijk van de staat en hoort los te staan van welke religie dan ook, een school hoort neutraal te zijn.

Het is logisch dat het erg is voor veel moslima's, maar het lijkt mij een goed idee om eerst eens even te denken aan het leed in de wereld en andere ergere dingen, dan te jammeren over hun hoofddoek. Buiten school kun je hem onmiddelijk weer opdoen. In plaats van te denken aan de vele andere mensen op de wereld die helemaal geen onderwijs kunnen volgen, krijg je dit gedoe. En ik denk dat Allah het een stuk erger vind dat een moslima zo in de krant komt, met zo'n scene, dan dat ze gewoon dr hoofddoek afdoet als ze naar school gaat.

En dan je laatste stuk: "Het is belachelijk om te verwachten van mensen dat ze hun geloof voortaan maar thuis op het nachtkastje laten liggen, het zit in je! Als een moslim voor haar werk haar hoofddoek af zou zetten omdat dat verwacht wordt ivm de neutraliteit dan is dat je reinste hypocrisie aangezien de moslima met het afzetten van haar hoofddoek echt niet ineens moslim-af is, ze blijft moslim in hart en nieren. Daarbij kan iemand zonder religie en de uiterlijke kenmerken daarvan ook bepaalde voorkeuren hebben die zijn/haar neutraliteit aantasten, maar zolang dat voor de buitenwereld niet zichtbaar is, schijnt dat geen probleem te zijn. Dat zit dus echt scheef."

Dit slaat helemaal nergens op, niemand verwacht dat je je geloof laat liggen, f dat je opeens geen moslim weer bent. Hoe kom jij bij dit rare idee? Het idee is dat mensen met mekaar in een geloofs-neutrale-omgeving onderwijs kunnen volgen. Het gaat niet om de persoonsneutraliteit, maar om de neutraliteit van het onderwijs en de staat. De staat is geloofsneutraal en wil die seculariteit zien.

Verder heb ik alle begrip voor de wet van de Franse regering, zelf vind ik persoonlijk dat de hele wet niet had gehoeven. Scheiding tussen kerk en staat kan ook met hoofddoekjes en keppeltjes.

Liefs mij.

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 10:41

 

Asalaam alaikoum,

De hijaab is ons opgedragen het te dragen in soerat an noer vers 31 en nog vele andere soeras. Je kunt hoog en laag springen en zeggen dat het niet verplicht is. Rahima en al de anderen die dat geloven tot op de dag des oordeels zal jouw bekend worden dat het verplicht is. Ik hoop echter dat je er veel eerder achter zult komen en dat je erbij neerlegt maar je moet zelf weten wat je doet en gelooft. Voor ons moslims is al duidelijk dat de hijaab verplicht is te dragen. Dus dit hoeft geen discussie punt verder te worden in deze topic want het gaat hier om iets anders zie boven onderwerp topic.

Wat ik zo erg jammer vind is dat Frankrijk nu met dat soort onzin regeltjes komt. Waarom hebben ze niet tegen de gastarbeiders uit de meest moslim landen gezegd dat ze hun geloof hier niet mogen beleiden en dat dat de voorwaarde is om voor hen te komen werken. Nee, Frankrijk wilde eerste misbruik maken en nu willen ze de moslims verbieden de hijaab te dragen la hawla wa quwata ila billah. Nu zien ze ze liever gaan, ja als je nu je hijaab wilt dragen moet je volgens Akbash maar emigreren naar een andere land. Jah nu is dus duidelijk waarom dit regeltje is ontstaan, de enige echte reden.

Moge allah hen straffen met een moesiba. Amien.

Wa salaam alaikoum,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 10:52

Over de hoofddoek. Ik vind het altijd een goed idee om oude tradities nog maar eens even onder de loep te leggen. Veel moslims vinden dat absoluut geen goed idee, en werken er dus niet aan mee. Op alle vernieuwende sites spugen jullie gal en noemen ze ongelovigen, alleen omdat ze verder denken dan hun. Ik merk dat heel erg op deze site, angst voor vernieuwingen. Dat is jammer, een keer andere boeken lezen dan Koran (met alle respect) kan erg goed zijn.

