Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mohammad in de bijbel!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mohammad in de bijbel!
    Geplaatst op: 12 november 2004 om 05:55

Profeet Isa God's vrede zij met hem kon zijn opdracht niet voltooien dus voorspelde hij de komst van Mohammad vrede zij met hem.

Johannes 16:5
En nu ga Ik heen tot Dengene, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat Gij henen?
6 Maar omdat Ik deze dingen tot u gesproken heb, zo heeft de droefheid uw hart vervuld.
7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.
8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:
9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;
11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.
12 Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen.
13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.
14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.

''...want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen...'' de trooster wie is er gekomen dan? Mohammad was het die zou komen. God stuurde door de tijden heen ongeveer 124.000 profeten naar de aarde. ze zijn gestuurd naar overal op de wereld, van de Maya's tot de Kastelen en van de Piramides tot de bergbewoners, om de mensen naar de ware God te leiden.

''...de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel...'' De wereld Mohammad was de enige profeet die was gezonden naar de gehele mensheid...Mozes v.z.m.h. niet Jezus v.z.m.h niet Matth�us 10:5 maar Mohammad wel zie koran 49:13 als voorbeeld. Mohammad kwam met wetten van God...en overtuigde de wereld van Zonde omdat ze veel Goden aanbaden...van gerechtigheid en oordeel omdat hij met de wetten van God kwam...ook is het opvallend dat daar staat dat zij niet in hem geloofden.

''...Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen...'' ook dit klopt met wat de Islam ons leert...het was teveel voor ze ze hebben veel dingen vergeten van wat God hen zei.

''...want Hij zal van Zichzelven niet spreken...'' ook dit klopt zie koran 53:3-4 Mohammad zei alleen wat hij hoorde. die mensen schreven het op.

''...Die zal Mij verheerlijken...'' God schiep Jezus v.z.m.h. van aarde en zei vervolgens: ''Wees'' en hij werd een mens...net als bij Adam. Wij moslims geloven in zijn wonderen, in zijn wonderbaarlijke schepping, dat hij het woord was, wij geloven dat hij verheven werd en wij geloven in zijn terugkeer naar de aarde, wij geloven in zijn boek.
Dus je leest het zo:

Johannes 16:5 En nu ga Ik heen tot Dengene, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat Gij henen?
6 Maar omdat Ik deze dingen tot u gesproken heb, zo heeft de droefheid uw hart vervuld.
7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal Mohammad tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.
8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:
9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;
11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.
12 Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen.
13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk Mohammad, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.

OOK profeet Moesa God's vrede zij met hem had de komst van Mohammad voorspeld zegt Allah in de koran.

koran 46:10
"Ziet, indien hij van God is en gij hem verwerpt, hoewel een getuige vanuit de kinderen Isra�ls (Mozes) heeft getuigd van een aan hem gelijke en hij geloofde in hem maar gij zijt hoovaardig? Voorwaar God leidt het onrechtvaardige volk niet.

hier staat dat Mozes de Joden heeft verteld dat er een profeet als hem zou opstaan...de reden waarom dat zo is omdat er op een paar plekken in de bijbel staat dat Joden en Christenen hun boeken zouden vervalsen.
De kinderen van Israel hebben veel profeten gedood en willen niet gehoorzamen staat ook in Matth�us 23:37 God heeft ze veel profeten gestuurd omdat hij hen wou leiden naar het rechte pad maar zij hebben steeds de profeten gedood en zijn ongehoorzaam.
Daarom kon ook Jezus v.z.m.h. zijn opdracht niet voltooien...dus voorspelde hij de komst van een vervanger van hem.
Toen Mohammad kwam hadden de heidenen honderden afgoden hij werd geslagen en uitgelagen enzo omdat hij zei God is 1. we gaan naar die voorspelling daarvoor gaan we naar Deuteronomium daar lezen we die belofte.

Deuteronomium 18:15 Een Profeet, uit het midden van u, uit uw broederen, als mij, zal u de HEERE, uw God, verwekken; naar Hem zult gij horen
16 Naar alles, wat gij van den HEERE, uw God, aan Horeb, ten dage der verzameling, geeist hebt, zeggende: Ik zal niet voortvaren te horen de stem des HEEREN, mijns Gods, en ditzelve grote vuur zal ik niet meer zien, dat ik niet sterve. 
17 Toen zeide de HEERE tot mij: Het is goed, wat zij gesproken hebben. 
18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal. 
19 En het zal geschieden, de man, die niet zal horen naar Mijn woorden, die Hij in Mijn Naam zal spreken, van dien zal Ik het zoeken. 
20 Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven
21 Zo gij dan in uw hart zoudt mogen zeggen: Hoe zullen wij het woord kennen, dat de HEERE niet gesproken heeft? 
22 Wanneer die profeet in den Naam des HEEREN zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat de HEERE niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen.

Mozes zei:  ''...een profeet als mij...'' Hier staat dat er en profeet zal opstaan net als Mozes...Christenen zullen zeggen dat dit over de komst van Jezus v.z.m.h. gaat maar laat mij even de verschillen tussen Jezus en Mozes v.z.m.h. laten zien zoals jullie dat zien:

Jezus : Niet normaal geboren maar door een wonder
Mozes: Wel normaal geboren niet door een wonder

Jezus : Wel stierf hij voor onze zonden
Mozes: Niet gestorven voor onze zonden

Jezus : Wel oorlogen gevoerd
Mozes: Niet oorlogen gevoerd

Jezus : Niet getrouwnd en geen Kinderen
Mozes: Wel getrouwd en Wel kinderen

Jezus : Niet koning en profeet tegelijk
Mozes: Wel koning en profeet tegelijk

Jezus : Wel naar de hel geweest
Mozes: Niet naar de hel geweest

Jezus : Wel God
Mozes: Niet God

Jezus : Niet een gewone Vader
Mozes: Wel een gewone vader

Jezus : Niet nieuwe wetten gebracht
Mozes: Wel nieuwe wetten gebracht

Jezus : Niet normale dood maar gekruisigt
Mozes: Wel normale dood

Jezus : Niet op aarde maar is verheven
Mozes: Wel doodgegaan en rust in de aarde

''...uit het midden hunner broederen...'' De Arabieren zijn de broederen van de Israilieten want de Israiliten stammen af van Isaak en de Arabieren van Ismael zijn oudere broer. een andere groep kan je onmogelijk de broederen van de Israiliten noemen.

