Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWat is een Selefie?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
amin moejahied Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat is een Selefie?
    Geplaatst op: 20 april 2003 om 07:30
Zoek je authentieke kennis over Islaam? Surf dan naar :
www.selefiepublikaties.com
Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2003 om 12:43

Ze gaan wel erg ver .

 

Ten eerste we moeten geen scholing volgen of Mathab.

Waarom ?

Alle Imams deden al het mogelijke om de juiste weg te nemen.

Zo waren geen concurrenten van elkaar op gebied van leerstof.

Zij deden wel onderling aan de strijd wie het vroomst was.

ieder Imam heeft gezegd vind je iets van mijn uitspraken die niet overeenkomt met een Hadyth neem dan die Hadyth.

iedere juiste Hadyth is een onderdeel van mijn Madhab (leerschool).

Zelfs na mijn dood .

Verwerp mijn woorden als het tegensrijdig is met een Sahih Hadyth en leef volgens die Hadyth.

Waarom ?

In hun tijd kwamen er nog veel Hadyth's naar boven.

Soms gebeurde het dat er een oordeel was en dat nadien de Hadyth gevonden werd door reizigers of dergelijke.

Waarna de Hadyth als voorbeeld stond.

De Imams hebben ook gezegd we zijn enkel mensen die ook fouten maken.

De enige erkende leerscholen zijn de 4 .

Ze zijn alle juist omdat ze de Qor'aan en de Soennah volgen.

Waarom dan andere groepen oprichten mensen.

Dit is een gevaar om de moslims tegen elkaar op te zetten.

Volg de Qor'aan an Soennah en wees een goed Moslim.

Wees bang van al deze groepen die het zogezegd beter weten en juist doen.

Was dit zo ? Dan zouden ze een Madhab als voorbeeld geven. 

En geen andere starten.

Er zijn 73 sekten in de Islam

Er zal er ��n direct naar de Hemel gaan.

Let op voor deze nieuwe ordes want waarlijk zij trekken ons uit elkaar.

Dit is de bedoeling niet van de Islaam.

wa-salaam

Terug naar boven
Amatallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2003 om 10:34
Ik snap deze Topic niet waar discussieren jullie nou over?
Terug naar boven
Amatallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2003 om 10:37

Salamu aleikum,

Ik vind trouwens dat de Selefies een goede groep zijn die proberen de Islam te volgen zoals die  is opgericht door de Profeet vzmh en zoals de metgezellen ra hebben gevolgd. In andere groeperingen is er veel bid3a aan de gang bij de selefies niet. Eerst was ik tegen groeperingen omdat zij naar mijn mening voor  verdeeldheid onder moslims zorgen, maar de Sallaf proberen de moslims juist bij elkaar te houden door te proberen het rechte pad van de Profeet vzmh te volgen, het pad dat Allaah swt ons heeft getoond.

Wa ma3a salam, Amatallah 

Terug naar boven
Amatallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2003 om 10:46
Als er een groepering naar het Paradijs gaan moet je toch zeker proberen die groep te zoeken en te vinden en te volgen zodat jij insha Allah ook in het Paradijs komt?En wat is beter dan een groep die streeft naar een rechtgeleid Islam?
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2003 om 11:32

Salaam all,

Groepen en groeperingen etc... waarom moet je bij een groep horen om goed of slecht te zijn? is dat echt nodig??

rasul saw zegt: (in een vrije vertaling) "Ik heb twee dingen in jullie achter gelaten als jullie daaran vast houden zullen jullie nooit verdwalen: Boek van ALLAH en mijn sunnah"

Hieruit blijkt dat we aan deze twee dingen moeten vast houden en die moeten goed begrijpen en goed volgen. en niet volgen wat een groep vindt of zegt en daar blindelings aansluiten en meegaan en meedoen. een moslim is kritisch bij alles wat hem overkomt. je hebt allah aan je zij om de zaken te weten wat goed en wat niet goed is zeker aangaande zaken als halal an haram heeft onze profeet al uitgelegd hoe we daarmee moeten omgaan "Halal is duidelijk en Haram is duidelijk en daarin zitten kleine verdachte gevallen..... blijf af van die gevallen en dan zit je goed..." -vrije vertaling van hadith van profeet saw -

groeperingen en volgelinge van groepen etc... leidt tot verdeeldheid en eilandjes ipv een sterke ummah te vormen die zorgt voor elkaar en voor de sterkte en stevigheid van elkaar.. daar moeten we naar streven zoveel mogelijk eenheid en samenwerking op alle gebieden.