En Frankrijk maakte gebruik van het feit dat een hoop arme moslims graag voor weinig geld wilde komen werken in Frankrijk, dat deed bijna elk land. En met het beloven van geloofsuitoefeningen, bedoelden ze 5 zuilen van de islam en niet de hoofddoek. (als de regering zoiets al heeft beloofd). Feit is dat die moslims daarmee graag accoord gingen. Al die moslims, die Frankrijk opnam, werden Franse staatburgers, dat wil zeggen dat ze ook accoord gaan met de Franse wetgeving. Door de Franse regering is er nu een wet bedacht, waarmee veel mensen t niet eens zijn. Je kan het onzin vinden, maar geen dan geen onzinverklaring. (Waarom hebben ze niet tegen de gastarbeiders uit de meest moslim landen gezegd dat ze hun geloof hier niet mogen beleiden en dat dat de voorwaarde is om voor hen te komen werken. Nee, Frankrijk wilde eerste misbruik maken en nu willen ze de moslims verbieden de hijaab te dragen la hawla wa quwata ila billah. Nu zien ze ze liever gaan, ja als je nu je hijaab wilt dragen moet je volgens Akbash maar emigreren naar een andere land. Jah nu is dus duidelijk waarom dit regeltje is ontstaan, de enige echte reden.)

Assalaam aleykoum, Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 10:57
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Als het echt zo belangrijk is om die hijaab te kunnen dragen tijdens de lesuren op school, zul je moeten verhuizen naar een ander land, vr.gr Akbash

Ik heb nergens gezien dat Akbash zegt dat je dan moet emigreren naar een ander land en volgens mij was dat ook niet zijn bedoeling. Dus misschien is het niet zo netjes van je, Umm Umarah, om iemand woorden in de mond te leggen.

RAHIMA misschien is het goed om eens te lezen voordat je met zulke Domme reacties komt. Ik heb het expres voor je vergroot de lettertype misschien dat je het dan wel leest.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 11:05

Assalamoe alykoem,

dit is voor degene die zich moslims noemen en de spot drijven met het dragen van Hidjaab, geldt ook voor een paar zielige vrouwen in Frankrijk die zich moslimas noemden, en die VOOR de wet zijn;

Vraag: Wat is het oordeel over iemand die de spot drijft met het dragen van de hidjaab?  

Antwoord: Degene die de spot drijft met een moslim of een moslima omdat die zich houdt aan de Islamitische voorschriften is een kaafir (ongelovige). Dit geldt zowel voor het dragen van de hidjaab als voor iets anders. Dit op basis van de overlevering van Ibn cOmar: �Een man zei temidden van een gezelschap (terwijl zij onderweg waren) tijdens de slag van Taboek: ,,Als het gaat om liefde voor voedsel, leugenachtige tongen en lafheid tijdens het treffen (van de vijand op het slagveld) heb ik nog nooit iemand zoals onze geleerden gezien.� Waarop een man zei: ,,Je hebt gelogen, maar jij bent (slechts) een hypocriet! Ik zal de Boodschapper van Allah hierover zeker informeren.� Hij vertelde de Boodschapper van Allah hierover en (een vers uit) de Koran werd geopenbaard. Abdullah Ibn cOmar zei: ,,En ik zag hem (de hypocriet) hangen aan de teugels van de kameel van de Boodschapper van Allah terwijl de stenen hem bijna ten val brachten en hij zei: ,,O Boodschapper van Allah, wij waren slechts aan het dollen en spelen.� De Boodschapper van Allah antwoordde:

"Waren jullie de spot aan het drijven met Allah en Zijn Tekenen en Zijn Boodschapper?� Verontschuldigt jullie maar niet. Voorzeker, jullie zijn ongelovig geworden nadat jullie gelovig waren. Als wij een groep van jullie vergeven dan zullen wij een andere groep bestraffen omdat zij misdadigers waren.� (Soerat at-Tawbah: 65-66)

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 11:08
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Ik heb nergens gezien dat Akbash zegt dat je dan moet emigreren naar een ander land en volgens mij was dat ook niet zijn bedoeling. Dus misschien is het niet zo netjes van je, Umm Umarah, om iemand woorden in de mond te leggen.

