Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hoofdoekjes in Nederland !

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoofdoekjes in Nederland !
    Geplaatst op: 19 februari 2005 om 16:55
Hoofddoekjes / De regel is duidelijk: gezichtsbedekking mag niet

 

19 februari 2005

van onze verslaggever
2005-02-19

De Rotterdamse deelgemeente Charlois acht de hoofddoek in strijd met de neutrale overheid. Mag een ambtenaar een religieus symbool dragen?

Rotterdam moet een code opstellen voor ambtenaren die in werktijd religieus-ge ori�nteerde kleding willen dragen. Daarvoor pleit deelgemeente Charlois in een brief aan b. en w. en de andere deelgemeenten.

,,Er is sprake van een verzwaring in religieuze kleding'', zegt PvdA-bestuurder Dick Lockhorst van Charlois. ,,Dat merk je in de maatschappij, dat merk je ook onder ambtenaren. Wij willen niet nog zwaardere vormen dan de gewone hoofddoek.''

Aanleiding voor de brief is een baliemedewerkster van Charlois die een 'eitje' ging dragen. Dat is een strakke hoofddoek die behalve het haar ook een deel van de wangen en de kin bedekt. Nadat bezoekers zich over haar uiterlijk hadden beklaagd, sprak het deelgemeentebestuur haar erop aan. De ambtenaar draagt nu helemaal geen hoofddoek meer.

Het deelgemeentebestuur wil helderheid over wat nu wel en niet kan. ,,Elk bedrijf maakt daar afspraken over'', constateert Lockhorst, ,,alleen in de ambtenarij wordt daar spastisch over gedaan. Als een baliemedewerker in een doorschijnend blousje verschijnt of in korte broek, wordt die daar ook op aangesproken. Maar met een hoofddoek ligt het ineens ontzettend gevoelig.'' Charlois heeft ook moeite met de hoofddoek bij overheidsdienaren. Hij is religieus en staat symbool voor de ondergeschiktheid van de vrouw.

Begin vorig jaar debatteerde de gemeenteraad over een hoofddoekverbod voor ambtenaren. Indiener Leefbaar Rotterdam kreeg toen nauwelijks bijval. De hoofddoek moet kunnen, vond de raad, mits het gezicht vrij is. Maar waar ligt de grens?, reageert Lockhorst. Mag een 'eitje' dan wel? En de Iraanse look: een wijdvallende zwarte jurk met zwarte sluier die het gezicht wel vrijlaat?

Een collegewoordvoerder acht een kledingcode overbodig. De regel is helder: geen gezichtsbedekking. Een 'eitje' bedekt de ogen en mond niet, dus mag. ,,We gaan echt niet defini�ren: twee centimeter van het oor af.'' Vanuit de raad krijgt Charlois alleen van Leefbaar Rotterdam steun. ,,Als een gemeentebreed verbod op opzichtige religieuze uitingen er niet inzit, moeten deelgemeenten en scholen vrij zijn om dergelijke voorschriften zelf in te voeren.''

CDA-fractievoorzitter Harm van den Born is tegen. Hij verdenkt Charlois van het 'wegduwen van religie'. Tegenover klagers moet een goed bestuurder ,,uitleggen dat we in een samenleving leven waarin mensen vrij zijn om te denken en te geloven wat ze willen. Religieuze mensen mogen ook meedoen.''

De PvdA vindt de hoofddoek geen probleem, maar voelt wel voor een kledingcode.

www.trouw.nl

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 01:11

Sjonge jonge, Er wordt altijd wel naar iets gezocht om het de Moslims moeilijk te maken.

Oja, Hoofddoek staat symbool voor de ondergeschiktheid van de vrouw?? Nou, Dan zullen ze dus wat moeten doen aan die discriminerende symbool vind ik. Daar bereik je op lange termijn meer mee en iedereen is happy..Maar jah, Wie ben ik he.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 03:31

Het is ook nooit goed....gaan de vrouwen met sluiers werken is het weer niet goed?!