we worden in de nauw gezet in deze wereld en alleen samen zijn we sterk inshallah

wallahu a3lam wa salaaam

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2003 om 16:17
In eerste instantie geplaatst door Amatallah

Salamu aleikum,

Ik vind trouwens dat de Selefies een goede groep zijn die proberen de Islam te volgen zoals die  is opgericht door de Profeet vzmh en zoals de metgezellen ra hebben gevolgd. In andere groeperingen is er veel bid3a aan de gang bij de selefies niet. Eerst was ik tegen groeperingen omdat zij naar mijn mening voor  verdeeldheid onder moslims zorgen, maar de Sallaf proberen de moslims juist bij elkaar te houden door te proberen het rechte pad van de Profeet vzmh te volgen, het pad dat Allaah swt ons heeft getoond.

Wa ma3a salam, Amatallah 

Assalamu alaikum,

natuurlijk proberen de Salafies de islam te volgen zoals het door Allah subhan wa t'ala bedoelt is. En natuurlijk proberen de Hanafieten dat ook. En natuurlijk de Malikieten ook. En de Hanbalieten, Shafiieten, alle Shiietische "ieten" etc. etc. etc. Maar wie zegt dat de mensen die zich nu "Salafie"noemen ook echt "salafie" zijn? (Salaf = voorouder). Ze maken gebruik van dezelfde bronnen als de andere madhabs, passen veel ijtihaad (zelfstandige oordeelsvorming) toe en staan in feite niet boven de andere groepen, maar vormen gewoon een nieuwe groep. Het enige wat ze zeggen is "kom bij onze groep, dan ben je pas een �chte moslim". een authentieke hadith zegt dat niets je zo dicht bij ongeloof (kufr) brengt als het iemand anders van ongeloof beschuldigen. Wat dat betreft spelen de "Salafies" dus gevaarlijk spel denk ik.

Wist je trouwens dat er veel Naqshbandi (en andere tariqat) sheichs zijn die zeggen dat z�j eigenlijk de ware Ahl al-Salaf zijn? Denk er maar eens over na.

Allahu alim.

Wassalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu.

Terug naar boven
Amatallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2003 om 10:34

Salamoe alaikoum Amier,

Ik bn het niet met je eens dat de Sallaf mensen van ongeloof beschuldigen dat is zeker niet waar!De Sallaf zijn juist tegen mensen als bijv Bin Laden die mensen geen moslims meer noemen als zij een grote zonde begaan. Dit kan helemaal niet, je blijft een moslim, ook als je een grote zonde hebt begaan. Je bent wel een zondaar,

Wa ma3a salam

Moge Allaah en daarna jullie mij vergeven voor eventuele fouten...
Inna Lilaahi wa inna ilaihi raghie3oen
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2003 om 12:20

Assalamu alaikum Amatallah,

ik zeg in bovenstaand stukje ook niet dat de Salafies dat doen, maar ze neigen er wel naar. Daarom zeg ik dat er (soms) gevaarlijk spel wordt gespeeld. In het PDF artikel van Amin Moejahied zegt Albani dat jezelf "moslim" noemen niet voldoende is; je behoort jezelf "Salaf" te noemen. Zijn argumentatie is niet verkeerd, maar wie bepaald dan wat "Salaf" is? Juist, Albani & kameraden. En dat is gevaarlijk, want met welk recht doen ze dat. In de tijd van Abu Haniefa had het woord "salafie" een andere betekenis dan nu. De huidige "salafieya" volgen een Saudische variant op de soenna en claimen dat dat de enige weg is en de andere wegen zijn die van de Ahl al bida. Er zijn echter een aantal problemen.

