Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

dinosaurus????

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: dinosaurus????
    Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 12:29
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Beste Salahdin, ik zie aan je bericht dat je er geen kaas van gegeten hebt
De evolutie theorie is niet zo maar een theorie!
De uitkomst van al het wetenschappelijk onderzoek op dit gebied bevestigen unaniem, onafhankelijk van elkaar, deze theorie.
Dit in grote tegenstelling tot diegene die de evolutie theorie afwijzen zonder wetenschappelijke aantoonbare bewijzen, maar puur uit religieuze overwegingen.
Dat je er geen kaas van gegeten hebt blijkt wel uit je zin: "Wij stammen toch van Adam en Eva af  en niet van apen?"
Zo onderhand moet toch iedereen wel weten, en zeker als je over dit onderwerp wil discuseren, dat de evolutie theorie nergens beweert dat de mens van de aap zou afstammen, maar dat alles erop wijst dat de mens en de aap een gezamelijke voorouder zouden hebben gehad.
En dat is toch heel wat anders.

vr.gr Akbash
 

Het is geen schande om geen expert te zijn in alle vakgebieden en zeker niet als het gaat over foute, onlogische en totaal nutteloze theorien die nergens op trekken. Adam en Eva warende eerste MENSEN op aarde en de apen hebben er verder niks mee te maken.  

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 15:19
In eerste instantie geplaatst door salahdin

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door salahdin

.

Voor meer info zie; http://www.evolutiondocumentary.com/

Het verbaasde me al niet meer dat het weer van dat Harun Yahya-gedoe was, blijkbaar de bron van alle onzin.  Maar goed, ik heb maar 5 minuten gekeken (moet zo weer studeren), maar daaruit werd de eerste fout duidelijk, en ik vermoed dat het ook de centrale fout is.  Er wordt immers aangenomen dat omdat de natuur en het heelal erg mooi zijn, God bestaat.  Geen bewijs, nee, enkel een bewering die dus op geen  wetenschappelijk bewijs steunt en die van daaraf aan als absolute waarheid wordt aangenomen.  Tja, verwacht dan niet dat zoiets wetenschappelijk serieus kan worden genomen...

Je moet maar eens verder kijken als je tijd hebt naar het gedeelte dat de evolutietheorie weerlegt, het begin is maar een soort inleiding.

Het probleem daarbij is dat als de inleiding al onzin is, je enorm weinig zin hebt de rest te zien.  het zou trouwens niet de eerste Harun Yahya zijn die k zie, k moet nog altijd lachen als ik aan zijn 'aorta VEIN' denk.
Maar goed, als jij mij kan bewijzen dat God bestaat (die 'docu' slaagde er blijkbaar niet in), wil ik best de rest bekijken...  En geen dogma's aub, maar wetenschap.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 15:21

In eerste instantie geplaatst door salahdin


Het is geen schande om geen expert te zijn in alle vakgebieden en zeker niet als het gaat over foute, onlogische en totaal nutteloze theorien die nergens op trekken. Adam en Eva warende eerste MENSEN op aarde en de apen hebben er verder niks mee te maken.  

Als je die stelling aanhangt, moet je daar ook een uitleg voor hebben.  Waarom zou evolutie fout, onlogisch, etc zijn, of zeg je alleen maar voorgekauwde dingen na zonder verifieren?  Met WETENSCHAPPELIJKE argumenten dus.  Jij mag de 'tegens' zeggen, dan hou ik me bezig met he weerleggen en de pro's.
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 16:28

Het is geen schande om geen expert te zijn in alle vakgebieden en zeker niet als het gaat over foute, onlogische en totaal nutteloze theorien die nergens op trekken. Adam en Eva warende eerste MENSEN op aarde en de apen hebben er verder niks mee te maken.

