Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Sjiieten in Nederland

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sjiieten in Nederland
    Geplaatst op: 04 januari 2012 om 22:30
In eerste instantie geplaatst door Broederrr

het is net als bij dieren op het moment dat ze met hun rug tegen de muur aan staan, gaan ze lopen blaffen..
Ik ben dan ook niet verbaasd van je reactie..

Ik sta er ook niet van te kijken.

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2012 om 22:33
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Pardon? Ik dacht toch dat JIJ het bent die hierboven met je video een, in mijn ogen, volstrekt verwerpelijke en wansmakelijke strategie bedrijft.

Helaas is hetgeen ik heb geplaatst niet meer en niet minder dan de harde realiteit.Wink
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2012 om 23:04
In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Alzukar,
 

Ik had je topics van jaren terug al beetje gelezen met dat soort teksten.. maar he, het is net als bij dieren op het moment dat ze met hun rug tegen de muur aan staan, gaan ze lopen blaffen..

Ik ben dan ook niet verbaasd van je reactie..

 

Je zou denken dat je van iemand die over de 60 jaar is, dat je daar een goed voorbeeld in zou moeten hebben, de realiteit wijst dus anders uit.. Maar he, uitzonderingen moeten er zijn!

 

Sommige mensen veranderen nooit .. Ach zo heb ik ten minste eindelijk je ware gezicht gezien!

 

Groet,

 

Broederrr


Mijn "ware gezicht"? Wát wil je hier suggereren? Wees eens heel expliciet a.u.b.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2012 om 23:36
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


In eerste instantie geplaatst door Broederrr

het is net als bij dieren op het moment dat ze met hun rug tegen de muur aan staan, gaan ze lopen blaffen..
Ik ben dan ook niet verbaasd van je reactie..
Ik sta er ook niet van te kijken.
Groetjes,Marocaantje


In mijn reacties op jou de afgelopen zes jaar tref je o.a. de opmerking dat ik je voor geen cent vertrouw. Daar blijf ik bij.

De topic gaat over Sjiieten in Nederland. Jij bent Soeniet, oké. Probeer een zuivere discussie te voeren over theologische verschillen en tegenstellingen tussen beide stromingen. Kennelijk niet hiertoe in staat gooi je een goor videofilmpje in de ring. En inderdaad, als je niet anders kan ga dan een eind over de grens naar een plek waar dagelijks op soortgelijke wijze met elkaar wordt omgegaan met als resultaat het elkaar afmaken bij bosjes. Maar dát lef heb je niet. Je voetnoot is slechts bedoeld om anderen op te stoken maar zélf blijf je graag op veilige afstand van de gevolgen van die opstokerij.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2012 om 17:17
Alzukar,
 
Men vorige bericht zei genoeg en daar laat ik het bij.
 
Ik moet nog namelijk een plek vinden, waar ik naar toe kan 'opdonderen'.
 
Groet,
 
Broederrr
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2012 om 00:26
In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Alzukar,
 

Men vorige bericht zei genoeg en daar laat ik het bij.

 

Ik moet nog namelijk een plek vinden, waar ik naar toe kan 'opdonderen'.

 

Groet,

 

Broederrr


Je vorig bericht wekt een schijn, méér niet. Op wat voor "soort van teksten" van mij doel je hierboven (06.04 uur)? Geef eens wat voorbeelden met verwijzing naar topic/datum ten bewijze dat klopt wat jij over mij stelt.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2012 om 10:13
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Pardon? Ik dacht toch dat JIJ het bent die hierboven met je video een, in mijn ogen, volstrekt verwerpelijke en wansmakelijke strategie bedrijft.
<font size="2" color="#993333">Helaas is hetgeen ik heb geplaatst niet meer en niet minder dan de harde realiteit.Wink


DIT is de harde realiteit:

BLOEDBAD IN IRAK
Circa 60 mensen zijn gisteren om het leven gekomen door een reeks aanslagen in Irak. Meer dan 100 mensen raakten gewond. De aanslagen werden gepleegd in wijken waar vooral Sjiieten wonen. De meeste slachtoffers vielen in de zuidelijke stad Nasiriyah. Eerder gisteren kwamen zeker 23 mensen om door aanslagen in Bagdad.
(Bron:Brabants Dagblad 6 januari 2012)

En morgen lezen we vast wel weer dat er een flink aantal onschuldige mensen van een andere religieuze overtuiging de klos zijn geweest. Je zal daar maar als kind moeten opgroeien zeg. Afschuwelijk.   