Ten eerste is het zeer onduidelijk hoe de eerste generatie moslims in Mekka en Medina zich gedroegen. Op alleen ahadith kun je niet afgaan, want dat zijn meestal momentopnames uit een hele andere tijd en maatschappij die je niet zomaar in deze tijd en maatschappij kan plaatsen. Ahadith zijn (over het algemeen) geen universele waarheden zoals koranverzen. De waarheid is dat de jonge moslimgemeenschap zich ontwikkelde; dat blijkt uit de koran, denk aan de afgeschafte ayat over b.v. alcohol, en die ontwikkeling heeft zich doorgezet tot de dag van vandaag. "Heden hebben wij de Godsdienst voor jullie voltooid." staat er in de koran. Maar niet "Heden is de mensheid perfect en iedere verdere ontwikkeling is achteruitgang". Dit brengt mij bij punt twee:

Wij weten niet exact hoe de eerste generaties moslims zich gedroegen, en als we het wel zouden weten, dat wil niet zeggen dat wij de cultuur van die tijd en die plaats moeten kopieeren en in deze cultuur en tijd moeten plaatsen. En dat is wat de zelfbenoemde selefies wel doen. Ik heb vaak zat "selefies" gesproken die zeiden dat het dragen van een spijkerbroek haraam is omdat de sahaba dat ook nooit droegen. Maar dat was niet de manier van de eerste generatie moslims! Wanneer ze iets goeds tegenkwamen wat niet in strijd was met de koran, dan intergreerde ze dat in hun cultuur. Zo is het grote islamitische rijk ontstaan. Zo heeft de islaam zich verspreid over de wereld en zo zijn er 1.5 miljard moslims gekomen. Zonder die flexabiliteit en intergratievermogen was de islam zoals wij hem kennen waarschijnlijk nauwelijks buiten de grenzen van Medina gekomen. Zoals hopelijk wel duidelijk is heb ik het niet over hoe het gebed gaat etcetera. Dat zijn zaken van het geloof. Wat de zelfbenoemde salafies (of selefies) doen, en er zijn natuurlijk altijd individuele uitzonderingen, is ieder aspect van het leven zoals kleding, voedsel, haardracht, muziekstijl, simpelweg "cultuur" meten aan hun idee, ik zou willen zeggen projectie, van hoe de eerste generatie moslims geleefd heeft. En alles wat niet overeenkomt met dat idee is verwerpelijk en zou dan leiden tot bida, shirk en kufr. Zo wordt iets futiels als bijvoorbeeld een spijkerbroek of een quartshorloge bepalend voor jouw overgave aan God en gelijkgesteld met bijvoorbeeld het verrichten van de salaat. En om even te filosoferen (mag je overheen lezen hoor) : op die manier worden de 6 zuilen van imaan uitgebreid met kleding, haardracht, gewoontes enzovoort. Al dat geen bida is...

Enfin, mijn point is dat de zelfbenoemde salafies gewoon een van de groepen onder de groepen is, en dat hun claim de enige ware tariqah te zijn net zoveel waarde heeft als de claims van al die andere groepen. Het hangt er maar net vanaf wat je wel en niet gelooft en door welke bril je kijkt.

Wassalamu alaikum, Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2003 om 12:52

Assalaam Alaykoum wr wb,

Ik volg de Koran en de Soennah (overleveringen verzameld door Bukharie). Dat zijn voor mij de 2 Boeken!

Fatwa, na fatwa....maar uiteindelijk....VRAAG AAN JE HART!

Je zuster

P.S Er zullen binnen de Islam geloof ik 73 groeperingen onstaan, waarvan er maar 1 naar de Hemel gaat.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amatallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2003 om 17:46

Slamoe alaikoem Amier,

 

Als dat de selefies zijn die jij kent heb je gedeeltelijk gelijk. Weet je, sommige mensen claimen wel selefies te zijn, maar zoals jij zegt hebben ze daar een misvormd begrip van. Zij proberen hun eigen regels te maken, wat in tegenstrijd is met de Qoraan en Soennah. Ik ga niet zeggen dat zij bid3a proberen te plegen, want ik weet niet wat er in hun harten is, jij wel? Ik vind wel dat als je zegt dat een spijkerbroek Haram is, je daar bewijs voor moet hebben. De Islam is niet fundamentalistisch, je moet alleen de regels volgen die zijn gemaakt door Allah swt, zolang die niet worden overschreden, ben je goed bezig, volgens mij. Je mag heus wel een beetje genieten, maar vergeet niet dat Allah swt ons heeft geschapen om Hem te aanbidden. Als dingen van deze tijd bijvoorbeeld moderne muziek of kleding bovengenoemde regels wel overtreden, en dat is meestal wel zo, dan is het Haram. Maar praat niet zonder kennis, en claim niet dat dingen Haram zijn terwijl je daar geen bewijs voor hebt. Dan ben je geen echte Selefie.

