Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

profeets namen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: profeets namen?
    Geplaatst op: 31 oktober 2004 om 17:08

asallam aleikum,

Nou ben ik erachter gekomen dat er verschillende lijsten te krijgen zijn met de 99 namen van de profeet,vzmh.

In 1 van die lijsten komt de volgende naam voor:

Aamir

weet iemand of dit inderdaad een naam van de profeet(vzmh)is?

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2004 om 17:33

Assalamoe alykoem,

ik heb nooit gelezen dat de profeet 99 namen heeft, het zijn de soefies die deze namen hebben verzonnen, daarmee prijzen ze de profeet met manieren die ze zelf verzonnen hebben, zoals heen en weer met hun hoofden bewegen, of door hun voeten tegen de grond te slaan, en zo zijn er veel innovaties waar de soefies mee te maken hebben, moge Allah iedereen leiden.

we erkennen alleen de namen die in de koran en de sounnah zijn genoemd, verder niks, zoals Mohammed, Ahmed, aboul Qaasim, Al-Mahie, Al 3aqieb enz....

er is een hadieth in Bukharie waar de profeet zegt: ik heb namen, ik ben Mohammed, ik ben Ahmed, ik ben de Mahie; middels mij heeft Allah de kofr en shirk weggeveegt, ik ben de Hashir en de 3aqieb(de laatste profeet). dit is een ongeveer vertaling uit het Arabisch.

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 03:47
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

het zijn de soefies die deze namen hebben verzonnen, daarmee prijzen ze de profeet met manieren die ze zelf verzonnen hebben, zoals heen en weer met hun hoofden bewegen, of door hun voeten tegen de grond te slaan, en zo zijn er veel innovaties waar de soefies mee te maken hebben

Assalamu alaikum,

sommige soefi's! Er zijn veel verschillende tariqat; sommige zijn heel ver van de soenna verwijderd geraakt, andere helemaal niet. De "ilm al tasawwuf" is niet per defenitie bid'a. Niet dat je dat zegt hier, maar ik zie het wel vaak zo neergezet op verschillende websites.

De "negenennegetig namen van de profeet vzmh" ken ik overigens ook niet.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 04:45

Assalamoe alykoem,

noem mij maar 1 tariqa die de koran en de sunnah volgt, bestaat niet, ze kunnen wel beweren dat ze geen innovaties hebben, maar hun boeken zitten vol, zelfs met shirk. welke is nou goed, annaqshabandiya, attidjaniya, al jilaliya, arrifa3iya...etc

Allah heeft ons opgedragen om de profeet te volgen, niet een tariqa, wanneer je beweert dat een tariqa nodig is om de islam goed te praktiseren, dan is hetzelfde alsof je zegt dat onze profeet voor ons de islam niet duidelijk heeft gemaakt, en dus een tariqa nodig is.

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2004 om 06:14

asallam aleikum,

djazakAllahu ghair,voor jullie reactie...

een oghty is op zoek naar een jongensnaam...

 

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 09:51

 

Sallem aleikom,

Ik wil hierbij meededelen dat ik ook van de 99 namen van de profeet

heb gelezen op: http://www.walidin.com/index.htm 

(en ga dan naar de eigenschappen van de profeet).

Verder staat er geen egte duidelijk dalil behalve stukken van de namen

uit de koran.

verder is dit voor mij ook een vraag maar kwil graag weten of de

desbetreffde site het dus verkeerd heeft???

wassalaam,

Terug naar boven
tulp Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 april 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tulp Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 10:01

Salaam alaikom

Ik ken toevallig alle schone namen van allah.

en ik zal je zeggen aamir zit er niet in sorry.

veel succes met zoeken van een andere naam

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YounesF Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 11:46

Assalamoe 3alaikoum wa rahmatoe Allahie wa barkatoeh,

Ook ik heb nooit gehoord van de 99 namen van onze Profeet Mohammed (sala Allahoe 3alaihie wa salam). Dit is inderdaad een bid3ah zoals broeder Abou Jabir al aangaf. Of de Sufies hier achter zitten wallahoe a3lam.

