Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Sieraden Harram??

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Ikram_sma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ikram_sma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sieraden Harram??
    Geplaatst op: 28 januari 2005 om 14:58
Salaam alaikoum Wr Wb,
Ik heb een vraagje...Laatst hadden ik en m'm vriendinnen een hevige discussie over sieraden dragen als moslima!!
Ik zou graag willen weten of het nou harram is...Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!!

Ma3a Asalama,
Jullie zuster
To May People Wear The Title Of A Muslim, But They Don't Practice Islam!!
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 07:53

Assalaam Aleikoem,

Het is de bedoeling dat je je sieraden niet aan andere (vreemde) mannen laat zien.

De mahram van een vrouw is niemand anders dan zoals Allah swt in de Qor-aan heeft beschreven:
En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtegenoten, of hun vader, of de vaders van hun echtegenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtegenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'aura van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen" (Soerat An-noer vers 31)

Wa aleikoem salaam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 07:57

De islaam beschouwt een vrouw als een parel, die niet mag worden tentoongestelt.

Terug naar boven
*Fa�sa* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Fa�sa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 12:48
In eerste instantie geplaatst door miss layla

 en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.

Assalamoe wa'laikoem,,

dus dan zouden ringen wel mogen...of klopt dit niet??

ma3a salama

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 13:26

Assalaam Aleikoem,

Met sieraad in deze aya wordt waarschijnlijk geslachtsdeel bedoelt (alahoe alam).

Maar toch is het verboden om je aantrekkelijk te maken voor andere (vreemde) mannen.

De vrouw mag wel sieraden dragen, het is aan ons vrouwen om ons mooi te maken voor onze man, en er mooi en verzorgd eruit te zien voor onze familie (alleen de maghram mannen).
Echter buitenshuis mag je je sieraden niet tonen.

ALAHOE ALAM.

Wa aleikoem salaam

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 02:35

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Dat is dus een vraag waar ik een tijdje mee zit, wat wordt er precies met sieraden bedoeld, als we het hebben over deze ayah?

en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.

Ik had ook een discussie over het dragen van goud.
Waarover ik gehoord heb dat goud dragen ook verboden is voor de vrouwen, en dat er ook hadiths bij gehaald werden....

Is dat waar of niet, de vrouw mag toch wel g0ud dragen

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 05:43

Assalaam Aleikoem,

Goud is alleen verboden voor mannen. Laat hen de hadith tonen waarin anders beweerd wordt...

In dit stukje staat dat met 'sieraad' de schaamtestreek wordt bedoeld, maar ik weet niet of dit artikel uit islamitisch oogpunt is geschreven. Op andere sites lees ik weer dat met 'sieraad' daadwerkelijk sieraad bedoeld wordt Allahoe alam. Wellicht dat andere moslims op dit forum hier insha'Allah meer over weten...

http://www.monotheist.nl/hoofddoek.html

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
um musab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote um musab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 12:33

  

    esselamu alaikum we rahmetullah oeghtie,

   inseAllah staat hier : http://dutch.ilmsahih.com/vb/index.php?showtopic=214  de antwoord op je vraag. voor de rest is het ook een erg leerzame site.

  fie Amaniellah,

 um musab

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 15:06
Salamoe 3alaikoum oegtie layla

Als je naar de site van selefiepublikaties.nl gaat dan zie je onder het kopje zusters een 4 delige artikel staan van cheich albaani ra7omoehoe ALLAH....genaamd de etiketten van het huwelijk. Bij deel 4 staat genoemd dat goud zowel voor de mannen als vrouwen niet is toegestaan met de daarbij horende daliel namelijk overleveringen van de profeet mohamed sallahoe 3alaihi wasalaam waarin hij zelfs tegen zijn eigen dochter fatima corrigeerd...

Insha ALLAH zul je hiermee je bewijs hebben en ook de rest van het artikel is heel leerzaam....

ghair insha allah

m3a salama
oegt merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 05:01
asalamoe alaykoem,
hangt ervan af he wat de bedoeling is van het dragen van sieraden je kan het doen om aantrekkelijk te zijn maar ook gewoon voor de sier he om er verzorgd uit te zien...
wa alaykoem salaam
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Salamoe 3alaikoum oegtie layla

Als je naar de site van selefiepublikaties.nl gaat dan zie je onder het kopje zusters een 4 delige artikel staan van cheich albaani ra7omoehoe ALLAH....genaamd de etiketten van het huwelijk. Bij deel 4 staat genoemd dat goud zowel voor de mannen als vrouwen niet is toegestaan met de daarbij horende daliel namelijk overleveringen van de profeet mohamed sallahoe 3alaihi wasalaam waarin hij zelfs tegen zijn eigen dochter fatima corrigeerd...

Insha ALLAH zul je hiermee je bewijs hebben en ook de rest van het artikel is heel leerzaam....

ghair insha allah

m3a salama
oegt merjem
  asalaamo3alaikom ja zuster ik heb ook albanie ea7maholaah  horen zegen dat het niet togestaan is  voor vrouwen wat rond is  goud dat rond is  bevoorbeeld ringen en armbanden ketingen  ,maar hij zei dat wat niet goud is is wel toe gestaan ,wallaahoa3alaam  ik zelf draag  geen goud meer  ,maar zolang gelerden eroververschilen  je kunt  het dragen als daarbij goed voelt maar als je twijfelt kun je het bter laten. walaahoa3laam.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2005 om 05:19
asalamoe alaykoem, ik heb gehoord dat MANNEN geen goud mogen dragen en niet mannen en vrouwen .het is dan denk ik een mening van mensen

wa alaykoem salaam.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.