Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

aflsuiten van een hypotheek haram?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: aflsuiten van een hypotheek haram?
    Geplaatst op: 23 februari 2005 om 01:52

Salaam aleikoem,

 

Ik heb een vraag over rente. Een vriendin van mij gaat binnenkort trouwen en zij en haar toekomstige man hebben plannen om een huis te gaan kopen. Om een huis te kopen moeten ze een hypotheek afsluiten. Zelf heb ik ergens gelezen dat dat haram is, omdat je in aanraking komt met rente. De imam bij de moskee waar ze altijd komt zegt dat het wel mag, omdat het nu eenmaal niet anders, maar zelf denk ik dan je kunt toch ook een huis huren. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

 

Wassalaam,

 

Marleen

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 01:57

salem marleen!

nee het kan niet het is ZEKER haram, en idd omdat je in aanmerking komt met rente, heb je het boek de zuilen van islaam en imaan blz 338? groetjes amina ik vertel je het wel ff via msn.

aleykoem salem

 

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 03:31

Salaam,

Bedankt voor je reactie. Ik heb dat boek inderdaad thuis, ik zal vanavond gelijk gaan kijken. Wat ik niet begrijp is dat een imam toch zegt dat het mag, veel mensen nemen dat dan toch aan denk ik.

Wassalaam,

Marleen

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.