Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islam en Vrijmetselaars

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islam en Vrijmetselaars
    Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:25

Wat is nou de rol van Islam in je leven als vrijmetselaar..

 

ik weet dat jullie hier ronddwalen..

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 02:03
Leg uit.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2004 om 02:31

Nou ik weet dat vrijmetselaars hier ronddwalen op dit forum..

Ik ben zelf een keer bij een tempel in frankrijk voor 2 maanden geweest.. heb daar veel geleerd erover..

Ik heb het over het systeem van de Dajjal.. de wereldheersers.. degene die aan de macht zijn.. maar ook gewoon vrijmetselaars die die weg hebben gekozen om vrij te leven enzo.. nu weet ik dat ze van alle geloven een stukje pakken en daar 1 geloof van maken maar ze zeggen niet.. La ilaha ilallah Mohammed ur rasul Allah.

nu vraag ik me af wat de rol van de islam in je leven als vrijmetselaar is..

Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 07:09

Ik weet het niet ik ben er geen

maar ik wil wel op iets ingaan..

Dajal hoeft volgens mij inderdaad geen persoon te zijn maar ook organisatie kan het zijn. Toen ik voor het eerst dat logo met die driehoek zag van de vrijmetselaars(toch), dacht ik moet ik eerlijk zeggen heel even aan dadjal met 1 oog. Het kan volgens mij best het politiek bedrog in de wereld betekenen.

maar ALLAH swt weet het het beste.

 

"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 08:14

Salaam Aleikum,

Ik denk sowieso dat de islam niets met vrijmetselaars te maken heeft. Ik heb altijd sterk het gevoel gehad dat vrijmetselaars niet echt goed bezig zijn. Ik krijg het gevoel dat ze in geheim allemaal rare dingen doen. Vooral ook omdat veel machtige mensen tot vrijmetselaars groepen behoren. Dan krijg ik het gevoel dat daar de echte macht zit. En dan begin je ook gelijk conspiracy theorieen te krijgen over zaken als machtverdeling. Ik heb ook begrepen dat een groot aantal regeringsleiders in de wereld tot deze groepen behoren. Dan begin je toch te twijfelen wat ze dan doen bij de vrijmetselaars. Begrijp me goed, ik zeg dus niet dat dit niet in moslimlanden gebeurd. Integendeel denk ik, als je ziet hoeveel dictators in deze landen zijn die omringd worden door een upperclass die allemaal deze landen besturen dan kun je dat volgens mij wel hier aan relateren.

Ik kan ook best wel paranoia zijn of zo, maar ik heb wel eens documentaire hierover gezien toen ik hier niets over wist. Dit heeft ertoe geleid dat ik erin begin te geloven dat sommige democratieen geleid worden door de rijken en machtigen in deze wereld (Zie de VS). En als je een lijstje zou maken van welke bestuurders in elk land een vrijmetselaar is, dat je dan wel een heel raar beeld zou krijgen over hoe mensen topposities verkrijgen in sommige landen.

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 10:45

Salamoe 3alaikoum broeders en zusters

Dit onderwerp over de vrijmetselaars heeft een tijdje bezig gehouden....je kunt er veel info over vinden op internet. K las een keertje in een tijdschrift diverse dingen over vrijmetselaars en er is me heel veel duidelijk geworden. Ga een keer op google zoeken naar vrijmetselaars+madonna en je krijgt een reeks info op je af...

Ga er echter niet al teveel tijd aan besteden want je wordt er echt gek van maar het is wel belangrijk om te weten hoe en wat...

Ghair insha ALLAH

merjem

ps: je krijgt ook vaak te maken met onzin sites, zo stond er een artikel over islam en vrijmetselaarij dat werkelijk nergens op sloeg...
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 11:49

Salaam aleikoum,

De Dajjaal is een persoon, Antichrist, met 1 oog en rood krullend haar, die zal komen als het uur nabij is. Dajjaal is absoluut geen systeem. Er zijn wel tekenen vooafgaand aan de dajjaal, die we nu ook kunnen zien.

Heb je daliel voor deze uitspraak?
Hieronder een lezing hierover. Hij verteld hierbij ook dat het niet om een systeem gaat. Is in het engels.

http://english.islamway.com/bindex.php?section=lessons&l esson_id=265&scholar_id=16

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
sabar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 17:46

Assalam walaikum wr.wb.

Vrijmetselaar is een zogenaamde lobbie organisatie,kunt er ook allen "lid" van worden,als je iets voor die zogenaamde organisatie kan betekenen.Het gaat om die organisatie alleen om rijkdom,macht en om controle van de wereld.Het is een ondoorzichtige organisatie,ze geven zich niet bloot.En wat het geloof betreft,ze gebruiken/misbruiken dit slechts om hun doel te berijken.Dit is wat ik er van weet en meer hoef ik er niet van te weten.

En ik sluit me verder aan bij wat Malcolm X heeft verteld.

Wasalam sabar

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.