Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

IK KAN HET NIET UITSTAAN

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: IK KAN HET NIET UITSTAAN
    Geplaatst op: 11 februari 2005 om 10:16

IK KAN HET NIET UITSTAAN

Dat sommige mensen die als moslim zijn geboren en opgevoed, er met de pet naar gooien, MENSEN HET EINDE IS IN ZICHT, ik kan het niet uitstaan als die mensen (waarvan je toch zou denken dat ze een kleine voorang hebben op niet-moslims,)GEBEDEN TELAAT BIDDEN EN GEEN FADJR BIDDEN, NIET HET NUT VAN EEN LANGE HOOFDOEK INZIEN, RUZIE MAKEN OM DE WAARHEID RODDELEN TOT DAT ALLEEN NOG MAAR BOTTEN OVERZIJN, NIET OPEN STAAN VOOR HET GELOOF! ZEGGEN DAT MUZIEK DRAAIEN BEST KAN!

IK BEN ER ECHT  ziek   VAN! ULG BAH ULG BAH!

zoiets kan alleen ge-excuseert worden als je net (een paar maanden) moslim bent. of als je het ECHT niet weet.

BESTE BROEDERS BESTE LIEVE ZUSTERS ECHT! HET EINDE IS IN ZICHT! HET EINDE IS IN ZICHT! HET EINDE IS IN ZICHT! RED JE ZELF RED JE IMAAN DOE DR WAT AAN! 

INSHA KOMT HET OOIT NOG GOED! AMIEN!

EN INSHA WORD IK VERGEVEN VOOR MIJN FOUTEN DIE IK HEB BEGAAN, DOOR LUIHEID, HET EVEN ''NIET GEHOORD-HEID'', EN VOOR ALLE ZONDE,S DIE IK HEB BEGAAN. AMIEN

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 14:48

Assalaam alaykoum,

Benader deze mensen met oprechtheid, zachtheid en eerlijkheid. Daar zijn ze eerder bij gebaat dan dat je zegt: 'ik kan het niet uitstaan'. Weet dat het jouw plicht is om deze broeders en zusters die richting het ongeloof gaan, je behoort te adviseren. Als wij dat allemaal doen...dan zal het straatbeeld er wat beter uitzien, inshaAllah.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2005 om 17:13

salaam aleikum Allah leid wie Hij wilt en laat dwalen wie Hij wilt

geef het goede voorbeeld en het komt goed inshaAllah maak veel doeas enz

Mag Allah ons allen vergegeven en ons genadig zijn en leiden naar zijn licht

amin

wa aleikum salaam

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 02:24

salem aleykoem

ik heb het ook over de mensen die je dus NIET k�n adviseren (die dus al advies genoeg hebben gehad maar er gewoon niks mee doen.)

en niet de mensen waarbij je merkt dat ze er toch wel open voor staan.

salem aleykoem

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 05:58

assalaam aliekom lieve zusters en broeders!!

alleen ALLAH(SWT)leid wie hij wil ,je mag geen mensen beoordelen op hun handelen,alleen ALLAH(SWT)zal de mensen beoordelen !!!

zeg nooit dat er mensen zijn die niet willen luisteren,probeer juist met veel sabr en veel liefde de mensen te overtuigen van de islam.alleen ALLAH(SWT)kan in de mensen hun harten kijken niet wij.

zeg nooit dat je beter bent dan iemand anders ,want ALLAH(SWT)houd niet vande mensen die zich beter voelen dan andere.daar is juist een mooie taak voor ons allen als moslims om het goede voorbeeld te geven,insha allah.

wasalaam oem moussa

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 06:00
Waare gelovigen beschermen elkaar voor het kwaad,zij eerbiedigen God's/Allah's woord het best.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 07:32

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Zuster ik kan het ook niet uitstaan als iemand oordeelt over andere mensen, kijk eerst of je het zelf wel allemaal zo goed doet.

Als de mensen waar jij het over hebt de ware islam kende dan zouden ze wel hun handelingen hebben verbeterd, blijkbaar zijn deze mensen onwetend. ALs deze broeders en zusters waar jij het over hebt jouw reactie lezen dan neem ze nog sneller afstand van de islam. Het enige wat jij hier aan kan doen is hen uitnodigen tot de islam op de juiste manier, dat is met zachtheid en niet met hardheid. Leg heb uit wat de islam betekent als je die kans hebt en probeer de juiste boodschap over te brengen.