Wa ma3a salam,

Amatallah 

Moge Allaah en daarna jullie mij vergeven voor eventuele fouten...
Inna Lilaahi wa inna ilaihi raghie3oen
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2003 om 21:29

Assalamu alaikum beste Amatallah,

ik denk dat we in de kern het helemaal met elkaar eens zijn.

Dank voor je heldere en prettige antwoord!

Wassalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuhu, en dat meen ik!

Amier.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 21:38

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien!!

Hier heb ik een artikel (Zoals Amin Moejahied al aangeeft) over de misverstanden van mensen over de Selefies.
http://www.selefiepublikaties.com/Artikelen/MisverstandenSelefiejah.pdf

Dit artikel vind ik erg duidelijk, dus op zich zouden er geen misverstanden moeten zijn na het lezen van dit artikel.

Verder ben ik het met Islaam eens, we moeten de Qur'aan en de Sounnah volgen, maar als iedereen dat nou deed op de juiste wijze, dan zou er nu niet zoveel verdeeldheid zijn onder de moslims, en dan zouden er niet zoveel 'dwalende' groeperingen/stromingen zijn.

Blijkbaar hebben mensen wel iemand nodig om ze op het juiste pad te wijzen!!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Amatallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2003 om 15:16

Ben ik met je eens, zuster!

Ma3a salam

Moge Allaah en daarna jullie mij vergeven voor eventuele fouten...
Inna Lilaahi wa inna ilaihi raghie3oen
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 18:11

salaam'aleikum

de meeste moslims zijn salafi

ieder die de koran en de soenna aanvaard en probeert te volgen en zich enkel beroept op deze 2 en NIETS anders is een selefie

moge Allah ons allen leiden naar de complete waarheid

selefis moeten zich wel selefie noemen, we moeten ons toch onderscheiden van wat niet correct is zeker

het is een plicht voor elke moslim op te roepen tot het goede en het slechte af te raden, het is ook een plicht anders te doen

ten opzichte van een ongelovige ben ik een moslim

tov een sjiiet (is maar een voorbeeld) ben ik een soenni

tov van iemand die zicht soenni noemt maar het niet 100% is ben ik een selefi

en zo hoort het

en moge Allah ons leiding geven

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 20:19

Assalamu alaikum,

beste Harith2, ik ben het met je eens, alleen wat is soenna? Soenna is een traditie, in dit geval de manier waarop de eerste generatie moslims leefden. Maar soenna vandaag de dag is meer, veel meer. Soenna is 1400 jaar interpretatie, her-interpretatie en re-interpretatie. Soenna is consensus over zaken die er 1400 jaar geleden niet toe deden of niet bestonden, soenna is analogie, soenna is een manier van religie belijden die in de loop der eeuwen behoorlijk ver van de oorspronkelijke boodschap, d.w.z. de koran, is komen te staan. Maar ook 1400 jaar ontwikkeling ontkennen en terug willen gaan naar de tijd van de profeet s.a.s. lijkt geen oplossing te bieden; we krijgen weer te maken met problemen waar de traditionele geleerden van toen geen oplossing voor hebben. De wereld is heel klein geworden, en van een tweedeling in goed en kwaad is geen sprake meer. Neem bijvoorbeeld de spijkerbroek, volgens sommigen is het dragen ervan haram omdat de profeet (vrede zij met hem) er geen droeg. Maar het is een goed kledingstuk, dus goed voor moslims zou ik zeggen. En het gaat verder dan spijkerbroeken natuurlijk. Het gaat over rechten, plichten, sociale verhoudingen, verantwoordelijkheid voor de wereld die verder gaat dan alleen de eigen (geloofs)gemeenschap. Wij zijn wereldburgers in een "global village"; de eerste generatie moslims in medina waren dat niet. Zij interpreteerden de koran naar hun sociale context in hun tijd. Wij leven hier en nu; is het niet in de geest van de islam de koran te interpreteren naar onze sociale context en tijd? Sinds de poorten van de idjtihaad voor gesloten zijn verklaard is de wereld niet gestopt met te ontwikkelen; is het niet de hoogste tijd die poorten weer open te gooien?

