Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Dag Des Oordeels

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Moslim soldier Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Dag Des Oordeels
    Geplaatst op: 13 januari 2005 om 10:59

 

Salam alaikoeym

ik heb gelzen dat er op de Dag Des Oordeels 3 groepen mensen zullen zijn. de linkerkant groep mensen gaan naar de Hel en de rechterkant groep mensen gaan naar het Paradijs en de Voorbijgestrevene. De mensen aan de rechterkant zijn allemaal gelovigen. Wie zijn de Voorbijstrevene zij dat Profeten of martelaren.

Salam alaikoeym

Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2005 om 17:38
Ik las in de Koran ook over mensen die op de muren zullen zitten, nog niet in de hemel, ook niet in de hel. Hoe zit het met hen ?
Terug naar boven
Moslim soldier Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 06:58

In eerste instantie geplaatst door elroyal

Ik las in de Koran ook over mensen die op de muren zullen zitten, nog niet in de hemel, ook niet in de hel. Hoe zit het met hen ?

 

Salam Alaikoeym

Die mensen zijn op de A'raaf ( hoge plaats ) Die mensen hebben evenveel goede en slechte werken gedaan. dus bij de Weegschaal weegt de slechte en de goede werken van die mensen evenveel dus ze gaan naar A'raaf maar later zullen ze naar Paradijs gaan.

De mensen waar ik het over hebt zijn gelovigen maar hebben het geloof voorbijgestreeft.

Salam alaikoeym

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 07:18

voorbijgestreeft? wat wil je daar precies mee zeggen? Niet uitgevoerd zoals het moet? Gewoon helemaal niet gedaan, maar wel geloofd? Djazaki Allahu ghairan voor je reactie..

Terug naar boven
Moslim soldier Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 07:32
op de Dag Des Oordeels zijn er 3 groepen mensen de linkerkant en rechterkant en diegenen die voorbij het islam zijn gestreeft zij gaan direct naar paradijs en de rechterkant moet eerst beoordeelt worden en dan naar paradijs.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 08:16
ach zo, dus gewoon de "beste" gelovigen onder ons..
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 10:11

assalaam aleykum warahmatullah!

gedenk Allah(s.w.a.)!biedt meer,leef correct en doe niks verkeerd, want de dood is nabij..

Aboe Hoerayrah heeft overgeleverd dat de Profeet(s.a.w.) zei:

"Het Uur zal niet komen totdat de tijd zo snel gaat, dat een jaar (voorbijgaat alsof het) een maand is, en een maand als een week en een week als een dag en een dag als een uur en een uur als de tijd die men nodig heeft om een palmblad te vrebranden."

"Het is heel erg voor de onschuldige islamieten wat er gebeurd is door de tsunamie", denken sommigen...
maar denk niet zo! 
ze zijn nml. verlost van deze perverse en zieke wereld! ze zijn gestorven als martelaars en gaan naar JENNAH!
ALLA(subhan alla wa ta ala) hebben de tsunamie veroorzaakt (Subhan Allah)

zodat we zouden besseffen dat de mens verkeerd bezig is! dat de mens te weinig met de islaam zich bezighoudt. en zeker er niet ingelooft!!! dat de mens zich laat doen door de sheitan! een ongelovige denkt dat het gemakkelijker is om te leven als je slecht en koud bent, maar sheitan gebruikt de mens gewoon en laat hem schuldgevoelens kweken en laat hem kwellen en zijn naasten verraden.

het leven is een grote test en ALLAH(subhan alla wa ta ala) zien wie trouw aan hen is gebleven zelfs met zoveel tegenslag dat die persoon heeft gehad in z'n leven. luister niet naar sheitan, geloof in ALLA(subhan alla wa ta ala) en doe niks verkeerd want de dood is nabij!

"Doe wat je wil, want praten doen ze toch.. maar doe NIET wat Allah niet wil, want de dood is nabij."

Allahoemma la tayra illa tayroeka, wa la gayra illa gayroeka, wa la ilaha ghayroeka.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 10:49

Assalamoe alykoem,

er is een lange hadith in Boekhari, dat op de dag des oordeels 70 000 mensen het paradijs zullen binnentreden zonder enig rekenschap (al 7isaab) en straf.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2005 om 16:14

Salaam alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatuh.