Als een vrouw met een hoofddoek echt onderdrukt wordt, dan werkte ze niet naar mijn weten?????

Zitten de vrouwen die onderdrukt worden niet in een Blijf van Mijn lijf huis?

Mensen waar maken we ons druk om?

De hoofddoek is geen bedreiging, zie dat nou eens in!

Zusters, doe nooit je hoofddoek af omdat men dat van je vraagt. Het is je plicht naar Allah Ta'ala.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 03:57
Inderdaad oegtie Imaan, Heb je helemaal gelijk in. Ik draag momenteel nog geen hoofddoek, Maar als je zoiets leest dan denk je toch bij jezelf: Ik ga hem dragen om mee te helpen die negatieve beeldvorming over een Moslima te verwijderen. Maar uiteraard niet alleen daarom ;)
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 04:57

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ook ik zeg mijn hijaab nooit af te doen, diep in mijn hart wil ik dat niet, maar alleen Allah sub7ana wa ta3ala weet wat er gebeuren gaat, dus wil ik mezelf niet voor de gek houden en zeg nooit nooit.

Maar IK wil hem van mijn leven niet afdoen, het is mijn alles, mijn bescherming evenals de volmaking van mijn imaan.

Alles ligt in Zijn handen, waar wij ons bij neer moeten leggen, maar dat weerhoudt je er niet van om op te komen voor jouw Heer en jouw dien.

Wa aleikoum salam wa rahmatullahi wa barakatoehoe

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 09:41

Salamoen Aleykoem

Laat ze de baard ook maar verbieden joh. Laat ze het doen dan zullen ze iets meemaken... Meiden lekker dragen die stof en heren lekker laten staan die haren. Bovendien wil ik ook dat mijn kleinzoon inshallah er ook aan gaat trekken.... Dat neemt de overheid niet van mij af.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 09:55

hahaha macha Allah aghy
Ik snap het niet, dat een stuk stof zo'n verschil uitmaakt, het bij heus niet hoor, als dat het is waar ze bang voor zijn....

Leve de vrijheid nietwaar...?
Dus waar gaan we heen, als je niet eens meer zelf mag bepalen wat je draagt?
Is het verplicht om o.a. je haar te laten zien aan anderen?
evenals lichaamsdelen die misschien voor de westerse maatshappij als normaal beschouwd worden?
Dat hoeft nog niet te betekenen dat wij (als moslims zijnde) dat moeten overnemen.
Ook wij hebben onze normen en waarden, waar wij ons aan dienen te houden, net als de regels van Allah.

En om vreedzaam naast elkaar te kunnen leven, dien je elkaar te respecteren en te nemen zoals ieder is...

Maar keer op keer merk je gewoon dat ze stap voor stap de islam hier willen uitroeien, zeer triest, volgens mij ruik ik angstzweet...
Waar gaan we heen, vraag ik me af, eerlijk waar,
Terwijl kleine kinderen zich voordoen als volwassenen, doen volwassenen precies het omgekeerde.
Zeer kinderachtig te werk gaan, en "ikke ikke ikke en de rest kan stikken".

Werkelijk mensen, we willen maar niet van de geschiedenis leren, op deze manier gaat het zich herhalen, en iedereen weet hoe dat af kan lopen, macha Allah..... zeer triest

wa aleikum salam

 

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 10:12

Salaam Aleikum,

Zo zie je maar weer dat tolerantie ver te zoeken is in Nederland. Homo�s worden volledig geaccepteerd en worden als normaal gezien, terwijl moslimvrouwen niet eens een vrij keuze mogen maken om een hoofddoek te dragen. Volgende stap is het invoeren van een gedachtenpolitie, Stasi stijl, kijken wat we niet meer mogen denken dat als gevaar kan worden gezien voor de neutraliteit van de staat.