Wat je als eerste zeg, daar ben ik het voledig mee eens, maaar wat daarna komt......
daaruit blijkt weer duidelijk dat je geen expert bent, in ieder geval niet op dat vakgebied.

groetjes Akbash


 

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 16:44
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Het is geen schande om geen expert te zijn in alle vakgebieden en zeker niet als het gaat over foute, onlogische en totaal nutteloze theorien die nergens op trekken. Adam en Eva warende eerste MENSEN op aarde en de apen hebben er verder niks mee te maken.

Wat je als eerste zeg, daar ben ik het voledig mee eens, maaar wat daarna komt......
daaruit blijkt weer duidelijk dat je geen expert bent, in ieder geval niet op dat vakgebied.

groetjes Akbash


 

Salahdin is dus een voorbeeld van een persoon die het maar niet kan of wil bevatten. Het is bijzonder onwaarschijnlijk, omdat er geen bewijs voor is, dat Adam en Eva de eerste mensen (homo sapiens) op aarde waren. Dat hij dit blijft volhouden is pure doctrine vanuit zijn geloof en kan dus om die reden verworpen worden.

Terug naar boven
Salah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 06:17

Jullie denken te veel na over hetgene dat je niet kan bevatten.
En de evolutie-theorie is onzin. Kan echt niet.

Is gebaseerd op racistische gedachten enz...

Kim: kijk de documentaire dan toch nog maar eens goed.

Selam aleykum

"Hij is degene die de vrede in de harten van de gelovigen neer zond, opdat zij geloof zouden toevoegen aan hun geloof (dat al in hen was)."
(Soerat al-Fat-h', aayah 4)
ALLAH-U AKBAR !
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 06:26
In eerste instantie geplaatst door salahdin

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door salahdin

.

Voor meer info zie; http://www.evolutiondocumentary.com/

Het verbaasde me al niet meer dat het weer van dat Harun Yahya-gedoe was, blijkbaar de bron van alle onzin.  Maar goed, ik heb maar 5 minuten gekeken (moet zo weer studeren), maar daaruit werd de eerste fout duidelijk, en ik vermoed dat het ook de centrale fout is.  Er wordt immers aangenomen dat omdat de natuur en het heelal erg mooi zijn, God bestaat.  Geen bewijs, nee, enkel een bewering die dus op geen  wetenschappelijk bewijs steunt en die van daaraf aan als absolute waarheid wordt aangenomen.  Tja, verwacht dan niet dat zoiets wetenschappelijk serieus kan worden genomen...

Je moet maar eens verder kijken als je tijd hebt naar het gedeelte dat de evolutietheorie weerlegt, het begin is maar een soort inleiding.

De evolutie theorie valt niet te weerleggen........Ga een keertje kijken in een van de museum's daar kan je botten vinden die bewijzen dat er dieren waren die destijds geleefd hebben en sommige nu nog!!!

De krokodil,haai en de schildpad bv......

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 06:28
In eerste instantie geplaatst door Salah

Jullie denken te veel na over hetgene dat je niet kan bevatten.
En de evolutie-theorie is onzin. Kan echt niet.

Is gebaseerd op racistische gedachten enz...

Kim: kijk de documentaire dan toch nog maar eens goed.

Selam aleykum

Racistische gedachten?????? Ten opzichte van wie?
Terug naar boven
Salah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 06:42
"Hij is degene die de vrede in de harten van de gelovigen neer zond, opdat zij geloof zouden toevoegen aan hun geloof (dat al in hen was)."
(Soerat al-Fat-h', aayah 4)
ALLAH-U AKBAR !
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 07:12
In eerste instantie geplaatst door Salah

euhmm, dit: 

http://www.biopolitiek.nl/pivot/entry.php?id=132

selam aleykum

Dit gaat over overpopulatie....Dit betekent dat een soort verdrukt wordt door een ander soort.In de natuur is dat heel normaal.

Uiteindelijk zal dan een soort die afhankelijk van een ander soort dat verdrukt wordt zelf ten onder gaan.Door voedsel gebrek bv..... Hierdoor kan het andere soort zich ook weer ontwikkelen.