Aangepast door alzukar - 06 januari 2012 om 10:14
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2012 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In mijn reacties op jou de afgelopen zes jaar tref je o.a. de opmerking dat ik je voor geen cent vertrouw. Daar blijf ik bij.

Voor nu en de komende zes jaar; mij maakt het helemaal niet uit dat jij mij niet vertrouwd. Dat is wel het laatste waar ik wakker van zal liggen.Embarrassed

In eerste instantie geplaatst door alzukar

De topic gaat over Sjiieten in Nederland. Jij bent Soeniet, oké. Probeer een zuivere discussie te voeren over theologische verschillen en tegenstellingen tussen beide stromingen. Kennelijk niet hiertoe in staat gooi je een goor videofilmpje in de ring.

Mijn video geeft juist de tegenstellingen aan tussen beide partijen.

In eerste instantie geplaatst door alzukar

En inderdaad, als je niet anders kan ga dan een eind over de grens naar een plek waar dagelijks op soortgelijke wijze met elkaar wordt omgegaan met als resultaat het elkaar afmaken bij bosjes. Maar dát lef heb je niet. Je voetnoot is slechts bedoeld om anderen op te stoken maar zélf blijf je graag op veilige afstand van de gevolgen van die opstokerij.

Er bestaan verschillende vormen van Jihaad. Dus niet alleen het slagveld. Wat betreft het stoken, mijn geloofsgenoten weten gelukkig wel beter.Wink

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2012 om 17:39
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Alzukar,
 

Men vorige bericht zei genoeg en daar laat ik het bij.

 

Ik moet nog namelijk een plek vinden, waar ik naar toe kan 'opdonderen'.

 

Groet,

 

Broederrr


Je vorig bericht wekt een schijn, méér niet. Op wat voor "soort van teksten" van mij doel je hierboven (06.04 uur)? Geef eens wat voorbeelden met verwijzing naar topic/datum ten bewijze dat klopt wat jij over mij stelt.
 
Check je reacties van afgelopen jaren (niet aan mij gericht), die je samen met een ander lid hier hebt lopen rond bazuinen over onze profeet (Vrede en zegeningen zij met hem) .. over de islam zelf.. enz..
 
Ik dacht dat je verandert was.. het tegendeel is, jammer genoeg, waar..
 
Je opstellen alsof je volkomen verbaasd bent, is ook maar als 'raar' te kwalificeren..
 
Nogmaals, check je eigen reacties terug..
 
Verder, heb ik genoeg tijd aan de persoon 'Alzukar' besteedt, ik kan trouwens nog maar steeds geen plek vinden waar ik naar toe kan 'opdonderen' ..
 
 
 
Tevens je 'zogenoemde' realiteit gebeurt net zo hard, al dan niet, harder tegen moslims die de soennah volgen .. zie bijvoorbeeld Iran, waar moslims die de soennah volgen, volkomen geen recht hebben en mishandeld en vermoord worden.
 
Dus wees niet zo selectief en probeer het groter geheel te laten zien!
 
Groet,
 
Broederrr
Terug naar boven
Sandra* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2012
Locatie: Leuven
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sandra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2012 om 21:49
Assalaam,
Ik vind de shi'a heel interessant en ik kan me in heel veel punten vinden, maar het enige waar ik het moeilijk mee heb is het imamaat, shi'a gelooft namelijk dat de imam goddelijke kennis heeft die een gewone gelovige niet heeft (ruikt naar shirk als je het mij vraagt)
Ik bedoel met het imamaat zelf heb ik geen problemen maar wel met de idee dat de imam kennis gegeven door God heeft die een andere gelovige niet heeft... En de hierarchie daar heb ik het ook moeilijk mee.
God weet het best.
 
Groetjes Sandra
Every day i find a war against the mirror, i can't take the person staring back at me
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2012 om 12:18

Beste Sandra,

Op het moment dat iemand .. imaam of geen imaam .. claimt 'goddelijke' kennis te hebben, die andere moslims niet hebben.. dan kan je dit niet anders kwalificeren dan shirk.
 
Als je dit zou analyseren, dan zou het zo zijn dat de profeet (vrede zij met hem) zijn boodschap niet volledig heeft gebracht, aangezien er nog 'goddelijke kennis' wordt overgebracht aan de imaams. Moge Allah ons behoeden voor dit soort gedachtes.
 
Terwijl de ahadith (overleveringen) talrijk zijn, als het gaat over de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) dat hij (vrede zij met hem) de laatste boodschapper is en dat er geen daarna komt en in de koran staat dat de islam vervolmaakt is!
 