Zoals Oem Moussa al schreef, Allah leid wij hij wil.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 10:12

nogmaals wat ik al zei;

ik heb het ook over de mensen die je dus NIET k�n adviseren (die dus al advies genoeg hebben gehad maar er gewoon niks mee doen.)

en niet de mensen waarbij je merkt dat ze er toch wel open voor staan.

um ummrah schreef;

Zuster ik kan het ook niet uitstaan als iemand oordeelt over andere mensen, kijk eerst of je het zelf wel allemaal zo goed doet.

ik schreef; EN INSHA  ALLAH WORD IK VERGEVEN VOOR MIJN FOUTEN DIE IK HEB BEGAAN, DOOR LUIHEID, HET EVEN ''NIET GEHOORD-HEID'', EN VOOR ALLE ZONDE,S DIE IK HEB BEGAAN. AMIEN

um ummrah schreef;blijkbaar zijn deze mensen onwetend

ik schreef ook; zoiets kan alleen ge-excuseert worden als je net (een paar maanden) moslim bent. of als je het ECHT niet weet.

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 10:27

Oem Moussa schreef

zeg nooit dat je beter bent dan iemand anders ,want ALLAH(SWT)houd niet vande mensen die zich beter voelen dan andere.daar is juist een mooie taak voor ons allen als moslims om het goede voorbeeld te geven,insha allah.

ik schreef,

EN INSHA  ALLAH WORD IK VERGEVEN VOOR MIJN FOUTEN DIE IK HEB BEGAAN, DOOR LUIHEID, HET EVEN ''NIET GEHOORD-HEID'', EN VOOR ALLE ZONDE,S DIE IK HEB BEGAAN. AMIEN

en Umm Umarah, en aan de rest aan wie ik de boodschap onduidelijk heb laten overkomen,

daar bij het is dus zeker niet de bedoeling om mensen aftelaten schrikken, maar om ze eens duidelijk aan te spreken! als je naar arabische lezingen luisterd doen ze dat ook op zo,n manier, duidelijk.

en dat komt niet vanuit haat maar, vanuit mijn hart, die letterlijk een beetje gebroken is door dus zulke mensen, mensen die al door veel mensen zijn aangesproken, maar die dus ruzie maken met die mensen die op een ZACHTE en GEDULDIGE manier hen het goede probeert te vertellen.(waar insommige gevallen zelfs een imaam aan te pas is gekomen) ZULKE MENSEN HEB IK HET OVER LAAT DAT DUIDELIJK ZIJN.

het einde is in zicht en moet je dan nog tegen zulke mensen zacht zijn? nee! tegen zulke mensen moet je duidelijk en eerlijk zijn, wand met zachtheid berijk je zulke mensen niet. en daardoor kan je niet de belangrijke informatie aan hun doorgeven, 

en daar heb je nu nog de kans voor, kunnen ze ook niet zeggen op de dag des oordeels dat je duidelijk had moeten zijn, of dat ze je door je zachtheid niet begrepen. en je dus niet jouw hasanat afpakken.

en nog even over mensen op straat, die moet je ook aan spreken, maar dan idd op een zachte manier, wand die pakken net zo goed anders jouw hasanat af, stel jij hebt een vrouw of een man zien zitten en je ziet hij/zij is verslaafd, stel nou dat als jij had verteld over de islaam en  dat hij er dan af was gekomen en moslim was geworden?

maar jij loopt door, hij komt ook naar jou toe op de dag des oordeels, en zal zeggen tegen Allah swt. zij of hij heeft mij zien zitten en hij zij heeft niks gezecht? is dat rechtvaardig?

ik schrijf dit niet om iemand te laten afschrikken, maar omdat ik van mijn moslim broeders en zusters houd omwille van Allah swt.

asalem aleykoem malikah

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 12:45

Assalaam alaykoum zusters,

Kalm aan naar elkaar toe. Acceptatie dat er mensen zijn die Allah Ta'ala ontkennen is ook een vorm van geloof in Allah Ta'ala. Heb je alle pogingen gewaagd, dan heb je je plicht gedaan en dat dien je dan te accepteren.

Het leven bestaat nou eenmaal uit gelovigen en niet-gelovigen. De tijd van de neerdaling van onze geliefde profeet Isa (vzmh) zal een mooi tijdperk zijn. Ik verlang naar die tijd. InshaAllah dat wij die tijd mogen meemaken.

Jullie zuster

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2005 om 16:23

Salamoen Aleykoem

Er was eens een smid. Hij was ongelovig en leefde in een islamitisch land. Telkens wanneer hij adhaan hoorde(roeping voor gebed) stopte hij even met slaan op waar hij mee bezig was. Allah(sbw) vond dit gedrag zo mooi dat hij beloont werdt met Djennah(paradijs). Beoordeel niet te snel.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.