Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Te vroeg trouwen

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
mashallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: United Kingdom
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mashallah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Te vroeg trouwen
    Geplaatst op: 23 oktober 2003 om 15:34

salaam alaikom,

ik wilde graag weten hoe jullie denken over trouwen op een vroege leeftijd bv 16 jaar ik weet wel dat je vroeg hoort te trouwen maar je moet er wel aan toe zijn en met vroeg weet ik dat je niet op je 30 je hoofd gaat krabben en denken ',oh ja trouwen ik heb al alle vrouwen of mannen gehad maar nu moet ik er echt eentje hebben waarmee ik een leven kan opbouwen''

Zelf vind ik 16 te jong vooral als je je school niet afhebt geen geld hebt enz. Een mooie en goede leeftijd vind ik zelf 20 jaar en ouder.

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2003 om 17:19

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe Macha'Allah.

Persoonlijk vind ik 16jaar ook te jong om te gaan trouwen.

Ikzelf vind dat als een jongen/meisje zich er klaar voor voelt om te gaan trouwen, ze dan ervoor moeten gaan.

Wat belangrijker is dan leeftijd is dat het wel belangrijk is, dat zowel de jongen als het meisje moet weten wat de plichten �n rechten zijn van het huwelijk.

Jullie zuster fi dien!

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2003 om 22:51

Assalaam Alaykoum wr wb, zuster,

Ben het met Marocaantje eens, alhoewel ik wel vind, dat leeftijd nooit echt iets zegt over de toestand van iemand. Wel is het een algemeen feit, dat je als 16-jarige wel ERG jong bent, om het huwelijk in te gaan, in deze tijd.

Je Zuster

P.S Het ligt per land/per tijd/per mens anders, ieder mens is Uniek en als iemand die klaar voelt om te trouwen, zal ik de laatste zijn die het tegen gaat houden.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 09:41
Assalamoe ALaikoem,

Ja, trouw als je er klaar voor bent. Het zal je weerhouden van hetgene Allah(s.w.a) je verboden heeft.

Trouw met een gelovige moslim, Inshallah zullen jullie voor elkaar een goede steun zijn en zullen jullie elkaar stimuleren met het op het recht pad blijven.

Moge Allah(s.w.a.) ons een gelovige partner schenken(voor de ongetrouwden) die een steun voor ons zullen zijn in dit leven(amien)
Terug naar boven
Shaheeda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Shaheeda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 13:33

Asselaam,

16 is best jong hoor...

Heb geduld, Allah heeft het goede & het beste voor een ieder.

Ik zelf ben 20 jaar binnenkort 21. Mijn ouders zijn nu ook al bezig om een geschikte jongen voor mij te zoeken. Ik laat de keuze aan mijn ouders over omdat ik weet dat zij altijd het beste en het goede voor mij zullen doen.

Ik zelf ben al klaar om te trouwen, ik heb werk, auto & eerlijk gezegd heb ik thuis niet veel meer te doen. Ik ben er klaar voor om mijn eigen leven te gaan leiden.

Maar doe nooit wat overhaast of te snel..Heb geduld..

En doe vooral geen dingen die niet zijn toegestaan..

Wasselaam,

Sha

Wasselaam

Sha
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 15:09

A Salaam Oualaikoum Wa Rahmatulahi Wa barakatuh,

16 jaar is te jong om aan een huwelijk te beginnen, je moet zelf nog heel veel bij leren...en je moet er vooral helemaal klaar voor zijn...anders moet je er zowiezo niet aan beginnen...denk er goed over na...en neem een beslissing zoals jij dat wil dan krijg je ook geen spijt.....

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Safia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 27 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Safia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 13:07

Ik ben zelf getrouwd op mijn 21e met de man van mijn dromen en ben nu heel gelukkig

16 jaar vind ik inderdaad nog jong als ik terug denk aan mezelf toen ik 16 was, zelfstandig was ik wel, maar om een heel huishouden te runnen en heel veel verantwoordelijkheid te hebben, nee...dat zou ik toen niet hebben zien zitten

Het is aan een ieder om te beslissen over haar/zijn eigen toekomst... maar denk er goed over na!