Wat ik onder "selefiyya" versta zijn mensen die in feite terug willen naar de tijd van de grondwet van Madina en daarbij de wereld met haar ontwikkeling zoals zij nu is dus ontkennen (grof geschetst.)

Mijn vraag: wat is belangrijker; de boodschapper of de boodschap, de letter van de wet of de geest achter de letter.

Wassalamu alaikum,

Amier.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 20:25
In eerste instantie geplaatst door harith2

 

de meeste moslims zijn salafi

Nee hoor, de moslims die zich salafi noemen zijn een minderheid.

Wassalam.

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 21:00

salaam'aleikum

omdat ze niet weten wat het betekend

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 21:09

salaam'aleikum

Allah zegt in de Koran dat de religie vervolmaakt is

Hij wist toen wat de wereld vandaag zou zijn

een spijkerbroek is haraam omdat hij te strak is, vergeet niet dat je zelfs bij de man de vorm (van zijn lichaam) van navel tot boven de knie niet mag waarnemen

Allah zegt dat je de profeet moet gehoorzamen

dus is de soenna verplicht

hoe kun jij je gebed doen?

in de Koran staat niet hoe je moet bidden

toen Allah zei dat de religie perfekt was bedoelde hij dat letterlijk

al wat nieuw is en niet verboden, is niet verboden

al wat nieuw is en wel verboden, is wel verboden

dat heeft niets met tijdsgeest te maken

"tijdsgeest" komt van Iblies

Koran en Soenna komen van Allah

wie niet doet zoals de profeet (saws) is niet van zijn gemeenschap

als je iets niet weet, vraag aan de geleerden, als een geleerde bewijs heeft uit Koran en Soenna, en niemand komt met een beter bewijs, volg hem dan

Allah is alwetend, de religie is perfekt, "tijdsgeest" komt van Iblies, zonder Soenna heb je geen Islam

De soenna staat in de Koran

verschillende keren zegt Allah, gehoorzaam de profeet (saws)

herlees van in't begin

herlees van in't begin

herlees van in't begin

en moge Allah ons allen leiden

we zijn niets zonder Hem

Terug naar boven
Amatallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 15:39

Salamoe 3alaikoem mijn broeders,

Amier, je hebt het fout. Zoals harith al zegt heeft Allaah swt gezegd in de Qoraan: 'Vandaag heb ik deze godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb ik jullie de Islaam als godsdienst aangewezen'. De Islam kan mee met alle tijden, want Allaah's godsdienst is perfect, zoals harith al zegt! Er is geen enkele godsdienst die alle oplossingen heeft voor hedendaagse problemen zoals de Islaam! Dus hoe kun JIJ dat als moslim nou zeggen? Btw, een spijkerbroek op zich is niet Haraam welke geleerde heeft dat gezegd, geen enkele d8 ik? Een interpretatie van onwetenden... Het kan niet Haraam zijn simpelweg omdat de Profeet vzmh het niet droeg, dat heeft niks met de Islaam te maken, want dat is een wereldse zaak!!! Wij volgen de Profeet vzmh in de godsdienstige zaken die weliswaar een groot deel van ons leven bepalen, in de goede zin van het woord, maar dat BLIJFT een wereldse zaak! Spring niet te snel naar HARAAM djaza'akoem Allaahoe 3airan! Zodra de spijkerbroek strak is zonder iets erboven om de vorm te bedekken, DAN PAS ga je de fout in, omdat de 3aura van de man OOK op de goede manier bedekt moet worden, wat tegenwoordig vergeten wordt! En voor de mensen die zeggen dat een spijkerbroek dragen hetzelfde is als de ongelovigen immiteren is,(als je het aan mij vraagt ligt dat aan de manier WAAROP je deze draagt maar goed) dat is HUN keus, ga niet zeggen dat het HARAAM is want dan zouden alle grote geleerden het erover eens MOETEN zijn.