Ook een heel duidelijk voorbeeld dat er mensen in de overheid zijn die rascistische denkbeelden dragen jegens moslims en hun denkbeelden door willen drukken op de mensen. Want als de hoofddoekjes niet mogen, dan mogen de joden geen keppeltjes en de sikhs geen tulbanden. Iedereen moet hetzelfde uitzien zoals de communisten en nazis vroeger wilden. Straks is de huidkleur van mensen ook niet meer goed omdat het de neutraliteit van een overheidsdienst in twijfel trekt.

Salaam Aleikum,

Malcolm X  

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 11:19

Dit nieuwsbericht betreft een gedrag- en kledingvoorschrift en niet een algemeen verbod of iets dergelijks. Ik zie het probleem niet zo. Als ik als aanhanger van bijvoorbeeld een natuurgodsdienst naakt op mijn werk zou verschijnen, vind men het waarschijnlijk ook niet goed. Vooral in een samenleving waar de bevolking steeds meer verscheiden wordt en bijbehorende botsingen toenemen, kan het geen kwaad als de overheid meer neutraliteit uitstraalt. Natuurlijk is het niet leuk voor mensen die graag hun levensovertuiging willen uitdragen, maar naar mijn mening hoort een overheid duidelijk neutraal te zijn en dus ook de ambtenaren.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 12:03
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

hahaha macha Allah aghy
Ik snap het niet, dat een stuk stof zo'n verschil uitmaakt, het bij heus niet hoor, als dat het is waar ze bang voor zijn....

Zoals jij zegt, leve de vrijheid toch?
draag wat je wilt, en uuuh

sorry Sinterklaas, maar ook jij bent niet genoeg geintergeerd, af die baard!!!
en die cadeautjes, hoe komt u daar toch aan???
van onze belastinggeld wela??

 

 Maar jah...... Waarom wordt er wel zo moeilijk over Sinterklaas vieren gedaan door moslim ouders.Als het iets totaal onschuldigs is.Waarom wordt die beste man het zo moeilijk gemaakt om bij alle kindjes te komen?

Draai de zaken eens een keertje om.....

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 12:06

Beste Northiad,

Vergeet vooral meneer de Burgemeester Cohen niet. Een rasechte Jood, die zijn geloof ook uitdraagt tijdens zijn werk. Vergeet vooral het keppeltje niet....Kom op zeg, meten met 2 maten daar is de overheid heel erg goed in.

Groet

P.S. Moslims betalen ook belasting....vergeet dat niet of hoeven de moslims nu geen belasting te betalen.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 13:28

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Zusters, als jullie ooit gevraagd of verplicht worden om jullie hijaab af te doen, doe dat dan niet. Wij dragen onze hijaab omdat Allah Ta3ala dat ons heeft opgedragen. Wij moeten Allah vrezen en niet de kafirs. Zonodig zoek je een andere baan, wees trouw aan je geloof en niet aan de kafirs die onze geloof niet accepteren.

Ik kan werkelijk niet geloven dat de zuster waarover wordt geschreven in het stuk hierboven, dat ze haar hijaab heeft afgedaan. Ik zet geen stap buiten de deur zonder mijn hijaab, het is een onderdeel van lichaam. Wie mijn hijaab niet accepteerd, accepteerd mij helemaal niet en dan hoef ik daar verder ook niets mee te maken hebben. 

Moge Allah onze broeders en zusters standvastig maken in het praktiseren van onze dien, Ameen! 

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
bouchragiechel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bouchragiechel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 13:47

JEETJE ZEG WAT EEN DRUKTE OM NIETS ZEG!!!!!!

Wie lekker haar hoofddoek wil dragen moet het gewoon kunnen doen, ik begrijp wel (een beetje) waarom de niet moslims (sommigen) er zo over denken(vooral in deze tijd), maar soms kan men echt gewoon onzin uitkramen hoor,ze verzinnen echt alles om het de moslim vrouw zo moeilijk mogelijk te maken en WAAROM?????