Als we de koran openslaan komen we het volgende vers (5:3):
 
3. Verboden is u het gestorvene, het bloed en het varkensvlees en al waarover een andere naam dan die van Allah is aangeroepen; hetgeen is geworgd en is doodgeslagen en hetgeen is doodgevallen of hetgeen door de horens van dieren is gedood en hetgeen door een wild beest is aangevreten, behalve wat gij hebt geslacht. Verder hetgeen voor afgoden is geslacht en wat gij loot door pijlen, dit is een overtreding. Heden zullen de ongelovigen aan uw godsdienst wanhopen. Vreest dus niet hen, maar Mij. Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen. Maar wie door honger wordt gedwongen zonder dat hij tot de zonde is geneigd, voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
 
Zeer tegenstrijdig als je het mij vraagt.. Het spreekt zowel de ahadith als de koran tegen..
 
Allahu a'lam.
 
Broederrr.


Aangepast door Broederrr - 07 januari 2012 om 12:30
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 20:56
Geen plaats te vinden om 'naar op te donderen', is een drogreden.

Wat ik begrijp is dat er geen enkel islamitisch land is waar je je thuis kunt voelen.
Terug naar boven
Sandra* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 januari 2012
Locatie: Leuven
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sandra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2012 om 21:23
Moslima1989, hoe bid jij?
Every day i find a war against the mirror, i can't take the person staring back at me
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2012 om 14:05
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Wat ik begrijp is dat er geen enkel islamitisch land is waar je je thuis kunt voelen.

Waarom niet?
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2012 om 16:58
Die vraag is niet aan mij. Niet ik zeur over het verfoeilijke Westen. 

Als ik een diepe afkeer zou voelen van het land waarin ik woonde, dan nam ik mijn verantwoordelijkheid en vertrok.

Ik weigerde als een verzuurde pruim door het leven te gaan.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2012 om 17:24
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Ik weigerde als een verzuurde pruim door het leven te gaan.

Groot gelijk heb je.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2012 om 23:37
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Ik weigerde als een verzuurde pruim door het leven te gaan.

<font size="2" color="#993333">Groot gelijk heb je.


Waarom, Marocaantje, vertrek jij niet naar een land waar je jouw pricipes, zoals die blijken uit je voetnoot, ten volle kunt uitleven? Teveel risico?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2012 om 07:43
Beste Alzukar,

Marocaantje geeft als "locatie" Saoedi Arabië op. Betekent dat dat ze al in het beloofde land verkeert?

Groet,
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2012 om 13:24
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Beste Alzukar,

Marocaantje geeft als "locatie" Saoedi Arabië op. Betekent dat dat ze al in het beloofde land verkeert?

Groet,


Als je dit forum een beetje napluist via Google dan blijkt dat ze in Nederland woont.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2012 om 16:59
Waarom dan die locatie aangeven?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2012 om 00:55
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Waarom dan die locatie aangeven?


Die lokatie maakt op mij geen enkele indruk. Wél op jou?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2012 om 01:02
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Waarom dan die locatie aangeven?


Ken jij de relatie tussen de forumleden:

1) pietjepuk
2) Peter Pan
3) Abu Afak
4) Whatalies


Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2012 om 22:53
Neen, beste Alzukar.

Ik geloof niet dat er een relatie bestaat tussen bovengenoemden.

Misschien een verband.

Embarrassed
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 januari 2012 om 23:41
Dank je   
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2012 om 12:57
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Ik weigerde als een verzuurde pruim door het leven te gaan.

<font size="2" color="#993333">Groot gelijk heb je.


Waarom, Marocaantje, vertrek jij niet naar een land waar je jouw pricipes, zoals die blijken uit je voetnoot, ten volle kunt uitleven? Teveel risico?

Risico voor wat?
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2012 om 12:58
In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Waarom dan die locatie aangeven?

Vond ik leuk bij mijn account staan.Cool
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2012 om 21:10
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


In eerste instantie geplaatst door Whatalies

Ik weigerde als een verzuurde pruim door het leven te gaan.

<font size="2" color="#993333">Groot gelijk heb je.


Waarom, Marocaantje, vertrek jij niet naar een land waar je jouw pricipes, zoals die blijken uit je voetnoot, ten volle kunt uitleven? Teveel risico?

<font size="2" color="#993333">Risico voor wat?