Ma3a salam en moge Allaah swt jullie leiden op het rechte pad,

Amatallah

Moge Allaah en daarna jullie mij vergeven voor eventuele fouten...
Inna Lilaahi wa inna ilaihi raghie3oen
Terug naar boven
Salah ad Din Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 19:46

Iets gevonden over salafiyya...

 

http://www.sunnah.org/publication/fajr/fajr.htm

 

Vergis je niet. ALLE SOENNIETISCHE RECHTSCHOLEN WIJZEN HET SALAFISME AF EN VERAFSCHUWEN HET EN ZIEN HET ALS KUFR.

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 21:09

salaam'aleikum

sorry jongen, maar je laat je misleiden

de salafi's (niet diegene die daar beschreven worden, tekfirs???? belachelijk)

zijn 100% soennitisch,

de salafi's zijn niet diegene die hier beschreven worden, tenzij je bedoelt

dat al albani, moukbil, ibn baaz  kufr doen

er zijn ook "salafi's" die mensen ontvoeren, dus

de term wordt gewoon misbruikt door kleine groeperingen, das alles

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 21:41
In eerste instantie geplaatst door Amatallah

Salamoe 3alaikoem mijn broeders,

Amier, je hebt het fout. Zoals harith al zegt heeft Allaah swt gezegd in de Qoraan: 'Vandaag heb ik deze godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb ik jullie de Islaam als godsdienst aangewezen'. De Islam kan mee met alle tijden, want Allaah's godsdienst is perfect, zoals harith al zegt! Er is geen enkele godsdienst die alle oplossingen heeft voor hedendaagse problemen zoals de Islaam! Dus hoe kun JIJ dat als moslim nou zeggen? Btw, een spijkerbroek op zich is niet Haraam welke geleerde heeft dat gezegd, geen enkele d8 ik? Een interpretatie van onwetenden... Het kan niet Haraam zijn simpelweg omdat de Profeet vzmh het niet droeg, dat heeft niks met de Islaam te maken, want dat is een wereldse zaak!!! Wij volgen de Profeet vzmh in de godsdienstige zaken die weliswaar een groot deel van ons leven bepalen, in de goede zin van het woord, maar dat BLIJFT een wereldse zaak! Spring niet te snel naar HARAAM djaza'akoem Allaahoe 3airan! Zodra de spijkerbroek strak is zonder iets erboven om de vorm te bedekken, DAN PAS ga je de fout in, omdat de 3aura van de man OOK op de goede manier bedekt moet worden, wat tegenwoordig vergeten wordt! En voor de mensen die zeggen dat een spijkerbroek dragen hetzelfde is als de ongelovigen immiteren is,(als je het aan mij vraagt ligt dat aan de manier WAAROP je deze draagt maar goed) dat is HUN keus, ga niet zeggen dat het HARAAM is want dan zouden alle grote geleerden het erover eens MOETEN zijn.

Ma3a salam en moge Allaah swt jullie leiden op het rechte pad,

Amatallah

Assalamu alaikum,

beste Amatallah, ik denk dat ik me niet goed heb uitgedrukt. Inderdaad zegt Allah dat in de koran, dus daar ga ik natuurlijk ook van uit. Maar wereldlijke zaken worden ook bekeken vanuit de islamitische context, tenslotte omvat de islam, d.w.z. de overgave aan God, ons gehele leven dus ook wereldlijke zaken. Ik ben alleen van mening dat veel invloedrijke ulema en wie zich daar voor uitgeven hedendaagse maatschappelijke thema's beoordelen naar de maatschappelijke situatie van het Medina van pakweg 1400 jaar geleden. En dat is niet terecht omdat de wereld, ook de "islamitische", in de tussentijd 1400 jaar ontwikkeling heeft ondergaan. Allah subhan wa t'ala zegt in de koran dat heden de godsdienst, religie (allebei "dien" in het arabisch) vervolmaakt is. Er wordt niet gezegd dat de ontwikkeling van de mensheid vervolmaakt is en dat verdere ontwikkeling van Iblies afkomstig is zoals Harith impliceert met zijn stelling dat "tijdgeest van Iblies is". Dit wordt al bewezen door de wantoestanden die ook in zogenaamd "islamitische landen" orde van de dag zijn zoals in b.v. Saoudi Arabie, Iran en voormalig talibanisch Afghanistan.

