Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

de sierlijke Hijaab

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: de sierlijke Hijaab
    Geplaatst op: 15 januari 2005 om 17:28

Assalamoe alykoem,

 

De sierlijke Hijaab

 

De erwt is een schitterende gewas. Trots toont ze haar mooie sterke groene

Hijaab. Het beschermt haar van de warme en koude weer. En behoedt haar van de insecten. Allah heeft deze erwt gezegend met een speciale Hijaab, omdat ze dan zonder haar het zaad zou dan uitdrogen en doodgaan.

 

De sinasappel houdt zichzelf in een glimmend oranje Hijaab om de heerlijke smaak van het fruit te beschermen. Anders zal het de smaak kwijtraken.

  

En zo is dat ook met de banaan, de kokosnoot en de granaatappel. Ze hebben allemaal een mooie sierlijke en unieke Hijaab, die beschermd tegen kwalen en verderf.

 

De juweel van de zee, de parel, is een stevige en scherpe Hijaab geschonken

� oesterschelp. Het wordt beschermd tegen andere zeedieren en zo blijft het mooi schitteren en glinsteren.

 

Hoe dan ook, het meest geliefde van Allah in al Zijn scheppingen is de Moeslima die de Hijaab draagt. Zij weet dat het een geschenk is van Allah.

Ze draagt het omdat het haar waardigheid, schoonheid en respect geeft. Het beschermt haar tegen al hetgeen wat verboden is, onrecht en kwaad. Zo kostbaar en edel is zij, dat zij zichzelf hult in een Hijaab.

 

Draag jij nog geen Hijaab? Probeer het eens vandaag!

 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2005 om 17:44
Het lijkt wel een soort van reclame zo ahahah je moet dat 'probeer het eens vandaag' echt weglaten ahahaha  maar toch mooi gezegt hoor masha'Allah
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 05:23

Salam Aleikum,

whuahahahaha ik vind 'm zoo goed
Helemaal zelf verzonnen???
Nu dan vraag ik mij af wat je te zeggen hebt over de mannen met hun baard....
Maar ik vind 'm wel goed
En moge Allah je belonen voor het goede werk dat je verricht, om anderen aan te zetten tot het goede, tbarkallah 3liek

Hamdolillah heb ik die stap kunnen zetten dankzij o.a. vele lieve mensen om mij heen die een voorbeeld voor me zijn o.a. mijn moeder, Moge Allah hen belonen, ameen.

En ik hoop vanuit het diepste van mijn hart dat de meisjes in gaan zien wat de hijaab nou precies inhoudt, de pracht die heeft en bezit is van een enorme hoge waarde en respect.

Ya Rabb leidt ons op Uw pad en laat Uw liefde in onze harten branden en het nooit laten doven maar steeds veller laten schijnen en ons tot Uw dierbaren doen toe behoren ameeeeeeeen Rabby el-3alameen.

wa aleikum salam
oegt fi deen
Noor al-Islaam

ps: waarom oegty dat 'probeer het eens vandaag' weghalen???
wie belooft jou, mij en alle anderen een morgen......................................

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 06:18
Ahahha nee zo bedoelde ik het niet. Abou Jabir heeft het goed gezegt, alleen het komt een beetje over alsof hij het aan probeert te smeren net zoals al die reclamemensen dat doen weet je. Zo van hebt u nog geen multifunctionele easyslide stofzuiger,(ik zeg maar wat) ga vandaag nog naar de winkel! Daarom zei ik, misschien kun je dat probeer het eens vandaag beter weglaten..
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 06:35

Salam Aleikum,

Hahahahahaha
macha Allah, ik begrijp het helemaal oegty,
haha hoe jij het ook beschrijft he......

wa aleikum salam

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 06:57
Terug naar boven
Salafi_Manhadj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salafi_Manhadj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 06:57

mooi verwoord

 

 

masha allah(Y)

Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 18:04
Assalaamoe 'alaykoem,
een nasi7a van een lieftallige zuster.
------------------------------------------------------------ ------
 
Salam oe Aleikum wa Rahmatollah wa Barakataho zusters en broeders,

Allereerst hoop ik dat alles goed met jullie gaat, Inshallah
Graag wil ik met jullie de liefde delen die ik momenteel voel, het bovennatuurlijke gebeuren wat ik niet kan verklaren.

Vaker heb ik de vraag horen vallen: "Is de Hidjaab nu werkelijk verplicht".... Dames hier kan ik kort en bondig over zijn: "Ja, deze is verplicht". Ik kan allerlei hadiths erbij pakken, maar diep in jullie harten weten jullie deze ook te vinden. Het staat letterlijk in de qoraan, meer bewijs heb je niet nodig!