''...Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen...dezelve profeet zal sterven...'' en hier staat dat de het de valse profeet niet zal lukken om zijn complete opdracht te voltooien en dood zal gaan, maar Profeet Mohammad voltooide zijn boodschap en stierf zo vreedzaam dat het laatste wat hij deed tandenpoetsen was. En in de bijbel staat ook dat er geen ander profeet buiten Jurezalem gedood zal worden...dat wordt gezegd in Lukas 13:33...dus dan kan het nooit over Mohammad v.z.m.h. gaan...want hij leefde buiten Jurezalem.

''...mijn woorden in zijn mond leggen...'' ik leg pas mijn woorden in je mond als jij ze niet kent en mij nazegt in wat ik jou vertel...en dat is precies de manier waarop de koran werd geopenbaard.

''...die Hij in Mijn Naam zal spreken...'' Op hoofdstuk 9 na van de heilige koran beginnen alle andere hoofdstukken van koran met: '..In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle...'' dus er wordt in de naam van God gesproken.

koran 73:15 Waarlijk, Wij hebben tot u een boodschapper gezonden, die een getuige tegen u is, geljik Wij een boodschapper tot Farao zonden.
Deuteronomium 34:10 En er stond geen profeet meer op in Israel, gelijk Mozes.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:01
Jij mag dat zo interpreteren, maar volgens mij gaat het hier over de heilige geest.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:03

Macha Allah aghy,

Dit is echt goed om mede te delen, wel weet ik dat veel christenen moslim zijn geworden, omdat ze in o.a. de bijbel niet begrijpen, wie aanbidden ze nou??? als ze ziek zijn vragen ze Jeses om hen beter te maken, om hen te helpen en dergelijke. Dus er ontstaat veel verwarring, God is God, er is er maar 1 en Jesus is zijn profeet, Allah is de aller Machtigste, de mens is zwak, hoe kan een mens Zijn zoon zijn ofzo, haha raak er nu ff van in de war.

Wie zien het incha Allah wel, Llah a3lem.

ma3a salama

Terug naar boven
poepie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote poepie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:19
nee, mohammEd stond ook toevallig in de Koran...
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:24

In eerste instantie geplaatst door poepie

nee, mohammEd stond ook toevallig in de Koran...

ja, heel toevallig he...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:29

In eerste instantie geplaatst door Remco

Vreemd, volgens mij is het toch echt Bush die in de Koran staat. Maja, ik kan het mis hebben.

jammer, je zit gewoon totaal naast......

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:34
Weet je wat ik zo gek vind. Als het over de bijbel gaat moet je ineens kennis hebben en dingen in hun context kunnen zetten. Maar als het over de Qor'aan gaat, dan moeten wij maar ineens met bewijzen etc. komen en alles kunnen uitleggen.. Echt vreemd..
Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:44
In eerste instantie geplaatst door Remco

Vreemd, volgens mij is het toch echt Bush die in de Koran staat. Maja, ik kan het mis hebben.
 
Ik weet niet, wat denk jij???
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 00:26

Matth�us 28:1 En laat na de sabbat, als het begon te lichten, tegen den eersten dag der week, kwam Maria Magdalena, en de andere Maria, om het graf te bezien.
2 En ziet, er geschiedde een grote aardbeving; want een engel des Heeren, nederdalende uit den hemel, kwam toe, en wentelde de steen af van de deur, en zat op denzelven.
3 En zijn gedaante was gelijk een bliksem, en zijn kleding wit gelijk sneeuw.
4 En uit vrees van hem zijn de wachters zeer verschrikt geworden, en werden als doden.
5 Maar de engel, antwoordende, zeide tot de vrouwen: Vreest gijlieden niet; want ik weet, dat gij zoekt Jezus, Die gekruisigd was.
6 Hij is hier niet; want Hij is opgestaan, gelijk Hij gezegd heeft. Komt herwaarts, ziet de plaats, waar de Heere gelegen heeft.
7 En gaat haastelijk heen, en zegt Zijn discipelen, dat Hij opgestaan is van de doden; en ziet, Hij gaat u voor naar Galilea, daar zult gij Hem zien. Ziet, ik heb het ulieden gezegd.
8 En haastelijk uitgaande van het graf, met vreze en grote blijdschap, liepen zij heen, om hetzelve Zijn discipelen te boodschappen. 9 En als zij heengingen, om Zijn discipelen te boodschappen, ziet, Jezus is haar ontmoet, zeggende: Weest gegroet! En zij, tot Hem komende, grepen Zijn voeten, en aanbaden Hem.
10 Toen zeide Jezus tot haar: Vreest niet; gaat henen, boodschapt Mijn broederen, dat zij heengaan naar Galilea, en aldaar zullen zij Mij zien.
Samenvatting: Maria van Magdale en de andere Maria, twee personen dus. Toen ze bij het graf aankwamen lag de steen nog op zijn plaats. Ze zagen dat ��n engel de steen verplaatste. Ze kwamen Jezus tegen en grepen hem vast. Ze herkende Jezus en hij zag er niet uit als een geest.

Markus 16:1 En als de sabbat voorbijgegaan was, hadden Maria Magdalena, en Maria, de moeder van Jakobus, en Salome specerijen gekocht, opdat zij kwamen en Hem zalfden.
2 En zeer vroeg op den eersten dag der week, kwamen zij tot het graf, als de zon opging;
3 En zeiden tot elkander: Wie zal ons den steen van de deur des grafs afwentelen? 4 En opziende zagen zij, dat de steen afgewenteld was want hij was zeer groot.
5 En in het graf ingegaan zijnde, zagen zij een jongeling, zittende ter rechter zijde, bekleed met een wit lang kleed, en werden verbaasd.
6 Maar hij zeide tot haar: Zijt niet verbaasd; gij zoekt Jezus den Nazarener, Die gekruist was; Hij is opgestaan; Hij is hier niet; ziet de plaats, waar zij Hem gelegd hadden.
7 Doch gaat heen, zegt Zijnen discipelen, en Petrus, dat Hij u voorgaat naar Galilea; aldaar zult gij Hem zien, gelijk Hij ulieden gezegd heeft.
8 En zij, haastelijk uitgegaan zijnde, vloden van het graf, en beving en ontzetting had haar bevangen; en zij zeiden niemand iets; want zij waren bevreesd.
Samenvatting: Maria van Magdala, Maria de moeder van Jacobus en Salome, drie personen in plaats van twee. Toen ze bij het graf aankwamen was de steen al verplaatst. Ze kwamen Jezus nu niet tegen. Er was hier ook weer ��n engel.