 

Liefs Safia

Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Esther Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 12:25

Assalaam aleikoem

16 jaar is jong, maar te jong? nee ik denk het niet...als je er klaar voor bent dan maakt leeftijd toch niets uit. maar het is wel belangrijk dat je geestelijk volwassen bent! ikzelf heb roep ook altijd ik ga jong trouwen maar nu twijfel ik toch wel een beetje. Maar als ik mister right tegenkom piep ik misschien wel weer anders

Waar blijft mijn prins op het witte paard toch??? 

Haha nee imaan ik wacht wel hoor!!!

Salaam

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abu ibrahim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 12:32

bismillaah, ik ken wel een paar 'broeders' esther, mocht je echt geinteresseerd zijn dan laten we je niet vallen

 

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 01:18

salaam,

ik vind 16 jaar te te vroeg vr trouwen,vroeger was de ideale leeftijd om te trouwen ,ja,mr de vrouw was ook anders ontwikkeld dan die van  nu,

and besides, deze tijd eist veel te veel van ons eer dat we trouwen, trouwen is een enstige zaak, i think you all know that!! 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 15:45

salaam'aleikum

in de islaam moet je zo snel mogelijk trouwen

het huwelijk is immers "de helft van de islaam" dat heeft de profeet(saws) zelf gezegd

je mag trouwen vanaf je seksueel volwassen bent (dus veel vroeger dan 16)

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oum Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 17:27
16 jaar te jong?? SoebhanALLAAAAH.. Dus niet 16 jaar is een mooie leeftijd om te trouwen.. Aisha radiyyaALLAHU 'anha is getrouwd toen ze 9 was, ze is een van  's werelds grootste 'alima's geweest.. Ze was zo slim en intelligent, en ze hield zich bezich met ahadieth overleveren, ze was een professor op het gebied van medicijnen en daarnaast de vrouw van onze Profeet salla allahu alaihi wa salam, en de dochter van de eerste Khalief in de Islam!

Masha Allah...

pfff 16 te jong... Mijn zusje is 13 en die kan niet wachten met trouwen, omdat de Islam dit aanraadt, en het is immers de helft van de Deen!

Wallahu A3lam,
Wassalaamu 'Alaikoum
Oum Mujahid Bint Mohammed
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 17:31

salaam

ya oum moujahid, ik had gezegd dat de vrouwen van toen waren anders ontwikkeld of vroeg rijper en volwassener (ook qua mentaliteit) dan die van nu, en dat is wetenschappelijk bewezen

en besides  een meisje van 13 is een kindje,ik bedoel die kan de verantwoordlijkheid van het trouwen toch niet aan. wees realistisch. 

choukran

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 19:16

salaam'aleikum

marhaba

onze gedachten mogen ons niet De Religie laten tegenspreken

ok, zus?

en wat dat kindje zijn, dat is subjectief, de meisjes hier worden zo

opgevoed, dat is alles

Terug naar boven
LalaSoRaYa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 04 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote LalaSoRaYa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 19:24

Salaam alikom allemaal

ik ben pas vandaag lid geworden enik keek eve op het forum en zag dit onderwerp

ik vind zelf dat je moet trouwen als je er klaar voor bent dan pas kan je trouwen  of je 17 bent of 30 als je er maar klaar voor bent

Beslama

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 19:35

salaam'aleikum

BROEDERS EN ZUSTERS

de woorden: ik denk, ik vind, misschien, als, ...

komen meestal van Iblies (als het over de religie gaat)

de meeste dingen zijn strak bepaald in de Islaam, en onze mening over die dingen is ontoereikend, nutteloos en doet er helemaal niet toe, het zorgt alleen maar voor discussies.

Nogmaals

wij hebben niet het recht onze mening te geven over wat ONZE SCHEPPER  en Zijn profeet (saws) beslist hebben

wie zijn wij in Allah's naam om onze mening te geven???????????????????