Geweld, en vaak niet weinig ook. Tóch?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2012 om 15:33
Bismillahi alrahman al rahim

Assalaamo aleikum,

Extremen komen voor in beide stromingen. Als men alleen refereert naar de extreme uitspraken en daden zal het alleen maar leiden tot verwarring en polarisatie. 
Een feit is dat de geschiedenis altijd geschreven wordt door de overwinnaar. De politieke overwinnaars zijn in dit geval de sunnieten. Zij dachten het recht te hebben om hun khalif te kiezen, boven wat de profeet had voorgedragen. Als het zo mocht zijn moeten mensen een profeet of gezant van god benoemen, maar het is niet zo volgens de wetten van God die nooit verandert zijn. God kies zijn profeten en zijn soldaten op basis van de zuiverheid van hun hart. Een vrouw van een profeet is niet per definitie iemand die momin is, zij kan ook een hypocriet zijn. dank aan de vrouw van profeet Lot. Andersom kan het ook zoals de vrouw van de farao.
wat wel een feit is, is dat Aisha als weeduwe samen met de guveneur van damascus een oorlog begon tegen de schoonzoon en de geliefde neef van onze profeet. In die strijd had Ali(a.s) gewonnen. En zoals ieder overwinnaar volgens de wetten van god heeft hij haar alleen op haar plaats gewezen. Mijn vraag aan sunieten is aan welke zijde zou je staan als je tijdens die oorlog tussen Aisha of Ali(a.s) zou moeten kiezen?

Want de splitsing en de verdere polarisatie is daar begonnen en Aisha speelde daarin een belangrijke rol. De kleizoon van de profeet is later ook vermoord in opdracht van de zoon van de gouverneur die met Aisha tegen Ali(a.s) oorlog voerde. 

Als onze intentie is om onze broeders op het rechte pad te wijzen, moeten we de onzuiverheden vanaf het begin verwijderen.



ma assalaam,

Khabir




Aangepast door Khabir - 17 maart 2012 om 15:40
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2012 om 21:15
Succes in deze doodlopende straat!

Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2012 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Bismillahi alrahman al rahim

Assalaamo aleikum,

Extremen komen voor in beide stromingen. Als men alleen refereert naar de extreme uitspraken en daden zal het alleen maar leiden tot verwarring en polarisatie. 
Een feit is dat de geschiedenis altijd geschreven wordt door de overwinnaar. De politieke overwinnaars zijn in dit geval de sunnieten. Zij dachten het recht te hebben om hun khalif te kiezen, boven wat de profeet had voorgedragen. Als het zo mocht zijn moeten mensen een profeet of gezant van god benoemen, maar het is niet zo volgens de wetten van God die nooit verandert zijn. God kies zijn profeten en zijn soldaten op basis van de zuiverheid van hun hart. Een vrouw van een profeet is niet per definitie iemand die momin is, zij kan ook een hypocriet zijn. dank aan de vrouw van profeet Lot. Andersom kan het ook zoals de vrouw van de farao.
wat wel een feit is, is dat Aisha als weeduwe samen met de guveneur van damascus een oorlog begon tegen de schoonzoon en de geliefde neef van onze profeet. In die strijd had Ali(a.s) gewonnen. En zoals ieder overwinnaar volgens de wetten van god heeft hij haar alleen op haar plaats gewezen. Mijn vraag aan sunieten is aan welke zijde zou je staan als je tijdens die oorlog tussen Aisha of Ali(a.s) zou moeten kiezen?

Want de splitsing en de verdere polarisatie is daar begonnen en Aisha speelde daarin een belangrijke rol. De kleizoon van de profeet is later ook vermoord in opdracht van de zoon van de gouverneur die met Aisha tegen Ali(a.s) oorlog voerde. 

Als onze intentie is om onze broeders op het rechte pad te wijzen, moeten we de onzuiverheden vanaf het begin verwijderen.



ma assalaam,

Khabir

Assalaam aleikoum, 

We doen er beter aan om oude wonden niet terug open te rijten.
Laat het verleden voor ons allemaal een les zijn.

Wend dan jouw aangezicht naar de godsdienst als een hanief.
Volg de natuurlijke aanleg die Allaah in de mens geschapen heeft.
Er is geen verandering in de schepping van Allaah.
Dat is de juiste godsdienst maar de de meeste mensen weten het niet.

Wendt jullie als berouwvollen tot Hem en vreest Hem
en onderhoudt de salaat en behoort niet tot de veelgodenaanbidders.
Behorend tot diegenen die hun godsdienst hebben opgesplitst en tot groepen zijn geworden.
Iedere groep verheugt zich in wat zij hebben.  30:30-31-32

We dienen terug te keren naar de godsdienst van Ibrahim vzmh. 
Terug naar Aslamtu liRabbil aalamien. 
Weg van allen die de godsdienst gijzelen om macht te verwerven en zich naast Allaah swt plaatsen.

Moge Allaah swt ons allemaal duidelijk maken wat belangrijk is en wat niet belangrijk is. Amien.

Wassalaam aleikoum

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.