Lukas 24:1 En op den eersten dag der week, zeer vroeg in den morgenstond, gingen zij naar het graf, dragende de specerijen, die zij bereid hadden, en sommigen met haar.
2 En zij vonden den steen afgewenteld van het graf.
3 En ingegaan zijnde, vonden zij het lichaam van den Heere Jezus niet.
4 En het geschiedde, als zij daarover twijfelmoedig waren, zie, twee mannen stonden bij haar in blinkende klederen.
5 En als zij zeer bevreesd werden, en het aangezicht naar de aarde neigden, zeiden zij tot haar: Wat zoekt gij den Levende bij de doden?
6 Hij is hier niet, maar Hij is opgestaan. Gedenkt, hoe Hij tot u gesproken heeft, als Hij nog in Galilea was,
7 Zeggende: De Zoon des mensen moet overgeleverd worden in de handen der zondige mensen, en gekruisigd worden, en ten derden dage wederopstaan.
8 En zij werden indachtig Zijner woorden.
9 En wedergekeerd zijnde van het graf, boodschapten zij al deze dingen aan de elven, en aan al de anderen.
10 En deze waren Maria Magdalena, en Johanna, en Maria, de moeder van Jakobus, en de andere met haar, die dit tot de apostelen zeiden.
11 En haar woorden schenen voor hen als ijdel geklap, en zij geloofden haar niet.
12 Doch Petrus opstaande, liep tot het graf, en nederbukkende, zag hij de linnen doeken, liggende alleen, en ging weg, zich verwonderende bij zichzelven van hetgeen geschied was.
Samenvatting: Zij waren Maria van Magdale, en Johanna (en niet Salome?) en Maria (de moeder van
Jakobus). Toen ze bij het graf kwamen was de steen al verplaatst. Niet ��n engel maar twee. Ook hier kwamen zij Jezus niet tegen.

Drie verschillende verhalen over de opstanding. Waarom? Omdat deze verhalen via via zijn overgeleverd. Men heeft horen vertellen. De auteurs waren geen ooggetuigen. Dus de verschillen van de kruisiging en de opstanding laten zien, dat deze vermoedens zijn, zoals de koran ook zegt.
Remco jij roept steeds kennis kennis leg mij maar uit wat ik fout doe dan als jij die  kennis hebt...kom met feiten kennis kan mijn neefje ook schreeuwen.
De Christenenen hebben Jezus niet begrepen...daarom is hij weg van hen.

Jezus: hij wenst anderen vrede toe als hij binnenkomt of weggaat...{Lukas 24:36}
Moslim: hij wenst anderen vrede toe als hij binnenkomt of weggaat...{koran 6:54}
Christen: ?

Jezus: hij zegt: Indien de Heere wil, en wij leven zullen, zo zullen wij dit of dat doen...{Jakobus 4:14-15}
Moslim: hij zegt: Indien de Heere wil, en wij leven zullen, zo zullen wij dit of dat doen...{koran 18:23-24}
Christen: ?

Jezus: hij geeft heel veel almoezen aan de armen...{Matth�us 6:3}
Moslim: hij geeft heel veel almoezen aan de armen...{koran 57:18}
Christen: ?

Jezus: Gelooft in de ��nheid van God...{Markus 12:29}
Moslim: Gelooft in de ��nheid van God...{hele koran}
Christen: ?

Jezus: hij vast veel in de maanden...{Jesaja 58:1-7}
Moslim: hij vast veel in de maanden...{Koran 2:183}
Christen: ?

Oordeel zelf: Wie staat dichter bij Jezus? Jullie aanbidden nu 3 Goden... zie: 1 Johannes 5:7 terwijl Jezus zei God is 1. De redenen waarom God jullie verlaten heeft zijn: Doden van profeten, Niet geloven in de boodschappers, vervalsen van de bijbel en ze vroegen Mozes of ze God mochten zien en God bestrafte hen allen...altijd als er iets tot hen kwam zeiden ze ''morgen doen we het wel'' steeds maar uitstellen totdat hun harten hard werden en nu herkennen ze de waarheid niet meer.

Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 01:59

Pff...Batle for peace ik lees hier alleen nog maar topics waarin jij christenen en de Bijbel zit af te kraken.

Mag God nog zelf beslissen of Hij ons in de steek heeft gelaten, of heb jij dat maar alvast voor Hem gedaan? God beslist wel of we goed of fout bezig zijn en wie er dichtbij Hem staat en wie niet en wie dichtbij Jezus staat en wie niet. Moslim = goed, christen = slecht lijkt me wat simplistisch. Hoe weet jij wat God van mij vindt, en of ik goede dingen doe, aalmoezen geef, in de eenheid van God geloof, etc? Ik geloof in God en probeer goed te leven, wie ben jij dan om over mij te oordelen?

In MIJN Koran staat trouwens: Voorzeker de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren (2:63)

Blijkbaar denkt God beter over christenen dan jij :) 

Oja en in de Bijbel staat nergens de naam Mohammed hoor, dus ik weet niet wie er nu creatief aan t plakken en knippen is geweest in de Bijbel....Maar ik dacht dat dat volgens jou niet mocht?

Maar goed, verder geen zin meer om op je in te gaan. We geloven allebei in dezelfde God, ik zie niet waarom jij mijn geloof zwart zou moeten maken, of ik het jouwe.  

Groeten

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 02:22

In eerste instantie geplaatst door A & S

]Als het over de bijbel gaat moet je ineens kennis hebben en dingen in hun context kunnen zetten. Maar als het over de Qor'aan gaat, dan moeten wij maar ineens met bewijzen etc.

Wat mij betreft is er geen verschil in elk geval. Voor interpretatie moet je dingen altijd in hun context kunnen zien, dat geld voor de Qur'�n even goed.
(verschil is misschien dat de Qur'�n vaak wat meer 'to the point' is, waardoor ge�soleerde verzen wat minder gauw uit hun context in de tekst vallen)

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 02:43

Sallam ahleikom

Ik heb een vraagje voor de Christen, Kijk Jullie zeggen Bijbel is god's woord ?

