Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

al-Kufar

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Enquête vraag: Waarom bezoeken kufar een islamitische site?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
21 [31.34%]
30 [44.78%]
16 [23.88%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: al-Kufar
    Geplaatst op: 01 december 2004 om 14:06

Salam Aleikum, hallo

Een islamitische site is er om kennis op te doen, en om gesprekken/ discussies af te wisselen met mensen en erachter te komen hoe men denkt over met name de Islaam.

Maar het viel mij op dat de vele kufar een slecht beeld hebben over de islaam, altijd het negatieve te melden hebben, wat niet altijd het geval is. En nemen dan ook niet de moeite het te begrijpen als het ze wordt uitgelegd door een moslim.

Moeten ze zelf weten, maar ik vind het triets dat men dan al gauw overschaduwd wordt door de vooroordelen, en niet zijn gezonde verstan gebruikt, denken namens je zelf, wat voor velen erg moeilijk schijnt te zijn.

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ma3a salama

Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 14:18

Wasalaam alaykoem warahmatoe wabarakatoe, Hallo

 

Ik irriteer me ook  mateloos aan sommige kafiers hier op het forum.

Bij sommige kafiers weet ik gewoon heel erg zeker dat de reden is waarom ze deze site zovaak bezoeken is omdat ze verderf willen zaaien bij ons �moslim�Puur om het feit dat je uit hun antwoorden en reacties kan halen dat ze totaal niet ge�nteresseerd zijn in de islam.

Wallahi hier over staan verschillende verzen van in de koran dat er onder ons kafiers zijn die verderf zaaien onder de moslims.

Er zijn hier op het forum een aantal kafiers die echt op een gemene manier de gelovige moslims in dwaalspoor willen brengen.

Wij moslims moeten zeker niet onder de indruk zijn van deze kafiers.

Zij zijn onwetend zij geloven niet en zij zullen ook nooit geloven en op hun rust een vervloeking.

Er zijn gier echt kafiers op het forum die echt hypocriet zijn.

Wat ik alle moslims op dit forum echt sterk kan aanraden is om zulk soort kafiers gewoon te negeren want hoe diepen wij in hun onzin ingaan hun beter hun zich eigen voelen.

Wallahi hun zijn bezoeken dit forum en plaatsen gemene berichten om ons pijn te doen.

Negeer ze,vermijd ze,en accepteer ze zeker niet.

 

 

 

En met alle respect voor de ongelovige die wel ge�nteresseerd zijn in onze prachtige islam

Moge Allah hun op het rechte pad lijden.

 

 

Wasalaam alaykoem, de Groeten

 

 

 

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2004 om 15:45

Ik vind de eerste 2 posts hier een beetje 'zo en zo', nl omdat ik geen enkele 'kufar' (I just 'love' that' word, ahum) hier ken die lijkt iets tegen moslims te hebben of een Imaan proberen te verzwakken.  Het tegendeel zelfs, er zitten hier een hoop zeer intelligente niet-moslims bij mekaar, met goed doordachte posts.  En nog verder, heel wat moslims hier zijn spijtig genoeg niet ge�nteresseerd in een inhoudelijke discussie.  Waarom?  Geen idee, maar er worden vaak oh zo weinig argumenten gegeven, en dat is erg spijtig.
Als die discussies de 'Imaan' verzwaken, is dat dus eerder een Islam-probleem, kennis zou het probleem immers verhelpen.
Rahmann, wat je opmerking betreft dat niet-moslims onwetend zijn omdat ze geen moslims zijn, is natuurlijk de puurste onzin die bestaat.  Kennis en moslim zijn is geen absolute relatie, soms zelfs verre van.  Als je de zogenaamd wetenschappelijke discussies hier ziet, zou je er soms van gaan janken.  Veel blabla, weinig feiten ,etc.