Ik las een tijdje geleden op al-islaam over de tekenen van de Dag des Oordeels.. Nu ik teruglees raak ik alweer helemaal in paniek door de waarheid en herkenbaarheid die ik in de woorden zie...

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/tekenendagdesoo rdeels/1.html

ma'asalama

Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2005 om 07:04

Selamu alejkum we rahmetullah wa barakatahoe
Zouden jullie allemaal in het vervolg de bronnen erbij kunnen vermeldden
djzakAllahoe ghairan

Terug naar boven
Moslim soldier Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2005 om 11:52

Salam Alaikoeym

 

Soerah Al Waqi`ah (De Dag der Opstanding)

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige.

1. Wanneer de Dag der Opstanding plaatsvindt.

2. (Dan) kent de gebeurtenis ervan geen loochening.

3. Verlagend (voor de een), verhaffend (voor de ander).

4. Wanneer de aarde hevig geschud wordt.

5. en de bergen volledig vernietigd worden.

6. Zodat deze tot rondvliegend stof worden.

7. En jullie in drie groepen verdeeld zijn.

8. De mensen van de rechterzijde, (wat een voorspoed voor) de mensen van de rechterzijde!

9. En de mensen van de linkerzijde, (wat een tegenspoed voor) de mensen van de linerzijde!

10. En de eersten (de derde groep) zijn de eersten.

11. Dat zijn degene die nabij zijn gebracht.

12. In de tuinen van gelukzaligheid (het Paradijs).

13. Een aantal van de vroegeren.

14. En weinig van de lateren.

 

Dus in deze Soerah wordt er 3 groepen gezegd. Maar wie zijn die mensen.

Salam alaikoeym

Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2005 om 18:23
De mensen van de rechterzijde zullen wel de gelovigen zijn, in vele versen worden de gelovigen de welslagenden enzo genoemd. En de ongelovigen zijn de verliezers, die zullen dan wel van de linkerzijde zijn. Allahu alem.
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 04:16

 Selamu alejkum we rahmetullah wa barakatahoe

 love_islam,

als je heel geiteresseerd bent in de tekenen en de verhalen, is het boek: "De tekenen van de Dag des Oordeels" heel gepast voor jou.

het is een h��l interessant boek, echtwaar, moeite om te lezen. het zijn wel allemaal korte teksten over verschillende tekenen. en als je het leest zul je die al dirrect rondom u zien,merken,horen..

bislama

 

Terug naar boven
Moslim soldier Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 11:07
In eerste instantie geplaatst door Arayen.3

 Selamu alejkum we rahmetullah wa barakatahoe

 love_islam,

als je heel geiteresseerd bent in de tekenen en de verhalen, is het boek: "De tekenen van de Dag des Oordeels" heel gepast voor jou.

het is een h��l interessant boek, echtwaar, moeite om te lezen. het zijn wel allemaal korte teksten over verschillende tekenen. en als je het leest zul je die al dirrect rondom u zien,merken,horen..

bislama

 

Salam alaikoeym

Die boek heb ik het is toch van Ibn Kathir

salam alaikoeym

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 11:38

Ik zal het eens gaan lezen. Ik heb een ander boek: geschiedenis van de profeten, en dat was ook van Ibn Kathir, was echt interessant dus jah

ma'asalama

Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 13:58

 

Selamu alejkum we rahmetullah wa barakatahoe

t boek is niet van mij, ik had ze nml. geleend van mijn vriendin. maar ik geloof wel dat het boek van ibn kathir is,ja..

wasalaam

Ar rayaan.

Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 16:57

 

dit vind ik gewoonweg een WONDER! echt prachtig! ik wou dat ik het in het echt daar kon staan en ernaar kijken...

Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 17:51
Wat staat er dan ? Is dat laatste woord 'Allah' ?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 05:23

Er staat : La Ilaha Illah Allah (Er is geen god dan Allah, de juiste betekenis; niets en niemand heeft het recht om aanbeden te worden behalve Allah)

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 12:34

machaAllah

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.