Daar geef ik jullie gelijk aan maar niet deze bijbel, maar de ouwe bijbel die nog niet was veranderd  in de tijd van Jezus (as). Maar hoe kunnen jullie nu nog zeggen dat het Gods worden zijn als er steeds nieuwe versies komen die steeds woorden veranderd. Ik dan dat het geen Gods worden meer zijn als jullie je eigen woorden inzetten dus ? het klopt niet dat wat er nu in staat 100% Gods woorden zijn want jullie hebben het zogenaamd zelf aangepast ? Maar ja

De Qoraan wij kunnen wel zeggen 100% God's woorden niet 1 piep kleine lette vernanderd Subhanallah

hoe denken jullie hier over   Mag Allah(swt) jullie de licht laten zien insallah

 

En nog iedereen MEbrouk Alied

Wasallaam

Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 05:12

Selamu Alejkum broeders en zusters

Battle for peace moge allah swt je belonen voor je goede dingen moge allah(swt)ons leidden wat hij probeert te doen is jullie inshallah(als allah(swt)het wil)niet af te kraken maar de kennis achterlaat die inshallah voor jullie van waarde kan zijn hij bekritiseert jullie niet hij laat zo als k al zei kennis achter dag des oordeels kan je geen tegnargumenten gebruiken om te zeggen maar jezus was helper of wat dan ook nee laat jullie vermanen en kom tot het licht dat is waar we allemaal naar toe willen allah(swt)aanbidden die ons allamaal heeft geschapen dus jezus(vzmh)ook en remco ik heb gemerkt en k mag mijn mening uiten dat je steeds rare opmerkingen maakt zoals bush in de koran waarom zeg je dat wat laat jou dat zeggen en  jij als gelovige christen behoort geduld te hebben en inshallah vraag god om je te leidden naar het rechte pad

 

Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 07:32

Hoi,

Ik probeer er idd vanuit te gaan dat hij t goed bedoelt, maar vind dat hij het onhandig aanpakt. Als ik in 3 topics enorme lijsten stuur met wat ik belachelijk & onlogisch vind van de islam dan overtuig ik ook niemand en komen er geen gezellige vrolijke reacties. En als iemand bv. suggereert dat christenen slecht zijn, profeten vermoorden, geen armenzorg geven en God hen daarom niet meer wil, komt dat ook niet echt positief over. Vandaar mijn wat felle reactie, sorry. En dan ben ik nog niet eens zo erg christelijk .

Maar goed, vertellen wat Allah voor je betekent maakt veel meer indruk op mij dan bv. een lijst met "spelfouten" uit de Bijbel voor mn neus gooien. Dat de Bijbel voor 100% letterlijk Gods woord is, geloof ik toch al niet. Christenen die ik ken proberen de kern uit de verhalen te halen, ipv alle details. Dat betekent niet dat je niks aan de Bijbel hebt, er staan erg mooie dingen in! Verdiep je er ns in...   

Ik geloof in God, maar niet voor 100% op jullie manier en ik zie daar de noodzaak ook niet van in. Er kunnen toch ook meerdere wegen naar God leiden? Als iemand serieus, positief en open de discussie aangaat, vind ik dat heel leuk en boeiend. En sta ik ook open voor andere standpunten, zeker als iemand anders laat merken dat ook te kunnen..   

Groeten & Salaam, Femke 

Oh en natuurlijk: "Eid Mubarek"!!

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 07:44

In eerste instantie geplaatst door meri

Oja en in de Bijbel staat nergens de naam Mohammed hoor, dus ik weet niet wie er nu creatief aan t plakken en knippen is geweest in de Bijbel....Maar ik dacht dat dat volgens jou niet mocht?

Profeet Mohammad wordt 4 keer bij naam genoemd...zijn sharia word 4 keer genoemd en zijn naam schrijf je met 4 letter.

In eerste instantie geplaatst door meri

In MIJN Koran staat trouwens: Voorzeker de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren (2:63)
Blijkbaar denkt God beter over christenen dan jij :)

koran 3:113 Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van God in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.

Wat denk je? denk je dat je daarmee het paradijs binnenkomt?
Denk jij dat als je naast God beelden aanbidt het Paradijs binnenkomt?
Denk jij dat als je Jezus naast God plaatst dat je het Paradijs binnenkomt?
Denk jij dat als Je Gibrail aanbidt naast God het Paradijs binnenkomt?
Denk jij dat als je Maria God's moeder noemt het Paradijs binnenkomt?
De profeet zei dat diegenen die van Mohammad hoorden onder de Joden en Christenen...en zij geloofden niet in zijn boodschap dat ze het Paradijs niet binnenkomen.
Dus nee dat gaat over Christenen die in de eenheid van God geloven.

In eerste instantie geplaatst door meri

En als iemand bv. suggereert dat christenen profeten vermoorden...slaat dat nergens op.

Handelingen 7:52 Wien van de profeten hebben uw vaders niet vervolgd? En zij hebben gedood degenen, die te voren verkondigd hebben de komst des Rechtvaardigen, van Welken gijlieden nu verraders en moordenaars geworden zijt.

In eerste instantie geplaatst door meri

Dat de Bijbel voor 100% letterlijk Gods woord is, geloof ik toch al niet.

hahaha...geloof je in de ene gedeelte en de ander niet?
Waar wil je heen? de koran is de enige juiste routekaart naar het Paradijs.
Allah accepteert geen andere geloven...Islam is de enige weg.
Volg je het? Beter voor jou.
Volg je niet? Weet dat God hard is het straffen.

De bijbel...een boek geschreven in bijna 2000 jaar van boeren tot koningen hebben erin geschreven.
Mensenwerk...de koran kwam om die leugens weg te werken.
Dat woord bijbel komt niet eens in dat boek voor.
Christenen...wie heeft jullie zo genoemd? Jezus? hahaha nee.
Waar zegt Jezus aanbid mij? in welke boek zegt hij dat? nergens hij zegt aanbidt God alleen.