Mijn pleidooi zou dus zijn, laten we allemaal wat meer inhoudelijk gaan, en alleen discussieren als je argumenten hebt.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 07:28
Hallo allemaal
Ik heb gestemd voor "pure interesse". Misschien ben ik voor Rahmann ook wel te kritisch, maar dat moet je zeker als gelovige ook wel zijn! Ik vind het heel boeiend om te argumenteren niet om de Islam onderuit te halen, integendeel, om te zien in hoeverre ik er zelf iets mee kan. Ik ben dan wel niet Islamitisch opgevoed maar zie heel veel overeenkomsten met het christendom en ook met andere geloven. Juist die overeenkomsten maken het voor mij boeiend!.Maar om die te zien moet je het natuurlijk ook hebben over de verschillen. Ik gun iedereen van harte zijn eigen geloof en hoop dat jullie dat ook doen.
Terug naar boven
kaas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kaas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 07:57
Er zijn natuurlijk nog veel meer opties waarom een niet-moslim dit forum zal bezoeken. Bijvoorbeeld alle onzin die hier uitgekraamd wordt over o.a. de Bijbel te weerleggen.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 08:04

Hallo allemaal,

Gezien de vraagstelling en responses neem ik aan dat een Kufar een niet-moslim is? Ikzelf ben hier om wat wederzijds respect te kunnen kweken. Dit n.a.v. het Van Gogh gebeuren en de oproep van JP Balkenende om 'in gesprek' te gaan. Op straat lukt het mij niet om dit soort gesprekken/discussies aan te gaan met de 'echte' moslims.

Ik ben zeker wel ge�nteresseerd naar de gewoonten/gedachten en beweegredenen van de Moslims, ik lees hier dan ook vaak anderssoortigen topics die niet enkel over verhoudingen Moslims/niet-moslims gaan. Met mijn bijdragen op dit forum probeer ik verder dat Moslims de (zondige) mensen zoals ik ook wat meer gaan begrijpen, waarom ik bv. doe wat ik doe en laten zien dat ook ik hier niets kwaads mee in de zin heb. Want uiteindelijk willen we toch allemaal een gelukkig en mooi leven?

Ten slotte: Ik ben hier zeker niet om iemand zijn Imaan te verminderen, zijn geloof af te pakken of om iets tegen de Islam te hebben. Als iemand het idee heeft dat ik dit wel doe dan hoor ik dit graag want dan ben ik je waarschijnlijk uitleg verschuldigd.

Terug naar boven
meri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 36
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote meri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 08:24

Hoi, 

Ik kom hier ook 100% uit interesse voor de islam, omdat ik wil leren daarover. Daarom lees ik nu ook de Koran. Er zijn hier vrijwel geen niet-moslims om jullie imaan te verzwakken of moslims zwart te maken. Ik kan geen reden verzinnen waarom ik dat zou willen.

Als ik kritisch reageer is dat meestal om beter te begrijpen hoe anderen denken en wat de islam inhoudt, of omdat ik het jammer vind als er vooroordelen tegen "kufar" zijn. Ik ben hier JUIST omdat ik zelf wil nadenken, en dat geldt voor de meesten denk ik. Iemand die niet zelf wil denken komt hier niet discussieren. Die zoekt allemaal vriendjes die hetzelfde denken en gaat daar lekker vooroordelen mee uitwisselen. Da's veel makkelijker. Als ik jullie zo hoor praten vraag ik me af of jullie misschien negatiever over de "kufar" op dit forum denken dan andersom?

Groeten, Femke 

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 08:52

Het beste wat een ongelovige kan doen is de juiste visie proberen te begrijpen. Een moslim zal nooit op basis van kennis ongelovig worden. 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 09:01

effe over "het geloof (imaan) verzwakken", dat is niet zo makkelijk zoals jullie denken, het geloof is in onze harten verankerd, argumenten kunnen vaak niets tegen het geloof doen, simpelweg omdat argumenten veranderend zijn, vandaag zijn het sterke argumenten, morgen zijn het helemaal geen argumenten, daarentegen blijft het geloof (geloofsovertuiging) altijd boven uitsteken.

dus dat sommige ongelovigen onze imaan kunnen verzwakken, dan ligt het niet aan die ongelovigen en hun argumenten, maar dan ligt aan de imaan (geloofsovertuiging) van die gelovige, hij moet wat aan zijn imaan doen, of te wel zijn imaan herzien.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 09:59
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

effe over "het geloof (imaan) verzwakken", dat is niet zo makkelijk zoals jullie denken, het geloof is in onze harten verankerd, argumenten kunnen vaak niets tegen het geloof doen, simpelweg omdat argumenten veranderend zijn, vandaag zijn het sterke argumenten, morgen zijn het helemaal geen argumenten, daarentegen blijft het geloof (geloofsovertuiging) altijd boven uitsteken.

dus dat sommige ongelovigen onze imaan kunnen verzwakken, dan ligt het niet aan die ongelovigen en hun argumenten, maar dan ligt aan de imaan (geloofsovertuiging) van die gelovige, hij moet wat aan zijn imaan doen, of te wel zijn imaan herzien.