Ik denk (nee Harith, denken komt niet van Iblies) dat de islam wel degelijk alomvattend en universeel is, ik denk echter ook dat de soenna zoals die vaak geinterpreteerd wordt door o.a. Saoudische ulema vooral Saoudisch is en niet alomvattend en universeel. En begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat ik het antwoord heb op alle vragen en problemen, en ik weet zeker dat geen enkele geleerde dat heeft. Geen ibn Baaz, geen Albani en ook geen Qardawi en ook geen Hassan Hanafi of Nasr Abu Zaid om maar wat tegenstellingen te noemen.

Amatallah: Spring niet te snel naar HARAAM djaza'akoem Allaahoe 3airan! Zodra de spijkerbroek strak is zonder iets erboven om de vorm te bedekken, DAN PAS ga je de fout in, omdat de 3aura van de man OOK op de goede manier bedekt moet worden, wat tegenwoordig vergeten wordt! En voor de mensen die zeggen dat een spijkerbroek dragen hetzelfde is als de ongelovigen immiteren is,(als je het aan mij vraagt ligt dat aan de manier WAAROP je deze draagt maar goed) dat is HUN keus, ga niet zeggen dat het HARAAM is

Beste Amatallah, ik zou wel de laatste zijn die dat beweerd.

Wassalam, Amier.

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 21:52

salaam'aleikum

Amier schreef:

Ik denk (1.nee Harith, denken komt niet van Iblies) dat de islam wel degelijk alomvattend en universeel is, 2.ik denk echter ook dat de soenna zoals die vaak geinterpreteerd wordt door o.a. Saoudische ulema vooral Saoudisch is en niet alomvattend en universeel

1. wees niet vals meisje

2. zij pretenderen dat ook niet

Verder kan het mij persoonlijk niet zoveel schelen wat Amier denkt

DIT IS HET VERSCHIL TUSSEN SALAFIE'S EN ANDEREN:

Wanneer grote geleerden aan het woord  zijn en DALIL (bewijs) geven,

dan zwijgen de salafie's nederig, ze luisteren, ze denken effe na, wanneer ze

merken dat HET BEWIJS geleverd is, zwijgen ze, proberen ze hun passie

uit te schakelen wat DAT punt betreft en het toe te passen.

Wat die ANDEREN betreft:

Ik denk (nee Harith, denken komt niet van Iblies) dat de islam wel degelijk alomvattend en universeel is, ik denk echter ook dat de soenna zoals die vaak geinterpreteerd wordt door o.a. Saoudische ulema vooral Saoudisch is en niet alomvattend en universeel

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 22:26
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

Amier schreef:

Ik denk (1.nee Harith, denken komt niet van Iblies) dat de islam wel degelijk alomvattend en universeel is, 2.ik denk echter ook dat de soenna zoals die vaak geinterpreteerd wordt door o.a. Saoudische ulema vooral Saoudisch is en niet alomvattend en universeel

1. wees niet vals meisje

2. zij pretenderen dat ook niet

Verder kan het mij persoonlijk niet zoveel schelen wat Amier denkt

DIT IS HET VERSCHIL TUSSEN SALAFIE'S EN ANDEREN:

Wanneer grote geleerden aan het woord  zijn en DALIL (bewijs) geven,

dan zwijgen de salafie's nederig, ze luisteren, ze denken effe na, wanneer ze

merken dat HET BEWIJS geleverd is, zwijgen ze, proberen ze hun passie

uit te schakelen wat DAT punt betreft en het toe te passen.

Wat die ANDEREN betreft:

Ik denk (nee Harith, denken komt niet van Iblies) dat de islam wel degelijk alomvattend en universeel is, ik denk echter ook dat de soenna zoals die vaak geinterpreteerd wordt door o.a. Saoudische ulema vooral Saoudisch is en niet alomvattend en universeel

 

Assalamu alaikum,

1. wees niet vals meisje. Hahahahahahahahahaha! Het is Amier, geen Amira, slimmerik!