Als Jezus God was waarom zei hij in ''Markus 12:29  Hoor, Israel, de Heere, onze God, is een enig Heere''?
Waarom zei hij ''...Onze God...''? Betekent dit niet dat hij een hoger God boven zich heeft? heeft een God een ander God?
Waarom zei hij niet ''...Jullie God...''?

Als Jezus God was waarom zegt hij in Johannes 5:37 dat we nooit God hebben gezien en hem nooit hebben gehoord?

Als Jezus God was waarom vraagt hij dan in Lukas 23:34 om vergeving?
Hoort een God vergeving te vragen?

Als Jezus God is waarom zegt hij in ''Johannes 20:18 Mijn God en uw God''?
Een God heeft geen ander God boven zich...?

Als Jezus God was waarom zegt hij in ''Johannes 8:28 Dat Ik van Mijzelven niets doe''?
Als hij zelf niks kan hoe kan hij dan God zijn?

Als Jezus God was waarom zegt hij in ''Markus 10:18 Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed, dan Een, namelijk God.''?
Betekent dit niet dat hij zelf geen God is?

Als Jezus God was waarom vraagt hij in Matth�us 26:39 aan God om hem te doden...voordat zij hem kruisigen?

Als Jezus God was waarom gaf hij in Johannes 18:38 geen antwoord toen hem gevraagd werd naar de waarheid?

Als Jezus God was waarom wist hij in Matth�us 24:36 niet wanneer het ure zou komen?

Als Jezus God was waarom zegt hij in Johannes 5:31 dat wanneer hij van zichzelf getuigt....dat die getuige dan niet klopt?

Als Jezus God was waarom bad hij in Lukas 5:16 tot God? Is hij zelf geen God? bad hij tot zichzelf?

Als Jezus God was waarom smeekte hij in Hebr�en 5:7 God om hem te redden van de dood?

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 07:58

Astagfirhollah,

God een mens???? laat me niet lachen....

Allah, daar is er maar 1 van, niemans kan Hem evenaren, velen zijn daardoor moslims geworden, omdat het christendom, te verwarrend is, is Jezus nou God, de zoon van God, de heilige geest, ik weet het nou ook niet meer.

NEE... Jezus is een profeet van God, en daarmee uit.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 08:20

Salaamu alaikom.

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

NEE... Jezus is een profeet van God, en daarmee uit.

Precieeees....en dat is de enige waarheid. De bijbel en de koran zeggen het allebei:

koran 61:6 En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben God's boodschapper voor u...''

Matth�us 21:11 En de scharen zeiden: Deze is Jezus, de Profeet van Nazareth in Galilea.
Johannes 7:40 Velen dan uit de schare, deze rede horende, zeiden: Deze is waarlijk de Profeet.
Johannes 6:14 De mensen dan, gezien hebbende het teken, dat Jezus gedaan had, zeiden: Deze is waarlijk de Profeet, Die in de wereld komen zou.
Johannes 4:19 De vrouw zeide tot Hem: Heere, ik zie, dat Gij een profeet zijt.
Johannes 9:17 Zij zeiden wederom tot den blinde: Gij, wat zegt gij van Hem; dewijl Hij uw ogen geopend heeft? En hij zeide: Hij is een Profeet.

Een profeet en een profeet kan nooooit God zijn.

Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 08:40

Salaam allemaal,

Ik wilde eigenlijk liever op de chat op een vriendelijke manier verder discussieren, maar dat lukt niet zo, mn berichtjes kwamen niet aan :( Ik vind het jammer dat je zo'n negatieve kijk hebt op christenen, die toch in dezelfde God geloven als jij. Hier nog 1 antwoord, daarna ga ik er niet meer erop in als het op deze toon moet. Ik ben misschien ook niet echt een goede verdediger van het christendom, omdat ik eigenlijk niet zo erg een christen ben op de "traditionele manier" waarop jij het opvat. 

Ik wist niet dat Mohammed bij naam genoemd werd, kan t me ook eigenlijk niet echt voorstellen, omdat ik daar nooit iets over heb gehoord of gelezen. En t niet letterlijk in de Bijbelverzen staat die je hierboven stuurde. Maar stuur me de verzen maar waar hij in staat, dan wil ik er best naar kijken.

"Wat denk je? denk je dat je daarmee het paradijs binnenkomt?" Dat weet ik niet, daar beslis ik niet over. Ik geloof dat mensen dat niet kunnen weten. Zo niet dan is dat pech voor mij, maar dan hoef jij me niet ook nog ns uit te lachen en te veroordelen. Jij kunt ook ongelijk hebben. Dr is er maar 1 die t echt weet.

Denk jij dat als je naast God beelden aanbidt het Paradijs binnenkomt? Denk jij dat als je Jezus naast God plaatst dat je het Paradijs binnenkomt? Denk jij dat als Je Gibrail aanbidt naast God het Paradijs binnenkomt? Denk jij dat als je Maria God's moeder noemt het Paradijs binnenkomt?
Dat doe ik allemaal niet, dus dat is niet van toepassing.

De profeet zei dat diegenen die van Mohammad hoorden onder de Joden en Christenen...en zij geloofden niet in zijn boodschap dat ze het Paradijs niet binnenkomen.

(Welke bron?) Ik geloof in de boodschap dat God bestaat en probeer goed te leven en mensen goed te behandelen. Dat vind ik de belangrijkste boodschap van zowel Mohammed als Jezus als veel andere profeten. Nogmaals, ik weet niet wat er met me gebeurt als ik dood ga, daarover kan ik niet oordelen. 
 

Handelingen 7:52 Wien van de profeten hebben uw vaders niet vervolgd? En zij hebben gedood degenen, die te voren verkondigd hebben de komst des Rechtvaardigen, van Welken gijlieden nu verraders en moordenaars geworden zijt.

Christenen waren er toen nog niet toch? Maar ik weet best wel dat christenen mensen vermoord hebben. Dat is erg, maar ik geloof niet dat God daarvoor christenen van nu verantwoordelijk stelt. Ik heb die mensen toch niet vermoord? (Maar volgens mij draaien we het nu om, ik hoor te geloven in erfzonde en jij niet, of zie ik dat nu fout? ) Ook uit naam van de islam werd en wordt gemoord, hadden we niet juist bedacht dat niet alle moslims daarvoor verantwoordelijk waren?