Ik hoop echt dat ONZE dochters hier later inchaALLAH geen problemen mee krijgen en dat mendan in die tijd mekaar gewoon RESPECTEERT

groetjes bouchra 

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 14:11

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Vergeet vooral meneer de Burgemeester Cohen niet. Een rasechte Jood, die zijn geloof ook uitdraagt tijdens zijn werk. Vergeet vooral het keppeltje niet....Kom op zeg, meten met 2 maten daar is de overheid heel erg goed in.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat als er richtlijnen komen voor ambtenaren, deze voor elke politieke, godsdienstige of andere levensovertuiging moet gelden. Een Feyenoord-supporter die bij een loket een ambtenaar treft met een Ajax-sjaal, kan daar flink aanstoot aan geven. Om dat soort zaken te voorkomen moet de overheid duidelijk aangeven dat ze een neutrale instelling is. Overigens draagt meneer Cohen nar mijn inziens enkel een keppeltje bij de Holocaustherdenking en niet dagelijks. Maargoed, ik ben ook van mening dat een burgervader streng zijn neutraliteit moet bewaren.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 15:35

Salaam Aleikum,

Beste Nordthiad, ik zal je iets uit proberen te leggen. Het dragen van een hoofddoek voor moslimvrouwen moet als onderdeel van henzelf gezien worden. Indien je dat doet dan begrijp je waarom het voor moslimvrouwen niet bespreek is om hier afstand van te doen voor hun werk. Als het werkelijk zo is dat mensen aanstoot nemen bij het zien van een persoon met een hoofddoek tijdens het aanvragen van een vergunning of het vernieuwen van de rijbewijs dan vraag ik me af of deze mensen dan misschien niet direct heropgevoed moeten worden. Dit soort mensen zijn een gevaar voor elke samenleving, het zijn zulke personen die ook tijdens en voor de 2e WO joden vervolgden en vermoorden wegens hun geloof. Dit lijkt overdreven, maar dit is wel zo. Als een persoon zo intolerant is dat hij of zij het niet uit kan staan dat iemand die hij of zij tegenkomt met een hoofddoek niet accepteert dan ben je voor mij net zo erg. Je kan dan wel net als geert wilders zeggen dat je geen rascist bent, maar feiten kunnen niet ontkend worden. Een anti semiet maar dan jegens moslims, anti islamiet. De vergelijking met voetbalsupporters is van een niveau waarop ik niet eens in wil gaan. Hoe kan iemand met een hoofddoek nou de neutraliteit beschadigen van een overheidsdienst????? En als dit zo is, helpt het dan om  hetzelfde werk zonder hoofddoek te doen? Want het blijft dezelfde persoon en als deze persoon de neutraliteit niet kan garanderen dan is het misschien de verkeerde persoon voor de baan. Misschien kan maar beter overgegaan worden tot de wering van alle religieuze mensen om te voorkomen dat de neutraliteit in het geding komt. Want stel je nou eens voor dat iemand aan de balie bij de gemeente de gemeentemedewerker met een kruisje om de nek ziet. Deze persoon zou waarschijnlijk ter plekke doodvallen

HEt beste is een heropvoedingscentrum voor mensen op te richtten die er niet tegen kunnen dat een ander individueel vrij persoon gekozen heeft voor een hoofddoek. Want mensen die de persoonlijke vrijheden van anderen probeert te beperken verdienen niet beter.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 15:58

Beste Malcom X, een kenmerk van een democratie is dat er enerzijds vrijheid van godsdienst is en dat er anderzijds een scheiding van kerk en staat is. Juist omdat mensen niet neutraal zijn en ergens aanstoot aan kunnen nemen, is het van belang dat de overheid zich buiten die kwestie plaatst. Zelf heb ik er geen moeite mee of een ambtenaar christen, jood, moslim of heiden is en dit teven uitdraagt, maar ik besef wel dat andere mensen hier moeilijker mee omgaan.