DIT IS EEN OPRECHTE RAAD UIT HET HART

Moge Allah ons allen leiden

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oum Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 20:01
In eerste instantie geplaatst door marhaba

salaam

ya oum moujahid, ik had gezegd dat de vrouwen van toen waren anders ontwikkeld of vroeg rijper en volwassener (ook qua mentaliteit) dan die van nu, en dat is wetenschappelijk bewezen

en besides  een meisje van 13 is een kindje,ik bedoel die kan de verantwoordlijkheid van het trouwen toch niet aan. wees realistisch. 

choukran



Er is ook ZE3MA "wetenschappelijk" bewezen dat we van apen afstammen? Dus wat is je punt?

En sorry hoor, er is geen verschil in vrouwen van toen en vrouwen van nu, behalve Godsvrees... SubhanALLAH iedereen loopt  telkens excuses te verzinnen, en dat snap ik niet...

En ik zou zeggen, meet my sis, die zou een huwelijk beter aankunnen dat enig ander, waarom? Puur omdat ze de waarde weet, en de rechten en plichten in het huwelijk kent.. En voor de rest, tawakkoel 3alaa Allah!

Wallahu A3lam..
Oehiboeki Fillah
Oum Mujahid
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2004 om 21:12

salaam,

addiin is prioritaire natuurlijk, maar je moet de realiteit onder de ogen zien, nu zijn er meisjes van 20plus die ng nt getrouwd zijn, en hoe is da gekomen denk je???

deze tijd of beter gezegd deze dunya vraagt a lot of things van ons, en je moet ntrlk ook kunnen leven,hoe zul je da doen,dr te studeren,betere diploma s te halen, and yes it takes time eer da je dat haalt. on the other hand, komen de meisjes van onder 18 ng nt eens in aanmerking,want het meisje zelf ziet hr leven ng nt gevormd,there is a long way to go!! dus dat bedoel ik nou met andere mentaliteit. en wat je zus betreft,vermoed ik dat het hangt van de invloed van hr omgeving op hr, dus wat harith idd gezegd had:opvoeding!! dat was mijn punt oghti.

 

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 17:35

Oem Mujahida, ben het helemaal met je eens!!!

Als een goede jongen mij nu om mijn hand komt vragen, dan zal ik inshAllah bereid zijn om te trouwen. Dan is mijn dien vervolmaakt inshAllahhh.

Gair, ook moet je er klaar voor zijn,

Moge Allah swt voor ons allen een juiste partner schenken inshAllahhhh en voor degene die al getrouwd zijn Moge Allah swt jullie huwlijk zegenen inshAllah,

wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 17:51

[/QUOTE]

Er is ook "wetenschappelijk" bewezen dat we van apen afstammen? Dus wat is je punt?



Wallahu A3lam..
Oehiboeki Fillah
Oum Mujahid[/QUOTE]

Wa Aleykoem a Salaam,

Heel ander onderwerp....maar hoe zit dat eigenlijk met die bewijzen dat we van apen afstammen? Hoe moeten we daartegen kijken? is het echt bewezen? Graag jullie meningen.

Wa Aleykoem a Salaam

 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 17:56
hihi kijk weet je wat ik doe mijn oeghtie, naar dat soort onzin luister ik niet eens, Allah swt heeft niet in de koran vermeld dat wij uit apen stammen, zou wel triest zijn haha, wat ik doe, is gewoon kijken hoe de koran daarover praat, want dat is de enige echt waarheid, ik kan zoveel aannemen van wetenschappers, maar ja is het ook de waarheid??
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 18:47

salaam'aleikum

 

KIJK BIJ BLOEDKLONTER

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 14:31

salaam

 

choukran broeders,zusters.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 14:56
wat bedoel je eigenlijk broeder harith, met kijk naar bloedklonter??
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 15:34

salaam'aleikum

voor de evolutietheorie (ontmanteld) kijk bij schepping - bloedklonter onder 'islaam algemeen'

Terug naar boven
Enceladus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Enceladus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 17:02

[/QUOTE]

Er is ook "wetenschappelijk" bewezen dat we van apen afstammen? Dus wat is je punt?



Wallahu A3lam..
Oehiboeki Fillah
Oum Mujahid[/QUOTE

 

Waarde Broeders/Zusters,

Ik begrijp dat het voor velen bijzonder onduidelijk is waarop het fundament van de wetenschappelijke theorie over de humane evolutie nu gebaseerd is. Allereerst dient wel gemeld te worden dat het zeker niet wetenschappelijk bewezen is dat de mens afstamt van de primitieve aap. Ik kan het echter niemand kwalijk nemen, daar iedereen dit voorgeschoteld krijgt tijdens de educatie.