Allerlei vragen die daarbij de ronden doen, kan ik de hidjaab wel combineren met mijn hedendaagse bezigheden, wat zal de reactie van mijn omgeving zijn, mijn werkgever, mijn vrienden, etc. We denken aan zoveel dingen maar vergeten het belangrijkste. We gehoorzamen zovelen, maar vergeten de Belangrijkste. We praten met zovelen maar vergeten de Belangrijkste.

Hoe zou je je voelen als je wist dat je 24 uur in zonden leeft, door het niet dragen van de hidjaab? Hoe zou je je voelen als je wist dat Allah Ta'ala 24 uur per dag niet tevreden over jou is, omdat je niet realistisch genoeg bent te beseffen dat wat Hij geschreven heeft het beste (een plicht) is voor jou! Een dag bestaat uit 24 uur, we doen zoveel in een dag, maar wat doen we nu allemaal voor Hem. We gaan naar ons werk, sommigen naar school, keren terug, eten, tv kijken, slapen....en zo gaat dit dagelijks door.

Het besef dat deze wereld niet eeuwig is, is ver te vinden bij velen. Hoe vaak zeg je wel niet, doe ik volgende week wel of volgend jaar....ben je er dan nog....wie geeft jou die garantie. Wie geeft jou de garantie dat je er morgen nog zult zijn......dat kan niemand!!!

We hebben allemaal een doel in ons leven, we willen allemaal graag in het paradijs terecht komen.....waarom doen we er dan niks voor? Waarom kunnen we wel hard werken voor een carriere binnen het bedrijf of een universitaire graad. We hebben een doel.....maar het handelen naar het doel..... doen we dat ook?

De hidjaab is een plicht, met redenen omkleed, waarom dragen we het dan niet? Je hebt toch een doel, handel er dan ook naar....wat is nu het probleem als je de hidjaab draagt.....je werk, je omgeving.....

Niks is het probleem, we leven in een vrij land, weliswaar een niet-islamitisch land, maar de vrijheid is je geboden. In sommige gevallen weliswaar moeilijker maar niet Onmogelijk!!

Persoonlijk heb ik alle vrijheid genoten, heb van mijn ouders alle vertrouwen gekregen, Alhamdolilah. Velen hadden het nooit kunnen verwachten dat van alle mensen in hun omgeving ik een hidjaab zou dragen, zelf kan ik het ook niet verklaren. Ik ben eens goed na gaan denken over dit leven en ben heel realistisch geweest en op de een of andere manier heeft Hij me elke seconde bijgestaan, ik kan het gevoel niet beschrijven, maar MASHALLAH ik gun het een elke zuster en of broeder. Het gevoel van Zijn Nabijheid....rillingen en toch zo een gelukkig gevoel, waar niets tegen op kan wegen, maar dan ook echt NIETS!!!!

Dit leven is niet eeuwig, je hebt geen enkele garantie met betrekking tot wat dan ook, waarom doen we vaak anderen een plezier, maar vergeten we de Belangrijkste. Ga eens rustig zitten, sluit jezelf op en wees realistisch. Weeg af wat het belangrijkste is en wat nuttig is om je uiteindelijke doel te bereiken, immers een doel hebben en er naar handelen zijn 2 verschillende dingen!

Allah Ta'ala is 24 uur bij ons, besef dat eens, wellicht zul je dan beseffen dat alles wat je doet een reden heeft. Niets in dit leven is zomaar, er zijn veel verleidingen, maar dat is slechts omdat Allah Ta'ala graag ziet wie de ware gelovigen zijn en wie niet..............

Deze topic is bedoelt voor dames die nog geen hoofddoek dragen...hopelijk heb ik mensen aan het denken gezet, immers de liefde die ik momenteel voel wens ik een ieder ander toe!!!

Ik hou van al mijn zusters en broeders omwille van Allah Ta'ala 

Wa Salam oe Aleikum wa Rahmatollah wa Barakatahoe,

Oegtikoum fi Dien
Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 07:10

MashAllahhhhhhhhhhhhhh mijn zuster, dat heb je echt heel mooi gezegd, en inderdaad, het dragen van de hijab, geeft je zo�n mooi gevoel..mashAllahhh..

Een gevoel om niet te beschrijven.....