Als Jezus God was...Ik geloof niet dat Jezus God is. Zoals ik al zei, ik ben niet echt een christen in de traditionele zin, wel christelijke opvoeding gehad. Maar ik hoop dat iemand anders dit goed kan uitleggen?

Dus, conclusie: We geloven allebei in dezelfde God. We proberen allebei zo goed mogelijk te leven. Ik laat jou in je waarde. Ik hoop dat je dat andersom ook kunt. Oja en niet iedereen die zich christen noemt gelooft precies hetzelfde. Net zoals niet iedere moslim hetzelfde gelooft.  

Groeten, Femke

 

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2004 om 09:22

beste meri,

een vraag;

ben je overtuigt dat Mohamed een boodschapper van God is zoals Jezus en de anderen voor hem ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 13:09

Maleachi 3:1 Ziet, Ik zende Mijn engel, die voor Mijn aangezicht den weg bereiden zal; en snellijk zal tot Zijn tempel komen die Heere, Dien gijlieden zoekt, te weten de Engel des verbonds, aan Denwelken gij lust hebt; ziet, Hij komt, zegt de HEERE der heirscharen.
2 Maar wie zal den dag Zijner toekomst verdragen, en wie zal bestaan, als Hij verschijnt? Want Hij zal zijn als het vuur van een goudsmid, en als zeep der vollers.
3 En Hij zal zitten, louterende, en het zilver reinigende, en Hij zal de kinderen van Levi reinigen, en Hij zal ze doorlouteren als goud, en als zilver; dan zullen zij den HEERE spijsoffer toebrengen in gerechtigheid.
4 Dan zal het spijsoffer van Juda en Jeruzalem den HEERE zoet wezen, als in de oude dagen, en als in de vorige jaren.
5 En Ik zal tot ulieden ten oordeel naderen; en Ik zal een snel Getuige zijn tegen de tovenaars, en tegen de overspelers, en tegen degenen, die valselijk zweren, en tegen degenen, die het loon des dagloners met geweld inhouden, die de weduwe, en den wees, en den vreemdeling het recht verkeren, en Mij niet vrezen, zegt de HEERE der heirscharen.
6 Want Ik, de HEERE, word niet veranderd; daarom zijt gij, o kinderen Jakobs! niet verteerd.
7 Van uwer vaderen dag af, zijt gij afgeweken van Mijn inzettingen, en hebt ze niet bewaard; keert weder tot Mij, en Ik zal tot u wederkeren, zegt de HEERE der heirscharen; maar gij zegt: Waarin zullen wij wederkeren?
8 Zal een mens God beroven? Maar gij berooft Mij, en zegt: Waarin beroven wij U? In de tienden en het hefoffer.
9 Met een vloek zijt gij vervloekt, omdat gij Mij berooft, zelfs het ganse volk.
10 Brengt al de tienden in het schathuis, opdat er spijze zij in Mijn huis; en beproeft Mij nu daarin, zegt de HEERE der heirscharen, of Ik u dan niet opendoen zal de vensteren des hemels, en u zegen afgieten, zodat er geen schuren genoeg wezen zullen.
11 En Ik zal om uwentwil den opeter schelden, dat hij u de vrucht des lands niet verderve; en de wijnstok op het veld zal u geen misdracht voortbrengen, zegt de HEERE der heirscharen.
12 En alle heidenen zullen u gelukzalig noemen; want gijlieden zult een lustig land zijn, zegt de HEERE der heirscharen.

''...Ik zende Mijn engel, die voor Mijn aangezicht den weg bereiden zal...'' Deze engel Gibrail is gestuurd naar Mohammad toen hij in de grot van Hira zat hij heeft ons de Islam onderwezen en de wegen naar het Paradijs laten zien en de koran geopenbaard aan Mohammad.

''...en Hij zal de kinderen van Levi reinigen...'' ga naar Ezechi�l 44:15 dat ''de Levietische priesters, de kinderen van Zadok, die de wacht Mijns heiligdoms hebben waargenomen, als de kinderen Israels van Mij afdwaalden, die zullen tot Mij naderen, om Mij te dienen''...alles past bij elkaar. dus jullie zouden afdwalen en de Levietische mensen zouden geleidt worden.

''...Ik zal een snel Getuige zijn tegen de tovenaars, en tegen de overspelers, en tegen degenen, die valselijk zweren, en tegen degenen, die het loon des dagloners met geweld inhouden, die de weduwe, en den wees, en den vreemdeling het recht verkeren, en Mij niet vrezen...'' kijk kijk kijk ik krijg gelijk door deze vers hij is getuige TEGEN jullie onrechtvaardigen.

''...Want Ik, de HEERE, word niet veranderd...'' precies....hij gaat niet ineens alle wetten weghalen zijn zoon sturen...hij wordt geen beeldje in de kerk en ook geen opa in jullie gedachten...jullie denken wij hoeven niets meer te doen voor God hij is veranderd hij is anders dan het oude testament hij heeft ons vergeven nu...ik kan je zeggen nee.

''....Van uwer vaderen dag af, zijt gij afgeweken van Mijn inzettingen, en hebt ze niet bewaard...'' dit klinkt mij als een nasheed in de oren... dit heb ik al de hele tijd duidelijk willen maken....jullie zijn afgeweken en jullie vaderen ook en hebben zijn boek niet bewaard.

''...Met een vloek zijt gij vervloekt...'' God zegt niet zomaar in de koran dat hij jullie vervloekt heeft op een paar plaatsen...hij heeft jullie vervloekt in de koran en nu ook in de bijbel...dus oppassen.

''....En alle heidenen zullen u gelukzalig noemen; want gijlieden zult een lustig land zijn, zegt de HEERE der heirscharen...'' De heidenen zijn gered met behulp van God de Erbarmer de Meest barmhartige. Jullie proberen hier het Paradijs te bouwen en zijn het hiernamaals vergeten...allemal genietingen spelletjes vrouwen dranken disco's wat is dat?