2. zij pretenderen dat ook niet. Het gaat er niet om wat zij pretenderen, het gaat erom dat wij als gelovigen dat pretenderen. En dat wij hen als norm nemen en wat erger is; dat wij dat aan anderen proberen op te leggen.

De rest van je verhaal is te simpel voor woorden. Volg jij jou Grote Geleerden, ik volg Allah subhan wa t'ala. Twee koranverzen voor jou ter overweging. Overigens sluit ik mij nooit af voor goede argumenten of discussie.

2:170-171

En als tot hen gezegd wordt; "Volgt wat God heeft neergezonden", zeggen zij:"Welnee wij volgen dat na waarvan wij merken dat onze vaderen er zich aan hielden." Ook dan soms als hun vaderen helemaal niet verstandig waren en zich niet de goede richting hadden laten wijzen? Zij die ongelovig zijn lijken bijvoorbeeld op iemand die schreeuwt tot iets wat alleen maar de roep en de kreet hoort. Doof, stom en blind zijn zij. Zij worden dan ook niet verstandig.

29:51

Is het dan niet genoeg voor hen dat Wij tot jou het boek hebben neergezonden dat aan hen wordt voorgelezen? Daarin is barmhartigheid en een vermaning voor mensen die geloven.


Wassalam, Amier.

2.

2. zij pretenderen dat ook niet

zij pretenderen dat ook niet.

Terug naar boven
Salah ad Din Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2004 om 17:57

Er mogen geen salafi's bestaan en ook geen soennieten of shi'ieten. God noemt ons moslims en met het laatste vers van de koran is ook de islam vervolmaakt. Alles wat erna komt is bid3ah.

Wassalam

Terug naar boven
Salah ad Din Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2004 om 17:59
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

sorry jongen, maar je laat je misleiden

de salafi's (niet diegene die daar beschreven worden, tekfirs???? belachelijk)

zijn 100% soennitisch,

de salafi's zijn niet diegene die hier beschreven worden, tenzij je bedoelt

dat al albani, moukbil, ibn baaz  kufr doen

er zijn ook "salafi's" die mensen ontvoeren, dus

de term wordt gewoon misbruikt door kleine groeperingen, das alles

 

Salam

 

Salafisten zijn geen soennieten, maar zijn een afsplitsing uit het soennisme net als Ahmadiyya moslims die ook in de sunna geloven maar afgesplitst zijn.

Salafiyya zijn door alle 4 rechtscholen als dwalenden verklaard en zeggen dat hun daden en ideeen naar kufr leiden, omdat ze buiten de 4 rechtscholen staan.

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 19:20

salaam'aleikum

leugenaar

salafi's zeggen alleen maar dat je je niet mag beperken

tot 1 school, je moet de waarheid nemen van de profeet(saws)

dus het beste van de 4 scholen,

wij volgen immers geen 'school', wij volgen de profeet(saws)

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 20:55

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa barakatuuh, beste broeders,

Waar gaan we toch heen, elkaar uitmaken voor leugenaars, het woord Kufr in de woord nemen, etc. Weet dat waar jullie mee bezig zijn, alleen maar tot haat, ruzie leidt en dat Saytaan er alleen maar lol in heeft.

De selefies behoren tot kufr, ik snap niet dat mensen, die zo zwak zijn, weinig kennis hebben, keihard durven te roepen dat Selefies ongelovigen zijn. Zij hebben een goede 'Aqiedah, maar ik moet erbij zeggen dat niemand zichzelf een andere naam mag toekennen dan Moslim.

Sterf niet anders dan een Moslim, er stond niet sterf niet anders dan een Selefie, alleen die zin, maakt al heel veel duidelijk. Men heeft daar geen andere argumenten voor nodig etc. 

Ik denk dat dit genoeg is 

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 20:59

Assalaam alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, Harith

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, waarom we met alle vragen bij jou moeten komen. Gezien het feit dat jij vaak je antwoord niet onderbouwd, vraag ik me af, waarom jij die taak op je wil nemen, zie je dan niet in dat dat een hele verantwoordelijkheid is?

P.S Wil jij me uitleggen waarom Selefies, zichzelf niet Moslim noemen, maar Selefies?

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.