Moge Allah sobhanahoe wa ta3la je belonen, voor deze wijze woorden, mashAllah...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 13:26

Wa3alaikom Essalaam Warahmatoe Allah Lieftallige zuster,

Masha Allah, Heel mooi verwoord zuster ouarda. Ik draag hem ook sinds kort (Sinds gister, hihi), En ik weet precies wat je met dat gevoel bedoelt. Echt wonderbaarlijk. Geeft een veilig/ vertrouwd gevoel met wat Innerlijke rust. Masha Allah! By the way, Leuk dat je hier ook nog eens komt : ).

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
MouniaG. Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MouniaG. Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2007 om 08:23
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

 

De sierlijke Hijaab

 

De erwt is een schitterende gewas. Trots toont ze haar mooie sterke groene

Hijaab. Het beschermt haar van de warme en koude weer. En behoedt haar van de insecten. Allah heeft deze erwt gezegend met een speciale Hijaab, omdat ze dan zonder haar het zaad zou dan uitdrogen en doodgaan.

 

De sinasappel houdt zichzelf in een glimmend oranje Hijaab om de heerlijke smaak van het fruit te beschermen. Anders zal het de smaak kwijtraken.

  

En zo is dat ook met de banaan, de kokosnoot en de granaatappel. Ze hebben allemaal een mooie sierlijke en unieke Hijaab, die beschermd tegen kwalen en verderf.

 

De juweel van de zee, de parel, is een stevige en scherpe Hijaab geschonken

� oesterschelp. Het wordt beschermd tegen andere zeedieren en zo blijft het mooi schitteren en glinsteren.

 

Hoe dan ook, het meest geliefde van Allah in al Zijn scheppingen is de Moeslima die de Hijaab draagt. Zij weet dat het een geschenk is van Allah.

Ze draagt het omdat het haar waardigheid, schoonheid en respect geeft. Het beschermt haar tegen al hetgeen wat verboden is, onrecht en kwaad. Zo kostbaar en edel is zij, dat zij zichzelf hult in een Hijaab.

 

Draag jij nog geen Hijaab? Probeer het eens vandaag!

 

wassalaam,

 

Ik heb het al een paar keer gelezen op andere sites, en hij is en blijft prachtig..!!

 

 

 

Oegt fi El-Islaam

 

Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2007 om 05:56
In eerste instantie geplaatst door ouarda

Assalaamoe 'alaykoem,
een nasi7a van een lieftallige zuster.
------------------------------------------------------------ ------
 
Salam oe Aleikum wa Rahmatollah wa Barakataho zusters en broeders,

Allereerst hoop ik dat alles goed met jullie gaat, Inshallah
Graag wil ik met jullie de liefde delen die ik momenteel voel, het bovennatuurlijke gebeuren wat ik niet kan verklaren.

Vaker heb ik de vraag horen vallen: "Is de Hidjaab nu werkelijk verplicht".... Dames hier kan ik kort en bondig over zijn: "Ja, deze is verplicht". Ik kan allerlei hadiths erbij pakken, maar diep in jullie harten weten jullie deze ook te vinden. Het staat letterlijk in de qoraan, meer bewijs heb je niet nodig!

Allerlei vragen die daarbij de ronden doen, kan ik de hidjaab wel combineren met mijn hedendaagse bezigheden, wat zal de reactie van mijn omgeving zijn, mijn werkgever, mijn vrienden, etc. We denken aan zoveel dingen maar vergeten het belangrijkste. We gehoorzamen zovelen, maar vergeten de Belangrijkste. We praten met zovelen maar vergeten de Belangrijkste.

Hoe zou je je voelen als je wist dat je 24 uur in zonden leeft, door het niet dragen van de hidjaab? Hoe zou je je voelen als je wist dat Allah Ta'ala 24 uur per dag niet tevreden over jou is, omdat je niet realistisch genoeg bent te beseffen dat wat Hij geschreven heeft het beste (een plicht) is voor jou! Een dag bestaat uit 24 uur, we doen zoveel in een dag, maar wat doen we nu allemaal voor Hem. We gaan naar ons werk, sommigen naar school, keren terug, eten, tv kijken, slapen....en zo gaat dit dagelijks door.

Het besef dat deze wereld niet eeuwig is, is ver te vinden bij velen. Hoe vaak zeg je wel niet, doe ik volgende week wel of volgend jaar....ben je er dan nog....wie geeft jou die garantie. Wie geeft jou de garantie dat je er morgen nog zult zijn......dat kan niemand!!!