De evolutie-theorie is afkomstig en bedacht door Charles Robert Darwin (1809-1882)  tijdens zijn bezoek aan de Galapagos eilanden waar hij een grote variatie aan vinken en schildpadden aantrof.

Op basis hiervan veronderstelde hij dat de huidige soorten zijn voortgekomen uit vroegere soorten door een geleidelijk proces, genaamd natuurlijke selectie. Overigens kan men niet uitsluiten dat het proces van adaptatie een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling van organismen ( neem als voorbeeld een pasgeborene die zich tijdens zijn/haar ontwikkeling aanpast (adapteert) aan zijn/haar omgeving en conform de regels leeft). In 1859 werden de idee�n  van Darwin welke beschreven zijn in het boek "The origin of species by means of natural selection" gepubliceerd. Wat Darwin echter heeft waargenomen was micro-evolutie: een geleidelijke verandering van bepaalde rassen en soorten hetgeen plaatsvindt binnen strikte marges: de vinken bleven vinken en de schildpadden bleven schildpadden. Verder reikte zijn waarneming niet.
Dat micro-evolutie bestaat
, is een bewezen feit en de theoretische basis daarvan is door Gregor Mendel (Bioloog/Geneticus) gelegd. Darwin trok echter de voorbarige conclusie dat de levensvormen zich voortdurend ontwikkelen naar hogere levensvormen: macro-evolutie. Zo zouden ongewervelde dieren gewervelden hebben voortgebracht, reptielen zouden zijn ge�volueerd naar zoogdieren.

Zo schreef Darwin zelf in zijn boek "The origin of species by means of natural selection":
Waarom vinden wij niet talrijke tussenvormen in elke geologische periode? Waarom ontbreekt in elke fossielenverzameling het afdoende bewijs dat de tussenvormen langzaam en geleidelijk ontstaan zijn? Dit bewijs vinden wij niet en dat is het voornaamste bezwaar dat men tegen deze theorie kan maken.

En jaren na zijn publicatie:
Within 14 years after writing Origin of the Species, *Darwin confessed to a friend:

"In fact the belief in Natural Selection must at present be grounded entirely on general considerations [faith and theorizing] . . When we descend to details, we can't prove that no one species has changed . . nor can we prove that the supposed changes . . nor can we prove that the supposed changes are beneficial, which is the groundwork of the theory. Nor can we explain why some species have changed and others have not."�*Charles Darwin, letter to Jeremy Bentham, in Francis Darwin (ed.), Charles Darwin, Life and Letters, Vol. 3, p. 25.

Het gebrek aan bewijs welke zou moeten dienen om aan te kunnen tonen dat het evident is dat er een link bestaat tussen apen en mensen was zo frustrerend voor evolutionisten, dat een aantal "wetenschappers" heeft geprobeerd dit gat aan fossielen op te vullen met vervalsingen. De meest bekende hiervan is het Piltdown fossiel, welke in 1912 in elkaar werd gefrabriceerd. Na de Tweede Wereldoorlog werd echter ontdekt dat het hier ging om een schedel van een mens met een kaak van een aap. Een andere aapmens, die werd gefantaseerd was de Nebraska-mens (Hesperopithecus), "ontdekt" door de Amerikaanse paleontoloog Dr. H.F. Osborn. Het enige fossiel, wat hij had opgegraven was echter een tand. De wens was echter de vader van de gedachte, maar helaas voor hem: later bleek het om een tand van een wild zwijn te gaan.