Salam Aleikum,

Kijk aghy, wat ik bedoelde met het 'imaan verzwakken' daar bedoel ik dus ook mee voor gelovigen die een niet al te sterke imaan hebben, er snel door beinvloedt kunnen raken. Zoals velen mensen dingen klakkeloos dingen overnemen en niet hun gezonde verstand gebruiken.

Of gaan twijfelen in God's woord, dus dat argumenten van een kafir je kunnen beivloeden, in mij  ogen zijn dat de prooien voor de kufar.

Er zijn naturlijk ook kufar die wel geintereseerd zijn en velen die zich ook daadwerkelijk bekeerd hebben macha Allah. Maar er zin genoeg moslims die niet sterk in hu schoenen staan gaan twijfelen in de koran, Allah de islaam enzo, en dat vind ik zeer spijtig.

Het ligt idd aan de persoon zelf, dus keer op keer vragen aan Allah om jouw Kennis te vergroten en je imaan te versterken.

 

ps: Kimmie waarom ben je niet blij met het woord 'kufar'?????? kafir = ongelovige, dat ben jij toch, of ben je soms niet tevreden met jezelf??? meer kennis vergaren over de islaam, who knows?

ma3a salama

Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 11:33

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Hallo Kimmie,

Ik vind jou nou een perfecte voorbeeld, Ik heb verschillende berichten van je gelezen waar duidelijk naar voren komt dat je totaal niet geintereseerd in de islam en dat je alleen het tegenovergestelde wilt bewijzen van de islam wat je maar niet wil lukken.En dan roep je wel gelijk van waarom beginnen jullie dan geen inhoudelijke discussie of waarom komen jullie nou nooit met duidelijke argumenten.Ik persoonlijk kan het je heel simpel uitlegen ,jou neem ik niet serieus en met jou ook een aantal andere kafiers het is heel erg duidelijk dat je niet geinterseerd bent in de islam dus waarom moet ik mijn tijd en aandacht besteden aan mensen die alleen maar het tegenovergestelde willen bewijzen waar ik persoonlijk niet ik geloof zulk soort mensen ben ik nix schuldig..Ik snap ook niet dat sommige broeders en zusters vaak met zulk soort mensen in discussie gaan want het is echt puur verloren tijd die tijd kan je beter besteden aan iemand die wel geintereseerd is in de islam.

Met alle respect voor ongelovige die wel geintereseerd zijn..

Ik vind de eerste 2 posts hier een beetje 'zo en zo', nl omdat ik geen enkele 'kufar' (I just 'love' that' word, ahum) hier ken die lijkt iets tegen moslims te hebben of een Imaan proberen te verzwakken.  Het tegendeel zelfs, er zitten hier een hoop zeer intelligente niet-moslims bij mekaar, met goed doordachte posts.  En nog verder, heel wat moslims hier zijn spijtig genoeg niet ge�nteresseerd in een inhoudelijke discussie.  Waarom?  Geen idee, maar er worden vaak oh zo weinig argumenten gegeven, en dat is erg spijtig.
Als die discussies de 'Imaan' verzwaken, is dat dus eerder een Islam-probleem, kennis zou het probleem immers verhelpen.
Rahmann, wat je opmerking betreft dat niet-moslims onwetend zijn omdat ze geen moslims zijn, is natuurlijk de puurste onzin die bestaat.  Kennis en moslim zijn is geen absolute relatie, soms zelfs verre van.  Als je de zogenaamd wetenschappelijke discussies hier ziet, zou je er soms van gaan janken.  Veel blabla, weinig feiten ,etc.

Mijn pleidooi zou dus zijn, laten we allemaal wat meer inhoudelijk gaan, en alleen discussieren als je argumenten hebt.