Overigens is je vergelijking met de tweede Wereldoorlog niet gepast omdat er sprake is van totaal verschillende zaken. In de Tweede Wereldoorlog werden Joden vervolgd omdat ze behoorden tot het Joodse 'ras', terwijl nu gewoon de twist is of de overheid neutraliteit moet uitstralen of niet. Tevens is er niet zoiets als een islamitisch 'ras', maar gaat het momenteel in Nederland over de cultuur en de godsdienst.

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 16:24

Northiad zij: Natuurlijk is het niet leuk voor mensen die graag hun levensovertuiging willen uitdragen, maar naar mijn mening hoort een overheid duidelijk neutraal te zijn en dus ook de ambtenaren.

Een levensovertuiging is persoonlijk in dit geval is het hoofdoek terbescherming van de vrouw die het draagt. Ik kan niet geloven dat iemand die een hoofdoek draagt invloed uitoefent op mensen waar ze mee te maken heeft. Een vrouw die zich onfatsoenlijk kleed heeft mee schade en invloed op mensen dan iemand die zich fatsoenlijk kleed om haar lichaam en schoonheid te verbergen voor mensen die haar schoonheid niet hoeven te zien.

northiad zij: Als ik als aanhanger van bijvoorbeeld een natuurgodsdienst naakt op mijn werk zou verschijnen, vind men het waarschijnlijk ook niet goed.

Denk je dat je als aanhanger van natuurgodsdienst naakt zou willen rond lopen in hartje winter. doe toch even normaal dit is geen goed voorbeeld wat jij hier geeft.

Ik vind het maar gek en raar dat mensen gaan uitmaken wat een ander voor kleding moet gaan dragen.

Wat maakt een hoofddoek nou niet neutraal?

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 16:29

Northiad's geloofovertuiging: "Ik geloof niet in de geloofsovertuiging die aangehangen wordt door wat voor kerk die ik ken. Mijn eigen verstand is mijn eigen kerk"

Menselijk intelectueel alleen is niet genoeg om de levensproblemen op te lossen. Gods openbaring is nodig om de mensen te leiden net zoals het zicht licht nodig heeft.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 16:29
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Northiad zij: Natuurlijk is het niet leuk voor mensen die graag hun levensovertuiging willen uitdragen, maar naar mijn mening hoort een overheid duidelijk neutraal te zijn en dus ook de ambtenaren.

Een levensovertuiging is persoonlijk in dit geval is het hoofdoek terbescherming van de vrouw die het draagt. Ik kan niet geloven dat iemand die een hoofdoek draagt invloed uitoefent op mensen waar ze mee te maken heeft. Een vrouw die zich onfatsoenlijk kleed heeft mee schade en invloed op mensen dan iemand die zich fatsoenlijk kleed om haar lichaam en schoonheid te verbergen voor mensen die haar schoonheid niet hoeven te zien.

northiad zij: Als ik als aanhanger van bijvoorbeeld een natuurgodsdienst naakt op mijn werk zou verschijnen, vind men het waarschijnlijk ook niet goed.

Denk je dat je als aanhanger van natuurgodsdienst naakt zou willen rond lopen in hartje winter. doe toch even normaal dit is geen goed voorbeeld wat jij hier geeft.

Ik vind het maar gek en raar dat mensen gaan uitmaken wat een ander voor kleding moet gaan dragen.

Wat maakt een hoofddoek nou niet neutraal?

Het gaat daar in Rotterdam ook gewoon te ver.Zolang je iemand in de ogen kunt kijken is het goed.Gaan ze zich druk maken om de wangen...
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 16:35
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Northiad's geloofovertuiging: "Ik geloof niet in de geloofsovertuiging die aangehangen wordt door wat voor kerk die ik ken. Mijn eigen verstand is mijn eigen kerk"

Menselijk intelectueel alleen is niet genoeg om de levensproblemen op te lossen. Gods openbaring is nodig om de mensen te leiden net zoals het zicht licht nodig heeft.