En die ene site: http://www.walidin.com is naar mijn mening een zeer onbetrouwbare site. Daar hoef je geen 3aalim voor te zijn om daar achter te komen. Kijk bijvoorbeeld naar de topic laylatoe l-Qadr op die site, daar staan dingen waar ik nog nooit van gehoord heb, dingen die naar mijn mening echt grote bida3 zijn. Dus broeders en zusters als je kennis/info zoekt, ga dan naar de betrouwbare sites, en niet naar deze onbekende/onbetrouwbare sites.

Wa salamoe 3alaikoum,

Younes

 

 

Ashadoe Alla Ilaha Illa Allah, wa Ashadoe Anna Moehammadoen Rasoeloe Allah
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 11:59

asallam aleikum,

tja,ik was ook per ongeluk op die 99 namen gestuit..

http://www.dawateislami.net/GENERAL/devotions/99NAMES/M-inde x.htm

http://www.nooremadinah.net/YaMohammad/99Names/99Names.html

http://msa.truman.edu/interestingnews.htm

En dan blijken de namen nog onderling te verschillen ook

Weer een lesje voor mij,terwijl ik toch niet zo snel iets 'zomaar''aanneem wat ik lees...(dacht ik van mezelf )

dank dat jullie dit voor me opgehelderd hebben!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2004 om 12:41
In eerste instantie geplaatst door adolf

Beter Blank En Kaal Dan Illegaal We Krijgen In De Gaten Dat We Marrokanen Moeten Haten. Zie Je Een turk  f marokkaan Steek Hem Neer  f Rij Hem  an. Groet Hem Met Je Rechterhand  Kom  p Voor Je Vaderland
Geef dit door aan iedereen in je lijst en zet een x voor je naam in je msn dat jij hier voor bent
We zullen eens laten zien van wie dit land is!

Oprotten stelletje varkenskoppen!!!!!!!!!

hee,misschien kan je gaan rappen met ali.b??

zeg enne...psst...is het geen bedtijd voor jou??stoute jongen!!

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 08:27
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

noem mij maar 1 tariqa die de koran en de sunnah volgt, bestaat niet, ze kunnen wel beweren dat ze geen innovaties hebben, maar hun boeken zitten vol, zelfs met shirk. welke is nou goed, annaqshabandiya, attidjaniya, al jilaliya, arrifa3iya...etc

Allah heeft ons opgedragen om de profeet te volgen, niet een tariqa, wanneer je beweert dat een tariqa nodig is om de islam goed te praktiseren, dan is hetzelfde alsof je zegt dat onze profeet voor ons de islam niet duidelijk heeft gemaakt, en dus een tariqa nodig is.

wassalaam, 

As salaamoe alaikoem broeder,

Pas je wel op wie je van shirk beschuldigt? Want dit is geen kleine zaak en de tariqa's van shirk beschuldigen is iets wat heel ver gaat. En moslims zijn altijd voorzichtig met takfir.

Wat betreft de sufi tariqa's. Niemand heeft beweert dat het volgen van een tariqa een verplichting is voor de moslim. Het heeft wel zo zijn voordelen. Tasawwuf is een geaccepteerd onderdeel in de islam dat door alle geleerden wordt erkend. Zelfs door ibn taymiyya, ibnul qayyim abdul wahhab etc. Ibn taymiyyah noemt zelfs abdul qadir jilani als 'mijn sheikh'. Er zijn duizenden uitspraken van traditionele ulema over tasawwuf. Helaas heeft het woordje 'soefisme' misschien een negatieve lading gekregen door bepaalde sufi claimers. Maar de sufi's waren zelf heel duidelijk hierin. Iemand is geen sufi als degene de shariah overtreedt.