We hebben allemaal een doel in ons leven, we willen allemaal graag in het paradijs terecht komen.....waarom doen we er dan niks voor? Waarom kunnen we wel hard werken voor een carriere binnen het bedrijf of een universitaire graad. We hebben een doel.....maar het handelen naar het doel..... doen we dat ook?

De hidjaab is een plicht, met redenen omkleed, waarom dragen we het dan niet? Je hebt toch een doel, handel er dan ook naar....wat is nu het probleem als je de hidjaab draagt.....je werk, je omgeving.....

Niks is het probleem, we leven in een vrij land, weliswaar een niet-islamitisch land, maar de vrijheid is je geboden. In sommige gevallen weliswaar moeilijker maar niet Onmogelijk!!

Persoonlijk heb ik alle vrijheid genoten, heb van mijn ouders alle vertrouwen gekregen, Alhamdolilah. Velen hadden het nooit kunnen verwachten dat van alle mensen in hun omgeving ik een hidjaab zou dragen, zelf kan ik het ook niet verklaren. Ik ben eens goed na gaan denken over dit leven en ben heel realistisch geweest en op de een of andere manier heeft Hij me elke seconde bijgestaan, ik kan het gevoel niet beschrijven, maar MASHALLAH ik gun het een elke zuster en of broeder. Het gevoel van Zijn Nabijheid....rillingen en toch zo een gelukkig gevoel, waar niets tegen op kan wegen, maar dan ook echt NIETS!!!!

Dit leven is niet eeuwig, je hebt geen enkele garantie met betrekking tot wat dan ook, waarom doen we vaak anderen een plezier, maar vergeten we de Belangrijkste. Ga eens rustig zitten, sluit jezelf op en wees realistisch. Weeg af wat het belangrijkste is en wat nuttig is om je uiteindelijke doel te bereiken, immers een doel hebben en er naar handelen zijn 2 verschillende dingen!

Allah Ta'ala is 24 uur bij ons, besef dat eens, wellicht zul je dan beseffen dat alles wat je doet een reden heeft. Niets in dit leven is zomaar, er zijn veel verleidingen, maar dat is slechts omdat Allah Ta'ala graag ziet wie de ware gelovigen zijn en wie niet..............

Deze topic is bedoelt voor dames die nog geen hoofddoek dragen...hopelijk heb ik mensen aan het denken gezet, immers de liefde die ik momenteel voel wens ik een ieder ander toe!!!

Ik hou van al mijn zusters en broeders omwille van Allah Ta'ala 

Wa Salam oe Aleikum wa Rahmatollah wa Barakatahoe,

Oegtikoum fi Dien

Barak Allahu feek, prachtig!! EN niet alleen voor de moslima' s die geen hijaab dragen, maar in het algemeen een mooie nashieha om ons aan het Allerhoogste te doen herrinneren! MAscha'Allah!

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2007 om 06:16

Salam Aleikum,

whuahahahaha ik vind 'm zoo goed
Helemaal zelf verzonnen???
Nu dan vraag ik mij af wat je te zeggen hebt over de mannen met hun baard....
Maar ik vind 'm wel goed
En moge Allah je belonen voor het goede werk dat je verricht, om anderen aan te zetten tot het goede, tbarkallah 3liek

Hamdolillah heb ik die stap kunnen zetten dankzij o.a. vele lieve mensen om mij heen die een voorbeeld voor me zijn o.a. mijn moeder, Moge Allah hen belonen, ameen.

En ik hoop vanuit het diepste van mijn hart dat de meisjes in gaan zien wat de hijaab nou precies inhoudt, de pracht die heeft en bezit is van een enorme hoge waarde en respect.

Ya Rabb leidt ons op Uw pad en laat Uw liefde in onze harten branden en het nooit laten doven maar steeds veller laten schijnen en ons tot Uw dierbaren doen toe behoren ameeeeeeeen Rabby el-3alameen.

 

 

Assalaam alaikoem,

 

Amien. Ik hoop dat er voor mij ook de dag komt dat ik 'm definief opzet.

wa salaam

Rahima

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2007 om 06:26
Salam oe Aleikum wa Rahmatollah wa Barakataho zusters en broeders,

Allereerst hoop ik dat alles goed met jullie gaat, Inshallah
Graag wil ik met jullie de liefde delen die ik momenteel voel, het bovennatuurlijke gebeuren wat ik niet kan verklaren.

Vaker heb ik de vraag horen vallen: "Is de Hidjaab nu werkelijk verplicht".... Dames hier kan ik kort en bondig over zijn: "Ja, deze is verplicht". Ik kan allerlei hadiths erbij pakken, maar diep in jullie harten weten jullie deze ook te vinden. Het staat letterlijk in de qoraan, meer bewijs heb je niet nodig!