Bioloog Prof. Dr. Bruinsma merkte hierover op:
Op een paleontologencongres in 1981 in de VS stelde het hoofd van de rijkste fossielencollectie ter wereld, die in het British Museum in Londen, dr. Colin Patterson, zijn collega's openlijk de vraag of er iemand was die ��n, slechts ��n echte tussenvorm gevonden had; het bleef doodstil. Na verloop van tijd merkte iemand van de aanwezigen in de zaal op : 'it ought not to be taught in highschool' (het zou niet op de middelbare school onderwezen mogen worden).
De meest beroemde huidige paleontoloog, dr. Stephen Gould van de Havard University, die dit probleem 'the trade secret of paleontology' noemt, stelt als oplossing voor dat zulke tussenvormen slechts heel kort in een klein deel van de populatie zouden zijn voortgekomen en dus niet gevonden kunnen worden. Vanuit dit standpunt zou het weliswaar logisch zijn om het zoeken naar missing links op te geven, maar dat zou onwetenschappelijk zijn. Het is wetenschap bedrijven zonder bewijsmateriaal te verzamelen. Daarmee verliest een wetenschappelijke theorie zijn status en wordt ze een dogma, een geloofsartikel. Het alternatief is het aanvaarden dat die tussenvormen er nooit zijn geweest.

In het Cambrium zijn de diersoorten "ontstaan" volgens de evolutionisten en men noemt het feit dat er opeens sprake was van bijzonder vernuftige organismen een Cambrium �Explosie�; een explosief begin van het ontstaan van diersooten.  

Met de meeste hoogachting,


Enceladus

Voor extra literatuur raad ik een ieder aan onderstaande boeken te raadplegen:

Douane T Gish:
An updated and much-enlarged edition of Dr. Gish's classic book Evolution: The Fossils Still Say No. The most compelling critique available anywhere of the supposedly key argument for evolution, the fossil record. Dr. Gish documents in detail, from the writings of evolutionists themselves, the complete absence of any true evolutionary transitional forms among the billions of fossilized animals in the earth's sedimentary rocks

Darwin on Trial: Phillip E. Johnson

 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 17:48

djazaka Allahoe gairan, ik snap m nu broeder harith.

 

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 21:22

salaam'aleikum

met plezier zuster dienares

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 11:45

ok ik ga akkoord dat een meisje zo vlug mogelijk moet trouwen. Dus ik vind dat het pas mogelijk is vanaf 18 jaar. Denk aub realistisch hoe kan een meisje van 13 dat verantwoordelijkheid nemen? Das waar dat het bewezen is dat meisje van vroeger , vroeger rijper werden dan nu. Er is ook verschil tussen warme plaatsen en koude plaatsen. De meisjes van Afrika worden vroeger rijp dan de meisjes van Ciberie, om een voorbeeld te geven. Dus of je gelooft of nie in de wetenschap das uw probleem. Dus een mens is slim genoeg om zelf te besluiten wat ze gaat geloven van de wetenschap en wat niet.

 

Zou je willen dat uw dochter of zoon op 13-jarige leeftijd trouwt? Das kindermishandeling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Aangezien de fysiologische veranderingen bij de mens gebeurt zijn en trouwens islam is een actuele geloof waarin wetenschap een belangrijke plaats heeft.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 12:11

Beste Enceladus,

je zegt dat micro-evolutie bewezen is...  Dam snap ik niet wat je tegen macro-evolutie hebt...  t Is uiteindelijk maar de optelsom van micro-evolutie.  Wat maakt 2 soorten aparte soorten?  Dat ze niet samen kunnen voortplanten...  Wat best kan ontstaan door micro-evolutie. 

Ook beweer ik niet dat de evolutie-theorie helemaal op punt staat, maar let op, we komen er wel 

Bovendien is het ook niet zo dat omdat er ooit ENKELE verkeerd geplaatste fossielen waren, dat de hele evolutietheorie fout is.  Een analoog voorbeeld: het Evangelie is 2 maal herschreven door moslims, omdat in het evangelie niet naar Mohammed wordt verwezen.  Haalt dat dan ook de ganse Islam onderuit, omdat enkele personen een fout hebben begaan?

Enne, over dat trouwen en zo, ik vind 16 nog wel kunnen, indien de persoon in kwestie er klaar voor is en voldoende maturiteit heeft, maar dat lijkt me eerder iets van 1 per 250 vrouwen of zo.  Een KIND van 13 kan best geloven in de romantiek van het huwelijk en ernaar uitkijken, maar da's nog iets heel anders dan het ook werkelijk doen.  t Is niet altijd rozegeur en maneschijn he.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.111 seconden.