Over de hoofddoek. Ik vind het altijd een goed idee om oude tradities nog maar eens even onder de loep te leggen. Veel moslims vinden dat absoluut geen goed idee, en werken er dus niet aan mee. Op alle vernieuwende sites spugen jullie gal en noemen ze ongelovigen, alleen omdat ze verder denken dan hun. Ik merk dat heel erg op deze site, angst voor vernieuwingen. Dat is jammer, een keer andere boeken lezen dan Koran (met alle respect) kan erg goed zijn.

En Frankrijk maakte gebruik van het feit dat een hoop arme moslims graag voor weinig geld wilde komen werken in Frankrijk, dat deed bijna elk land. En met het beloven van geloofsuitoefeningen, bedoelden ze 5 zuilen van de islam en niet de hoofddoek.

Je kunt niet zeggen dat het geloof alleen uit de 5 zuilen bestaat. Het is tig jaren geaccepteerd dat moslimas een hijaab dragen en nu willen ze van die hijaab omdat ze het niet leuk vinden dat ze hun schoonheid bedekken.. Zo komen ze makkelijk van moslims af denken ze. De hijaab is verplicht en moslimas dragen de hijaab omdat het opgedragen is door Allah. Als ze nou eerder tegen de moslims zeiden dat ze hun geloof niet mogen belijden, dan zou dit discussie onnodig zijn.

(als de regering zoiets al heeft beloofd). Feit is dat die moslims daarmee graag accoord gingen.

Een feit zeg je, ik vind dat als je zoiets zegt dat je met goede onderbouwde argumenten moet komen dus ook bewijzen. Ik ben zeker dat jij dat niet kunt.

Al die moslims, die Frankrijk opnam, werden Franse staatburgers, dat wil zeggen dat ze ook accoord gaan met de Franse wetgeving.

Deze wetsregel is toch nieuw?? dus de wetgeving was eerst geen probleem voor de moslims, maar nu wel. Nu moet frankrijk rekening houden met de verschillende burgers die in Frankrijk leven. Dit is gewoon een manier om de moslims het land uit te krijgen.

Door de Franse regering is er nu een wet bedacht, waarmee veel mensen t niet eens zijn.

Ja en daar gaat deze discussie nu over.

Je kan het onzin vinden, maar geen dan geen onzinverklaring. (Waarom hebben ze niet tegen de gastarbeiders uit de meest moslim landen gezegd dat ze hun geloof hier niet mogen beleiden en dat dat de voorwaarde is om voor hen te komen werken. Nee, Frankrijk wilde eerste misbruik maken en nu willen ze de moslims verbieden de hijaab te dragen la hawla wa quwata ila billah. Nu zien ze ze liever gaan, ja als je nu je hijaab wilt dragen moet je volgens Akbash maar emigreren naar een andere land. Jah nu is dus duidelijk waarom dit regeltje is ontstaan, de enige echte reden.)

Assalaam aleykoum, Rahima

Abou Jabir Barak allahoefiek voor je reactie. Heel gepast!

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2004 om 11:11

Salam Aleikum,

Hier een site met info over de kledingsvoorschriften voor de vrouw in de Islam en dus ook de hijaab!

http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html

en nog dit:

Muhammad) Zeg tot de gelovige mannen dat zij (altijd en overal) hun ogen neerslaan (voor alle verboden dingen) en hun schaamdelen (alle lichaamsdelen tussen de navel en onder de knie) kuis bedekt houden. Dat is zuiverder voor hen; Allah is wel ingelicht over wat zij doen. En zeg (ook) tot de gelovige vrouwen dat zij (altijd en overal) hun ogen neerslaan (voor alle verboden dingen) en hun schaamdelen (alles behalve gezicht, handen en voeten) kuis bedekt houden en dat zij hun sieraden niet openlijk tonen, behalve wat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten sluiers tot over hun boezems dragen en hun sieraden aan niemand tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of de vaders van hun echtgenoten of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten of hun broers of de zonen van hun broers of de zonen van hun zusters of hun vrouwen of slavinnen over wie zij beschikken of mannelijke volgelingen die geen geslachtsdrift meer hebben of de kinderen die nog niet op de schaamdelen van de vrouwen letten. En zij moeten niet met hun benen tegen elkaar slaan zodat men weet wat zij voor verborgen sieraad dragen. En wendt jullie berouwd tot Allah, o gelovigen; misschien zal het jullie welgaan. (Qur'an hoofdstuk "an Noer" (het Licht) vers 30 en 31)

ma3a salama

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.