Allerlei vragen die daarbij de ronden doen, kan ik de hidjaab wel combineren met mijn hedendaagse bezigheden, wat zal de reactie van mijn omgeving zijn, mijn werkgever, mijn vrienden, etc. We denken aan zoveel dingen maar vergeten het belangrijkste. We gehoorzamen zovelen, maar vergeten de Belangrijkste. We praten met zovelen maar vergeten de Belangrijkste.

Hoe zou je je voelen als je wist dat je 24 uur in zonden leeft, door het niet dragen van de hidjaab? Hoe zou je je voelen als je wist dat Allah Ta'ala 24 uur per dag niet tevreden over jou is, omdat je niet realistisch genoeg bent te beseffen dat wat Hij geschreven heeft het beste (een plicht) is voor jou! Een dag bestaat uit 24 uur, we doen zoveel in een dag, maar wat doen we nu allemaal voor Hem. We gaan naar ons werk, sommigen naar school, keren terug, eten, tv kijken, slapen....en zo gaat dit dagelijks door.

Het besef dat deze wereld niet eeuwig is, is ver te vinden bij velen. Hoe vaak zeg je wel niet, doe ik volgende week wel of volgend jaar....ben je er dan nog....wie geeft jou die garantie. Wie geeft jou de garantie dat je er morgen nog zult zijn......dat kan niemand!!!

We hebben allemaal een doel in ons leven, we willen allemaal graag in het paradijs terecht komen.....waarom doen we er dan niks voor? Waarom kunnen we wel hard werken voor een carriere binnen het bedrijf of een universitaire graad. We hebben een doel.....maar het handelen naar het doel..... doen we dat ook?

De hidjaab is een plicht, met redenen omkleed, waarom dragen we het dan niet? Je hebt toch een doel, handel er dan ook naar....wat is nu het probleem als je de hidjaab draagt.....je werk, je omgeving.....

Niks is het probleem, we leven in een vrij land, weliswaar een niet-islamitisch land, maar de vrijheid is je geboden. In sommige gevallen weliswaar moeilijker maar niet Onmogelijk!!

Persoonlijk heb ik alle vrijheid genoten, heb van mijn ouders alle vertrouwen gekregen, Alhamdolilah. Velen hadden het nooit kunnen verwachten dat van alle mensen in hun omgeving ik een hidjaab zou dragen, zelf kan ik het ook niet verklaren. Ik ben eens goed na gaan denken over dit leven en ben heel realistisch geweest en op de een of andere manier heeft Hij me elke seconde bijgestaan, ik kan het gevoel niet beschrijven, maar MASHALLAH ik gun het een elke zuster en of broeder. Het gevoel van Zijn Nabijheid....rillingen en toch zo een gelukkig gevoel, waar niets tegen op kan wegen, maar dan ook echt NIETS!!!!

Dit leven is niet eeuwig, je hebt geen enkele garantie met betrekking tot wat dan ook, waarom doen we vaak anderen een plezier, maar vergeten we de Belangrijkste. Ga eens rustig zitten, sluit jezelf op en wees realistisch. Weeg af wat het belangrijkste is en wat nuttig is om je uiteindelijke doel te bereiken, immers een doel hebben en er naar handelen zijn 2 verschillende dingen!

Allah Ta'ala is 24 uur bij ons, besef dat eens, wellicht zul je dan beseffen dat alles wat je doet een reden heeft. Niets in dit leven is zomaar, er zijn veel verleidingen, maar dat is slechts omdat Allah Ta'ala graag ziet wie de ware gelovigen zijn en wie niet..............

Deze topic is bedoelt voor dames die nog geen hoofddoek dragen...hopelijk heb ik mensen aan het denken gezet, immers de liefde die ik momenteel voel wens ik een ieder ander toe!!!

Ik hou van al mijn zusters en broeders omwille van Allah Ta'ala 

Wa Salam oe Aleikum wa Rahmatollah wa Barakatahoe,

Oegtikoum fi Dien

 

Salaam alaikoem

massallah!!!

waarom weet ik dit allemaal...maar heb ik de ballen niet om 'm definitief op te doen.

Het is wel zo dat ik de hele tijd denk dat ik straks binnen de bedrijven waarin ik mijn werkperiodes ga verrichten niet aan genomen zal worden. wat een onzin he terwijl ik ook donders goed weet dat dit er niet om doet.

wa salaam

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.