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 13:51

 

Het enige wat batle_for_peace doet is met bewijzen laten zien dat er blijkbaar veel fouten zitten in de bijbel en het christendom en dat onze profeet blijkbaar ook genoemd is in de bijbel alleen dat lezen jullie niet zo goed. Jullie komen dan weer met zo'n opmerking als jah dat is jouw interpertatie, heel zwak vind ik dit. Remco schrijft steeds "kennis" "kennis" "kennis", hahah ik moet er bijna van lachen. Als hij over de islam discuseert dan zegt hij kritisch te zijn en meer kennis te hebben dan de moslims die hier lid zijn, maar tot nu toe heeft hij de reacties van batle_for_peace niet kunnen weerleggen. Ik weet nu al wat je gaat zeggen hierop, ik moet de vorige topics gaan lezen toch. Erg zwak!

P.s ik vind het ook dom om steeds te lezen uit de reacties van remco etc. dat dit knip en plak werk is, domme reactie. Hij kopieert en plakt inderdaad de citaten, dat is ook de bedoeling anders weet je toch niet waar je het over hebt. Je kan toch niet verwachten dat hij de bijbel uit z'n hoofd gaat leren.

Groet,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Vragen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vragen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 05:47
batle_For_peace

kun jij mij vertellen waar Mohammed het recht vandaan haalt om te zeggen dat de bijbel vervalst is en waarom hij de gezonden profeet is ??
Dmv citaten aantonen dat de bijbel fout is en tegelijk zeggen dat Mohammed aangekondigd staat in de bijbel is vreemd

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 06:24

��n ding moeten we heel goed weten dat Mohammad niks maar dan ook niks zelf heeft bedacht...hij kon niet lezen en schrijven.
heb je ooit gepraat met een analfabeet? je hoort gelijk dat hij geen school heeft gehad...hij praat als een kind. Dan lees de koran en zie...zelf's de hele mensheid kan niet eens zoiets voortbrengen als de heilige Koran. die woorden die wetenschap die woorden waar mensen flouw van vallen waar sommige mensen zelfs aan dood gingen...kan een analfabeet zoiets maken? dus het is God zelf die zei de bijbel is veranderd. Daarvoor zijn er genoeg bewijzen.

kijk maar naar Maleachi 3:6, 1 Samu�l 15:29, Numeri 23:19, Ezechi�l 24:14, Maleachi 3:6 waar staat dat God onmogelijk spijt kan krijgen van zijn daden...hij is geen mens dat hem iets berouwen zou staat er...en als hij iets zegt dan doet hij dat ook. en als je dat allemal gelezen heb ga maar naar Genesis 6:6, Exodus 32:14, 1 Samu�l 15:35, 2 Samu�l 24:16, 1 Kronieken 21:15, Jeremia 26:3, Jeremia 42:10, Jo�l 2:13, Amos 7:3, Jona 3:10 en zie dat daar God spijt kreeg van zijn daden en dingen zei en weer niet deed.

Kijk maar naar Genesis 3:8, Genesis 3:8-9, Genesis 4:14, Genesis 4:16, Genesis 11:5, Genesis 18:20-21, Genesis 22:12, Deuteronomium 8:2, Deuteronomium 13:3, 2 Kronieken 32:31, Job 1:7, Hosea 8:4, Numeri 22:9 Waar God niet alwetend is en bepaalde dingen niet weet. ga nu naar Psalmen 44:22, Spreuken 15:3, Jeremia 16:17, Jeremia 23:24 waar staat dat God weet wat in de harten is en niemand kan zich verstoppen voor hem en dat hij Alwetend is.

Kijk maar naar Exodus 20:5, Deuteronomium 5:9, Exodus 34:7, Deuteronomium 28:18, 2 Samu�l 12:14, 2 Samu�l 21:6-9, 1 Koningen 2:33, 2 Koningen 5:27, Jesaja 14:21, Jeremia 16:10-11, Jeremia 32:18 waar kinderen worden geslacht wegens het onrecht van hun vaderen. de god die de misdaad bezoekt bij de kinderen tot aan de vierde generatie worden kinderen gestraft voor wat de vaderen deden. maar ga nu naar Deuteronomium 24:16, Jeremia 31:29, Ezechi�l 18:20 waar staat dat niemand gedood mag worden om wat zijn vader doet. iedereen draagt zijn eigen zonden.

Ga maar naar Genesis 12:7, Genesis 17:1, Genesis 18:1, Genesis 26:2, Genesis 26:24, Genesis 32:30, Genesis 35:1, Genesis 35:7, Genesis 35:9, Genesis 48:3, Exodus 3:16, Exodus 4:5, Exodus 6:2, Exodus 24:9-11, Exodus 33:11, Exodus 33:23, Numeri 14:14, Deuteronomium 5:4, Deuteronomium 34:10, Richteren 13:22, 1 Koningen 22:19, Job 42:5, Psalmen 63:3, Jesaja 6:1, Ezechi�l 20:35, Amos 7:7, Amos 9:1 waar god aan verschillende mensen verschijnt en zij zien hem met hun ogen en praten met hen en worstelen met hem en zien zijn aanzicht. ga nu naar Johannes 1:18, Exodus 33:20, 1 Timoth�us 1:17, 1 Timoth�us 6:16, 1 Johannes 4:12 waar staat nietmand heeft ooit God gezien..niemand. niemand heeft ooit zijn aazicht aanshouwd en hij bewoont een ontoegangkelijke licht die niemand gezien of zien kan.

En naast deze schrijffouten zitten er honderden rekenfouten in de bijbel:

2 Kronieken 9:25 Ook had Salomo 4.000 paardenstallen, en wagenen, en 12.000 ruiteren; en hij legde ze in de wagensteden, en bij den koning te Jeruzalem.
1 Koningen 4:26 Salomo had ook 40.000 paardenstallen tot zijn wagenen, en 12.000 ruiteren.

2 Samu�l 10:18 Maar de Syriers vloden voor Israels aangezicht, en David versloeg van de Syriers 700 wagenen, en 40.000 ruiteren; daartoe sloeg hij Sobach, hun krijgsoverste, dat hij aldaar stierf.
1 Kronieken 19:18 Doch de Syriers vloden voor het aangezicht van Israel, en David versloeg van de Syriers 7.000 wagenen, en 40.000 mannen te voet; daartoe doodde hij Sofach, den krijgsoverste.

2 Samu�l 8:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 600 ruiteren, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan 100 wagenen over.
1 Kronieken 18:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 7.000 ruiters, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield 100 wagens daarvan over.