Groetjes Kim

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 13:34

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

ps: Kimmie waarom ben je niet blij met het woord 'kufar'?????? kafir = ongelovige, dat ben jij toch, of ben je soms niet tevreden met jezelf??? meer kennis vergaren over de islaam, who knows?

Daar is hier al eerder een discussie over geweest.  Misschien dat je het niet weet/beseft, maar het wordt vaak als een negatief iets gebruikt.  Vandaar.
En haha ik ben zelfs heel tevreden met mezelf.  Waarom zou ik niet?  Ik heb een schat van een vriend, een leuke studie, goeie ouders en vrienden,...  Sommige mensen geloven echt in Allah, anderen doen het meer omdat de levensstijl bij hen past, ik ben geen van beiden.
Oh ja, misschien wist je t niet, maar ik ben niet ongelovig  Ik ben gewoon geen moslim.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 13:44
In eerste instantie geplaatst door rahmann

Ik vind jou nou een perfecte voorbeeld, Ik heb verschillende berichten van je gelezen waar duidelijk naar voren komt dat je totaal niet geintereseerd in de islam en dat je alleen het tegenovergestelde wilt bewijzen van de islam wat je maar niet wil lukken.

 Ik ben zelfs heel erg ge�nteresseerd in Islam, vooral omdat het zo anders is dan de westerse cultuur. En ben ik het ergens niet mee eens, dan hoor je dat nu eenmaal. Sorry als je dat ergert, maar dat is, eerlijk gezegd, mijn probleem niet.  Verder ben je altijd welkom om met me in discussie te treden (inhoudelijk!). Ik heb niet liever.  Misschien kan je al die topics in het wetenschapsdeel eens proberen?

En dan roep je wel gelijk van waarom beginnen jullie dan geen inhoudelijke discussie of waarom komen jullie nou nooit met duidelijke argumenten.

Tja, logal logisch he.  Ik hou niet van stereotypen en schaapjeskudden-gedrag.  In een discussie is het nu eenmaal de bedoeling van te argumenteren en voor jezelf te denken.

Ik persoonlijk kan het je heel simpel uitlegen ,jou neem ik niet serieus en met jou ook een aantal andere kafiers het is heel erg duidelijk dat je niet geinterseerd bent in de islam dus waarom moet ik mijn tijd en aandacht besteden aan mensen die alleen maar het tegenovergestelde willen bewijzen waar ik persoonlijk niet ik geloof zulk soort mensen ben ik nix schuldig.

Dat is nu net het hele punt. Omdat je wat gelooft, ga je er maar van uit dat je alles beter weet, en wetenschap en mensenrechten niet meer ter zake doen als ze tegen je persoonlijke geloof ingaan.  Dat is erg jammer.  Maar ja, ik ben hier niet degene die z'n wereld beperkt tot het eigen kleine plekje. Verder hoef je me niet serieus te nemen, maar je beseft toch dat dat het slechtste is wat je kan doen, een tegenstander (hier in een discussie) onderschatten?

Ik snap ook niet dat sommige broeders en zusters vaak met zulk soort mensen in discussie gaan want het is echt puur verloren tijd die tijd kan je beter besteden aan iemand die wel geintereseerd is in de islam.

Met alle respect voor ongelovige die wel geintereseerd zijn..

Dank je, alle respect terug.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2004 om 16:54

