Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Als de bijbel een tong had?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Als de bijbel een tong had?
    Geplaatst op: 21 februari 2005 om 17:17

Incest in de bijbel

(genesis 19:30:38)

30 En Lot toog op uit Zoar, en woonde op den berg, en zijn twee dochters met hem; want hij vreesde binnen Zoar te wonen. En hij woonde in een spelonk, hij en zijn twee dochters.
31 Toen zeide de eerstgeborene tot de jongste: Onze vader is oud, en er is geen man in dit land, om tot ons in te gaan, naar de wijze der ganse aarde.
32 Kom, laat ons onze vader wijn te drinken geven, en bij hem liggen, opdat wij van onze vader zaad in het leven behouden.
33 En zij gaven dien nacht haar vader wijn te drinken; en de eerstgeborene kwam, en lag bij haar vader, en hij werd het niet gewaar in haar nederliggen, noch in haar opstaan.
34 En het geschiedde des anderen daags, dat de eerstgeborene zeide tot de jongste: Zie, ik heb gisteren nacht bij mijn vader gelegen; laat ons ook dezen nacht hem wijn te drinken geven; ga dan in, lig bij hem, opdat wij van onzen vader zaad in het leven behouden.
35 En zij gaven haar vader ook dien nacht wijn te drinken, en de jongste stond op, en lag bij hem. En hij werd het niet gewaar in haar nederliggen, noch in haar opstaan.
36 En de twee dochters van Lot werden bevrucht van haar vader.
37 En de eerstgeborene baarde een zoon, en noemde zijn naam Moab; deze is de vader der Moabieten, tot op dezen dag.
38 En de jongste baarde ook een zoon, en noemde zijn naam Ben-ammi; deze is de vader der kinderen Ammons, tot op dezen dag.

Kun je me uitleggen Anne(vast wel) hoe gekozen profeet door god tot zo iets instaat zou zijn. ik kan het namelijk niet geloven dat god een profeet kiest die zijn boodschap moet ver kondigen zo iets over het hoofd zou zien.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 11:21
Heel simpel. Lot was mens. Mensen zijn zondig.

Adam schoof schuld van zich af in plaats van verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden. Ook loog hij over de reden waarom hij zich verstopte voor God.
Abraham loog door te zeggen dat zijn vrouw zijn zus was. Zo liet hij toe dat de farao overspel met haar pleegde. Hij was bang dat hij anders vermoord zou worden. Hij stelde zijn vertrouwen toen niet op God.
Jakob loog tegen zijn vader Isaak en deed alsof hij Ezau was.
Jozef was vader's lievelingetje en maakte zijn broers afgunstig door op te scheppen.
Mozes sloeg een Egyptenaar dood. Hij vertrouwde niet op God toen hij bang was om naar de farao toe te gaan. Aan het eind van zijn leven toonde hij geen ontzag voor God toen hij zei: "Ik zal jullie water geven!".
David ruimde Batseba's man uit de weg zodat hij snel met haar kon trouwen en hun overspel niet opgemerkt werd. (Ze was zwanger van hem.)
Salomo had ongeveer 1000 vrouwen en vereerde samen met hen hun afgoden.
Simson had allerlei heidense vriendinnetjes waarvan hij wist dat zij hem wilden verraden.
Mattheus was een tollenaar.
Petrus vervloekte en verloochende Jezus 3 keer.
Paulus was een actief christenvervolger.

Enzovoort.

In de bijbel hebben alle mensen, ook de degenen met een bijzondere relatie met God, menselijke zwakheden net als jij en ik. Daar is de bijbel eerlijk over.

Is Lot een profeet? Waar profeteert hij?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.