Neem als voorbeeld maar eens de kat en de muis....

Bij heel veel muizen kunnen er meer katten geboren worden,zij hebbben genoeg voedsel.Maar....Neemt het aantal katten te veel toe en de muizen te veel af,raakt de balans tussen bijde dieren ontregeld,waardoor er weer meer katten van honger dood gaan.Als katten dan moeten vechten voor hun bestaan zullen de sterkere het winnen van de zwakkere

Terug naar boven
Salah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 07:20

ja, maar hij heeft toch veel van de hedendaagse racistische gebeurtenissen een wieg gegeven. Hitler was ook be�nvloed de de domheid van Darwin.

Selam aleykum

"Hij is degene die de vrede in de harten van de gelovigen neer zond, opdat zij geloof zouden toevoegen aan hun geloof (dat al in hen was)."
(Soerat al-Fat-h', aayah 4)
ALLAH-U AKBAR !
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 07:28
In eerste instantie geplaatst door Salah

ja, maar hij heeft toch veel van de hedendaagse racistische gebeurtenissen een wieg gegeven. Hitler was ook be�nvloed de de domheid van Darwin.

Selam aleykum

Racisme kwam al voor Darwin.......Kijk maar naar de slaven uit het jaar 0 De mens heeft de eigenschap om dit tegen te kunnen gaan en hier moeten we aan werken.De mens zelf heeft tijd nodig om dit te ontwikkelen,want niet elk mens denkt hetzelfde.Het zijn de goede mensen die hiervoor het goede voorbeeld moeten geven.Wat zij ook doen.

Neem nu die man die de grond van de kolonisten opkoopt,deze moslim laat zien wat goede werken zijn in het belang van de Palestijnen.

Waar blijft het gevolg van andere rijken ?

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 03:16
De evolutie theorie valt niet te weerleggen........Ga een keertje kijken in een van de museum's daar kan je botten vinden die bewijzen dat er dieren waren die destijds geleefd hebben en sommige nu nog!!!

Hoe bewijzen die sporen de evolutietheorie? Geef me bewijs dat alle organismen een gemeenschappelijke voorouder hebben please.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 05:00
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

misschien hadden ze wel net iets teveel brains, zodat hun vermogens om grote dingen te bewerkstellingen of grote schade aan te richten toenamen, maar hadden ze er toch te weinig van om er verstandig genoeg mee om te gaan om elkaar te laten leven..  zoiets misschien?

De huidige inzichten geven geen blijk van het onderling uitmoorden van de dino's.

Een van de groote oorzaken die we nu kennen zijn meteoor inslagen geweest van behoorlijke groote.Een heele groote heeft plaatsgevonden vlak voor de kust van Zuid-Amerika.Deze had zoveel kracht dat het voor een zonsverduistering zorgde voor meerdere weken over een groot oppervlakte van de aarde.Buiten de verwoesting die het bij de inslag veroorzaakte,koelde de aarde ook plotseling heel sterk af.Planten kregen geen zonlicht meer en stierven,gevolgd door de dieren die op hun beurd stierven van honger en een te laage temperatuur op aarde.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 05:06
In eerste instantie geplaatst door Anne

De evolutie theorie valt niet te weerleggen........Ga een keertje kijken in een van de museum's daar kan je botten vinden die bewijzen dat er dieren waren die destijds geleefd hebben en sommige nu nog!!!

Hoe bewijzen die sporen de evolutietheorie? Geef me bewijs dat alle organismen een gemeenschappelijke voorouder hebben please.
Wat zeg ik net Anne...... Ga een keertje kijken in een museum waar men fossielen bewaard.Je kan dan duidelijk zien dat soorten zich hebben ontwikkeld door de tijd.Deze veranderingen nemen we nu nog waar.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 09:11
In eerste instantie geplaatst door Salah

ja, maar hij heeft toch veel van de hedendaagse racistische gebeurtenissen een wieg gegeven. Hitler was ook be�nvloed de de domheid van Darwin.