2 Koningen 8:26 Twee en twintig jaren was Ahazia oud, als hij koning werd, en regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, de dochter van Omri, den koning van Israel.
2 Kronieken 22:2 Twee en veertig jaar was Ahazia oud, toen hij koning werd, en hij regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, een dochter van Omri.

2 Kronieken 36:9 Acht jaren was Jojachin oud, als hij koning werd, en regeerde drie maanden en tien dagen te Jeruzalem, en deed dat kwaad was in de ogen des HEEREN.
2 Koningen 24:8 Jojachin was achttien jaren oud, toen hij koning werd, en regeerde drie maanden te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Nehusta, een dochter van Elnathan, van Jeruzalem.

Dit zijn dingen die kunnen gebeuren...grote fouten.
Ze spreken elkaar tegen God zegt niet zomaar in de koran dat als de koran niet van God kwam daar veel tegenstrijdigs gevonden zal worden.
Alle dingen zijn tegenstrijdig in de bijbel van nu en de bijbel zelf zegt:

Jeremia 8:8 De pen van de schrijvers heeft hem vervalst.

Ten tweede het is niet aan een profeet om op te staan ik ben profeet.
Nee God kiest hem uit.
��n profeet kan nooit zelf een teken geven..nooit.
Alleen Allah doet die tekenen door hem dus hij doet zelf niet die tekenen.

koran 13:38. En Wij zonden inderdaad boodschappers v��r u en Wij gaven hun vrouwen en kinderen. En het is een boodschapper niet mogelijk een teken te brengen dan door het gebod van God. Voor elke periode is er een (Goddelijk) besluit.
Handelingen 2:22 Gij Israelietische mannen, hoort deze woorden: Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet;
Johannes 5:30 Ik kan van Mijzelven niets doen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 09:38
Het doet mij aan heel wat anders denken dan een demonische aanval, nl aan een tonisch-clonische epilepsie-aanval.  Dat heb ik al wel eens eerder gedacht, maar hier is het veel beter beschreven. Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 10:00

koran 15:6. En dezen zeggen: "O, jij, tot wie de vermaning is neergezonden, je bent voorzeker bezeten."

Dat zeiden de kufaar tegen Mohammad may Peace Be Upon Him zoals dat nu nog gezegd wordt.
De harten lijken op elkaar. Nee Moahmmad may Peace Be Upon Him was niet bezeten....het is niets dan een leugen die jullie wordt verteld. Jullie hebben geen tegenargumenten...dan maar liegen he?

Als ik jullie was zou ik me maar haasten naar het goede Want een iegelijk zal zijn eigen pak dragen. Galaten 6:5
De enige weg is Islam...wil je die pad volgen dan is dat voor jou.
Wil je die weg niet volgen dan moet je weten dat God hard is in het straffen.

Terug naar boven
Vragen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vragen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 01:11
ha die batle_For_peace
In Matte�s 11 lees ik dit :

++++++++++++++++++++++++++

1 Toen Jezus uitgesproken was en de twaalf leerlingen zijn opdrachten had gegeven, trok hij weer verder om in hun steden onderricht te geven en er het goede nieuws te verkondigen.

Jezus en Johannes
2 Toen Johannes in de gevangenis over het optreden van de messias hoorde, stuurde hij enkele van zijn leerlingen naar hem toe 3 met de vraag: �Bent u degene die komen zou of moeten we een ander verwachten?� 4 Jezus antwoordde: �Zeg tegen Johannes wat jullie horen en zien: 5 blinden kunnen weer zien en verlamden weer lopen, mensen met huidvraat worden gereinigd en doven kunnen weer horen, doden worden opgewekt en aan armen wordt het goede nieuws bekendgemaakt. 6 Gelukkig is degene die aan mij geen aanstoot neemt.�
+++++++++++++++++++++++++

Weet jij of Mohammed dit soort dingen deed ?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 04:46

vragen,

die wonderen die je noemde staan ook in de Quran;

5:110 ....en toen jij (O Jezus) uit klei de gelijkenis van een vogel schiep, met Mijn verlof, en blies erin en het werd een vogel, met Mijn verlof, en jij genaz de de blinden en de leprozen, met Mijn verlof. En toen jij de doden deed weerkeren, met mij Verlof.....

het wonder van Mohamed blijft de Quran.., dit boek dat niemand daar in staat blijkt te zijn om met een gelijke ervan te komen, of het te veranderen, 1400 jaar lang slaagde niemand erin...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 05:13

Allah heeft aan ieder profeet een speciale eigen gave gegeven, lees;

2:235: Dat zijn de Boodschappers van wie Wij sommigen boven anderen bevoorrecht hebben, onder hen zijn er tot wie Allah gesproken heeft, en sommigen van hen heeft Hij (enkel) graden verheven. En Wij hebben aan 'Isa, de zoon van Maryam, duidelijke tekenen gegeven en Wij hebben hem met de Heilige Geest (Djibril) versterkt. Als Allah het gewild had, hadden degenen na hen niet met elkaar gevochten nadat de duidelijke Tekenen tot hen waren gekomen, maar zij twistten: sommigen geloofden en sommigen van hen waren ongelovig. En als Allah het gewild had, hadden zij niet met elkaar gevochten, maar Allah doet wat Hij wilt."

p.s. "Mijn" in die vers verwijst idd naar Allah.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 10:22

oke vraag,

islamitisch gezien is profeet Mohamed de grootste profeet, en uit die verzen kun je jou conclusie niet afleiden, omdat ieder profeet een speciale gave heeft gekregen, zoals dat Mohamed naar de gehele mensheid is gestuurd, en Jezus slechts naar de vorloren schapen uit het huis van Israel is gestuurd zoals dat in de bijbel vermeld staat.

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Einherjar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Einherjar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 14:21
batle_for_peace is terug zie ik en heeft meteen genoeg stof weten te vinden om weer ellelange berichten te posten, waarin vermeende fouten en/of ondersteuning voor de Koran in staan.

Een korte reactie:

http://answering-islam.org.uk/Dutch/mohammed.htm


kom later nog wel uitgebreider en specifieker op je stukken spam terug, zoals je zo graag wilt, zoals ik dat deed toen je de Kaaba in de bijbel wilde aantonen.
Let op, Ik leg in Sion een struikelblok neer, een steen waaraan men zich stoot, maar wie in Hem gelooft, wordt niet teleurgesteld.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.098 seconden.