Volgens mij weet je amper wat de sufi tariqa's inhouden en wat de onderlinge verschillen zijn. Er ontstond een 'tariqa' zodra een groep studenten zich bij een sheikh verzamelden en nasiha aannamen. Tasawwuf oftewel het verzuiveren van het hart werd daar als wetenschap bestudeerd. (www.tasawwuf.org)

De sufi tariqa's worden door alle 4 wetscholen erkend. De hanbali's kennen bijv. grote sufis zoals abdullah Ansari, abdul qadir jilani, ibn rajab al hanbali enz. De wijdverspreide tariqa's zoals de Qadiriya, Chistiyya, Naqshbandiyya, en de Suharwardiyya worden ook wereldwijd erkend en worden soms ook samengevoegd. Maar het zijn er nog veel meer.

Tasawwuf kun je dus als een wetenschap van de islam zien. Zoals de hadith, fiqh, tafsir, arabische taal enz. Die wetenschappen werden ook pas na de profeet vrede zij met hem uitgebreid onderzocht. En een tariqa houdt automatisch in dat je de profeet vrede zij met hem volgt. De sunnah (ook de vrijwillige) wordt juist strikt nageleefd.

Salafi's hebben tasawwuf zoals gewoonlijk altijd eenzijdig en selectief benaderd. Altijd hebben ze het over de dwalende sufi's terwijl tasawwuf altijd geaccepteerd is door de moslimummah. Zelfs door degenen die zij keer op keer citeren.

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:05

Assalamoe alykoem,

ik begrijp je reactie, maar wat jij bedoelt is az-zohd wal alwara' (ascese en vroomheid/pieteit), althans dat hoop ik. az-zuhd waarover de grote tabie3ien zoals Sufyan Athawry, Hasas al basry, 3oeyayna en Ibnul Moebarek (heeft een boek, heet az-zuhd) hebben geschreven. ook later Ibn Taymiya en Ibn Qayyim.

echter kwamen later mensen die gingen overdrijven, waarna de tariqa's begonnen, en ook de term sufisme, van het grieks woord soephia wat 'wijsheid' betekent.

maar om nu de term sufisme te gaan prijzen, is zeer onjuist, hoe zal je het vinden als een onwetende moslim in zo een tariqa terechtkomt, die innovaties verricht (die zijn er genoeg, zelfs hier in Nederland) en dan begint hij met hen zijn voeten te stampen op de grond, en woorden uitspreken in de trant van: ah ah ah, of ho ho ho...??

waarom houden we het gewoon niet bij de termen az-zuhd wal wara' en that's it, waarom moet zonodig een groep zijn die zich benoemt tot een tariqa-imam, hebben onze sahaba en tabi3ien ook zulke tariqa's, of wisten de latere mensen het beter dan deze vrome en uitverkore generatie??

waarom houden we ons gewoon niet aan de pure islam, zoals die in de eerste 3 generaties uitblonk??

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 02:22
 
 WALIDIN.com


Asalaam alaikoem broeders en zusters,

Tot onze spijt moet ik U mededelen dat de website en forum van WALIDIN.com voorlopig zijn stopgezet.
Na een periode van "aanvallen" en "commentaar" op onze website en forum hebben wij deze beslissing moeten nemen.

Insha Allah zullen wij U in de toekomst weer van dienst mogen zijn.

Allah Hafiz.

Faizal Walidin (beheerder WALIDIN.com)
E-mail: [email protected]

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 05:35

Assalaam Aleikoem,

Ik vind het goed dat deze site is stop gezet, van mij mag ie off blijven.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 11:04
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem,

Ik vind het goed dat deze site is stop gezet, van mij mag ie off blijven.

Wa Aleikoem Salaam

Kun je dit ook toelichten of praat je slechts anderen na?

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 11:06

Salaam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Ik ben daar ook lid geweest, maar had geen flauw benul van wat er allemaal gaande was daar, totdat ik het via iemand hoorde dat het geen goede site was, Allahu a3lem, ben er ook mee gestopt.

wasalaam

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 11:26
Je bedoelt daar op het forum. Wat was je nickname daar dan?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.