Selam aleykum

Je gaat hier gigantisch mee de fout in zoals zovelen die niet daadwerkelijk het werk van Darwin hebben gelezen. Darwin heeft geschreven dat de struggle for life bij de mens al is afgelopen. De struggle for life die is misbruikt door verschillende personen.

De domheid die jij aanhaalt is wel datgene dat geldt als paradigma binnen de huidige wetenschap. Overigens zou ik graag een keer goede argumenten voor die domheid willen die ik niet ineens uit mijn hoofd kan weerleggen.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 09:32
Wat zeg ik net Anne...... Ga een keertje kijken in een museum waar men fossielen bewaard.Je kan dan duidelijk zien dat soorten zich hebben ontwikkeld door de tijd.Deze veranderingen nemen we nu nog waar.


Ik neem waar dat enorm veel soorten uitsterven en nooit meer terugkomen. Ik neem waar dat de gemeenschappelijke voorouders van bijvoorbeeld runderen ook runderen zijn.

Wat ik me afvraag: Je zegt dat er een duidelijke ontwikkeling van soort naar soort te zien is in de fossielen? Ik zie die echt niet hoor. Ik zie wel dat bepaalde soorten zich evolueren: dat ze zich aanpassen aan hun omgeving, maar om dat meteen te concluderen dat alle organismen een gemeenschappelijke voorouder hebben...
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 09:40

Anne,

Heb je wel goed gezocht? Daarmee doel ik niet op het afgaan van internetsites, maar het daadwerkelijk bestuderen van boeken.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 09:44
Ik heb een boek over de evolutietheorie die men gebruikt bij de studie biologie. Wat ik bijvoorbeeld grappig vond was dat kritiek daarin 'religieuze aanvallen' werd genoemd.

Waarom is er zo'n opschudding als er op school naast de evolutietheorie ook een andere theorie beschouwd wordt? Ik dacht dat sceptisisme zo'n deugd was? Er is echt meer aan de hand.
Normale scholieren horen vanaf de basisschool een theorie die gewoon waar is omdat de wetenschappers dat zeggen. Lekker makkelijk. Zo is het bij mij niet gegaan.
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 09:45

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ik heb een boek over de evolutietheorie die men gebruikt bij de studie biologie. Wat ik bijvoorbeeld grappig vond was dat kritiek daarin 'religieuze aanvallen' werd genoemd.

Welk boek is dat?

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 09:58
Ik heb hem nu niet in huis, ik zal later voor je kijken. Vrij dik boek, mooi vormgegeven, in het engels, ging alleen over de evolutietheorie. Dat was de titel ook geloof ik. ��n hoofdstuk vond ik erg interessant: "the arguments and the evidence". Daarin staat alle weerlegde kritiek zodat de lezer de 'religieuze aanvallen' goed kan afweren. Hihi.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 11:03
Even back to topic: Staat er nergens in de Koran iets over draken? Misschien kan je dat linken naar dino's?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 12:58

In eerste instantie geplaatst door Anne


Waarom is er zo'n opschudding als er op school naast de evolutietheorie ook een andere theorie beschouwd wordt? Ik dacht dat sceptisisme zo'n deugd was? Er is echt meer aan de hand.
Normale scholieren horen vanaf de basisschool een theorie die gewoon waar is omdat de wetenschappers dat zeggen. Lekker makkelijk. Zo is het bij mij niet gegaan.