Ik heb op de eerste keuze gestemd, heb interesse in de Islam maar niet in de Islam als godsdienstige overtuiging voor mij zelf.
Mijn interesse voor de Islam komt voort uit de vele reizen die ik gemaakt heb, (en nog steeds maak) naar Pakistan-India en Maleisi�.
Nog steeds ben ik ieder jaar enkele maanden in de Indische Himalaya waaronder ook Kashmir, Pakistan is helaas te gevaarlijk geworden om ,in de Karakoram, trekkings te organiseren.
Helaas, omdat de Northern Areas van Pakistan ��n van de mooiste berg gebieden ter wereld is, met een zeer vriendelijke en gastvrije bevolking.
Maar in de loop van de jaren merkte je de sunnitische Islamisering van de overwegend Isma�litisch bevolking, en de oplopende spanning tussen Shi�ten en sunni's in Gilgit, waardoor het er niet vriendelijker op werdt.
Ik liep wel rond in Shalwar-Khamiz maar begreep toendertijd niets van de Islam ,zijn vele stromingen en interpretaties, maar de interesse was gewekt.
Als ik zo eens naar mijn boekenkast kijk, dan overdrijf ik niet als minstens 60%, op ��n of andere manier, met de Islam te maken heeft.
Wil je iets leren kennen dan moet je er "kennis" van opdoen, en naar mijn mening niet alleen kennis vanuit de bron zelf, maar ook vanuit andere gezichtshoeken zoals de onafhankelijke geschiedkundige onderzoeken met betrekking tot de Islam.
Of lees wat de kriticasters beweren over de Islam, en controleer dit op juistheid.
Pas zo kun je tot een meer gedefinieerd beeld van de Islam komen.
Alles slikken als zoete koek komt maar al te vaak voor bij gelovige moslims, ook op dit forum.
Al met al heb ik naar al die jaren steeds meer vraagtekens gekregen bij wat de Islam beweert te zijn, ten eerste strookt het niet met de werkelijkheid maar ook vaak niet met de Islamitische geschriften, en al helemaal niet met de huidige wetenschap.
Het wordt er daardoor echter niet minder interessant om, en de redeneringen en beweegredenen bevinden zich soms mijlenver van mij belevings wereld, en juist daarom ben ik zo nieuwschierig.
Ik geef eerlijk toe, ik ben kritisch ten op zichte van de Islam, maar ben ik dan automatisch een vijand van die Islam???
Diegene die beweren van wel vraag ik dan ook om aan te tonen waaruit dit blijkt, dit omdat als ik het met iets niet eens ben, dit veelal beargumenteer vanuit Islamitisch bron zelf.

Verder krijg ik de indruk na bovenstaande posten van moslims te hebben gelezen, dat de enige goede kafir, een kafir is om te bekeren tot de Islam.
Ik zal zeggen doe je best!..

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 05:48

Salaam,

Ik heb ook op de eerste keuze gestemd. De enige reden voor mijn aanmelding op deze site is om meer kennis op te doen over de Islaam. Ik probeer zelf zoveel mogelijk boeken te lzen, maar door te praten met moslima's leer ik ook heel veel. Ik heb nog veel vragen over de Islaam en moet nog heel veel leren. Ik hoop dat ik op een dag kan zeggen dat ik een goede moslima ben inshaAllah. Ik heb al een keer eerder op het forum gezegd dat ik nu veel meer rust heb gevonden in  mijn leven. En dan weet ik krijg ik van ongelovige of gelovige met een ander geloof dan de Islaam te horen dat ik dat ook bij een ander geloof krijg, maar bij mij is dat niet het geval. Hoop dat ik nog veel zal leren.

Marleen

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 08:46
[QUOTE=Noor al-Islaam]
"Er zijn naturlijk ook kufar die wel geintereseerd zijn en velen die zich ook daadwerkelijk bekeerd hebben macha Allah."

Waar ik wel naar benieuwd naar ben: bedoel jij met ongelovigen ook anders-gelovigen, zoals ik bijvoorbeeld? Voor mij zijn Allah en God dezelfde. Ik krijg het idee dat sommige moslims alle niet-moslims als ongelovigen beschouwen. Dat vind ik nogal pijnlijk!
Groetjes, Elice
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 08:48
Ik stel deze vraag aan iedereen die geen moslim is
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 08:52
Ok, daar wil je het bij laten? Maar voor mij is het nog geen antwoord.. Ik vind het belangrijk om te weten in verband met respect naar elkaar toe.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 13:18

Ik weet niet wat ik er nog aan toe moet voegen????

Het is een vraag aan ieder die geen moslim is, maakt niet uit wat je bent... En respect heb ik wel hoor, snap alleen niet zo goed wat je ermee bedoelt????