Alleen verschillen de meningen hierin,wat het weer moeilijk maakt.
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 16:48

Ruud ik denk niet dat de meningen hierin verschillen, het is gewoon de arrogantie, de haat en eigenwijsheid van de mensen die hierin verschillen. Iedereen heeft wel eens een moslima of moslim man in kleding zien lopen waar een ander raar van opkijkt.

ik heb dat zelf ervaren als ik in een jelaba rond loop dan kijkt iedereen me raar aan. Ik doe die kleren aan niet omdat ik wil dat mensen me raar aan gaan kijken of oom geloofsovertuiging uit te drukken. Nee, ik vind die kleding gewoon lekker zitten, ik voel me gewoon daar goed bij.

Nou moet je voorstellings vermogen gebruiken ruud. Stel je voor dat als alle mannen en vrouwen gesluierd en met jelabas rond lopen denk je dat er nog lust zou op komen bij mensen als ze elkaar zo rond zien lopen?

Ruud ik heb wel een leuke site voor je als je engels goed verstaat. Moet je een s naar de lezing van Abdullah Hakim quick luisteren. Hij was een indiaan van de mowhak stam die moslim is geworden. Is echt heel intersant om naar hem te luisteren. Voorsl de lezing waar hij het heeft over de oorlog die gevoerd wordt tegen moslim vrouwen. als je kijkt naar de werld dan is dat echt gaande.

De titel van de lezing luid:The war against moslim women.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2005 om 17:37
In eerste instantie geplaatst door azajamal

Ruud ik denk niet dat de meningen hierin verschillen, het is gewoon de arrogantie, de haat en eigenwijsheid van de mensen die hierin verschillen. Iedereen heeft wel eens een moslima of moslim man in kleding zien lopen waar een ander raar van opkijkt.

ik heb dat zelf ervaren als ik in een jelaba rond loop dan kijkt iedereen me raar aan. Ik doe die kleren aan niet omdat ik wil dat mensen me raar aan gaan kijken of oom geloofsovertuiging uit te drukken. Nee, ik vind die kleding gewoon lekker zitten, ik voel me gewoon daar goed bij.

Nou moet je voorstellings vermogen gebruiken ruud. Stel je voor dat als alle mannen en vrouwen gesluierd en met jelabas rond lopen denk je dat er nog lust zou op komen bij mensen als ze elkaar zo rond zien lopen?

Ruud ik heb wel een leuke site voor je als je engels goed verstaat. Moet je een s naar de lezing van Abdullah Hakim quick luisteren. Hij was een indiaan van de mowhak stam die moslim is geworden. Is echt heel intersant om naar hem te luisteren. Voorsl de lezing waar hij het heeft over de oorlog die gevoerd wordt tegen moslim vrouwen. als je kijkt naar de werld dan is dat echt gaande.

De titel van de lezing luid:The war against moslim women.

Ik heb ook moeten wennen aan het straat beeld in de loop van de jaren.En dat hebben meer Nederlanders met mij.Dat is heel normaal.Als de omgeving veranderd waarin je altijd geleeft hebt,moet dit wennen.Bij sommige gaat dit sneller als bij andere mensen,daar is tijd voor nodig en vooral gemengde klassen voor de jeugd.Zo leren ze elkaar beter kennen en aan elkaars gewoonte wennen.Ze leren van elkaar wat voor bijde zijden positief kan uitwerken.Maar gaat men gescheiden te werk,zal de een veel meer het gevoel hebben over de ander "Wat raar zijn die mensen"Terwijl men waneer men de jeugd meer samen laat opgroeien dit meer met de paplepel is ingegoten.En men hierdoor veel meer begrip voor elkaar heeft.Er ontstaat veel meer saamhorigheid onder elkaar.

Ja want mensen hebben een fantasie dat wil je niet weten.Wat het oog niet kan zien,zal hij naar op zoek gaan.Al moet hij er kleren voor afscheuren.Ook kleding houdt het kwaad niet tegen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.