Wat mij betreft, is dat prima, mits in de lessen godsdienst op een school die dus godsdienstlessen geeft (bv niet in het gemeenschapsonderwijs - maar dat is waarschijnlijk een belgische opdeling).  In wetenschapslessen kan niet omdat het simpelweg geen wetenschap is.  Ik weet dat jij evolutie niet heel erg wetenschappelijk vindt, en dat is jouw mening, maar wat is er voor bewijs voor creatie?  In het hele evolutie-creatiedebat blijft men maar terugkomen op het (proberen) ontkrachten van evolutie, maar men zou eens een keer op zoek mogen naar positief bewijs voor creatie...
Maar eerlijk gezegd -en ik spreek nu voor katholiek belgie- denk ik niet dat veel scholen dat willen.  Het katholiek onderwijs in belgie gaat nl niet letterlijk van het scheppingsverhaal uit.  Ik heb de schepping altijd onderwezen gekregen als een symbolisch verhaal (zelfs op de catechese voorafgaand op mijn vormsel, dus buietn school), en vind het prima zo.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 14:41
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In wetenschapslessen kan niet omdat het simpelweg geen wetenschap is. Ik weet dat jij evolutie niet heel erg wetenschappelijk vindt, en dat is jouw mening, maar wat is er voor bewijs voor creatie?

Op zich vind ik het wel wetenschappelijk maar als ik tegen iemand zou zeggen: "De E.theorie is wel wetenschappelijk maar ik denk niet dat het waar is." zou ik een "??!?" reactie krijgen. Mensen verbinden het woord 'wetenschappelijk' automatisch met 'bewezen' en 'waar'. Het niet aannemen dat iets wetenschappelijks, vindt men blind, dom, triest enz. Vandaar dat ik de E.theorie liever niet wetenschappelijk noemde. Ik ben van mening veranderd. Ik wil nu wel zeggen dat het wetenschappelijk is, maar dan zeg ik erbij dat de wetenschap mij niet altijd ervan overtuigt dat iets waar is.

Maar wat is er mis mee dat leerlingen beide theori�n beschouwen? Gewoon de plus- en minpunten bekijken? Dan leren ze juist deze dingen overdenken en een oordeel vormen. Ze kunnen nog steeds zelf kiezen welke theorie ze aannemen of verwerpen. Als het onwetenschapelijk is zullen ze dat ontdekken en iets leren over het onderscheid wetenschappelijk/onwetenschappelijk.
Verder, toen ik op de basisschool zat kregen we de E.theorie omdat veel mensen die aanhingen. Zo leer je andermans standpunten kennen wat heel nuttig is. De E.theorie bekijkt alle sporen met een evolutionistische bril. De C.theorie met een creationistische. Het is heel verfrissend om eens de dingen te bekijken vanuit een andere aanname.

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In het hele evolutie-creatiedebat blijft men maar terugkomen op het (proberen) ontkrachten van evolutie, maar men zou eens een keer op zoek mogen naar positief bewijs voor creatie...

Om creatie te bewijzen heb je niet veel. Creatie zegt niets over ouderdom of ontwikkeling. Je zou moeten aantonen dat er iemand was die de macht had om alles te creeren en dit ook wilde.

Het is heel persoonlijk of je denkt dat de aarde geschapen is of niet. Het is inderdaad niet zoals wetenschap, dat iedereen het kan natrekken. Maar aan de andere kant gaat het wel veel dieper en is het veel persoonlijker. Zoals bijvoorbeeld het verschil tussen 'de uitwisseling van informatie tussen twee personen registreren' en 'een relatie tussen hen zien groeien'. Het raakt de kern van je ziel. Het bepaalt je levensdoel, je gedachten, je gevoelens en je handelen.