Terug naar boven
Bodosan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bodosan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 05:02
Ik heb zeker mijn twijfels over deelname aan dit dit forum. Meestal lees ik zaken; een heel enkele keer reageer ik. Maar ik moet toegeven dat ik me afvraag of het erg zinvol is hier te toeven. Let wel! dit is geen! veroordeling van de deelnemers aan dit forum; meer een bepaling van mijn eigen positie. Een van de redenen dat ik soms religieus getinte fora bezoek is een antwoord te vinden voor mijn eigen verbazing. Misschien moet ik maar eens concluderen dat deze verbazing niet minder wordt door forumbezoek, in tegendeel ze groeit juist. Maar in mijn nieuwsgierigheid blijf ik toch komen, vermoedelijk echter niet lang meer.
Bodosan
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 08:58
Wisten jullie trouwens dat het woord "kaffier" al heel lang in de
Nederlandse taal aanwezig is en niet op zo'n positieve manier? Uitkafferen
betekent uitschelden!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 09:17

Jah, wat doe je eraan he!?

Maar, volgens velen van jullie, is het 'kafir' leven toch geen probleem....

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 09:28
Dat doet ook niet terzake, het gaat erom dat je ons consequent een negatief beladen woord toekent. 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 09:30

Ooh sorry, ik heb nooit geweten dat het ook een nederlandse woord was.....

Maar dan vraag ik bij deze ook aan jou..... wat volgens jou een radicale moslim is?????

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 09:31

Assalamoe alykoem,

taalkundig betekent "kafir" ondenkbaar, uitkafferen heeft hier niks mee te maken, en toevalig is het woord "koffie" ook in de nederlande taal aanwezig, lijkt een beetje op, niet ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 09:48
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

taalkundig betekent "kafir" ondenkbaar, uitkafferen heeft hier niks mee te maken, en toevalig is het woord "koffie" ook in de nederlande taal aanwezig, lijkt een beetje op, niet ?


Kaffer
Het woord '''kaffer''' komt van het Arabische woord "kafir", dat ''ongelovige'' of zelfs ''godslasteraar'' betekent. Het woord wordt in Afrika -vooral Zuid-Afrika- als een bijzonder kwetsend scheldwoord beschouwd. Degene die het gebruikt geeft openlijk blijk van racisme. Het woord werd door de Arabische handelaren die de oostkust van Afrika bevoeren gebruikt als een aanduiding van de plaatselijke zwarte bevolking. De handel die zij bedreven was voor een deel gebaseerd op ->slavernij. De latere Europese koloniale machten namen het woord over als algemene aanduiding van een zwarte Afrikaan. In ->Zuid-Afrika gebruikte men het woord om een onderscheid te maken tussen de eerder bruine Khoisan bevolking van het kaapland en de volkeren verder naar het oosten en noorden, die Bantu talen spraken en een donkerder huidskleur hadden. De grens tussen deze volkeren lag oorspronkelijk ongeveer bij de ->Visrivier. Na de overname van de Kaapkolonie door Groot-Brittanni� (->1806) trachtte het nieuwe bewind ook het gebied ten oosten van deze rivier te koloniseren. Aanvankelijk werd dit een nieuwe, aparte kolonie ''British Kaffraria'' genoemd. Botanisten gebruikten de term vrij argeloos in de ->taxonomie, bijvoorbeeld van wat wat nu de ''koraalboom'' is, maar nog niet zo lang geleden ''kafferboom'' genoemd werd (''Erythrina caffra''). Ook onder de missionarissen, die de plaatselijke bevolking toch met heel wat betere bedoelingen bekeken dan de kolonisten, was het woord kaffer in regelmatig gebruik. De eerste woordenlijsten van het ->isiXhosa, de plaatstelijke taal, verwijzen dan ook naar de 'kaffer-taal'. Het besef dat de betrokken bevolking de aanduiding niet bepaald op prijs stelde drong maar langzaam door in het Zuid-Afrika van de apartheid. Eigenlijk is pas sinds het jaar van de eerste vrije verkiezingen in 1994 de term voorgoed in de ban gedaan.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 10:05
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Ooh sorry, ik heb nooit geweten dat het ook een nederlandse woord was.....

Maar dan vraag ik bij deze ook aan jou..... wat volgens jou een radicale moslim is?????

Iemand die er radicale idee�n op nahoudt, en die nog s radicaal naleeft.  Maw, een compleet vastgeroest, compromiloos persoon, die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.  Indien deze persoon dat ivm de Islam doet, zou k m dan een radicale moslims noemen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 10:09

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat doet ook niet terzake, het gaat erom dat je ons consequent een negatief beladen woord toekent. 