Dat er iets hogers is, daar ben ik van overtuigd. Er gebeuren teveel onverklaarbare dingen op deze wereld. Dat het een iemand is die zich actief met mij wil bemoeien, daar ben ik ook van overtuigd. Dat diegene dat gedaan heeft, dat heb ik gemerkt. Dat ik diegene heb leren kennen vanuit de bijbel, daarvan ben ik zeker. Anders had hij zich niet zo in overeenstemming met wat er in de bijbel staat aan mij laten kennen. Ik heb genoeg uitdrijvingen meegemaakt, boodschappen gekregen en gebedsgenezingen gezien om hier allemaal van overtuigd te zijn.
Ik heb God leren kennen als iemand die niet liegt. En de boodschap in de bijbel, oeroud als die is, is z� extreem toepasbaar op mijn leven... Er zit echt meer in dan leefregels, voorbeelden, verhalen en preken. Het lijkt alsof het leeft en tot me spreekt. Dat God de aarde geschapen heeft moet gewoon wel waar zijn. Als ik daaraan ga twijfelen, is het fundament van de hele boodschap van de bijbel weg, en ik heb gewoon gemerkt dat die waar is.

Laat leerlingen over beide theori�n nadenken. Welke keuze ze ook maken, het nadenken erover zal ze in ieder geval goed doen.
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 15:33

...

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2005 om 15:54

In eerste instantie geplaatst door Anne



Maar wat is er mis mee dat leerlingen beide theori�n beschouwen? Gewoon de plus- en minpunten bekijken? Dan leren ze juist deze dingen overdenken en een oordeel vormen. Ze kunnen nog steeds zelf kiezen welke theorie ze aannemen of verwerpen. Als het onwetenschapelijk is zullen ze dat ontdekken en iets leren over het onderscheid wetenschappelijk/onwetenschappelijk.

Ik vind gewoon dat er in wetenschappelijke lessen wetenschap moet worden besproken.  Men mag daarbij ook best zeggen dat er nog gaten in de Etheorie zitten.  Creationisme is echter een deel van een geloof.  Geloof is persoonlijk en komt in vele vormen.  Daarom snap ik dat bv een katholieke school C zou willen aanhalen in daarvoor gepaste lessen, nl godsdienst, maar je kan C niet zomaar als alternatief voor E gaan doceren.

Om creatie te bewijzen heb je niet veel. Creatie zegt niets over ouderdom of ontwikkeling. Je zou moeten aantonen dat er iemand was die de macht had om alles te creeren en dit ook wilde.

En aangezien je dat niet kan aantonen, is het een geloof en wat mij betreft, niet passend in een wetenschapsles.

Het is heel persoonlijk of je denkt dat de aarde geschapen is of niet. Het is inderdaad niet zoals wetenschap, dat iedereen het kan natrekken. Maar aan de andere kant gaat het wel veel dieper en is het veel persoonlijker. Zoals bijvoorbeeld het verschil tussen 'de uitwisseling van informatie tussen twee personen registreren' en 'een relatie tussen hen zien groeien'. Het raakt de kern van je ziel. Het bepaalt je levensdoel, je gedachten, je gevoelens en je handelen.

Dat er iets hogers is, daar ben ik van overtuigd. Er gebeuren teveel onverklaarbare dingen op deze wereld. Dat het een iemand is die zich actief met mij wil bemoeien, daar ben ik ook van overtuigd. Dat diegene dat gedaan heeft, dat heb ik gemerkt. Dat ik diegene heb leren kennen vanuit de bijbel, daarvan ben ik zeker. Anders had hij zich niet zo in overeenstemming met wat er in de bijbel staat aan mij laten kennen. Ik heb genoeg uitdrijvingen meegemaakt, boodschappen gekregen en gebedsgenezingen gezien om hier allemaal van overtuigd te zijn.
Ik heb God leren kennen als iemand die niet liegt. En de boodschap in de bijbel, oeroud als die is, is z� extreem toepasbaar op mijn leven... Er zit echt meer in dan leefregels, voorbeelden, verhalen en preken. Het lijkt alsof het leeft en tot me spreekt. Dat God de aarde geschapen heeft moet gewoon wel waar zijn. Als ik daaraan ga twijfelen, is het fundament van de hele boodschap van de bijbel weg, en ik heb gewoon gemerkt dat die waar is.

Laat leerlingen over beide theori�n nadenken. Welke keuze ze ook maken, het nadenken erover zal ze in ieder geval goed doen.

Daar ben ik het mee eens.  Leerlingen moeten ervan op de hoogte zijn dat er mensen zijn die in C geloven, dus misschien zou het onderwerp in een soort maatschappelijke lessenreeks passen?  Jullie hebben in NL toch iets als maatschappijleer?  Misschien daarin?

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2005 om 03:08
Daarom snap ik dat bv een katholieke school C zou willen aanhalen in daarvoor gepaste lessen, nl godsdienst, maar je kan C niet zomaar als alternatief voor E gaan doceren.

Dat wil ik ook niet. Zo stond het ook niet in het krantenbericht. Volgens mij is het gewoon goed om leerlingen met wat verschillende theori�n in contact te brengen. Gewoon een paar biologielessen waar men even de tegenstellingen/overeenkomsten, plus- en minpunten, eigenschappen en consequensies bekijkt van de verschillende theori�n over het ontstaan van de aarde.

Daar ben ik het mee eens. Leerlingen moeten ervan op de hoogte zijn dat er mensen zijn die in C geloven, dus misschien zou het onderwerp in een soort maatschappelijke lessenreeks passen? Jullie hebben in NL toch iets als maatschappijleer? Misschien daarin?

Maatschappijleer gaat meer over politiek. Wij hadden op onze school les over evolutionisme vs creationisme bij Algemene Natuur Wetenschappen. We gingen erover discussi�ren, betogen houden en werkstukken maken enzo.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2005 om 03:39
Kimmie
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 09 oktober 2003
Geslacht: vrouw
Locatie: Belgie
Berichten: 1468

Status is Offline
Geplaatst op: 28 oktober 2004 om 14:17 | IP Genoteerd Rapporteer bericht Quote Kimmie

salahdin schreef:
.

Voor meer info zie; http://www.evolutiondocumentary.com/

Het verbaasde me al niet meer dat het weer van dat Harun Yahya-gedoe was, blijkbaar de bron van alle onzin.  Maar goed, ik heb maar 5 minuten gekeken (moet zo weer studeren), maar daaruit werd de eerste fout duidelijk, en ik vermoed dat het ook de centrale fout is.  Er wordt immers aangenomen dat omdat de natuur en het heelal erg mooi zijn, God bestaat.  Geen bewijs, nee, enkel een bewering die dus op geen  wetenschappelijk bewijs steunt en die van daaraf aan als absolute waarheid wordt aangenomen.  Tja, verwacht dan niet dat zoiets wetenschappelijk serieus kan worden genomen...

hoi, ik weet niet of je wel of niet een geloof hebt,

maar voor god heb je geen bewijs nodig, als je gelovig bent dan voel je god, en als je dat niet bent niet. maar de meeste mensen die ongelovig zijn, zijn ook niet gek, ze willen zich zelf hoog houden, en maken er van dat ze er een bewijs voor nodig hebben. hieruit is ook de evolutie teorie ontstaan, het kraakt aan alle kanten maar toch nemen ze het aan als bewijs. lekker makkelijk kunnen zij weer door gaan met het nutteloze leven, en hoeven ze zich niet schuldig te voelen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2005 om 06:16
Jij kan het leven nutteloos vinden, blijkbaar omdat je dnekt dat je geloof dat doceert, maar zo is het bij de meeste mensen niet. 
En idd, heb je voor god geen bewijs nodig, je gelooft het of je gelooft het niet.  Maar dat wil niet zeggen dat het wetenschappelijk zou zijn, in tegenstelling tot bv evolutie.  Omdat er bewijs is voor evolutie, wil niet zeggen dat het onzin is, net het omgekeerde...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2005 om 14:23
Over het bewijs... als je de E. theorie zou moeten verdedigen in een rechtbank, hoe sterk is je zaak?


"En is er iemand die een getuigenis wil afleggen over het bestaan van God?"
"Ja hier!"
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.