Als we rekening moeten gaan houden met de negatieve lading die bepaalde woorden bij anderen hebben, dan zouden we ons niet eens moslim kunnen noemen aangezien dat nou niet bepaald de meest positieve associaties bij mensen oproept. Maar ik zie niet in waarom ik of een ander zich daar aan zou moeten aanpassen. Vanuit de islam gezien is een ieder die niet in Allah, Zijn Boodschapper of Zijn Boek met daarin Zijn Boodschap gelooft, een ongelovige. Als een moslim dus over ongelovigen spreekt, kan dat op elke niet-moslim slaan. Zo simpel is het en daar hoeft dan ook niet moeilijk over gedaan te worden. Een christen of jood beschouwt zichzelf ook als gelovige en spreekt ook over heidenen en gentiles (ik weet het nl woord daar niet voor) als het over andersgelovigen gaat. Je kunt toch moeilijk van een moslim/christen/jood vragen om dat geloofsprincipe te negeren.

 

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 10:17
In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat doet ook niet terzake, het gaat erom dat je ons consequent een negatief beladen woord toekent. 

Als we rekening moeten gaan houden met de negatieve lading die bepaalde woorden bij anderen hebben, dan zouden we ons niet eens moslim kunnen noemen aangezien dat nou niet bepaald de meest positieve associaties bij mensen oproept.

Het gata er niet zozeer om wat andere mensen daarvan denken, wel wat jij als moslim er zelf van vindt. 

Maar ik zie niet in waarom ik of een ander zich daar aan zou moeten aanpassen.

Dus ons aller geliefde Theotje moest zich niet aanpassen?  Immers het is toch het probleem van moslims dat als ze geitenneukers genoemd worden, zij dat als iets negatiefs beschouwen?  Of toch niet?

Vanuit de islam gezien is een ieder die niet in Allah, Zijn Boodschapper of Zijn Boek met daarin Zijn Boodschap gelooft, een ongelovige.

Hat probleem is dan alleen dat ze dat simpelweg niet zijn, en sommigen zo'n associatie dan ook niet zullen apprecieren. Oh ja, maar dat maakt niet uit, net zoals moslims geitenneukers noemen voor jou niet uitmaakt zeker? 

Als een moslim dus over ongelovigen spreekt, kan dat op elke niet-moslim slaan. Zo simpel is het en daar hoeft dan ook niet moeilijk over gedaan te worden. Een christen of jood beschouwt zichzelf ook als gelovige en spreekt ook over heidenen en gentiles (ik weet het nl woord daar niet voor) als het over andersgelovigen gaat.

Inderdaad, andersgelovigen.  Zie je het verschil tussen de woorden ANDERS- en NIET-gelovigen?

Je kunt toch moeilijk van een moslim/christen/jood vragen om dat geloofsprincipe te negeren.

Maar voor een moslim is het blijkbaar wel de normaalste zaak van de wereld het geloofsprincipe van een ander compleet te negeren?  Of in ieder geval voor jou...  Lang leve de dubbele standaard.
Op basis van je manke definitie van ongelovig, klasseer je jezelf trouwens voor 5 miljard personen als ongelovige...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 10:35

In eerste instantie geplaatst door UmmHanifa

Als we rekening moeten gaan houden met de negatieve lading die bepaalde woorden bij anderen hebben, dan zouden we ons niet eens moslim kunnen noemen aangezien dat nou niet bepaald de meest positieve associaties bij mensen oproept. Maar ik zie niet in waarom ik of een ander zich daar aan zou moeten aanpassen.

Hoi UmmHanifa,

Ik ben van mening dat het wel jouw streven zou moeten zijn om de ander zo min mogelijk te beledigen. Natuurlijk is het onmogelijk om nooit iemand te beledigen, immers het ligt aan de vatbaarheid van de beledigde wanneer hij/zij zich beledigd voelt. Een ander mag best zeggen wanneer hij zich door iets beledigd voelt. Het ligt dan aan jou om hier rekening mee te houden, of juist niet. En degenen die hier geen rekening mee willen houden noem ik dus respectloos en mogen niet van een ander wel respect verwachten. Respect moet je nl. verdienen. 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.